القائمة الرئيسية

الصفحات

لثام الخلود بقلم نسرين خالد الفصل العشرين و الاخير حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 لثام الخلود بقلم نسرين خالد الفصل العشرين و الاخير حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

لثام الخلود بقلم نسرين خالد الفصل العشرين و الاخير حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

معلومة:

(خلود متعرفش ان رحيم قبض على الأمير)

بعد ما خلود قالت ل رحيم متنساش ان جوازنا كان عشان المهمه... رحيم طلب منها انها تحكيله ال هي مخبياه 

رحيم :  ماتخيفش لاني مش من الرجاله ال هتغصب بنت على حبها حتى لو روحي هتسبني بعدها💔💔

خلود: طيب انا هحكيلك 

خلود حكت ل رحيم على يوم الحادثة و العربية و انها اول ما فاقت رجعت المكان و اخدت الشنطة معاها و حطتها في بنك و محدش يقدر ياخدها غيرها

رحيم: طيب انتي ليه ما سلمتيهاش لما انضميتي للمخابرات؟؟

خلود بضحكة سخريه: اسلمها لمين ؟؟؟ اسلمها لل كانو السبب في م*و*ت بابا 😭

رحيم: انتي بتقولي ايه؟ ازاي المخابرات هي السبب؟؟؟؟

خلود :مش كل المخابرات .....ال كان السبب في ال حصل ل بابا كانو اتنين واحد منهم كان لواء و التاني كان مقدم في الوقت ده اللواء كان اسمه الحدايه و الظابط اسمه الغراب

رحيم : و انتي عرفتي أزاي المعلومات دي

خلود : لما رجعت ل مصر و عمي يحيى خلاني انضم للمخابرات  كنت في الاول عامله زي الاباجوره مركونه مكنتش بعمل حاجه ف  قلت بدل قعدتي ادرب قدراتي كنت بقعد اسمع الافكار لحد ما في يوم سمعت الحدايه و هو بيفكر انه لازم يخل*ص منى زي ما خ*لص من ابويا زمان..ساعتها كنت هتجنن😱😱😱... يعنى م*وت بابا ماكنش حادثه ...و جريت على عمي و حكيتله و رحنا كلمنا رئيس المخابرات لأنه هو ال كان عارف قدراتي و هو ال ضمني على مسؤليته و ساعتها اداني الإذن ب انى اتعامل مع الحدايه ب الطريقه ال تعجبنى 😈😈و فعلا خطفت الحدايه و فضل معايا لمدة شهر كامل عرفت منه كل حاجه....عرفت عملياته القذره و عرفت علاقته ب الدول المعاديه لينا و الارهابين وعلاقته ب الادويه البايظه و المبيدات المسرطن*ه و تجارة الاعضاء و انه خل*ص على ابويا بسبب الشنطة لأنها مش لازم توصل ل مصر ابدآ و لازم هم ال يخدوها و نفضل احنا في التخلف و الجهل و خليته يكتب و يسجل كل حاجه صوت و صوره و كتابه كمان لكنه قالي عن ال غراب بس للأسف لما دورنا عليه كان هرب و سلمت الحدايه و اتحاكم و ات*عدم ادامي ...لكن للأسف😭😭 الغراب مقدرتش امسكه برغم انه كان أدامي بس كان عليا اختار اما هو او انت و الناس ال كانو معانا ف اخترتك انت و مشيو من المعسكر

رحيم: قصدك ايه ؟؟؟مين هو الغراب؟؟؟

خلود : الغراب هو الامير 😢😢😢 و اسمه امير مهدى 

رحيم بصدمه: يعني انتي ما اخدتيش ت*ار ابوكي بسببي؟؟؟

خلود شورت له ب دماغها انه اه

خلود: عشان كده لازم تبعد عني انت بتضعفني انا بسببك مش هقدر احزن على بابا ..انا محزنتش عليه و قررت انى مش هحزن الا لو جبت حقه

رحيم قرب من خلود و باس دماغها و قرب من ودنها

رحيم: مش مرات رحيم ال ماتخدتش حقها😉... خلود الغراب هنا، هو كان هدية جوازنا لكن دلوقتي بقى  مابقاش هديه... لأنى صعيدي و تا*رك هو تا*ري يعنى لو قبلتي هكون جنبك و ناخد حقنا

خلود و هي بتتنهد بفرحه: بجد هو هنا ؟؟ بس هو هنا أزاي؟؟

رحيم: الصراحه لما قلتلك دقيقه رحت جبته و قلت ترقيه لينا لكن دوقتي الوضع اتغير😡👿👿😡

