القائمة الرئيسية

الصفحات

اطلقت انا وضرتي بسبب سلفتي الحلقه الاولي والثانية

 اطلقت انا وضرتي بسبب سلفتي الحلقه الاولي والثانية 

حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 

اطلقت انا وضرتي بسبب سلفتي الحلقه الاولي والثانية 

حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 


الحلقه الأولي 

انا مديحه عندي ٣٠سنه عندي مشكله كبيره اوي 

أن مش بحب المياه بحب اشربها بس انما 

مش بحب استحمي وده كان عملي مشاكل 

كتير اوي في حياتي وعدا سنه من جوزاي ولقيت 

جوزي مراد بيقولي 


مراد 

بقولك اي يا مديحه احنا لازم نروح نسكن 

في بيت العيله اه امي عايزني اكون 

زي باقي اخواتي جمبها وانا مقدرش اقولها 

لا علي حاجه 


مديحه 

بيت العيله مع سلايفي ازاي بس انت عارف 

أن مش هكون مرتاحه معاهم 


مراد 

مش هتكوني مرتاحه معاهم ولا خايفه 

حد يعرف انك مش بتستحمي حرام عليكي 

انا زهقت من الموضوع ده وبجد بقيت 

بقرف منك 


مديحه 

اخرها جاي تقولي جدا انت عارف ان مش بحب 

المياه خالص 


مراد 

عالعموم انا هروح بيت امي عاجبك تيجي 

تمام مش عجبك برحتك وطبعا أنا روحت معاه 

لانه جوزي ومينفعش اقول ليه علي حاجه لا

ويوم ما روحنا لقيت سلفتي بتقولي 


ناديه 

اهلا اهلا يا حبيبتي اي يا بنتي ينفع كده 

من يوم ما اتجوزتي منشوفكيش خالص 

كدم وقربت مني وشمت ريحه مش تمام 


مديحه 

معلش بقي ظروف وانا كنت بحاول ابعد عنها 


ناديه 

هي اي  الريحه دي يا حبيبتي هو وانتي جايه 

كنتي شايله كيس الزباله  قبل ما تيجي 

هنا ولا اي 


مديحه 

بعد اذنكم أنا عايزه انام شويه ممكن أنام فين .

