القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق نهايته الموت الفصل الاول حتي الفصل العاشر حصريه وجديده وخاصه علي مدونة نجوم ساطعه

 رواية عشق نهايته الموت الفصل الاول حتي الفصل العاشر حصريه وجديده وخاصه علي مدونة نجوم ساطعه 

رواية عشق نهايته الموت الفصل الاول حتي الفصل العاشر حصريه وجديده وخاصه علي مدونة نجوم ساطعه 

اقتباس روايتي ❤

عشق نهايتو الموت 🔥

 انت ايه يا اخي معندكش رحمه تعبت وقرفت منك                                                    هو: انتي ازاي تعلي صوتك عليا يابنت (شتايم كتير) هي: انت قليل الادب انت بتشتمني انت زباله ومشوفتش التربيه  ويوم اسود يوم ما اتجوزتك ندم عمري                                               هو: انتي بتشتميني يا( ازبل الالفاظ ) وضرب علي جسمها  ابنهم: حرام عليك يابابا سيب ماما هتموت في ايدك   بنتهم: يبابا حرام كفايه انت مبتحسش معندكش رحمه ماما هتموت   الاب: بس يا ولاد انا هعلمها الادب واعلمكو انتو كمان وضربهم هما كمان ونزل ضرب فيهم خبط الام في الترابيزة علي دماغها مناخيرها نزفت دم وفمها راحو المستشفي جالها جلطه وغيبوبه ومن هذه اللحظه وهي في غيبوبه وعايشه علي الاجهزه مر اربع وكان الاب يدعي ليل نهار انو تقوم بالسلامه وتعيش معاه ويعدل من نفسو كان في صدمته من اللي عملو في حب عمرو                                                     الاب: يارب انا مليش غيرها هي كل حياتي يارب هي ام عيالي انا ازاي عملت كده انا عقلي كان فين انا بحبها ايه اللي عملتو فيها ده               في المستشفي : الدكاتره بيجرو والممرضين  والكل مش عارف ايه اللي بيحصل وفي هذه اللحظه جهاز نبضات القلب صفر وصارت الام جثه وروحها راحت للي خلقها وأعلن الدكتور خبر وفات الام وكانت صدمه للجميع والخبر نزل كالصاعق علي الاب وهنا نعلن نهايه حب خادع💔

 

١

عشق نهايتو الموت 🔥


في احد مناطق الشعبيه .


غرام يا غرام تعالي هنا وده كان أبو غرام

غرام بفزع : نعم يا بابا 

الاب : انتي ايه اللي عملتيه ده 

غرام : عملت ايه يا بابا انا معملتش حاجه

الاب : لا عملتي محمد ابن عمك  بيقولي انو شافك مع سعيد ماشين في الشارع 

غرام : محصلش يا بابا ده كداب انا معملتش كده صدقني يا بابا 

الاب : يعني أنتي معملتيش كده يا بنتي و محمد يكدب ليه 

غرام : انت عارفو يا بابا مش بيحبني وعايز مشاكل دايما تحصل معايا 

الاب : فعلا   مصدقك يابنتي خلاص سامحيني أني شكيت فيكي يا حبيبتي

غرام في عقلها: الحمدلله صدقني انا لازم اقابل سعيد واعرفو اللي حصل مشيت غرام علي غرفتها لبست وجهزت راحت لمامتها


غرام : ماما انا راحه عند طنط ام سعيد اقعد مع ياسمين بنتها شويه

الام : طيب يا غرام متتاخريش وتعالي بسرعه 

غرام : حاضر يا ماما

_________________________


في احد البيوت في نفس منطقة غرام .


سعيد : ياسمين بقولك 

ياسمين : نعم يا أبيه 

سعيد : هي غرام عامله ايه 

ياسمين : بتسال عليها ليه يا أبيه 

سعيد : انا انا بسال عادي يعني أصل مش شوفتها خالص من امبارح 

ياسمين : اممم هي كويسه

سعيد : طيب طمنتيني

دق الباب مره والتانيه ام سعيد فتحت ورحبت بغرام 

ام سعيد : ازيك يابنتي عامله ايه البيت نور 

غرام : حبيبتي يا طنط ده منور بيكي يا حبيبتي

ام سعيد : تسلميلي يا حبيبتي اتفضلي ياسمين جوه في اوضتها

غرام : تمام هدخلها 

غرام بمشاكسه تنادي وهي تغني: ياسمين ياسمين يا ياسمين قابلت سعيد قدامها وهو خارج من الاوضه اتكسفت ووقفت مكانها من الخجل

