أعلان الهيدر

أحدث المواضيع

السبت، 15 مايو 2021

الرئيسية عذاب رعد الجزء الثاني كامله من بارت 6 حتي بارت 10 علي نجوم ساطعه

عذاب رعد الجزء الثاني كامله من بارت 6 حتي بارت 10 علي نجوم ساطعه

 

❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤

البارت👇6👇

الشخص كان في لحظه ضارب النار... ورعد زقت ادهم... ولسه الطلقه هتيجي في رعد... يامن زقها هي كمان... واخد الطلقه بدالها ووقع علي الارض... والكل جري عليهم... ورعد للحظه مش مستوعبه ايه اللي حصل 

هي كانت رايحه تنقذ ادهم... ومخدتش بالها من حبيبها المجنون بيها اللي مايقدرش يعيش في الدنيا من غيرها ولا ثانيه واحده... قربت منه ودموعها مغرقه وشها... وبدموع ووجع... ليه عملت كدا ليه... 

يامن بتعب... مد ايده مسح دموعها... وبحب يغلبه التعب... عشان انا مقدرش اعيش في الدنيا ثانيه واحده من غيرك... انتي دايما بتفكري في اللي حواليكي... وبتضحي بنفسك عشانهم... بس انتي معملتيش حسابك وانتي بتضحي بنفسك... ان فيه حبيب ليكي... هيموت ولو جرالك حاجه وغمض عيونه... رعد بدموع... انا اسفه ياحبيبي اسفه

عدي شال يامن بسرعه وركبه العربيه عشان يوديه المستشفي... والكل راح وراه... ورعد حاولت تقوم بس مقدرتش... اللواء صبري... قرب منها وبحزن... قومي ياحبيبه ابوكي قومي والله هيبقا كويس... رعد رمت نفسها في حضن اللواء صبري... وبدموع وشهقات... والله هموت يابابا لو جراله حاجه هموت... 

صبري بحب... متخفيش ياحبيبه ابوكي هو هيبقا كويس ومش هيحصله حاجه... بس يله عشان اول مايفوق يلاقيكي جنبه... ادهم قرب منها... وبدموع ياريتني كنت انا اللي الطلقه جت فيه ومجتش فيه... انا السبب في حزنك ودموعك دي 

رعد طلعت نفسها من حضن ابوها... وشدت ادهم لحضنها وبحب يمله الحزن... اوعي تقول كدا تاني ... بعد الشر عليك... انتي نور عنيه ياحبيبي... اللواء صبري وادهم قوموا رعد... وراحوا المستشفي 

الدكتور طلع الرصاصه ليامن... وعمله الازم وقالهم هيفوق بكره الصبح... رعد دخلت ليامن بعد ماخلت الكل يروح مع انهم رافضوا بس هي اصرت عليهم كلهم... الكل مشي بس مش عشان يرتاحوا زي ما رعد كانت عيزه لا روحوا عشان يراوحوا اولادهم ومراتهم... ويروحوا لرعد تاني صديقه عمرهم هي صديقتهم اللي دايما واقفه جنبهم واستحاله يتخلوا عنها في محنتها 

اللواء صبري وياسين وكرم وعدي وادهم ومؤمن اللي عرف وجه ودينا كانت عيزه تروح بس قالها هيبقا يطمنها عليهم عشان حملها وتعبها... كلهم فضلوا قاعدين برا قدام اوضه يامن... وكمان اعتماد اللي صممت انها متروحش عشان تفضل جنب رعد

&&رعد عند يامن جوا&&

رعد قربت منه وفضلت تتاسفله كتير انها عرضته للخطر... وبعد وقت حست نفسها عيزه تنام... طلعت علي السرير جنب يامن ونامت في حضنه ودموعها علي خدها ولفت دراعها حواليه ونامت 

يامن بعد وقت فاق كان تقريبا بعد الفجر... وفتح عيونه ببط... وشاف رعد وهي نايمه في حضنه ولفه دراعها حواليه... وهو دارع مصاب والتاني محطوط فيه الكانولا 

بيحاول بدارعه المصاب يحضنها بس مش قادر من الالم... وبيبص علي دراعه التاني لاقا فيه الكانولا ومن غير تفكير... شدها رماها... وحضنها بدارعه ده... وباسها من شفايفها برقه وحب... وغمض عيونه ونام

رعد فاقت بعد وقت... واتخضت لما لقيت ايد يامن عليها دم بسيط والكانولا مش في ايده... ولسه هتقوم عشان تركبهاله... يامن حس بيها... وبحب وتعب... رايحه فين وسايبه حضني يارودي... رعد بحزن وخوف هركبلك الكانولا تاني 

يامن بحب وعشق... وتحرمي حبيبك من حضنك... رعد بدموع... بس انا اللي اااذيت حبيبي... وباسف انا اسفه اسفه... يامن بهمس وهو نايم... قربي مني يارعد... رعد قربت... يامن بهمس اكتر... قربي مني كمان ... رعد قربت زياده وانفاسهم اختلط ببعض... ويامن باسها بحب وشغف...وبعد وقت سابوا بعض عشان يتنفسوا... 

رعد بحب وصدق... والله كنت هموت لو كان حصلك حاجه... يامن بحب بعد الشر عليكي يا حبيبتي انشالله انا بدالك... رعد بعد الشر عليك ياحبيبي انا هروح اشوف الدكتور ومش هتاخر عنك وسابته وخرجت 

لقت اللواء صبري واصحابها وادهم كلهم كل واحد نايم علي كرسي... رعد قربت من اللواء صبري وباستغراب وبتصحيه... بابا بابا... صبري فاق وبحب وسؤال... صباح الخير ياقلب ابوكي... يامن عامل ايه دلوقتي... رعد بحب الحمد لله ياحبيبي... وبسؤال... ليه ياحبيبي عذبتم نفسكم ومش راوحتوا ترتاحوا.... 

صبري بحب وصدق... استحاله نسيبك ياقلب ابوكي وانتي في محنتك دي دانتي روح وقلب ابوكي يبقا اسيبك ازاي

... ياسين بضحك 😂😂😂 الله الله ياسياده اللواء صاحي تقول اشعار علي الصبح طب سبلنا شويه... صبري بضحك... لا مش هسيب لحد حاجه ياغتت كله لبنتي رعد وبس... اعتماد... كانت صحيه وسمعاهم... وبغيظ من كلام صبري... والله انت حرام عليك... دانت معتبرني مش امها...رعد لسه هتروح لاعتماد... صبري شد رعد لحضنه بحب وتملك هي بنتي انا وبس... كلهم ضحكوا وقلبوا الموضوع ضحك... الا ادهم اللي واقف والحزن مالي عيونه لاحساسه بالذنب عشان جوز اخته... ولو كان حصله حاجه كان هيعمل ايه وهيقدر يواجه رعد ازاي 

رعد قربت منه ومسكت وشه وبحب... اطمن ياحبيبي هو كويس والله... ادهم بحزن... بس انا مش عارف اللي كان عايز يقتلني ده كان عايز يقتلني ليه... رعد بجديه... إن شاء الله ياحبيبي هنعرف بس انت خلي بالك من نفسك كويس... عذاب رعد... ج٢... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي باسم... اللهم أسألك الفردوس لوالدى 

وهما واقفين جه الدكتور عشان يطمن علي يامن والكل دخله... والدكتور عمله الازم وخرج 

اللواء صبري بضحك 😂😂😂 الف سلامه عليك يامسهوك... يامن بابتسامه تذيد من وسامته... الله يسلمك يا بابا صبري... صبري قرب منه وباستغراب وضحك... بابا وده من امته الادب والاحترام اللي نزل عليك ده ان شاء الله 

يامن بابتسامه... من زمان بس انت اللي مكنتش واخد بالك... صبري بحب لا واخد بالي... بس انا اللي بحب اغتت عليك... وبعدين مش كفايه اخدت بنتي مني 

رعد قربت منه وبحب استحاله حد ياخدني منك ياحبيبي... صبري... ربنا يخليكي ليه ياحبيبتي... اعتماد... هتفضلوا تحبوا في بعض كدا كتير... صبري بضحك... اه هفضل احب فيها كدا كتير عندك مانع... اعتماد بغيظ لا معنديش انا هروح لجوز بنتي واسيبكم... اعتماد قربت من يامن واطمنت عليه 

ياسين بضحك 😂😂😂 حمد لله علي السلامه والله الواحد مايعرف انه هو بيحبك كدا غير لما اتصابت يله بقا شد حيلك عشان نروح 

يامن بحب الله يسلمك ربنا يخليكم ليه ومش يحرمني منكم ابدا... ووجه كلامه لادهم... وبحب ايه هتفضل واقف بعيد كدا وساكت... مش هتقولي حمد لله علي السلامه... ادهم بحزن... حمد لله علي سلامتك بس المفروض انا اللي كنت ابقا مكانك 

يامن بحب... استحاله اشوف رعد او حد هي بتعزه هيتاذي و اقف اتفرج... رعد قربت منه... وبحب ربنا يخليك ليه ياحبيبي وميحرمنيش منك ابدا... يامن بحب اكتر ولا منك ياقلب وعقل حبيبك... كرم قرب منهم وبضحك... ياعم ارحم نفسك شويه دانت حتي مضروب رصاصه... كلهم ضحكوا عليه... ورعد اصرت علي الكل انهم يراحوا عشان يرتاحوا ومش يجوا تاني وهي فضلت جنب يامن 

****************************
&&عند زياد المنوفي&& 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، 

زياد بغضب وعنف... انت بتقول ايه ياغبي وازاي مش مات ازاي والله انت اسم علي الفاضي غور من وشي الساعه دي... وقفل في وشه الخط... المنوفي دخل عليه و بجديه... وبسؤال فيه ايه مال صوتك عالي كدا... زياد بغضب... لاسف الغبي مش عرف يموته 

المنوفي... ازاي معرفش يموته... هو احنا بنلعب ولا ايه... انا عيزك انت اللي تابع الموضوع ده بنفسك... وتجبلي الواد ده... خلاص انا مش عيزه يموت انا عايز اربيه الاول وبعدين اموته عشان اي حد يفكر انه يقرب من عائله المنوفي يحصله نفس اللي هيحصل للواد ده

زياد بشر... اكيد هجيبه وهخليه يندم علي اليوم اللي فكر يقرب من حاجه ملك... زياد المنوفي

*************************
&&عند ناديه مامت وفاء & & 

ناديه بارجاء... ارجوكي ياداده ارجوكي انا لازم... ادخلها واشوفها وانتي بتدخللها الاكل... ارجوكي عيزه اطمن عليها... الداده بخوف... انتي عارفه... ياست ناديه لو حد عرف هموتوني وانتي ميرضكيش اموت واسيب عيالي يتشردوا... 

ناديه بحزن... صدقيني ياداده... لو حد شافني هقوله انا اللي دخلت من وراكي وسرقت المفتاح... وبصدق ودموع... والله عمري مها اذيكي ولا اضرك... مع محايله ناديه ودموعها... الداده خلتها تتدخل لبنتها... واول ماشفتها جرت عليها وبحب وحنان... وحشتني ياماما وحشتني اوي... ناديه بدموع وحزن... هنت عليكي يا وفاء تعملي في امك كدا وتحرقي قلبها عليكي 

وفاء بدموع وحزن... حقك عليه ياماما... بس انا تعبانه اوي اوي ومش عارفه اعمل ايه... وليه ورطت انسان ملهوش اي ذنب معايه... ناديه بحزن وحب... انا كنت متاكده انك عمرك ماتعملي كدا ابدا وانك عملتي كدا عشان تبعدي زياد عنك 

وفاء بدموع... والله ياامي مش شوفته غير مره واحده يوم ماكنت بجيبلك العلاج بتاعك وعربيتي عطلت وهو عرض عليه يوصلني... بس انا حسيت انه الوحيد اللي هيقدر ينقذني منهم... ناديه بحزن... طب مش لما ينقذ نفسه الاول 

وفاء بخوف وجديه... اوعي ياماما تقولي انه هو حصله حاجه... او اذوه... ناديه حكتلها عن كل اللي هي سمعته وبجديه انتي لازم تطلعيه من المشكله اللي انتي حطتيه فيها هو ملهوش ذنب  

وفاء بدموع... طب قولي اعمل ايه وانا اعمله... وازاي اخرج من حصارهم ده... دانا لو فكرت اهرب مش هعرف ولو عرفت هيموتوني ومش هلحق اوصله عشان احذره 

ناديه بمكر وجديه... ومين قالك انك هتهربي وتعرضي نفسك للخطر ده... وفاء بجديه... امال عيزاني اعمل ايه وازاي هوصل لادهم عشان انقذه 

ناديه بمكر وخبث... انا هقولك تعملي ايه عشان تنقذيه

*************************
&&في شركه ياسين&& 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، 

ماندو لنفسه ليه عنفتها كدا ليه وهي ايه ذنبها انا لازم اروح واعتذر منها وفعلا راح مكتب جني و خبط و بعد السماح له بدخول 

ماندوا باسف لجني... انا اسف علي طريقتي في الكلام معاكي بس انا كنت مضايق لما جتيلي المكتب انا كن... جني بمقاطعه... وهي بتشتغل علي اللاب بتاعها... وبعدم اهتمام... مفيش داعي لاسف... لان محصلش حاجه ابدا... ماندو... ازاي محصلش حاجه انا عنفتك لما جتيلي وكانت قله ذوق مني 

جني وهي مازات علي وضعها.. قولتلك مفيش داعي لكل ده وانا ميهمنيش انت اتكلمت ازاي... واتفضل يله اطلع بره عشان اخلص شغلي... ماندوا قرب منها وشال اللاب من قدامها... وبعنف ممكن تسمعيني وتبصيلي وانا بكلمك... لاني بكره اسلوب التجاهل ده 

جني بعدم اهتمام... وانا قولتلك اطلع بره عشان وراء شغل وغير كدا انا مش عايزه اشوف وشك... ماندوا بعنف وغضب شال اللاب وحدفه واتكسر نصين... وبغضب مش ده شغلك اهوا... ممكن بقا تسمعيني 

جني بهدوء عكس اللي جواها... قلتلك اطلع بره ومتجيش هنا تاني فاهم ولا افهمك بطريقتي.

