القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصقر والنمر الفصل التاسع والعاشر بقلم مريم سيد ام البنات

 

رواية الصقر والنمر الفصل التاسع والعاشر بقلم مريم سيد ام البنات حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

رواية الصقر والنمر البارت التاسع والعاشر بقلم مريم سيد ام البنات حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


رواية الصقر والنمر الفصل التاسع والعاشر بقلم مريم سيد ام البنات حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 



الفصل التاسع

ياجماعه بلاش تم قولوا رايكم ان كان بالايجاب اوالسلب


بعد خروج لينا من مكتب اللوا فاروق ركبت عربيتها وراخت على مقر، عملها طلعت مكتبها وجدت كلامن محمد وهدير سلمت عليهم وقعدت مكانها


محمد: انتى غلطتى


لينا؛ نعم غلطت محمد بقولك اييه انزل من على ودانى 


محمد: يابنتى ماينفعش طريقتك دى مش كل حاجه مد الايد


لينا: هى دى طريقتى ومحدش واصى عليا وهيقولى اعملى اييه ومتعمليش اييه


محمد بصوت عالي لا يالينا انا اخوكى وحقك عليا النصيحه 


لينا: صوتك مايعلاش عليا واخويا دى فى الييت مش هنا انا هنا حضرة الظابط لينا رئيستك فى الشغل


محمدبحده: هى مين معلش اللى رئيستى انا وانتى وباقى الفريق شغالين مع بعض ومن انهارده ومن بعد القضيه لما تخلص انا هبعد عنك خالص ان ليكى اخ ماشى ياريسه يالا ياهدير 


هدير'يامحمد اهدى


محمد بقولك ايه يالا وسيبى الريسه فى شغلها اصل الهانم شايفة نفسها كبيره على اخوها وبتقوله انا ريستك لا ياماما مش محمد الزينى اللى يتقلوا كده لو انتى صقر الداخليه انا تعلب الداخليه لو علشان انا سكت لما قالوا لينا تمسك الفريق مفكرانا عيال وانتى الابله بتاعنا لا فوقى ياماما وسابها وخرح وهدير هتكلم قالتلها اطلعى وراه ياهدير انا معنديش طاقه اتكلم

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

هدير: لينا


لينا: بالله عليكى اطلعي ولما اهدى هتكلم معاه وهرضيه كمان بس ارجوكى علشان خاطري اطلعى واقفلى وراكى وهدير سمعت كلامها وخرجت وقفلت الباب ولينا رن جرس مكتبها دخل العسكري قالتله عايزه كوباية قهوه دوبل والعسكرى قالها تمام يافندم وخرج جاب ليها القهوه وخبط على باب مكتبها لارد فتح الباب شاف لينا وقع فى الارض وانفها بينزف رمى كوباية القهوه وراح لمكتب محمد اخوها خبط عليه ودخل بيقوله الحق يامحمد بيه حضرة الظابط لينا وقعه فى الأرض وفى. دم طالع منها محمد قام هو هدير جريوا على مكتبها وشافوها وقعه فى الارض محمد شالها وخرج من مكتبها وجريت وراه هدير والعسكرى بلغ باباها وباقى فريقها والكل جرى على المستشفى ومحمد بينادى بعلو صوته ان حد يلحقه الدكاتره. خرجوا ومعاهم ممرضات خدوها منه ودخلو بيها غرفة الكشف كان باباها وباقى الفريق وصلوا المستشفى وباباه بيقوله اييه اللي حصل لااختك


محمد؛ معرفش انا كنت في المكتب لاقيت العسكرى بناع مكتبها بيقولي الحق لينا واقعه فى الأرض شلتها وجبتهاعلى  هنا وخدوها ومحدش طمنا 

. باباه: خير ان شآء لله هدير دموعها نازله واقفه جنب غرفة الكشف عمها جه عليها ان شاء االله خير


هدير: يارب ياعمو هى ضغطها بيعلى محمد سمع كده  بيقولها من امتى ضغطها بيعلى  


هدير: من فتره تعبت وكشفت والدكتور  قالها خلى بالك علشان صغطها بيعلى اووووى وكمان اداها علاج  تاخده ومش عارفه ماشيه عليه ولا