سعيد بحب : ازيك يا غرام عامله ايه

غرام بخجل من بصو ليها : تمام الحمدلله وحضرتك 

سعيد : بخير طول مانتي بخير

غرام باحراج من كلامو : بعد اذنك هشوف ياسمين جريت غرام من قدامو دخلت اوضه ياسمين

ياسمين : ايه ده مالك وشك احمر كده ليه

غرام :  انا انا انا كويسه 

ياسمين بضحك : في اي مالك بتأتئ كمان ده الموضوع كبير بقا

غرام بدون وعي:  ها انتي بتكلميني 

ياسمين : انتي شاربه حاجه يابنتي علي الصبح في ايه مالك سرحانه في ايه 

غرام بتوهان : شوفت اخوكي برا اتكسفت اوي 

ياسمين بفهم : اممم قولتيلي بقا 

غرام : قولتلك ايه اقعدي ساكته انتي فهمتي ايه انتي كمان 

ياسمين بضحك : ولا حاجه فكك

جاء سعيد وخبط علي الباب

ياسمين : أدخل

سعيد وهو يلقي نظره على غرام : غرام عايزك في موضوع

غرام بصدمه : انا

2

عشق نهايتو الموت  🔥


في احد المناطق الشعبيه .


غرام : انا 

سعيد : اه انتي

غرام : تمام اتفضل عايز ايه 

سعيد : تعالي برا 

غرام : اجي برا طب ماتقول هنا اللي انت عايزو 

سعيد : ياسمين ممكن تسيبينا لوحدنا 

ياسمين : حاضر يا ابيه 

غرام : ما تسيبها 

سعيد : مش هينفع المهم 

غرام بعدم فهم : نعم 

سعيد : مالك يا غرام في حاجه مديقاكي

غرام : انا لا لا عادي مفيش 

سعيد : لا انتي شكلك متغير فيكي حاجه 

غرام : سعيد انا فعلا في حاجه مديقاني 

سعيد : في ايه احكي 

غرام : محمد ابن عمي شافنا و احنا وقفين في الشارع مع بعض وقال لبابا  وانا كدبت عليه مش عارفه اعمل ايه انا زعلانه علشان كدبت علي بابا

سعيد : انتي مكدبتيش يا غرام انا اللي وقفتك وانتي سبتيني ومشيتي حتي لو عايزاني اروح لباباكي واقولو اروح عادي 

غرام برعب وصدمه: لا لا لا ده فيها موتي وموتك يا سعيد اوعا تعمل كده 

سعيد بحزن :  انا اسف اني حطيتك في الموقف ده 

غرام : لا عادي اللي حصل حصل

سعيد : اللي حصل بسببي وانا اسف تاني مره 

غرام : متتاسفش خلاص انا همشي انا علشان اتاخرت وبابا لو اتاخرت هيزعق سلام

سعيد بحب : سلام يا قلب سعيد 

غرام بخجل  : لو سمحت ليا اسم بلاش كده وجريت 

سعيد سرح في خيالها ومبسوط 

ياسمين دخلت الاوضه من غير ما ياخد باله 

ياسمين بصوت عالي : ابيه 

سعيد بفزع: في ايه البيت بيولع ولا ايه 

ياسمين بضحك : لا بس سرحان في ايه

سعيد بنرفزه : تصدقي انتي عيله مستفزه وزقها 

ياسمين : انا بردو اللي مستفزه ولا قطعت تفكريك عن حبيبت القلب 

سعيد  : غوري يا بت من وشي عيله بارده وسابها ومشي

________________________________________


امام منزل غرام .

محمد : كنتي بتعملي ايه  يا  غرام عند بيت سعيد

غرام  : هكون كنت بعمل ايه يعني قاعده مع ياسمين 

محمد  : قاعده مع ياسمين بردو  ولا راحه تشوفي حبيب القلب 

غرام  : وانت مالك يا اخي بعدين احترم نفسك متكلمش  معايا كده وانا هقول لبابا علي الكلام ده 

محمد   : تمام مستني 

غرام  : إنسان غتت 

________________________________________

في احد بيوت الارياف بيت ملئ بلزغاريط يعم فيه الفرحه..