ماندوا شدها من وسطها... وبعنف وغضب... لا مش فاهم... وياريت تفهميني انتي بطريقتك... جني بعنف وغضب وبتزق فيه عشان يبعد عنها وبغضب... ابعد عني ياحيوان ابعد عني

ماندوا بغضب اكتر... ادام مش عجبك الذوق... انا بقا هعرفك الحيوان هيعمل فيكي ايه... ماانا حيوان بقا... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي باسم... اللهم أسألك الفردوس لوالدى 

******************************
&&عند رعد ويامن & & 
"" "" "" "" "" "   
بعد ماالكل خرج... رعد قربت من يامن... وبحب ممكن يله عشان تاكل لانك مش اكلت من امبارح حاجه... يامن بعشق وشغف... وبهمس بس انا لو جعان يبقا جعان ليكي مش جعان لاكل... رعد بحب وشغف... هتاكلني ازاي وانت تعبان كدا... يامن بهمس اكتر... وشدها عليه ذياده... هاكلك كدا اهوا... وباسها تاني بحب وعشق جارف... ورعد بادلته بوسته بعشق وشغف اكتر منه... وبعد وقت... رعد بهمس... انا حاسه ان احنا لسه متجوزين... كل يوم عن يوم حبي وعشقي ليك بيزيد 

يامن بحب وهمس.. لا انا اللي حبي وعشق ليكي بيزيد... وبصوت خافت ماتيجي... نروح الجناح بتاعنا عشان وحشاني اوي وعايز اقولك الكلمتين لاني... بقالي كتير مش قولتهم... رعد بهمس اكتر بس انت بقالك يومين بس مش قولتهم يعني مش كتير... يامن ده لو من ساعتين هتبقي وحشاني فيهم برده وبحب... انتي متعرفيش انا بحبك اد ايه وبعشقك اد ايه 

رعد بدلع وحب... اد ايه... يامن بهمس اكتر... يله نروح الجناح بتاعنا عشان اقولك اد ايه... ولسه هيقوم رعد بتحاول تثبته وبخوف عليه انت مجنون انت لسه تعبان... يامن بحب... انا مجنون بحبك انتي ويله عشان اوريلك جناني... رعد بضحك... والله انت مجنون وهتجنني معاك... وبعد محاولات كتير من رعد انها تخليه يفضل في المستشفى.... فشلت وراحوا الفندق 

اللواء صبري كان رجع غير هدومه ويرجع لرعد تاني عشان يفضل جنبها ومش يسيبها لوحدها عشان لو احتاجت حاجه... خرج من جناحه... واتصدم اول ماشاف رعد ويامن في الطرقه... ولحظات واتحولت الصدمه لضحك هستيري... وبضحك 😂😂😂 ومكر ممكن اعرف جيت ليه قبل ماتكمل علاجك 

يامن بضحك لا ابدا... حسيت اني زهقت من اقعدت المستشفي فاجيت... صبري بمكر وضحك 😂😂😂 زهقت من قعده المستشفى من يوم... وبمكر اكتر... ولا زهقت انك مش عارف تقول الكلمتين في المستشفى 

رعد اتكسفت من باباها وهو قرب عليها ومسك وشها بحب... ربنا يسعدك ياحبيبه ابوكي ويعوضك كل حب وسعاده عن كل العذاب اللي انتي شوفتيه... رعد حضنت بابها... وبحب ربنا يخليك ليا يا حبيبي... وبحب اكتر وجودكم جنبي هو اللي عوضني عن كل اللي انا شوفته في حياتي 

يامن قرب منهم وبغيظ... و لسه اللواء صبري حاضن رعد... وبغيظ هو انا جيبها...عشان تحضنها انتي ولا ايه... صبري بغيظ... وهما مازالوا علي وضعهم... اقسم بالله انت غتت وغلس... انت مستكتر عليه احضن بنتي... وبمكر... طب ايه رايك انا هاخدها تبات معايه النهارده ولسه هيشد رعد من ايديها ويمشوا... 

يامن وقفه وبغيظ اكتر... انت فاكر نفسك هتاخد مراتي وهتروح فين... صبري بمكر... هاخدها... تبات معايه النهارده وبصله بخبث... ومفيش مانع تيجي تبات معانا ... بس هي هتنام في حضني وانت هتنام علي الارض او في اوضه تانيه 

يامن بمكر و تمثيل وبيحط ايديه علي الجرح... اه اه الحقيني يارعد الحقيني.. رعد جرت عليه... وبخوف مالك ياحبيبي مالك... يامن كان في لحظه شايلها بالم ومشي بيها بخطوات سريعه و دخل بيها جناحهم... صبري بضحك 😂😂😂 والله قريت المكر في عنيك... وبضحك اكتر 😂😂😂 روح ياشيخ يارب يجيلك شد عضل ومش تعرف تقول الكلمتين... ودخل جناحه 

اعتماد بسؤال... ايه مالك رجعت علي طول ليه مش قولت هتبات مع رعد... صبري بضحك... علي اساس اني روحت يعني... وحكالها علي اللي حصل 

اعتماد سخسخت علي روحها من الضحك... وبضحك 😂😂😂 والله الواد ده عجبني وبيفهم... وبمكر وخبث وهي بتبص للواء صبري... مش زي ناس 

صبري قرب منها... وشدها من وسطها... وبمكر مالهم بقا الناس مش عجبينك ولا ايه... اعتماد بحب... لا لا عجبني اوي وكمان بس... صبري بيقرب زياده بس ايه قوليلي 

اعتماد بكسوف لا لا خلاص مفيش حاجه... صبري بهمس... خلاص ايه....وفي لحظه كان شايلها وبهمس اكتر ايه عجبك تصرفات الواد المسهوك مع بنتك ومش عجبك حبيبك 

اعتماد بحب وعشق... انتي عندي بالدنيا كلها ربنا يخليك ليه ياحبيبي... صبري حطها علي السرير... بحب ومكر... صدقي برده احسن ان المسهوك جه وانا مش روحت... عشان عايز اقولك موضوع خطير اوي 

اعتماد بخوف رعد حصلها حاجه ولسه هتقوم موضوع ايه... صبري رجعها تاني... وبمكر استني بس عشان عايز اقولك علي الموضوع خليني اخد فرصتي 

اعتماد بجديه وهي علي وضعها... قول موضوع ايه قلقتني... صبري بحب ومكر... عيزين نجيب اخت او اخ لكنزي ايه رايك بقا في الموضوع ده... اعتماد ضحكت بصوتها كله... وبضحك... احلي موضوع ده ولا ايه... وبمكر... طبعا موافقه... صبري قرب منها زياده.. ودخلها معاه دنيا العشاق

،******************************
&&في جناح يامن المجنون ورعد قلبه & & 
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" ""     
يامن دخل بيها الجناح وهو شايلها... رعد بتحاول تنزل عشان دراعه بس هو مسكها جامد... وبحب عيزه تنزلي ليه... رعد بخوف عليه عشان انت لسه تعبان ودراعك تعبك من الشيله دي 

يامن بهمس... انا لو تعبان يبقا من بعدك عني مش من حاجه تانيه... وبهمس اكتر... يله عشان هموت واخد شور لاني بقالي يومين مش اخدت شور 

ورايح بيها علي الحمام وهو شايلها... رعد بحرج واعتراض نزلني يايامن نزلني... يامن بهمس يخطف القلوب هششش... انا مش هخطفك... احنا هناخد شور سوا 

ودخل بيها الحمام ونزلها وقفل الباب بالمفتاح... وخلي الإضاءه خافته... وبهمس مفيش خروج من هنا... وبهمس اكتر لان مش كتير عليه اخد شور مع مراتي وحبيبتي

رعد بس انا انا... يامن بمقاطعه وحب ومكر... ممكن تساعديني اني اخلع هدومي لاني مش هقدر اخلعها لوحدي... رعد لفت وشها الجهه التانيه لالا اخلعها انت 

يامن بيحاول يخلع وبتمثيل اه اه... رعد قربت منه زياده وبخوف عليه... مالك ياحبيبي الجرح وجعك قولتلك نزلني لان شيلك ليه هتتعبك 

يامن بتمثيل وحب... هعمل ايه... حبيبتي واقفه جنبي ومستكتره عليه انها تساعدني اني اغير هدومي... رعد بعشق... انا عمري مااتاخر عنك ابدا بس... يامن خلاص ياحبيبتي انا هخلعها.... وبيحاول تاني بس فعلا مش قادر... رعد قربت منه وبحب ساعددته وفضل بهدومه الداخليه 

يامن بيقرب منها زياده وبهمس... دوري بقا عشان اساعدك انك تغيري هدومك... رعد باعتراض وحرج... لالا خد انت الشور وانا هساعدك... وبعدين انا مش عايزه اخد شور دلوقتي 

يامن بعشق وشغف وبهمس... بس انا هموت واخد شور معاكي وفي لحظه كان شددها من هدومها اللي اتقطعت نصين ورماها... ورعد استخبت في حضنه... وبعشق انت مجنون... يامن بهمس... وايه رايك في جناني... رعد بهمس... بموووت فيه 

يامن بهمس يخطف القلوب... بعد الشر عليكي يارعد قلبي... وشالها ونزل بيها البانيو 

✍️توقعاتكم👇👇👇

👈زياد هيجيب ادهم ازاي وهيعمل فيه ايه ؟؟؟ 

👈ايه خطه ناديه عشان تنقذ ادهم من زياد وازاي وفاء هتقدر توصله وياترا هي اللي هتوصله الاول ولا زياد ؟؟؟ 

👈دينا هتعمل ايه مع رفاعي؟؟؟ 

👈ماندو هيعمل ايه مع جني ؟؟؟ 

👈ايه ريكم في يامن المجنون ورعد قلبه والحياه هتفضل وردي كدا ولا هيحصل حاجه بينهم تقلب الموازين...  😂😂😂

❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤

البارت 👇7👇

يامن ورعد... عاشوا اجمل واروع وقت وهما مع بعض في البانيو... مابين الحب والعشق والجنون... واي جنون... جنون دا حب يامن المجنون لرعد قلبه... وبعد وقت وهما مع بعض... يامن شال رعد قلبه وطلعها من البانيو... وهي مستخبيه في حضنه... خرج بيها ولبسوا هدومهم

رعد بعد مالبسوا وبضحك ممكن تطلب اكل عشان هموت من الجوع... يامن بابتسامه وبيقرب منها كنت حاسس انك مش شبعتي... طب تعالي تاني وانا اشبعك... رعد زقته وجرت من قدامه... وبضحك والله انت مجنون والله حرام كدا... انت مش واخد بالك اني حامل ولا ايه... يامن بيقرب منها زياده... وبضحك... لا واخد بالي بس كنت عايز اشبعك ومش تبقي جعانه 

رعد ضحكت😂😂😂 بصوتها كله... وربنا انت قليل الادب وبصوتها كله... انااااجعانه جعااانه اكل عااايزه ااااكل... يامن بضحك😂😂😂 حااااضر هااااكل حااااضر هااااكل... وطلبلها الاكل... وبعد وقت قصير... الهوم سرفز.... جابوا لهم الاكل... رعد قربت من الاكل بشهوه.... وبجديه الله اكل هموت من الجوع انا ولسه هتقرب وتاكل... يامن شدها وقعدها علي رجله... وبهمس هتاكلي وانتي علي رجلي... وبمكر يااما مفيش اكل هااااا قولتي ايه... رعد بضحك وحب لا وعلي ايه الطيب احسن لاني هموت من الجوع... يامن بضحك ايوا كدا... وفضل ياكلها بحب وعشق... وهي اكلت لغيت لما شبعت... وكمان اكلت يامن... وبعد كدا شالها ونايمها في حضنه 

رعد بحب وهي حضنه... انا خايفه اوي اوي ياحبيبي... كل السعاده والحب دوول اتحرم منهم... كل اللي انا فيه ده عمري ماحلمت بيه حتي في احلامي... بس انا دلوقتي حسها وعيشه فيه بكل تفاصيله.. الدموع لمعت في عيونها انا اتعذبت كتير اوي... كنت فاكره اني عمر السعاده والحب ماهيدقوا بابي تاني... يامن بحب وعشق وهو بيمسح دموعها اللي نزلت غصب عنها ... ممكن بلاش دموع عشان قلبي بيوجعني اوي لما اشوفهم وبعدين طول ماانا عايش... هتكوني في سعاده وحب علي طول... رعد بحب... انا بحبك اوي اوي يايامن... يامن وانا بعشقك ياقلب وروح يامن... وبحب وهمس يله عشان ننام عشان هنسافر بدري...ولا لسه جعانه وبمكر... علي فكره انا معنديش مشكله ابدا اني اشبعك تاني... رعد ضربته علي صدره... وبضحك تموووت انت في قله الادب... يامن بعشق... قصدك اموووت انا في كل تفاصيلك.... وبعد وقت ناموا في حب وسعاده غامره... عذاب رعد بقلمي دي دي فتحي... صفحتي باسم اللهم أسألك الفردوس لوالدى 

************************
👇اشرق يوم جديد علي ابطالنا👇 

الكل صحي من نومه في سعاده وراحه بال الا دينا... الحزينه بسبب موضوع رفاعي عزام... ذالك الذئب الماكر الذي يتربص لينال فريسته 

الكل فطر... وكل واحد طلع علي جناحه عشان يحضر شنطه سفره... وبعد وقت الكل حضر شنطه سفره وسافروا علي امل ووعد انهم يقرروا الاجازه تاني... الكل وصل لي فيلته... ولا يدرك كل منهم... ماهو المجهول الذي ينتظر الجميع 

***************************
&&عند المنوفي&& 
"" "" "" "" "" "" "
زياد بشر للمنوفي... هما وصلوا النهارده... وهنفذ خطتي بكره ولازم اجيبه في المخزن واعلمه ازاي يتعدي علي حاجه ملك زياد المنوفي... المنوفي بشر وانتقام... بس عاالله متخبش زي رجالتك... وتقدر تجيبه... زياد بشر اكتر... مبقاش زياد المنوفي ان ماجبته وعلمته الادب... 