وفي والوقت ده لقيت حماتي بتقولي 


الحما 

تعالي يا مرات ابني اقعدي معانا شويه انتي 

وحشاني والله كفايه انك مش بتيجي تزوريني 

خالص 


مديحه 

انا اسفه يا ماما بس يا ماما والله تعبانه اوي 

ومش قادره اقعد 


ناديه 

أنا جهزت ليكي هدوم وفوط لو عايزه تدخلي 

تخدي دش علشان الطريق وفي الوقت ده 

مكنتش عارفه اقول ايه كنت سكاته خالص وقولت بعدها 


مديحه 

تمام هو احنا هنعيش فين يعني شقتي انهي 

شقه في العماره 


الحما 

فوق يا بنتي بس الشقه محتاجه توضيب كتير 

اوي مش وقت تطلعي فيها خليكي معايا 

هنا الفتره دي بس


مديحه 

لا معلش انا مش برتاح الا في شقتي أو اللي 

هتكون شقتي وبعدها دخلت الأوضه وانا 

مش عارفه اعمل اي ولازم اكون في شقه 

لوحدي وبعدها لقيت مراد طالع شقتي 

وقال


مراد 

عجبك الشقه اللي احنا قاعدين فيها دي

مش متوضبه 


مديحه 

أنا مش هعرف اخد راحتي مع حد تحت 

وبعدين مالك شكلك عامل ليه كده 


مراد 

بقولك اي انتي لازم تستحمي ريحتك بجد 

الكل بقي شممها مينفعش كده يابت الناس 


مديحه 

حرام عليك بقي استحمي استحمي انا زهقت 

من الكلمه دي 


مراد 

نفسي افهم ليه المياه بتخنقك في اي 


مديحه 

مش عايزه اتكلم يا مراد لو سمحت قلت لك خلاص مش هاخلي احد يشم لي ريحه ثاني


مراد 

انا نازل عند امي تحت لو نزلت ورايا وانت زي ما انت كده هيكون لي كلام ثاني


مديحه 

يا مراد حرام عليك انا عايزه ارجع شقتي انا مش مرتاحه هنا ومش باحب اللمه ومش

 باحب الناس 


مراد 

انا زهقت منك والله وبعدها نزل وحماتي 

كانت قاعده وكان مراد شكله مضايق وقالت ليه 

أمه 


الام 

اي يابني مالك شكلك مضايق ليه كده هو حصل حاجه بينك وبين مراتك 


مراد 

والله يا ماما مش عارف اقولك اي بس بجد 

مخنوق اوي مديحه كويسه وبنت حلال بس 

فيها عيب انا مش قادر اغيرو فيها 


الام 

 خير يا بني قلقتني في ايه ما تقول على

 طول مالها مديحه 


مراد 

يا امي مش بتستحمى خالص ومش عارف ليه عندها عقده من الميه وكل ما اقول لها يا بنتي لك ريحه ما بتسمعش كلامي


الام 

معقول وده من امتى ده ما كانت قبل الجواز  كانت غير كده ايه اللي حصل لها


مراد 

والله يا امي وبجد انا زهقت ولو هي فضلت كده انا هاتجوز عليها


الام 

طب اهدى بس يا ابني وانا هاتكلم معها

وبعدها انا نزلت وكنت مغيره هدومي وكنت حاطه برفان  وقولت 


مديحه 

مساء الخير يا جماعه معلش يا ماما اصل 

فوق مافيش شاي ولا اي حاجه انا عايزه 

اشرب كوبيا شاي 


الام 

 مساء نور يا حبيبتي ادخلي المطبخ خذي اللي انت عايزاه وفعلا بعدها انا دخلت وام قالت ليه 

يا ابني ما هي ريحتها كويسه اهو زي الفل


مراد 

والله يا ماما انا اول مره اشوفها كده دي عمرها ما كانت بتحط برفان ولا بتحط حاجه بعد اذنك 

انا داخل اتكلم معاها بعد اذنك وجه المطبخ وقولت ليه 


مديحه 

ها هو ده شكلي اللي بيعجبك بقى 

ولا برضه فيه حاجه تانيه 


مراد 

يابنت الناس مانتي كويسه اهو امال فيه اي 

بقي ليه كنتي بتعملي معايا كده وبعدين 

قرب مني وقال اي ده انتي لسه زي مانتي 

بس غيرتي هدومك بس صح 


مديحه 

 لا والله و حطيت برفن كمان 


مراد 

يوووو إنا عارف انك عمرك ما هتتغيري 

انا زهقت منك والله وبعدها خرج وسابني

ولقيت ناديه سلفتي داخله تقول 


ناديه 

اي يابنتي مالكم فيه اي صوتكم جايب 

اخر الدنيا بقولك اي يا مديحه البرفن 

ده من بعيد حلوه قوي بس اللي يقرب منك يشم ريحه مش تمام


مديحه 

ماشي شكرا لك عايزه حاجه ثانيه وسيبتها وطلعت ولقيتها بتقول


ناديه 

هي ايه قله الذوق اللي هي فيها دي وبعدين هي ليه على طول ريحتها وحشه قوي كده انا لازم اعرف ايه الموضوع وانا كنت طلعت شقتي 

ولميت هدومي وروحت لاختي بطه 


بطه 

ايه ده في ايه انت جايه دلوقتي ليه كده يا مديحه وبعدين ايه الشنطه دي


مديحه 

انا تعبت وقرفت وخلاص سبت البيت لمراد ومشيت ومش عايزه اكمل معه انا عايزه اطلق


بطه 

حرام عليك يا بنتي هو عمل لك ايه بس تعالي.

