❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤
البارت👇25..والأخيييير👇انتظرو الخاتمة..
قربوا منهم والكل في نفس واحد في ايه وايه إللي حصل
سلطان بتعب وألم.... ارجوكم الحقوا شمس حياتي البهنساوي هيخلي حيانها عذاب عشان ينتقم مني ارجوكوا الحقوها
وكمل يامن بتعب من اثر الضرب ارجوكوا الحقوا رعد قلبي الحقوها هيموتها ارجوكوا انا مش هقدر اعيش من غيرها ارجوكوا الحقوها
الكل مصدوم من اللي حصل مش عارفين يصدقوا مين سلطان اللي بيقول عليها شمس حياته ولا يامن اللي بيقول عليها رعد قلبه مين الكاذب ومين الصادق ده اللي هما هيعرفوه
رئيس الجهاز بجديه للقوه اللي معاه....... شلوهم بسرعه ودوهم المستشفي عشان جرحهم.... سلطان بتعب وبيحاول يقاوم..... لا انا مش هسيب شمس انا هروح انقذها.... ويامن لا يختلف حاله عن حال سلطان و بيحاول يقاوم حاله الاغماء اللي هو فيها عشان ينقذ رعد قلبه
رئيس الجهاز بجديه..... انتوا هتروحوا المستشفي واحنا هنروح معاكوا نطمن علي جرحكوا الاول وبعدين كلنا هنروح لشمس
يامن بتعب وغضب.... لا هي مش شمس هي رعد وبدموع والله رعد انا عمري ما اتوه عن حبيبتي ابدا
رئيس الجهاز وبجديه..... سواء كانت شمس او العقيد رعد لازم نوصلها قبل ما البهنساوي يأذيها لازم
وفعلا اخدوا سلطان اللي الحزن كسر قلبه ويامن إللي هيموت و يوصل لرعد قلبه مهما كان التمن
*************************
&&في المستشفي&&
وبعد وقت ليس بكثير ودوهم المستشفي ودخلوهم العمليات خيطوا جرحهم ونقلوهم غرفه عاديه وكانوا فيها هما الاتنين
وبعد وقت فاقوا هما الاتنين من المخدر ونظرات ناريه من يامن لسلطان وبغضب وتعب..... اوعي تفكر انك هتاخد مني مراتي ولا انا هسيبها معاك اكتر من كدا لان ده علي جثتي فاهم وانا متاكد مليون في الميه ان رعد اكيد تعبانه او حصلها حاجه من الفتره اللي بعدتها عننا وانت اكيد عارف ايه السر ان رعد مش عرفانه
سلطان غمض عينه بوجع وألم ولنفسه استحاله حد ياخدها مني استحاله يسيب شمس حياته لحد غيره لانه مؤكد هيموت من غيرها ولنفسه معقول ده يكون ذنب اختي وحبيبها اللي انا موته إن ربنا يبعدني انا كمان عن حبيبتي معقوله يااااه ياشمس حياتي يعني بعد ما لقيتك تضيعي مني بكل سهوله كدا
،،، وحديث بين قلبه وعقله،،،
عقله... انت هتصدق نفسك ان دي شمس المنشاوي برضه إنت كدبت الكدبه وصدقتها إنت عارف ومتاكد ان دي مش شمس المنشاوي وانها العقيد رعد احمد الوديدي يبقي ليه استغليت انها فاقده الذاكره واخدتها لنفسك
قلبه... انا بحبها بعشقها والله بحبها و بعشقها
عقله.... بس هي مش بتاعتك انت هي بتاعه حبيبها يامن سعد العمري وانت عارف ان هي بتعشقه قد ايه يبقي ليه بقا تعمل فيهم وفي نفسك كدا ابعد عنهم وسيبها في حالها هي لما ترجعلها الذاكره صدقني هتكرهك
قلبه..... لا هي بتحبني وبتعشقني واستحاله تكرهني
عقله.... لا لما يرجعلها الذاكره وتعرف انك انت اللي بعدتها عن حياتها وعن الدنيا كلها هتكرهك
قلبه...... مش انا اللي بعدتها انا بس لقيتها تعبانه و حزينه وضعيفه ومكسوره ومش عارفه هي مين ولا رايحه فين ولا جايه منين مش انا المسئول عن حالتها مش انا المسئول
عقله..... بس كان ممكن تعالجها و ترجعها لحياتها ليه تعمل كدا ليه حرام عليك لانها بتحب يامن وبتعشقه
قلبه..... لا انا اللي حبيبها وعشيقها والله هحرق الدنيا كلها لو بعدتها عني والله هحرق الدنيا كلها
عقله....... النار دي مش هتحرق حد غير قلبك وبس ولما ترجعلها الذاكره وتروح لحبيبها
ولحظات وسلطان من كتر الخوف ان شمس تروح منه معدش قادر ياخد نفسه وبصوت مكتوم وعدم مقاومه منه...وبصوت مكتوم فينك شمس انتي فين يا حبببتي انتي فين
يامن شد المحلول من ايده وراحله وبغضب...... انا ممكن اقتلك دلوقتي واخلص منك عقابا علي إللي انت عملته في رعد قلبي بس أنا مش هعمل كدا عارف ليه عشان كفايه انك حافظت عليها ومفيش حد اذاها
سلطان بدموع وحزن ومعدش قادر ياخد نفسه.... يارتني اموت قبل ماحد ياخدها مني يارتني اموت وارتاح وبدأ نفسه يروح ويامن رن علي الممرضات اللي دخلوا يجروا وجاب الدكتور وعملوا اسعافات ولحقوه
سلطان بدأ يفوق تاني وبحزن.... هاتولي شمس ارجوكوا انا مقدرش اعيش من غيرها انا اتعذبت كتير واتحرمت كتير كفايه عليا كدا كفايه عليا حرمان وعذاب انا اتحرمت من امي وابويا وعشت واتربيت في ملجاء كفايه كدا ارجوكوا كفايه وبدموع وهستيريه... وبيشد المحلول من ايده عشان يقوم هاتولي شمس ارجوكم ودوني ليها
أصحاب رعد دخلوا عليه وكمان رئيس الجهاز واللواء صبري
وكرم اتكلم بعنف وغضب... مش لو كانت شمس اصلا وقرب منه ومسك في خناقه وبغضب اكتر تعرف لو اطول اموتك الف مره كنت موتك 💖💖 💖💖
سلطان بتعب ودموع..... هي شمس حبيبتي ومراتي ومحدش هيقدر ياخدها مني أنا الاخطبوط سلطان الحسيني واستحاله افرط في حاجه ملكي استحاله
يامن بغضب.... ده علي اساس انها ملكك فعلا وقرب منه إللي اخدتها وعملت فيها كدا تبقي مراتي وحبيبتي وامي وابويا وكل دنيتي وانا استحاله اسيب دنيتي تروح لكلب زيك فاهم
سلطان بتعب وحزن.... والله ما عملت فيها حاجه وهي مش رعد بتاعتكوا هي شمس حبيبتي و مراتي
اللواء صبري اتكلم وبجديه وغضب....... واحنا هنعرف اذا كانت شمس المنشاوي اللي انت لقيتها وخبيتها ولا العقيد رعد بنتي وقرب منه ومسكه من لياقه قميصه وبغضب اكتر.... بس تعرف لو كانت رعد بنتي وانت اللي عملت فيها كل ده عشان تبقي من وجهه نظرنا انها ميته ونفقد الامل إن احنا نلاقيها انا هدفعك التمن غالي اووي
سلطان بدموع وحزن وتعب..... والله انا بحبها وبعشقها... والله انا معملتش فيها حاجه انا بس لقيتها تغبانه واخدتها وبقت هي كل حياتي.... وبحزن ودموع ارجوكوا خدوا مني كل فلوسي خدوا مني كل حاجه املكها وسيبولي شمس حياتي ارجوكوا سيبوهالي والله هموت من غيرها ومش هقدر اعيش لو ثانيه واحده
يامن قرب منه وبعنف وغضب.. يبقا موت لانها عمرها ما هتكون معاك تاني ولا هتلمس شعره منها
رئيس الجهاز اتكلم بجديه.... اطمن يا اخطبوط زمانك لانك كدا كدا ميت الجرايم والقضايا إللي عليك تخليك تقعد في السجن طول حياتك..... وبأمر للعساكر بتاعته خدوه حطوه في المستشفي العسكري بتاعه الجهاز
ولسه العساكر هيشدوا سلطان شد السلاح منهم ووجه علي دماغ اللواء صبري وللاسف الحركه دي ولا حاجه بالنسبه للواء صبري لانه في لحظات كان ضارب سلطان وشد منه السلاح وبعنف وغضب... انت كدا جنيت علي نفسك بعملتك دي ولسه هيضربه تاني
رئيس الجهاز بعد اللواء صبري عنه وبجديه.... لا كفايه عليه كدا انا عايزه لانه الوحيد اللي هيوصلنا للبهنساوي ويوصلنا لرجالته ومدام العقيد رعد اللي هو مفكرها شمس دي مهمه عنده كدا يبقا هيساعدنا ومش بس كدا لا وكمان ممكن يخلصوا علي بعض ونريح البلد من شرهم لان هما الاتنين عار علي البلد
سلطان بصله بقهر وانكسار وحزن واتكلم وكلامه وجع قلبي قبل ما يوجع قلوب اللي بيسمعوه وهيسمعوه... واتكلم بقهر وانكسار
انا مش عار علي البلد سيادتك انا واحد اتربيت في ملجأ وهربت منه مع إللي هربوا وايد الشر خدتني وعملت مني مجرم حتي اختي اللي مش عارف هي اختي ولا لا ربيتها وكبرتها وعلمتها في الوقت اللي انا كان نفسي الاقي حد يعلمني فيه الصح والغلط والخير والشر ملقتش حد يعمل معايا كده ولما لقيت الايد دي لقيتها بدل ما تديني كراسة وقلم عشان اتعلم لقيتها بتحط في ايدي سلاح اتخيل سيادتك طفل عنده عشر سنين يتعلم ضرب النار وشويه شويه بقا اكبر مجرم وبيتكلم بالسلاح وبيتفق علي الصفقات و شحنات المخدرات وكمل بحزن وقهر..... انا مش عار علي البلد سيادتك
العار علي ام غلطت وقت نزوه عابره. ... العار على اب سمح لنفسه يعمل كدا..... وبدموع ووجع... العار عليهم هما الاتنين مش عليا انا كان نفسي ابقا زيكوا وبيشاور علي إللي واقفين اتربي في بيت نضيف الاقي حد يعلمني ويوجهني ويضربني لما اغلط والاقي ايد تطبطب عليا لما ازعل والاقي حضن يضمني فيه لما اتوجع الاقي اب اسند عليه وارمي عليه همي ومشاكلي والاقي ام حنينه تخاف عليه لما ابقي حزين والاقي ام لما اعيط الاقيها بتمسحلي دموعي وتقولي كفايه يا قلب امك انا معاك وهتفضل معاك حتي لو الدنيا كلها سابتك ومش هبعد عنك وبدموع هستيريه..... انا فين من كل ده انا فين... وكمل بقهر وانكسار... انا مش عار انا مش عار هما العار انا كان نفسي ابقي انسان كويس يليق باي حد اكون في حياته وبقهر وانكسار اكتر.... ارجوكم انا اتحرمت من كل حاجه حلوه في حياتي مش عايز اي حاجه من الدنيا غير شمس ارجوكم سيبوهالي حتي لو هقضي عمري كله في السجن بس تبقي معايا ومتروحش مني... عذاب رعد الجزء الثاني بقلمى دى دى فتحى... صفحتي باسم أللهم أسألك الفردوس لوالدى
رئيس الجهاز بجديه..... تعرف كل الكلام اللي انت قولته ده ميدكاش الحق ابدا انك تكون مجرم عارف ليه لأن الإنسان اللي بيختار طريقه سواء كان مجرم او راجل صالح ينفع الناس والبلد... وخد اقرب واقوى مثال لكدا العقيد رعد اللي انت لقيتها وهي فاقده الذاكره وخبيتها... عارف هي انظلمت كتير في حياتها و اتعذبت اكتر بس فضلت مكمله للاخر وعمرها ما سابت الظروف تتحكم فيها ولا حتي سابت مجال للغلط في حياتها... وكمل بجديه اكتر... و دلوقتي يلا بينا وحاول تدلنا علي المكان الصح اللي فيه البنهساوي واعمل حاجه وحده صح في حياتك
سلطان مشي معاهم من غير كلام وكمان اصحابها اللي اتاثروا بكلام سلطان وقلب عليهم المواجع وكل واحد افتكر حياته بس قالوا لنفسهم مهما كان ميدهوش الحق ابدا انه ياخد صحبتهم ويحرق قلبهم عليها بس رجعوا...