المعازيم الف مبروك يا ليلي  ويتملك على خير 

ليلي  : الله يبارك فيكم 

احمد خطيب ليلي  : الله يبارك فيكم 

ليلي بضجر : يلهوي علي الصداع مش قادره

احمد  : معلش يا ليلي الخطوبه تخلص ونامي وانا همشي 

ليلي في عقلها : الحمدلله 

ليلي بتمثيل: متقعد معايا يا احمد 

احمد: لا انتي تعبانه هسيبك ترتاحي 

ليلي في عقلها  : احسن هتريحني والله زين ماعملت ياباي مش طيقاك يارب الخطوبه تخلص بقا

عشق نهايتو الموت 🔥

ليلي في عقلها  : احسن هتريحني والله  زين ماعملت ياباي مش طيقاك يارب الخطوبه تخلص 

احمد : ليلي مالك 

ليلي بخضه : ما مفيش 

احمد:  متاكده اصلك سرحتي مره واحده 

ليلي : لا لا لا عادي انا تمام

احمد : تمام انا همشي 

ليلي  : ماشي 

احمد قام مشي هو في عقلو 

احمد : انا مش عارف ايه بلاني بلبلوه دي مش حاببها انا الله يسمحك يما 

______________________

في بيت غرام 

غرام  : اوف اوف مش عارفه ايه الغتاته دي يارب انا عملت ايه في حياتي علشان يبقي ليا ابن عم كده 

ام غرام : في ايه مالك يا بنتي 

غرام بعصبية  : محمد يا ماما 

ام غرام : مالو يا غرام 

غرام : مش سايبني في حالي كل شويه يرخم عليا ودلوقت يقولي انتي بتعملي ايه عند ام سعيد 

ام غرام : ابن عمك وخايف عليكي يا بنتي 

غرام بعصبية  : خايف عليا ايه يا ماما ده مطهقني في عيشتي 

ام غرام : معلش يا حبيبتي ابن عمك بردو 

غرام بضيق : كل حاجه ابن عمي دي حاجه قرف 

ومشيت دخلت اوضتها 

وهي قاعده في الاوضه بتفكر 

ياتري سعيد بيحبني  فعلا ولا انا اللي بيستهيالي في اي انا مالي كده  مش عارفه بفكر في كتير كده ليه 

______________________ 

في بيت سعيد 

سعيد : ماما انا عايزك في موضوع 

ام سعيد  : خير يا حبيبي 

سعيد : خير يا ماما انا بس عايز اخد رايك في حاجه 

ام سعيد  : قول يابني 

سعيد : ايه رايك في غرام 

ام سعيد: غرام دي بنت كويسه وفي قمه الاحترام وحلوه 

سعيد : انا عايز اخطبها يا ماما 

ام سعيد بفرحه: بجد يا بني زين ما اخترت

سعيد بحب: بجد يا ماما انا بحبها اوي اوي ونفسي اخد الخطوه دي 

ام سعيد: خدها يا حبيبي وربنا يسعدك يارب يا بني 

سعيد بتوهان : يارب يا ماما 

ام سعيد: مالك يابني هو في حاجه مديقاك

سعيد : اه يا ماما عارفه في مشكلة هنا 

ام سعيد بفرحه بحزن : مشكله ايه يا بني

سعيد : ابوها


4

عشق نهايتو الموت 🔥

ام سعيد: مشكلة ايه يابني 

سعيد : ابوها 

ام سعيد: ابوها مالو يعني 

سعيد : لو اتقدمت هيرفض علشان عايزها لابن عمها محمد 

ام سعيد بحزن علي حال ابنها : يا حبيبي ما تتقدم وهي لو عايزاك هتوافق 

سعيد : هي مش هتعرف تمشي على ابوها هو لو لا يبقي هي لا وانا لازم علشان اخد الخطوه دي اعرف هي بتحبني وعايزاني ولا لا 

ام سعيد : وهتعرف ازاي يابني ما غرام مش هتقولك اكيد

سعيد : انا حاسس انها معجبه بيا زي مانا كده فا هسالها وهي لو قالت إنها عايزاني انا هحارب علشان

ام سعيد: ربنا يريح قلبك يا حبيبي

سعيد : يارب يا ماما 

______________________

في بيت غرام .

ابو غرام: هي بنتك مالها قاعده لوحدها كده ليه 

ام غرام: مش عارفه مالها من ساعت ما قابلت محمد وهي عفاريت الدنيا بتتنطط في وشها 

ابو غرام: محمد عملها ايه هو مالو مناقر معاها ليه هو بيحبها انا عارف

ام غرام: يحبها ايه غرام مش بتحبو ولا بطيقو 

ابو غرام: مش بمزاجها وقت ما هو يريد انا اللي هوافق 

ام غرام: دي حيات البنت مش حياتنا علشان نقرر بدالها 

ابو غرام: دي بنتي وانا عارف مصلحتها 

ام غرام : اللي انت شايفو يا حاج

______________________

في الارياف في بيت ليلي .

