القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أوهمني بحبه كامله جميع الفصول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه بقلم حبيبه محمود

 رواية أوهمني بحبه كامله جميع الفصول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه بقلم حبيبه محمود

رواية أوهمني بحبه كامله جميع الفصول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه بقلم حبيبه محمود


 البارت الاول

 استيقظت في منتصف الليل فوجدت نفسي سوف اختنق من ضيق انفاسي وكانت الدموع تتجمع بالمرة التي لا اعلم عددها بعيني فقلت سوف اتمشي علي شاطئ الاسكندرية أنه المكان المفضل لي كنت اتجمع دائما مع عائلتي قبل موتهم وهم يغرقون ليتني موت معكم تعبت من هذه الحياة لا يوجد لي احد غير عمي بعد ما تم إنقاذي من الغريق حتي فارس تركني وحدي في هذة الحياة لماذا لماذا يحدث لي كل هذا  لا اشعر بالامان والسعادة كانت هذه الأفكار تحاوط  عقلي بينما كنت جالسة أمام البحر ولا اشعر بأي أحد من حولي وكنت استمع للموسيقي ودموعي خانتني 

بينما تلك الذي  كان بالمقعد المجاور لها كان يراقبها بطرف اعينه في صمت  يتكلم بصوت عالي ما اعتقدا أن تسمعة ما الذي يعزل هذه الفتاة عن من حوالها بهذا الوضع أنها فتاة ملامحها تحمل كل معاني الحياة أنها انثي كاملة قالقمر من الظاهر أنها غادرت بها الايام لماذا أنا أفكر بها بهذا الشكل هل احببتها في اقل من 15 دقيقه رأيتها فيها ما الذي اقولة هل جننت وجدت نفسي اريد أن اتحدث معاها بأي طريقة ما سوف استجمع شجاعتي واحداثها 

تميم : يا آنسة 

كانت سيلين في عالم اخر لا تسمعه 

تميم وهو يتحدث بصوت مرتفع ما : يا انسهة 

سيلين بانتباه وهي تخلع السماعات: أيوة انا 

تميم : اه ممكن أسألك سؤال

سيلين: اتفضل 

تميم :ايه الي مضايقك وفاصلك عن العالم بالشكل دا 

سيلين ياا الهي منذ زمن طويل لا يسألني أحد عن حالي حتي عمي لا يسألني عن حالي أنه يعتقد أن المال يكفيني من كل شئ نعم أنه يجلب لي كل شئ مادي لاكن لا أستطيع أن اشتري سعادة وأمان وأصدقاء وحب انا لا أشعر بهذا ابدا ورجعت سيلين من تفكيرها 

سيلين : عادي يعني أنا بحب اقعد علي البحر دائما واسرح

تميم: بس ايه الي مضايقك

سيلين: مستغربة ازاي البحر كان بيجمعني بأهلي وفي لحظه أخدهم مني أنه غادر فعلا


رواية اوهمني بحبة باقي البارت الاول اديني بقول تاني باقي البارت

 بقلم حبيبة محمود 

تميم : لا حول ولا قوة الا بالله طب أهدي انتي معندكيش صحاب 

سيلين : لا 

تميم : طب مرتبطه

سيلين : كنت مخطوبة لفارس ابن عمي 

تميم : كنتي بتحبية

سيلين : لا كنت بعتبرو ذي اخوايا وهو كمان كان بيعتبرني ذي أخته وكنا هنتجوز بسبب تقاليد العيلة وهنطلق بعدها ب 6 شهور ونقول أنه مش متفقين

تميم : وارتبطي تاني 

سيلين : لا بس اكيد هحب تاني دا كان ذي اخويا مش اكتر

تميم : تمام هو انا ممكن اخد رقمك ونخرج مع بعض

سيلين: اكيد

واخذ رقمي ثم ودعته واتجهت الي 


رواية اوهمني بحبة البارت الثاني

بقلم 🖊️ حبيبة محمود

اتجهت الي منزلي ودخلت غرفتي وغيرت ملابسي واتجهت لاعمل كوب من النسكافية الساخن ثم جلست في الشفرة افكر بهذا الشاب واحدث نفسي هل يمكن أن يكون لي اكثر من صديق هل يمكن أن يعوضني عن كل ما عشته من ماسة هل يمكن أن يكون لي السند والاب والاخ والحبيب هل يمكن أن يحبني وأحبه انني خائفة أن اقترب منهو واقع بحبه ويتركني  

ياربي اقف معي تعبت من كثرة التفكير وأخرجت صورة من حقيبتها  لولدها و ولدتها وقامت بوضع قبلة علي الصورة 

سيلين بدموع : وحشتوني اوي اوي كان نفسي تبقو معايا ربنا يرحمكم 

ثم وضعت الصورة في الحقيبة مره اخري وذهب لفرشها واستغرقت في نوم 

في مكان آخر 

يحيي عم سيلين: يبني مينفعش لو رفعت انك عايش الله اعلم هتعمل ايه

فارس: بابا أنا قلت الي عندي هكمل المراقبة  يعني هكملها  دا واحد من رجالتي قلي اني في واحد كلامها واخد رقمها