بذكرتهم لكلام سلطان لما قال،،، انا لقيتها يعني مش هو اللي اخدها طب مين عمل كدا فيها وفيهم وازاي فقدت الذاكره وليه مش فاكره اي حاجه من حياتها ولا فاكره حد منهم
قاطع تفكيرهم وكل واحد كان في عالمه الخاص وفاقوا علي رئيس الجهاز وهو بينادي لهم وفعلا خرجوا كلهم وراحوا معاهم لصديقتهم رعد
****************************
ياسين وكرم وعدي وكمان ماندوا وادهم واللواء صبري و رئيس الجهاز اللي جاب القوه تاني وكلهم راحوا معاهم
وكمان سلطان الحسيني الاخطبوط الحزين المكسور ويامن العاشق المجنون وبعد وقت كبير وصلوا لمكان البهنساوي اللي عامل حسابه تالت ومتلت ومتوقع الهجوم منهم وبدأت الاشتباكات والكل كان بيضرب بكل قسوه وغضب هما عايزين يوصلوا لصحبتهم ويشوفوها حتي لو كانت مش هي بس لازم يتأكدوا من ده
سلطان كان بيقاوم التعب والضرب عشان يوصل لحبيبته واتمني انه يوصلها اول واحد ويخطفها ويخبيها عن العالم كله بس ازاي الاخطبوط لوحده هيقدر علي مجموعه الحيطان دول اللي بيضربوا بكل قوه وشراسه
وبعد اشتبكات عنيفه وقويه بينهم اصحاب رعد وسلطان ويامن واللواء صبري ورئيس الجهاز كلهم دخلوا وكر البهنساوي وسابوا القوه يفضوا الاشتباكات اللي بره ودخلوا والكل بيدور علي رعد الا سلطان اللي بيدور علي شمس حياته اللي نورت حياته
وبعد وقت ليس بكتير ظهر البهنساوي بكل هدوء ومعاه شمس وكمان رجاله الباقين وكانوا من اكلي لحوم البشر وفي لحظه ثبتوا كل الموجودين وحطوا علي راسهم السلاح
وبهدوء ومكر وخبث.... الله حلو اوي اوي اللي انتوا عملتوه ده علي فكره انا مش زعلان علي الرجاله اللي انتوا موتوهم ولا علي المقر بتاعي اللي انتوا دمرتوه لان انا اللي عاملهم وهعمل غيرهم كان بيتكلم وهو نازل من على السلم هو وشمس اللي مغطي وشها و منزلها وهو بيشدها والسلاح علي راسها واول ما قرب منهم شال الغطاء من علي وشها
الكل في صوت واحد وبصريخ رااعد رااعد مش ممكن رااعد انتي عايشه عايشه
البهنساوي بمكر وخبث.... اه شوفتوا العقيد رعد عايشه الوحش المقنع عايش ومامتش وبيقرب من رعد اللي لسه محطوط علي بقها لصقه وبهمس ومكر..... تعرفي انتي ضيعتي عليا كام عمليه وكام صفقه وفي الاخر الاقيكي مع سلطان الحسيني بس تعرفي لايق عليكي اسم شمس اوي زي ما لايق عليكي اسم رعد عارفه ليه لأنك اقوي من الرعد نفسه ومفيش حاجه تأثر فيكي وكمان شمس لايق عليكي لانك بتنوري حياه اي حد تدخلي حياته الا حياتي اللي دايما انتي بتدمريها وخسرتيني كتير،،، بس اموووت واعرف وصلتي لسلطان الاخطبوط ازاي وهو وصلك،،، وشال اللصقه من علي بقها وبهمس اكتر وبيحط ايده علي شفايفها وكمان انتي مزه جامده اووي انا عندي إستعداد ادفع عمري كله بس ابقي انا وانتي كيان واحد
سلطان ضرب اللي كان ماسكه وقرب منه وبعنف وغضب.... يبقا ادفع عمرك كله لأن شمس حياتي عمرها ما هتكون ليك
وبدات الاشتباكات تاني بعنف وشراسه وكمان شمس ضربت علي قد ما قدرت وقدروا يضربوهم والبهنساوي خسر كل رجالته وفي لحظه غدر وخيانه منه... شد سلطان وحط علي راسه السلاح
وشمس صرخت بصوتها كله وبدموع ووجع... ارجوك سيبه وانا هاعملك اللي انت عايزه ارجوك وبتحاول تقرب تنقذ سلطان يامن شدها عليه وبحب وعشق ومسك وشها..... سلطان ده واحد مجرم وده مش جوزك ارجوكي فوقي ارجوكي كفايه كدا
شمس زقت يامن بعنف وغضب.... لا هو حبيبي ومش مجرم وهنقذه حتي لو كان التمن حياتي
يامن قرب منها وبعنف وحب.... انا مش هخليكي تضحي بنفسك عشان واحد زي ده فاهمه لانك رعد مراتي و حبيبتي مش شمس انتي لازم ترجعلك الذاكره وترجعي لبيتك وتبعدي عن دينته اللي كلها اجرام دي
سلطان بتعب وحزن ودموع.... ارجوكي يا شمس حياتي ارجوكي متبعديش عني والله هموت من غيرك والله هموت من غيرك
شمس بتقرب اكتر ويامن شدها وبعنف وغضب انتي لازم تيجي معايا لازم وكمان اصحابها قربوا منها واللواء صبري و رئيس الجهاز قربوا منها وبيحاولوا يقربوا زياده
وهي صرخت بصوتها كله وبدموع وهستيريه..... ابعدوا عني انا بكرهكم كلكم انا معرفكوش انا معرفش غير سلطان وبس ارجوكم ابعدوا عني انا مش عايزه غير سلطان
الكل في حاله زهول من كلام شمس للدرجادي من كتر اللي اتعرضتله حتي مش عايزه تفتكر حد فيهم معقول
يامن قرب منها وبحب ودموع.... ارجوكي يا رعد ارجوكي متعمليش فيا كدا كفايه عليا اللي انا شفته من بعدك ارجوكي ارحميني ارجوكي
شمس صرخت بصوتها كله وبدموع.... انا مش هروح في اي مكان غير وسلطان معايا وبصريخ اكتر ابعدوا عني ابعدوا انا عايزه سلطان وبس ابعدوا عني ابعدوا
وفي لحظه كانت مقربه من البهنساوي وضربته بكل عنف وغضب وشراسه وكسرتله رقبته وقعته جثه هامده ورمت نفسها في حضن سلطان وعيطت بكل قهر ووجع... وسلطان ضمها جامد لحضنه وكل ده تحت أنظار اصحابها واللواء صبري ورئيس الجهاز... ويامن اللي قرب منهم وبحزن ووجع.. انا استحاله اسيبك ليه استحاله لانك فاقده الذاكره ومش هسمحلك تعملي فيا وفي نفسك كدا
شمس في لحظه كانت شده سلاح وبعنف وغضب ودموع... لو قربتلي تاني هضرب نفسي بالنار والله هضرب نفسي بالنار
سلطان شدها وخرجوا... والكل في حاله من الصدمه والذهول من كل الموجودين وخصوصا يامن اللي قلبه اتكسر من الحزن والوجع
**************************
❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤
👇..الجزء1 من الخاتمة👇 اتفاعله وانزل باقي الخاتمة..
وبعد وقت ليس بكثير سلطان اخد رعد ومشي وسط زهول اصحابها ورئيس الجهاز واللواء صبري
ويامن اللي قلبه اتكسر من الحزن بسبب اللي حصل وان رعد قلبه معقوله هي هتسيبه معقوله هيسيبها بالسهوله دي تروح من ايده لغيره معقوله ولنفسه اكيد مش معقول تروح منه وتبقي لغيره لو هيضحي بآخر نفس في عمره المهم يرجع رعد قلبه لحضنه حتي لو ساعه واحده وبعدين مستعد انه يموت بس يموت وهي مراته ارحم بكتير من انه يموت وهي مش مراته (حديث حدثه لنفسه)
رئيس الجهاز بجديه للكل.... واضح ان العقيد رعد فاقده الذاكره وعقلها الباطن رافض يرجع للواقع بتاعها اكيد بتهرب من حاجه ومش عايزة تواجهها عشان متخسرهاش بس هتجنن واعرف ازاي ماتت وازاي دلوقتي عايشه في شخصيه شمس المنشاوي ومين إللي وصلها لكدا مين
يامن من كتر اللي هو فيه وقع في الارض بتعب وخوف ظاهر من خساره رعد
وكرم قرب منه هو وياسين وبجديه وصدق.... صدقني انت الوحيد اللي هتقدر ترجع رعد تاني وترجعلنا رعد صديقه عمرنا ارجوك مش وقت استسلام ابدا لازم تقف علي رجليك من تاني ومتخليش سلطان الحسيني ياخدها منك لازم تفضل قوي للاخر لان الوقت ده مش وقت ضعف ابدا
يامن بصلهم بتوهان وهما اكدوا علي كلامهم تاني وهو قام وقرب من اللواء صبري وبرجاء و دموع...... ارجوك يا سياده اللواء رجع دي دي و فهد ولاد رعد هي اول ما هتشوفهم هترجعلها الذاكرة وترجعلنا تاني
رئيس الجهاز بجديه وبانتباه... الفكره دي كانت تايهه عني فين هو ده اللي هيرجع العقيد رعد هي لازم تشوف ولادها وتحضنهم وتحس بيهم
وبجديه اكتر.... انا ممكن اقبض علي سلطان الحسيني التهم اللي عليه توديه في داهيه بس انا خايف من تمسك رعد بيه يحصلها انتكاسه فلازم نبعد عن الحل ده مؤقتا لغيت لما ترجع لنا
اللواء صبري بحزن وجديه..... لو ده اللي هيرجعلي بنتي انا موافق المهم انها ترجع لحضني تاني استحاله اسيبها لاي حد ياخدها مني تاني مهما كان التمن
وبيبص ليامن المسكين التايه مش كفايه عليه اللي هو فيه لا وكمان هو بيزيد عليه يعني هيلاقيها منين ولا منين وبينادي ربه في سره... يارب ارحمني يارب اغفرلي واعفو عني انا تعبت في حياتي كتير واتعذبت اكتر في بعد رعد عني يارب معدتش قادر أتحمل والله معدتش قادر أتحمل دموعه نزلت في صمت
و ياسين قرب عليه تاني وبتاكيد وثقه صدقني الحب اللي بينكم هو اللي هيرجعهالك صدقني رعد قلبك هترجعلك ومحدش هياخدها منك هي بتهرب من واقعها بس
************************
وبعد وقت من كلامهم مع بعض رجعوا كلهم وكل واحد في دوامه وازاي هيرجعوا رعج صحبتهم وحبيبتهم هما استحاله يخسروها للابد استحاله... عذاب رعد ج٢ بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية باسم اللهم أسألك الفردوس لوالدى
ياسين وادهم دخلوا واعتماد لما لقيتهم كدا وبتوهان والحزن ده... مرضيتش تسالهم وعرفت ان اللواء صبري رفض يديلهم دي دي وفهد وكنزي لانها متعرفش موضوع رعد اللي رجعت من الموت تاني بصتلهم بحزن ووجع وسكتت
وياسين قرب منها وبحب اطمني يا ست الكل والله كل حاجه هترجع زي الاول واحسن استني انتي بس وهتشوفي وادعي ربنا كتير لان الدعوات دي هي اللي هتفك الكرب والهم اللي احنا فيه... اعتماد بدموع وحزن..... يارب يا ابني يارب
و بعد شويه ياسين سابها وطلع لفوق وكمان ادهم طلع هو كمان
ووفاء طلعت وراه لما لقيته حزين ومهموم... خبطت ودخلت ولقيته قاعد حزين وشارد الفكر والذهن قربت منه وبجراءه للاول مره مسكت وشه بحب وعشق... ممكن يا حبيبي تهون علي نفسك ممكن تسيبها علي الله وان شاء الله كل حاجه هتبقي تمام وبتاكيد اكتر وحب والله كل حاجه هتبقي تمام بس انت سيبها علي الله
ادهم بحزن ووجع..... اختي كانت واقفه قدامي وشافتني ومقالتليش حاجه ابدا
وفاء استغربت من كلامه وفكرت في نفسها ان أكيد من تعبه وحزنه علي رعد بيقول كدا
وهو فهم وبحزن حكالها اللي حصل علي كل اللي حصل...
وفاء بصدمه ودهشه... ايه يعني رعد عايشه طب إزاي امال مين اللي انتوا دفنتوها دي و إزاي وصلت لسلطان ده وفقدت الذاكره كمان
ادهم بحزن ودموع.... مش عارف مش عارف كل اللي اعرفه ان رعد إختى كانت قدامي انهارده ومعرفتنيش ولا حتي كلمتني والله صعب عليا اني اكون في الموقف ده بعد ما لقيتها بعد سنين طويلة وفي الاخر تضيع مني والله صعب عليه اوي وحاجه قلبي ميقدرش يتحملها ابدا.