باباه: الموضوع ده بقالى قد اييه


هدير من حوالى خمس شهور بعد نهاية اخر مهمه كانت فيها لما تعبت وراحت المستشفى 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

محمد: اه لما سالتكم وهى قالتلى اناكنت بزور حدمعرفه


هدير: بالظبط هى ماكانتش حابه تشيل همها لحد 


محمد: همها وهو تعبها هم  هز راسه قالها تمام لما نطمن عليها وبعدها نشوف حل للى هى بتقوله ده


باباه :ممكن تهدى وخلينا نطمن عليها الاول وبعدين فى كلام تانى هيتقال مع خروج الدكتور عمروكريم قربوا منه 


الدكتور؛ الانسه كان عالى جدا وكانت داخله على جلطه وده سبب نزيف انفها الحمدلله انكم جيبتوها بدرى لو كانت اتاخرت عن كده كان حصلها مضاعفات بس الحمدلله  هى دلوقتي ضغطها نزل بس، ياريت ماتتحطتش تحت ضغط 


باباها: هى هتبات فى المستشفى  ولا هتمشى معانا


الدكتور: الاحسن تقعد انهارده  علشان نطمن وبكره تمشى ان شاء الله 


باباها: اوك طيب هو ممكن ندخل نطمن عليها 


الدكتور  اه طبعا اتفضلوا واستاذن منهم وعمر وكريم 

اتفضلوا انتوا وبعدها  نادوا علينا 


محمد اماءه راسه  ودلفوا للداخل وجدوا لينا نايمه وجدوا ممرضة معاها هدير: هى ليه نايمة  هى مالها 


الممرضه: مافيش يافندم  هى بس واخده مهدأ وده اللى مخليها نايمه 


هدير: اه تمام وقعدت جنبها وبابا لينا بيقول لمحمد اخرج لعمر وكريم قولهم ان هى نايمه واتصل بحمزه وقوله ان احنا بنتاسف عن عدم حضورنا للبيتهم بسبب تعب لينا


محمد: اتصل بماما ابلغها


باباه: لا انا هتصل بيها اعرفها يالا اطلع وانا جاى وراك 


محمد: حاضر وخرج وبلغ كريم وعمر ان هى نايمه فستاذنوا منه وغادروا المستشفى  ومسك فونه وبيكلم حمزه 


حمزه: الووو


محمد: ازيك ياحمزه 


حمزه: الحمدلله تمام وانت 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

محمد: الحمدلله انا تمام انا بتصل بيك علشان اقولك احنا مش ينفع نيجى انهارده اعتذر لخديجه هانم وقولها ان لينا تعبت شويه 


حمزه: تعبانه الف سلامه ليه مالها 


محمد: تعبت واحنا فى المستشفى  


حمزه: مستشفى ليه اييه اللى حصل 


محمد: ابدا ضغطها على شويه 


حمزه: قولى عنوان المستشفي  


محمد: مش لازم ياجمزه داتتعبش نفسك 


حمزه: مفيش تعب هات العنوان لو سمحت  


محمد: املاه العنوان وقفل معاه ودخل بلغ ابوه باللى دار بينهم باباه قاله تمام انا هخرج ابلغ مامتك عماله ترن عليا 


محمد: ماشي وباباه خرج  وهو قعد جنب اخته وشها شاجب وصعبانه عليه هى دى الصبح اللى كانت  بتناطح قصاده نسيبه ونروح لحمزه 


حمزه بينادى مامته


مامته: ايوه ياحمزه الناس قربت توصل


حمزه: للاسف محدش جاى 


مامته: نعم ليه


حمزه: لينا تعبت ومحجوزه فى المستشفى 


مامته: ايييه ليه 


حمزه:  محمد بيقولى ضغطها واغمى عليها خدوها ودوها المستشفى  


مامته: يالهووووى ليه كده طيب اطلع اكمل لبسى ونروحلهم عالطول


حمزه: خليكى واروح واطمنك


مامته: لا طبعاً واتصل بخالك بلغه واقوله انت عارف ان هو كان جاى هو ومراته


حمزه: حاضر ومامته طلعت تكمل لبسها وهو كمان رن على خاله قاله عبدالرحمن بلغه وهما متوجهون للمستشفى ومعاهم زياد ودينا 


