القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضياء الليل بقلم الكاتبه نسرين خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 رواية ضياء الليل بقلم الكاتبه نسرين خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

رواية ضياء الليل بقلم الكاتبه نسرين خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


الفصل الرابع

بعد ما اتفق الحاج محمود مع نجم انه يهرب مع بنته ازهار.....راح محمود ل اوضة بنته ازهار و خبط

ازهار : مين ؟

الحاج محمود : بتعملي ايه يا ازهار

ازهار: اتفضل يا ابا .....أامرني يا ابا اعملك حاجه ؟

الحاج محمود : لا يا ازهار يا بنتي ....انا جاي عايز اقعد اتكلم معاكي شويه في موضوع مهم

ازهار ب انتباه : اتفضل يا ابا

الحاج محمود : ازهار انتي عارفه نجم و بتحبيه ؟ 

ازهار ب ارتباك و خوف : ايه ؟ نجم؟ مين قالك كده يا ابا

الحاج محمود بيطبطب عليها : ماتخفيش و ال قالي نجم و طلب ايدك ...انتي ايه رايك؟

ازهار بخجل : يا ابا ال انت تقول عليه على رقبتي و موافقه بيه

الحاج محمود بجديه : طيب اسمعي ال هقوله كويس...بصي يا بنتي اهل نجم رافضين النسب ده و كمان عمامك رافضين و الاتنين مش رافضين لحاجه لا سمح الله إلا الطمع و لو اتجوزتو هنا مش هيسبوكو في حالكو و يمكن يحاولو يـ░ـقـ░ـتـ░ـلَوٌكـ░ـم.....بس انا موافق على نجم لأنه راجل جدع و بيحبك  ف انا دلوقتي ب أسألك..... هتقدري تهربي مع نجم و تعيشي على قده و تتحملي كل الظروف ال هتقابلكم...فكرى يا بنتي كويس اوى و بكره بإذن الله تعالى قوليلي قرارك 

ازهار : اهرب مع نجم أزاي يا ابا عايزني آمـ░ـرٍمـ░ـغـ░ـ  اسمك في التراب 😢لا لا لاعشت ولا كنت يوم ما اعمل كده ... ده انا عندي اموت ولا اخلي وشك في الارض😭😭

الحاج محمود بيفتح دراعاته و بياخدها في حضنه و بيبوس دماغها

الحاج محمود : هتوحشينى يا قلب ابوكي اوعديني تاخدي بالك من نفسك و من نجم ده الغالي ابن الغالي و جوز الغاليه 

ازهار بتبوس ايد ابوها

ازهار : لا يا اباانا مش هسيبك ابدا و مش عايزه اتجوز

الحاج محمود : اسمعيني كويس  في ال هقوله دلوقت....بكره هتروحي الكليه بتاعتك عادى زي كل يوم و انا هسافر القاهره و نجم هايخدك و يجيبك للقاهره عندي و هناك هكتبلك الكتاب و اسلمك ل جوزك و ارجع تاني بس سامحيني يا بنتي مش هقدر اشوفك تاني ولا ازورك عشان ميقدروش يوصلولك.....و دلوقتي انا هروح اوضتي و انتي بعد شويه تعالي عشان عايز اديكي حاجه هتنفعك... 

بعد شويه راحت ازهار اوضة ابوها و خبطط و دخلت

ازهار: ايوه يا ابا كنت عايزني

الحاج محمود: تعالي يا أزهار... تعالي... بصي يا بنتي الصندوق ده فيه دهب امك الله يرحمها  و هي وصتني اني ادهولك يوم فرحك بس عشان مش هقدر احضر فرحك و مش هقدر ادهولك ساعه كتب الكتاب اخاف لو حد شافني بدهولك يضربوكم و يسرقوه... خديه دلوقت و فضيه فى طرحه ولا حاجه و دسيه فى شنطتك ال بتروحي بيها الكليه... انتي شنطتك كبيره اوى 😂لو حطيتي فيها عيل مش هيبان هههه

ازهار: بس الدهب ده كتير اوي يا حبيبي

الحاج محمود  :  لا مش كتير و خدى دول كمان... 

طلع الحاج محمود كيس قماش في رزم فلوس مبلغ يعدى ال100000

دول مش ليكي دول عشان تشترو حتة بيت ولا حاجه... يلا يلا قومي نامي و متنسيش تجهزي حاجتك كلها...... ربنا يسلمك يا بنتي و يبعد عنكم اذاهم🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻



ايه ال حصل لازهار و نجم؟؟

 ده ال هيتعرف في الاحداث الجايه 😉

دومتم بخير🤍


الفصل الخامس من هنا


تعليقات