وفاء بحب وعشق...صدقني يا حبيبي صدقني كل حاجه هترجع زي الأول واحسن وان شاء الله ربنا يلم شملكم من تاني
ادهم بحزن وصدق... يارب يسمع منك يارب 🤲 🤲
ياسين طلع لبوسي وقعد في صمت ومسك دماغه وهي قربت منه وشدته لحضنها وضمته جامد وبحب وعشق... مش عيب ابدا ان الانسان يعيط علي حد غالي وعزيز عليه وخصوصا لما يكون حد زي رعد صديقتك صدقني مش عيب ابدا
ياسين زي مايكون بوسي اديته التصريح للعياط... عيط بكل الوجع والحزن اللي جواه وبدموع.... يارتني كنت موت قبل ما اشوف صحبتي كدا يارتني كنت موت
بوسي بحب وعشق.... بعد الشر عليك يا حبيبي ادعي لها انت بس وحاول تاني وتالت وعاشر لغايه لما صديقتك ترجع من اول و جديد..
ياسين بصلها بحزن ووجع...... تفتكري هترجع تاني تفتكري ؟؟؟
بوسي بجديه وصدق..... ان شاء الله هترجع تاني وترجع لنا الضحكه إللي غابت مننا من ساعه لما سبتنا
ياسين ضمها جامد وبحب وعشق...... ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي وتفضلي جنبي وتهوني عليا اللي انا فيه
بوسي بحب اكتر منه.... ويخليك ليا يا حبيبي و ميحرمنيش منك ابدا
***********************
&& عند كرم &&
كرم روح بيته حاله لا يختلف عن حالهم بل اكثر منهم حاسس باحباط رهيب وحاسس بضياع معقول رعد صديقته اللي معتبرها أمة واخته وأبوه وأخوه وكل حاجه في حياته معقول تبعد عنه كدا وحتي متعرفهوش يعني مكنش مصدق إنها عايشه... واما يلاقيها تكون مش فكراه ولا عرفاه طب يفرح إنها عايشة ولا يحزن إنها عايشه ومش عارفاه مجرد ان هو مش عارف يعمل ايه ولا احساسه ايه
ملك قربت منه وبحب..متزعلش يا حبيبي انت كنت رايح ومش عارف هي عايشه ولا ميته ارجوك هون علي نفسك ارجوك كفايه حزن لغيت كدا وان شاء الله النونو اللي في بطني نسميه علي اسم رعد زي ما انت عايز بس هون علي نفسك يا حبيبي ارجوك
كرم بصلها بعيون حزينه وبتوهان... لانها فكره ان رعد ميته مش عايشه... وسابها ودخل ينام وبيفتكر لما العصابه فجرت العربيه بامه وأبوة واخته
&&فلاش باااااااااااك & &
كرم كان في الجهاز لما حصلت الحادثه دي اللي كانت بفعل فاعل وده كان باين جدا ولسه هيطلع من الجهاز وهو بيجري
رعد مسكته وبسؤال وجديه... ايه اللي حصل بتجري كدا ليه
كرم بدموع وحزن...امي وابويا واختي عملوا حادثه ومش عارف ايه اللي حصلهم
رعد بجديه... استني انا جايه معاك
كرم بدموع.... انا متشكر جدا يا فندم بس انا مش عايز اتعب حضرتك معايا
رعد بجديه اكتر.... متقولش كدا ويلا بينا
وفعلا راحوا المستشفي وللاسف امه وأبوه واخته كانوا ماتوا حتي قبل ما يوصلوا لان العصابه كانت حاطه متفجرات تفجر عماره بحالها مش عربيه بس وصلوا المستشفي... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم... اللهم أسألك الفردوس لوالداى
وكرم بسؤال وتوجس للدكتور.... هما فين ارجوك طمني عليهم
الدكتور بجديه وحزن.... البقاء لله شد حيلك يا إبني
كرم بخوف ودموع... البقاء لله في مين فيهم ارجوك قولي إنهم كلهم كويسين ارجوك طمني
الدكتور بجديه وحزن اكتر.... للأسف يا إبني التلاته ماتوا لان التفجير كان كبير ومحدش قدر يلحقهم شد حيلك يا إبني
كرم بصوته كله وبصريخ مسك في خناق الدكتور... وبصريخ انت كداب كداب هما استحاله يسيبوني كلهم ويروحوا انت كداب
رعد قربت منه وبدموع وحزن..... سيبه يا كرم سيبه هو ملهوش ذنب وبعد محاولات منها قدرت تخلص الدكتور منه
وكرم انهار علي الأرض ورعد قعدت جنبه وبدموع وحزن... ارجوك كفايه بقا ارجوك انا هفضل طول عمري جنبك ومش هسيبك ابدا كرم بصلها بتوهان ودموع ورعد شدته لحضنها
&& وبحب وجديه....وعد مني عمري ما هسيبك ولا اتخلي عنك حتي لو اخر يوم في عمري وعد مني طول ما انا عايشه هكون ليك الام والاب والاخت والاخ والصديقه وكل شئ في الدنيا&&
كرم فاق من ذكرياته علي خبط ملك وقام مره وحده وكسر كل حاجه تقبله وبصريخ......خنتي وعدك ليا ليه يا رعد خنتي وعدك ليا ليه
ملك بتحاول تقرب منه...وهو بصريخ... ابعدي عني انتي كمان زي ما هي بعدت عني وزي ما امي وابويا واختي ما اختاروا البعد وبعدوا عني ابعدي عني انتي كمان وسبينى اعيش لوحدي أنا مش عايز حد في حياتي تاني مش هحب حد تاني وبصريخ اكتر وانهيار... ابعدوا عني كلكم ابعدوا عني انا مش عايز حد تاني في حياتي لاني قلبي خلاص كل اللي انا بحبهم بيكسروه وانهار علي الارض
وملك قربت منه وبحزن ودموع.... كفايه يا حبيبي متعملش في نفسك كدا وصدقني هي هترجع لو كانت رعد والله هترجع
كرم بدموع وحزن..... هي رعد والله هي رعد كانت واقفة قدامي وعملت نفسها مش عرفاني هي عايزه تبعد عني بمزاجها هي مش عيزاني اكون في حياتها تاني مش عيزاني
ملك بحزن ودموع...... لا يا حبيبي هي بس تعبانه شويه واول ما ترجع لطبيعتها صدقني هتجيلك لوحدها وبعدين اللي بينكم كبير واستحاله هي تنساه بسهوله دي
كرم خرج نفسه من حضنها وبصلها بعيون حزينه باكيه وهي حضنته تاني جامد وبتاكيد وحب..... صدقني يا حبيبي هترجع تاني صدقني
وبعد وقت قليل كرم استكان في حضن ملك ونام وهي سابته زي ما هو في حضنها و فضلت قاعده زي ما هي عشان تسيبه ينام ويرتاح شويه من إللي هو فيه
***************************
&& عند عدي &&
عدي مروحش علي بيته وحس ان هو مخنوق اوي و الوحيده اللي خطرت علي باله انها هتخفف عنه هي زوزته المجنونه
راح و خبط علي بيتها و طلعله ابوها وبجديه... مالك يا ابني شكلك حزين كدا ليه
عدي بحزن وبهروب.... لا ابدا ولا حاجه انا كنت معدي من قدام بيتكم وقولت اطلع اطمن عليكم
ابوها.... والله فيك الخير يا ابني أتفضل اقعد شويه اتفضل
عدي دخل وام زوزو قدمت له عصير بس هو قاعد عيونه مشتته نفسه يشوفها نفسه يسمع صوتها وتطمنه انها معاه و مش هتسيبه مهما حصل
وبعد وقت ليس بقليل عدي أتجرأ وسال علي عن زوزو و امها قالتله انها موجوده وطلب منها تناديها بحجه انه يطمن عليها وهي طبيعي وافقت وقامت جابت زوزو وقعدت بتوتر عدي اول ما شافها روحه الضايعه ردت فيه
و بحب ظاهر وبسؤال.. ازيك يا زوزو عامله ايه
زوزو بتوتر.... الحمد لله انا كويسه
عدي كان نفسه أمها وابوها يسيبوهم لوحدهم كان نفسه يقولها انك وحشتيني اوي ومش قادر تبعدي عندي اكتر من كدا بس ازاي وابوها وامها قاعدين... واتكلم بجديه لابوها.... عمي انا كنت طلبت منك أيد زوزو قبل كدا وانا جاي النهارده عشان اخد الرد واتمني تكون زوزو من نصيبي
ابوها بجديه وحزن.... للأسف يا ابني زوزو كان متقدملها عريس قبل ما انت تتقدم وللاسف رفضتك انت ووافقت علي العريس اللي اتقدملها وخطوبتها كانت امبارح وباسف وحزن..... انا اسف يا ابني والله كان نفسي بنتي تكون ليك انا عمري ما هتمني لها عريس احسن منك بس للأسف هي صممت علي رفضها مع اني حاولت انا وامها نعرف سبب رفضها بس هي رفضت واصرت علي موقفها
عدي اتصدم اول ما سمع الكلام وقلبه اتكسر من الحزن وحس ان حد طعنه بخنجر في قلبه.... يعني معنى كدا ان زوزو بقت لحد تاني غيره يعني هو كل ما يحب واحده حد ياخدها منه طب رعد كانت معتبراه زي اخوها طب و زوزو اللي كانت بتحبه و بتعشقه خانته ليه و بعدت عنه ولا هي مكنتش أصلا بتحبه وكانت بتلعب بيه طب ليه دايما الدنيا بتحرمه من اللي بيحبها ليه كدا
الصدمه لجمته ومقلش حاجه ابدا وقام وقف بقلب مكسور مفطور و بص لزوزو بوجع وألم و كمان بص للدبله اللي في ايديها وبحزن ووجع وجه لها كلامه... مبروك ربنا يسعدك ولسه هيمشي خطيب زوزو جه وخبط وابوها فتحله ودخله
عدي بصله بحزن وبتوهان... مبروك يا عريس وابقي خلي بالك من زوزو صدقني عمرك ما هتلاقي حد زيها ابدا واوعي تضيعها من ايدك زي ما غيرك ضيعها واكيد مش هيلاقي حد زيها وبص لزوزو نظره وداع بعيون حزينه... وبوجع ربنا يسعدك واتمني انك تفتكريني ومتنسيش حتي لو كنت بالنسبالك ذكري مش حلوه وسبهم ومشي
و زوزو دخلت اوضتها وعيطت بكل الوجع والحزن اللي جواها بس خلاص عياطها مبقاش ينفع عدي صحيح غلطان بس هي غلطها اكبر ان قلبها يكون مع واحد وتروح تسلم نفسها لواحد تاني كدا بتظلم نفسها وتظلم الشخص اللي وثق فيها وخطبها واديلها اسمه
خطيبها دخل وراها وبسؤال وجديه .... ممكن اعرف ليه الشخص اللي قابلته بره ده بيقول كدا وايه معنى كلامه ؟؟؟
****************************
&& عند شمس وسلطان &&
$$وان شاء الله نختم بيهم الجزء الأول من الخاتمه$$
شمس وسلطان روحوا.. وسلطان كان في قمه الحزن والزعل... ليه حاسس انه واخد حاجه مش ملكه ليه يحرمها من جوزها وولادها واصحابها واهلها ليه يعيشها دنيا غير دنيتها ليه بيفكر في سعادته هو ومبيفكرش في سعادتها هي من ساعه ما جت مشفهاش مبسوطه ولا فرحانه ولا مره ودايما حزينه وبتداري حزنها ورا اكاذيب ليه انت اناني وعايزها لنفسك وبس
عقله بيحدثه... انت كدا كدا مصيرك الموت كفايه عليك الجرايم اللي انت ارتكبتها....ولنفسه بس انا مليش ذنب فيها المجتمع والظروف هما اللي خلوني كدا...عقله ... مترميش اخطائك وفشلك واجرامك علي الظروف والمجتمع و بعدين سبحان من جعل من ظهر العالم فاسد ومن ظهر الفاسد عالم...... بس انا معرفش اذا كان منبعي عالم او فاسد....عقله... لا فاسد بدليل انت اهو بقيت اكبر واخطر راجل عصابات كفايه انك بقيت الاخطبوط في وقت قصير كفايه انك اتحرمت وهتتحرم من كل حاجه حلوه في حياتك كفايه
دموعه نزلت في صمت وشمس دخلت عليه وقربت منه ومسكت وشه بحب وبحنان... ممكن أعرف سووو حبيبي زعلان ليه ممكن سو الجميل يشاركني في اللي مزعله كدا ممكن
سلطان بصلها بعيون دامعه وحزينه ورمي نفسه في حضنها وبعياط وحزن...... ارجوكي يا شمس حياتي خليكي معايا ارجوكي انا عمري ما هقدر اعيش من غيرك انا عارف اني كدا كدا ميت بس خليكي الشويه اللي بقينلي في عمري خليني اعيش معاكي
شمس بحب واطمئنان.... ان شاء الله يا حبيبي هفضل جنبك ومش هسيبك ابدا بس انت سيب اللي انت فيه ده وسلم نفسك وانا هفضل واقفه جنبك حتي لو اخر يوم في عمري