يحيي: براحتك يبني 

فارس:تمام انا أجرت شقة جمب فلة سيلين

يحيي: ماشي اما اشوف اخرتها معاك 

فارس : همشي انا بقا وغادر الي الشقة المستاجرها


رواية اوهمني بحبة البارت الثالث

بقلم 🖊️ حبيبة قلبي

تأني يوم استيقظت سيلين علي صوت هاتفها وكان المتصل تميم 

سيلين : الو 

تميم : اذيك يا سيلين عاملة ايه 

سيلين : الحمدلله تمام انت أخبارك ايه

تميم : بخير طول ما انتي بخير

سيلين بأحرج: احم شكراً

تميم : ايه رأيك نقضي اليوم انهارده مع بعض 

سيلين : ماشي 

تميم : تمام اللبس وهعدي عليكي 

سيلين: تمام باي 

وأغلقت الخط

سيلين لبست بنطلون اسود و واتشريت نصف كم ابيض وعليه كلام اسود ورفعت شعرها لفوق ووضعت ولم تضع أي شيء من أدوات التجميل

ثم جاء تميم ونزلت له سيلين 

سيلين : مساء الخير

تميم بابتسامة: مساء النور 

سيلين: هنروح فين

تميم بابتسامة : ايه رايك نروح الملاهي 

سيلين بفرحة: يااا دا انا ليا زمان مرحتهاش 

تميم : وانا يستي انهارده هوديكي 

بعد ساعة 

سيلين : تميم انا عايزه اركب دي 

تميم : لا انا 

سيلين : انا 

تميم : ايه رايك نجربها مع بعض 

سيلين: ماشيي 

بعدها ب دقيقتين

تميم : عاااا يخربيت الي يمشي وراكي احن بنطييير 

سيلين : ههههه ههههه دي حلوههه ومره واحدة اتشقلبو الناحية التانية

سيلين : عااااا

تميم بضحك : ايه مش دي حلوه 

سيلين فضلت تضحك

في مكان آخر

الشخص الي بيراقب سيلين : خرجو مع بعض يا فارس بيه 

فارس: تمام عينك متتشلش من عليهم واي جديد تبلغني

الشخص: حاضر واغلق الخط

عند تميم و سيلين 

خلصو لعب وراحو مطعم 

تميم وسيلسن كانو بيكلو 

تميم : انبسطي 

سيلين : اوي اوي 

تميم وهو يمسك قطعوة من البيتزا وياكل سيلين 

تميم  : هممم

سيلين وهي تاكل وتضحك : ايه دا هو انا طفلة 

تميم : لا خالص بأمرة الي عملتيه في الملاهي 

سيلين ضحكت : الا قلي انت بتشتغل ايه 

تميم تنهد : والله يا سيلين كنت عايز افتح شركة استيراد وتصدير ملابس بس الظروف بقا 

سيلين : انا ممكن اساعدك

تميم : ازاي 

سيلين : بابا سبلي ميراث كبير وحاطة في البنك ودا مبلغ كبير بما اني البنت والحيدة ومش بعمل للفلوس حاجة 

تميم : طب انا ايه دخلي بفلوسك 

سيلين : شوف ايه المبلغ الي عايزه وادهولك 

تميم وهو يصتنع الزعل: لا لا يا سيلين انتي فهمتيني غلط انا بحكيلك مش اكتر  مش محتاج حاجه 

سيلين : عشان خاطري خد الي عايزة 

تميم : يا سيلين مينفعش

سيلين : لما تعمل شركة وتكبر يبقا سددهم خلاص بقا 

تميم بابتسامة : ماشي

سيلين : عايز كام 

تميم : مش عارف والله لسه هيكلف كام 

سيلين : تمام احسبها وقلي 

تميم : حاضر

وانتهو من طعامهم وتميم وصل سيلين وغادر

 

رواية اوهمني بحبة البارت الرابع

بقلم 🖊️ حبيبة محمود 

استيقظت سيلين متأخراً

وقامت بعمل القهوة لها ثم جلست تقرا رواية وفي أثناء قرأتها قام تميم بالاتصال بها 

تميم : الو

سيلين: صباح الخير يا تميم 

تميم بضحك : لا صباح ايه بقا دا احن بقينا بعد العصر 

سيلين : معليش بقا لسه الي صاحيه

تميم : ماشي انتي فين كدا 

سيلين: في البيت

تميم : طب كنت عايز اقابلك ضروري 

سيلين : خير في حاجة

تميم : هقولك لما اشوفك 

سيلين : تمام 

تميم : هنتقابل في كافية ....

