القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليلي وسجين الماضي البارت الثانى عشر

 

رواية ليلي وسجين الماضي البارت الثانى عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


رواية ليلي وسجين الماضي الفصل الثانى عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 


رواية ليلي وسجين الماضي البارت الثانى عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 


دخلت ليلي وورائها طارق يحمل زياد ،. الذى يغط في سبات عميق ، كان يربط علي ظهر زياد ويضمه لصدره يشم رائحته ، وضعه في سرير ليلي ، ووضع قبلة علي جبينه ، جلس بجانبه يتامل ملامحه ، يلمس وجنتيه وشعره ، كأنه يتعرف علي ملامحه التى حرم منها ، دخلت ليلي عليه .

ليلي : تحب تنام معاه الليلة دى ؟ 

طارق : يا ريت ؟

ليلي : انا هروح انام في اوضتك . 

طارق : لو صحي ولقانى ممكن يزعل منك ويخاف ، لا بلاش نامى جنبه ، وانا هصبر شوية عليه لحد مايتقبلنى .

ليلي : تمام تصبح علي خير .

خرج طارق من حجرتها ليلتقي بوالدته .

جميلة ازيك يا حبيبي عامل ايه ؟

طارق ارتمي باحضانه والدته وبكى ، انا تعبان اوى يامى ، كنت مخدوع فيها مصدقتش حد منكم ، خدعتنى ، ابنى اتحرمت منه ، حتى ليلي خدعتنى ليه يامى تساعديها ؟ انتوا جرحتونى جرح فوق جرحى 

جميلة تعالى يا طارق ، اخذته الى حجرته وجلست علي سريره وطلبت منه ان ينام علي قدمها واخذت تملس بيدها علي شعره.

جميلة : الماضى انساه ، وارضى بقضاء ربنا لان فيه خير انت لسه معرفتوش ، ابنك رجع لحضنك حاول تحتويه وتكسبه ، ليلي بتحبك ولو كدبت وانا ساعدتها دا لاننا بنحبك ، الكدب دا مش خداع دا حب واهتمام يا طارق سامحها يا حبيبي وسامح مراتك الله يرحمها وسامح نفسك فرغ شحنة الغضب اللى جواك وعيش حياتك واحمد ربنا انه خلى ليلي تظهر في حياتك ، ابنك بيحبها ومرتبط بيها ، ربنا اداك هديتين  يا طارق ابنك وليلى اللى قلبها من دهب دى العوض يابنى .

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


طارق مش قادر يامى ، انا مش عارف اتعافي من كل اللى مريت بيه 

جميلة : خلاص يابنى كل شئ باوان ، اسيبك تنام تصبح علي خير ووضعت قبلة علي جبينه .

استقظت ليلي وزياد وظلا يتحدثان ويضحان علي السرير بكسل ، حتى دق باب غرفتها 

ليلي مين ؟

طارق انا طارق ممكن ادخل 

ليلي اتفضل يا طارق 

طارق صباح الخير

ليلى صباح النور 

ممكن تلبسوا وتجهزوا علشان خارجين 

ليلي رايحين فين 

طارق هتعرفي لما تنزلوا 

ليلي : ايه رايك نلبس علشان نعرف هنروح فين 

زياد ايوا بسرعة يالله انا قمت هلاص قبلك 

ليلي وهى تجرى انا سبقتك 

انتهوا من ارتداء  ملابسهما ونزلا ليجدا طارق منتظرهما ، ولا يوجد احد بالمنزل ، سالت ليلي عن الجميع ، البيت فاضي ولا ايه فين اهل البيت 

طارق يالله اتاخرنا انا مستنيكوا برا 

هرجت ليلي ومعها زياد ، ركبا السيارة ، وبعد ربع ساعة وصلا الى مرسي به يخت مكتوب عليه اسم عمر ، ركبا اليخت بمساعدة طارق ، وفجأة رات ليلي عائلة طارق كلها والدته وابيه واخوته ، واليخت مزين وتوجد تورته كبيرة ، ويبدو ان هناك احتفال لكنها لا تعلم سببه 

طارق : طبعا انتوا عايزين تعرفوا سبب الاحتفال دا  ،السبب ان دا اليوم اللى عمر ابني اتولد فيه ، عمر اللى غيروا اسمه لزياد ، النهاردة انت بقي عندك ٤ سنين ، النهاردة عيد ميلادك مكنش ينفع افوت اليوم دا من غير منحتفل بيه كلنا ، لانه اليوم دا اروع واجمل يوم في خياتى لما جيت للدنيا ، وبعدها راى زياد شاشة تعرض صور كثيرة له في مراحل عمره منذ ان ولد ، صور له مع والده وجديه واهله ، واحتفالهم باعياد ميلاده الاثنين وصور لامه الحقيقية وهى تحمله بين زراعيها ووالده .

