القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليلي وسجين الماضي الفصل الثالث عشر


رواية ليلي وسجين الماضي الفصل الثالث عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


رواية ليلي وسجين الماضي البارت الثالث عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 


رواية ليلي وسجين الماضي الفصل الثالث عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 


ليلي : صباح الخير يا نورا .

نورا : صباح النور .

ليلي اد اد اد داااا دااا القمر زحلان ليه ؟

نورا : مفيش حاجة .

ليلي : طب عيني في عينك الحلوة دى كدا ، طب احلفي وقولى وحياتك يا ليلي ، قولى قولى قولى 

لما تتجاوب نورا في الهزار مع ليلي كعادتها ، وانسحب الى الجنينة 

ليلي : نورا يا حبيبتي انا مش هسيبك الا لما اعرف مالك ، انا واحدة غلسة وناوية اغلس عليك ، وهعرف يعنى هعرف فقرى واعترفي ، ماااالك يا نورااااا 

نورا ابتسمت علي طريقة ليلي التى نجحت في اخراج نورا من حالتها 

نورا : انا زهقانة ومخنوقة من قعدة البيت ، كمان حاسة انى ظالمة جوزى ومنعاه يكون اب 

ليلي يا بنتى انت كويسة وزوجك كويس الحمل اتاخر كام سنة عادى بقيتى مش بتخلفي ، اهمدى كدا وان شاء الله بكرا تجبلنا عيال تقرفنا وتزهقنا زي مانت مزهقانا 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


نورا : بجد يا ليلي ممكن دا يحصل 

ليلي خلى ايمانك برنا كبير وثقى فيه وربنا عند ثقة عبده بيه جربى ادعي وانت مؤمنة انه هيستجيب وشوفي بقي معجزات ربنا 

نورا ونعم بالله العلي العظيم

ليلي انا عندى ليك مفاجأة هتعرفيها واحنا بنتعشي  وبتتوقف على الاكل اللى انت محضراه ، اذا نال استحسانى ولا لا 

نورا بلهفة مفاجاة ايه يا ليلي قولى والنبى 

ليلي لا لا لا لا ابدااا لما الكل يتلم ونتجمع كدا وناكل ونحلى 

نورا لا انت شكلك بتزلينى ، طب ممكن تلميح 

ليلي لع لع تعالى نجهز الاكل مع ام منى اخلصي كل دا من وقتك علي فكرة 

نورا تمام تعالى لما اشوف اخرت دا ايه .

ليلي اخرته خير اااوى وهتشوفي .

تجمع كل افراد الاسرة علي طاولة العشاء ، تناولوا عشاء عائلى جميل ، ما ذاده جمال جلوس عمر علي قدم طارق يتناول عشاءه من يد ابيه ويتبادلان الحديث والضحك وكانهما في عالم خاص بهم ، لاحظ الجميع العلاقة الجديدة الرائعة التى تجمع عمر بابيه ، وكيف تبدو السعادة علي وجه طارق وابنه .

كانت ليلي تراقبهما في صمت وسعادة ، وبين الحين والاخر ينظر طارق نظرة خاطفة لليلي تلتقي فيها الاعين ما بين عتاب وما بين شوق 


ونشكوا بالعيون اذ التقت

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


فأفهمه ... و يعلم ما اردت


أقول بمقلتى أنى مت شوقا


فتوحى عينه .. أنى قد علمت


بعد انتهاء العشاء طلبت ليلي من الجميع ان يتناولوا القهوة بالجنينة 

ليلي سمع هوووس عندى مفاجأة لنورااا ست البنااات ، اولاااا بما انك شيف موهوب وشطورة واكلك حلو ااوى  قلت يا بت يا ليلي طب متستغليها وتستغلى الموهبة دى ، طيب تعملى ايه يا ليلي ؟؟

ولا حاجة معملتش حاجة اساسا ، انا يدوب كنت ماشية لقيت مطعم حلو اوى اسمه نجمة الكون مكتوب عليه للبيع ، قمت بذكائى الخارق وموهبتى الفذة وعبقريتي 

حسام مخلاااص يا ستى العبقرية ، التواضع لله اخلصى رقنا نشف في ايه ؟

ليلي : فصيل والله انت يا حسام تعرف انا هحرمك من دخول المطعم دا ان شاء الله ، نورا انا روحت اتفقت مع صاحب الطعم اننا هنشتريه وانت هتتولى القيادة يا قبطان واحنا كلنا معاك ، انا دفعت المقدم وهنروح بكرا نكتب العقد 

نورا تنظر لليلي بذهول ، لم تصدق ولم تستطيع التحدث ظلت صامته تنظر امامها في الفضاء .