سيلين : ماشي 

بعدها  بساعه ساعة كانت اسيل في الكافيه منتظرة تميم 

تميم  عندما رأها ذهب لها 

تميم : اتاخرت عليكي 

سيلين : لا عادي ايه الموضوع بقا 

تميم ابتسم ووضع كفة علي يديها وهو يلامس أصابعها وينظر لعنيها 

تميم : سيلين ا انا 

سيلين : انت ايه 

تميم: انا بحبك

سيلين بخجل وسحبت أيدها  : احم ايه يعني انت فاجأتني يا تميم 

تميم وهو يصتنع الزعل: تمام انا اسف وكان هيقوم 

سيلين مسكت أيده: لا استني 

تميم : ايه 

سيلين بخجل  : ا انا كمان بحبك 

ابتسم تميم بخبث : بجد 

هزت راسها سيلين بنعم 

وكان الاثنين صامتين لدقائق قطع هذا الصمت سيلين 

سيلين : عرفت  محتاج اد ايه فلوس في الشغل 

تميم : اه بحسب بس المشكله اني مش هقدر اخد الفلوس مره واحده لازم اسحب علي حسب الي محتاجة 

سيليم بابتسامة : ولا يهمك انا هعملك توكيل

تميم ابتسم ثم اخفه ابتسامة: لا لا يا سيلين انتي بتقولي ايه 

سيلين : بقول هعملك توكيل 

تميم : لا انا لا يمكن اقبل بكدا ابدا 

سيلين : يا حبيبي فلوسي هي فلوسك 

تميم بابتسامة : انتي قلتي ايه 

سيلين : احم فلوسي هي فلوسك

تميم : تؤتؤ الي قبلها 

سيلين : خلاص بقا 

تميم : عشان خاطري

سيلين بخجل : حبيبي

تميم : يروح قلب حبيبك انتي 

سيلين بابتسامة: هعملك توكيل بقا 

تميم :ماشي عشان خاطرك انتي بس 

سيلين ابتسمت : طب يلا 

تميم : ماشي 

واتجهو الي البنك 


رواية اوهمني بحبة البارت الخامس

بقلم 🖊️ حبيبة محمود 

اتجه تميم وسيلين الي البنك وقامت سيلين بعمل توكل لتميم 

وأثناء خروجهم من البنك قام تميم بعمل نغمة اعقدا أن هاتفه يرن أمام سيلين

تميم : شكرا بجد يا سيلين مش عارف اقولك ايه

سيلين : شكر علي ايه يا روحي 

تميم : ربنا يخليكي ليا ثم ضغط علي الصوت 

تميم : لحظه يا سيلين ارد 

سيلين :  براحتك

تميم : ايييه حاضر جاي حالا

سيلين : في ايه يا تميم 

تميم : ماما تعبانه اوي في البيت لازم اروحلها

سيلين : انا هاجي معاك 

تميم : عشان معطلكيش 

سيلين : يا تميم يلا 

تميم: ماشي 

واتجه مسرعا الي منزله

في مكان آخر

الشخص : الو يا فارس باشا 

فارس: ايه يا حسن في جديد

حسن : الواد الي معاها خدها علي بيته بيقلها أمه تعبانه 

فارس بغضب :امشي وراهم وانا جاي حالا واغلق الخط

عند تميم و سيلين

اول ما دخلو الشقة قام تميم بقفل الباب

سيلين : فين مامتك يا تميم

تميم : تلاقيها راحت للدكتور ولا حاجه

سيلين : نعم امال مجرينا ليه 

تميم وهو يغلق الباب بلمفتاح 

تميم : هتعرفي دلوقتي

سيلين بخوف : انت بتقفل الباب ليه

تميم بداء يقرب منها 

تميم : انا بحبك اوي يا سيلين وقرب منها جامد كأنه حضنها 

سيلين وهي بتحاول تبعدة 

سيلين : عاااااا انت مجنون والله لو مسبتني هصوت والم عليك الناس 

تميم : براحتك صوتي للصبح محدش هيسمعك ووقعها في الارض وكان يخلق التيشيرت الخاص به 

وفجأة دخل فارس وقام بكسر الباب 

وضرب تميم بالبوكس 

سيلين اول ما شافت فارس صرخت من الخضه 

سيلين : ايه دا انت عايش ازاي 

فارس  وهو يضرب تميم 

فارس : هتفهمي كل حاجه بعدين 

سيلين : خلاص كفاية سيبو

فارس : لم ينتبه لكلامها

ثم ترك تميم  

فارس : تلغي التوكيل دلوقتي

دا نصاب وحرامي يلا قدامي 

سيلين وهي بتقوم  بصت لتميم بدموع

سيلين : ليه تعمل كدا دا انا حبيتك وهمتني بحبك ليه حسبي الله ونعمل وكيل وكما تدين تدان

فارس : خلاص يا سيلين يلا بينا 

فاقت سيلين من نومها نعم من نومها وكان فارس بجانبها 

فارس : اييية حرام عليكي بقالي ساعه بصحي فيكي 

سيلين: ايه دا انت عايش 

فارس : ايه موتيني ما انتي كل يوم بحلم جديد شكل الحمل اثر عليكي 

سيلين : هههههه 😂 اسكت مش انا حبيت واحد اسمه تميم 

فارس بصدمه : يخربيتك دا اسم ابننا الي لسه موليدتهوش حبيتي ابننا 

سيلين : هههههه هموت مش قادره

فارس : مجنونه بس بحبك 

تمت بحمد الله

تعليقات