وهما لسه بيتكلموا سمعوا صريخ الداده... طلعوا علي صوتها... المنوفي بغضب... فيه ايه ياوكله ناسك انتي بتصرخي وعملاك غاغه ليه... الداده بخوف... الحق يابيه ست وفاء... كنت رايحه اودلها الاكل لقتيها مرميه في الارض ومش بترد عليه 

زياد بخوف حقيقي... ايه اللي انتي بتقوليه ده انتي اتجننتي ولا ايه وطلع يجري عليها... ولاقا وفاء مرميه علي الارض ومش بتتحرك... حاول يفوقها بس مش فاقت 

اتصل على الدكتور وجه... وقال انها لازم تتنقل المستشفى حالا والا اللي هتموت لان النبض عندها ضعيف... زياد شالها بسرعه ولسه هركبها العربيه... جت ناديه وبصريخ عملتوا فيها ايه يامجرمين عملتوا فيها ايه... زياد سابها ومشي وهي راحت وراه المستشفى والدكتور خدها منه ودخلها اوضه الكشف وبعد وقت خرج لهم وبجديه... انا عملت لها لازم
وهي لازم يعدي عليها 24 ساعه عشان نقيم الحاله... زياد بخوف عليها... وسؤال هي مالها عندها ايه... الدكتور...هي اخدت حبوب منومه كتيره تقريبا كانت بتنتحر
زياد باستغراب... ايه تنتحر كل ده عشان ايه
الدكتور بجديه... ليه وعشان ايه تبقي تسالها لما تفوق ده لو فاقت يعني
زياد بخوف اكتر... يعني هي ممكن مش تفوق ولا ايه
الدكتور جايز كل شيء محتمل عن اذنك
 زياد قاعد على الكرسي...المنوفي قرب منه وبمكر برافو عليك اللي يشوفك كده ما يقولش ابد انك مش بتمثل وانك خايف عليها بجد
 زياد بصدق بس انا مش بمثل... انا خايف عليها بجد لانى بحبهاو مقدرش اتحمل في يوم اني اخسرها وسابه ومشى
وبعد وقت المنوفي لناديه انا ماشي ولو عايزه حاجه ابقي رنيلي 

ناديه بصتله وسكتت وبعد وقت الدكتور جه قال لناديه... يا رب اكون قدرت اساعدك ولو بجزء بسيط
ناديه بصتله وافتكرت كلامها معاه

&& فلاش باك&&... ناديه انا هاقولك نعمل ايه انا هاتصل بي فتحي ابن خالتي و اجيبلك منه حبوب منومه وانتي تاخذي اثنين او ثلاثه عشان يبان عليكي التاثير هم كده كده عشان طبيب العيله هيجبوه انا هاكون مفهماه انه يقول ان نبضك ضعيف و انك لازم تروحي المستشفى وبكده تقدر تخرجي من هنا بكل سهوله مش بس كده... ده هما اللي هيخرجوكي كمان بايديهم لان انا مقدرش اساعدك... علي الهروب ... واخليكي تعرضي حياتك 

وفاء بسؤال ... طب بعد مااروح المستشفى... ناديه بجديه... بعدها انا هخلي فتحي يساعدك تهربي من هناك في اي وقت ميكونيش هما فيه هناك... وفاء بخوف علي ناديه... بس انا عمري ماهسيبك لوحدك مهما يحصل... ناديه بحب وحزن... مش تخافي عليه ياحبيبتي... يعني هايحصلي ايه غير اللي حصلي ... وفاء طب تعالي معايه وكفايه اللي حصلك بسببهم 

ناديه بحب... لا ياحبيبتي انا لو هربت معاكي الموضوع هيتعرف ان احنا اللي خططناله... وساعتها هيجبونا ويقتلونا احنا الاتنين ومش بعيد يشكوا في فتحي لانه هو اللي ساعدنا. يقتلوه هو كمان... فاانا لازم افضل هنا واغطي عليكي وانتي روحي شوفي ادهم وحظريه وخليه يساعدك ومتخافيش عليه ياحبيبتي 

وفاء بدموع... ارجوكي ياامي تعالي معايه ارجوكي... ناديه بحب... اوعدك ياقلب امك اي فرصه تتيح ليه هجيلك علي طول 

وفاء بحزن وتساول... بس انا هعرف عنوانه ولا مكانه ازاي... وفاء بجديه... مش انتي قابلتيه وانتي بتجيبي العلاج وكان عند بيته... وفاء بجديه... ايوا بس انا نسيت مكان بيته... ناديه بجديه... بس اكيد معانا مكان الصيدليه ونقدر نجيبه من الروشته اللي معانا... وفعلا جابوا الروشته وعرفوا المكان... عذاب رعد الجزء الثاني بقلمي دي دي فتحي... ناديه بحب وخوف... اوعي ياقلب امك تذودي عن حبيتين او تلاته... اوعي ياقلب امك اوعي تحرقي قلبي عليكي... وفاء بحب... متخافيش ياحبيبتي متخافيش

بااااااك 

ناديه فتحت عيونها وبشكر انا مش عارفه اشكرك ازاي يافتحي انك وافقت انك تساعدني وتقفي جنبي انا وبنتي 

فتحي بحب ما تقوليش كده لان بنتك هي بنتي وربنا العالم واللي في مصلحتها صدقيني انا هاعمله و يلا بقى عشان ندخلها ونخرجها قبل ما يجوا و بعد ما دخلوا... لوفاء الدكتور حمد لله على سلامه قمرنا كل ده نوم
وفاء بشكر انا متشكره اوي اوي يا دكتور... انا عاجزه عن شكر حضرتك 
فتحي بحب مفيش بنت... بتشكر ابوها و يلا بقى عشان نلحق نمشي قبل ما يجوا وفاء بحزن حضنته.. .مامتها وبدموع انا خائف عليك اوي اوي يا ماما خايفه يعملوا لك حاجه
ناديه بدموع... وهي بطبطب على ضهر وفاء ما تخافيش يا حبيبتي ان شاء الله مش هيحصل حاجه حتى لو حصل حاجه كفايه اني قدرت اخلصك من تحت ايديهم
وفاء بدموع اكثر ما تقوليش كده يا حبيبتي ان شاء الله اقدر اوصل لادهم وهو هيساعدني وننقذك منهم 
ناديه ان شاء الله ياحبيبتي... و خلي بالك من نفسك و طمنيني اول ما توصلي

فتحي بجديه... يلا بقى كفايه كلام وما تخافيش عليها يا وفاء وان شاء الله هاكون دائما جنبها و بيشدها وهي ماسكه ايد مامتها جامد خلي بالك من نفسك يا ماما 
وبعد لحظات سريعه فتحي قدر يخرج بوفاء من المستشفى ورجع تاني لناديه

فتحي بجديه لناديه لازم تتصلي بالمنوفي وتقوليه ان... وفاء مش في المستشفى وفعلا ناديه اتصلت... المنوفي 
ايه اللي انتي بتقوليه ده قسما عظما لو كان اللي في بالي لاشرب من دمك انتي وبنتك وقفل في وشها
 زياد بجديه... في ايه بتهدد مين المنوفي حكاله على المكالمه

زياد بصدمه... ايه وهتكون راحت فين يعني... وبشر بس انا عارف هي راحت فين... وبثقه اكيد راحتله... والله هيكون اخر يوم في عمرهم هما الاتنين... واللي هنفذه بكره هنفذه النهارده 
*********************************
&&في شركه ياسين & & 
"" "" "" "" "" "" "" "     
ماندو مسك جني من وسطها جامد... و بعنف وغضب... انا هوريكي مين هو الحيوان...وجني بتضربه علي صدره... وبغضب... ابعد عني ياحيوان ابعد... ماندو بعدم سيطره علي نفسه... انتي اللي جبتيه لنفسك ياقطه... وفي لحظه.. كان بايسها بعنف وغضب وهي عضتته من شفايفه... خلت شفايفه تجيب دم... وزقته بعيد عنها ولسه هتخرج... ماندوا جري وراها وشدها ووقعها علي الكنبه... وبيحاول يتعدي عليها... جني بعنف وغضب ابعد عني ياحقير ابعد عني... ماندوا بشراسه... انتي اللي جننتيني... وخليتي الوحش اللي جوايه يطلع بتجاهلك ليه... ولسه بيحط ايده علي منحنيات جسمها... جني شددت فازه من جنبها وضربته علي جبينه.. وهو فقد التركيز للحظات... واللحظات دي كانت كفيله ان جني تهرب من المكتب 

ماندوا خرج وراها... بس هي كانت ركبت عربيتها ومشت بيها... ماندوا بغضب... ولنفسه وحياتك عندي اللي انتي عملتيه ده ما هيعدي بالساهل ابدا... انا هخليكي تندمي علي كل حاجه عملتها معايه... ودخل مكتبه يشوف جرحه 

****************************
&&في بيت جني&& 
""""""“""""      
جني دخلت بيتها وهي في قمه غضبها... وبعضب وتوعد لنفسها و الله ياماندوا الكلب لازم اخليك تقول حقك برقبتي... وان ماخليتك تلف حوالين نفسك مبقاش انا جني 

عدي دخل عليها... وهي سرحانه... وبحب ممكن اعرف جي جي حبيبتي سرحانه في ايه... جني جرت عليه وحضنته جامد بخوف ودموع... وحشتني اوي اوي ياابييه وحشتني... عدي باستغراب وخوف عليها... مالك ياحبيبتي ليه كل الدموع دي... انا مش غبت كتير ولا حاجه... قولي مين زعلك هيكون اخر يوم في حياته... وبجديه اوعي يكون حد زعلك في شركه ياسين... قولي بس وانا اخلي ياسين يطرده... جني زادت من ضمتها لعدي... وبتعيط وصوت شهقاتها علت 

عدي قعد وقعدها معاه ومسك وشها... وبحب ممكن بقا تهدي وتقوليلي مين زعلك... جني بدموع وهروب... مفيش ياابيييه مفيش.. عدي بتفهم لهروبها خلاص.. اهدي ياحبيبتي ووقت ماتحبي تتكلمي اكيييييد هتلاقيني بسمعك بس ياريت تحكيلي كل حاجه وبلاش تخبي عني 

جني بحب ودموع اكيد هحكيلك كل حاجه ياابييه وبحب وخوف بس ممكن تخليني شويه في حضنك... عدي شدها لحضنه وحضنها جامد... وبحب وضحك... قولي شويتين تلاته اربعه... وبعد وقت جني نامت في حضن عدي وهو عدلها وضعها... وافتكر زوزو وهو كان رايح يوصلها لما رجعوا من السفر 

$$فلاش بااااك $$

زوزو هتوحشني اوي اوي... عدي بابتسامه... علي فكره انا مش مسافر يعني ممكن تشوفيني في اي وقت... زوزو بحب... انت حتي لو جنبي هتوحشني برده... عدي علي نفس ابتسامته... ماشي يله بقا انزلي عشان محدش يشوفك معايه... زوزو بحب... وعشق وايه يعني اللي يشوف يشوف انت حبيبي وكل دنيتي وميهمنيش اي حد تاني وقربت منه وباسته علي خده... عدي اتوتر جدا... ومش عارف يرد عليها بي ايه ولا ازي... هي لخبطتله كل مشاعره تاني 

زوزو بحب وعشق... مش تحتار اوي كدا في الرد عليه... وخد راحتك في الرد... وفكر علي مهلك بس عايزه اقولك حاجه وانت بتفكر... ابقا افتكر اني بحبك وبعشقك... وهفضل احبك واعشقك لغيت اخر يوم في عمري وسابته ونزلت... وهو فضل واقف لغيت لما اطمن عليها انها طلعت ومشي بعربيته 

بااااااك

عدي فضل يبص لجني اللي شاف صوره مصغره لزوزو فيها... وانه هو زي مابيخاف علي جني لازم يخاف علي زوزو... هي بتحبه وبتعشقه... و هو لازم ياخد خطوه ايجابيه... عشان تبقا علاقتهم في النور

سميره مامته دخلت... وبحب يله ياحبيبي تعاله اتعشي... عدي بحب... حاضر ياست الكل... سميره حضرلك الخير ياحبيبي... وبعد ماتعشوا...عدي تصبحي علي خير ياحبيبتي... سميره بحب... لو مش مستعجل علي النوم... ممكن نتكلم شويه... عدي قعد جنبها.... وبجديه انتي مش تتكلمي انتي تامري علي طول وانا انفذ 

سميره بحب... ربنا يخليك ليه يا حبيبي... بس كنت عيزه اتكلم معاك في موضوع البنت اللي احنا شوفناه في فرح رعد... انا كنت شايفه ان عيونها عليك وفرحت اوي لما انت قمت رقصت معاها... عدي بهروب... إن شاء الله ياحبيبتي هحكيلك عن كل حاجه في وقتها

سميره بتفهم لهروبه وبمكر... يعني اطمن ... عدي بهروب اكتر... تصبحي علي خير ياحبيبتي... ولسه هيمشي... سميره مسكت ايده عشان خطري طمنيني عليك ياحبيبي... عدي بحب... اطمني ياحبيبتي... وباس جبنها ومشي... سميره لنفسها... يارب ياابني يحببك فيها كمان وكمان وتنسيك حبك لرعد وتعيش حياتك بقا وافرح بيك قبل مااموت... عذاب رعد... ج٢... بقلم دي دي فتحي... صفحتي باسم اللهم أسألك الفردوس لوالدى 

************************
&&عند وفاء & & 
"" "" "" "" "" "" 
وفاء خرجت من المستشفى وراحت علي بيت ادهم... وخبطت وبعد السماح لها بدخول... البواب خير يابنتي فيه حاجه انتي عيزه مين... وفاء بخوف وحزن... لو سمحت مش دي فيلا الملازم ادهم ... البواب بجديه... دي فيلا اللواء صبري... والملازم ادهم يبقا ابن مراته 

وفاء بحزن طب ممكن تبلغه اني عيزاه... البواب بجديه... تعالي يابنتي معايه ادخلي جوا... وفاء لا انا كدا كويسه... البواب تعالي معايه متخافيش يابنتي لانهم لسه راجعين من السفر... واكيد تعبانين... ومحدش هجيلك هنا 

وفاء راحت معاه... والبواب بلغ ادهم... وهي انتظرت نزوله واول مانزل... وبدهشه واستغراب علي سعاده هو بيداريها انتي... وفاء بدموع وحزن... ايوا انا لو مش حابب وجودي انا ممكن امشي... ادهم مش حكايه مش حابب وجودك... بس مستغرب وجودك في الوقت ده... 

وفاء بدموع انا هحكيلك عن كل حاجه ولو حابب بعدها اني همشي همشي علي طول... ادهم بهدوء وتاثر لدموعها احكيلي... بس ياريت بلاش دموع.... عذاب رعد... الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي 

وفاء حكيتله عن كل حاجه من اول ماقالت للمنوفي وزياد انها متجوزين لغيت هروبها من المستشفى 

ادهم بدهشه وصدمه... انتي ازاي تعملي كدا ازاي... هو انا عشان ساعدتك ووقفت جنبك تلبسيني في ناس مجرمين زي دوال... ومين قالك اني عايز اتجوزك مش جايز متجوز ولا خاطب...هي دي اخرت مساعدتي ليكي 

وبعنف وغضب... انا كدا فهمت مين اللي ضرب عليه النار وكان عايز ينتقم مني... وبغضب اكتر...بس احب اقولك انك انانيه ومش فكرتي غير في نفسك ومصلحتك... وفاء بدموع... وشهقات. .. والله العظيم مكنش قصدي اعمل كدا... بس مش عارفه ليه واشمعنا انت بالذات اللي خطر في بالي ساعتها ان اقول انك جوزي... ارجوك سامحني...

