القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصقر والنمر الفصل الاول والتاني بقلم مريم سيد أم البنات

رواية الصقر والنمر الفصل الاول والتاني بقلم مريم سيد أم البنات حصريه وجديده وخاصه بموقعنا نجوم ساطعه 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

رواية الصقر والنمر الفصل الاول والتاني بقلم مريم سيد أم البنات 


رواية الصقر والنمر الفصل الاول والتاني بقلم مريم سيد أم البنات 



الفصل الاول 

الصقر والنمر


فى حى راقى من احياء محافظة الإسكندرية تسكن بطلتنا الجميله 

فى صباح كل يوم تستيقظ بطلتنا من نومها تعمل روتينها اليومى تدخل حمامها تتوضا وتصلى فرضها وبعد.ماادت صلاتها لبست ترينجهاالرياضى ونزلت تجرى وطبعا كان كل اللى موجودين فى البيت نايمين خرجت فى محيط مسكنها تعمل رياضتها المفضله وهى الجرى وفى اثناء ماهى بتجرى قابلت شباب راكبين عربيتهم كان بيزنقوا عليها وهى بتجرى ومطنشاهم فواحد من الشباب بيقوله اقف ادامها البت مز الصراحه وهتفقل الليله قفله تمام فاشاب منهم قاله قشطه وعمل زى ماهو قاله ولينا وقفت علشان عارفه هما هيعملوا كده فكلمته بتقولهم عايز ايييه ياض انت هو


الشاب الاول عايزينك يامزه 


الشاب التانى تعالى معانا واحنا هنبسطك اخر. انبساط 

الشاب التالت بيحاول يمسك ايديها بس لينا بتقوله ابعد عيدك ياحيوان الشاب نزل من العربيه مين الحيوان يابت انتى 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

لينا انت وضربته وقعته فى الارض ومسكت كل واحد فيهم اللى دراعه اتكسر واللى رجليه اتكسرت واللى حرفيا عموده الفقرى اتكسر وبصقت عليهم وكملت جرى وهى بتجرى الله يخربيتكم بوظتوا مودى وكان فى واحد واقف فى شرفة منزله بيقول ايييه البت دى دوووول موتتهم نهار اسود هو فى كده اومال فين رقة البنات وضحك ودخل غرفته لبس بدلته ونزل نسيبه ونروح للينا بعد جولة الجرى رجعت لبيتها ودخلت سمعت صوت من داخل المطعم كانت مامتها لينا دخلت اتسحبت وجت من وراها صباح الورد والياسمين على اجمل ورده فى بيتنا 


امها بخضه يابنتى حرام عليكى كل يوم تعملى فيا كده

لينابضحك اهو بتقوليلى كل يوم اتعودى ياشوشو ياقمر انتى وباستها من خدها

مامتها..اتعود ايييه يابنتى ده كويس ان انا خلفتكم هههههه


لينا بذمتك انتى مصدقه نفسك ده اصحابى لما بيشفوكى معايا بيقولى دى اختك الصغيرة وماابقولهم دى مامتى بيقولى انت كدابه ياشحطه وضحكت 


مامتها ضحكت ماشى يالمضه انتى واصحابك اطلعى خدى دش واعملى دوشتك وصحى اخواتك وسيادة اللوا 


لينا من عيونى يامزتى وباستها من خدها وطلعت جرى دخلت اوضتها وحمامها اخدت دش ولبست وخرجت راحت على غرفة باباها ياسيادة اللوا لسه نايم من داخل الغرفه بيقولها تعالى يالى لى صحيت دخلت صباح القشطات على اكبر لواءات الداخليه حبيب قلبى انا

باباها ضحك صباح العثل ياحبيبة قلبي ايييه لبسه يعنى انتى مش فى اجازه 

لينا للاسف جالى اتصال من الباشا عايزنى فى المديريه 


باباها .ممم اه بس انا كنت معاه ماجبليش سيره خالص


لينا مش عارفه اكيد لما اروحله هعرف يالا ياباشا كمل لبسك وانا اروح للعيال اللى نايمين لحد دلوقتي 


باباها براحه عليهم يالى لى 


لينا هو انا بعمل حاجه دانا طيوبه 


باباها اه عارف وضحك حدفتله بوسه وخرجت وباباها ضحك.وبيقول سبحان الله اللى يشوف هزراك وضحكك معانا مايشوفش رعب الناس منك ربنا يحميكى يابنت قلبى وكمل لبسه ونزل كانت زوجته بتجهز السفره صبح عليها وباسها من خدها بيقولها صباح الخير ياروحى 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

مامة لينا صباحك كله سعاده ياحبيبى اومال فين الولاد منزلوش ولسه مكملتش سمعت ضحك وزعيق بين ولادها وسمعت ابنها بيقول موتك على ايدى يالينا انهارده 

لينا يابنى كل يوم بتقول كده ومبتعملش حاجه اهدى كده ياميدو ويالا خلص علشان تسبقنى على المكتب


محمد نعم يااختى هو احنا مش واخدين اجازه


لينا لا ياخويا البوص عايزنى اخلص واجهز واتصل بالفريق وكمان عايزه ادخل اصحى اخوك اللى نايم وناسى ان عنده جامعه من وراها صحيت ياباشا هو فى حد عاقل يسنتى الصقر يجيى يصحيه ليناضحكت وبتقوله جدع ياجسور يالا ادامى وانت ياحلو اخلص هنتاخر 

