القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليلي وسجين الماضي الفصل الرابع عشر


رواية ليلي وسجين الماضي الفصل الرابع عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


رواية ليلي وسجين الماضي البارت الرابع عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 


رواية ليلي وسجين الماضي الفصل الرابع عشر حصريه وجديده وخاصه بمدونة نجوم ساطعه 



عاد طارق قبل الفجر بساعة ، كانت ليلي تنتظره بالجنينة ، رأها نائمة على المرسي منكمشة على نفسها .

طارق : ليلي اصحى ايه اللى نيمك هنا 

ليلي : انت جيت اتاخرت ليه حرام عليك انا كنت هموت من قلقى عليك بتعمل كدا ليه ، بكت ليلي بشدة وتركته وصعدت الى حجرتها رمت جسدها على السرير تكتم بكائها ، حتى نامت من شدة تعبها .

 استقظت ليلي تشعر بالتعب ، و حرارتها عالية لم تستطع النزول لتناول الافطار ، لاحظ الجميع غيابها ، سالت جميلة عن ليلي .

 ‏نور : مش عارفة يا ماما والله اول مرة ليلي تتاخر كدا انا هطلع اشوفها .

 ‏نورا : ليلي انت صاحية ، لم ترد ليلي عليها ، دخلت نورا تطمئن على ليلي لتجدها تإن من التعب وتهلوس من شدة الحرارة .

 ‏نزلت نورا تنادى حسام ، ليكشف على ليلي .

 ‏نورا الحقنى يا حسام اطلع بسرعة ليلى تعبانة اوى وحرارتها عالية .

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


 ‏صعد حسام برفقة والدته واحضر ادوات الكسف ، ودخل ليكشف على ليلي 

 ‏حسام : درجة حرارتها عالية اوى ٤١ ، بسرعة يا نورا اعملى كمادات علشان ننزل درجة حرارتها ، معلش يا ماما الادوية دى خلى طارق يروح يجبها 

 ‏جميلة : طارق لسه مصحيش 

 ‏حسام : صحيه يا ماما مهو السبب فى اللى ليلي فيه ، البيه اتاخر وكان برا طول الليل وليلي كانت منتظراه وقلقانة عليه وفضلت مستنياه للفجر لحد مهو جه واطمنت عليه اكيد اخدت دور برد جامد من برودة الجو  

 ‏جميلة : حبيبتي يا بنتى ليه كدا يا ليلي ، الله يسامحك يا طارق يا ابنى على تعذيبك للبنت الغلبانة دى ، انا رايحة اصحيه .

 ‏جميلة : طارق قوم ، قوم يابنى .

 ‏طارق : ايه يا ماما ، فى ايه بتصحينى كدا ليه .

 جميلة : قوم يابنى هات الدوا دا لليلى ، البنت تعبانة ااوى .

 ‏طارق : ليلي تعبانة ، مالها يا ماما ، جرالها ايه ؟ 

 ‏جميلة : اسال نفسك يا طارق ولا اقولك راجع نفسك يابنى 

 ‏تركته جميلة وذهبت الى حجرة ليلي لتطمئن عليها ، لترى نورا تقوم بوضع كمادات مياه فاترة لخفض درجة حرارة ليلي التى تهلوس بكلام غير مفهوم .

 ‏جميلة : انا قلبى بيتقطع عليها يا نورا احنا السبب في اللى ليلي فيه ، احنا اللى حطناها في طريق اخوكى ، وطلعت هى الضحية .

 ‏نورا : دا نصيب يا ماما ومكتوب ، ادعلهم ربنا يجمعهم .

 ‏دخل طارق حجرة ليلي ليراها بعد احضاره الادوية ليطمئن عليها ، وجدها في حالة مرضية صعبة ، ليشعر بالحزن عليها ، وبتانيب الضمير .

 ‏خرج طارق من حجرتها مغيب لا يعلم الى اين يذهب لتهدء النار التى يحترق بها ، محدثا نفسه 

 ‏‏"أعتذرُ إليكِ 

‏إن بدا لكِ شيءٌ عكس أني أحبكِ

‏الحياة اتعبتنى كثيراً

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


‏وتضطرنا لإظهار غير الذي فينا دون أن نشعر

‏ولكني والله : أنا دائمًا أحبكِ" 


توجه لحجرة عمر ، جلس بجواره ، حتى استقظ 

طارق : حبيبي تعالى نشوف ليلي لانها تعبانة ومتعلقلها محلول زمانها فاقت .