 ادهم بعنف وغضب... وانتي جايه دلوقتي عشان تحظريني مش كدا وبغضب اكتر دا علي اساس انهم مش أاذوني فعلا... لما ضربوا النار عليه واختي كانت هضحي بنفسها عشاني... ولولا جوزها اللي اخد الطلقه بدالها كان ممكن يحصلها حاجه... وبعنف... ولو كان حصل لجوزها حاجه عمري ماكنت هسامح نفسي لاني هكون انا اللي دمرت حياه اختي... وده كله عشان خاطر سيادتك لانك واحده انانيه ومبتفكرش غير في نفسك وبس 

وفاء بحزن ودموع... انا اسفه اسفه وطلعت تجري من قدامه... وادهم حتي مفكرش يمنعها مع انه فهم من كلامها انها لو خرجت هتكون في خطر وهيبقا حكم عليها بالموت من المنوفي و زياد 

اللواء صبري... كان نازل يشوف مين ولما لاقاهم بيتكلموا... وقف علي السلم وسمع كلامهم كله... وبعنف وغضب لادهم بعد وفاء مامشت... انت مش راجل... مش راجل ابدا... واختك اللي انت زعلان عشانها اوي دي ارجل منك لانها عمرها ماتخلت عن حد محتاجها او سابت حد في محنته... وبعنف وغضب اكتر... انت ازاي بعد كل الكلام اللي انت سمعته منها ده... ازاي تتخلا عنها وتسبها وتحكم عليها بالموت او العذاب... احب اقولك تاني وتالت انك مش راجل ابدا 

ادهم بحزن وعنف... كنت عايزني اعمل ايه لما اعرف انها عملت كدا وقررت بالنيابه عني... وكمان كان ممكن اختي او جوزها يموتوا 

صبري بعنف... بس اختك وجوزها مامتوش ودي انسانه مظلومه وملهاش حد ولاجت ليك تقوم انت بدل ماتقف معايه ترميها لواحد حقير زي المنوفي وابنه 

ادهم بحزن.. طب قولي اعمل ايه وازاي اساعد اللي اتسببت في حزن اختي 

صبري بهدوء وبجديه... انا مش هقولك تعمل ايه... بس هقولك اعمل اللي المفروض الملازم ادهم يعمله... بعيد عن اي اعتبارات شخصيه وسابه ومشي 

ادهم واقف بيفكر... وللحظه افتكر خطوره الموقف اللي وفاء فيه... زاد خوفها عليها من زياد... وفي لحظه كان جري عشان يلحقها... بس لاسف ملحقهاش... ولسه هيركب العربيه عشان يروح وراها ويدور عليها

لاقا زياد ومعاه رجالته... ومسكواه... وهو بيحاول يخلص نفسه منهم بس مش عارف... لانهم كانوا كتير... وبعنف وغضب.. خليهم يسبوني ياحيوان وانا اعرفك مين الملازم ادهم... زياد تجاهل كلامه وشاور لرجالته بديه ... وفي لحظه كانوا مخدرونه... وركبوه معاهم العربيه... واخدوه وحطوها في مخزن من مخارن زياد 

@@@@@@@@@@@@@@@

✍️توقعاتكم 👇👇👇

👈ايه ريكم في خطه ناديه عشان تخرج وفاء؟؟؟ 

👈وايه ريكم في رومانسيه رعد ويامن... وايه اللي هيحصل الحلقه الجايه يعكنن عليهم رومانسيتهم ويخليهم يزعلوا من بعض؟؟؟ 

👈جني وماندوا هيكون ايه موقفهم مع بعض بعد اللي حصل من ماندوا؟؟؟ 

👈عدي فعلا هيتقدم خطوه في موضوعه هو وزوزو ولا هيحصل حاجه ترجعه خطوه لورا تاني؟؟؟ 

👈وفاء هيكون مسيرها ايه بعض ماخرجت من عند ادهم مكسوره الخاطر؟؟؟ 

👈زياد هيعمل ايه في ادهم بعد ماوداه المخزن ودي هتكون نهايه ادهم ولا ايه اللي هيحصل ؟؟؟
❤عذاب رعد...الجزء الثاني❤

البارت👈8_9👉

البارت👇8👇هي رواية مش عجباكو تفاعل ضعيف 

زياد ورجالته اخد ادهم وحبسه في المخزن بتاعه ورجع الفيلا... ولاقا وفاء داخلها وهي حزينه ومكسوره قرب منها ومسكها من دراعها بعنف وغضب... وبشر انا هعرفك ازاي تهربي مني... وشدها من ايدها ... وهي ماشيه وراه... عقلها تايه مكسوره... هي كانت فاكره لما تروح لادهم هيحميها منه وينقذها من زياد... بس ادام مفيش حاجه هتنقذها منه يبقا علي الاقل تنقذ امها من المنوفي وابنه

ناديه شافت زياد... وهو ماسك بنتها من ايديها وساحبها وراه... الدهشه والصدمه لجموها... انه قدر يوصلها بسرعه دي... وهي متعرفش ايه اللي حصل لها من اللي كانت فكراه بر الامان لبنتها ويوصلها لبر الامان... بس خلاص كله كان حلم وانتهي

جرت علي زياد وبدموع ورجاء... ارجوك يازياد سبها ارجوك... زياد تجاهل رجائها... وخرج راح علي المخزن ومعاه وفاء.. 

واول مادخلوا وفاء اتصدمت من منظر ادهم اللي مربوط ومغمي عليه... زياد بشر وعنف... شوفتي جيبتلك حبيب القلب اللي انتي فضلتيه عليه واتجوزتيه... وفاء... نفسها تقوله انه هو حبيبي اللي خطف قلبي وعقلي من ساعه ماشوفته... وكنت اتمني انه يبقا جوزي حقيقي مش مجرد تمثيليه... بس بعد كلام ادهم وتعنيفه لها خلاص كل حاجه ضاعت زي كل احلامها ما بتضيع 

زياد بشر... ايه ياحلوه مش مصدقه اني جبتهولك ولا ايه... ادهم كان فاق ولاقا وفاء بتبصله بحزن.. وبغضب لوانت راجل وعندك شويه احترام لنفسك فكني وانا هعرفك مقامك كويس... زياد تجاهل كلامه وبغضب تعرف انا هخليك تندم علي اليوم اللي فكرت تاخد حاجه ملك زياد المنوفي... وفي لحظه كان مطلع مسدسه وبيصوب علي دماغ ادهم... وفاء جرت ووقفت قدام ادهم وبحزن ودموع... مش جوزي والله العظيم مش جوزي 

ارجوك سيبه يروح لحاله وانا مستعده اعملك اللي انت عيزه بس انت سيبه... ادهم غمض عيونه واتصدم من كلام وفاء... وزياد قرب منها وبشر اكتر ومسكها من شعرها ... انتي فكراني عيل صغير هتضحكي عليه بكلمتين ولا ايه... وفاء بالم من مسكته والله هعملك اللي انت عيزه لانه مش جوزي والله مش جوزي... وكنت اول مره اشوفه يوم ماوصلني ومش شوفته بعضها والله غير النهارده 

زياد بشر ومكر... ماشي ياحلوه هحاول اصدقك بس هيفضل معانا لغيت لما تثبتيلي كلامك... وفاء بحزن اثبتلك ازاي وانا هثبتلك... زياد قرب منها اكتر... هتثتيلي وانتي علي ذمتي وفي حضني وبين ايديه... وان محدش لمسك قبلي... وفاء بحزن وقهر... وانا موافقه 

زياد بانتصار تمام... يبقا هجيب الماذون... عشان يجوزنا بكره علي طول... وبهمس صدقني لو اضمن انه هو صاحي دلوقت هروحله واجيبه واعيشك ليله من ليالي الف ليله وليله... ودخل واحد من رجالته وبصوت واطي ليه عيزك تخلصي علي الواد ده بكره اول مااتجوز وفاء.. الشخص بجديه ... طب مااخلصلك عليه دلوقت واريحك منه ياباشا... زياد بمكر لا بكره عما اخد اللي انا عيزه... وفاء استغلت انشغال زياد مع اللي بيكلمه... وقربت من ادهم... وبصوت واطي وحزن.... يارب اكون قدرت ادفع تمن غلطتي اللي انا عملتها فيك... ادهم بحزن وصدق... انا اسف مقصدتش اللي قولته ابدا بس انا كنت مدمر بسبب اللي حصل لجوز اختي... ارجوكي بلاش توافقي على الجواز منه وانا هساعدك 

وفاء بصتله بحزن وقهر ... وابقي انانيه تاني لا سياده الملازم كل واحد بياخد نصيبه من الدنيا... وانا اخدت نصيبي خلاص مع واحد مجرم زي زياد... اتمنالك تلاقي انسانه تحبها وتختارها انت... وبدموع... مش انسانه انت مغصوب عليها وسابته وخرجت... ادهم لام نفسه جدا... انه هو وصلها لكدا... كان ممكن لما جتله يحميها من زياد ويساعدها بس هو زي ماقال اللواء صبري... هو مش راجل ولا يعتمد عليه ولنفسه بس انا لازم اتصرف...عذاب رعد... الجزء الثاني بقلمى دى دى فتحى ... واخلصها من مجرم زي زياد ده... هي مش لازم تتجوزه ابدا... وبعد تفكير... قرر هيعمل ايه... بس ازاي يخرج من حبسته دي... عشان ينفذ اللي هو قرر يعمله... ولنفسه... فكر ياادهم... فكر ياادهم... فكر قبل ماوفاء تروح من ايدك... ولنفسه قبل ماتروحي من ايدي ازاي... انا هساعدها وبس عشان ظروفها وبس... ولنفسه مش تضحك علي نفسك ياادهم انت معجب بيها لانها خطفت قلبك من ساعه ماشوفتها... يبقا لازم تنقذ حبك... ومتخلهاش ترمي نفسها في النار بايديها... ولنفسه بس خلاص انا عرفت نعمل ايه 

***************************
&&عند رعد ويامن&& 
"" "" "" "" "" "" ""   
يامن ورعد صحوا من النوم في سعاده وحب... وبعد شويه من هزارهم مع بعض... نزلوا فطروا... ورعد قالت ليامن ياخدها يودها عند اللواء صبري... تقضي اليوم هناك وبعد كدا وهو راجع من شغله يعدي عليها ياخدها... ويامن طبعا وافق واخدها معاه عشان يوصلها 

&&عند اللواء صبري&& 

اللواء صبري... بخوف وشرود... هيكون راح فين يعني... هو طلع وراها امبارح بالليل واحنا بقينا الصبح انا فكرته رجع من بالليل... بس هو لسه مش رجع... انا لازم اتصرف ليكون ابن عمها عمل فيه حاجه... بس انا هوصل لزياد المنوفي ده ازاي ولنفسه... اكيد لما ادخل بياناته هعرف اجيبه... ولسه هيخرج... رعد دخلت... وحضنته وبحب وحشتني اوي يابابا... وبسؤال انت رايح فين بدري كدا... اللواء صبري... حضنها بحب وباس راسها بس باين علي وشه التوتر والخوف 

رعد بسؤال... فيه ايه ياحبيبي مالك... اللواء صبري بهروب... مفيش حاجه ياقلب ابوكي شويه صداع بس... رعد بجديه... عيييب عليك ياسياده اللواء لما تخبي حاجه علي العقيد رعد اللي بتقرا الحقيقه في عيون اللي قدامها ومش تنسي اني خليفتك ولاايه... يامن بجديه... طمنا يابابا ايه اللي حصل ورايح فين كدا علي الصبح 

صبري بحيره وقلق حكيلهم علي كل اللي حصل... رعد بخوف ازاي يابابا ده كله يحصل ومش قولتلي حاجه لغيت دلوقتي... صبري بقلق... والله يابنتي لسه كنت رايح اشوفه او ازاي اوصل للي اسمه زياد المنوفي ده... رعد بخوف وقلق... احنا اكيد هنوصله ان شاء الله... بس لازم الاول نعرف طريق مكان ادهم عن طريق تتبعنا لتليفونه 

و بجديه... لو ادهم معاه تليفونه يبقي سهل علينا كتير استنا لحظه كدا... رعد طلعت تليفونها واتصلت علي كذا حد من معارفها اللي يعرفوا يوصلوا لمكان تليفونه وفعلا وصلوا لادهم
رعد بجديه... قول بسرعه علي العنوان وبعد ما عرفت العنوان وبجديه يلا يا بابا نلحق أدهم وانا هروح معاكم
صبري بخوف... استحاله تروحي وانتي كده انتي عايزه تموتي ولا ايه انتي ناسيه انك حامل! 

رعد بجدية... لا مش ناسيه بس كمان مش ناسيه ان ادهم في ايد من لا يرحم وممكن يموته وانا استحاله أتحمل خسارته
صبري باعتراض... لا انا هتصل علي القوه ونطلع كلنا ننفذه 
رعد برجاء ارجوك يا بابا خليني اطلع معاكوا واوعدك مش هعرض نفسي للخطر ابدا
صبري باستسلام... ماشي 
كل ده تحت انظار يامن اللي ساكت و مش بيرد ولا يشارك في الكلام رعد لاحظت و زعلت من نفسها انها لغت وجوده و بتستاذن... من ابوها وجوزها واقف حتي مش اخددت رائيه هو كمان

رعد قربت منه وباسف اسفه مقصدتش ازعلك ابدا
يامن بصلها وبحزن... عمرك ما عملتي حسابي ابدا ولا في يوم نسيتي انك العقيد رعد حتي لو كان علي حسابي ومشاعري مع اني اكتر واحد في الدنيا هتأذي لو حصلك حاجه بس ازاي انا عمري ما كنت مهم بالنسبالك ابدا

رعدباستغراب... ازاي تقول كده انت مهم بالنسبالي ومهم اوي كمان
يامن بحزن لا واضح باماره انك كل شويه تعرضي نفسك للموت علي طبق من ذهب 
رعد قربت منه بزياده ومسكت وشه طول ما قلبك بينبض قلبي هو كمان بينبض ازاي بقى هموت

يامن نزل ايدها وبص للواء صبري انا مستنيك يا بابا في العربيه... وبجديه اكتر... ولو مش عايزني معاكوا انا ممكن اخلينى وسابهم وخرج

اللواء صبري... بص لرعد بعتاب ليه كده يا حبيبه ابوكي ليه لاغيتي وجوده هو بيحبك وبيخاف عليكي

رعد بحزن... والله ما اقصد ابدا اني ازعله او الغي وجوده والله انا بحبه ومقدرش استغني عنه أبدا

صبري بجدية... طب يلا يا حبيبتي واوعي تعرضي نفسك للخطر ابدا هتخليكي في العربيه لغايه لما نرجع ادهم
رعد بحزن... ماشي يا بابا و خرجوا ليامن اللي حزين من موقف رعد وكان متخيل انها بعد كلامه ليها انها مش هتروح وهتتنازل عن قرارها عشانه وهو كان بتتمني ده بس اخوها عندها اهم منه واهم من اللي في بطنها

صبري اتصل بالقوه والكل اتجمع عند العنوان بتاع المخازن اللي فيها ادهم وطبعا قدروا يوصلوا ليه عن طريق تتبع تليفون ادهم 

وصلوا عند ادهم وكان قدر انه يهرب ويروح لوفاء عشان ينقذها من أيد زياد دخل الفيلا وبكل ثقه و المأذون والكل قاعد...دخل وبثقه متناهيه... هو ينفع برده يا شيخنا تجوز وحده متجوزه طب الراجل ممكن يتجوز آتنين بس عمرك سمعت عن ست بتتجوز اتنين! 

 المأذون.. بجديه وغضب... اعوذ بالله من غضب الله لا طبعا عمري ما سمعت كدا
ادهم بثقه... امال ايه يا شيخنا وشد وفاء من ايدها عايز تجوز مراتي لواحد تاني ليه
الشيخ باستغراب ودهشه... ايه مراتك هذا لا يجوز شرعا وقانونا

زياد قام بعنف وغضب... وشد ادهم من لياقه قميصه ولسه هيضربه كان ادهم اسرع منه وضربه لكمات متتاليه والمنوفي استدعي رجالته... ولان الكتره تغلب الشجاعه... قدورا علي ادهم وضربوه جامد..