محمد حاضر ياربى هو مين اللى يمشى مين مش فاهم 

لينا بتبرطم بتقول ايييه ياميدو


محمد ببرطم من حق كل مواطن يبرطم 

لينا ط يالا ياباشا وبطل برطمه 


محمد ضحك حاضر ودخل اوضته اتوضى وصلى وليس ونزل هو كمان فى غرفة السفره لينا واقفه بتاكل من كل طبق حته مامتها بتقولها اقعدى كل زى البنى ادمين 

لينا ليه هو انا باكل زى اييه ياست ماما 


محمد ضربها على قفاها بيقولها زى القطط 


لينا بتقوله انت قد الضربه دى 

محمد اه 

لينا شفت ياسيادة اللوا علشان لما اكسرله ايديه يبقى عندى حق 


باباها قلبك ابيض يالى لى وانت يازفت خاف على نفسك انت ناسى ان هى الصقر

محمد هى الصقر فانا التعلب ياسيادة اللوا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

لينا ط ماشى ياعم التعلب روح على المكتب لما اروح اشوف البوص عايز اييه وارجعلك اشوف موضوع التعلب والصقر

محمد اوك اه انا اتصلت بالكل وهما هيسبوقونا على المكتب 

لينا اوك هروح انا بقى الميعاد قرب وانت متتاخرش مدام هو اتصل بيا اكيد فى حاجة مهمه

محمد حاضر انا خلصت خلاص ووهقوم 

لينا انا هطير انا وخرحت جرى وطبعا سلمت على باباها ومامتها واخوها جاسر وامها بتنهد تنهيده كلها حزن 

زوجها مالك ياشهيره 


شهيره صعبانه عليا اللى زيها عايش حياته متجوز ومخلف وهى مفيش فى دماغها غير الشغل بس ارجع واقول انت السبب ياعبدالرحمن 

عبدالرحمن صعبانه عليكى بنتك من اكبر ظباط الداخلية والكل بيعملها الف حساب دى واخد ترقيات محدش فى سنها وصل لحاجه منهم وانتى جايه تقولى صعبانه عليكى ياشيخه جواز اييه اللى بتفكرى فيه بنتك جوهره وهيجيى اللى هيقدرها وبكره تقولى عبدالرحمن قال


شهيره يارب وجاسر بيقولها ياماما ده كل شباب العيله هيموتوا عليها بس انتى عارفه لينا مش حابه الموضوع بس هيجيى اللى هيوقعها على بوذها 

مجمد بضحك دى امه هتبقى دعيه عليه ياماما بنتك مش بتكلم بلسانها كله باايديها دانا ساعات بخاف منها مش انااخوها وبترعب منها 

شهيره يعنى هو كلامكم ده بيفرحنى يعنى البنت يعنى انوثه بنتى ملهاش علاقه بيها تماما 


عبدالرحمن بنتك كلها انوثه هتظهر بس للى يقدرها وبقولك ايييه سببى كل حاجه باونها وان شاء الله ربنا يرزقها باللى يقدرها هقوم انا بقى الحق شغلى وانت يامحمد روح على شغلك 

شهيره يارب ومحمد تمام وكل واحد توجه لو جهته وشهيره دخلت مطبخها اه شهيره عندها شغالين بس واخدين اجازه نسيبها تشوف شغل المطبخ ونرجع لبطلتنا ركبت عربيتها وشغلت الهيد فون على ايات الذكر الحكيم واتوجهت لمبنى مديرية امن الاسكندريه وهى بتركن خبطت فى عربيه ادامها بتركن زيها 

لينا ايووووه يامرسى يابو العباس هو اللى انا سمعته صح اه شكله صح هو اللى حمار حد قاله يبقى ادامى بقولك اييبه يابت يالينا سيبك ماتشغليش بالك باى حاجه واركنى عربيتك ولاكان حاجه حصلت ولسه بتركن عربيتها شافت عضلات ادام شباك عربيتها بتضحك صلاة النبى احسن مين الاخ عضلات فتحت الشباك وبتقولك اركن على جنب يااخ عضلات 


هو عضلات انتى بنت انا لازم افهم كده 

لينا ومالهم البنات ياعمنا 


هو حمير سواقه 

لينا حمير ط استنى لما انزلك ياعضلات افندى ونشوف مين فينا اللى حمار وركنت عربيتها ونزلت لبست نظارتها وقفت تنحت يخربيت حلاوة امك اييبه الجمال ده هو فى كده ياجدعان طبعا ده فى سرها هو اييبه مالك متنحه كده ليه ايييه مز انا عارف

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

هى هو مين اللى مز انت شكلك واخد فى نفسك مقلب روح بص لمراية بتكم كده وانت شكلك كلك نفخ 

هو بت انتى احترمى نفسك ومين اللى كله نفخ 

لينا قلعت نظارتها قالنله انت واوعى كده وابقى اعرف تسوق كويس بدل سواقة الحمير بتاعتك 


هو مين اللى سواقة سواقة حمير انا اه بامارة انتى اللى خبطالى العربيه


هى اوعى كده انا ماخبطش حاجه انت جاى تتبلى عليا وزقته وبتقوله سلام ياعضلات كلها نفخ. لبست نظارتها وهى ماشيه بتقول الواد مز الصراحه وبعدين بتقول اييه يابت انتى اتهبلتى. صحكت على كلامها وهو واقف بيقول يانهار انا هيبتى راحت خلاص حمزه السيوفى هيبته راحت من حتة بنت لاراحت ولاجت ولبس نظارته هو كمان ودخل مبنى المديرية واتفاجا بوجودها داخل مكتب اللوا مدير الامن هى وقفت بتقوله انت وهو انتى. اللوا بيقولهم انتم تعرفوا بعض هما الاتنين لا