ادخلي ونتكلم جوا ودخلت ولقيت محمد جوزها 

كان قاعد في الصاله وبعدين دخل الأوضه من غير ما يسلم عليا 


مديحه 

هو انا عملت لك مشاكل في البيت ولا ايه

هو ليه محمد دخل من غير ما يسلم عليا 


بطه 

اقعدي بس هنا وانا هادخل اشوفه واجي لك على طول و دخلت بطه  بعدها وانا قولت 


مديحه 

يا رب هو انا ما ليش حظ كده في اي حاجه

اول لما دخلت بطه


بطه 

في ايه يا محمد ما لك انت ازاي تعمل كده اول ما تشوف مديحه


محمد

وانا ما صدقت اختي جديد تتجوز وتحل عن دماغنا ايه اللي جايبها وكمان جايه بشنطه هدومها هي عايزه ايه


بطه 

والله العظيم ما اعرف في ايه بس بالله عليك انت 

عارف ان عندها مشكله ولازم احنا نقف 

جنبها 


محمد

هي لازم تروح تتعالج ما ينفعش اللي هي بتعمله ده وانا كنت واثق ان مراد هيطلقها


بطه 

اعوذ بالله ليه بس الكلام ده اكيد طبعا ما فيش الكلام اللي انت بتقوله ده ممكن تكون مشكله وباذن الله هترجع له


محمد

طيب تفضلي روحي شوفي هي فين بتعمل ايه دلوقتي وخذي بالك بيات هنا مش هتبات


بطه 

حاضر حاضر يا محمد انا خارجه اهو فعلا خرجت وجاءت وانا كنت قاعده وقالت لي


بطه 

خير يا مديحه في ايه قولي لي


مديحه 

ما فيش انا عايزه اتطلق من مراد ومش هارجع له ثاني خلاص هو مش عايز يعيش معايا


بطه 

يا بنتي اهدي بس البنت ما لهاش الا بيت جوزها هتروحي فين وهتعيشي فين وكفايه ان هو راضي بالمشكله اللي عندك


مديحه 

ما بقاش فاضي خلاص وبقي كل شويه يعمل مشاكل ودلوقت عايزني اعيش مع مامته في نفس البيت ودي هتكون مشكله بالنسبه ليا


بطه 

يا مديحه انت لازم تروحي لدكتور وتتعالجي طريقه دي مش هتنفع وبصراحه بقى انا مش هاقدر اقول لك اقعدي عندي هنا


مديحه 

شكرا لك يا حبيبتي وبعدها اخذت شنطتي ونزلت من البيت وانا مش عارفه هاروح فين وبطه اتصلت به مراد وقالت لي


