القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الثامن عشر حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الثامن عشر حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الثامن عشر حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه



بعد ما قاسم اتفق مع عائشة على ازاي هيوقعو بين الأمير و دراعه اليمين ياسر

قاسم: طيب عايز أسألك سؤال

خديجه: ايه السؤال

قاسم : انتى عندك خطه للهروب ولا هتخليني لأول مره اعمل دوري ك قائد و افكر

عائشة و هي بتضحك: انا آسفه لكن للأسف عندي الخطة 🤣🤣😂🤣🤣

قاسم بيهز راسه :يعنى مفيش فايده😏

عائشة: لا مفيش🫣

قاسم بجديه: خلود ارجوكي بلاش تهور و لو أي حاجه حصلت اهربي انتي ..ارجوكي

عائشة: متخفش و احنا على العهد لو ايه حصل محدش فينا هيسيب التاني و يهرب

قاسم: عمرى ما اسيبك حتى لو على موتي

عائشة: لو ليا خاطر عندك ماتجبش سيرة الموت ...عارفه ان في حاجات كتير انت مش فاهمها ولا تعرفها عني بس اوعدك لو حصل و رجعنا مصر بخير هقولك على كل حاجه و هحكيلك ....و ساعتها بس هيتقرر ايه ال هيحصل بعد كده

قاسم: وانا هستنى😍😍😍😍😍

و بعد كده قعدو يخططو لل هيحصل فى اجتماعهم مع الأمير و ازاي لازم خلود تمسك اعصبها في وجوده😡😡😡.....   و فضلو طول الليل على كده لحد لما سمعو آذان الفجر و استعدو و هو راح عشان يصلي مع الرجاله و هي صلت في السكن و بعد الصلاة قعدة تدعي ب تيسير الامر و ان ربنا ييسر ليهم المهمه.....و بعد صلاة الضحى استعدت لانها هتروح المطبخ 😈😈و هتنفذ جزء من خطتها..و فعلاً جه قاسم و وداها المطبخ و رجع هو للسكن زي ما أمر الامير

عائشة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الحريم: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

راحت عائشة ل ام عاصم زوجة الأمير

عائشه: ممكن كلمه يا زوجة الأمير

ام عاصم: ايوه اتفضلي و بعدين انا اسمي ام عاصم

عائشة بتوتر: طيب يا ام عاصم .. انا عايزاكي توصلي للأمير طلبي في مقابله بخصوص الأدوية و الادوات ال محتجاها انا و الدكتور قاسم

ام عاصم بضحك: كل التوتر ده عشان طلب مقابله ...طيب يا حبيبتي كملي انتي طبخك و انا هروح للأمير و هرجعلك ب الرد

ابتسمت عائشة و رجعت تكمل الاكل ال بتعمله و زي اليوم ال قبله عملت حلويات بس حطت مع الحشو مخدر من غير ما حد ياخد باله.....و بعد شويه رجعت ام عاصم

ام عاصم: عائشة

عائشة: نعم يا ام عاصم

ام عاصم: انا كلمت الامير و سمح لك ب المقابلة في قاعة المكتب بعد صلات الظهر

عائشة: يعني بعد ساعه

ام عاصم: ب الظبط

عائشة: انا خلصت الاكل كله و سيباه يستوى على نار هاديه و ده هياخد وقت.... انا بستأذنك اروح اقول ل قاسم عشان مش هينفع اروح لوحدى

ام عاصم ب ارتباك: لالا انتي هتقولي ل جوزك ليه انا هكون موجوده معاكي


عائشة بتسمع تفكيرها

ام عاصم: يا لهوى هتقول ل جوزها و الأمير عايزها لوحدها ...اعمل ايه ياربي ... و ذنبها ايه هي و جوزها بسبب عين الأمير الزايغه عايز يضمها ل حريمه و لو رفضت هيقتل جوزها و برده هيتجوزها....يارب احميهم يارب.... مايبقاش مصيرها زي مصيري😭😭

عائشة: لا لازم اقوله حتى لو هروح لوحدي

و راحت عائشة السكن

عائشة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

قاسم: عليكم السلام و رحمة الله وبركاته.. في حاجه ولا ايه ؟؟

عائشة بتفرك دماغها: انا كلمت ام عاصم و حددتلي ميعاد بعد ساعه مع الأمير ف جيت ابلغك

لكن في نفس الوقت كانت بتتواصل معاه ب التفكير و حكتله كل ال سمعته من أفكار ام عاصم.... و رحيم بلغها انه حط تليفون ثرايا في حاجة ياسر...و هي قالتله انها حطت المخدر 😈😈😈😈😈😈😈

قاسم: تمام.. تمام يبقى نصلي الظهر و نروح لل الأمير حسب الميعاد

عائشة: تمام و بعد المقابلة ان شاء الله هحط الاكل 😉😉😉

قاسم: طيب ممكن تيجي تاخدي علاجك و كمان تحطيلي علاج ل ضهري؟

عائشة: اكيد انت تأمر ثواني ..و اخدت فعلا الدوا و حطت مرهم على ضهر قاسم كأنها بتعالجه... و بعد شويه راحت للمطبخ هي و قاسم استناها بره اتأكدت من كل حاجه و قالت ل ام عاصم انها رايحه للأمير و طلعت....راحت عائشة هي و قاسم ل قاعة المكتب و استأذنو و دخلو للأمير

عائشة و قاسم: السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الأمير بخيبة امل: عليكم السلام....خير يا دكتوره بلغني انك عايزه تقابليني😊😊