حمزه: تمام وانا هجيب ماما وهنيجى على المستشفى  وقفل معاهم طلع لبس، وخد مامته واتوجهوا للمستشفى 


نرجع للمستشفى لينا بدات تغوق وبتفتح عيونها وبتبص حواليها هى مش فاكره غير خناقتها مع محمد اخوها وطلبها لفنجان القهوه وبس وبعد كده مش فاكره حاجه 


هدير: حبيبتي حمدالله على سلامتك 


لينا: هوانا فين 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

محمد: فى المستشفى 


لينا: هو اييه اللى حصل مش فاكره حاجه 


محمد: اغمى عليكى والعسكرى جه نادا عليا وقالى ان انتى مغمى عليكى وفى دم حواليكى شليتك وجبتك هنا


لينا: اه انا كنت مصدعه وطلبت منه فنجان قهوة وبعدها محستش بحاجه 


مامته: الف سلامه عليكي ياحبيبتي  انتى من امتى ضغطك بيعلى


لينا: من فتره


باباها واحنا اخر من يعلم


لينا: اسفه بس الموضوع مش مستاهل


محمد: هو ايييه اللى مش مستاهل الهانم كانت  داخله على جلطه وتقوليلى مش مستاهل


لينا:  جلطة 


هدير: خلاص يامحمد بقى انت مش شايفها نعبانه 


محمد: حاضر وانتى حسابك معايا  بعدين تكونوا عارفة مش بتقولي 


هدير: قولتك مش من حقي اقول حاجه متخصنيش 


باباه: خلاص يامحمد ويالا خد مامتك وخطيبتك راجعهم البيت


هدير: لا ياعمى انا هقعد معاها


مامة لينا: وانا مش هسيب بنتى 


بابا لينا لسه هيتكلم سمعوا صوت خبط علي الباب كان اللوا فاروق  ومراته وبنته وخطيب بنته هو زميل ومن ضمن فريق حمزه دخلوا سلموا عليهم 


دينا: الف سلامه على حضرتك 


لينا: الله يسلمك ياقمر


زبادبهزار دى خطيبتى ياصقر


لينا: بجد قمر ماشاء الله  اتا اول مره اعرف ان انت خاطب بنت اللوا فاروق


زياد: دى مراتى مع ايقاف التنفيذ ياريت يواقفوا ونلم الشمل بقى 


فاروق: ياض هو انت كده عالطول 


زياد بنشاغبه ياسيادة اللوا لو تحن عليا انت والنمر احبكم اتكلم يادندن


دينا-هتكلم اقول ابيه حمزه وبابا مش مواقفين عايزينى اخلص الجامعه الاول


لينا: انتى بتدرسى اييه


دينا: فى كلية الطب اخر سنه


لينا٠هانت اييه ياحضرة الظابط 


زياد: ابدا لسه سنه كمان وبيعيط عياط مصطنع حد ضربه على قفاه انت ياض فضايحك فى كل حته  كده


خديجه: مالكش دعوه بزيزو 


زياد: حبيبة قلبي ياديجا قوليلهم يجوزنى وانا هبقى رزين 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

خديجه: انت مصدق نفسك 


زياد بضحك: لا 


خديجه اسفين ياجماعه وجود زياد فى اى مكان بيعمل ازعاج


زياد: بقى كده ياديجا انا زعلان


حمزه: اتفلق 

خديجه حمدالله علي سلامتك يالى لى 


لينا: الله يسلمك ياطنط 


حمزه: الف سلامه عليكي ياحضرة الظابط 


لينا: الله يسلمك  


مامة لينا: تعبناكوا معانا يا جماعه 


خديجه: تعب اييه بس يا شهيره هانم  هو احنا مش بقينا اهل ولينا بنتى 


مامة لينا: طبعا اهل 


فاروق: هستاذن احنا بقى. علشان نسيب لينا ترتاح  


بابا لينا: ليه يافاروق خليكم شويه


فاروق: لا طبعاً  كفايه كده يابخت من زار وخفف صح ولااييه 


مامة لينا: لا طبعاً انتوا نورتونا ومدام شرين نورتنى هى والقمر دينا وحضرو الظابط زياد 