اللوا اومال اييه اللى حصل بتسالوا بعض ازاى 

هو اصل الهانم خبطت عربيتى سواقة ستات صحيح

هى ومالها سواقة الستات يابيه 

هو.سواقه ولا بلاش بس انتى عارفه 

هى ماتحترم نفسك بااخ انت 


هو انا محترم غصب عنك


اللوا فى اييه انت وهى مش عاملين ليا اى اعتبار 

هى اسفه ياسيادة اللوا

هو اسف يافاروق بيه 


اللوا اتفضلوا اقعدوا انتوا الاتنين عايزين نكلم فى اللى انا عايزكم فيه 

هو هى دى ظابط ازاى


هى اييبه مسبهش 

هو الصراحه لا 

اللوا وبعدين 

هى حضرتك مش شايف استفزازه 


اللوا خلاص يالينا وانت ياحمزه ممكن تهدى 

حمزه حاضر 

اللوا دلوقتي هقولكم اللى انا عايزه منكم ومش عايز اى اعتراض منكم غير لما اخلص كلامى 

الاتنين هزوا دماغهم ليه هو بدا كلامه 


لينا يعنى اييه الكلام ده

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

اللوا زى ماسمعتى 

لينا يعنى انا والبنى ادم ده فى المهمه دى 


حمزه مااتحترمى نفسك يابت انتى 

لينا هشش وبتقوله انا مش موافقه انا بعون الله اقوم بيها بنفسى 


اللوا يعنى ايبه ياسيادة الرائد هوانتى اللى هتمشى الشغل على مزاجك والااييه

لينا اسفه بس انا اخدت مهمات اصعب من دى وكنت بعملها لواحدى 

اللوا بس الاوامر جايه بتقول المهمه ليكم انتوا الاتنين ووالفرق بتاعتكم 

حمزه يافندم اتا مبعرفش اشتغل مع ستات 

لينا اتفضل من اولها

اللوا انا مش هقرر كلامى تانى انتوا الاتنين هتشتغلوا على القضيه وعايز تقارير باللى هتوصلوله وبعدين نتحرك 


لينا قامت وقفت تمام يافندم 

اللوا تمام ياصقر سلميلى على سيادة اللوا


لينا ياعيونى سلام وخرجت وحمزه اييه غرضك فى الموضوع 


اللوا غرض اييه ياحضرة الرائد مش فاهم


حمزه من امتى بتسند ليا مهمه مع حد ولا الست ماما موصياك عليا تشفلى عروسه ياخال

اللوا ياخويا اتنيل هو انا لما افكر اجوزك اجوزك لينا دى امك تبقى دعيه عليك قوم ياحمزه روح مكتبك واشتغل على القضيه لينا مابتضعيش وقت وهتجيب قرار الحكايه دى الصقر يا نمر 


حمزه لو هى الصقر فانا النمر صح والأييه

اللوا صح لما نشوف وخمزه استاذن واللوا فاروق يانهار فحلوقى دووول هنخليهم يحبوا بعض ازاى ربنا يستر ومحدش يخلص على التانى ومسك فونه وعمل اتصال والطرف الثاني بيضحك مش قلتلك شيل لوحدك ياروقه 

هو بقى كده بتبعنى ماشى ياعبدالرحمن هشيل وربنا يستر ومايخلصوش على بعض وضحك

عبدالرحمن لا انا واثق هيخلصوا على بعض هههههه

فاروق والله انا لولا بحبهم الاتنين ونفسى يعيشوا حياتهم ابن اختى اللى رامى الدنيا ورا ضهره ومش بيفكر غيرفى شغله ونزواته ولابنتك اللى عايشه دور البنت المسترجله ولافارق معاها جواز ولا عايزه تعيش حياتها 


عبداالرحمن والله لما افتكر اقول انا اللى عملت فيها كده ومامتها مشيلانى ذنبها وبتقولى انت السبب


فاروق: لا ياعبدالرحمن اللى زى لينا محدش يفرض عليها انت عارف ان انا اللى كنت بدرسلها فى الكليه وكانت معايا فى التدريبات وماكانش حد يقدر يفرض عليها اى نوع تدريب وكلنا عارفين ان هى عمرها مااستغلت ان هى بنتك بالعكس كانت مخبيه لقب العيله وعمرها ماقالت ان هى بنت اللوا فلان مافيش حد غيرى يعرف ده وجاتلى مره قالتلى لو سمحت انا مش عايزه حد من صحابى ؤعرف ان انا بنت اللوا عبدالرحمن العدلى وانا سالتها ليه قالتلى علشان ميفكروش ان. انا هنا بالكوسه لما اثبت وجودى بتقديراتى ساعتها يعرفوا حتى لو كان ابويا وزير الداخلية نفسه وانا ساعتها احترمت رائيها واتعاملنا مدة الاربع سنين والناس بيتعاملوا معاها كطالبه عاديه متغوقه كل قيادتها بيحترموها بسبب شطارتها والمسابقات اللى دخلتها وكسبتها وخدت شهره داخل الكليه بفضل شطارتها وتمكنها فى تدريبتها الى يوم التخرج وطلعت من اوائل دفعتها وطلبوا ان هى تقول كلمه فكلمت وبعد نهاية الكلمه قالت ان هى بنتك وهى قالت ليه كانت ان هى مخبيه ان هى بنتك والكل احترامها وكمان لمااتعينت فى الامن الوطنى اثبتت جدارتها فى العمل وبسبب صعوبة المهمات اترقت بدرى عن اى حد من دفعتها والصراحة مستخسرها ونفسى تبقى للواد حمزه هتعلمه الادب ويبطل عط 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