ليلي : قالو اي يا حبيبي 

سليم : اي يا حبيبتي عامله ايه وحشاني 

معلومه ليلي مش بتحب خطيبها وبتحب سليم ده يعني خيانه واحمد كمان مش بيحبها مش عارفه مخطوبين لبعض ليه 😂 

ليلي: وانت كمان واحشني 

سليم : هتعملي ايه في الخطوبه دي 

ليلي: مش عارفه بس مش هقدر اعمل حاجه دلوقت علشان بابا مش هيرضي يفشكل غير اما يكون في سبب مقنع واوي يعني 

سليم: طب والعمل 

ليلي: سيبها بظرفها 

سليم : تمام 

_______________________

في بيت احمد .

احمد : يا ماما انا خارج 

ام احمد : رايح فين يا احمد

احمد : هقعد مع صحابي 

ام احمد : مش هتروح عند خطبتك 

احمد بقرف:  لا مش رايح 

ام احمد : ليه يابني انت لازم تروح دي عادات البلد هنا 

احمد : انا ماشي وبعدين ابقا اروح ليها 

ام احمد : ربنا يهديك يابني يارب


5

عشق نهايتو الموت  🔥


في الارياف. 

احمد مشي قعد مع صحابو 

احمد: عاميلن اي يا رجاله 

صحابو : الحمد لله يا ابو حميد

احمد : تستاهلو الحمد 

محمد صاحب احمد : مروحتش عند عروستك ليه ياعم 

احمد : مش عايز اروح عادي 

محمد: هو في حد يبقي معاه عروستك دي ويسيبها ويقعد مع صحابو 

احمد : اه في انا عادي يعني 

محمد : ده انت وقع واقعه ايه اوعا

احمد بعصبيه: بقولك ايه اتلم دي خطيبتي انت فاهم 

محمد باستفزاز: حبيتها يابا ولا ايه 

احمد: مهما كان دي حرمتي يعني مسمحلكش انك تكلم عليها اصلا 

محمد: طيب يا سيدي احنا آسفين 

احمد : خلاص ماشي يا محمد 

_______________________

عند ليلي. 

ام ليلي: ليلي خودي عايزاكي

ليلي: نعم يما 

ام ليلي: انتي خطيبك مش جاي ولا ايه

ليلي: اه يم

ام ليلي: ليه ده لازم يجي ده سلو البلد هنا يابنتي 

ليلي: ما احنا كنا مع بعض امبارح هي شغلانه 

ام ليلي بقلبه وش: يعني ايه يعني ما الكل هنا كده 

ليلي: يعني اعمل ايه هو مش جاي وانا مصدقت مش ليا مزاج اقعد معاه اصلا 

ام ليلي: هو ايه اللي مش ليكي مزاج دي ما تتعدلي يابت ده خطيبك 

ليلي: يعني ايه خطيبي مانا مش طيقاه وانتو عارفين بكده وغصبتوني شوفو بقا اللي هيحصل 

ام ليلي بعصبيه: انتي ايه اللي بتقولي ده لو ابوكي سمعك هيفرمك

ليلي : يعمل اللي يعملو بقا انا داخله اوضتي 

ام ليلي : ربنا يهديكي يا بنتي 

________________________

في بيت غرام

غرام : كنتي وحشاني اوي يا لولو انا فرحانه انك جيتي والله 

لولو صحبت غرام : والله وانتي اوي ده انا بقالي كتير مستنياكي تيجي علشان نكلم مع بعض بس لازم انا اللي اجي

غرام : مانتي عارفه بابا يا بنتي 

لولو : ما دي المشكله علشان كده مش هتكلم 

غرام: قلبي انتي 

لولو : روح قلبي المهم عامله ايه 

غرام : اهو الحمد لله وانتي

لولو : ميت فل وعشره 

احكيلي بقا الدنيا تمام معاكي ولا 

غرام : انا لا كده ولا كده انا في دوامه 

لولو : ليه كده يا رورو بس احكيلي 

غرام : لا ده حاجات كتير عايزه احكيهالك بس مش دلوقت علشان نخرج نقعد معاهم انتي كده كده بايته معايا 

لولو : خلاص اشطا بليل في السهره نحكي اه تعالي نخرج 

غرام بمرح: يلا يا حب

________________________

في بيت سعيد .