سلطان بدموع وأمل... اوعديني إنك هتفضلي علي طول جمبي ومش هتسبيني.. شمس بحب وعشق... اوعدك يا حبيبي اني افضل علي طول جنبك ومش هسيبك حتي لو كان التمن حياتي
سلطان شدد من ضمته لها وهي كمان شددت من ضمتها ليه
&&وبعد وقت ليس بكثير & &
سلطان نام في حضن شمس وهي وبتلعبله في شعره وبعد حوالي ساعتين وسلطان نايم في حضن شمس وهي مازالت صاحيه سمعت دوشه كبيره وضرب رصاص بغزاره ولسه هتقوم تشوف في ايه دخل اربع رجاله من اكلي لحوم البشر وللاسف كانوا من المافيا اللي سلطان كان بيتعامل معاهم
ودخل رئيس المافيا بكلامه الايطالي وبعنف وغضب.....اخر شئ كنت اتوقعه انك تبعت رسالة زي اللي انت بعتها وتقول انك خلاص مبقتش معانا وانت عارف القوانين ياما تفضل معانا ياما تكون مع الاموات وانت اختارت تكون مع الاموات وانا هحقللك رغبتك
سلطان لسه بيحاول يبعد شمس عشان مفيش حاجه تحصلها... كان رئيس المافيا ماسكه وبأمر لرجالته انهم يقتلوه و شمس في لحظه جريت علي اللي عايز يضربه و ضربته بكل عنف وغضب ولسه هتضرب التاني... رئيس المافيا ضربها بالمسدس علي دماغها بعنف وقعت علي الارض و بتحاول تقوم بس مش قادره وسلطان صرخ بصوته كله.... شمس شمس... بس للاسف كانت اغمي عليها من الضربه ورئيس المافيا ورجالته اخدوا سلطان رغم مقاومته ليهم بس للاسف الكتره تغلب الشجاعه واخدوا سلطان وركبوه معاهم العربية لمكان محدش يعرفه... عذاب رعد ج٢... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم أللهم اسالم الفردوس لوالدى
وبعد وقت كبير شمس فاقت وكانت متعوره ودماغها بتنزف من اثر الضربه وقامت بتعب وألم بتدور علي سلطان ودورت عليه كتير في البيت كله واما ملقتهوش عيطت بتعب ووجع وقامت وعرفت ان الحل الوحيد اللي هيرجعلها سلطان انها تروح الجهاز وتستعدي القوه من هناك لانها استحاله تقدر علي المافيا ورجالتها لوحدها
**************************
&&علي الجانب الاخر&&
اللواء صبري وياسين وادهم وكرم ويامن اللي قرر انه يلاقي شمس** اللي هي رعد قلبه** بأي طريقه بس لازم يوصلها
وعدي اللي قلبه مكسور علي ضياع حبيبته كلهم راحوا الجهاز عشان يعرفوا ازاي يوصلوا لسلطان و شمس بأي طريقه ويعرفوا مكانهم
&& شمس&& راحت الجهاز و كل اللي شغالين فيه اول ما شفوها الصدمه لجمتهم معقول العقيد رعد عايشه معقوله و هي تجاهلت الكل وراحت لرئيس الجهاز اللي مجتمع باللواء صبري واخوها و اصحابها راحتله وخبطت وبعد السماح لها بالدخول .... دخلت واول ما دخلت الكل قام وقف و حاله من الصدمه والذهول والدهشة... سيطرت علي الجميع... معقول اللي مجتمعين عشانها وبيخططوا عشان يلاقوها تجيلهم برجليها
شمس دخلت وكانت دماغها لسه بتنزف بس بسيط والكل قرب منها وهي بنظره وقفتهم مكانهم وبجديه.... انا محتاجه قوه من الجهاز عشان تساعدني نرجع سلطان
رئيس العصابه... الكلام اصابه بالذهول اكتر😯😯
و بجديه.... انا عارف انك العقيد رعد احمد الوديدي ممكن تقوليلنا انتي عرفتي سلطان ازاي وايه حكايه موتك دي ومين اللي احنا دفناها لما انتي عايشه وليه سميتي نفسك شمس المنشاوي وايه اللي حصلك خلاكي تفقدي الذاكره ومتبقيش فاكره حد كدا... اكيد انتي في مهمه
شمس بجديه وثبات......👈👈 ومين قال اني فاقده الذاكره 👈👈ومين قال اني شمس المنشاوي👈👈 ومين قال اني انا في مهمه في مهمه
الكل اذبهل والصدمه لجمته وحاله صمت رهيبه سيطرت علي الكل هما كانوا بيعتبروا كل تصرفاتها دي علي إنها فاقده الذاكره ومش فكراهم بس هي دلوقتي بتعترف انها مش فاقده الذاكره
يامن قرب منها وهو مصدوم ومذبهل وبسؤال وجديه.... اما انتي مش فاقده الذاكره مين سلطان ده وليه بيقول انه هو جوزك
رعد بعنف وغضب و بصوت عالي... انت اخر واحد ليك الحق انك تتكلم أو تسأل فاهم
يامن قرب منها اكتر ومسك دراعها بعنف وغضب.... امال مين اللي ليه حق يسألك لو انا مسالتكيش
رعد بعنف وغضب اكتر..... مفيش حد ليه الحق يسألني لا انت ولا غيرك... وبتبص لرئيس الجهاز انا عايزه قوة تيجي تساعدني نخلص سلطان من رئيس المافيا ورجالته هتديني القوه دي ولا اتصرف انا بمعرفتي
رئيس الجهاز بجديه.... طبعا هطلع معاكي قوه وكمان هنيجي معاكي
رعد بقوه وثبات..... لا انا عايزه قوه بس تيجي معايا ومش عايزكم تيجوا... الكل واقف يسمع مش مصدق ان اللي بتتكلم دي تبقي صديقتهم رعد إزاي بقت بالقسوه دي وازاي مش عيزاهم يكونوا جنبها ولسه هتمشي
اللواء صبري قرب منها وبجديه وحزن.... حتي لو انتي رفضتي ان احنا نكون جنبك ونيجي معاكي إحنا هنيجي برضه
رعد سكتت واتجاهلت كلامه.. و رئيس الجهاز قرب منها وبجديه وقوه.... القوه هتروح معاكي مش عشان تحمي سلطان الحسيني لا عشان تقبض على سلطان الاخطبوط اخطر رئيس عصابه وانتي عارفه ان مفيش خواطر ولا عواطف في مجالنا ده ولا نسيتي ؟؟؟
رعد بجديه وقوه.... لا انا منستش حاجه وانا هخليه يسلم نفسه لان انا مش هسمح لاي حد ياذيه حتي لو كان التمن حياتي
يامن قرب منها بحزن ووجع..... للدرجه دي هو مهم عندك عشان تحميه وتضحي بحياتك عشانه
رعد بجديه وقوه وثبات..... ايوه مهم عندي... وجدا كمان لانه يبقا 👈👈 اخويا 👉👉 وبصت للواء صبري وبجديه اكتر... ولا ايه يا سياده اللواء ؟؟؟
@@@@@@@@@@@@@@@@
👈👈انتهي الجزء الأول من خاتمه عذاب رعد 👉👉
توقعتوا عن الجزء 2 من الخاتمه ايه✍️.... وايه رايكم في مفاجاه ان رعد طلعت عايشه✍️... وكمان الكل كان متوقع انها فاقده الذاكره.. او انها في مهمه... بس ان سلطان الحسيني الاخطبوط يبقا👈👈 اخوها 👉👉 دي بقي محدش اتوقعها ابدا 🤳
👈👈🤳طب السؤال بقا هو اخوها ازاي وعرفت منين وليه دور القسوه اللي بتتعامل بيها مع يامن واصحابها طب يامن وعرفين ليه طب الباقي بتعاملهم كدا ليه ؟؟؟؟
👈👈طب وصلت لسلطان الحسيني ازاي... وهيعملوا ايه و هينقذوا سلطان ولا هيحصل ايه ؟؟؟
👈👈و زوزو كدا راحت من عدي ولا ايه ؟
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤
👇الجزء 2 من الخاااتمة👇اتفاعله وانزل باقي الخاتمة...
يامن قرب من رعد وبحزن ووجع.... للدرجه دي هو مهم عندك عشان تحميه وتضحي بحياتك عشانه
رعد بجديه وقوه وثبات...... ايوه مهم عندي و جدا كمان لانه يبقا اخويه... وبصت للواء صبري... وبجديه اكتر... ولا ايه ياسياده اللواء
الكل اتصدم اكتر وحاسين نفسهم انهم في حلم لا لا مش حلم ده كابوس طب اخوها ازاي... الكل مصدوم الا يامن اللي حزنه وصدمته اتبدلت بفرح بس فرح مؤقت لان رعد مستحيل هتسامحه بسهوله كدا
قرب منها ومسك وشها بحب وعشق ودموع.... إنا كنت متأكد انك عمرك مهما حصل بينا ان حد هيلمسك غيري ولا هتسمحي بده ابدا
رعد نزلت ايده بعنف وغضب.... قولتلك أبعد عني واياك تقرب مني تاني فاهم
اللواء صبري بصدمه وذهول.... ممكن تفهميني هو ابني ازاي ؟؟
رعد بعنف وغضب.... اسأل نفسك هو يبقي ابنك ازاي بس ده ياكدلي انكم كلكم زي بعض مفيش حد فيكوا كويس او مخلص لحبيبته ابدا حتي انت يا سياده اللواء
اللواء صبري بعنف وغضب.... انا مش سياده اللواء أنا ابوكي فاهمه سواء رضيتي او ابيتي فا انا ابوكي
رعد بعنف وغضب اكتر..... لا انت مش ابويا وبعنف اكتر وغضب وبصوت عالي.... تعرف مع ان احمد الوديدي كان مجرم وليه في كل حاجه غلط. بس كان احسن منك علي الاقل مكنش بيرمي عياله و يسيبهم يتعذبوا في الدنيا ويبقوا مجرمين وبصريخ... انا عمري مهكون بنتك لاني انا بنت احم ولسه مكملتش اللواء صبري ضربها لأول مره في حياته بالقلم صوت القلم سمع كل ارجاء المكتب
ويامن قرب من اللواء صبري اللي كان عايز يضربها تاني وبعنف وغضب....... كفايه بقي سيبها في حالها إنت عايز منها ايه ليه بتعمل معانا كدا كفايه بقا كفايه
اللواء صبري بدموع.... انتي بنتي وهتفضلي طول عمرك بنتي وشدها لحضنه بعنف وتملك وكمل بوجع.... أنا عشت طول عمري محروم منك وحرمت نفسي من كل حاجه ولما كنت بشوفك في الجهاز كنت بتمني تكوني بنتي ومن صلبي ولما بقيتي بنتي عايزه تسبيني طب إزاي
رعد بتحاول تطلع نفسها من حضنه بس مش قادره عليه لانه كان ماسكها بخوف وتملك ولحظات بسيطه واللواء صبري فقد الوعي... و رعد مازالت في حضنه وكان لسه هيقع رعد مسكته واصحابها والكل جري وجاب طبيب الجهاز بعد ما نيموه علي الكنبه
الدكتور جه وقالهم ان ضغطه عالي وكمان شويه هيفوق وهيبقا كويس بس بلاش انفعال عشان الضغط ميعلاش عليه تاني
وبعد وقت ليس بكثير اللواء صبري فاق وبدموع وحزن وبيحاول يقوم..... انتي بنتي انا عملت حاجات عمري ما كنت اتوقع اني اعملها عشان خاطرك ارجوكي بلاش تبعدي عني ارجوكي
رعد قربته منها وبحزن...... ارجوك انت ساعدني عشان نرجع سلطان لانه يبقا ابنك ويبقا اخويه ولو خسرته هتعيش طول عمرك تندم انك ضيعته لتاني مره منك ارجوك ساعدني
اللواء صبري بحزن وجديه.....طب قولي هو ابني ازاي انا متجوزتش ولا عرفت حد غير امك
رعد بجديه.... انا هقولك بس بعد ما ننقذه لان المافيا هيقتلوه لازم نحميه و بعدين نخليه يسلم نفسه للجهاز
رئيس الجهاز ادخل وبجديه..... إحنا كلنا معاكي... وكمان اصحابها اللي الحزن ماليهم كلهم في صوت واحد احنا كلنا معاكي
يامن قرب منها.... انا كمان معاكي حتي لو مكنش اخوكي طالما حافظ عليكي ومفيش حاجه حصلتلك يبقي لازم اساعده وارده المعروف اللي عمله فيه انه حماكي
رعد اتجاهلت كلامه وبجديه وقوه للكل...انا عايزه اجتماع طارئ وسريع دلوقتي حالا للكل وكمان القوه اللي طالعه معانا
وفعلا بعد شويه اجتمعت بالكل في قاعه الاجتماعات وبدأت تعرض عليهم المعلومات اللي قدرت تجمعها وهي في فرنسا مع سلطان عشان تقدر توقع المافيا وكمان تقدر تحمي اخوها منهم
عرضت عليهم المعلومات وبدوا يتناقشوا فيها والكل في حاله ذهول من دماغ رعد اللي اقوي من الرعد نفسه معقولة دي تكون بشر زيهم مستحيل انسانه تتحمل كل ده وتكون بالقوه والذكاء ده وبعد حوالي 4 ساعات من المناقشات وعرض المعلومات