ليلي : ااايه انت يابنتى مالك متردى علي ، حلوة المفاجأة مش كدا 

بكت نورا دون توقف التف الجميع حولها يهنؤنها ويحاول كل فرد منهم اضحاكها واخراجها من هذه الحالة 

طارق : المطعم بكام انت قلتى دفعتى العربون ممكن اعرف دفعتى كام 

ليلي : المطعم بمليون 

نورا دا غالى اوى يا ليلي 

ليلي مفيش حاجة تغلى عليك 

احمد وانت دفعتى كام يا بنتى وجبنى الفلوس منين ؟

ليلي دفعت ٥٠٠ الف يا عمى 

احمد ياااه كتير اوى وجبتيهم منين يا ليلي وليه كدا يابنتى 

ليلي : اولا دى فلوسي انا كنت بشتغل ومحوشاهم من زمان ، غير كدا انا وارثة يا عمى ومعايا فلوس كتير .

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


جميلة ربنا يباركلك فيهم يا بنتى 

حسام : تصدقى يا ليلي انت حد عظيم وجميل وراىع وعبقرى 

ليلي هات من الاخر عايز ايه ؟ حسام نصف مليون بس يا بنت خالتى .

ضحك الجميع علي كلام حسام .

طارق : فلوسك هتكون عندك بكرا الصبح وانا هدفع تمن المطعم ، وشكرا لاهتمامك وتفكيرك في نورا 

ليلي : انت مالك انت ومين قالك انى هاخد منك حاجة اولا  انا ونورا هنكون شركا والمطعم دا كلنا هنشارك في تجهيزه ، وبعدين احنا مش هنقبل شريك تالت معانا ولا ايه يا نورا 

خجلت نورا من اخيها ، يا طارق انا عمرى مفكرت اكون صاحبة مطعم  لكن شكرا ليك ولليلي على دعمكواا لى ، انا هشاركك بايه يا ليلي ، رد زوجها 

بالفلوس والمجهود يا نورا 

نورا بجد يا جمال انت موافق 

جمال طبعا موافق وكمان هنسحب الوديعة بتاعتنا وهناخد المطعم ونجهزه ، احتضنته وبكت ربنا ميحرمنى منك ، بس الوديعة دى كنا هنكسرها ونعمل العملية علشان نجيب بيبي 

جمال بقولك ايه الاهم دلوقتى المطعم وبكرا نحوش فلوس تانى ونعمل العملية 

ليلي حلو اوى انا علي تصمم الدكور الجديد للمطعم ، وماما جميلة وعمو احمد وحسام هيساعدونا ، وطارق لو تحب في اجزاء عايزة ترميم ولو تحب تساعدنى تمام 

طارق : والله بدل الكل اتفق وخلاص كله تمام ، انا موااافق 

صفق الجميع وقامت جميلة باحتضان طارق ، ربنا يهدي قلبك يا حبيبي ، ليلي دى نعمة ربنا لينا كلنا مش ليك لوحدك .

انسحب طارق وخرج يسير فوق كورنيش البحر يفكر في ليلي ويتسال هل سوف يستطيع مسامحتها ، هل يستطيع ان يثق بإمراة ثانية ، اختار السير بمفرده يفكر ويفكر دون ان يجد الجواب 

وعن أعماقنا ؛هناك كم كبير من المشاعر ،التي لا تحكى ولا تموت ولا تحيا،هي فقط عالقة بين حجم القلب وثورة عقل ولهفة روح .....


الفصل الرابع عشر من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


تعليقات