عمر : ليلي حبيبتي تعبانة ليه ؟ تعالى بسرعة يا بابا نروحلها .

دخل طارق وعمر للاطمئنان على ليلي ، وجدها في حالة افضل مما كانت عليه من ساعة .

طارق : ازيك يا ليلي الف سلامة عليك .

ليلي الله يسلمك ، لم تنظر اليه واكتفت بالنظر امامها في الفراغ ، طلع عمر وجلس بجوارها واحتضنها 

عمر : انت تعبانة ليه ، انا زعلان علشانك

ليلي انا كويسة يا عمر متقلقش .

انا هفضل معاك ، اعتنى بيك ، واكلك كمان واديك الدوا .

ليلي لا انت هتروح الحضانة ، ولما ترجع هتلاقينى مستنياك ، لان انا هنام لانى منمتش بالليل كويس  ، اتفقنا يا عمر .

عمر بزعل : اتفقنا ، علشان انت بس هتنامى ، يالله يا بابا علشان توصلنى .

طارق يالله يا عمر هلبسك ، ونخرج .

عمر : بابا ممكن تتجوز ليلي ، وتبقي مامتى ، انا بحبها اااوى .

طارق : انت بتحبها يا عمر ؟ 

عمر : اوى اوى يا بابا .

طارق : ادعلها تخف الاول وبعدين نشوف الموضوع دا .

اخر اليوم الذى يعد من اطول الايام التى عاشها طارق في قلق على ليلي ، ذهب ليطمئن عليها .

طارق : ممكن ادخل ؟

ليلي : اتفضل .

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


طارق : ليلي انا اسف ، لو كنت اعرف 

ليلي مقاطعة كلام طارق ، انت ملكش ذنب يا باشمهندس ، ومحصلش حاجة ، انا كويسة ، متهتمش ويا ريت بعد كدا نحط حدود للكلام ، والتعامل مع بعض ، لو سمحت ممكن تسبنى ارتاح .

طارق : بس انا عايز اتكلم معاك 

ليلي : انا اسفة انا تعبانة ومش قادرة اتكلم ، ومش عايزة اتكلم معاك بعد اذنك بقي .

خرج طارق من حجرتها ، يركل كل ما يقابله في طريقه بقدمه ، توجه لحجرة والدته .

طارق : ماما انا عايز اتجوز ليلي 

جميلة : بجد يا طارق الف مبروك يا حبيبي ، طيب كلمتها ؟

طارق لا هى رافضة تتكلم معايا .

جميلة : ليها حق يابنى والله ، انت غلبتها معاك ، طيب نستنى لما تخف وتبقي بخير ، وبعدين نتكلم معاها بالاصول .

طارق : عند حق يا ماما انا هستنى لما تخف .

نورا : لولة القمر عاملة ايه دلوقتى ، دا وقت تعب بقي ومين اللى هيعمل الديكور بتاع المطعم ، انت بتهربى ولا ايه ؟

ليلي انا بخير الحمدلله ، شكرا يا نورا ، على اهتمامك بى انت وحسام وخالتى ، كمان انا هعملك احلى ديكور وان شاء الله هيبقي احلى مطعم في مرسي مطروح ، بس بعد كدا انا هسافر ايطاليا ، كنت مقدمة على هجرة واتقبلت .

نورا بصدمة ، انت بتقولى ايه يا ليلي ، انت تسبينا ، تسبينى يا ليلي ، مش ممكن ، ارجوكى يا ليلي متسبينيش .

ليلي معلش يا نورا سبينى براحتى انا تعبانة وعايزة اسافر اجرب حياة جديدة ، لو مرتحتش هرجع .


قرار ليلي بالسفر ، وقرار طارق بالزواج من ليلي 

يا ترا ايه اللى هيحصل في البارت اللى جى 


الفصل الخامس عشر والنهايه من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



تعليقات