زيادبهزار: ظابط اييه بس ياطنط قوليلى يازيزو


حماته: يابنى اهدى شويه 


زياد: حتى انتى ياشيرى  لا كده 


حمزه: يابنى اعقل هيقولوا اييه عليك


محمد: هنقول اييه زياد  معروف بينا بهزاره 


لينا عندا فى حمزه: براحتك  يازيزو


حمزه صك على سنانه حتى وهى تعبانه مستفزه


زياد: تسلمي ياصقر، شفتوا النااس  اللى عسل 


دينا: بتضحك بس على زياد  وبس وهدير بتقولها يابنتي  انتى مكتفيه بالضحك بس 


دينا: هو زياد كده لما يكون فى مكان مع ابيه حمزه  وبابا لازم يشاكسهم كده  


حمزه:  قلتلك سيبك منه بس اقول ايييه بحبه اابيه


دينابكسوف هكدب يعنى 


زياد: صلاة النبى احسن اهو قالت بتحبنى وأنا بحبك ياروحي 


حمزه: ماتحترم نفسك يابنى 


زياد: مراتى ياعم وبراحتى


حمزه: براحتك  فى بيتك هى دلوقتي 


محمد: سبحان الله انت وخطيبتك زى بعض نفس الكلام وعالطول واقفالى زى اللقمه فى الزور


لينا: والله 


محمد: والله   عالطول بنقطع عليا  زياد جه عليها تصدق طلعوا مغتريين ياجدع انت بتعانى زى حالاتى  وقعدوا يهزروا وبعد وقت غادروا المستشفى واتفاجاؤا بحد بيخبط كانت مامة هدير وباباها


مامة هدير الف سلامه عليكي يالى لى بتصل  بمامتك عرفت ان انتى تعبانه  وانتى ياهانم مش تتصلى بيا تقوليلى


هدير: اسفه والله ماجه فى دماغي 


بابا هدير: خلاص يادولت انتى عارفه هدير لو لينا اللى تعبانه  بتبقى تعبانه زيها واكيد ماجاش فى دماغها تبلغنا


هدير: هو ده اللي حصل والله حتى تليفونى انا نسيته فى المكتب  طلبت من عمر يجيبهولى 


مامة هدير علشان كده  مكنتيش بتردى عليا 


هدير: هرد عليكى ازاى والتليفون مش معايا  

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

لينا: حقك عليا ياطنط 


مامة هدير: ياحبيبتي مفيش، حق ولا حاجه انتى وهدير بناتى وغلاوتك من غلاوتها 


لينا: عارفه ياطنط ربنا يخليكي لينا ياست الكل  وبعد وقت استاذنوا هما كمان وعدى اليوم على لينا بالرغم ان هى كانت رافضه وجودها فى المستشفى وبعد مناوشات قعدت غصب عنها بسبب كلام الدكتور  


فى صباح يوم جديد  لينا قامت من على سريرها وطلبت من الممرضه  عايزة الدكتور 


الممرضه:  حاضر يافندم هو بيمر على المرضى وجاى لحضرتك 


لينا: تمام ودخلت غرفتها من تانى هدير صحيت على صوتها بتقولها انتى اييه اللى اقومك بدرى كده


لينا: همشى 


هدير: هتمشى تروحي  فين انتى لسة تعبانه 


لينا: لا انا بقيت كويسه  


هدير: لينا لو سمحتي ممكن تاخدى بالك من نفسك  انت لو جرالك حاجه انا اموت فيها 


لينا: يابنتى ليه الدراما دى مش فاهمه ده الضغط كان عالى شويه متوفرهاش يعنى


هدير: مأفورهاش  لينا انتى كنتى هتموتى احنا هنستهبل انتى عارفه لو جرالك حاجه  مش هسامحك


ليناجت عليها خلاص ياروحي انا اسفه هاخد بالى من نفسي 

هدير بعياط اه ارجوكى  انا ماليش غيرك  انتى وانت عارفه ده 


لينا: وانا ليا غيرك ياحبيبتي  سمعوا صوت خبط كان الدكتور: دخل صبح عليهم  وبيقولها اييه ياحضرة الظابط عايزة تمشى وتسيبنا ليه 


