القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لثام الخلود بقلم نسرين خالد الفصل الثالث حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه

رواية لثام الخلود بقلم نسرين خالد الفصل الثالث حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


رواية لثام الخلود بقلم نسرين خالد البارت الثالث حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه

رواية لثام الخلود بقلم نسرين خالد الفصل الثالث حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه



بعد ما خلود رشه الاسبراي المخدر على حروق جومانا وابتدت تدهن المرهم

خلود: انا خلاص خلصت المرهم يا ريت تفضلي عند التكييف لحد ما المرهم ينشف ويقشر

جومانا: وهو انا هافضل في الثلج ده لحد ما ينشف اتصرفي يلا

خلود: يعني اعمل ايه المرهم لازم يتعرض للهوا البارد اقل حاجه ساعه عشان يخفي الحرق ولو اتشال قبل كده هيسبب تشوه

جومانا: تشوه!!!!!

جومانا بصريخ: يا بابا يا طنط ندى تعالوا كلكم المشوهه شوهتني عاااااااا

  يوصل الكل على اوضه خلود احمد وندى وسما وجيداء

ندى: انا يا حبيبتي بتصرخي ليه عملت فيها ايه يا زفته

خلود: يا ماما بالله ما عملت لها حاجه ده حتى رشيت لها مخدر على الحرق قبل المرهم عشان ما تحسش بالوجع

ندى: امال بتصرخ ليه اكيد عملت حاجه

خلود: ابدا كل ده عشان هي عايزه تشيل المرهم قبل ما تعدي ساعه والنوع ده من المراهم بيجدد خلايا الجلد ال اتحرق عشان ما يسبش اثر ولو اتشال قبل كده بيسيب تشوه

جومانا بزعيق: شفت يا طنط عايزاني مشوهه زيها

ندى بضيق: جومانا كفايه كده

احمد: جومانا خلاص 

جيداء: خلود وريني المرهم ده كده

خلود: تفضلي بس خذي بالك يا جيداء لاني تعبت جدا عقبال ما عرفت اجيبه

جيداء: ايه ده عرفت تجيبيه ازاي التكنولوجيا دي مش موجوده غير في المانيا بس

خلود بارتباك: ها.... اه اه لي واحده صاحبتي اخوها بيشتغل في شيء في شركه ادويه وخليتها يجيبه لي

احمد: اخو صاحبتك!! انت لك اصحاب من امتى؟؟

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


خلود وهي بتتجه لجومانا: وريني كده اشوف اخبار المرهم ايه

ندى: استني هنا انت مش قلت ما يتشالش

خلود: صح بس خلاص فات ساعه ونصف وكمان المرهم نشف و اشر وكده يبقى لازم يتشال

  ابتدت خلود تشيل المرهم اللي بيتشال كانه جلد وكل مستغرب من شكله

سما: ايه ده شوفي يا جيداء ده شال حتى العلامه القديمه اللي كانت من اثر الخياطه في يد جومانه

جومانا: ايه! بجد!! وريني كده فعلا ده شيل العلامه اللي في يدي حد يناولني مرايا يووه وسعي كده يا زفته

  وزقت خلود وقعتها على الارض وجريت على المرايه

جومانا: الله ده فعلا شال كل حاجه الجلد كانه جديد وناعم زي الاطفال هاتي المرهم ده اعمله انا لجسمي والوشي انا اولى به منك انت كده كده ما لكيش لازمه ولا ممكن احد يبص لك في عمرك

خلود: كده شكرا لك يا جومانا كلك ذوق بس المرهم ده للتشوهات وبس لو الدهن بدون سبب هيكون مضر مش نافع

  يلا يا سما وجيداء هتركبوا معي عشان اوصلكم ولا امشي انا

سما وجيداء: لا جايين معكى يلا بينا

  خرج وكل من خلود وجيداء وركبه عربيه خلود ايه اللي جايبها لها عمها يحيى

        وبعد فتره

خلود: سما يلا وصلت المدرسه اعملي حسابك هاجي لك بكره اسال عنك واشوف مستواك ايه

سما: طيب يا ابله خلود واسفه لو كنت مش محترمه معكى في البيت بس انت عارفه السبب

جيداء: انت اكيد مقدره اسبابنا وطريقه تعاملنا معكى زيهم

خلود: عارفه ومش زعلانه وانا اللي باوصيكم في البيت عملوني زيهم واوعوا تخلوهم يعرفوا اننا كويسين مع بعض