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


قام زياد بالاختباء وراء ليلي وسحبها ونزل في اليخت .

ليلي مالك يا زياد انت مش فرحان بالمفاجاة ؟

زياد هو انا صحيح ابنهم ، مش ابن ماما ايمام ومحمد ؟

يعنى طارق بابا الحقيقي وبيحبنى ؟

وماما فين اللى شيلانى في الصور ؟

ليلي زياد حبيبي انا عارفة ان الموضوع دا صغب عليك خاصة انك لسه صغير بس انت ذكى جدااا وبتفهم بسرعة ، ايوا طارق بابا ووالدتك توفت وراحة عند ربنا وكل الناس اللى فوق دول اهلك وبيحبوك ااوى ، ايه رايك تحاول تقرب من بابا طارق لانه بيحبك جدااا وبيحاول يثبتلك دا ، ممكن تديه فرصة .

زياد هو انا اسمى زياد ولا عمر 

ليلي اسمك الحقيقي عمر ، لكن انت دلوقتى زياد ، الاسم اللى تحبه ايه عمر ولا زياد انت ليك فرصة الاختيار ، تختار الاسم اللى تحبه .

زياد : هفكر ، تعالى نطلع نحتفل .

طلع زياد بصحبة ليلي ، وقام الجميع  بالاحتفال  وقضياء يوم ممته بصحبة العائلة ، رجعوا الى البيت بسياراتهم ، زياد وليلي بصحبة طارق .

نزل طارق وجمل كل الهدايا وصعد بها الى حجرة اخرى غير حجرة ليلي ، وطلب من زياد الدخول معه ، دخل زياد الغرفة لينبهر بها ، قام طارق باعداد غرفة لزياد واختار اساسها ولون حوائطها وجمع كل لعبه القديمة وكل ما يخض زياد ، كان السرير علي هيئة سيارة كما يحب زياد ، كان قد تخيل حجرته والوانها واساسها مع ليلي ، لكن طارق اراد ان يجهزها هو بنفسه لتكون هدية مولده ، انبهر زياد بكل شئ بها وتجول بسعادة ، وقف زياد ينظر في الارض ولم يصدر له صوت 

طارق الاوضة مش عجباك ، لو في حاجة عايز تغيرها نغيرها سوا ، اى حاج.... ، ليقاطع زياد كلام طارق ويرتمى باحضانه ويبكى .

طارق : علشان خاطرى متعيطش يا حبيبي ، انا مش هقدر استحمل دموعك دى ، ممكن تقولى رايك ايه وايه اللى مش عاجبك ، ابتعد زياد عنه يقف امامه كل حاجة عجبتنى ، انا حبيتها ، شكرااا 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


طارق انا سعيد اوى علشان عجبيتك يا زياد 

زياد : انا اسمى عمر ، ممكن تغير الاسم لو حبيت 

طارق : انت عايز تغير اسمك بجد ، ولا علشان ترضينى 

زياد : لا انا عايز اغيره ، زى حياتى متغيرت ، وعلشان انت كمان تحس انى عمر ابنك .

طارق انا مش مهم عندى الاسم المهم انك معايا ، لو بتحب اسم زياد مش هغيره 

زياد لا انا عايز اغيره لعمر ، ممكن تنامى معايا النهاردة علشان هخاف انام لوحدى هنا .

كارق : انا كنت هطلب منك انام معاك ، لانك وحشتنى اااوى يا عمر .

كانت ليلي تستمع لحديثهما خارج الغرفة ، حمدت ربنها ان زياد تقبل والده ، وذهبت لحجرتها .

عمر : ممكن تحكيلى حدوته 

طارق اه طبعااا ليلي اشترت كتب كتيرة ممكن نقرأ منها 

استمر طارق في قراة الحدوته الى ان نام عمر بين زراعيه ، اغلق الكتاب ونام بجواره مشددا عليه واضعا راس عمر علي صدره وخلدا للنوم .


الصبر علي المحب ايمان ، الاهتمام مفتاح القلوب ، من صبر نال .


الفصل الثالث عشر من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



تعليقات