القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار الفصل الثالث حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار

الفصل الثالث حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار

الفصل الثالث حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


عند كريم 

كريم : اااه انا فين 

اسلام : ههههه لسه بتسأل 

كريم بصدمه : اسلام 

اسلام بحده : المعلم اسلام يا ابن الكلاب 

كريم بخوف : في ايه يا معلم 

اسلام بحده : الشويتين دول ميجوش معايا ... طيب انا هفكرك 

وادي له بالبوكس 

كريم بوجع : اااه 

اسلام بحده : هاااه افتكرت 

كريم بخوف : انا اسف يا معلم..... انا غلطت ابوس رجلك يا معلم سبني امشي 

اسلام بحده : انا هسيبك تمشي فعلا بس على نقاله 

كريم بخوف : احب على راسك يا معلم ابوس رجلك نزلني و مش هتشوف وشي تاني 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اتفضلوا من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


اسلام بحده : هنزلك بس وقسما عظما المحك بس بعد كدا في السوق و انت عارف انا هعمل ايه كويس 

كريم بخوف : حاضر... حاضر.. حاضر

أسلام فكه و كريم طلع يجري

اسلام : كلاب ولا تسوي

عند كوريا 

سيف بحب : كوريا الاكل جهز ولا لسه 

كوريا بحب : جهز يا قلب كوريا من عيوني 

على : اساعدك في حاجه يا كوريا

كوريا بحب : لا يا قلبي هانت اهوا  هبتدي اخلص هو ياسر و أسلام جم 

قاطعهم أسلام بحب : السلام عليكم

الكل : و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

اسلام بحب : أخبارك ايه يا ست البنات 

كوريا  : انا تمام يا سيد الرجاله... أما أنا عامله لكم حتت اكله هتاكلوا صوابعقكم وراها 

اسلام : عاملتي ايه 

كوريا : فضلت خيرك بطاطس مقليه و بدنجان و اشتريت من خالتي زينب مخلل مولع من اللي بتحبه و كنت عامله ليمون معصفر من اللي على بيحبه و ميه ميه 

اسلام : الله الله ينور عليكي احلا اكل تسلم ايديكي 

سحر بحب : حبيبي 

قاطعها ياسر بحده : بقى ذا اكل بذمتك و دينك ايه القرف دا كل يوم نفس الاكل فين الفراخ انا عايز فراخ عايز لحمه نتعب نتعب و الأخر منلقيش لقمه حلوه 

على بحده : ما تحمد ربنا على اللي يجي لك و تأكل و انت ساكت

جه ياسر يتكلم 

قاطعه اسلام بحده : بااس منك ليه.... انت يا زفت انت انت تاكل و منسمعش صوتك الاكل قدامك تطفح تطفح متطفحش تخفي من وشنا و عنك ما كلت... قوم يالا من هنا.. طيب انا هوريك... قوم يالا 

كوريا : لا لا 

اسلام بحده : و على النعمه ما انت قاعد هنا قوم 

ياسر : ماشي ماشي يا اسلام 

و طلع برا البيت 

كوريا : ليه كدا يا خويا ياسر تعب و شقي 

اسلام : اسكتي انتي يا كوريا لازم اعمل كدا لازم يتعلم يحمد ربنا على كل اللي يجيله و يبوس ايده وش و ظهر غيرنا مش لاقي اللقمه دي

في اليوم التالي 

الساعه ٦ الصبح 

في المطبخ

كوريا : تأكلوا كل الاكل فاهمين 

الكل : حاضر يا كوريا 

قاطعها اسلام : صباح الخير على ست البنات 

كوريا بحب : صباح الخير على أحسن اخ في الدنيا.... تعالا افطر معايا 

اسلام : تعالى انتي معايا هنفطر في الورشه 

كوريا : حاضر يا خويا 

اسلام : يالا منك له كل واحد يشوف شغله 

الكل : حاضر يا معلم 

كوريا : انا هروح اجهز واجي لك 

ولسه هتمشي 

قاطعها اسلام : كوريا 

كوريا بارتباك : في حاجه يا خويا 

اسلام : اخوكي ياسر فين 

كوريا : ياسر... طلع برا... راح مدرسته

اسلام : تعالى هنا 

كوريا بخوف راحت له 

اسلام بلهفه : ايه اللي في أيدك دا 

كوريا  بارتباك  هااه اتخبطت في الدرج و إنا قايمه من علي السرير 

اسلام وهو ماسك أيديها : لا بس باين عليها انها متعوره مشقوقه 

كوريا بوجع مكتوم : لا لا... اا مش حاسه 

و شدت ايديها بسرعه 

كوريا : هروح اجهز انا 

و سابته و طلعت تجري 

أسلام : يا ترى انتي مخبيه ايه يا كوريا يا بنتي 

عند كوريا 

كوريا في نفسها : لازم اسلام ميعرفش حاجه عن اللي عمله ياسر دا ممكن يقتله فيها بس هعمل ايه اعمل ايه يارب 

فلاش باك 

الكل دخل ينام إلا كوريا فضلت قاعده مستنيه ياسر يرجع علشان تراضيه و تجبر بخاطره وفجأه سمعت صوته قاعد برا 

