القائمة الرئيسية

الصفحات

الفصل السادس "تزوجت عنيده" بقلم الكاتبةريهام أبو الغيط "المبهجة الصغيرة حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه"

 الفصل السادس "تزوجت عنيده" بقلم الكاتبةريهام أبو الغيط "المبهجة الصغيرة" حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


الفصل السادس "تزوجت عنيده" بقلم الكاتبةريهام أبو الغيط "المبهجة الصغيرة" حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


عشق بصدمه:-بتكرهني هو انت مش قولت انك بتحبني


أدهم بعصبية:- اااااه قولت بحبك بس الحقيقة عكس كده خالص 


عشق:- اي اللِ جبرك ع كده


أدهم وهو يتحدث ما بين أسنانه:- أنا محدش يعرف يغصبني ع حاجه 


عشق بدموع:-  كمل كمل اتجوزتني ليه وعلشان اي


أدهم:-..


_____________________


في مكان آخر.


ناريمان بعصبيه اتجوز ازاي يعني اي اتجوز


مجهول:- اهدي يا ناريمان هانم علشان نعرف نفكر


ناريمان:- مش ههدي صدقيني مش هسيبه في حاله لا هو ولا حتي المحروسه بتاعته عايزاكي تراقبيهم كويس اوووي فاهمه


مجهول:- ناويه ع اي طيب


ناريمان بشر:- هتعرفي بعدين سلام


ناريمان بتفكير:- إن ما وريتك ي ادهم مبقاش انا ناريمان هخليك تندم ع كل لحظه عرفتني فيها استني عليا بس وشوف هيحصلك اي انت وهي.


"ناريمان بنت عم أدهم ووالدها يبقي خالد"

____________________


عند أدهم وعشق.


عشق بدموع:- كمل كمل اتجوزتني ليه وعلشان اي


أدهم:- علشان بكرهك فوق ما تتخيلي أنتِ فكرك الشويتن اللِ عملتهم يوم ما شوفتك اول مره علشان بحبك ولا اللِ عملته وأنتِ في المستشفى لما قولت بحبك علشان توافقي ولا لما قربت منك وبوستك علشان بحبك، ثم أكمل بكل عصبيه وتحدث:- لاااااا فوقي لنفسك كده ياحلوة واستحملي كل اللِ هيحصلك.


عشق بصدمه ودموع:- يعني اي كل دا


أدهم:- يعني زي ما سمعتي كده


تحدثت عشق بكل غرور وتكبر ثم تحدثت:- تمام كده يبقي خليك راجل وطلقني


أدهم بعصبية شديده فشل السيطره عليها صفعها بقوه طرحتها ارضًا ثم تحدث:- ازاي جاتك الجرأه تقولي كده هاااااا انطقي


" ماذا فعلتي ايتها الفتاه الغبية مهلاً ف أنتِ أهنتي رجولته"


عشق بدموع:- ابعد ارجوك ابعد انا مش طيقاك بكرهك ي ادهم بكرهك اوووي


أدهم بألم حاول أن يخفيه:- لا مش هسيبك واللِ عندك اعمليه بقي


عشق بتكبر:- عندي كتير ي ادهم وهتشوف


أدهم بإبتسامه جانبيه:- يعجبني فيكي عندك دا بس هنشوف


قاطعه صوت طرقات الباب


أدهم:- مين


الخادمه:- انا يابيه أهل الست عشق تحت


أدهم:- تمام انزلي واحنا هنيجي 


ثم وجه كلامه ل عشق


قومي اجهزي أهلك تحت


تركته عشق بدون اي كلمه.


أدهم ب إبتسامة:- قولتلك يعجبني فيكي عندك دا بس أنتِ الخسرانه.


بعد دقائق مرت.


عشق انا خلصت


سرح أدهم في جمالها، كانت ترتدي فستانًا باللون الاحمر الهادئ مع حجابها.


عشق:- انت بقول خلصت ليا ساعه


أدهم بفزع:- اي يابنتي ايييي


عشق:- أنت اللِ ايه ليا ساعه بقول خلصت يلا 


ترجل أدهم وتبعته هي.