. عبدالرحمن انا عارف يافاروق انت بتحبها وهى بنتك واللى انت تشوفوا اعمله 

فاروق ربنا يقدم مافى الخير وبعدها اتكلموا فى الشغل نسيبهم ونروح للينا ركبت عربيتها وبتكلم نفسها ياربى انا هستحمل البنى ادم المستفز ده ازاى دانا هتقابل ونعمل معسكر لمد شهر يارب قدرنى واكسب برود القطب الشمالي سمعت فونها بيرن بتقولها جايه فى الطريق وقفلت معاها فى مكتب لينا صحبتها بعد ماقفلت محمد اخوها بيقولها هى قصرت معاكى عالطول فى حاجة ياهدير


هدير مش عارفه بس صوتها مخنوق مش دى لينا اللى بتعمل فرح ولما بنكلمها بس شكلها كده الموضوع كبير 

محمد ربنا يستر بقولك هما فين عمرو ومحمود


هدير جاييين فى الطريق انا لسه قافله معاهم .

محمد ط كويس يعنى انا وانتى لوحدنا 


هدير اه

محمد قام وراح على باب الازضه وففله وهدير انت قفلت الباب ليه ياحماده 

محمد اخد اطه ياقلب حماده 

هدير الوحش لو جت ولاقت الباب مقفول وانا وانت جوه هتعلقنا 


محمد متخافبش هاخد الاطه وافتحه تانى 

هدير بضحك انت مش مضمون ياحماده هى بتبدا كده وبعدها بنفوق على خبط الباب 


محمد لا همسك نفسى ولسه هينقض على شفايفها سمع صوت فونه بيرن كانت لينا بتقوله افتح الباب ياحيوان وبطل تتحرش بالبنت وانا لمااجى انفخك وانفخها 


محمد يانهار انتى شيفانا والاايه ..


لينا لا ياظريف انا اتصلت بكرم وكريم قالولى احنا فى الطريق وانا عارفه ان انت موجود وطبعا دودو معاك فقلت الحق الحيوان ليتحرش بالبت 


هدير بتضحك والله قلتله يالى لى بس هو شربنى حاجه اصفره 

لينا علشان انتى هبله ياروحى 


هدير وانا مالى يالمبى. قرمط غلبان 


لينا قرمط اهبل باحبى وقوليلى للواد اللى عندك بطل تحرش بيا


محمد نهارى دى مراتى ياجدعان 


هدير بتضحك ولينا بتقوله خطيبتك لما تبقى فى بيتك ياظريف ابقى اتحرش براحتك قالتلهم ان وصلت قوم افتح الباب. ومحمد بيقولها حاضر وقفل معاها وبعدين بيقولها يارب على. الافترا اختى دى جباره


بعد وصول لينا مع وصول كل فريقها دخلت سلمت عليهم وبدات تقص عليهم اللى حصل مع اللوا فاروق 


محمد: ليه دى اول مره يبقى فى تعاون مع فريق تانى 


لينا: هزت كتفها معرفش بس انا مش عاجبني الموضوع


كريم:للاسف انتى عارفه الاؤامر صدرت لازم توافقى 


لينا: ماهو ده اللى مجننى والمرادى اللوا فاروق مصمم على كده والصراحة انا هرفض لان الشخصية اللى هنتعاون معاها شخصية مستفزه 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

هدير: مين هو


لينا انا مش فاكره اه واحد اسمه حمزه السيوفى


هدير: اووووه النمر.! 


محمد: والله ومالك يااختى مبهوره كده ليه 


هدير: انا خالص


محمد هدير اتعدلى بدل مااعدلك. 


هدير اييه باميدو دانت اللى فى القلب ياجدع 


لينا هنتبدى المحن بالله عليكم هى مش ناقصه انا واحده مرارتها تعبانه قوليلى ياست هدير مين سى الاستاذ اووووووه النمر


هدير هو ملقب بالنمر ومعروف بجبروته داخل اروقة الوازاره والكل بيعمله حساب ومفيش قضيه مسكهاغير ومخلصها فى وقت قياسى اعزب ولايعول وخاله اللوا فاروق


لينا والله وانتى عارفه كل ده منين ياست دودو 


هدير انتى ناسيه ان انا ماسكه كل فايلات الظباط قبل ماتنقل مع فريقك.


لينا: مم بس واييه يعنى ايييه الجديد مش بيعمل حاجه جديده


هدير انتوا الاتنين فيكم كتييير وبذات تفنيكم للشغلكم 


محمد بس اللى اعرفه عن حمزه هو كمان مش بيحب يشتغل غير مع فريقه 


لينا: ماهو انا بقولك احنا الاتنين اعترضنا بس اللوا فاروق مصمم لان القضيه فيها عناصر كتيير وممكن كمان نتعاون مع قطاعات أخرى من داخل الدخليه وكمان الجيش والمخابرات العامة والحربيه


محمود: شكل الموضوع كبير 


لينا ده اللى قاله اللوا فاروق


محمد ربنا يستر


الكل يارب 


لينا: بقولكم احتمال يبقى فى اجتماع مع كل العناصر علشان نعرف الخطوط العريضه للمهمه وكمان هنعرف اييه المطلوب مننا اييه


هدير: ده امتى 


لينا ولااعرف لما اعرف هبلغكم وعمرو ومحمود عايزه منكم معلومات عن حمزه وفريقه


هدير: يابنتى ماهو انا حكيتلك على كل حاجه تخص حمزه


لينا: لا انا عايزه اكترواكيد فى حاجات كتيره حصلت من بعد مااتنقلتى ياريت تيجيبلى المعلومات اللى عندك انتوا عارفين انا مش بحب اشتغل غيرلما اعرف كل حاجه عنه


عمرو ومحمود تمام يافندم وخرجوا وهدير ساعه بالكتير واطبعلك كل المعلومات عنه.