بطه 

مساء الخير يا مراد عامل ايه هو انت ليه سبت مديحه تمشي من البيت


مراد 

بصراحه انا زهقت من اختك وهي مش عايزه تتغير


بطه 

بوص يا مراد انا عارفه المشكله وهقولك السر 

اللي كانت مخبيا عليك اختي مديحه 

طول الفتره دي بس ارجوك خليك جنبها ولازم تخليها تروح لدكتور وتتعالج


اطلقت انا وضرتي بسبب سلفتي


الحلقه الثانيه 


مراد 

تتعالج من اي مش فاهم معلش اروح اقول 

للدكتور مراتي مش بتحب تستحمي 


بطه 

لا مديحه عندها مشكله من صغرها وانا هقولك 

عليها وبدأت تقول لمراد اللي حصل ل مديحه 

وهي صغيره 

                   فلاش باك


بطه 

يا مديحه انا عايزه انزل البحر هتيجي معايا ولا اي 

يلا بسرعه بقي 


مديحه 

اه اه يلا بينا وبعدها نزلنا البحر واول لما مديحه 

نزلت المياه كانت هتغرق 


بطه 

مديحه  يا مديحه فوقي يا حبيبتي وبعدها 

رجعنا بينتا وفي يوم دخلت مديحه علشان 

تاخد شاور وكانت في البانيو وبعدها نامت 

وكانت هتغرق وتموت ومن بعدها قالت 

مش هتاخد شاور تاني وعلاقتها بالمياه علاقه 

سطحيه 


                     #رجوع 


مراد 

طيب انا ذنبي اي لكل ده انا بصراحه اتخنقت 

وتعبت ومش عارف اتصرف ازاي 


بطه 

لازم مديحه تعرف انك هتروح منها ايوه علشان 

خاطر تتغير 


مراد 

اعمل اي يعني معلش انا بحبها ومش 

بعرف اعيش من غيرها بس برضه الموضوع ده عامل ليا مشاكل كتير اوي وفي الوقت ده 

بطه قالت ليه 


بطه 

قولها انك هتتجوز عليها لازم مديحه تتغير 

يا مراد انا والله زعلانه علشانها ونفسي انها 

تتغير 


مراد 

طيب اقفلي دلوقتي لأنها وصلت هكلمك بعدين 

ودخلت الشقه ولقيت مراد بيقولي انتي 

كنتي فين وازاي تنزلي بدون إذن 


مديحه 

انا عارفه انك زهقت بس أنا غصب عني والله 

ومش عارفه اتغير وكانت الصدمه 

لما قالي 


مراد 

عالعموم تتغيري متتغيريش برحتك انا 

هتجوز يا مديحه وبعدها سابني ونزل عند أمه 

وانا كنت وافقه عامله اعيط ودخلت الأوضه 

وتحت عند حماتي كانت ناديه قاعده وبتقول 


ناديه 

والله يا ماما مش عارفه هي اي الريحه اللي 

فيها دي مش عارفه تحسي كده أن هي 

مش بتستحما خالص 


الحما 

ناديه قصري كلامك وبطلي طريقتك دي 

مديحه زيها زيك هنا في البيت ومش هسمح 

لحد يكلمها وحش 


ناديه 

انا اسفه يا ماما بس والله مضايقه من اللي 

هي فيه وصعبانه عليا اوي وبعدها نزل 

مراد وقال 


مراد 

امي انا عايزك معلش شويه لوحدنا 


ناديه 

اه اه انا طالعه شقتي عايزه حاجه يا ماما 


الحما 

لا يا حبيبتي اطلعي ووقفت ناديه تسمع 

مراد وأمه وهما بيتكلموا 


مراد 

انا هتجوز يا ماما بصراحه كده مش عجبني 

عيشه مديحه وهي مش عايزه تتغير وانا 

مش عارف اعمل اي معاها 


الحما 

يابني مراتك طيبه والله حاول معاها براحه 

كده وهي باذن الله هتتغير 


مراد 

خالص يا امي انا قررت اعمل كده وهي حره 

بقي وفي الوقت ده لقيت سلفتي 

طالعه تخبط عليا وتقولي 


ناديه 

والله العظيم صعبانه عليا اوي يا حبيبتي 

ومش عارفه ليه مراد عايز يتجوز عليكي مع انك 