لينا: انا محبش المستشفيات لولا كلام حضرتك امبارح انا كنت مشبت


الدكتور: ماشى ياستى بس عاوز اقولك  لازم تاخدى بالك من نفسك  الضغط مش حاجه سهله للاسف  ليه مضاعفات ومضاعفات مش مهينه انا هكتبلك علاج تاخديه كل يوم على الريق وبعد  شهر  عاوزاشوفك بس لازم نلتزم بالعلاج  


لينا: حاضر يادكتور 


هدير: هتلتزم  يادكتور متشلش هم 


الدكتور:  ماشي عن اذنكم وخرج مع دخول محمد  اخو لينا بيقولهم هو كتبلك علي خروج 


لينا: اه 


محمد: طيب يالا ارجعك البيت 


لينا: لااتا هرجع الشغل


هدير: شغل اييه يالى لى انتى تعبانه 


لينا: انا الحمدلله  تمام 


محمد: تمام يالا وخرج  وهدير بتقولها زعلان منك


لينا: هصلحه متقلقيش وخرجت  وركبوا مع محمد عربيته وصلوا لشغلهم ومحمد مانطقش بكلمه 


الفصل العاشر

بقلم مريم سيد ام البنات


لايك وكومنت ممكن بلاش تم قولوا رايكم ممكن 


لعد خروج لينا من المستشفى مامتها لتتصل بيها وتقولها انتى فين بالينا


لينا: صباح الخير ياماما

مامتها-٠-انتى فين 


لينا: انا في الشغل  


مامتها: نعم شغل وانتى تعبانه 


لينا: ماما اتا انا مش تعبانه ورجعت شغلى ورايا حاجات كتير قبل كتب الكتاب  والسفر


مامته: اتا مش هتكلم براحتك  يالينا وقفلت فى وشها 


لينا: يووووه بقي مش عارفه ماما عايزة منى اييه 


هدير: يابنتي هى قلقانه عليكي اللى حصل مش قليل وانتى عارفه  انتى كنتى داخله على جلطه فى المخ لولا نزيف الانف يعني ربنا ستر معاكى  المفروض للى زى حضرتك يرتاح


لينا: لا اله الا الله انا كويسه والله 


هدير: لا يالينا انتى لسة تعبانه متجيش على نفسك علشان شغلك هو مش هيطير قومى ارجعى البيت ارتاحى يومين وبعدين ارجعى شغلك


لينا ارتاح بذمتك فى وقت لا ياهدير مش هرجع اليت واتفضلى على مكتبك كملى الورق اللى معاكى علشان كل حاجه لازم تكون جاهزه ويعرف بيها عمر وكريم  


هديربقلة حيله حاضر  هى عارفه ان اللى ماغها هو اللى هينفذ خرجت ولينا تعبانه اه بس هى مش بتحب القعده فى البيت  ولا لاستسلام للمرض  وده اللى خلاها رجعت شغلها نسيبها تكمل ونروح لمامتها


بعد ماقفلت قعدت مكانها ودموعها نازله زوجها جه علبها بيقوله مالك ياشهيره 


شهيره: شفت بنتك ياعبدالرحمن بدل ماترجع على هنا رجعت شغلها مش دي الي كانت بتموت امبارح 


عبدالرحمن وايييه الجديد ياشهيره ماهو انتى عارفة بنتك هى عمرها  تعبت ورقدت للمرض فاكره لما كانت عامله الزايده وهى لسه طالبه واصرت بعد يومين تروح الدروس ولا ماكانت فى مهمه واتعورت قعدت في البيت  مش جديد اييه بقى اللى مزعلك بقي 


شهيره: يعنى هوينفغ اللى بتعمله فينا ها هيجي عليها وقت وهتقع مش تقدر تقف من تانى صح ولااييه


عبدالرحمن: صح وانا هكلم معاها 


شهيره ماشى ياعبدالرحمن لما اشوف هتقدر تغير بنتك ولا علشان انا تعبت منها ومن نشوفيت دماغها وطلعت وسابته وهو استغفر ربه ومسك فونه  رن على بنته  بيقولها ينفع  كده يالينا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