رعد بجديه للكل... الكل يكون مستعد للهجوم الساعه 3 صباحا في المكان؟؟ ومش عايزه اي خطأ ولا استهتار والكل يكون جاهز ما عدا ياسين وماندوا لانهم معندهمش خلفيه ودرايه كفايه عن مجالنا
ياسين قام وقف وباعتراض وعنف... لا انا مش هستبعد نفسي وهاجي معاكم مهما كان الثمن
رعد بجديه وقوه... لا انت ولا صاحبك ينفع تيجي معانا لانك ياسين بمقاطعه وعنف... لأني ايه مش هعرف امسك السلاح ومش هعرف اشتبك مع حد مش مهم بس انا اعرف احميكى كويس واخد بالي منك
رعد بجديه وهدوء وثبات.....لو سمحت مجالنا ده مفهوش اللي انت بتقوله ده المعركه بتدخلها يأما قاتل يأما مقتول
ياسين بغضب وصوت عالي..... انا ميهمنيش اكون مقتول بس يهمني انك تكوني عايشه ومفيش حاجه تاذيكي تاني ومهما تقولي مستحيل اتراجع عن قراري لانك انتي اللي علمتيني مبقاش ضعيف حتي لو من جوايا ضعيف انا عمري ما هسيبك ابدا
رعد مش لاقيه كلام ترد بيه عليه وهي عارفه ومتأكده ان ياسين استحاله يسيبها وبهدوء... علي الاقل خليك عشان صاحبك... وقبل ما ياسين يرد كان ماندوا رد بثبات وقوه.... وانا استحاله اسيب صاحبي ولا اتخلي عنه صحيح انتي مش صحبتي بس كل اللي اعرفه انك الصديقه الوحيده والمقربه لصديق عمري واستحاله اتخلي عنكم انتوا الاتنين وان كان علي ضرب النار ومسك السلاح فا انا وياسين نقدر علي كدا والباقي خليه علي حسب تساهيل ربنا
رعد في نفسها اعجبت بتمسك ماندوا بصاحبه وانه هو عايز يضحي بحياته عشان خاطره وعرفت قد ايه الصحوبيه اسئمي واغلي معاني الحياه
وبعد وقت ليس بقليل خلصوا الاجتماع والكل نفسه يقرب من رعد يسلم عليها... يتكلم معاها... يعمل اي حاجه بس يتأكدوا انها عايشه... و يتأكدوا انها رعد صديقتهم... بس الكل خايف من ردا فعلها وخافوا يقربوا احسن يخسروها
إلا اكرم اللي نظراته لرعد اكنها سكاكين بتقطع في قلبها قد اية هو حزين مع ان اصحابها كلهم ماليهم الحزن بس هي طول عمرها معاه قايمه بدور الام والاب والاخت كان نفسها تقرب منه وتمحي حزنه ووجعه بس هي موجوعه وحزينه اكتر منه
تجاهلت نظراته مع انها وجعها وتجاهلت نظرات باقي اصحابها... ويامن واللواء صبري قربوا منها والاتنين و في صوت واحد تعالي معايه.... رعد بصتلهم بعنف وغضب.... بكفي لاني اكتفيت منكم انتوا الاتنين ميعادنا الساعه 3 بليل وسابتهم وراحت لبيت سلطان...عذاب رعد... الجزء الثاني بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية.. باسم... اللهم أسألك الفردوس لوالداى
و هما كمان كل واحد روح بيفكر في كلام رعد وتضحياتها وازاي كانت ميته وطلعت عايشه وياتري ده بتخطيط منها ولا لاء
كل واحد فضل في ذكرياته مع رعد وكلامها
***********************************
وهي دخلت بيت سلطان بحزن ووجع... وقعدت على الكنبه وغمضت عيونها ولسه هتسرح مع ذكرياتها دخلت وحده كبيره في السن باين عليها التعب والارهاق و هم الزمن وهم السنين واكل منها رقات و الحزن مالي وشها
&& قربت من رعد&&
وهي قاعده و مغمضه عيونها ولسه هتلمس دماغها... رعد قامت بفزع... وهي بدموع.... متخافيش يا حبيبتي انا كنت جايه اربطلك دماغك حقك عليه لو كنت ازعجتك
رعد بحب وهدوء... لا لا متتاسفيش يا امي... وبعدين اسف علي ايه بس
امال بدموع وحزن...... انا لو فضلت طول عمري اتاسفلك مش هوفيكي حقك يا حبيبتي انا خليتك تبعدي عن حياتك وعن ولادك عشان ترجعيلي ابني اللي انا السبب في ضياعه من الاول
رعد بهدوء وجديه.... لا يا امي مش انتي السبب
الراجل اللي يبقي معاه جوهره ويسبها هو السبب
الراجل اللي يكون في دماغه ان الست نزوه عايزها عشان يقضي معاها وقت جميل وخلاص هو السبب
الراجل اللي ياخد وحده يفرغ فيها شحنته او غضبه من وحده تانيه هو السبب
الراجل اللي يغلط ويرمي وحده وهي حامل في ابنه هو السبب
مش هقولك انك مش غلطانه لا انتي غلطانه وعليكي جزء كبير من الغلط بس هو كمان غلطان انه يضحك علي وحده لمجرد رغبه او نزوه... ويرميها بعد مايشبع رغبته
امال بدموع وحزن........ هو قضي ليلته معايا وبعد كدا مشي وحتي لما روحتله مكنش فاكرني ولا فاكر اللي حصل بنا و ربنا يشهد عليه يا بنتي ان اللي كان في بطني منه ويعلم الله ان محدش لمسني غيره هو
رعد بجديه وهدوء.... خلاص كفايه بقا يا امي وان شاء الله هرجعلك سلطان و مش هيحصله حاجه ابدا طول ماانا عايشه
امال قربت منها وبدموع...... ارجوكي خلي بالك من نفسك يا بنتي عشان ترجعي لولادك وحياتك
رعد بحزن ووجع..... هما فين ولادي دول ولا فين حياتي دي للاسف كل حاجه راحت وانتهت
امال بأمل وحب...... ان شاء الله ربنا هيرجعلك كل حاجه زي الاول واحسن وربطتلها دماغها وباستها من شعرها وسابتها ومشيت
*** ورعد غمضت عيونها بتفتكر اصعب اوقات حياتها اللي مرت بيها ***
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
👈👈&& فلاش بااااااااااك طااااال انتظااااااره $$👉👉
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
رعد بعد ما راحت ليامن وشافته هو و زيزي وهما شبه عرايا وبعد كدا خبطت في الفازه ويامن شافها وهي طلعت تجري وللاسف رجليها خانتها ووقعت من علي السلم ويامن نزل وراها وقالتله عذاب رعد مش هينتهي غير بموت رعد 💔💔
كانت فعلا ناويه تسيب الدنيا كلها وتموت وخصوصا كان في اعتقادها ان ولادها من الوقعه ماتوا ودخلت المستشفي بس مع كلام ابوها وكلام يامن حبيبها وعشيقها اللي مقدرتش تسمعه بيقول كدا وتسيب الحزن يأكل في قلبه اكتر من كدا قررت ترجع من الغيبوبه اللي كانت فيها
بس للأسف لما قررت ترجع من الغيبوبه دي كانت بين ايدي من لايرحم وللأسف كان... رفاعي عزام والمنوفي ابو ذياد... اللي يامن قتله بسبب رعد والمنوفي طبعا كان رفاعي هربوا قبل ما ذياد يموت وفضل المنوفي عند رفاعي وهو اللي خطط ودبر لموضوع خطف رعد من المستشفي ورفاعي هو اللي نفذ وده كله عشان المنوفي ينتقم منها لموت ابنه... ورفاعي طبعا... ينتقم منها لقتلها ابوه وكمان بسبب اللي هي عملته فيه لما كان خاطف دينا ولما ضحكت عليه
فاقت من الغيبوبه لقت نفسها في مكان غير المكان ومع ناس قاسيه قلوبها كلها شر وحقد وانتقام فضلت معاهم شهر عذبوها بكل الطرق خصوصا ان بطنها كانت لسه مجروحه من اثر ولادتها سابوها لا علاج ولا اي شئ وكانوا بيدخلولها الاكل كل يومين عشان بس تفضل عايشه ويقدروا يعذبوها علي قد ما يقدروا
رعد فضلت لا حول لها ولا قوه... عايشه وميته في نفس الوقت بس بتقاوم اللي هي فيه عشان خاطر ترجع لحياتها تاني او علي الاقل متموتش علي ايدين مجرمين زي دول
وفضلت علي الحال ده حوالي شهر ورعد اتحدت تعبها اللي هي فيه ده وحاولت تهرب بس للاسف فشلت من شده الحراسه إللي كانت عليها وكل يوم مبيعديش من غير شماته المنوفي و رفاعي وعذابهم ليها اللي مبينتهيش
وفي يوم وهي محبوسه في المخزن الخاص بيهم دخل رفاعي والمنوفي وقرروا ينهوا حياه رعد ويخلصوا منها ودخلوا وقلبهم كله شر وغل وانتقام ورشوا في المخزن كله بنزين عشان المخزن يولع برعد اللي كانت مربوطه من ايديها ورجليها وهي محاولتش تقاوم تاني ولا حاولت تهرب تاني
خصوصا لما رفاعي دخل عليها في مره وقالها انهم خطفوا ولادها بعد ما خطفوها من المستشفي وحطوا وحده بدالها وللاسف كانت... شمس المنشاوي... حبيبه سلطان الحسيني الاخطبوط بعد ما خطفوها عشان يحرقوا قلب سلطان الحسيني عليها عشان ينتقموا منه لخسارتهم الصفقه اللي كانت معاه... قتلوها واخدوها حطوها مكان رعد في المستشفي واخدوا رعد ورموها في المخزن وهي تعبانه
وبكدا تكون اللي ماتت في نظر الكل هي رعد احمد الوديدي وهي في الاصل شمس المنشاوي حبيبه سلطان الحسيني... و دخل لرعد و قالها انهم خطفوا ولادها كمان ورموهم في البحر هما صحيح معملوش كدا لان ولادها اللواء صبري اخدهم بس هو قالها كدا عشان يحرق قلبها زياده وينتقم منها
وفعلا نجح في كدا انه يحرق قلبها بكلامه وهي للاسف مكنش بايدها حاجه تتأكد منها انهم عايشين.... حياتها ادمرت بخيانه جوزها ليها مع زيزي وكمان موثقش فيها وطلقها من غير ما يسمعها واتخلي عنها في اشد وقت هي كانت محتجاه فيه لما كانت تعبانه
رفاعي والمنوفي بشر وانتقام... وهي مازالت سرحانه... ايه يا حلوه خلصتي سرحان ولا لسه بس متقلقيش إحنا هنريحك من كل حاجه وندفعك تمن اللي انتي عملتيه غالي اووي ولسه رفاعي والمنوفي اللي كل واحد ماسك مسدس في ايده ولسه هيضربوا عليها النار
دخل عليهم البهنساوي بكل ثبات وقوة.... طب مش لما تدفعوا تمن اللي انتوا عملتوه انتوا الاول
رفاعي والمنوفي الصدمه لجمتهم ان البهنساوي عدوهم الاول بعد سلطان الحسيني انه قدر يوصلهم بالسرعه دي ولسه رفاعي والمنوفي هيضربوا البهنساوي كان ضارب كل واحد فيهم طلقه في دماغه وقعوا علي اثرها
وبعنف وغضب ليهم... وهما بيطلعوا في الروح شوفتوا مش قولتكوا اني لو شفتكوا تاني هقتلكم شوفتوا عشان تعرفوا ان البهنساوي مبيقولش كلام وخلاص ومفيش حد بيتحداني ويفضل عايش وفي لحظه كان ضارب عليهم تاني النار وضربهم كذا طلقه ماتوا علي اثارها ودخل باقي رجاله رفاعي واشتبكوا مع البهنساوي ورجالته
ورعد استغلت الفرصه وفكت نفسها وطلعت تجري والبهنساوي اخد باله وطلع يجري وراها هو ورجالته
ولحظات وقدروا يمسكوا رعد والبهنساوي قرب منها وبشهوه ورغبه.... رايحه فين يا وحش انا موكد هقتلك انتي كمان لانك اكيد خاينه وغداره زي عشيقك رفاعي بس الاول اتمتع بيكي واشبع نفسي منك... وبشهوه ورغبه اكتر....لانك بصراحه فرسه جامده اوي... ومش اي خيال يقدر عليكي... وبشهوه اكتر... بس اطمني انا اقدر عليكي
وفي لحظه سهو من البهنساوي... وانتباه من رعد ضربته بدماغها في دماغه وطلعت تجرى وقدرت تستخبي منهم والبهنساوي ورجالته دوروا عليها كتير والفضل الله انهم ملقوهاش لانهم لو كانوا لقوها كانوا مؤكد البهنساوي كان موتها من غير ما يرتجف له جفن