اللواء صبري ويامن واللي معاهم راحوا يدور علي ادهم وراحوا ناحيه الفيلا لان المخزن كان قريب من فيلته...واشتبكوا مع رجاله زياد اللي عددهم كان ضعف عدد القوه اللي مع اللواء صبري... ويامن واللواء صبري ومعاه كمان اتنين دخلوا الفيلا ولسه هيشتبكوا لاقا زياد ماسك ادهم وحاطط المسدس علي دماغه... وبعنف وغضب.. يله كل واحد زي الشاطر كدا يرمي سلاحه والا قسما عظما هفرتكلوا دماغه الحلوه دي... طبعا الكل حط سلاحه... وصبري بتهدد... عذاب رعد... الجزء الثاني... بقلمى دى دى فتحى ... انت عارف انك لو عملت حاجه في الملازم ادهم انت عارف انك مش هتخرج علي رجليك فااحصلك تسيبه... زياد تجاهل كلامه ووجه مسدسه تاني علي دماغ ادهم

وبعد وقت رعد لقيتهم طولوا جوا... نزلت من العربيه... وراحتلهم... زياد بشر وغضب... ووجه مسدسه علي دماغ ادهم وبعنف انت فاكر نفسك تقدر علي زياد المنوفي ده اخر يوم في عمرك النهادره... وسحب طلقه ولسه هيضربها في دماغ ادهم... لاقا ايد من حديد كانت مطيره منه المسدس... وبعنف وغضب...لزياد... دا ده اخر يوم في عمرك انت النهادره.... انت فاكر نفسك تقدر تمس شعره واحده من اخو العقيد رعد تبقا بتحلم 

زياد بصلها وبتريقه... وانتي بقا اللي هتموتيني مش كدا... وفي لحظه كان ضارب رعد بالبوكس في وشها... وهي قاومت في الاول بس هي حامل ومش قادره تقاومه اكتر من كدا... يامن بغنف وغضب ورجاله زياد مسكينه وموجهين السلاح علي دماغه... ابعد عنها ياحيوان ابعد عنها والله هقتل هقتل وفي لحظه كان ضارب اللي كان ماسكه وجري علي رعد... والكل اشتبك مع الباقي بعنف وشراسه... وخلصوا عليهم بس لاسف كان زياد قدر يهرب... وقبضوا علي المنوفي وهو وباقي رجالته 

صبري وادهم جروا علي رعد... رعد بتداري تعبها... وصبري شدها لحضنه... بخوف وحب... ادهم بدموع انا اسف ياحبيبتي اسف... رعد بتعب تداريه... انا كويسه ياحبيبي والله كويسه... وبتبص علي وفاء وناديه اللي واقفين الدموع مغرقه وشهم...و مذهولين من اللي رعد عملته وهي حامل... وبجديه يله هاتهم عشان القعده هنا خطر عليهم وخصوصا ان زياد هرب 

الكل خرج من فيلا المنوفي... بس يامن خرج وهو في قمه غضبه وزعله من رعد... كان نفسه متجيش... كان نفسه تحترم وجوده... كان نفسه تخاف علي اللي في بطنها... كان نفسه مضحيش بيه... هو فين من حياتها فين...
*** كلام قاله في نفسه ***

راحوا كلهم علي فيلا اللواء صبري... واعتماد استقبالتهم بخوف ودموع واخدت ادهم ورعد في حضنها بحب وخوف... ولامتهم كتيير عشان مش عارفوها الحقيقه قبل مايمشوا... وبعد وقت وهما قعدين مع بعض.. الكل بدا يقوم واعتماد اخدت ناديه ووفاء عشان تقعدهم في اوضه الضيوف.... يامن بحزن انا همشي عن اذنكم... رعد لسه هتقوم عشان تمشي معاه... يامن بشبه جديه... لا خليكي انا عندي شغل في المكتب وممكن مروحشي النهارده... رعد باستغراب وحزن... ايه تبات في المكتب انت عمرك ماعملتها حتي لما بيبقا عليك شغل كتير 

يامن بهروب و َبتجاهل عن اذنكم... رعد بحزن... طيب خدني معاك وصلني علي البيت وبعدين روح شغلك... يامن بجديه... لا خلي حد تاني يوصلك وسابهم وخرج... رعد الدموع ملت عيونها وصبري قرب منها... وبحب متزعليش نفسك ياحبيبتي هو مضايق بس شويه من خوفه عليكي وشويه وهيبقا كويس... رعد بدموع... عمره يابابا ما عمل معايه كدا قبل كدا... 

صبري بحب... معلش ياحبيبتي هو خايف عليكي اعذريه... رعد بتفهم وجديه... انا لازم امشي واروحله... صبري بجديه... طب ارتاحي شويه وبعدين نروحله سوا... رعد بحزن وجديه... لا انا هروحله لوحدي عن اذنك... اعتماد كانت جت ... استني ياحبيبتي استني... ولسه هتروح وراها... صبري مسك ايديها وبجديه سبيها تحل مشاكلها مع جوزها لوحدها... هي هتقدر تحلها بس لو احنا ادخلنا الموضوع هيكبر بينهم فسبيهم

ناديه ووفاء خرجوا تاني... وباسف للواء صبري... احنا اسفين علي تعبكم معانا... صبري بجديه... مفيش تعب ولا حاجه... تقدروا تدخلوا اوضتكم ترتاحوا... وبعدين نتكلم.. .. وفاء وهي ماشيه... بصت لادهم اللي خرج علي صوتهم... وبتبصله نظرات كلها شكر وامتنان.. والاهم من كل ده نظرات حب 

***************************
&&عند يامن & & 
"" "" "" "" "" ""  
رعد راحت ليامن الجهاز والكل رحب بيها... وخبطت علي مكتبه وبعد السماح لها بدخول... لقت زيزي جوا... ورعد اتضايقت من وجودها وحاولت تداري... لان الموضوع مستكفي

يامن بجديه... لرعد تعالي اقعدي واقفه ليه... وبص لزيزي... اعتقد انك خلصت كلامك... ممكن تتفضلي دلوقت... زيزي بمكر... هستني ردك عليه وخرجت والمكر والخبث بينطوا من عنيها... ولنفسها الله الدنيا شكلها بدات تضحك معايا الموضوع اللي انا عرضته عليه جاي مع زعلهم اللي واضح اوي علي وشهم وبمكر اكتر... والله و خططتك هتتنفذ قريب يا زيزي ويامن هيكون بتاعك وملكك

وبعد خروج زيزي يامن بجديه... ممكن اعرف انتي جايه ليه وانا قولتلك ورايا شغل كتير
رعد قامت من علي كرسيها وقربت منه وبحب وجديه... عشان وحشتني ومقدرش علي زعلك
يامن بجديه اكتر... اظن المواضيع الشخصيه دي مكانها مش هنا...اتفضلي و هنبقا نتكلَم بعدين

رعد بحزن... انت عايزني امشي

يامن بشبه جديه... انا ورايا شغل كتير و متعطل وعايز أخلص فياريت تمشي عشان اخلصه رعد لسه هتمشي اتكعبلت في السجاده وكانت هتقع يامن لحقها بسرعه وبجديه خدي بالك المرة الجايه... دا لو صحتك اساس تهمك
رعد بصتله بحزن... كانت منتظره ياخدها في حضنه ويطمنها انه معاها... بس هو زعله منها كبير انها استهانت بيه
يامن بجديه.. تعالي هوصلك وركبها العربيه وطول الطريق محدش قطع الصمت غير يامن لما وصلوا الفيلا... بكلمه وصلنا
رعد بحزن وحب... هستناك مش هنام غير لما تيجي
يامن بجديه... لا نامي عشام انا هبات في المكتب
رعد بحزن... وأنا مش هنام وهستناك وسابته ونزلت... وهو مشي بالعربيه وهو في قمه الحزن والوجع... دخل مكتبه وفضل يشتغل كتير لغايه لما معظم اللي في الشغل روحوا وهو لسه في مكتبه خلص شغله وبيحاول ينام علي الكنبه اللي في مكتبه... عذاب رعد... الجزء الثاني.. بقلمي دي دي فتحي ... بس مش قادر ينام غير لما رعد تكون نايمه في حضنه هما اتعودوا علي كدا مع بعض

وبيفكر في كلمه رعد... مش هنام وهستناك... كلمتها دي كانت كفيله تخليه يسيب الدنيا كلها ويروحلها... والوقت كمان اتاخر فخاف عليها بزياده 

وصل الفيلا وطلع اوضه نومهم بس لما ملقاش رعد... ولنفسه... اكيد لما غبت عليها راحت نامت عند اللواء صبري... وبحزن وانا اللي كنت فكرها مستنياني ... بس هي اهم حاجه عندها اصحابها واهلها وبس... اما جوزها واللي في بطنها مش مهمين ابدا 

ولنفسه... انا هنزل... عشان اغير جوا واقدر استوعب اللي هي عملته فينا... دخل ادخل شور... ولبس البورنس... وطلع ولسه هيخلع البورنس... عشان يلبس هدومه... لمح باب البلكونه مفتوح... وبتريقه... اكيد كانت مستعجله عشان تروح لابوها وسابته مفتوح

وقرب منه عشان يقفله... ولسه هيقفله... اتصدم من اللي شافه... وبصدمه... ايه ده مش ممكن 
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
البارت👇9👇

يامن لسه هيقفل باب البلكونه... اتصدم من اللي شافه... وبصدمه... ايه ده مش ممكن... ولاسف لاقا رعد نايمه في البلكونه ووشها كله عرق... قرب منها بسرعه وبيصحي فيها... بس لاحظ انها سخنه... شالها ووادها علي السرير. وعملها كمدات... وهو في قمه حزنه علي اللي هما فيه... وظنه فيها انها راحت عند اللواء صبري وسابته... فاق من شروده.. علي رعد وهي بتخترف... انا بحبه اوي يابابا والله بحبه...

وجسمها بدا يبقا فيه رعشه بسيطه... اثر البرد اللي هي اتعرضتله وقلب معاها سخونيه... يامن قرب منها ولاقا جسمها سخن ومن سخونيته بتترتعش... قرب منها ذياده... واخدها في حضنه بكل الحب والزعل اللي جواه.. وبعد شويه راح في النوم...وهو حضنها جامد

رعد فاقت بعد الفجر... لاقت نفسها في حضنه... فرحت من جواها... وافتكرت ان يامن سامحها... ونامت تاني وفاقت علي يامن وهو بيسحب نفسه من حضنها... عشان يلبس ويروح الشغل... قام اخد شاور وطلع يلبس

رعد قامت وحضنته من ضهره... وباسف وحب... انا اسفه وحقك عليه... والله ماكنت اقصد ازعلك ابدا... ارجوك... سامحني... يامن نزل ايديها... ولسه هيمشي... رعد بحزن... انا اسفه اسفه... يامن قلبه وجعه اوي اوي عشانها وعلي حزنها... بس هو لازم يعلمها ازاي تحافظ علي نفسها اكتر من كدا... وتعمل حساب لمشاعره... لان لو جرالها حاجه ممكن يموت وراها... نزل وسابها من غير مايرد عليها وهي فضلت تانب نفسها كتير 

*************************
&&في شركه ياسين&&
"" "" "" "" "" "" "     
جني دخلت بكل اناقتها وشياكتها... خبطت علي مكتب ياسين وبعد السماح لها بدخول دخلت... ولقت ماندو معاه... وهو اتفاجا من وجودها ومجيها تاني... هو كان فاكر انها مش هتيجي تاني بعد اللي هو عمله معاها... او هتاخد اي رد فعل ضدده... بس هي قررت تعاقبه بالطريقه اللي تموت اي راجل وهي التجاهل وعدم الاهتمام 

جني بثقه وقوه لياسين.. حمدلله علي السلامه يافندم... ياسين بابتسامه... الله يسلمك ياجي جي... قوليلي عامله ايه... جني بجديه... لو سمحت يافندم... اسمي المهندسه جني... ياسين باستغراب... احنا اهل و... جني بمقاطعه... وجديه... ياريت يافندم علاقتنا الشخصيه دي تكون في البيت وبس 

ماندوا بغيظ... هو انا ليه حاسس انك اللي صاحبه الشركه واحنا اللي شاغلين عندك... جني تجاهلت كلامه... ووجهت كلامها لياسين... بعد اذنك يافندم.. انا حطيت خطه للمشروع الجديد... وكنت عيزه حضرتك تناقشه في الاجتماع... ياسين بجديه... تمام يبقا النهارده... هخلي السكرتيرة... تبلغ الكل ان الاجتماع بعد نص ساعه 

جني خرجت من المكتب بعد ماندوا ماهيولع في نفسه منها... وبعد نص ساعه الكل اجتمع... وجني ناقشت خطه المشروع اللي هي عملاها... والكل انبهر من خطتها وذكائها في التعامل ولابقتها ومهاراتها في الحوار ... ماندوا... ندم في نفسه... عذاب رعد... الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي ... ان هو تعامل معاها بوحشيه وفكراها زي كل البنات... وبعد ساعتين من المناقشات وعرض خطه المشروع... الكل بدا يمشي... عذاب رعد بقلمي دي دي فتحي... صفحتي باسم اللهم أسألك الفردوس لوالدى 

ياسين بجديه... استني... ياماندو انت وجني... وبجديه... انا عيزكم تسافروا لموقع المشروع انتم الاتنين... عشان تشوفوه علي الطبيعه... جني بجديه... انا هروح لوحدي يافندم... واشوف كل حاجه لوحدي... لانه هو كدا كدا ملهوش لازمه معايه ووجوده زي عدمه

ماندو قام وبغيظ... هو مين ده اللي وجوده زي عدمه... وقرب منها زياده ولوي دراعها وراء ضهرها... وبعنف وغضب... انتي مفكره نفسك مين... تعرفي انا هخليكي تندمي علي اليوم اللي استقليتي بيه فيه وعرفتيني... انتي لسه متعرفيش مين هو ماندو... جني بعنف اكتر منه... وانا مستنيه اليوم ده وباستهزاء بس انا متاكده اني انا اللي هندمك علي اليوم اللي انت عرفتني فيه

ماندو بعنف... والله لازم اخليكي تقولي حقي برقبتي... جني بعنف اكتر منه... وانا هكسرلك رقبتك دي قبل مااقول كدا... عشان انت فعلا واحد حقير وتستاهل كدا 

ياسين كان سامع كل كلامهم...... قرب منهم... وصقف👏👏👏وبجديه... برافو برافو عليكم... انتم كدا اثبتولي انكم اطفال مش مهندسين.... وحتي مش عملتولي اي اعتبار لوجودي... ماندو فك ايد جني 

جني باسف انا اسفه يافندم... بس هو اللي اطريني اقوله كدا.... ماندو... انا مقصدتش بس هي اللي انسانه مستفزه 

ياسين بجديه... اسفكم انتم الاتنين مش مقبول... حضروا نفسكم عشان تسافروا موقع المشروع بكره... جني باعتراض... انا مش ممكن اسافر مع الانسان المستفز ده... ماندو بغيظ... لا حوش حوش... انا اللي هموت عليكي واسافر معاكي... دانا هولع في نفسي قبل مايجي اليوم واكون معاكي في مكان واحد... جني بغيظ اكتر... ده علي اساس اني هموت وابقا معاك 

ياسين بجديه وعنف... انا قولت اللي عندي وحضروا نفسكم عشان تسافروا بكره... لانكم هتقعدوا هناك يومين... يله اتفضلوا امشوا علي مكاتبكم... الاتنين طلعوا وهما في قمه الغيظ من ياسين ومن موقفه

وياسين اول ماطلعوا هما الاتنين سخسخ علي روحه من الضحك... وبضحك لنفسه😂😂😂 والله لازم اوريكم ايام عنب🍇 معايه... وبضحك اكتر لنفسه😂😂😂... الواد هيموت عليها... وبيقول هولع في المكان اللي هبقا معاكي فيه... وبضحك... ده علي اساس ان البت مش مولعه في قلبه 

جني راحت مكتبها وبتخلص شغلها وبغيظ والله لازم اعلمك الادب.... مبقاش جني لو ماخليتك تلف حوالين نفسك.... 