حلوه اه هو فيه حاجه غريبه بتحصل بس برضه 

انتي طيبه 


مديحه 

انتي بتقولي اي مش فاهمه مين ده اللي عايز 

يتجوز مراد عايز يتجوز عليا 


ناديه 

وطي صوتك أنا مش عايزه حد يسمع 

كلامنا مع بعض ايدي في ايدك ننهي الحوار 

ده 


مديحه 

لا انهي ليه هو راجل برضه ومن حقه يعمل 

اللي هو عايزو 


ناديه 

معقول كلامك ده انتي ازاي قادره تقفي كده 

وتقولي الكلام ده إلا لو كان الكلام 

اللي قالو عليكي لامه يكون صحيح بقي 


مديحه 

كلام اي مش فاهمه عالعموم مش عايزه 

اعرف حاجه وشكرا ليكي وبعدها قفلت 

السكه وانا مش عارفه افكر اعمل اي 


ناديه 

والله البت دي عديمه الذوق خالص وانا فضلت 

في اوضتي لحد ما مراد طلع 


مديحه 

الف الف مبروك اي الفرح أمتي بقي 


مراد 

اه هي ناديه لحقت قالت ليكي عالعموم 

انا انت ما اعرفك انك لو مش اتغيرتي هيكون لي تصرف ثاني


مديحه 

عالعموم برحتك ده قرارك وانت حر فيه 

بس أنا هرجع شقتي التانيه 


مراد 

هو بجد انا مش فارق معاكي اوي كده يعني 

واحده غيرك تكون زعلانه علي اللي حصل 


مديحه 

انا ماشيه يا مراد ورايحه شقتي وفعلا روحت 

وانا عامله اعيط وهو كما عندو واتجوز وجاب 

مراته الشقه اللي في بيت مامته وفي يوم 

لقيت ناديه متصله بيا وبتقولي 


ناديه 

هههههههههههه فضلتي معانده لحد ما 

اتجوز فعلا بس عايزه اقولك اي العروسه الجديده حلوه اوي والله 


مديحه 

ربنا يكمل ليه علي خير انا مش مضايقه والله 

ربنا يهني بيها وفي نفس الوقت 

كنت تعبانه جدا وعامله اعيط يارب انا عندي فوبيا من المياه يعني حاجه مش بمزاجي والله وجه 

اليوم اللي قررت خلاص اتخلص من العقده 

دي واخد دش وبصراحه حسيت ب اختلاف 

جامد عن الاول وفي يوم لقيت بطه جايه 

عندي وبتقولي 


بطه 

مديحه عاماه اي يا حبيبتي اي ده انتي فيكي 

حاجه غريبه صح 


مديحه 

خير يا بطه عايزه اي انا ورايا مشوار مهم 

ولازم أن انا انزل 


بطه 

اسمعني بس يا حبيبتي بجد احنا كنا لازم نبعد 

عنك كلنا علشان خاطر تتغيري 


مديحه 

ومش بعدكم عني اللي خلاني اغير من نفسي 

لا لا انا غيرت من نفسي علشان انا عايزه 

كده انا كنت محتاجه حد يسعدني مش حد يبعد عني 


بطه انتي عندك حق المفروض كنا نكون جمبك 

سامحني يا حبيبتي معلش 


مديحه 

طيب انا لازم انزل لان عندي مقابله شغل 

لان ناويه اعتمد علي نفسي مش اعيش 

معتمده علي الناس 


بطه 

دي فكره كويسه بس انتي لازم ترجعي 

ل مراد هو بيحبك وبصراحه مكنش فيه 

راجل يستحمل اللي انتي عملتي ده 


مديحه 

ارجع لمين لا طبعا انا لا يمكن اعمل كده بقولك اي يا بطه مش وقته كلام في الموضوع ده 

دلوقتي وبعدها نزلنا وانا روحت شوفت الشغل 

واشتغلت وفي يوم كنت قاعده في البيت لقيت الجرس بيرن فتحت 


مراد 

ايه ده هو انت يا مديحه غيرت الكالون ولا ايه


مديحه

معلش بقى واحده عايشه في الشقه لوحدها من حقها تامن نفسها


مراد 

وانا ما قلتش لك انك تعيشي لوحدك يا مديحه وبعدين ايه ده ما انت تغيرت اهو وانا كنت لازم ابعد عنك علشان انتي تتغيري