خلود: رحيم عمي يحيى عارف؟؟

رحيم: اها  و هو رفض أي حد يدخله الا لما تصحى الاول

اتحرك رحيم و خلود و راحو على اوضة الاستجواب و. نسيبهم بقى مع الغراب ال هيتحشى فريك 😈😈😈😈😈

و بعد ايام من التحقيقات ال كان محدش بينام فيها غير ساعات بسيطة اتحكم على امير مهدى بتهمة الخيانة و التخابر  ب الاع*دا*م ب الر*صا*ص ...و خلود و رحيم و يحيى قدمو طلب التماس انهم هما ال ينفذو الحكم ....و بعد تنفيذ الحكم ..و لأول مره من شهور رجعت خلود بيتها وسط دهشة الكل ....خلود اول ماشافت مامتها راحتلها و حضنتها 

خلود: بابا اتق*تل يا ماما😭😭😭

و جريت على اوضتها و قفلت على نفسها ..حاولت مامتها و جومانه و جايدا انهم يدخلولها بس مقدروش ...و بعد شويه وصل يحيى و رحيم و حكلهم كل حاجه و رحيم طلب منهم يسيبوها تحزن لوحدها و هي بعد كده هتفتح ...و مر تلت ايام و فعلا فتحت خلود في اليوم الرابع...جات تطلع و بصت في المراية

خلود: خلاص من النهارده ملكش لازمه (بتكلم اللثام)....

و خلعته فعلا عشان يبان وش بنوته زي البدر عيون عسلي فاتح تحسها اصفى من العسل و رموش سوده و طويله و شعر اسود زي اليل و ملامح صغيره تقسم انها بنوته ماعدتش ال١٨سنه ...و جت تطلع من الاوضه لقت ال واقف زي الحيطه و مانعها من الخروج بتبص لقيت رحيم متنح فيها🫣😍😍😍😍🫣

خلود:لو سمحت عديني عايزه انزل

رحيم: انتي كده أزاي؟!

خلود ب استغراب: ال هو أزاي مش فاهمه

رحيم: انتى حلوه كده ازاااي فهميني....و بعدين انتي طالعه كده أزاي فين اللثام بتاعك؟؟

خلود :انا مش حلوه ولا حاجه انا عاديه جداً ...😊😊...و انا شلت اللثام لأنى كنت قطعه وعد على نفسى ان محدش هيشوف وشى إلا لو جبت حق بابا و اهو الحمدلله حقه رجع 

رحيم :  آآآه يعني إن شاء الله انتي هتمشي بعد كده بشكلك ده وسط الناس🤨🤨🤨

خلود: اها و ايه المشكله

رحيم سحب خلو و دخلها اوضتها تاني و قفل الباب و اصبحت بينه و بين الباب🫣🫣

رحيم: بصي بقى انا من غير حاجه كنت بضرب الشباب و انتي كنتي مش باين منك حاجه..يرضيكي امو*ت كل يوم عشره ولا عشرين عشان خاطر عيونك

خلود: رحيم انا قلتلك كل حاجه و...

رحيم: لا يا قلب رحيم دوقتي الكلام ليا و انتي ال تسمعي و تجوبي في الاخر

بصتله خلود بمعنى كمل....

رحيم و هم بيلمس شعرها ....

رحيم: تقبلي تكوني زملتي ..و حبيبتي ...و مراتي...و بنتي🥰🥰🥰🥰

خلود: حتى بعد ما عرفت انا مين و ابقى ايه(بتتكلم على قدراتها)

رحيم: مسك اديها و باسها😘:تقبلي

خلود:😊😊😊😊اقبل

رحيم: ايه!!!! انتي بتتكلمي جد...طب قولي بالله

خلود و هي بتضحك: بالله العظيم اقبل بيك يا رحيم زوجي و حبيبي و اخويا و ابويا و ابني و دنيتي 🤭🤭🤭

رحيم بعد ماسمع منها الكلام ده نزل و هو بيزغرط  لولولولي عمي احمد ...عمي يحيى...ماما ندا....جونانه ... جايدا...خلود وافقت .... خلود وافقت يا ناااااس

الكل بارك له و جه مصطفى و طلب ان فرحه يبقى اخر الاسبوع هو و جايدا

رحيم طلع تاني عند خلود ال كانت مكسوفه تنزل من ال بيعمله رحيم تحت 

رحيم: خلود ممكن اطلب منك طلب

خلود: طلب ايه

رحيم: مش عايزك تشيلي اللثام لو ده مش هايضيقك...و قبل ما تتكلمي انا مش بأمرك لا انا برجوكي انتي كده مش معروفه و انتي طبعا مش هتسيبي المخابرات يعني هتفضلي الملثم يبقى افضل حل ان الملثم يفضل مجهول عشان نعيش احنا و حبايبنا في امان ...ايه رايك