سعيد : ماما انا قررت اتقدم لغرام 

ام سعيد بفرحه: طب كويس يابني اومال مستني ايه 

سعيد : اني اقولك يا ماما وانا هكلم ابوها انهارده 

ام سعيد: طيب يابني ربنا يوفقك 

سعيد : يارب ياماما


6

عشق نهايتو الموت 🔥

في بيت غرام. 

خبط الباب عده خبطات 

ام غرام : حاضر جايا اهو 

فتحت الباب وبدهشه ام سعيد يا اهلا وسهلا نورتينا 

ام سعيد: ده نورك يا حبيبتي 

ام غرام: ربنا يخليكي يا حبيبتي عامله ايه 

ام سعيد: الحمد لله بخير وانتي اخبارك

ام غرام : بخير الحمد لله 

ام سعيد: يدوم الحمد يارب انا كنت جاية اتكلم معاكي في حاجه كده

ام غرام باستغراب: حاجه خير يا حبيبتي اتكلمي 

ام سعيد: خير انشاء اللة كنت بس عايزه تكلمي الحاج وتعرفي اني الواد سعيد ابني عايز يخطب غرام بنتكو 

ام غرام بصدمه: غرام بس الحاج مش عارفه هيقول اي انتي عارفه طبعو 

ام سعيد: لا عادي كلميه وشوفي رايو وانا هحترم رايو 

ام غرام: حاضر هقولو اما يجي وارد عليكي 

ام سعيد: طيب استاذن انا بقا 

ام غرام: اقعدي بس انتي لحقتي قعدتي 

ام سعيد : ربنا يخليكي هروح انا بقا علشان سعيد 

ام غرام : ماشي يا حبيبتي نورتينا والله 

____________________________

عند غرام

غرام : عارفه يا لولو انا مدايقه اوي 

لولو : مالك يا بنتي 

غرام: مش عارفه بفكر في سعيد كتير ليه 

لولو بمرح: بتحبيه ولا ايه رورو 

غرام بتوهان: لا لا مش عارفه بس هو بيحبني 

لولو: يعني انتي مبتحبهوش متاكده 

غرام : انا من كلامي معاه بقيت بحب اشوفو واسمع صوتو دايما وخايفه من بابا 

لولو : طيب يا حبيبتي هتعملي ايه اعترفيلو وهو كده كده اعترفلك

غرام: لا مش هعمل كده لو هو عايزني هيتقدم من غير مقول بس بابا مش هيوافق يا لولو 

لولو : لو اتقدم انتي هتقولي انك عايزاه علشان ميغصبكيش علي حد انتي مش عايزاه 

غرام بتوهان: ها انا هقول كده لبابا صعب 

لولو: اه هتقولي علشان دي حياتك 

___________________________

في بيت سعيد 

سعيد بلهفه: عملتي ايه يا ماما 

ام سعيد: اهدي يابني انا كلمت امها وهتقول لابوها وهترد علينا 

سعيد : طيب هترد أمتا 

ام سعيد: معرفش يابني والله اي وقت براحتهم بقا 

سعيد : طيب هي مرحبه ولا 

ام سعيد: هي قالت هتقول للحاج علشان هو اللي هيقرر 

سعيد : غرام كانت هناك 

ام سعيد: يوه انت في ايه نازل اساله ليه اهدي لا مكنتش هناك

سعيد :  طيب يا ماما 

____________________________

في بيت غرام 

ابو غرام : في اي الموضوع اللي عايزاني في 

ام غرام : اصل يا حاج ام سعيد كانت هنا وقالتلي حاجه اقولهالك

ابو غرام : حاجه ايه ادخلي في الموضوع 

ام غرام: سعيد عايز بنتك غرام 

ابو غرام بصدمه: ايه وانا مش موافق


7  

عشقنهايتو الموت 🔥

في بيت غرام 

ابو غرام : في اي الموضوع اللي عايزاني في 

ام غرام : اصل يا حاج ام سعيد كانت هنا وقالتلي حاجه اقولهالك

ابو غرام : حاجه ايه ادخلي في الموضوع 

ام غرام: سعيد عايز بنتك غرام 

ابو غرام بصدمه: ايه وانا مش موافق 

ام غرام: ليه بس يا حاج طب ما تاخد رأي غرام 

ابو غرام : اخد راي اتكتمي هي لي محمد زي ما انا قولت ومش هرجع في قراري

ام غرام بحزن علي بنتها: بس انت عارف كويس اني بنتك مش بتحبو ومش بطيقو كمان فا هي اللي هتعيش مش احنا 