ماندو وهو في مكتبه... بقا كدا يا ياسين تعملها فيه... وبغيظ بس ماشي لازم اربيها علي ايدي من اول وجديد.... ياانا يا هي في الشركه دي

**************************
&&عند كرم وملك&&
"" "" "" "" "" ""   
هما الاتنين قاعدين يفطروا. .. بس ملك باين علي وشها انها تعبانه...ووشها اصفر... كرم بحب مالك ياحبيبتي ووشك اصفر كدا ليه... ملك بتعب مش عارفه والله ياحبيبي بس حاسه اني دايخه... ومعددتي وجعاني اوي. 

كرم ساب الاكل وقرب منها... طب يله ياحبيبتي نروح للدكتور... ملك لالا ياحبيبي انا هرتاح شويه وهبقا كويسه... كرم بحب لا يله نروح... ملك لسه هتمشي... اغمي عليها ووقعت... كرم بخوف وصريخ... ملك ملك... فوقي ياحبيبتي فوقي... وفي لحظه كان شايلها... بسرعه وفوقها... وبحب وخوف عليها... مالك ياحبيبتي مالك ايه اللي حصلك... 

ملك بحب مفيش حاجه ياحبيبي دايخه بس شويه... كرم طب يله ياقلبي هساعدك في تغير هدومك عشان نروح نكشف عليكي... 

وبعد وقت راحوا للدكتور... وببتسامه مبروك يامدام ملك... حضرتك حامل في الشهر ٢...كرم بفرحه والله كنت حاسس بس قولت بلاش اسبق الاحداث... ملك بجديه... بس انا المره دي تعبانه يادكتور... عن المره اللي فاتت.. الدكتور بجديه... عادي جدا كل حمل بيختلف عن الحمل اللي قبله 

كرم بجديه... يعني كل حاجه تمام يادكتور... الدكتور... الحمد لله كله تمام... بس لازم الراحه التامه عشان الحمل لسه في اوله

كرم بضحك 😂😂😂 هو احنا يادكتور بنخليها تعمل حاجه... دي قاعده مانتخه طول اليوم والله... الدكتور بجديه... انا مقصدش راحه الشغل... انا اقصد الراحه في الحياه الزوجيه اللي بينكم اعتقد انت فاهم قصدي 

كرم بغيظ... ان شاء الله يادكتور ان شاء الله... وبغيظ اكتر... هو انت تعرف ادم ابني... حاسس ان هو مسلطك عليه والله... مش كفايه هو دايما مغلت عليه

الدكتور بابتسامه... انا بقول الكلام ده عشان مصلحه البيي... كرم بضحك😂😂😂 وبالنسبه لمصلحه ابوه...ملهاش اي اعتبار عندكم ولا ايه... الدكتور بضحك... لا لها بس بعد كدا... 

كرم بابتسامه... الله يطمنك يادكتور اسيبك انا عشان الحق انام مع ادم ابني... الدكتور بضحك... طبعا اتفضل ولازم الراحه التامه... كرم بغيظ... حاضر والله حاااضر هنام مع ادم لغيت لما انت تديني افراج...وبص لملك اللي ميته علي روحها من الضحك من اول الكلام... وبغيظ اكتر... اضحكي اضحكي يااختي... وبصوت واطي يكاد مسموع... بس وحياتك عندي ماانا عتقك

الدكتور بمكر بعد ماسمع كلامه... بتقول حاجه ياسياده النقيب بتقول حاجه... كرم بغيظ... لا مش بقول حاجه وسيب سياده النقيب في حاله... علي اللي عيزين الحمل وسنينه... وسابه ومشي... وبعد مامشي... الدكتور ضحك ولنفسه... والله نقيب نقطه

*****************************
&&عند دينا & & 
"" "" "" "" "    
دينا وهي قاعده في بيتها لقت تليفونها بيرن... وكان رفاعي ابن عزام... دينا بحزن وخوف فتحت... الخط... وبرجاء... ارجوك سبني في حالي انت عايز مني ايه انا مقدرش اعملك اللي انت عيزه مني... وبجديه... انا ممكن اديلك الفلوس اللي انت تطلبها وتبعد عني... رفاعي بمكر و خبث... هبعد عنك بس بشرط

دينا بسرعه... انا موافقه علي كل شروطك بس مجبلكاش الاوراق دي... رفاعي... لاخلاص مش عايز الاوراق دي فيه حد تاني جبهوملي... بس عيزك تعديلي الشحنه اللي هتدخل البلد النهارده بالليل لانها فيها بضاعه تهمني 

دينا بجديه... بس انا مقدرش اعديها وده مش تخصصي... رفاعي بمكر... بس لو حضرتي في لجنه التفتيش المكلفه بتفتيشها... هتعدي ولا ايه ياسياده النقيب... دينا بجديه... طب والشحنه دي فيها ايه... رفاعي بخبث ومكر... اللي فيها مش شغلك انتي شغلك تعديها وبس اما اللي فيها ده شغلي انا... دينا... لا شغلي امال شغل مين... اكيد الشحنه دي فيها ممنوعات وانا استحاله اساعدك في حاحه زي دي 

رفاعي بشر... وانا قولت اللي عندي ياحلوه... ياتعدي الشحنه يااما هاوري جوزك السي ديهات وتسجيلاتك انتي وجاسر ورجالته... ويشوف مراته الملاك وهي رئيسه عصابه 

دينا بدموع... انت حيوان حيوان... انا ممكن اقتلك والله هقتلك لو عملت حاجه زي دي... رفاعي بشر.. افهم من كلامك ياحلوه انك مش عيزه تعدي الشحنه... معناها هبعت لجوزك المصون كل اللي معايه... وبتهديد... قدامك ٢٤ ساعه ياحلوه يااما تعدي الشحنه يااما كل السي ديهات هتكون قدام جوزك وقفل الخط

ملك قفلت الخط وعيطت بكل اللي جواها من حزن وخوف وحرمان من كل اللي هي فيه... وعيطت بوجع وحزن ولنفسها... اشمعني انا اللي بيحصلي كدا انا لازم الج لحد يساعدني انا استحاله هرجع للي انا كنت فيه تاني... والوحيده اللي خطرت في بالها انها تساعدها كانت رعد... لانها عارفه بالموضوع من قبل كدا... فاكيد هتساعدها من غير ماتعرف حد... وانها متخسرش كل اللي هي فيه 

************************
&&في مكان ما&&
"" "" "" "" "     
زياد بشر لشخص في التليفون... انا عيزك ياغبي توصل للبوص... رفاعي عزام... هو اللي هيقدر يساعدني انتقم منهم... وكمان هساعدني اني اخرج ابويه من حسبته 

الشخص بس يافندم معرفش هو فين لانه مبيقعدش في مكان واحد وبيسافر كل شويه في مكان... زياد بعنف وغضب.. انا مش بسالك ياحيوان... انا بقولك تشوفه فين وتوصلني بيه... الشخص بخوف... ياحاضر يازياد باشا حاضر 

زياد بعد ماقفل الخط وبشر وكره... ان مادفعتكم تمن اللي انتم عملتوه في زياد المنوفي... مبقاش انا... فاكرين.. انكم هتفلتوا بعملتكم دي... تبقوا بتحلموا

***************************
&&عند يامن&&
 
دخل مكتبه وهو حزين ومش قادر يسامح رعد علي اللي هي عملته... وفي نفس الوقت مش قادر يشوفها حزينه كدا... وفضل سرحان فيها... لغيت لما الباب خبطت وكانت زيزي اللي قاطع تفكيره 

وبعد السماح لها بدخول... دخلت وبدلع... حضرتك عامل ايه دلوقتي... يامن بجديه... الحمد لله... انا كويس... فيه حاجه 

زيزي بدلع ظاهر... هو لازم يكون فيه حاجه عشان اجيلك... يامن بجديه اكتر... ايوا لازم يكون فيه حاجه عشان تجيلي وحاجه مهمه كمان... وغير كدا متجيش... زيزي... انا قولت اجي اطمن عليك وكمان كان شكلك انت ورعد انكم زع... يامن بمقاطعه وعنف... اسمها العقيد رعد... واوعي تسمحي لنفسك انك تدخلي في اموري الشخصيه بعد كدا... واياك تحاولي تتكلمي عن رعد ولا بنص كلمه حتي... وبعنف اكتر... فاهمه ولا افهمك بطريقتي

زيزي بمكر وبتمثيل الدموع... انا اسفه يافندم اسف انا مقصدتش ازعلك.... لاني بعتبر نفسي زي اخت حضرتك

يامن شاف دموعها وكمان كلمه اخت حضرتك... كانت كفيله... انه تخليه يسمعها... وبهدوء... خلاص مفيش حاجه... بس انا مبحبش حد يدخل في اموري الشخصيه وبذات اللي بيني وبين رعد.... وكمان مزاجي وحش... فياريت متزعليش مني 

زيزي بمكر... اكيد زعلي هيروح لو حضرتك قبلت عزومتي علي عيد ميلادي... يامن لسه هيرد بالرفض كانت زيزي اسرع منه... وبخبث ومكر... ودموع مزيفه... ارجوك تقبل انا معنديش اخوات... وبعتبرك زي اخويه ... ياريت بلاش تحرمني من الاحساس ده في اهم يوم بالنسبالي 

يامن مع دموعها ورجائها... مكنش قدامه غير انه يقبل عزومتها... زيزي خرجت... من عنده وضحكت بانتصار... وبمكر لنفسها... والله ودخلت عليك... ياقلب زيزي.... وساعدتني ان انفذ خطتي... ومشت مبسوطه وفرحانه ان يامن وافق وانها هتقدر تنفذ خطتها 

******************************
&&عند اللواء صبري&&
 
اعتماد بحب لناديه ووفاء... والله انتم نورتونا وماليتوا علينا البيت... ناديه بحب... البيت منور بااصحابه... وبجديه واحنا ان شاء الله هندور علي مكان نقعد فيه... اعتماد باعتراض... ازاي تقولي كدا ياام وفاء... والله انا بقول كدا عن طيب خاطر ومقصدش اي حاجه... وبعدين مش جايز نبقا عائله واحده وتفضلوا قاعدين معانا علي طول.. وبتبص لوفاء 

وفاء افتكرت كلام ادهم لها... لما قالتله انها قالت انهم متجوزين وعنفها وقال لها انها بتدبسه... عيونها لمعت بالدموع ... وقامت ولسه هتمشي... اعتماد بحب رايحه فين ياحبيبتي 

وفاء بحزن... لومش يضايق حضرتك هخرج اقعد شويه في الجنينه... اعتماد بحب وصدق... لا ابدا يا حبيبتي مش مضايقني ولا حاجه واتصرفي بحريتك اكنك في بيتك واكتر... وفاء بحزن... تسلمي يا طنط عن اذنكم وسابتهم وخرجت قعدت في الحنينه... وبتفكر في كل اللي حصلها من اول ما ابوها مات او بمعني اصح اتقتل... لغيت لما قابلت ادهم واتمنيته لنفسها... وانه هو اللي هيعوضها... عن كل اللي شافته... دموعها نزلت بصمت وبوجع 

ادهم كان داخل الفيلا هو واللواء صبري وشافوها... صبري بجديه روح خفف عنها انا عارف انها تهمك... فروح... وبجديه اكتر.. لان اللي زي وفاء مش هتلاقي منها كتير وسابه ودخل الفيلا... وادهم راح قعد جنبها... وفاء كانت سرحانه تمام... ادهم بهدوء.. ممكن اعرف بتعيطي ليه... وفاء مش سمعته لانها كانت في عالم تاني... 