و رعد حالتها ونفسيتها اللي كانت مدمره مكنتش هتقدر تقاوم كتير البهنساوي... دوروا عليها كتير وملقوهاش وكلف ناس بالبحث عنها
👈👈 رعد بعد ما استخبت خرجت ومشيت تايهه وتعبانه وحزينه قلبها مكسور مش عارفه تروح فين ولا تيجي منين... مش عارفه حبها لكل اللي حواليها صح ولا غلط... مش عارفه حبها لحبيبها وعشيقها يامن ليه ضعفها بالشكل ده... ليه اصلا حبته ليه بعد ما كانت قافله قلبها من سنين بعد خيانه مؤمن ليها ومعامله جاسر الوحشه معاها... حتي عدي بكل حبه وعشقه لها مقدرش يحرك مشاعرها ليه عملت في نفسها كدا وحبت تاني ليه بتضحي دايما عشان خاطر اللي حواليها... ليه دايما العذاب و الحزن والوجع والألم من نصيبها... هي ليه حبيبها عمل فيها كدا وخانها ليه واحد زي رفاعي يموت اولادها اللي يامه حلمت انها تشوفهم وتضمهم لصدرها وتحس احساس الامومه اللي يامه حلمت بيه ليه كل ده ليه
👇👇👇*********
وهي ماشيه والدموع نازله مغرقه وشها زي الشلال... ما اخدتش بالها من العربيه اللي كانت هتخبطها واللي كان من حسن حظها... كان فيها سلطان اللي كان راجع من عند سهر... ولولا انه انتبه في اخر لحظه كانت زمانها تحت عجل العربيه
نزل بسرعه وشاف شبيه حبيبته اللي دور عليها كتير وللأسف رفاعي بلغه ان هو موتها وكمان قاله علي عنوان المستشفي اللي فعلا فيها شمس حبيبته عشان يروح يشوفها ويحرق قلبه زياده عليها
وفعلا راح المستشفي وشاف حبيبته هناك وعي ميته وقلبه اتكسر من الحزن عليها وزاد قسوته في التعامل اكتر واكتر وحتي شويه الرحمه اللي كانوا في قلبه راحوا لما شاف حبيبته ميته
قرب من رعد التايه الحزينه التعبانه و قرب منها زياده وشدها لحضنه وضمها بقوه وعنف وتملك مع انه عارف انها مش شمس حبيبته وكمان اتاكد لما شاف النعي بتاع رعد في الجرنال ان اللي معاه دي العقيد رعد احمد الوديدي
طب هي عايشه إزاي وجت بين حضنه ازاي... ولنفسه اكيد ده عوض ربنا ليا انا هاخدها بدل شمس اللي راحت مني أنا كان نفسي اقطع رفاعي الكلب ده بسناني... بس البهنساوي لقاه قبلي وقدر يموته مع اني كان نفسي اقطعه عشان أتجرأ علي اذيه حاجه ملك سلطان الحسيني... و لنفسه لالا دي مكنتش اي حاجة دي كانت شمس حياتي
اخد رعد معاه لانها كان اغمي عليها وهي في حضنه من كتر التعب اللي هي فيه واخدها بيته وفضل طول الليل نايم وواخدها في حضنه بحب وفرحه وتملك
&&تاني يوم الصبح&&
سلطان نزل ودخل مكتبه اللي في فيلته... عشان يخلص شويه شغل تبع صفقه الاسلحه اللي هو هيستوردها وبعد ما خلص ولسه هيخرج
دخلت عليه امال واللي هي تبقي امه... ورعد كانت نازله من علي السلم عشان تمشي لانها مينفعش تقعد في بيت مش بيتها ومع واحد هي متعرفهوش
👈👈&& نزلت ولسه هتخرج سمعت الحوار اللي دار بين سلطان وامه &&👉👉
امال بدموع..... ارجوك يا ابني سامحني والله كان غصب عني مش بأيدي
سلطان بعنف وغضب وصوت عالي..... كان غصب عنك انك تسلمي نفسك لواحد من غير ما يكون جوزك وكمان تجيبي منه عيل وعشان خاطر خايفه من الناس والفضيحه ترميه في ملجأ وتسبيه للدنيا والزمن يلطشوا فيه ويخلوه مجرم
وبصوت عالي اكتر وغضب... اسامحك علي ايه بالظبط قولي علي ايه... علي اختي اللي مش أختي ولا حياتي اللي كان نفسي تبقي غير شكل... اسامحك انك سبتيني وبقيت اكبر واخطر مجرم... اسامحك ان عليا كذا قضيه وفي اي وقت هترمي في السجن واكمل حياتي فيه ولا حتي اتعدم... اسامحك علي ايه... ده حتي لو فكرت اسامحك وأبقى انسان شريف هيكون نصيبي طلقه تنهى حياتي قولي اسامحك علي ايه بالظبط قوليلي
امال بحزن ودموع ووجع..... ارجوك يا ابني كفايه وتعالي نعيش سوا واعوضك عن كل اللي شوفته
سلطان بعنف وغضب... انا مش ابنك ومش عايزك تعوضيني عن حاجه ابدا واحمدي ربنا انك لما جتيلي مرمتكيش في الشارع وخليتك تعيشي معايا هنا وحذاري تفتحي معايا الموضوع ده تاني لان هتكوني وقتها في الشارع فاهمه ولا اعيد كلامي تاني وسابها وخرج راح الوكر بتاعه
ورعد كانت استخبت عشان ميشفهاش وبعد ما سلطان خرج
رعد دخلت لامال االي كانت منهاره علي الارض ودموعها نازله زي الشلال قربت منها وبتعب وحب.... ممكن كفايه بقا دموع لانها مبترجعش حاجه ارجوكي كفايه بقا.. وقولي حكايتك وانا ان شاء الله لو اقدر اساعدك تاكدي اني هساعدك... عذاب رعد... ج٢... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم أللهم اسالك الفردوس لوالدى
امال بصتلها بعيون باكيه حزينه... وكل اللي امال قالتهولها انها اتعرفت علي اللواء صبري... لما كانت عندها مشكله ان مجرم كان بيتهجم عليها وعايز يتجوزها بالقوه
راحت الجهاز عشان حد يساعدها وفعلا اللواء صبري ساعدها
وفي يوم لما اللواء صبري شاف اعتماد وهي بتتجوز الحزن والاحباط كسر قلبه وراحلها وهو حزين وكان شارب عشان ينسي اللي هو فيه... وللأسف شرب ومقدرش ينسي بس اذي وحده ملهاش اي ذنب في حزنه ولا زعله وفي لحظه توهان من اللواء صبري... و لحظه حب وعشق وضعف واستسلام من امال سلمتله نفسها واليوم عدا علي كدا
مع ان امال كانت لسه بنت وكان صبري اول واحد يلمسها وهو عارف كدا كويس بس هي لما راحتله انكر اللي حصل بينهم ومرضيش يعترف باللي في بطنها... عقابا لاعتماد علي اللي عملته فيه مع ان امال ملهاش ذنب بس اعتبارها خاينه زيها زي اعتماد... وزي اي ست متحفظ علي حب واحد لها وتروح لغيره... عشان أغراض ماديه او معنويه
&& وبعد كدا امال ولدت ولان المجتمع نظراته قاسيه وملهوش غير الظاهر ولأنه مجتمع مبيرحمش ومينفعش البنت الشرقيه تعمل كدا لانه من كبائر المحرمات
امال ودت ابنها الملجأ وفضلت متابعاه لغايه 5 سنين لما كان في الملجأ... بس بعد كدا سلطان هرب مع اللي هربوا وكان من ضمنهم وئام بنت اختها اللي كان معاها اخوها كمان لان امهم ماتت وهي بتولدهم وابوهم اتجوز غيرها ومرات ابوهم مرضيتش تخليهم معاها فابوهم وداهم الملجأ هما كمان عشان كان دخله ضعيف وكمان كان بيحب مراته التانيه وكان اسير لها وكمان بفلوسها وفلوس ابوها كان عايش عيشه طول عمره بيتمناها فرمي ولاده في ملجأ من غير ما يرجفله جفن وللاسف الشديد ده كان👈👈( ابو يامن ووئام تبقي اخته)👉👉
✍️ توضيح ✍️يعني سلطان يبقا أخو رعد من ام تانيه بس الاب واحد اللي هو اللواء صبري 😯😯😯😯الايموشن الدهشه ده زيزي اللي عملاه وهي بكتبها فون زي ماانتم اكيد الدهشه مليه وشكم انتم كمان... وانا بعدلها وبرجعها... ميرضتش اشيله وسبته
✍️ توضيح ✍️ ويامن يبقي اخو وئام اللي هربت مع سلطان من ضمن اللي هربوا هو عارف انها مش اخته وهي كمان عارفه كدا بس طلعت لقيته قدامها وهو اللي رباها وكبرها وخلاص بقا... سندها حتي لما موت حبيبها اللي كانت فكراه حبيبها مسبتش سلطان وفضلت معاه
✍️ توضيح ✍️(( يعني سلطان اخو رعد ووئام اخت يامن وامال تبقي خالتهم وهي عارفه ان وئام بنت اختها بس متعرفش يامن راح فين لانها كانت متابعاه لغايه 5 سنين لما سرايه خدته من الملجأ
✍️✍️👈👈🤳🤳 رعد بعد ما سمعت كلام امال دموعها نزلت بحزن ووجع وقررت تساعد امال انها ترجعلها ابنها وتخليه يسلم نفسه لانه اخوها و استحاله تسيبه يضيع دلوقتي زي الدنيا ما ضيعته قبل كدا
امال حضنتها بقوه وحب وامتنان ورعد بادلتها الحب ده واتفقوا انها تفضل في نظر سلطان الحسيني شمس المنشاوي وتفضل تبينله انها فاقده الذاكره وفعلا طلعت اوضتها قبل ما سلطان ما يجي وعملت نفسها نايمه
وسلطان دخل سأل الخدامه علي شمس وطلعلها فوق وصحاها 👈👈 وطبعا اللي بعد كدا انتوا عرفينه
والاحداث مشيت علي كدا 👈 محدش اتوقع ابدا ان مجري الاحداث كدا وكمان محدش اتوقع ان رعد بقت شمس ولا وصلت لسلطان ازاي بس انا وضحتلكم خصوصا لما لقيتكم اتاثرتوا جدا مع الاحداث وزعلتوا علي موت رعد انا اديتكم خيط تمشوا عليه يبين ان رعد هي شمس وعايشه بس للاسف محدش اخد باله من ده... اوضحلكم اكتر في مشاهد تاكد انها رعد مش شمس👇👇
👈١،،، لما انقذت الراجل ومراته وولاده والقوه اللي دافعت بيها عنهم
👈٢،،،، لما حضنت ولاده عشان اتحرمت من الاحساس ده فطلبته منهم
👈٣،،،، لما راحت المطعم مع سلطان وسهروا مع الاجانت هي كانت رعد بس انا مينفعش اخليها تفهم كلامهم اللي بالانجليزي وخصوصا ان سلطان وثق فيها وصدق انها فاقده الذاكره ولو كانت فهمت كلامهم كان سلطان شك فيها ومعرفتش تعمل اتفاقها مع امال عشان ترجعه وتحافظ علي اخوها
👈٤،،،لما سلطان ضربها بالحزام كانت رعد بس هي سابته يعمل فيها كدا عشان تثبتله إنها فاقده الذاكره... و مش رعد القويه اللي تقدر تدافع عن نفسها
👈٥،،،لما سلطان كان عايزها والرغبه مشتعله في جسمه و كيانه ورعد استنته يدخل الحمام وعملت نفسها شربت خمره وسكرت بس هي مشربتش اصلا وعملت كدا عشان تبعد سلطان عنها وميقربلهاش لانها اخته وكمان ملك لواحد تاني صحيح هو غبي بس ملكه هو وبس واستحاله حد يلمسها غيره حتي لو سلطان مكنش اخوها
👈٦،،، لما دافعت عن سلطان وضربت البهنساوي ورجالته وقالت لسلطان انا خايفه عليك ومش عايزه اخسرك
👈٧،،، لما رجعت مع سلطان من السفر وقرر يخبيها لما ياسين شافها واتعرف عليها ورعد برده انكرت معرفتها بياسين عشان تكمل اتفاقها مع امال... وهي سمعت كلامه وراحت معاه عشان تطمنه وبعد وقت قليل رجعته تاني
👈٨،،،لما رعد راحت ليامن السجن واخددته في حضنها... ومتكلمتش خالص وفضلت جنبه للصبح وبعدين مشيت... ده مكنش حلم... ده كانت حقيقه... وده بياكد انها عايشه مش ميته
(((وكل دي☝️☝️☝️ كانت حاجات كنت ذكراها بعد موتها تثبتلكم انها رعد مش شمس بس انا طبعا بحب الاثاره والتشويق وبعشق عنصر المفاجأه... موضحتش ده غير في الاخر))))
👈👈 وكان نفسي تتوقعوا معايا والناس اللي قالت ان الروايه احداثها اتغيرت وكمان الاشخاص اتغيرت... لو كانوا ركزوا في اللي انا ذكرته كانوا وصلوا بس هما اخدوا بظاهر الاحداث مش بمضمونها👉