لينا: فى اييه يابابا هو ايييه اللى حصل  


باباها: المفروض ترجعى البيت مش على شعلك


لينا: بابا انا كويسه وحضرتك  عارف لولا حضرتك امبارح انا كنت مقعدتش فى المستشفى 


باباها ٠لينا  ممكن ترجعي البيت 


لينا: معلش يابابا ورايا شغل هخلص واجى  على البيت 


باباها ماشى  يابنتى بس متاخريش وقفل معاها وبعدها طلع لمراته يهديها 


نرجع لمحمد حمزه بيتصل بيه بيقوله طمنى على لينا 


محمد: الحمدلله تمام  


حمزه هى فى البيت 


محمد: للاسف رجعت  الشغل 


حمزه: معقوله  


محمد: هى دى لينا انت متعرفهاش لسه هتكتشفها  


حمزه: فعلاً  طيب ماما كانت عايزه تيجي تطمن عليها


محمد: خلاص اشوف واتصل بيك اه صحيح هو اللوا فاروق  قالك على مروحنا على الحاره


حمزه: اه قالى  بكره ان شاء الله هنروح للوا فاروق  ونقابل السمسار ونروح معاه الحاره  


محمد: ولينا هتيجي  معانا  ولا اييه


حمزه: اللوا فاروق ماقلش بس اكيد بكره هنتاكد 

محمد: ان شاء الله 


نسيبهم ونروح للينا 


لينابتكلم فى التليفون  ياديجا انا كده مش بحب رقدت المستشفى  


خديجه: يابنتى الناس مابتصدق تتعب وتاخد اجازه  


لينا: مش انا عالفكره انا مابحبش  قعدت البيت  


خديجه: ربنا يديكى الصحه اييه مش ناويه تيجي تشوفى الجناح


لينا: دانتى مصره بقى انتى وابنك


خديجه: طبعا انا مش هتنازل عن ان انتى تبقى مرات ابتى 


لينا: متحلميش ياديجا انا لولا الشغل انا موافقش عليه ابدا لو هيقدملى ايييه


خديجه: يالى لى حمزه ابنى بدا يميل ليكى هو انتى مفكره صربك فيه لو كان مش ميال ليكى كان سكتلك. 

لينا: ولا يقدر يعمل حاجه 


خديجه: بطلى فاتحة الصدر انتى مش قد النمراهووو


لينا: هههههههه النمر هو اللى قد الصقر، ويكره تشوفي 


خديجه: ماهو اناعايزه اشوف  ومشتاقه كمان 

وضحكت انا هتصل بماماواحدد مبعاد تيجوا عندنا واوعى تتعبى من تانى 


لينا: لا متقلقيش 


خديجه: ماشي ياستي  هنتظركم وقفلت معاها ولينا خلصت شغلها ورجعت بيتها واول مامتها شتفتها بتقولها حمدلله على سلامتك  ياهانم


لينا بتنهيده: الله يسلمك ياماما انا هطلع انام تعبانه 


مامتها والله تعبانه  مش اللى تعبان يرجع من المستشفى يرجع على بيته مش على شغله


لينا: ياماما ياحبيبتي انا كان ورايا شغل لازم اخلصه قبل كتب الكتاب  والسفر


مامتها: وانتى فين من كل ده


لينا: انا مالى انا زى الفل


مامتها: انتى شايفة كده ماشي يالينا بقولك مامة حمزه عزمانا بكره نروح نشوف  الجناح اللى هتسكنه فيه انتى وحمزه


لينا بتعب: ماشي ياماما بكره ان شآء الله اطلع بقى


فى صباح يوم جديد لينا استعدت لذهاب  للوا فاروق للذهاب للحاره دخلت واستاذنت ودخلت كان موجود حمزه ومحمد اخوها  سلمت عليهم واللوا فاروق  بيقولها صحتك عامله ايه