ابو غرام بعصبيه: انا قولت اللي عندي وخلاص وانا مش هوافق علي ده يعني مش هوافق 

غرام : بس انا عايزاه يا بابا 

ابو غرام بتفاجئ: انتي بتقولي ايه يابت انتي وانتي واقفه من امته 

غرام: انا واقفه من شويه بس  انا بقولك اني عايزه سعيد وبحبو 

لا جبروت يابت 😂😂💔

ابو غرام بصدمه: انتي هتعرضي كلامي

غرام بخوف من بصه ابوها: مش بعرضك بس انا مش هتجز ابن عمي لاني مش بطيقو 

ابو غرام: وانا قولت مفيش الكلام ده لا يعني لا وحسابك معايا بعدين وهعرفك ازاي تعرضيني

ومشي وسابهم 

ام غرام: انتي ايه اللي قولتي ده يا غرام انتي عارفه اني ابوكي مش هيعديها علي خير

غرام: يا ماما انا تعبت ومش عايزه افضل في العيله دي وانا بحب سعيد وهو بيحبني 

ام غرام: ادعي انها تعدي علي خير 

____________________

في الارياف في بيت احمد 

ام أحمد : رايح فين يابني كده 

احمد : رايح عند ليلي علشان مينفعش كده مشوفهاش من ساعت الخطوبه 

ام احمد: طيب يابني ربنا يهديك ويسعدك يارب يا حبيبي

احمد : يارب يا ست الكل ربنا يخليكي ليا يا نور عيني 

ام احمد: ويخليك ليا يا قلب امك 

احمد : حبيبت قلبي مع السلامه بقا يا ست الكل 

___________________

في بيت ليلي 

ليلي: قالو 

سليم : قالو اي يا حبيبتي 

ليلي : بقولك مترنش عليا انهارده خالص تمام 

سليم : ليه بس 

ليلي : اصل احمد خطيبي جاي 

سليم بقرف: قولتيلي امم طيب 

ليلي: سلام بقا علشان زمانو جي 

سليم : سلام 

___________________

عند سعيد 

سعيد : اي يا ماما مالك كده 

ام سعيد: انا مفيش يابني 

سعيد : لا فيكي علي اساس انا مش عارفك يعني 

ام سعيد: لا يابني مفيش صدقني 

سعيد : يعني هتخبي عليا وتقولي مالك 

ام سعيد : لا انا كويسه 

سعيد : يا ماما مش باين خالص قولي بقا مالك

ام سعيد بحيره: اصل اصل 

سعيد: في اي اصل اي ما تكملي 

ام سعيد بحزن : اصل هما قالولي الرد انهارده عند عيله غرام 

سعيد بقلق: اه وقالو ايه 

ام سعيد بحزن علي حال ابنها: رفضو يابني ابوها مش موافق

8

عشقنهايتو الموت 🔥

احمد : ليلي مين نور عيني اللي رن ده 

ليلي بصدمه : نور عيني رن ده ده

احمد : انتي هتهتهي متقولي مين 

ليلي بقلق: ده ده مريم صحبتي

احمد بشك: ومالك قلقانه كده ليه وانتي بتقولي مريم 

ليلي: لو مش مصدقني رن عليها واتاكد  

احمد : لاخر مره هسالك متاكده اني مريم 

ليلي: اه مريم صدقني 

احمد : طيب خلاص مصدقك 

ليلي بارتياح : طيب تمام 

احمد : اقعدي بقا 

ليلي: حاضر 

_______________________

في منطقه ما .

سعيد : ازيك يا ليلي 

غرام : مش بخير خالص 

سعيد: ليه بس 

غرام : بابا هيقعدني من الجامعه وهمسك البيت كلو بتاعنا ده كلو علشان قولتلو ان انا عايزاك 

سعيد بفرحه : انتي قولتلو كده بجد 

غرام : والله قولت كده

سعيد : مش مصدق نفسي انتي تقولي كده 

 غرام بكسوف : ليه هو انت مش واثق اني بحبك 

سعيد: هو انا لو مكنتش واثق كنت خدت الخطوه دي 

وافتكر سعيد لما كلمها 

  Flash back"

 سعيد: ياسمين عايز منك خدمه 

ياسمين باستغراب: انت وعايز مني انا 

سعيد : اه فيها اي يعني 

ياسمين : إذن كده قبل ما اعرف اي الخدمه تجيبلي شكولاته 

(استغلاليه حقيره وده مش انا لا 😂😂)