👈👈اللي انا عملته ده كله وتعبي في تغير مجري الاحداث ده عشان تبقي الروايه مميزه ومتكونش روايه عابره وخلاص وتعلم في قلوبكم وعقولكم وتعجبكم... اتمني فعلا تكون كدا عندكوا 💖💖💖💖
❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤
👇الجزء3من الخاااتمة👇فاضل الجزء 4 من الخاتمة والاخير وصله البارت ل600 كومنت وانزله بليل
رعد فتحت عيونها بحزن ووجع ودموعها مغرقه وشها... لما افتكرت اصعب احداث مرت عليها وبعد وقت ليس بكثير كانت الساعه قربت علي 3 صباحا قامت جهزت نفسها واستعدت عشان تروح تنقذ اخوها ولسه هتخرج امال جت وبحب وحزن...ربنا يحميكي يا حبيبتي ويخليكي لحبايبك يارب
رعد بحزن ووجع... خلاص معدتش ليه احباب
امال بحب وثقه... الدنيا كلها بتحبك يا حبيبتي ربنا يبارك فيكي ويطول في عمرك يارب
رعد باست دماغها وسابتها ومشيت وامال راحت عشان تصلي و تدعي ربنا انه يحفظ رعد من اي شر وضرر
وهي خرجت واتقابلت مع القوه وكمان رئيس الجهاز اللي صمم يطلع معاهم وكمان اللواء صبري واصحابها كلهم و مؤمن اللي فرح جدا ان رعد عايشه بعد ما عدي بلغه مكنش عارف يفرح ان رعد عايشه ولا يفرح عشان مراته برجوع رعد هتخف وهترجعله مفكرش كتير في سبب معين لفرحته المهم انه فرحان ومراته وحبيبته وام ابنه هترجعله تاني
***************************
الكل اجتمع وراحوا المكان اللي المافيا قاعدين فيه مؤقتا لغايه لما يخلصوا العمليه بتاعتهم ويرجعوا بلادهم تاني وده اللي رعد قدرت توصله من بحثها عن معلومات تفيدها في انها تلاقي سلطان وبعد وقت ليس بقليل وصلوا لمكان المافيا اللي طبعا مأمنين نفسهم ومستعدين لاي هجوم
وصلوا وقبل ما يدخلوا
يامن قرب من رعد وبحب وعشق..... ارجوكي تحافظي على نفسك ارجوكي بلاش تضحي بنفسك تاني كفايه كدا
رعد بصتله بحزن ووجع وتجاهلت كلامه ولسه هتمشي
يامن شدها من دراعها وبحب وعشق اكتر..... لو مش هتخلي بالك من نفسك عشاني يبقي عشان خاطر ولادنا دي دي و فهد
رعد بحزن ووجع... و هما فين ولادنا ما خلاص ماتوا وبحزن ووجع اكتر... ياريت اموت انا كمان علي الاقل ارتاح من اللي انا فيه
يامن بحب وعشق......لا هما مامتوش هما مع اللواء صبري ارجوكي حافظي على نفسك عشانهم هما مش عشاني ارجوكي
رعد بصدمه و بدهشه..... انت بتقول ايه رفاعي والمنوفي قالولي انهم رموا ولادي في البحر
يامن بجديه وصدق... صدقيني فهد و دي دي عند اللواء صبري ولو احنا مش في الظروف دي كنت اخدتك وروحنا شفناهم
رعد اترسم أمل جواها معقولة ولادها اللي ياما بكيت عشانهم معقوله هما عايشين معقول هتشوفهم تاني معقول
رعد فاقت من شرودها وسرحانها علي ضرب النار والاشتباكات ولسه هتجري يامن شدها وحضنها بقوه وخوف و بعشق... لو حصلي حاجه ارجوكي ابقي سامحيني
رعد سحبت نفسها من حضنه وبجديه..... طول ما انا عايشه مفيش حاجه هتحصلك لا انت ولا اي حد يخصني حتي لو كان التمن حياتي وسابته وجريت علي جوه
ويامن كمان جري علي جوه في قلب الاشتباكات وبدأت الاشتباكات بصوره همجيه وشديدة من رجاله المافيا اللي مبترحمش ورعد بتحاول علي قد ما تقدر ان مفيش حاجه تحصل لاصحابها وعايزه توصل لسلطان باي شكل وباي وسيله... عذاب رعد ج2... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم... اللهم أسألك الفردوس لوالدى
ياسين وماندوا مبيحولوش يشتبكوا هما بيصوبوا بس وكمان هدفهم الاساسي هو حمايه رعد من العصابه
رجاله المافيا ورئيسهم كانوا بيضربوا بكل عنف ورعد واصحابها والقوه ورئيس الجهاز واللواء صبري كمان بيضربوا بشكل اعنف لانهم هدفهم تدميرهم وبس
ياسين واحد قرب عليه واشتبك معاه وطبعا ياسين ملهوش في الاشتباكات فالي قدامه ضربه بقوه وغضب ورعد شافته بس كانت بتشتبك مع واحد تاني وبصوتها كله ليامن لانه هو اللي كان قريب منها... الحق ياسين يا يامن الحقه
يامن جري عليه من غير كلام وضربه بعنف وشراسه وانقذ ياسين والاشتباكات استمرت حوالي ساعه ورعد واصحابها قدروا يصفوا عدد كبير من رجاله المافيا بس مش كلهم
وبعد لحظات رعد كانت هاجمه علي رئيس المافيا وخنقته بدراعها بعنف وغضب وشراسه.....فين سلطان انطق فين سلطان
رئيس المافيا بصوت مكتوم وبجديه.... سلطان انا موته بايدي و دفنته
رعد زادت من مسكتها لرقبته وبعنف وغضب اكتر... فين سلطان انا عارفه انه لسه عايش هتقول هو فين ولا اقطعك وارميك للكلاب انطق
رئيس المافيا خلاص مبقاش قادر يتنفس من مسكه رعد و بصوت مكتوم اكتر وجديه.... دفنته حي
رعد بجديه وخوف وصريخ... انطق دفنته فين انطق
رئيس المافيا شاور لها علي المكان وللاسف سابته ومخلصتش عليه وجريت علي مكان سلطان والباقي اشتبك مع رجاله المافيا الباقين
ورعد راحت لمكان سلطان وحفرت بايدها لانها مكنش ينفع تستخدم حاجه عشان متأذهوش... حفرت بسرعه ووصلتله وللأسف لقيته شبه ميت شددته بسرعه وعملتله تنفس صناعي وسلطان بدأ يتنفس ببطئ وصعوبه
ولسه هتقومه لاقت رئيس المافيا علي راسها بالمسدس وشدها وقفها وبجديه وشر وانتقام....والله يا حلوه آنتى صعبانه عليا انك فكرتي انك تموتي رئيس المافيا ولا رجالته بسهوله دي... وبستهتار وتريقه...... قولتيلي يا حلوه انتي اسمك ايه اااه اااه رعد بس للاسف عندي انا مفيش حاجه اسمها رعد ولا حتي عواصف لانك هتموتي حالا
اصحابها والكل في نفس واحد...... اياك تقرب منها اياك
سلطان قام بتعب ظاهر وبجديه...... انت حسابك معايا انا مش معاها اعمل اللي انت عايزه فيه بس بلاش هي هي ملهاش ذنب ابدا
رئيس المافيا بجديه اكتر.... انا عايزها هي... عايز يبقي ليا الشرف اني اقتل الوحش المقنع اللي حير العالم كله وفي الاخر طلعت واحده ست... عذاب رعد ج2... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم... اللهم اسألك الفردوس لوالدى
وبيقرب منها بس بصراحه مش اي ست لانها صاروخ مقدرش عليه حد... وفي لحظه سهو منه يامن ضربه علي دماغه وبدأت الاشتباكات تاني ورعد اشتبكت مع رئيس المافيا بقوه و شراسه واستعملت قوه الشبح اللي عندها ولسه هتكسرله رقبته وتخلص منه
واحد صوب عليها النار... ويامن وسلطان اللي كانوا قريبين منها شافوه وبصريخ حاسبى يا راااعد حاسبي
ولان سلطان كان تعبان ويامن كان استرد صحته شويه كان اسرع من سلطان و جري علي رعد وللأسف اخد طلقتين وحده في رجله بالتحديد في ركبته والتانيه في صدره
رعد بصريخ.......يامن يامن وفي لحظه كانت ضاربه رئيس المافيا بعنف وغضب وكسرتله رقبته ووقع جثه هامده وجريت علي يامن وقعدت جنبه وبدموع وصريخ.... ليه عملت كدا ليه
يامن بحب وعشق... وهو بيمسحلها دموعها... حياتي دي ولا حاجه بالنسبه لحياتك انتي... ياريت تسمحيني علي اللي انا عملته فيكي وبتعب ظاهر بس والله انا عمري ما لمست واحده غيرك من اول ما عرفتك لان عمري ما اتمنيت حد غيرك انتي وغمض عيونه
رعد صرخت بصوتها كله وكانوا اصحابها قضوا علي رجاله المافيا وجريوا عليهم كرم شال يامن بسرعه وواده علي العربيه والباقي جريوا وراه
ولسه رعد هتروح وراهم لقيت سلطان هيهرب ورئيس الجهاز بقوه وجديه للقوه..... امسكوه ولو حاول الهرب اقتلوه فاهمين
رعد بصريخ وجديه ودموع.... ارجوك سياتك اديله فرصه يسلم نفسه ارجوك
رئيس الجهاز بجديه اكتر.... انتي عارفه العواطف ملهاش مكان عندنا فياريت تسبينا نكمل شغلنا والا هتكوني بتتستري علي مجرم
رعد بدموع وصريخ...... هو مش مجرم مش مجرم هو اخويه اخويه... الصدمه لجمت سلطان ووقف مكانه بعد ما كان لسه هيجري
رعد جريت عليه وقربت منه ومسكت وشه بحب وحزن و بدموع...... ايوه انت اخويه وانا اختك ارجوك سلم نفسك ارجوك بلاش تضيع عمرك هدر
سلطان بعنف وغضب.....إذا كانت دي خطه او تمثليه منك يا سياده العقيد عشان اسلم نفسي فريحي نفسك عشان انا مش هسلم نفسي وبعدين روحي لحبيبك وسبيني في حالي اكمل حياتي لوحدي واعيش مع المجرمين والسلاح والمخدرات و بعدين انا مفتكرش اني اذيتك في يوم ولا حتي لمستك فابعدي عني بدل ما اذيكي انتي دلوقتي ابعدي عني وزقها وقعها علي الارض ولسه هيمشي
رعد مسكت مسدسها وصوبته علي صدرها... وبعنف وصريخ ودموع..... يبقا انت اللي اخترت... سلطان بص وراه وباستهزاء... ايه هتكملي خطتك ولا ايه
رعد بدموع وحزن..... لا دي مش خطه دي حقيقة انك اخويه... و حكتله علي اللي حصل بينها وبين امال امه و... ده الاثبات الوحيد ليك انك اخويا ومش تمثيله انا عملاه عليك عشان تسلم نفسك... وفي لحظه كانت ضاربه نفسها بالرصاص في صدرها
سلطان بخوف وصريخ.... عملتي ايه في نفسك يا مجنونه عملتي ايه
رعد بحزن وتعب ...وصوبت المسدس علي دماغها..... يا إما تسلم نفسك او هضرب الطلقه الجايه في دماغي
وبدموع وحزن... علي الاقل هرتاح من اللي انا فيه
سلطان واقف مصدوم... و رعد سحبت طلقه وغمضت عيونها و استسلمت للي هي فيه ولسه هتضرب نفسها
سلطان جري عليها وشد منها المسدس وشدها لحضنه بخوف وحزن... وبدموع ليه عملتي كدا ليه
رعد بحب وتعب... لو ده الاثبات اللي هيخليك تصدق انك أخوية وان اللي بعمله ده مش خطه ولا تمثليه عشان اخليك تسلم نفسك انا مستعده اعمل اكتر من كدا بس انت متهربش وتكمل في اللي انت فيه وبتعب اكتر.... ارجوك يا
سلطان متهربش ارجوك خليك معايا وغمضت عيونها
وسلطان صرخ بصوته كله.... راااعد فوقي يا رعد فوقي انا هفضل معاكي ومش ههرب تاني ولا هكمل في اللي انا فيه ده بس فوقي و خليكي معايا حتي لو مش هتبقي مراتي كفايه انك تكوني اختي ارجوكي فوقي
رئيس الجهاز اللي كان واقف من الاول هو والقوه محاولش يتدخل لانه متاكد لو اتدخل رعد هتمنعه قرب منهم وبجديه يلا ننقلها المستشفي وياريت تسمع كلامها مش عايز اقولك لو عملت اللي في دماغك انا هعمل فيك ايه واكيد انت الخسران... فياريت تسمع كلامها ومتضيعش كل اللي هي عملته عشانك وترميه في الارض وتهرب رومتسلمش نفسك
سلطان بحزن ودموع وهو حاضن رعد.....ارجوك سبني اطمن عليها وانا هكون تحت امرك
رئيس الجهاز شاور لواحد من القوه عشان يشيل رعد بس سلطان رفض