مديحه 

خير يا مراد عايز اي وراجع تاني ليه مش ربنا 

كرمك بزوجه كويسه راجع عايز مني اي 


مراد 

راجع عايزك انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك 

وكمان عارف انك متقدرتيش تعيشي من غيري 


مديحه 

ده كان زمان دلوقتي بقيت اقدر اعيش من 

غير اي حد وحاليا خالص العقده اللي عندي راحت 

واظن وجودك هنا دلوقتي مينفعش 


مراد 

نعم انتي بتقولي أنا لسه جوزك ولا انتي ناسيه 


مديحه 

منا رافعه عليك قضيه طلاق واكيد هكسبها 

وبعد اذنك بقي لان لازم انام وورايا 

شغل كتير الصبح 


مراد

 كمان شغل تمام يا مديحه بس احب 

اقولك ان طلاق مش هطلق وبعدين سابني 

ونزل وانا تاني يوم روحت الشغل واتكلمت 

مع صديقه ليا في الشغل في مشكلتي 


رقيه 

اقولك حاجه انتي غلطانه اي نعم هما 

مكنش ينفع يسبوكي لوحدك بس برضه 

الغلط الكبير عندك 


مديحه 

انا كان عندي مشكله والله مكنش بمزاجي 

كنت محتاجه ان حد يغيرني بهدوء 


رقيه 

عالفكره جوزك عمل كده انتي اتغيرتي بس بعد ما راح منك للاسف 


مديحه 

أنا حبيت حياتي كده ومش عايزه ارجع تاني والله 

لحياتي التانيه 


رقيه 

انتي لازم ترجعي ده جوزك ودي اختك 


مديحه 

بقولك اتجوز عليا وهي اتخلت عني بقولك 

لا انسي أن ارجع ليهم تاني وفضلت عايشه حياتي 

وفي بيت حماتي كانت قاعده هي وغاده العروسه الجديده 


حماتي 

اي جوزك جاي أمتي محدش بقي يشوف وشه 

خالص 


غاده 

والله لا ماما ولا انا كمان بقيت اشوفه 

بقي عالطول برا ومش بيجي الا وانا نايمه 

والله يا ماما 


حماتي 

ربنا يهدي لنفسه والله العظيم ما عارفه اي 

اللي هو بيعمله في نفسه ده 


غاده 

ماما انا عايزه أسألك سؤال هو ليه ساب مراته 

وفي الوقت ده ردت ناديه وقالت 


ناديه 

لا مين قالك أنه هو سابها هي لسه علي زمته 

بس فيه بينهم شويه مشاكل وبكره يرجعوا لبعض 


حماتي 

ناديه قولتك كام مره بلاش تتكلمي في اللي ميخصكيش اتفضلي اطلعي شقتك يلا 


ناديه 

حاضر ياماما انا والله مش اقصد عالعموم انا 

اسفه 


غاده 

وانا كمان طالعه شقتي وفي الوقت ده

حماتي قالت ليها 


الحما 

اقعدي انتي عايزكي في موضوع اطلعي يا ناديه .

وياريت تطلعي عالطول وانتي فاهمه قصدي 

كويس بلاش تقفي عالباب


ناديه 

حاضر ياماما وطلعت ناديه وكانت غاده قاعده 

زعلانه وبعدين حماتي قالت ليها 


الحما 

اسمعني كويس انتي متجوزه ابني وانتي 

عارفه أنه متجوز واحده تانيه صح ولا لا 

واكيد قلبه هيكون معاها برضه 


غاده 

والله يا ماما انا عارفه بس قولت اكيد هيكون 

ليا نصيب في حبه انما من بعد ما اتجوزت مراد 

وانا شيفاه أنه مش بيحبني خالص 


الحما 

بوصي يا بنتي هو وقت وعارفه انك ملكيش 

ذنب بس انتي اللي وافقتي تتجوزي واحد متجوز

هو حريه شخصيه ليكي انا مقدرتش اقولك حاجه

بس بالنسبه ل اسلوب ابني انا عارفه 

أن هيفضل كده لانه بيحب مرات اوي 


غاده 

فعلا الغلط عندي انا ان وافقت اتجوز واحد 

متجوز قبل كده بعد اذنك يا ماما انا طالعه 

شقتي 


حماتي 

اسمعي يا غاده ابعدي عن ناديه لو عايزه 

تكملي  مع ابني احسن لأنها بتحب الكلام الكتير 


غاده 

وانا مليش يا ماما في الحوارات حاضر اوعدك مش 

هيكون في كلام بيني وبينها كتير 


حماتي 

وانا هتكلم مع مراد بغير أسلوبه معاكي 

لانك شكلك بنت ناس وطيبه 


غاده 

ربنا يخليكي ليا يا ماما وباست ايد حماتي .وكانت 

طالعه شقتها شافت ناديه عالسلم 


ناديه 

تعالي معايا شقتي عايزكي في موضوع 


غاده 

معلش لازم اطلع شقتي علشان ورايا حاجات 

كتير 


ناديه 

ده انا عندي سر كبير لازم اقولك عليه يخص 

مراد وكانت غلطه غاده لما سمعت كلامها 

دخلت ناديه عندها  وبعد كده حصل 


يتبع 


تكملة الرواية من هنا

تعليقات