سعيد: حاضر ياست هجيبلك اتنين بس اعملي اللي اقولك عليه 

ياسمين بفرحه : ده فيها اتنين قول  وانجز

سعيد : عايزك تكلمي غرام وتقوليلها اني عايزها ضروري 

ياسمين : هوا وتبقي غرام هنا 

سعيد: طب بسرعه 

ياسمين وهي واقفه في البلكونه 

يا غرام يا غرام 

غرام : نعم في ايه 

ياسمين بضحك: مالك يا بنتي تعالي انزلي عايزاكي بسرعه 

غرام: وايه المصيبه المرادي 

ياسمين ببلاها: ههه تعالي بس  

غرام: ماشي

نزلت غرام ودخلت عند ام سعيد 

غرام: نعم ياسمين 

ياسمين: ابيه عايزك في حاجه ي ابيه غرام اهي 

سعيد بخضه: سرعتي امي 

ياسمين : تصدق انا غلطانه اهي غرام اهي انا ماشيه 

سعيد: زين ما عملتي والله ازيك يا غرام 

غرام بكسوف: الحمد لله بخير اخبارك ايه 

سعيد: مالك مكسوفه كده ليه وانتي بتكلمي 

غرام: ها انا لالا عادي 

سعيد: عايز اسالك سؤال 

غرام باستغراب: سؤال اتفضل اسال 

سعيد: مش عارف اجيبهالك ازاي 

غرام: اها في ايه 

سعيد: غرام هو انتي بتحبيبني زي ما بحبك 

غرام بصدمه : انا انت بتقول ايه مش فاهمه 

سعيد: اي اللي مش مفهوم في كده انتي بتحبيني ولا 

غرام بكسوف: انا بحبك يا سعيد وبقالي كتير اوي بس مش كنت عايزه اقولك علشان معرفش انت بتحبني ولا لا بس انا بحبك وبقولهالك تاني 

سعيد بفرحه : انتي بتكلمي جد انا حبي ليكي مش من فراغ انا بحبك دي كلمه قليله والله انا بعشقك يا غرام 

غرام بفرحه وكسوف: انت بجد بتحبني وليه مقولتش الفتره اللي فاتت دي كلها 

سعيد : هبقا اقولك بس اهم حاجه اني الحق واتقدملك 

   Back"  

  غرام بفرحه : يعني انت واثق بس بابا رافض 

سعيد: هو انا لما سالتك كنت بسال علشان اروح مره وخلاص لا انا هعمل كل حاجه لحد ما ابوكي يوافق ومش هسيبك لغيري 

غرام بفرحه: بجد يا سعيد يعني انت مش هتسيبني 

سعيد: لا طبعا انا محبتش غيرك ولا هحب غيرك وهفضل طول عمري احبك انتي وبس 

غرام بكسوف: ربنا يخليك ليا يارب انا بحبك اوي ونفسي نبقي مع بعض بجد 

سعيد : وانا هعمل كده انا هروح لابوكي وانا اللي هكلم معاه 

  