خلود: كلامك مظبوط و انا موافقه عليه و قامت و لفت الحجاب و اللثام و بعد كده نزلت معاه ل تحت و قعدت مع عائلتها

خلود : مبارك عليكي يا جايدا

جايدا: الله يبارك فيكي.... بابا انا عايزه اقولك انى شريكه في شركة ادويه هي برده تعتبر تابعه لشغلي 

احمد: بجد ..مبارك يا حبيبتي

حسام: طيب انا عندي فكره.. ايه رايك نعمل اتحاد (شراكه)و بكدا الاسهم هاتعلى سعرها عندنا و عندكم 

يحيى: هي فكره حلوه اعرضي على القائد بتاعك الفكره و كمان هتكون بعيده  و هتبان انها شركه بتاعت مجموعة دكاتره يعنى حاجه طبيعية 

خلود: و ايه اخبارك يا جومانه

جومانه و هي مركزه في الفون بتاعها: الحمد لله يا خلود بس معلش ثواني جوزك بلاني ب صاحبه ال اسمه حبيب هو و اخته المجنونة هبه بعملهم تصميم الڤيلا بتاعتهم اقول ايه بس ربنا يسامحه😂😂

رحيم: ياعينى اختك حبيب جننها 

خلود: هههه ولا هبه دي حبيب ب النسبالها سيد العاقلين🤪🤪🤪

الكل قعد يضحك 😂😂😂😂😂


خلود سلمت الشنطة ل جايدا و فريقها و اتعلن عن الاكتشافات و ده طبعاً نقل مصر في حته تانية و اتفوقت في مجالات كتير


....... و بعد اسبوع ..... يوم فرح🌹 مصطفى و جايدا 🌹

و الفرح شغال و الكل سعيد ب العرايس و ب الحياه ال ابتدت تضحك للعائله دي بعد حزن سنين......حبيب شاف رحيم و راحله

حبيب: رحيم ..حبيبي

رحيم: في ايه؟؟

حبيب: عايز اناسبك

رحيم: في مين بقى؟!

حبيب: في المهندسة جومانه ..بس تفتكر انها هاترضى بيا ..عشان يعنى انى ارمل 

رحيم :بص ال اعرفه انها عاقله ال اقدر اقولهولك روح كلم عم احمد

و فعلا حبيب راح ل احمد و حكاله انه ارمل و ان هبه تبقى اخت مراته الله يرحمها و انه عايز يتجوز جومانه ف احمد قاله ان جومانه مطلقه بس لازم يسألها الاول ..و راح سأل جومانه ال وفقت و حبيب مدهاش فرصه و اتفجأت انها اتكتب كتبها قبل جايدا و مصطفى ال اتفاجئ ب ان حبيب مجنون اكتر منه

و عند البوفيه كانت هبه بتختار حتة جاتوه لكنها اتفجأت ب ال اخدها من اديها و اكلها ف بصتله و دمعت🥺🥺 و هو اول ماشاف عيونها اتقلب على وشه في حبها و ده طبعاً حسام ال عرف عنها كل حاجه و راح كلم حبيب ال وافق عليه عشان يبعد عنه و يسيبه مع خطيبته🤭🤭🤭

و فجأة الموسيقى وقفت و الكل اتفاجئ ب رحيم ماسك المايك و بيبص على خلود  و بيقول ......😍😍😍😍🥰🥰🥰


🌹🌹ايا ذات اللثام قد لثمتي ...وشمتي. ...سكنتي...ملكتي قلبآ قد خضع لسحر لثام عينيك...... فلا تهجري ناسكآ سار لهواكي متعبدآ ...و تتركي من مات عطشآ في بحر هواكي ياليتك ترضي مولاتي عن راعيكي ...و مدى لقلبي  شربة من عشقك تردي فؤادي الى الحياة ...ليعيش بكي  و لكي ابد الابدين ..و يروى بعشقه بذور روحه في قلبك لتنبت فيه زهرتين يكونا لنا هم سر الحياه ...ولو خيروني بين الخلود و عيناكي ل اخترت عيناكي فهم لي 🌹🌹

 ..............لثام الخلود............

النهايه أحبتي استمتعت بكم و معكم و يارب اكون ضيفه خفيفة و مكنش ضيفه تقيله 

دمتكم انتم و احبتكم بألف خير و الى الملتقى بإذن الله...



بداية الروايه من هنا

تعليقات