عند ياسر  

ياسر : هههههه... الصنف دا عالي اوي 

اللمبي : و لسه دا انا معايا حاجه غاليه اوي مبطلعهاش الا للغاليين

ياسر : ههههه 

حنزله : اشرب... هظبطك

حمو : هااه جبت المعلوم 

ياسر : خد دا كل اللي معايا 

اللمبي : لا دا مينفعش 

ياسر : المعلم كان هيقفشني النهارده....عديها يا كبير 

حمو و اللمبي و حنزله وقفوا 

حمو وهو بيشد السجاره منه : اللي معاهوش ميلزموش

ياسر بحده : هات ياض 

اللمبي : لما تبقى تجيب اللي عليك الأول 

قاطعهم كريم : هههههههه..... لا ودا اسمه كلام أدى له اللي هوا عايزه 

حنزله : اوامرك يا معلم 

ياسر : تعيش يا معلم 

كريم : حلو الكلام.... يالا فرقونا

حمو و اللمبي و حنزله مشيوا 

كريم : اشرب.....و ليك عندي كل الأنواع اللي انت عايزها و ببلاش كمان 

ياسر : تعيش يا معلم 

كريم وهو بيشد منه السجاره : بس

ياسر : بس ايه 

كريم وهو بيشرب السجاره : اختك تلزمني 

ياسر : تلزمك يا كبير.... و تحت امرك 

كريم : كدا حبيبي... خد يا زميلي

قاطعتهم كوريا بحده طلعت ومعاها السكينه 

كوريا وهي مشاوره بالسكينه ل كريم  : انت ايه اللي جابك هنا 

كريم : جبني عيونك يا جميل 

كوريا  وهي بتهوش بالسكينه : خش جوا ياياسر..... اتحرك 

ياسر بحده : انتي اتجننتي 

كوريا بحده : اتحركوا.... يالا.... جوا يا ياسر... وانت اقسم بالله ان شفتك معاه هقتلك... انت سامع 

كريم : ماشي يا كوريا.... هعديها لك المره دي يا مراتي 

ومشي

كوريا وهي بتزق ياسر : خش جوا.... اتحرك...يالا

وأول ما خشوا البيت 

ياسر بحده زقها جامد 

ياسر معقبا بحده : وديني ل اعدلك.... بقي انتي تصغريني قدام المعلم كريم.... ماشي 

كوريا بحده : انت نسيت نفسك.... فوق

قاطعها ياسر اللي مسك السكينه و بيقرب عليها 

ياسر بحده : انا هعلمك الأدب من اول وجديد 

كوريا جت تبعد السكينه منه دخلت في أيديها 

كوريا بوجع : اااه 

ياسر بسرعه طلع يجري 

كوريا بوجع : منك لله يا ياسر 

قاطعها علي بلهفه : كوريا.... انتي كويسه 

وشاف أيديها 

على بلهفه : يا نهار اسود....قومي قومي معايا 

كوريا بوجع : اااه 

على بلهفه غسل لها ايديها وربطها لها 

كوريا بوجع : ااه 

على بلهفه : معلش.... معلش.... ايه اللي حصل 

كوريا بارتباك : اا اا كنت داخله اشرب و لقيت السكينه وقعت فجت اشالها دخلت في ايدي 

على : معلش... معلش... شويه و هتخف هي مش غويطه اوي متخافيش

كوريا : ماشي يا حبيبي.... انا هدخل انام  تصبح على خير 

على : وانتي من اهله... لو احتجتي اي حاجه نادي لي 

كوريا : حاضر يا حبيبي 

عوده للواقع 

كوريا : اعمل ايه بس يارب.... اقول ل مين ولو بقى مدمن دي تبقى نصيبه... يارب استرها يارب

عند احمد 

آفاق احمد بخمول على صوت رنين تليفونه

ليستوعب وجوده في سيارته 

احمد بخمول : ااه معقول انا نمت هنا طول الليل 

ليفتح تليفونه و يفاجأ باكتر من ٥٠ اتصال من اخته كوثر 

احمد باستغراب  : هو ايه اللي حصل امبارح 

قاطعه صوت تليفونه 

احمد : الو

مصطفى : انت فين... انت كويس 

قاطعه كوثر اللي شدت التليفون منه 

كوثر بدموع : انت فين يا احمد... انت كويس.... والنبي رد عليا طمني عليك

احمد : انا كويس 

كوثر بدموع  : تب تعالا حالا... يالا

احمد : ماشي 

في أرض زراعيه

ياسر بصوت خافت : كريم..... كريم

كريم : أهلا أهلا ب ابو نسب

ياسر : جبت الحاجه

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اتفضلوا من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


كريم : حاجه ايه.... ااه ااه المعلوم اهم

ياسر وهو بيشد الكيسه منه : ااه

كريم وهو بيبعدها عنه : تب مش نتفق الأول

ياسر : كوريا ليك مش لغيرك 

كريم : ازاي.... و المعلم اسلام

ياسر : انا هجوزها لك

كريم بفرحه : بجد ازاي

ياسر : اقول لك 


البارت الرابع من هنا


روايه : على الطراز الغربي

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اتفضلوا من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


تعليقات