9

عشق نهايتو الموت 🔥


سعيد : وانا هعمل كده انا هروح لابوكي وانا اللي هكلم معاه 

غرام بصدمه : انت اتجننت بابا مش هيسكت وهيرفضك بردو 

سعيد: مش اتجننت انا لازم اعمل كده علشان يغير رايو 

غرام : انت مقتنع للي بتقولو ده

سعيد:  اه جدا 

غرام : طيب اللي انت شايفو صح اعملو 

سعيد: هو ده الصح 

غرام: تمام

سعيد: طب يالا امشي انتي الاول علشان محدش يشوفنا 

غرام: خلاص ماشي 

سعيد : سلام خالي بالك من نفسك 

غرام: حاضر 

___________________

في بيت غرام 

ابو غرام: هي فين غرام 

ام غرام: راحت تجيب الحاجات من السوق 

ابو غرام: ماشي وبحظرك هي اللي تعمل كل حاجه 

ام غرام: حاضر يا حاج 

ابو غرام: انا ماشي 

ام غرام: مع السلامه يا حاج

_____________________


في الارياف في بيت ليلي 

ام ليلي : بت يليلي 

ليلي : نعم يما 

ام ليلي: ما تقولي لي خطيبك يجي معانا الخروجه 

ليلي : هو لازم يجي يعني 

ام ليلي: اه طبعا يابنتي مش خطيبك ولا ايه رايك يا حاج 

ابو ليلي: راي من رايك يا حاجه 

ام ليلي : يعني يجي خليها انت بقا تقولو 

ابو ليلي: طيب ي ليلي 

ليلي : نعم يا بابا 

ابو ليلي: قولي لاحمد يجي معانا 

ليلي : انتو كلكو كده مصممين

ابو ليلي: اه دي الأصول وواجب بردو 

ليلي : حاضر يا بابا هقولو 

ابو ليلي: زين العقل يا بنتي 

________________________

دخلت ليلي الاوضه وبتكلم احمد 

ليلي : قالو 

احمد : قالو ازيك يا ليلي 

ليلي : الحمد لله بخير وانت اخبارك 

احمد : بخير الحمد لله 

ليلي : يارب دايما 

احمد : لينا يارب 

ليلي : احمد انا عايزه اقولك علي حاجه 

احمد : قولي يا ليلي 

ليلي : عندنا هنا خارجين كلهم وقرايبي تعالي معانا 

احمد : وانتي عايزاني اجي ولا 

ليلي : لا طبعا 

  

10

عشق نهايتو الموت 

احمد : وانتي عايزاني اجي ولا 

ليلي : لا طبعا

احمد بصدمه : انتي بتقولي ايه 

ليلي: بقولك لا طبعا 

احمد : انتي بتقوليها تاني 

ليلي: ايوا بقولها انت مالك مصدوم ليه

احمد : اكيد مصدوم مانتي مش عايزاني اجي 

ليلي : لا والله انا مش قصدي كده 

احمد: اومال اي

ليلي: انا قصدي لا طبعا انك لازم تيجي 

احمد : اممم ابقي وضحي كلامك بعد كده انا فهمت غلط خالص

ليلي : لا والله ظلمني دايما 

احمد : لا انا اقدر 

ليلي بضحك : ايوا كده 

احمد : ايوا ايوا 

ليلي: انا هقفل بقا علشان اقول لماما وبابا انك هتيجي خلاص ماشي 

احمد : خلاص ماشي يلا باي 

ليلي : باي

___________________

في بيت سعيد 

ام سعيد: هتعمل ايه يابني

سعيد : والله ما عارف 

ام سعيد: طب يابني هتفضل كده 

سعيد : يا ماما قلبي واجعني اوي 

ام سعيد: يا حبيبي يابني هتتحل والله وهيوافق بس مساله وقت 

سعيد بحزن: ابوها معقدها خالص يا ماما 

ام سعيد: طيب هكلمو انا يمكن يوافق 

سعيد: لا طبعا انا هروح اكلمو انا 

ام سعيد : طيب ما تروح وتكلموا وفهمو انك هتصونها 

سعيد: حاضر 

_____________________

في بيت غرام 

غرام : ماما انا عايزه اقولك علي حاجه 

ام غرام: قولي يا حبيبتي 

غرام: سعيد هيجي يكلم بابا 

ام غرام: ده احنا هيتنكد علينا بسببو يجي ازاي وهيقولو ايه 

غرام: مش عارفه بس هيكلمو يمكن يوافق وسعيد قال مش هسكت وهاجي بردو تاني وتالت لو رفض 

ام غرام : ربنا يهدي الحال وابوكي يوافق 

غرام: يارب يا ماما يارب 

______________________

 في الجامعه 

ياسمين : ازيك يا دكتور 

د. مالك : ازيك يا ياسمين 

ياسمين: الحمد لله بخير كنت عايزه حضرتك في حاجه 

د. مالك : اتفضلي

ياسمين : المحاضرة اللي فاتت في سؤال في مش فاهماه

د. مالك : طب تعالي بعد المحاضره بس علشان ورايا محاضره دلوقت 

ياسمين: تمام بعد إذن حضرتك همشي 

د. مالك: ماشي مع السلامه 

_______________________

في بيت  غرام 

ابو غرام: نورتنا يا سعيد 

سعيد: ده نورك يا عمي 

ابو غرام: عامل ايه 

سعيد: الحمد لله بخير وانت اخبارك يا عمي 

ابو غرام: الحمد لله تشرب اي 

سعيد: تسلم يا عمي مش عايز اشرب 

ابو غرام: قول بس تشرب اي ده بيتك بردو 

سعيد: ربنا يخليك يا حاج كنت جايلك  في موضوع كده 

ابو غرام: قول يابني 

سعيد : كنت جاي اطلب ايد بنت حضرتك 

ابو غرام: وانت عارف راي في الموضوع ده 

سعيد: طب عايز اعرف راي حضرتك 

ابو غرام : مش موافق 

 

تابعوني ملك الروايات 



تعليقات