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

لينا: انا تمام  الحمدلله  


اللوا فاروق: مستعدين لدخولكم الحاره


لينا: اكيد انا عن نفسي مستعده جدا وحابه ومشتاقه  اشوف  المعلم الغامض


اللوا فاروق وانتوا ياشباب


حمزه ومحمد طبعا مستعدين 


اللوا فاروق: دلوقتي هيجي  واحد من طرفنا شاف ليكم مكان من بابه  علشان تبقوا براحتكم وهو بيتكلم جه الشخص  اللوا فاروق عرفوا عليهم وهو خدهم وراج على الحاره وهنا كانت البدايه 


بعد رجوع لينا وحمزه ومحمد من الحاره رجعوا على بيت حمزه استقبلتهم خديجه مامة حمزه رحبت بيهم وبذات  لينا وحمزه مستغرب مامته  هى ماكانتش مع رانا كده خالص ماكنتش بطيقها وليه لينا مستحوذه عليها هى مش مميزه غير بجمالها بس 


خديجه: منوره يالينا عقبال ماتنورى بيتنا 


لينا: دى نورك ياديجا  


مامة لينا: هو انتوا كنتوا مع بعض 


لينا: اه بنجهز للسفر، حضرتك  عارفه هنكتب الكتاب وهنسافر،  علطول 


مامتها: اه ربنا معاكم 


مامة حمزه: ربنا معاكم انا كمان مسافره للاختى فى دبى المده اللى هتقعدوها وهرجع لما ترجعوا 


مامة لينا: حتى ياديجا هتسافرى


خديجه: معلش ياشوشو انا بقالى كتيير مسافرتش واختى تعبانه  وعايزانى معاها فلقت فرصه  اساقر وحمزه مش موجود  وكمان اشوف حاجات للجناح حمزه لو عجبنى حاجه هبعتها للولاد يمكن تشحنها ونجيبها  من هناك


لينا: لا ياطنط انا لمااجيب عفشى وحاجتى هجيبها من هنا من بلدي 


حمزه: صح مفيش احسن من الحاجات المصرية  ولينا بتكلم صح 


مامة حمزه: سبحان الله  واحده غيرك تقولي ايوه ياطنط احيب كل حاجه مستورده


لينا: مفيش احسن من حاجات المصريه  او ده تحيز لحاجات  بلدى 


مامتها: بنتى وطنية بتخب بلدها


لينا: طبعاً بلدنا تتحب  حتى لو  تعبنا فيها شوية 


خديجه: عارفه انتى بتفكريني بعثمان زوجي  كان بيحب مصر حب غريب ولو حد قال كلمه عنها بشكل مش لائق ممكن ويضربه بالنار 


لينا: مصر تستاهل تتحب  بشعبها الطيب ساعات اه فى حاجات  ممكن تعكر صفو الحب ده بس بردوا مينفعش متتحبش 


خديجه: هو كان بيقول كده  بلدنا تستاهل تتحب واللوا فاروق واللوا عبدالرحمن   جم عليهم سلموا عليهم  واتكلموا وخديجه خدتهم وطلعت  اتفرجوا على الجناح وليتا وحمزه مش بيتكلموا من ساعة اللى حصل فى الحاره 


فلاش باك


لينا وحمزه ومحمد ركبوا عربيه واحده  والسمسار خدهم ودخل الحاره وقفوا نزلوا قدام بيت  ما من داخل الحاره  ونزلوا التلاته وطبعا البيت امام قهوة المعلم ريان   طلعوا اتفرجوا  على البيت  وعجبهم جدا وهما نازلين المعلم وقف قدام الباب  واول مانزلوا بيقولهم اهلا وسهلا  منورين حارتنا 


حمزه: اهلا بحضرتك 


ريان: انا المعلم ريان صاحب القهوه دى وانا كبير الحاره 


لينا: كبير على مين معلش 


ريان: كبير الحاره دى وهبقى كبير عليكم كمان


لينا برفعة خاجب: كبير على نفسك ياعم انت متعرفش احنا مين  ولاايييه


محمد: هاله ممكن تسكتى  وبعدها بيقوله اهلا وسهلا   بيك يامعلم معاك عادل وده اخويا سمير  ودى اختى هاله وان شاء الله لسه ماما هتيجي  وزوجتى كمان


المعلم ريان: اهلا وسهلا بيكم نورتوا حارتنا واكيد هتبقوا افراد منها وانتوا يااستاذه هاله بتدرسى 