لينا تمام وانت يامحمد تاخد الحاجات دى وعايزه معلومات عنها 


محمد: تمام وخرج هو كمان وهدير خرجت. ولينا قعدت تكمل شغلها وبتفكر ازاى هتشتغل مع الكائن المستفز ده او سى عضلات زى ماهى قالتله وبعدها 

نسببها تفكر ونروح لحمزه

حمزه دخل هو متعصب صاحبه دخل عليه. بيقوله مالك كده جاى مضايق من عند سيادة اللوا


حمزه فى مهمه

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

صاحبه وايييه المشكله


حمزه للاسف فى تعاون مع فريق تانى 


صاحبه نعم ليه


حمزه اوامر 


صاحبه ومين الفريق 


حمزه فريق الصقى


صاحبه معقوله 


حمزه ومالك كده مبهور


صاحبه اصل الفريق ده مشهور بصيد المجرمين زى الصقور


حمزه معقولة يامالك


مالك فعلا 


حمزه عايز كل حاجه عنها


مالك اللى تجيبلك المغلومات بيريهان هى عارفه عنها كل حاجه


حمزه اتصل بيها خليها تيجى وتجيبلى المعلومات انهارده قبل بكره


مالك اوك هخرج اتصل بيها من مكتبى 


حمزه امأءه براسه وخرج مالك وحمزه مسك فونه بيقوله تعالى دلوقتي عايزك اوك منتظرك وبعد وقت استأذن ودخل بيقوله اقعد

الشخص خير


حمزه فى مهمه عايز تجيبلى معلومات فى اقرب وقت انهارده ماشى


الشخص قولى عن ايه وبعد ساعه بالظبط كل حاجه هتكون عندك


حمزه ماشى وبدا يحكيله وبعد ماخلص بيقوله هتقول ساعه ولا تاخد اكتر يازياد


زياد لا أن شاء الله هى ساعه وخرج بعد ماادى التمام وخرح وحمزه اتصل بمالك قاله بلغتها 

مالك قاله اه 


حمزه: تمام بس انهارده يامالك

مالك تمام انهارده وقفل معاه وقعد يكمل شغله وبيفكر فى لينا وبيقول عليها بنى ادمه مستفزه


نسيبه ونروح للوا فاروق ماسك فونه وبيكلم اخته بتقوله طمنى اييه الاخبار


اللوا فاروق لينا وحمزه هيخلصوا على بعض ياسهير


سهير: يخلصوا بس بتجوزوا يافاروق نفسى اشوفله ولد ولا بنت قبل ماموت حمزه مقضيها وانت عارف 


فاروق: عارف بس هو مكانش كده معرفش اييه اللى جراله من بعد خطيبته الاولانيه 


شهيره منها لله ابنى من ساعتها وهو مقضيها واتغير 180درجه معرفش عملت اييه علشان التغير ده


فاروق: حتى لو عملت هو ظابط المفروض يبقى عنده تحكم فى مشاعره مش يرمى كل حاجه ورا ضهره 


شهيره: اللى يخليه يعمل كده الخيانه


فاروق: مش مبرروبقوله اهو و ابنك لو مااتعدلش انفيه 


سهير: اوعى يافاروق مش علشان خاطري علشان حاطر صاحب عمرك وبكت


فاروق: سهير. حبيبة قلبي متعيطيش بس انتى عارفه حمزه بالنسبالى اييه بس ابنك مش رتبه قليله فى الداخليه واللى بيعمله ده هيضعيه


سهير: ماهو ده اللى بدور عليه يارب لينا تكون سبب فى تغيره 


فاروق قولى يارب وكثفى الدعاء اصلها هى اكتر منه بس مع الفرق


شهيره: يارب اسيبك بقى لشغلك


فاروق ماشى ياحبيبتى وقفل معاها بيقولها والله انتى صعبانه عليا ياسهير ابنك دماغه ناشفه ومش هيلين بسهوله


وفى نفسه حقه لما يشوف خطيبته فى حضن واحد فى بيت دعاره دى كانت ضربه قويه وكويس ان هو فاق بسرعه


سهير: روحت فين


فاروق: معاكي 


سهير اسيبك. لشغلك. ويارب تلين ياحمزه وتشوف لينا بنظره تاتيه وقفلت مع اخوها 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

فاروق؛ والله ياسهير انتى صعبانه عليا وربنا يسترمن ابنك ومن لينا وبدا بيعمل شغله


نرجع تانى المديرية فى مكتب لينا جمعت كل المعلومات عن حمزه وفريقه وكمان نزواته وسهره اللى كل يوم فى النايت كلاب مع العاهرات


لينا: ياحلاوه ده طلع زير نساء كمان وكملت قراءة باقى المعلومات عن حمزه حتى اسم خطيبته وققت عند نقطه معينه قالت نعم دى اتحبست وعرفت ان هو اتغير مليون فى الميه بعد حادثة خطيبته وبعدها بتقول انا مالى كل اللى يهمنى هو وشغله حياته الشخصية متهمنيش وكملت بقيت قراءة ملف باقى فريقه مفيش فيها حاجه ملفته غير موضوع خطيبته نسيبها فى ترتيب افكارها ونروح لحمزه اللى طلب منه معلومات عن لينا بدا يقرا واكتشف ان هى بنت اللوا عبدالرحمن اللى كان صديق باباه وخاله وكمان استاذه