فادهم.. قرر كلامه بس بصوت شبه عالي... وهي اتخضت ورمت نفسها في حضنه... وبدموع وشهقات... انا خايفه... خايفه اوي... ارجوك اخبيني منهم ارجوك... ادهم قلبه وجعه علي منظرها... وبتلقائيه لف ايديه حواليها... عشان يهديها 

وبعد وقت... ووفاء في حضنه... وبهدوء وفاء وفاء... يله نقوم عشان الجو هنا برد.... وقرر كلامه... بس وفاء مردتش عليه... وهو اتخض عليها... طلعها من حضنه براحه ولاقاه نايمه... زي الملاك... فضل يتامل في وشها كتير وبيمشي ايديه علي وشها بحب ورقه وبعد وقت... شالها ودخل بيها الفيلا... والكل طلع يجري عليه... اللواء صبري... وناديه واعتماد

وبسؤال وخوف عليها... هي مالها وايه اللي حصلها... ادهم بهدوء... اااهدم... هي كويسه وبابتسامه بس الظاهر ان نومها تقيل... ناديه بحزن... هي مبتنامش كدا غير لما تكون خايفه جامد او مطمنه جامد... وبشرود... وحزن... ياترا يابنتي انتي ايه دلوقتي... ادهم علي نفس هدوءه... ان شاء الله اما تصحي تقدري تساليها... بس ياريت بلاش تخليها تعيط تاني في مكان لوحدها

وطلع اوضتها نايمه فيها ونزل... وبعد وقت لاقوا الباب بيخبط.. وكان فتحي ابن خالت ناديه... وبعد السماح له بدخول... فتحي باسف... انا اسف اني جيت من غير ميعاد بس انا عرفت اللي حصلك انتي ووفاء وجيت اطمن عليكم... صبري بجديه وترحيب... اهلا بيك بس انت مش عرفتنا بنفسك

فتحي... انا الدكتور فتحي ابن خالت ناديه... صبري بحب... اهلا بيك اتفضل... وبعد وقت من كلامهم مع بعض... فتحي.. طب استاذن انا بقا... واسمحولي ابقي اجي اطمن عليهم... صبري بجديه وترحيب... انت تنور قي اي وقت البيت بيتك 

وبعد خروج فتحي وهما قعدين سوا... اللواء صبري وناديه واعتماد وادهم

سمعوا صريخ وفاء... بتصرخ بصوت عالي... سبني ياحيوان سبني...و طلعوا كلهم يجروا عليها

@@@@@@@@@@@@@@@@@

✍️توقعاتكم👇👇👇

👇👈يامن هيصالح رعد ولا لا؟؟؟ 

👈دينا هتلج لرعد فعلا و لا هترجع في قرارها عشان متزدش عليها ولو ملجتش لرعد هتعمل ايه مع رفاعي اللي مدلها مهله ٢٤ ساعه؟؟؟ 

👈ماندوا وجني هيعملوا ايه وهما في موقع المشروع؟؟؟ 

👈زيزي بدعوتها ليامن لعيد ميلادها كدا هتقدر تنفذ خطتها ولا ايه اللي هيحصل بينهم ؟؟؟ 

👈وفاء بتصرخ ليه وايه اللي حصلها؟؟؟
😘❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤

البارت👇10👇

&&عند وفاء&&

الكل طلع يجري علي صريخها... ودخلوا عليها لاقوها خايفه ومرعوبه وبصريخ سبني ياحيوان سبني... وبتبص في وشهم واكنها مغيبه... امها جرت عليها واخدها في حضنها وقلبها موجوع وحزين علي منظر بنتها اللي كل فتره بيجلها كابوس بموت ابوها... او بمعنى أصح.... عقلها الباطن بيعيد... مشهد قتل ابوها تاني قدام عنيها

ناديه بدموع وحزن... اهدي ياحبيبتي اهدي... وفاء بدموع وصريخ بعد مااتنبهت لوضعها... لا مش ها اهدي ومعدتيش تقولي اهدي ولا اسكتي... هما لازم يموتوا زي مامتوا ابويه... ليه انتي دايما ضعيفه وخايفه منهم هما هيعملوا ايه غير اللي هما عملوه فينا 

ناديه بصريخ ودموع... كنتي عيزاني اعمل ايه... هما قتلوا جوزي وحاولت اهرب بيكي كذا مره وهما يوصلولنا... وكل مره كانوا بيعذبونا... ويهينوا فينا... كنت عيزاني اعمل ايه... وانا خايفه عليكي من وحشيه زياد... و من جبروت المنوفي اللي ملهاش حدود... كنت عيزاني اعمل ايه وانا كل يوم الاقي زهره شبابك بتنطفي قدام عنيه يوم عن يوم... وبصريخ اكتر.. كنت عيزاني اعمل ايه قولي يله قولي

وفاء بدموع وقهر... كنتي قدمي فيهم بلاغ كنتي اسجنيهم وخدي حقنا منهم ورحمينا من ظلهم لينا... ناديه بدموع وانكسار... ومين قالك اني ماعملتش كدا ولاسف كل مره يطلعوا منها زي الشعره من العجينه

وفاء بصريخ وبتزق امها... ابعدي عني انتي اللي خلتيني ضعيفه... بس خلاص انا لازم اقول للشرطه علي كل حاجه قبل ما المنوفي يهرب منهم ... لازم يتعاقب هو وابنه... علي قتلهم لابويه ... وحرماني منه ومن حبه... وعذابنا طول السنين دي. .. ولسه هتقوم اغمي عليه... وادهم جري عليها وشاله ونايمها علي السرير 

كلام وفاء وناديه كله كان قدام اللواء صبري واعتماد وادهم... اللي قلبه يكاد يتعصر من الحزن... علي حال وفاء... وكمان هو عنفها... وكمل عليها بكلامه... ولنفسه بس خلاص لازم اساعدها واقف جنبها مها كان التمن... وبهدوء... فوقي ياوفاء فوقي... وفاء فاقت وعملت نفسها نايمه وهو لاحظ كدا فاسبها براحتها 

صبري بجديه... لناديه... ياريت لما تهدي وتحبي تتكلمي تحكيلي عن كل حاجه ومتنسيش ابدا اني لواء... يعني اقدر اجبلك حقك تالت ومتلت 
ناديه بصتله بعيون باكيه... ولسه هتتكلم... صبري بمقاطعه... ارتاحي دلوقتي لان الوقت اتاخر ولنا كلام تاني سوا 

خرجوا كلهم... وناديه نامت جنب وفاء واخدتها في حضنها... وادهم دخل اوضته بس هيتجنن والنوم جفاءه ونفسه يطمن علي وفاء... ولنفسه بس ازاي هيدخل عليهم وهما نايمين كدا... اطرا يستني للصبح... ومش عرف ينام طول الليل من كلامها ومنظرها 

الكل صحي وناديه ووفاء نزلوا عشان يفطروا... وادهم نزل وعيونه حمرا من قله النوم.. بس اول ماشاف وفاء... واطمن انها كويسه قلبه ارتاح... وبعد ماخلصوا فطار... اللواء صبري وادهم... لسه هيطلعوا عشان يلبسوا ويروحوا شغلهم 

لقوا باب الفيلا بيخط وكان ياسين... دخل بابتسامته المعهوده... صباح الخير والله حماتي بتحبني استنوا انا جاي افطر معاكم... عذاب رعد... الجزء الثاني... بقلمى دى دى فتحى ... صبري بضحك... لا ياغتت احنا فطرنا وطلعين نلبس عشان نروح الشغل 

ياسين لسه هيقعد علي السفره لمح وفاء... وبضحك 😂😂😂 ااالله هي المووووز دي بتيجي منين كدا علي الصبح... وبضحك وسؤال... بيقولك ايه ياموزه ماتيجي تشتغلي معايه في الشركه ايه رأيك 

صبري والله فكره بس انت اللي هتوصلها وهي جايه واحنا هنوصلها وهي رايحه... ياسين... بضحك وماله عشان خطرك ياسياده اللواء... وبسؤال بس قولي مين دي الاول... صبري بجديه... دي وفاء بنت واحد صاحبي وهتقعد معانا هي ومامتها شويه 

ياسين بضحك 😂😂😂 بس باين علي صحبك انه عسل اوي عشان يجيب موزه جامده زي دي... ادهم اضايق من كلام ياسين ومن مغازلته لها... وبجديه وغيره... فيه ايه ياسين باشا... هو انت نسيت بوسي مراتك ولا ايه... ياسين بضحك 😂😂😂لامش نسيت بس حرام لما يبقا الواحد قدامه الجمال ده كله وميتغزلش فيه وبضحك اكتر ومكر... وبيشاور علي ادهم.... داحتي يبقا حمار 

وفاء ابتسمت علي كلامه... ياسين بضحك ايوا كدا ياشيخه اضحكي خلي الشمس تطلع... وبعدين في حد يبقا موز جامد كدا ويكشر دا حتي وحش عشانك وبضحك😂😂😂 طب هقولك نكته حلوه... كان فيه مره واحد... ٢ ٣ ... وفاء ضحكت😂😂😂 بصوتها كله.. علي عفوته في الكلام 

وادهم ضحكتها خطفت قلبه وعقله وغار عليها جدا...وبذات لما لاقا ياسين معجب بضحكتها... ناديه بحب... يارب يابنتي تفضلي تضحكي كدا علي طول... ياسين بضحك... مش تقلقي يامزه ياكبيره اي حد يعرفني بيضحك علي طول... ناديه ضحكت هي كمان وبضحك مزه ايه ياابني الله يجبر بخطرك... ياسين بضحك واقسم بالله انتي مزه جامد تعالي اقعدي معايه وسيبك من العالم دي وانا ارجعك ٢٠ سنه لورا... ناديه بحب ربنا يكرمك ويبارك فيك ياابني... ياسين بحب... ربنا يخليكي ياست الكل ... وبسؤال لوفاء.. هااا يامزه هتيجي تشتغلي معايه ولا ايه 

ادهم بغيظ وغيره... ليه مش كفايه عليك الموووز اللي عندك في شركتك... ياسين بمكر واستفزاز لادهم... بعد ماشاف في عيون ادهم الغيره علي وفاء.... لا والله ياادهومي... مش كفايه ابدا... وبعدين بصراحه وفاء هتغلبهم كلهم في الجمال والشياكه... ادهم بعنف... بس مش ينفع تشتغل لان... وفاء بمقاطعه... لا انا هشتغل لاني بحب الشغل جدا وبعدين انا معايه... بكالوريس تجاره... يعني بفهم كويس في الحسابات 

ادهم بغيره ظاهره... يعني ايه انا قولت مش هتشتغلي يعني مش هتشتغلي... وفاء بعنف... وليه بقا ان شاء الله وانت مين عشان تتحكم فيه بشكل المستفز ده

ادهم قرب منها وبهدوء عكس اللي جواه... بلاش تتحديني عشان انتي مش ادي فاهمه... وفاء بعنف... لا مش فاهمه واللي انت عيزه اعمله... ياسين دخل بينهم ... وبضحك😂😂😂 ماتصلوا علي النبي بقا ياجماعه والله ده شيطان ودخل بينكم وبضحك اكتر... ولا ايه ياسياده اللواء 

اللواء صبري بجديه... وغيظ منهم... عليك وعلي سياده اللواء في يوم واحد... وهو انت لازم تروح في اي مكان تخلي اللي فيهم مش علي بعضهم كدا 

ياسين بضحك 😂😂😂 وانا مالي ياخويا هما اللي نكدين وبيحولوا كل حاجه لنكد وبعدين انت موافق وهي موافقه يبقا النكدي ده معترض ليه بقا 

صبري بجديه لادهم... فيه ياسياده الملازم هو الشغل عيب ولا حرام... ادهم بعنف... لا مش عيب ولا حرام... بس لما يبقا خروجها من البيت فيه خطر علي حياتها... يبقا مش لازم تشتغل ولا تخرج من البيت 

وفاء بعنف وغضب.. وانت بقا خايف عليه ولا ايه... لو كنت خايف عليه مكتتش عنفتني لما جيتلك وسلمتني ليهم... وجاي دلوقتي تمثل انك خايف عليه 

ادهم بعنف انتي... ازاي تتكلمي معايه كدا اناي اتجننتي ولا ايه... وفاء بعنف اكتر... انا اتكلم زي ماانا عيزه وانت متدخلش في حياتي عشان مش تدبس نفسك زي ماقولتلي قبل كدا

ادهم بعنف وصوت عالي... لا انتي اتجننتي بقا... اوعي تنسي انك عايشه معانا وتحت حمايتنا... وفاء بغضب ودموع... قول كدا بقا ياسياده الملازم... عشان انا قعده معاكم... هتفرد رايك عليه... وتتحكم فيه زيهم... بس انا هطلع اجيب هدومي انا ومامتي ونمشي من هنا حالا... 

ولسه هتمشي... اللواء صبري بغضب وصوت عالي... وفاء استني عندك... وبغضب اكتر... انتم ازاي تتكلموا قدامي كدا دا انتوا لغيتوا وجودي بقا

ادهم انا... ولسه هيكمل قاطعه اللواء صبري بعنف وغضب... انت تخرس خالص وحسابك معايه بعدين... وانتي وبيبص لوفاء.. اطلعي البسي... عشان تمشي مع ياسين وهو هيجيبك وانتم مروحين.... وبجديه يله اتفضلي جهزي نفسك 

وفاء طلعت فوق.. وادهم بعنف يعني ايه بقا الكلام ده... صبري بعنف اكتر منه... يعني هي هتروح تشتغل عشان تطلع من الحاله اللي هي فيها وتغير جوا... وبتحذير وانت متدخلش في حياتها تاني فاهم ... ويله اطلع عشان تلبس عشان نمشي... ادهم طلع وودانه بطلع نار من اللواء صبري ووفاء 

بعد ادهم ماطلع... ياسين بضحك 😂😂😂بيقولك ايه ياسياده اللواء ... اللواء صبري بغيظ... قول يااخرت صبري... ياسين بضحك... مابلاش وفاء تروح معايه الشركه النهارده... انا شايف الواد ودانه بطلع نار 

صبري بجديه ومكر.... انت هتسكت ولا اجيب مراتك تقعد معانا هنا اد شهر ولا شهرين وبمكر اكتر... واحرمك من حل مشاكلك 

ياسين بضحك😂😂😂 جهم حش وسطهم... هما الاتنين... ياسنه بيضه ياولاد قال يحرمني من حل مشاكلي قال... وبضحك اكتر... اللي انت عيزه ياكبير... هعملهولك... وهاخد وفاء معايه الشغل وواديها واجيبها والا انت عيزه كله هعملهولك بس انت خليلك راضي عني

صبري بضحك... يبقا تحترم نفسك وتقعد تفطر عما تجهز نفسها وتنزلك وانا كمان اروح البس... ياسين بضحك 😂😂😂 ربنا معاك ياسياده اللواء ياشرير... صبري بمكر... بتقول حاجه... ياسين بيضحك... وبيشاور بايده والاكل في بوقه بمعني لا 

ادهم طلع فوق وودانه بطلع شرار...... وقرر بينه وبين نفسه انه يقعدها من الشغل باي طريقه بالذوق بالعافيه هيقعدها... لانه خايف عليها من زياد... وكمان غيران عليها من معاكسه ياسين لها مع انه عارف ومتاكد ان ياسين بيهزر لانه بيعشق بوسي مراته... وكمان غيران عليها من الشباب اللي اكيد هتشوفهم في الشركه 

ولنفسه طب انا غيران عليها ليه... وبعدين الغيره مبتجيش غير من الحب وباستغراب لنفسه هو انا امته حبتها اصلا... وفضل سرحان... لغيت لما راح في النوم... اللي بيقاومه من اول مااطمن علي وفاء وشافها بخير 

وفاء طلعت وكلها عزيمه واصرار واراده... انها تثبت لادهم انها مش ضعيفه وانها قويه... واد حالها... لبست ونزلت وهي في قمه شياكتها واناقتها... ياسين بضحك 😂😂😂اول ماشافها... اقسم بالله الواد لو شافك كدا هيولع في نفسه... وفاء بتسامه يله بينا

ياسين بضحك 😂😂😂 يله يااختي وانا مالي بقا... وبصوته كله.... انا ماشي ياسياده اللواء واخدت المزه معايه... وبضحك اكتر... قصدي اخدت وفاء... ولسه هيمشوا... جت ناديه وبحب وخوف... خلي بالك من نفسك ياحبيبتي... انا وافقت بس عشان تخرجي من اللي انتي فيه... وفاء بحب... متخافيش ياحبيبتي ان شاء الله خير... ياسين... يله يامزه هنتاخر كدا... وبعد ناديه ماودعتهم... خرجوا هما الاتنين 

اللواء صبري.. عدا علي ادهم عشان يروحوا شغلهم بس... لاقاه نايم... وبضحك انت نمت... ياعنتر زمانك... وسابه ونزل راح شغله... واعتماد وناديه قعدوا يتكلموا سوا في مواضيع كتير... واكنهم عارفين بعض من سنين مش من كام يوم 

