القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار الفصل السابع عشر والثامن عشر حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار

الفصل السابع عشر والثامن عشر حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار

الفصل السابع عشر والثامن عشر حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

الفصل السابع عشر 

سحر : انا جهزت اهوا يالا 

أحمد : يالا العربيه جاهزه يالا يا عمي 

اسماعيل : يالا يا بنتي 

و طلعوا و لسه هيركبوا العربيه

فجأه عربيه وقفت قدامهم

و واحد منهم شد سحر و حط المسدس على دماغها

سحر بخوف : اااه و النبي ما تاذوني انا غلبانه

ااه

اسماعيل : متخافيش يا بنتي خذوا كل فلوسي و سيبوا لي بنتي ارجوكم 

أحمد : متخافيش يا سحر 

الرجل وهو بيبعد ب سحر بحده : اخرسوا 

سحر بخوف : لاا و النبي 

و بحركه سريعه منها قلبته على الإرض و شدت منه المسدس 

أحمد باعجاب : واو 

سحر بحده : انتوا هتنحوا اتحركوا 

فجأه لقت اللي في العربيه نزلوا 

أحمد بسرعه راح يضرب معاها 

و اللي يقرب منهم يضربوه 

واحد منهم طلع مطوه و لسه هيضرب بيها احمد سحر بحركه شدت احمد وقع هو و المطوع على الارض

أحمد : شكرا يا سحورتي

اسماعيل بلهفه : انتي كويسه يا بنتي

سحر : الحمدلله يالا بينا عايزه اروح ل اخواتي اخواتي و حشيني اوي يارب يكون على جه ياارب

اسماعيل : على مين 

سحر : على دا حبيب اخته بيحبني موت و معايا علطول في سنه ثالته اعدادي السنه دي بحبهم اوي كلهم وحشوني

سحر بارتباك :  هو ممكن يجوا يعيشوا معانا 

اسماعيل : طبعا يا حبيبتي ودي عايزه كلام دا بيتك و القصر كبير و فيه اوض كتير و كل اللي انتي عاوزاه مجاب

سحر بفرحه : بجد ربنا يخليك يا رب العالمين و يسعدك و يفرح قلبك قادر يا كريم يا أمير يا ابن الامره انا بجد مش عارفه اقولك ايه 

اسماعيل : ههههه كل اللي انتي عايزاه مجاب يا سحور و بعدين خلااص بقاا انسى كل اللي فاات انا هعوضك عن كل لحظه بعدتي فيها عني و كل حاجه حصلت لك ايام زمان و انا كلي تحت امرك يا سحور يا بنتي 

سحر بحب : حبيبي يا بابا 

اسماعيل : ايوا كدا قولي تاني 

سحر بحب : بابا 

اسماعيل : حبيبه قلب بابا

أحمد : الا هو انا مليش من الحب جانب يا سحر انا بحبك يا سحر 

سحر : هو انت فاضي يا عم الحج و لا بتستعبط يعني لسه شايفني امبارح و جاي تقول لي بحبك ليه ههههه حب من اول ضربه و لا ايه هههه

اسماعيل : ههههههه عندها حق 

أحمد : اااه خليك معاها كدا ااه يعني انا سايب كل اللي ورايا و سايب شغلي و كل اللي ورايا  و بعد كل دا تقولي انت فاضي ايوا انا فاضي فاضي ل حبك يا سحر 

سحر : اهوا بقاا ابتدينا ام محن الكلاب دا يا عم الحاج انا مش هي مش بتاعه المحن دا كل دا و الله ولا يهز فيا شعره يا ابن الحلال انا كنت بشتغل في سوق كنت بياعه في السوق بنزل كل جمعه و يوم التلات و كنت ببيبع و ياما سمعت كلام من دا و الله و لا يهز فيا شعره تعرف احنا لو كنا في السوق ورب العزه كنت مسحت بيك بلاط السوق و وريتك اللي عمرك ما شوفته اااه اما انا محترمه ابويا الراجل الكباره اللي قاعد جانبنا اااه يا خويا امال و بعدين اصلا انت مين 