حمزه: ياحلاوه يعنى داخله الشرطه بالكوسه بس كل مايقرا ينبهر، بيها وبيقول معقول فى كده يعنى وقت قياسى فى سنها ده تترقى لرتبة رائد ده اخوها اللى اكبر، منها اقل منها فى الرتبه وكمان عرف ان هى مضربه عن الزواج


حمزه طيب كويس فيكى حاجه مشابهه بس اللى هيتجوزها امه داعيه عليه وافتكر ان هى اللى شافها الصبح لما ضربت الولاد قال ياسنه سوخه دى ممكن تقضى على اللى هيتجوزها وضحك وبيقول وانا مالي بيها وبحياتها خلينا فى شغلنا ونشوف هنعمل اييه نتظر الاجتماع 


الفصل الثاني 


حمزه بيشتغل وبيقرا كل تفصيله عن لينا وفرقتها وكل مابيقرا بيكتشف فيها صفه وميزه احسن من بعض مش مصدق ان فى بنت كده 


رجوع للماضى 


حمزه فى صالة الملاكمه وبيتدرب مع اصحابه وكان فى ناس بتتفرج عليهم وفى شلة بنات بتهتف ليه ولااصحابه واذا به ينظر اليهم فيجد بنت كملاك بتهتف معاهم وباسمه هو بالاخص اتشدلها وبعد نهاية الماتش اللى اسفر على فوز حمزه على صديقه زياد وبيفوله مبروك ياحمزه 


حمزه: الله يبارك فيك يازيزو وعقبالك 


زياد: لا ياعم طول ماانت بتلعب انا عمرى مااهافوز 


حمزه: ليه يعنى ماشاء الله عليك انت شاطر في اللعبه وبتكسب


زياد: اه شاطر وبكسب بس مش حضرتك ياحضرة الظابط. الهمام 


حمزه: ياعم ماتقولش كده ان شآء الله المره الجايه تكسبنى وتاحد المركز الاول كمان


زياد: مااظنش بس انمنى وبعدين بيقوله هووانت مالك مركز كده ليه على شلة البنات اللى هناك 


حمزه: هو اتت تعرفهم


زياد: اكيد دووول أعضاء معانا فى نادى وعرفهم كلهم


حمزه: ممم طيب تعرف البنت اللى لابسه بدى كت وبنطلون جينز دى


زياد: بيبص عليهم اه طبعا دى رنا ملكة جمال النادى 


حمزه: ملكة جمال النادى مره واحده 


زياد: طيعا يابنى دى صاروخ ارض جو انت متعرفش شباب ورجالة النادى هيموتوا عليها بس هى مش فى دماغها حد خالص 


حمزه: وانت تعرف كل ده منين 


زياد: ماهو انا من الشباب دوووول وهموت عليها ومفيش، فايده حتى لماطلبت اخطبها رفضت 


حمزه: اه قولتلى وتعرف عنها اييه تانى


زياد: اعرف كتيير بس اييه سر اهتمامك اول مره اشوفك بتهتم ببنت


حمزه؛ ها انا خالص بس لاقيتها بتهتف باسمى فقلت اتعرف وكمان انت عرفاها يبقى اتكلم ويطل تحقيق 


زياد: ماشي ياسيدى دى رنا القاضى ابوها رجل الاعمال محمود القاضي وامها سيدة الاعمال نانسى القاضي ملهاش غير اخ واحد. مستقر فى لندن وهى خريجة الجامعه الامريكية وحاليا مش بتشتغل معظم وقتها بتقضيه فى النادي او السهر مع اصحابها فى اى نايت كلاب


حمزه: طيب ماشي يالا سلام 

زياد: يابنى هو انت اخدت منى المعلومات ولاكانك عملت حاجه 


حمزه: عادي يابنى اللى كنت عايز اعرفه عرفته خلاص بطل رغى ويالا سلام يازيزو وزياد بيقول هنفضل طول عمرك كده التناكه فى دمك ياابن السيوفى بس ان مجبتكش الارض مبقاش زياد الطويل وحمزه كان مركز مع رنا لما يروح النادى يشوفهاوهى. بتهتف بااسمه اتعلق بيها وفى يوم رنا مجتش وده اربك حمزه وسال عليها وخد رقم فونها من زياد اللى فهمه انه واخد الرقم من حد. قريب منها حمزه بعد مااخد الرقم من زياد اتصل بيها 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

رنا: الووووو بصوت رقيق 


حمزه: الووازيك يااستاذه رنا


رنا انا الحمدلله مين


حمزه: انا حمزه السيوفى اللى حضرتك بتحضرى ماتشات الملاكمه وبتهتفى باسمه


رنا: اه اهلا وسهلا حضرة الطابظ


حمزه: اهلا بيكي انا اتصلت بحضرتك قولت اطمن عليكي خير انهارده مشفتكيش فى النادى ولاحضرتى الماتش


رنا: اسفه والله اصل البرد مموتنى فقلت ارتاح طمنى حضرتك عملت اية 


حمزه: الحمدلله كسبت بس طبعاً المكسب من غير طعم لعدم وجودك 


رنا: متشكره لحضرتك بس انا متابعه حضرتك من زمان بس الايام اللي فاتت بقيت اهتف بصوت عالي لان حضرتك موهوب وشاطر اوووى انا نفسي اتعلم الرياضة دى اووووى


حمزه؛ وانا مستعد اعلمك اتفق معاكي على وقت معين وادربك


رنا: ياريت والله نفسى


حمزه خلاص ياستي انا معاكي حددى الميعاد اللي ينسبك وانا معاكي وحسب ظروف شغلى هقولك. قبلها