************************
&&عند عدي&&

عدي بيكلم زوزو في التليفون... يابنتي ارحمي امي اكلتي وداني من الصبح... زوزو بدلع... وحشتني ونفسي اشوفك... ومش شوفتك من لما كنا في الاجازه سوا 

عدي... ده علي اساس انك بترحمي وداني ومش بترغي معايه كل يوم ساعتين... زوزو بدلع وحب... لا يادودي الكلام مش زي... ما اشوفك... وبالحاح... عشان خطري يادودي... تعاله نخرج... وانا هقول لماما... اني هروح عند ملك اطمن عليها عشان الحمل تاعبها

عدي بجديه... وتكدبي علي مامتك ليه... زوزو بحب... عشان خاطرك.. انا ممكن اكدب علي الدنيا كلها بس اشوفك واملي عيوني منك... وبعد الحاح كتير... عدي وافق يطلعوا سوا... واتفقوا يطلعوا ... بكره لانه النهارده وراه شغل كتير ومش هيكون فاضي

****************************، 
&&عند دينا&& 
"" "" "" ""     
دينا قررت.. تقول لرعد عشان تساعدها... وفعلا راحت لرعد... عشان تحكيلها اللي حصل... دينا دخلت علي رعد... اللي باين عليها الحزن... لان يامن من ساعه اللي حصل... والكلام بينهم محدود وبتجاهلها... مع انها اعتذرت منه اكتر من مره... وكمان مكنش بيجي علي الغداء... بس كان بيجي بالليل بياخد شور... وينام... ورعد لما تفوق تلاقي نفسها في حضنه... تعرف ان هو اخدها في حضنه زي مااتعودوا 

رعد استقبلت دينا بكل حب وحنان... دينا نفسها تقولها علي اللي هي فيه... لانها متاكده ان رعد الوحيده اللي هتقدر تساعدها من تدمير حياتها... بس هي شايفه رعد حزينه وعلي غير عادتها... ففضلت السكوت عن اللي هي عيزه تحكيه لغيت لما تشوف اختها مالها وسبب حزنها ايه 

دينا بحب وبسؤال... مالك يارعد... وليه كل الحزن اللي انا شايفه في عيونك ده... رعد كانت حزينه ونفسها تحكي مع اي حد... خصوصا ان اللواء صبري... اتصل عليها عشان يطمن عليها وهي تطمنته بالكدب وهي جواها حزينه... عشان ميحصلش مشكله بينه وبين يامن... 

ومن غير مقدمات... رمت نفسها في حضن دينا وعيطت كتير اوي... ودينا كمان عيطت اكتر علي عياط اختها... وبخوف ودموع... مالك ياحبيبتي قولي مين اللي مزعلك عشان حزنك وزعلك ده 

رعد حكتلها عن اللي حصل بدموع وحزن... ودينا حاولت تخفف عن اختها... واكدتلها ان يامن بيعمل كدا عشان بيحبها وخايف عليها وخايف يخسرها ويعيش في الدنيا لوحده 

رعد بدموع... بس انا بحبه اوي... ومقدرش اشوف حد من اللي انا بحبهم في مشكله... واقف اتفرج حتي لو هاجي علي نفسي... دينا زاد من ضمتها ليها وغمضت عيونها... وعيطت بوجع... ولنفسها... وانا كنت جايه ازيد عليها مشاكلها وهمها

ولنفسها وهما ما زالوا علي وضعهم... الكل اناني ياحبيبتي... الكل مبيفكرش غير في نفسه وبس عمر حد مافكر فيكي ابدا... انتي كنتي كل يوم بتعرضي نفسك للخطر والموت... عشان تنقذي حد فينا انتي فعلا كتيره اوي علينا يارعد كتيره اوي...** كلام قالته في نفسها**... وزادت اوي من ضمتها لرعد... وقررت انها متقولش حاجه لرعد... وتورطها في مشاكلها... هي غطلت زمان وهتفضل تدفع تمن غلطتها غالي اوي.

رعد سحبت نفسها من حضن دينا... وبحب وهي بتمسح دموعها قوليلي ياحبيبتي مالك... وكنتي جايه ليه... دينا مسكت وشها بحب صادق... كنت جايه عشان اشوف اختي عشان وحشاني اوي بلاش... رعد بحب اكتر منها... انتي كمان والله كنتي وحشاني ونفس اشوفك... والحمد لله انك جيتي عشان ارمي نفسي في حضنك وتخففي عني 

دينا بحب... وانا ياحبيبتي تحت امرك في اي وقت... وقعدوا مع بعض شويه... ودينا مشت... وهي في دماغها قرار اخددته وراحت عشان تنفذه 

*************************
&&عند زياد&&

زياد بجديه... متعرفش أنا تعبت قد ايه عشان اوصلك. رفاعي بتكبر وغرور... خير يا ابن المنوفي عايز ايه... زياد بشر... عايز اديك فلوس كتير مقابل انك تساعدني اخرج أبويا من السجن وفيه وحده اسمها،،، العقيد رعد احمد الوديدي،،، عايزك تجبهالي

 رفاعي بجديه ومكر ...هطلعلك ابوك مقابل الفلوس بس رعد دي ميكفنيش فيها اي مقابل غير رقبتها لانها ببساطه طيرت رقبه ابويا... زياد بشر ومكر... حلو اوي الكلام ده... كده يبقي هدفنا واحد بس الاول تطلعي أبويا بأي طريقه وكمان تجيبلي رعد وتهدد ادهم بيها عشان يسلم نفسه...ليه... رفاعي بثقه ومكر... هيحصل وهاخد منك ثمن مساعدتي لابوك ومساعده ادهم بس رعد دي بقي فريستي الشرسه... اللي انا هستلذ من عذابها وبعدين اقتلها... بس اعدي الشحنه بمساعدة اختها الغبيه الاول... وبعدين اتكتك للوحش المقنع 
****************************
&&في شركه ياسين&&
"" "" "" "" "" "" ""      
ياسين دخل و معاه وفاء ودخلوا المكتب وقالها علي طبيعه شغلها معاه وبعد شويه دخل ماندوا وبغيظ دانت مش راحم نفسك بقا...

ياسين بضحك😂😂😂 والله مش اللي في دماغك اعرفك وفاء بنت صاحب اللواء صبري...وعرف ماندوا لوفاء... ماندوا شريكي في الشركه وصاحبي الانتيم... الاتنين تشرفنا ولسه هيكملوا قطع كلامهم خبط الباب وكانت جني اللي دخلت في قمه شياكتها وماندوا مش قادر يرفع عينه من عليها... ياسين انا شايفكوا جاهزين كويس اوي انا حجزت لكل واحد اوضه في فندق قريب من المشروع...

ماندوا قرر يجيب اخر جني ويشوف اخرها اية........ وبمكر ياريت...يا ياسين تشوفلي حد يسافر معايا غير الانسه جني وبمكر اكتر طب ايه رايك فوفا تطلع معايا... ياسين بضحك ايه يا أخويا فوفا مين... ماندوا بمكر وفاء دي... جني بهدوء... ياريت يافندم توافق لاني مش عايزه اسافر مع الشخص ده...ماندوا بعنف وغيظ... وقرب منها ايه الشخص ده علي اساس اني مليش اسم وبعدين انا مش عاجبك في ايه هااا قولي ومسك دراعها بعنف وقسما بالله لولا ان اخوكي صاحب ياسين كنت ربيتك من الاول وجديد.

 جني نزلت ايده اللي ماسك بيها دراعها وبهدوء اعتقد واضح من اسلوب حضرتك انت اللي عايز تتربي من اول وجديد مش انا ... ماندوا لسه هيقرب منها زياده ويعقبها... ياسين بهدوء عكس اللي جواه انا شايف انكوا تاخدوا بعض... وتطلعوا علي المطار عشان تلحقوا ميعاد الطياره واعملوا حسابكوا ان المشروع الجاي هتكونوا سوا

جني بهدوء... وانا جاهزه يا فندم ومستعدة لاي حاجه ماندوا وانا كمان جاهز... واللي ربنا يقدره علي حاجه يعملها وخرجوا

وسابوا ياسين ووفاء اللي كانت مصدومه من طريقتهم مع بعض ياسين بمقاطعه... لشرودها خليكي معايا وسيبك منهم... وفاء بجديه... طب ليه كل العنف والشراسه في التعامل ده.. . ياسين بضحك😂😂😂 شوف مين يا ولاد اللي بيتكلم وانتي اللي كنتي فاضل كمان شويه وتقطعوا هدوم بعض انتي وادهم وفاء بعنف هو اللي مستفز و...

ياسين بمكر و ايه كمان كملي...وفاء بحرج انا مش المفروض اشتمه بس هو اللي استفزني... ياسين هما زيكم بالظبط بيستفزوا بعض انا عارف الاستفزار ده من ايه

وفاء بعدم فهم وسؤال من ايه يا فندم

ياسين بمكر... اسالي قلبك وهو يقولك ويله روحي للسكرتيره وخليها تكمل معاكي وسابها وخرج... وهي فضلت سرحانه في كلام ياسين معقوله ادهم يكون بيعمل كدا عشان خاف عليها ولا معجب بيها ولنفسها لا لا اكيد مش اللي في دماغي وراحت للسكرتيره تعلمها

*****************************
&&عند رعد ويامن&&
"" "" "" "" "" ""     
والله يا يامن لانكد عليك زي ما انت منكد علي رعد... جك حش وسطك يا شيخ ما قولنا خلاص...

👸بس أنا 👸هقولك ايه... الراجل مبيعديش حاجه هو فكرها من وجه نظره انها جرحت كرامته وكبريائه
... ويا سلام لما يحس ان مراته تعدت حدودها شويه ويكون من غير قصدها بينسي حبه ليها وبيفتكر بس انها لغت وجوده بس ده مش صحيح الست مننا ارق خلق الله حنونه... عطوفه... قلبها ارق من النسمه... مش بتتحمل تشوف اي حد زعلان او حزين... خصوصا لو كان قريب من قلبها... زي ما حصل مع رعد هي كانت خايفه علي اخوها وعايزه تساعده زي ما طول عمرها بتساعد من غير مقابل ومش معناه ابدا انها لغت وجود جوزها او مش عملاله اعتبار... هي اتعاملت بعفويه وكانت فاكره حبيبها وعشيقها هيفهم عليها بس هو زيه زي اي راجل قليل الفهم لمشاعرنا... متسلط الرأي... اسي الطباع متعجرف...عذاب رعد... الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي 

👇نروحلهم بقي نختم الحلقه معاهم✍️

يامن رجع من شغله ولقا رعد قاعده في الجنينه حزينه وشارده الفكر ولنفسه اروحلها ولا لا... عقله لا مش تروح وقلبه بعتاب... انت من امتي بقيت قاسي كدا وليه كل ده هي عملت ايه يعني... عقله هي لاغت وجودي وديما بتحاول تضحي بنفسها عشان غيرها وعمرها ما عملت حساب ابدا لمشاعري... قلبه... بس هي ديما بتضحي عشان غيرها وانت عارف كدا كويس ليه بقي بتحاسبها علي طيبتها وحنيه قلبها... عقله عشان انا محتاجها اكتر من اي حد... وكمان عشان ولادنا اللي في بطنها محتاجنها... قلبه قول كده بقا... انك مبتفكرش غير في نفسك بس وولادك....عقله لا انا بحبها وخايف عليها وخايف اخسرها واعيش في الدنيا لوحدي وهي بالنسبالي ابويا وامي واخويا وكل دنيتي وهو مازال علي جداله بين قلبه وعقله رعد كانت شيفاه واقف و ماحاوليش يقرب منها قررت تروح عند اللواء صبري

نزلت بشنطه صغيره في أيديها ورايحه للعربيه ولسه هتركب يامن.. راح وراها وبستغراب انتي واخده الشنطه دي وريحه علي فين

رعد بحزن ...هفضلك الحرب اللي جواك وهروح أقعد عند بابا يومين عما اعصابك تهدي وبعدين ارجع... وبقهر ده لو لسه حابب وجودي وعايزني ارجع

   يامن بدهشه... ايه اللي انتي بتقوليه ده... رعد بحزن... بقول الحقيقه اللي انت مش عايز تقولها ولسه هتمشي

يامن وقفها تاني ...وبحزن وجديه... انتي عايزه تسبيني يا رعد عايزه تسبيني... رعد بحزن... انت اللي سبتني مش انا اللي عايزه اسيبك وسابته وركبت العربيه

 يامن مش مصدق ان رعد تبعد عنه ولا دقيقه واحده هو اه كان بيعاقبها بس استحاله كان يفكر انها تبعدعنه وبرغم زعله منها كان بياخدها كل يوم في حضنه

 دخل الفيلا بس تعيس... من اللي هما وصلوا ليه و بسرعه لنفسه لا انا مقدرش أبعد عنها ابدا انا لازم اروح وراها قبل ما اللواء صبري ما يصدق ويحرمني منها

 وفعلا ركب عربيته وراح علي بيت اللواء صبري وبسؤال بعد ما قعد شويه ممكن يا سياده اللواء تنادي رعد عشان نمشي.
صبري بدهشه... ايه أنادي رعد ده علي اساس ان رعد مش في بيتكم انا كنت لسه هسألك هي مجتش معاك ليه
يامن بدهشه اكتر... ايه هي قالت إنها هتروح تقعد عندك شويه
صبري بعنف وغضب... انت بتقول ايه انا مشفتش رعد من ساعة ما كنا بننقذ ادهم وبجنون... قول بسرعه ايه اللي حصل عشان تكون عيزه تجيلي في الوقت ده... وهي فين أصلا انطق والا قسما عظما هشرب من دمك دلوقتي

يامن بدموع وحزن... انا معرفش هي راحت فين... هي قالتلي انها هتيجي تقعد عندك يومين

صبري بعنف وغضب اكتر... ومسكه من لياقه قميصه يعني انت عايز تفهمني ان بنتي مش معاك... وبهستريه وصريخ و بيهزه جامد... امال هي فين وايه اللي حصلها 

يامن بدموع وصريخ واللواء صبري لسه ماسكه من لياقه قميصه... معرفش هي فين معرفش 

@@@@@@@@@@@@@@
 

✍️ توقعاتكم 🤳👇👇👇 

👈دينا قررت تعمل ايه مع رفاعي بعد ما رفضت تحكي لرعد عشان متذدش مشاكلها؟؟؟ 

👈ماندوا وجني هيعملوا ايه بكره لما يوصلوا موقع المشروع؟؟؟ 

👈ادهم ووفاء ايه اللي هيحصل بينهم تاني ؟؟؟ 

👈رعد راحت فين وتفتكروا ان رفاعي ولا زياد لهم يد في اختفائها ولا لا... ويامن واللواء صبري هيعملوا ايه... وهيوصلولها ازاي ؟؟؟

تعليقات في المدونه لو سمحتم







ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.