كل شويه تتب من غير أوان و تقعد تشتغل في محن الكلاب بتاعك دا انت مين 

أحمد : انا جوزك 

سحر بصدمه : جوزي 

اسماعيل : قصده هيبقي جوزك الصراحه من زمااان اوي ايام فؤاد شريكي الله يرحمه و الد احمد لما لقيناكوا بتحبوا بعض و انتوا صغيرين و مرتبطين ببعض قرينا فتحتكم على بعض و اتفقنا اننا هنكون نسايب

سحر بحده : ازاي تتفقوا على حاجه زي دي من وراي ازاي هو انا مليش راي ولا ايه 

اسماعيل : ههههه يوما سئلناكم و احمد كان فرحان اوي و انتي كمان ووفقتوا 

سحر : كنا أطفال يا عم الحاج متطفحوناش في عيشتنا بقاا جايبين أطفال و تسالوهم ليه دول أطفال انتوا بتهزوا هو الجواز فيه هزار 

أحمد : بس انا استنيتك طول حياتي يا سحر 

سحر : يا شيخ اتنيل بامره بيبي يا بيبي البت الملزقه اللي كانت معاك اللي كنت عايز تموتني بسببها 

اسماعيل بحده : مين البت دي يا احمد 

احمد : مريم يا عمي بنت عمي كوثر كانت عاوزني اتجوزها و انا رفضت و مريم كل شويه ترمي بلاها عليا بس انا لا صدادها جامد و مستحيل اسمح ان يكون فيه حاجه ما بينا و لا دلوقتي و لا بعدين 

سحر بحده  : صاددها يا شيخ اتنيل بلا هم واحده مسهوكه صنف عره يفقع المراره كداهيه فيها و في أشكالها

أحمد : دا انتي بتغيري بقاا

سحر بحده وهي بتقلع الجزمه  : واقسم بالله هنزل الصرمه القديمه على دماغك 

اسماعيل : خلاص يا سحر خلاص يا بنتي 

سحر بحده : الا ايه بغير شايفني واقعه في دباديبك يا روح امك

أحمد بحده و قف العربيه قدام بنزينه  

أحمد بحده : لا هي وصلت للأم انا هنزل ل احسن هرتكب جنايه يا عمي 

و نزل 

أحمد بحده : فول لي ب ١٠٠ على ما اجي 

و دخل الكافيه 

اسماعيل : عيب كدا يا بنتي 

سحر بحده : مش شايف الحيوان ذا بيقارني ب المسهوكه الملزقه دي انا اجي جنب البت دي 

اسماعيل : لا طبعا انتي احلى بس هو مبيقارنكيش بيها هو يقصد يعني 

قاطعته سحر : خلااص بقاا و لا يقصد و لا ميقصدش

سحر معقبه : هو اسمه ايه 

اسماعيل باستغراب : متعرفيش اسمه 

سحر : هو انا عقلي دفتر اسمه ايه 

اسماعيل : اسمه احمد يا سحر 

و علفكره هو بيحبك اوي و ان مكنشي بيحبك مكنشي استحمل كل كلامك الدبش و حركاتك ذي 

سحر بحده : مالها حركاتي يا الدلعدي مالها يا خويا 

اسماعيل بحده : انتي هتردحي لي انا ابوكي اعدلي نفسك

شغل الحواري بتاعك دا مش عليا 

سحر : لمواحذه يا بابا معلش سامحني بس انا اتخنقت 

اسماعيل : اهدي بس و استهدي بالله كدا يا بنتي سحر : استغفر الله العظيم 

قاطعها احمد اللي داخل و معاه ٣ كوبايات عصير

أحمد خد وأحده و بيدي له الكوبيتين التانين 

أحمد ببرود : خد يا عمي انا جبت لك عصير روق دمك زمانه اتحرق 

اسماعيل : خدي يا بنتي 

سحر : لا مبشربش حاجه صاحبها بيديها لي من غير نفس ل حسن يكون حاطط لي سم فيها او عايز يخلص مني 

أحمد : لو عايز اخلص منك يا عمي كنت قتلتك بأيدي و خلصت مش هعمل حركات فلصوا زي حركاتك 