رنا ء: تمام وبعد وقت طويل علاقة رنا وحمزه اتطورت لدرجة ان حمزه مش قادر يستغنى عنها فطلبها للجواز هى رفضت بس بعد الحاح من حمزه وقفت واتخطبوا وحمزه كان فى قمة الرومانسية معاها لحد فى يوم اتقلبت الموازين كان فى حمله من حملات الاداب على احدى الشقق اللى يمارس فيها الفجور وكان من ضمن الظباط اللى فى حمله كان حمزه ودخل الغرف اللى يوجد بيها السقطات وكانت المفاجأة المدويه وجود خطيبته فى احضان صاحبه من الصدمه اتفاجا بيهم وكان هيطلع مسدسه ويضربهم بالنار لولا صديقه فوقه وقاله ميستهلوش الحمدلله ان ربنا ظهرهم ليك وخد. حمزه وخرج وطلب من القوه يخرجكم زى ماهما كده عراينين تماما وكانت فضيحه مدويه. لرنا وزياد وبسببها حمزه اتغير180درجه


رجوع للحاضر 


حمزه: افتكر ازاى عرف رنا ومين اللى سهلها معرفته بيها وكسر القلم اللى فى ايديه وقام وقف وخد مفاتيح عربيته ونزل راح يسهر وقابل بنات الليل وهما بيتهفتوا عليه وكل واحده شايفها رنا خطيبته اللى خانته مع صحبه او اللى كان صحبه وبعد نهاية سهرته خد بنت من البنات دى ينتقم منها فى صورة رنا لانه مفكر كل البنات هى رنا بخيانتها نسيبهم فى نزواته ونرجع للينا سمعت خبط على الباب وقالته ادخل كانت هدير بتقولها ده الملف عن حمزه السيوفى فى كل حاجه عنه وكمان فى حاجات شخصيه هتقرايها علشان تعرفى انتى هتتعملى مع مين


لينا: تمام يادودو بس وباقى الفريق 


هدير: كله موجود داخل الملف عن كل عضو من أعضاء فريقه


لينا: حبيبتي تسلميلي انا هقعد اقرائه بس كمان عايزه معلومات عن القضية 


: هدير: انا شغاله عليه ومستنيه باقى الحاجات اللى هيجبها بقيت الفريق وبعدها اعملك بيها ملف 


لينا: انا منتظره بس بكتير، بكره


هدير: ان شآء الله كله هيخلص متقلقيش 


لينا: ان شآء الله منتظراكى وهدير استاذنت ولينا بدات تقرا الملف وعرفت كل حاجه عن حمزه وازاى هو شاطر فى شغله ومهماته اللى انحز فيها بمنتهى السهوله بالرغم صعوبة المهمات وغرفت معلومات شخصيه عنه وعن نزواته وكمان كل حاجه عن فريقه والوقت خدها خبط عليها محمد اخوها بيقولها اييه يالى لى مش هتمشى 


ليتا: ليه هو احنا الساعة كام 


محمد: الساعه 12بالليل 


لينا: ياه الوقت عدى بسرعه كده ازاى


محمد: يابنتى ده كلنا نايمين على نفسنا محدش عايز يدخلك عارفينك لما بيكون عندك قضية جديدة بتبقى عامله ازاي 


لينا: القضيه كبيرة وكمان لاول مره اتعاون مع حد بره قريقى فلازم اكون مستعده


محمد: عارف وياستى هو انتى اى حد بردو ياصقر


لينا: بضحك لا مش اى حد بس مشفتش الييه عضلات عامل ازاى واخد فى نفسه مقلب 


محمد: عضلات ليه بتقولي عليه كده 


لينا: لا ده كلام عايز قعده بقولك اييه انا هسيب عربيتى هنا واركب معاك واغلس عليك وعلى دودو وكمان احكيلك على موضوع عضلات ده 


محمد: ياساتر عليكي يابنتي انا مش عارف استفرد بيها بسببك 


لينا: هانت ياياشا استفرد بيها لما تكون فى بيتك اهو فرحكم اخر الشهر واستفرد براحتك 


محمد: متاكده هعرف استفرد بيها


لينا: لا الصراحه مش ضامنه نفسي هههههههه 


محمد بغيظ ربنا على مفترى يالا يااختى لما نشوف اخرتنا معاكى 


لينا: اخرتك فل ان شااء الله وضحكت وكمان محمد ضحك وهدير بتقولهم وربنا انتوا الاتنين مفترين هموت وانام وانت وهى خارجين بتتضحكوا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

محمد: شفتى عملتى اييه فى دودو هتموت وتنام يامفتريه


لينا: انا مالى ياعم خطيبتك عايزة تفضل نايمه 24ساعه 


محمد: فى ده عندك حق بس بحبها بردوا


هدير: يوووووه بطلوا رغى ويالا عايزة انام انا ممكن انام دلوقتي فى طرقة المبنى وتبقى فضيحه ليكم

هنا ويقولوا ظابط نامت من افترى القائد بناعها


لينا: مش بقولك خطيبتك هبت منها خالص نادى على الباقى ويالا نمشي 


محمد: تمام ونادى على زمايله والكل غادر المقر وعدى حوالى اسبوع وكل واحد فيهم شغال على القضيه وفى يوم اللوا فاروق طلب حضور كلامن حمزه ولينا والاتنين تواجدوا فى الميعاد المحدد وقدموا التحيه العسكريه واللوا قالهم. اتفضلوا اقعدوا وبعدها اتكلم 