لينا: مالكش فى يامعلم


حمزه: هاله قولنا اييه اختى طالبه فى الجامعة ومعلش هى لسانها متبرى منها شويه 


ريان: بضحك ماهو باين عليها بتدرس اييه


هاله: ياربى انا مشفتش حد حشرى كده بدرس اعلام هتطلعها امتى


ريان: هى اييه


ليناباستفزاز: بطاقة التعارف يامعلم 


حمزه ومحمد والسمسار  : كاتمين الضحك وريان هيطق منها وبعد مااالمعلم ريان عرفهم عليه مشيوا واول ماركبوا حمزه بيقولها هو فى ايييه بالضبط انتى مش عامله حسابك ان انتى معاكى اتنينرجاله 


لينا:مالك بتزعق ليه واييه يعني معايا رجاله مش فاهمه  لو سيادتك مفكر تقولي راجل وست مطلعكش انا زى زيك عالفكره  وراسى براسك  


حمزه: يعني  مش شايفه نفسك غلطانه  احنا هنسكن فى حاره يعنى الكلام بحساب  وبذات للبنات ياريت ناخد بالنا 


لينا: لا مش عليا الكلام ده يااستاذ انا هنا معاكم فى القضيه زى زيكم بالظبط فاهم يااستاذ  ومحمد  بيقولهم جماعه  ممكن  تهدوا واحنا لازم نقعد  ونتكلم ونحط النقط على الحروف 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

باك


حمزه بعد مالينا واهلها غادروا بيتهم حمزه طلع نام على سريره وكل مايغمض عينه لينا قدام عينه وكمان نظرة المعلم ريان ليها نظرة اعجاب  وهو كراجل عارف النظره دى  قام ومسك فونه وكلم خاله بيقوله انا قبل ماهخلص المهمه دى هكون قتلتها 


خاله'مالك ياض فى اييه


حمزه: البلوه اللى بلتنى بيها 


خاله: هى مين  


حمزه: الحلوه محلها نورها لينا هانم الزينى


خاله: ههههههههههههه ليه


حمزه: اصلك مشفتهاش وهى واقفه تناطح فى المعلم ريان والاخ عالطول مابين سنانه ومبتسم  بجد بنى ادمه مستفزه


خاله: يابنى ده شغلها


حمزه: شغل اييه اللى يجيب جلطة ده والله ياسيادة اللوا هخلص البشريه منها


خاله: بضحك اول مره اشوف  حمزه السيوفى متنرفز ولينا هى السبب البت  دى جدعه


حمزه: بقى كده  ماشى ياخالى ابقى استنى ان ماخلصت عليها مابقاش، حمزه السيوفى 


خاله: ههههههههه ابقى وريني  شطارتك وهنشوف مين هيخلص علي التانى وقفل 


حمزه بقي كده ماشي  وبعد تفكير كتيير راح فى النوم واللوا فاروق بعد ماقفل مع حمزه اتصل بالينا بيقولها خفى على حمزه شويه 


لينا: هو انا عملت ايه  ابن اختك اللى مستفز بيعاملنى كأنى طفله  لا انا هنا اقفله واعرفوا انا مين


اللوا فاروق: خلى بالك انتوا هتعيشوا فى حاره لازم تاخدى بالك من كلامك  علشان  النااس هناك بيركزوا مع اى حد.  ولازم التعامل بحذر اه انتى رايحه لمهمه بس علشان تنجح لازم ناخد بالنا من كل تفصيله


لينا: حاضر ياسيادة اللوا بس لو استفزنى هموتك واخلص البشريه منه 


اللوا فاروق وضحك وقفل معاها وبيقول ربنا يستر لحد. القضيه  دى ماتخلص 


يتبع


بداية الروايه من أولها هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


تعليقات

5 تعليقات
إرسال تعليق
  1. ممكن تكمله الروايه

    ردحذف
  2. روايه مشوقه كملونا الروايه

    ردحذف
  3. جميلة ممكن تكملة

    ردحذف
  4. ممكن تكملة الرواية

    ردحذف
  5. ممكن تكملة الرواية

    ردحذف

إرسال تعليق