سما: يلا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

جيداء وخلود: عليكم السلام ورحمه الله وبركاته

 تنزل سما من العربيه وتدخل المدرسه وتتحرك خلود مع جيداء للجامعه

خلود: جيداء

جيداء: نعم يا خلود في حاجه

خلود: اه انت ايه رايك في المرهم اللي شفتيه النهارده بتاع الحروق

جيداء: ده مذهل بس للاسف التكنولوجيا دي مش موجوده عندنا في مصر ولسه بدري عقبال ما توصل لنا

خلود: فعلا.. باقول لك يا جيداء ايه اخبار شركه الادويه اللي انت شريكه فيها من وراء اللي في البيت

جيداء بتوتر: شركه... شركه ايه دي انت عارفه والكل عارف اني معيده كليه صيدله وباعمل ابحاث في التركيبات الدوائيه

خلود: امم يعني انتى مش شريكه في شركه دكتور عبد الجليل للادويه والمستحضرات الطبيه.. للاسف يا خساره

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


جيداء بفضول: خساره.. خساره ايه.. تقصدي ايه يعني

خلود: اقصد يا خساره معادله تركيبه الحروق اللي جبتها والعقد الخاص بتصنيعها اللي كان هينقل الشركه في حته ثانيه خالص

جيداء بفرحه: خلود بصي انا مش هاخبي عليك ايوه انا شريك مع دكتور عبد الجليل لما قلت لماما المشروع وتاكدت من ربحه بعثت لي فلوس وشاركت بها دكتور عبد الجليل بس بشرط ان بابا ما يعرفش ف   ماقلتش لاحد

خلود: على فكره بقى طنط منال طلعت اجدع منك واتصلت بي وقالت لي لانها عارفه اني استحاله اقول لاحد او اعمل حاجه تضرك

جيداء: سوري يا خلود بجد

خلود: طيب ولا يهمك... بصي بقى ارفعي الدواسه تحت رجليك هتلاقي فايل في معادلات لتركيبات مرهم التشوهات بس اعملي حسابك هتلاقي كمان تصنيع حصري دي مش للتداول لان في دول كثير مش في مصلحتها اننا نوصل للمستوى ده في تكنولوجيا تصنيع الادويه وقدامك اسبوع التركيبات دي وتراجع العقود مع دكتور عبد الجليل وتردي عليا ب الرد النهائي على العشاء في اليوم السابع وبما اني باعمل العشاء لو في موافقه تقولي لي عايزه حلاوه تركي وانا هافهم ولو مش هيكون في تعاون تقولي لي عايزه شعريه باللبن

جيداء: يا اشمعنى

خلود بضحك: لانك طول ما انت في البيت مش بتفكري الا في اكل الحلويات

جيداء: تمام فهمت... خلود مش ناويه تكشفي وشك بقى على فكره انت اللي في وشك لو دهنت المرهم هيختفي التشوه اللي موجود وحتى لو ما اختفاش بالكامل هيكون مقبول مع اني عمري ما شفت التشوه اللي انت بتقولي عليه

خلود: مش هاقدر اكشفه دلوقت بس باذن الله هيجي اليوم اللاكشف في وشي لما اكون مستعده

جيداء: طيب يا حبيبتي طبعا مش هاسالك عن معادلات التركيبات ولا عن العقد علشان ما تكذبيش يلا سلام لا اله الا الله

خلود شطوره محمد رسول الله يا قلبي


   🤔🤔🤔يا ترى خلود جابت معادلات التركيبات دي ازاي؟

 و سر العقد؟

وهل الدكتور عبد الجليل هيوافق على التعاون؟؟🤔🤔🤔🤔

 ده اللي هيتعرف المره الجايه


كونو بالقرب


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


تعليقات