اللوا فاروق، طبعا انتوا عارفين طبيعة المهمه وان اساس الموضوع معلم ساكن في حاره والناس كلها بتشهد باخلاقه بس للاسف حواليه شكوك كثيره وفى كلام بيقول ان هو عضو مؤثر فى المافيا 


لينا: كل التقارير اللى جاتلى عنه ان هو مش كده خالص بالعكس هو بيحتوى الصغبر قبل الكبير وكل الناس بتحبه وعمره مااعترض طريق حد من اهل حارته مش معقوله يكون عنده القدره للخدع دى كلها وقادر يحافظ على توازنه الانفعالى ده مفيش غلطه محسوبه عليه


اللوا فاروق: ماهو ده اللى مجنن كل القيادات ناس كثير اشتغلت على قضيته مفيش حد عرف يمشك غلطه عليه 


حمزه: ط ليه سيادتك شاكين فيه مدام هو انسان كويس بشهادة الكل


اللوا فاروق: سفراياته الكتيير ومقبلته للناس معروفه بانتمائها للمافيا وطبعا ده مش طبيعي ممكن شغله يكون بغيد عن مصر بس اخنا لازم نعرف كل خبياه


حمزه: ازاى هتعرف وكل تقاريره فله مفيش فيها اى غلطه


اللوا فاروق : الحل فى ايديكم انتوا الاتنين.. 


لينا: ازاى 


فاروق: تروحى تقعدوا فى الحاره وطبعا النمر والصقر مش يعرفوا يدخلوا فى زوريقه


لينا: ازاى يافندم نروح نعيش هناك اتا هو


فاروق: تجوزوا لينا وحمزه وقفوا هما الاتنين وفى نفس واحد مستحيل 


فاروق: يعنى ايه مستحيل الجوازه فى مصلحة المهمه


لينا: مستحيل انا اتجوز ده انا منسحبه منها قال اتحوز الكائن ده

حمزه: نعم يااختى ومالى بقى مش عاجب سيادتك فى ايييه ها 


لينا: بقولك ايييه اتا مش فايقالك سيادة اللوا انا منسحبه وشوف اى اجراءات تخصنى وانا تحت امر حضرتك 


فاروق بكل هدوء لو انسحبتوا هتتقدموا للمحاكمه العسكريه وهتتجردوا من كل الرتب اللى تخصكم


لينا: وانا مواقفه 


فاروق: وانت ياحضرة الظابط


حمزه: لا طبعا انا موافق ومستعد اعمل العمليه لوحدى


فاروق: تمام وانتي يالينا مستعده للمحاكمه 


لينا: اه يافندم مستعده قال اتجوز لا وكمان الاخ دنجوان عصره بالانيله اللوا فاروق كاتم الضحكه وحمزه بيقولها ماتحترمى نفسك يابت انتي وايييه يااختى اللى مش، عاجبك فيا دانا مز وقمر والينات بتموت فيا


. لينا: بت لما تبتك ومز اييه وقمر هى مرايات بتيتكم كلها مكسره وزقته وبتقوله للوا فاروق ابقى بلغنى ب ميعاد التحقيقات وشوف للاخ عرسه تجوزوا انا اتجوز اصلها هزلت 


حمزه: والله لو مابطلتى كلامك النستفز ده لااقوم اضربك


لينا: بس يابابا اتكلم على قدك قال تضربنى قال 


فاروق: خلاص يالينا اتفضلى واستعدى للتحيق معاكي 


لينا: قدمت التحيه العسكريه وقالتله تمام يافندم وخرجت وحمزه قاله يعني المهمه متعملش غير بالجواز 


فاروق: للاسف 


حمزه: طيب وبعدين دى فضلت المحاكمه العسكريه عن ان هى تجوز وتنفذ المهمه 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

فاروق: للاسف مش عارف مفيش وقت نجيب حد مكانها ولينا انا عارف دماغها مش هتوافق بسهوله


حمزه: يعنى هى ممكن ترجع فى كلامها


فاروق: لا بس انا هتكلم معاها تاتى ومع باباها ونشوف حل غير كده مش عارف هنلحق ندور على حد تاني اللى اعرفه ان هو مسافر بعد اسبوعين المفروض تبقوا فى الحاره قبل كده 


حمزه: خلاص اتكلم وشوف وربنا يهديها


فاروق: شايفك يعنى بعد ماقلت مستحيل موافق عادى 


حمزه: ها انا خالص بس عادي شغلنا مايطعلش


فاروق:تمام هشوف وهبلغك


حمزه: منتظر حضرتك واستاذن وخرج


اللوافاروق مسك فونه واتكلم مع ابو لينا اللوا عبدالرحمن ورد عليه 


عبدالرحمن: مش قلتلك هى مش هتوافق بسهوله 


فاروق: دى وافقت ان هى تتقدم للمحاكمه العسكريه وتنسحب من العمليه 


عبدالرحمن: قولتلك مش هتوافق بسهوله بنتى واناعارفها وابن اختك


فاروق: موافق طبعا فى الاول رافض بس وافق فى الاخر بسبب ان بنتك حرفيا هزقته


عبدالرحمن: يعنى وافق عندا فبها 


فاروق: اه بس ده حلو نشوف بنتك بقى وهنعمل معاهاايييه 


عبدالرحمن: خلاص سيبلى الموضوع ونشوف هى هنعمل اييه بس اتا بقولك هتوافق. بس لما تهدى وتاخد وتدى لنفسها فى الموضوع 


فاروق:  على الله وقفل معاه


تكملة الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

تعليقات