سحر بحده : تبقى توريني شطارتك يا بابا ابقاا جرب بس و اقسم بالله اخلي امه لا إله إلا الله تترحم عليك يقولوا المرحوم كان ابن كلب 

أحمد بعصبيه : لا دا كدا كبرت منك يا عمي اقسم بالله هكسرك فيها و اقطع لسانك بقاا بتغلط في ابويا حماك 

سحر بحده : و حياه 

قاطعها اسماعيل بعصبيه و حده : باااس منك ليها في ايه اسكتوا قاعد طرتور في النص ما تتلموا شويه و اتاسفوا ل بعض ل الا و الله العظيم امشي

سحر بندفاع : لا و على ايه انا اسفه يا عم احمد اني غلطت في الست الوالده و السيد الوالد معلش يا خويا بس انت حرقت دمي بقاا بتقارني ببنت الملزقه دي 

أحمد بلهفه : لا يا سحر انا مبقارنكيش بيها انتي عندي بالدنيا كلها و الله وهي ما هي قدامي طول السنين اللي فاتوا عمري ما بصيت لها رغم حركاتها و طريقتها و بصت لك و انتي بشكلك و باسلوبك دا 

سحر : نعم دا على اساس اني اسلوبي مش عاجب سيادتك 

احمد : لا اتكلم انت يا عمي ل حسن هتنقط

احمد دور العربيه و مشي 

سحر : و الله 

عند اسلام 

اسلام : محدش اتصل 

ياسر : و لا هيتصلوا قولت لك الحركات الفلصوا دي مش على كوريا اختك انت نسيت عملت ايه في كريم و رجالته

اسلام : لا عندك حق 

بس ممكن تجيب نتيجه و تحس اننا فعلا محتاجينها و متقدرش نعيش من غيرها ما انتش شايف حاله نور و سيف عامله ازاي من ساعه ما كوريا مشيت و الله مش عارف اعمل لهم أيه 

ياسر : العيال بيدلعوا

قاطعهم صوت الباب 

اسلام بلهفه فتح الباب 

اسلام : انت شرفت 

و...... 


روايه : علي الطراز الغربي

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار

الفصل الثامن عشر 

قاطعهم صوت الباب 

اسلام بلهفه فتح الباب 

اسلام : انت شرفت 

على بحب : اهلا ازيك يا معلم اسلام بالاحضان يا جدع و حشاني اوي

ورني نفسه في حضن اسلام 

اسلام : ااه  حمد الله على السلامة

على : الله يسلك هههههه

على معقب : يأسر حبيبي

ياسر : اهلا

على بندفاع : بالحضن يا خويا هو انا كنت نايم في حضنك دا انا بقالي ٣ إيام بلياليهم يا عم معرفش عنكم حاجه و كوريا عملت ايه

حط ايده على بوقه 

اسلام بحده : انت كنت عارف

على بارتباك : هو انت عرفت

اسلام بعصبيه مسك في خناقه : ليه عملت كذا ليه

على وهو بيتخنق : ع ملت ايه

ياسر : بس يا اسلام هيموت في ايدك

قاطعه صوت خبط على الباب

اسلام بسرعه سابه وراح فتح الباب

سحر : ازيك يا حبيبي

اسلام بسرعه شدها ل جوا

اسلام بحده : الله يخربيتك ايه اللي عملاه في وشك ذا ايه دا

سحر : و الله طلع عادي

اسلام بحده : عادي في المعادي يا ختي طالعه كذا زي الرقصات أعمل فيكي ايه حد قالك حاجه او فتح بوقه معاكي بكلمه