عشق بدموع:- وحشتيني اووي ي ماما


كريمه بحزن:- وأنتِ كمان ياحبيبتي 


عشق:- ازيك ي بابا ازيك يامريم


لمحت كريمه في عين أبنتها دموع وحزن


كريمه:- عشق عايزاكي لوحدك يابنتي


عشق:-حاضر ياماما


تركت الجميع وغادرت تحت أنظار ادهم


كريمه:- مالك يابنتي حصلان ايه


عشق بتوتر:- انا كويسه ي ماما


كريمه:- لا ياعشق في حاجه معاكي وانا متأكدة


قصت عليها عشق كل ما حدث معها لوقتهم هذا.


كريمه بتفكير:- انا دلوقتي اتأكدت اتجوزك ليه


عشق:- ماما روحتي فين


كريمه:- ها لا معاكي معلش يابنتي كل حاجه هتبقي تمام احنا لازم نمشي دلوقتي وبلاش تزعلي نفسك


تركتها وغادرت وهي تفكر في كلام أبنتها والماضي.

___________________


في بيت والد عشق.


كريمه:- محمود أقعد عايزه اتكلم معاك في حاجه


محمود:- خير ي كريمه 


قصت عليه كريمه ما دار بينها وبين عشق.


محمود بتفكير:- كنت عارف كل دا هيحصل من الأول


كريمة:- مكنتش وافقت يامحمد مكنتش وافقت بنتي عايشه في جحيم


محمود بعصبية:- انت غبييييه أدهم لو متجوزهاش كان هيخلي حد يقتلها افهمي بقي


كريمه بعياط:- بنتي ملهاش ذنب في كل اللي حصل دا هو السبب هو مفيش غيره


محمود:- قفلي ع السيره دي ياكريمه


_____________________

في قصر عائلة المنشاوي.


صفية:- أدهم تعالي يابني قرب عايزه اتكلم معاك


أدهم بحنيه:- نعم ياست الكل


صفية:- مش كفايه كده يابني


أدهم بضيق:- كفايه كفايه اي ي أمي هو انا عملت حاجه لسه


صفيه:-  يابني كان المفروض تقولها كل حاجه هي ملهاش ذنب في اللي حصل كل دا


أدهم:- مش دلوقتي ياأمي مش دلوقتي لازم افهم كل حاجه وبعدها اتكلم بس وقتها صدقيني مش هرحم حد.


ترك والدته وترجل نحو غرفته.


أدهم:- خير شايفك اتوتري اول ما شوفتيني


عشق بتوتر:- ها لا ابدا


أدهم بشك:- اممم تمام يلا ننام


عشق:- طيب


أدهم:- رايحه تنامي فين هاااا


عشق:- هنا ع الكنبه


أدهم بضيق:- تعالي ع السرير


عشق:- بس


أدهم بصوت عالي:- كلامي مش هكرره تااااااني ساااامعه اخلصي 


كادت أن تتحدث ولكن كان الاسرع شدها بقوه لتلتصق به أقترب منها أكثر ولكن قاطعه صوت رساله من هاتف عشق، امسك الهاتف ليري الرساله.


عشق بتوتر:- هاااات الموبايل 


وأخذته منه بقوه، جعله يشك في الأمر


أدهم بشك:- هاتي الموبايل


عشق:- ل لاا لالا


أدهم بعصبية:- قولتلك هااااااتي الموبايل


وبالفعل نجح في ذلك.


فتح الرساله وكانت صدمه له.


أدهم بصدمه......

_____________________

من هو الشخص الذي كفلته ناريمان بمراقبة أدهم دائمًا.


ماهو السر الذي جعل ادهم يتزوج من عشق.


هل سيحدث شيء في علاقتهم يغيرها ام للقدر رأي آخر.


ماذا وجد ادهم في الرساله جعلته يتصدم كل هذا.


ومن هو صاحب هذه الرساله.


كل هذه احداث ومواقف سنتعرف عليها في الفصول القادمه.


يتبع 


بداية الروايه من هنا

تعليقات