عائشة: صح يا سمو الأمير كنا عايزين نقابلك(بتمسك ايد قاسم)😛..بخصوص الأدوية و الأدوات ال محتاجنها عشان نشتغل بيها 

و ضغطت على ايد قاسم عشان يكمل كلام لأنها عارفه ان الأمير عينه هتفضل عليها وده المطلوب....قاسم قعد يتكلم و هي نجحت انها تسيطر على الأمير

خلود بتدي اوامر ب تفكيرها للأمير

خلود: ياسر خاين معاه جهاز سرايا و بيتعاون مع المخابرات المصرية لازم تنتقم منه لأنه خاين و الخاين مصيره الموت

بعد شويه اتكلمت مع قاسم 

عائشة و قاسم: ايه رايك يا سمو الأمير كده هتكون عندنا مستشفى و نقدر نعمل فيها جراحات كمان

و بعد كده استأذنو و الأمير اذن لهم 

راحت عائشة للمطبخ تكمل الأكل و راح قاسم علي السكن ...و فجأة سمعو سرينة انذار و الكل اتجمع في الساحة 

الأمير: بلغني ان في خاين بنا ..عشان كده كل البيوت هتتفتش حتى بيتي و ال هيثبت عليه التهمه هيتحرق حي و قبل حرقه هحرق أولاده ادامه لو ليه اولاد 👿👿

ياسر بيبص ل قاسم بصة شماته و بيضحك بخبث😏😏😏😏

و فعلا ابتدو الجنود يفتشو المنازل و لقو التليفون في منزل ياسر و لقو شنطة مقفولة في سكن قاسم و خلود

الأمير: ياسر و قاسم يقفو هنا أدامي..و كل واحد يقول ايه جاب الحاجه دي عنده في بيته؟؟

قاسم: سمو الأمير انا مش هقول ان الشنطة دي مش بتاعتي ...لأ بتاعتي و فيها انواع من الأعشاب المخدره و الطبيه  و سموك عارف اننا بنحتاج لتخدير في الجراحة و مش بيكون متوافر عشان كده بستعملهم و لو سموك عندك مانع يبقى هرميهم

الأمير: امممم يعنى الاعشاب دي للعلاج و للتخدير بس

قاسم: لا يا سمو الأمير فيها كمان اعشاب سامه بس لو اتاخد منها كميات معينه و اتخلطت ب حاجات تانيه بتكون علاج

الأمير: اها يعني كلها حاجات بتستخدمها بدل الأدوية و البنج؟؟

قاسم: فعلا يا سمو الأمير بالظبط

الأمير بص ل ياسر

الأمير: وانت يا ياسر يا دراعي اليمين ايه ال لقيوه متخبى عندك في بيتك ده

باسر بثقه لان الأمير دائماً بيصدقه: معرفش البتاع ده دخل بيتي أزاي 

الأمير: طيب بتشك في حد يكون دخل بيتك

ياسر: لا يا سمو الأمير انا محدش بيدخل بيتي

الأمير ب سخريه: أزاي متعرفش أزاي دخل تليفون ثرايا و ليه متسجل عليه رقم تبع المخابرات المصرية

ياسر: انا قلت ل سموك اني معرفش دخل بيتي أزاي ومليش علاقه ب التليفون ده

الأمير: ال اعرفه ان الدليل هو الاصدق هنا و كل ال انت قلته مافهوش اي حاجه تبعد عنك التهمه لا ده انت بنفسك بتأكد ان مفيش حد بيدخل بيتك...😡😡😡

الأمير: انا دلوقت اتثبت ادامي انك خاين...و الخاين مصيره الموت ...و انا حكمت عليك ب الحرق صاحي..و عيالك هيتحرقو قبلك

قاسم: سمو الأمير ممكن تسمحلي اتشفع للأطفال و بدل ما يتقتلو انا أخدهم و هشغلهم معايا فى المستشفى بدون مقابل زيهم زي الاسرى و العبيد

(ده طبعا كلام بيقوله عشان الأمير مايقتلش الأطفال) 

الأمير: اممم🤔🤔🤔و انا موافق على كلامك فعلاً موتهم مش هينفعنا ...لكن الخاين مصيره الإعدام

و فعلا جهزو ياسر و ربطوه ب جنازير من حديد و رمو عليه بنزين و ول**عو فيه و سط  صرا**خه  ....و بعد كده امر الأمير ب الاكل

الأمير: عندي اعلان قاسم بقى هو دراعي اليمين الجديد و كلفته انه يجهز مستشفى هنا و هيشرف عليها هو و زوجته...ابتدو الاكل

و بعد ما خلص الاكل و كان الكل مستمتع بيه قدمت عائشة الحلو😉😉....و بعد ربع ساعه كان المعسكر كله نايم

قاسم: خلود يلا بسرعه نروح للناس ال محبوسين ال هنا

خلود: يلا ورايا و هات عيال ياسر هم ملهمش ذنب

راحت خلود و مشت ورا الارواح ال وصلتها للأسرى و حرروهم هي و رحيم و فعلا لقيو الناس ال تباعهم و اخدو كل ال معاهم و خرجو من المعسكر و ركبو عربيه من بتاعت المعسكر و طلعو على طريق تركيا.......

ياترى ايه ال هيحصل بعد كده ؟🤔🤔

ياترى هيوصلو بهدوء ولا هيحصل ال هيعطلهم ؟؟؟🤔🤔🤔🤔



الفصل التاسع عشر من هنا


 بداية الروايه من هنا



تعليقات