اسماعيل : لما حد يعمل كدا امال انا روحت فين

أحمد : و انا كمان

اسلام بحده وهو بيجري عليه علشان يضربه : انت تخرس خالص تخرس احسن لك

سحر وقفت قدامه : خلااص سيبك منه علشان خاطري يا خويا

اسلام بدموع : لسه فاكره اني اخوكي

سحر بداءت تعيط : ااه انت اخويا و هتفضل اخويا

اسلام بلهفه : تب متعيطيش بقاا لحسن تدوخي

سحر بدموع اترمت في حضنه

على : الا في ايه هو ايه اللي حصل

على ل اسماعيل : انت مين يا عم الحاج

اسماعيل : ابو سحر 

على : سحر مين دي كوريا 

اسماعيل : لا دي بنتي سحر 

على : و الله دي شكلها هبت منك خالص انت اتجننت يا عم الحج

ياسر شده 

على : في ايه يا عم ما تشوف الراجل دا 

ياسر : تعالا

أحمد بغيره : اظن كفايه كدا 

اسلام بحده و غيره : اخفا يااض دي اختي 

سحر بدموع : اااه اخويا 

اسلام وهو بيبعد عنها بهدوء :  بطلي عياط بقاا

سحر بدموع : انتوا هتيجوا معايا 

اسلام : نجي معاكي فين 

سحر : في الفيلا 

ياسر : يا فرج الله فيلا يالا 

اسلام : استنا يالا

بصي يا كوريا احنا هنا مش هنروح في حته عايزه تروحي تعيشي معاهم روحي و البيت هيكون مفتوح لك في اي وقت دا بيتك يا كوريا 

سحر بدموع  : لا انا عاوزاكم معايا و هتيجوا مش هسيبكم

اسلام : ودا اللي هيحصل يا كوريا عاوزه تروحي معاهم روحي بس احنا لا 

ياسر : الله ليه يا جدع احنا عاوزين نروح 

اسلام : الباب قدامكم اللي عايز يروح يروح بس انا مش هتحرك من هنا 

على ل ياسر  : نروح فين 

ياسر : مع كوريا 

على : كوريا فين 

سحر : ما انا قدامك اهوا يا على 

على : الصوت صوت كوريا امال انتي مين هااه

سحر : انا كوريا 

على : و الله ما انا فاهم حاجه 

قاطعهم خروج سيف ونور اللي جم جري على كوريا 

كوريا بحب : حبايبي عاملين ايه 

سيف : سبتينا وروحتي فين يا كوريا 

نور : هو احنا زعلناكي علشان تسبينا و تمشي يا كوريا 

سحر بحب : انا مستحيل ازعل منكم دا انتوا حبايبي و هتيجوا معايا 

سيف و نور : هيه هيه 

سحر بحب : يالا يا اسلام علشان خاطري 

اسلام : لا يا كوريا 

اسماعيل : سحرر خدي اخواتك و اسبقيني على العربيه و انا هتكلم معاه 

سحر : حاضر يالا يا حبايبي

و طلعوا كلهم 

ياسر : هو القصر كبير 

أحمد : هتشوف بعينك 

عند كوثر 

كوثر قاعده بتشرب النسكافيه بتاعها و قاعده في روقان فجأه لقت اللي داخله تزعق 

كوثر بحده : ايه في ايه 

مريم بعصبيه : هو دا اللي اتفقنا عليه 

كوثر : و انا اعمل ايه بقااا حاولت اكرهم فيها و افهمهم انها نصابه رد اسماعيل بيه وقال لي سواء بنتي او مش بنتي انا مش هسيبها و ماسك فيها بايده و اسنانه و احمد سايب كل اللي وراه و ماشي وراها و انا عملت اللي عليا و سيبك بقاا اللي يحصل يحصل 

مريم : يعني انتي موقفاني طول الفتره دي و انا هتصرف و انا هتصرف و هنقتلها و نتخلص منها و اخرتها تقول لي اللي يحصل يحصل 

كوثر : بصي انا مش عايزه غير سعاده اخويا و اخويا من الاخر مش مرتاح لك يبقى نفضها سيره بقاا وروحي ل حالك 

مريم : كذا ماشي اما رميتكم في الشارع 

كوثر بحده : اتكلمي على قدك يا بت انتي و اخفي من هنا يالا على براا برااا

مريم بحده : ماشي و ديني ل ادفعك التمن غالي و غالي اوي ماااشي 

و طلعت برا 

و ما ان خرجت ظهر هو 

كوثر : عجبتك 

يا سلاام ذا انتي تعجبي الباشا 

كوثر : ايدك على الفلاشه 

اممم مش دلوقتى 

كوثر : ليه بس

لما تنفذي الجزء التاني 

كوثر : ايه 

اسمعي..... 

يتبع 


بداية الروايه من أولها هنا

تعليقات