ورئيس الجهاز بجديه... بس انت تعبان ومش هتقدر تشيلها.. سلطان بحزن ودموع... اللي تعمل كل ده عشان تحمي اخوها وترجعه يبقي اقل حاجه اخوها يشيلها في تعبها ووجعها وبعزيمه واسرار منه شالها ووداها العربيه
*************************
&& في المستشفي &&
راحوا المستشفي اللي كان فيها اصحابها واللواء صبري اللي راح معاهم بعد ما رعد طلبت منه انه ميكونش واقف لحظه مواجهتها لسلطان وهو وافق طبعا عشان الامور متتازمش وعشان يفهم منها ايه اللي حصل
وبعد وقت ليس بقليل
رعد طلعت من اوضه العمليات وكمان يامن اللي للاسف حالته خطيره بسبب اصابته
رعد رفضت تقعد في اوضتها بعد ما فاقت وصممت تروحله واخدت سلطان معاها خوفا من انه يهرب و ميسلمش نفسه
دخلوا وسلطان بحب وعشق... انا اسف اسف انا السبب في اللي حصل يارتني كنت موت قبل ما يحصله كدا يارتني كنت موت
رعد بدموع وحب بعد الشر عليك يا حبيبي ان شاء الله هيبقي كويس ويرجع زي الاول واحسن بس ارجوك تدعيله وكمان تسلم نفسك... عذاب رعد... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم اللهم أسألك الفردوس لوالدى
سلطان مسك وشها بحب وعشق.... انا وعدت رئيس الجهاز اني هطمن عليكي وبعدين اسلم نفسي وانتي خليكي جنبه وابقي طمنيني عليه وبحزن ووجع.... ارجوكي خلي بالك من وئام صحيح هي مش اختي بس انا اللي ربيتها وكبرتها ارجوكي خلي بالك منها وخليها معاكي وفي حمايتك
رعد مسكت وشه بحب وصدق.... انا عمري ما هسيبها ولا اسيبك طول ما انا عايشه فطمن قلبك مهما حصل هفضل واقفه جنبك وهفضل معاك
سلطان باس راسها بحب... وسلم نفسه لرئيس الجهاز اللي كان بره مستنيه واخده ومشي
و رعد فضلت جنب يامن وبعد وقت ليس بقليل نامت علي الكرسي جنبه و حاطه دماغها علي السرير بتاعه والكل فضل بره مستنين ان يامن يفوق لانهم مستحيل يسيبوه او يسيبوا رعد في محنتهم دي والكل من التعب نام علي الكراسي بره
الصبح الدكتور خبط علي اوضه يامن ودخل بعد ما رعد سمحت له بالدخول.. الدكتور اتكلم معاها بصوت واطي نسبيا وبجديه اطمني سيادتك هو هيفوق بعد شويه بس للاسف مش هيقدر يمشي زي الاول لان الطلقه اصابت منطقه حساسه في الركبه فصعب انه يمشي تاني
رعد بصدمه وجديه.... يعني ايه اللي انت بتقوله ده
الدكتور بجديه اكتر... انا اسف بس هي دي الحقيقه احنا حاولنا علي قد ما نقدر بس للاسف هو صعب يمشي زي الاول تاني
رعد.. يعني ايه مش هيمشي زي الاول تاني
الدكتور بجديه.... يعني هيمشي بس علي جهاز او آله متحركه
رعد بصدمه اكتر... ازاي بتقول كدا ازاي
الدكتور باسف وجديه....انا اسف يا فندم ادعيله انه يتخطي المرحلة دي لانها هتأثر علي نفسيته جدا ادعيله واستحمليه وسابها وخرج
ورعد قعدت علي الكرسي بصدمه وذهول معقول دي تكون نهايه حبيبها معقول بس هي اكيد مش هتسيبه ولازم تساعده يتخطي محنته زي ما بتساعد الكل وده مش اي حد ده حبيبها وعشيقها وابو ولادها قربت منه و للأسف يامن كان فاق من اول ما الدكتور دخل
قربت منه ولقت دموعه نازلة بوجع وحزن واول ما شافها دير وشه وهي لفت وشه ليها تاني وبحب وعشق مش عطفه و لا شفقه..... تأكد مهما حصل هفضل واقفه جنبك وعمري ما هسيبك ابدا
يامن بدموع وعنف وغضب... عشان مين تعملي كدا هاااا عشان مين... انا بقيت عاجز عاجز فاهمه يعني ايه عاجز انا مين عشان العقيد رعد احمد الوديدي تفضل جنب واحد عاجز انا مين قوليلي
رعد بدموع وحب.....انت حبيبي وجوزي وابو ولادي وعمري ما هسيبك ولا هتخلي عنك لان انا السبب وحتي لو مكنتش السبب استحاله اسيبك فاهم استحاله اسيبك
يامن بصريخ وجنون...... انا مش عايزك جنبي ولا عايز منك شفقه ولا عطف وبيحاول يشد المحلول من أيده وبيقوم بعنف وللاسف جرحه اتفتح واصحابها واللواء صبري دخلوا علي الصريخ وبيحاولوا يهدوا يامن اللي وقع لانه مقدرش يقف علي رجليه شالوه وحطوه علي السرير وهو بيحاول يبعدهم عنه بس مش قادر
ادهم راح جاب الدكتور اللي جه وربطله جرحه واداله حقنه منومه وطلب منهم انهم يسيبوه يرتاح بس رعد رفضت وفضلت جنبه وهما خرجوا وقعدوا بره وبعد وقت ليس بقليل يامن فاق وبيحاول ينزل من علي السرير
رعد قامت من علي الكرسي وطلعت جنبه علي السرير وخدته في حضنها بحذر عشان جرحه وبدموع وحب و عشق.....ارجوك كفايه بقا ارجوك
تعرف انا اتعذبت في بعدي عنك قد ايه وايه إللي حصلي... وبدأت تحكي ليامن كل اللي رفاعي والمنوفي عملوه فيها من عذاب وهي ازاي كانت في بعدها عنه وكمان حكايتها مع سلطان وهو كان بيسمعها بوجع ودموعه نازله ومش بتقف علي حبيبته اللي بسببه اتعذبت يامه
يامن ضمها هو كمان بحب وعشق وبخوف وبدموع.... بس انا بقيت عاجز ارجوكي سبيني وعيشي حياتك وربي ولادنا انتي اكبر من انك تفضلي جنب واحد عاجز
رعد بحب وعشق وهمس وهو في حضنها.... عارف انا بحبك قد ايه وعارف انا هموت وتقولي الكلمتين قد ايه وبهمس اكتر عارف انت بقالك قد ايه مقولتليش الكلمتين كتير اوي اوي وبهمس وبمكر... هاااا هتستسلم للتعب والرقده ولا هتحارب معايا وترجع مينو حبيبي العاشق المجنون من تاني وبعدين الدكتور قال صعب مش مستحيل وانا متعودتش اني استسلم ابدا مهما حصل هااا هتسلم ولا هتحارب عشان تقولي الكلمتين بالتفصيل الممل... دي دي فتحي... اسم صفحتي الشخصية... اللهم أسألك الفردوس لوالداى
يامن حضنها جامد وبدموع....انا بحبك اوي اوي يا رعد ارجوكي متبعديش عني ارجوكي
رعد بحب وعشق.... وانا بموت فيك يا قلب وعقل رعد ارجوك انت متبعدش عني
يامن خرج نفسه من حضنها وبحب وعشق واشتياق..... وحشتيني اوي اوي وقرب منها ورعد كمان قربت منه و أنفاسهم اختلطت ببعض وبهمس وانت كمان وحشتني ولسه مكملتش و يامن التهم شفايفها بحب وعشق جارف... وهي كمان بادلته بوسته بحب وعشق اكتر وبدأ يمشي أيده علي منحنيات جسمها وبهمس انتي وحشتيني اوي
رعد بعشق اكبر وانت كمان وحشتني اوي اوي
يامن بهمس انا مش قادر علي بعدك اكتر من كدا
رعد بهمس اكتر منه... انت اللي في ايدك تقرب بعدنا وتخف بسرعه
يامن رجع ورا وبحزن والدموع لمعت في عنيه.... ياريت كان بايدي مكنتش سبتك ولا ثانيه واحدة
رعد بحب وعشق.... انا عارفه انه مش بايدك يا حبيبي بس كل ما تخف بسرعه كل ما تثبتلي انت بتحبني قد ايه وعايز تقول الكلمتين
يامن بحب وأمل.... ان شاء الله هخف بسرعه وهنقول قاموس كلمات مش بس كلمتين
رعد بحب وعشق.... يارب يا حبيبي يارب 🙏🙏
👈👈ولحظات واصحاب رعد وابوها خبطوا ورعد قامت فتحت وكان لقاء ولا في الاحلام كان لقاء بين اعظم واسئمي علاقات الصداقه والاخوه كان اجمل لقاء اااه لو اوصفه ليكوا مش هتصدقوا اللي انا حساه ولا شيفاه من مشهد في قمه الحب والصدق والوفاء مع ان اصحاب رعد شافوها قبل اللقاء ده بس محدش أتجرأ واتكلم معاها ولا قربلها بس دلوقتي هما اتأكدوا انها رعد صديقه عمرهم وحبيبتهم👉👉
رعد بصتلهم بحب ودموع...... انا اسفه علي اللي انا قولته بس كان غصب عني والله كان غصب عني كنت متدمره نفسيا بسبب اللي حصل معايا وبسبب اللي انا سمعته... وبدأت تحكي لهم اللي حصل معاها واللي احنا ذكرناه من لما رفاعي خطفها من المستشفي وحط بدالها شمس المنشاوي حبيبه سلطان لغايه لما شافتهم الكل كان بيسمعها وقلبه بيتقطع من الحزن والوجع علي صحبتهم
اللواء صبري قرب منها وشدها لحضنه بحب واسف.... انا أسف يا حبيبتي انا اسف الانتقام كان عامي عيني واتهمت جوزك بقتلك ووصلته لحبل المشنقه اسف انك اتحملتي مسئوليه انك ترجعيلي ابني... اسف اني حطيتك في الموقف ده اسف علي كل حاجه حصلتلك بسببي يارتني كنت موت قبل ما انا كمان سبب في عذابك ووجعك بس انا اوعدك اني همشي من هنا ومش هتشوفي وشي تاني ابدا اوعدك وخرج رعد من حضنه ولسه هيمشي رعد مسكته بحب وعشق... اهون عليك يا بابا تسبني في الدنيا لوحدي اهون عليك
ياسين اتكلم بحب وضحك😂😂😂...... في ايه يا سياده اللواء يا شرير هو انت تعمل عملتك وعايز تهرب ولا ايه وربنا أنا كنت خايف منك لتروقني انا كمان بس الحمد لله فلت منك
اللواء صبري بحب ودموع.... هتسكت ولا اخد مراتك واحرمك من حل مشاكلك
ياسين بضحك😂😂😂 وبيحط ايده علي بقه وبيضحك..... وربنا هسكت هسكت اهوا وبعدين هي اصلا عندك في الفيلا
عدي قرب من رعد وباس دماغها وبحب.... حمد لله على سلامتك يا رعد والله خبر موتك حطمني وحطم كل سعاده فيا وضيعت كل حاجه من ايديه
رعد بحب وجديه... ان شاء الله كل حاجة هترجع زي الأول واحسن صدقني
ادهم قرب منها ورعد فتحتله حضنها ليه وضمته جامد وهو كمان بادلها حضنها وبدموع.... والله كنت أنا اللي ميت مش انتي انا مقدرش اعيش من غيرك بعد ما لقيتك والله ما اقدر
رعد حضنته وشددت من حضنها ليه وبحب..... بعد الشر عليك يا حبيبي ان شاء الله نعملك احلي واحسن فرح انت ووفاء
مؤمن سلم علي رعد بحزن ووجع وهي سالته عن دينا وهو هرب بالكلام وهي سابته براحته بس اكدت في نفسها انها لازم تعرف ايه اللي حصلها
كرم واقف دموعه مغرقه وشه مش عارف هي حلم ولا علم مش عارف يعمل ايه رعد قربت منه ومسكت وشه بحب وجديه صدقني كان غصب عني والله كان غصب عني
كرم بدموع ووجع...... تعرفي انا اتمنيت الموت قد ايه تعرفي ايه اللي حصلي لما سمعت الخبر ده
رعد بحزن ودموع..... انا اسفه اسفه حقك عليا بس والله ما ليا يد في اللي حصل انا اتعذبت اكتر منك
كرم بدموع وحزن يارتني اموت وارتاح يا رتني اموت
رعد شدته لحضنها جامد وبحب وصدق...... طول ما انا عايشه مش عايزه اسمع منك كدا تاني ارجوك يا كرم كفايه بقا ارجوك كفايه
ياسين قرب منهم وبضحك😂😂😂... والله فعلا كفايه عشان الواد اللي علي السرير ده وبيشاور علي يامن هيموت من الغيظ يعني شويه وهيفرقع دلوقتي
يامن بغيظ.... والله لو انا قادر لقوم اروقه واعلقه من افاه
كرم بضحك ودموع.... والله انتوا الاتنين غتتين
الكل ضحك ويامن فضل في المستشفي حوالي اسبوعين و طول الاسبوعين رعد مسبتهوش ولا لحظه واحده وكمان اعتماد امها جتله المستشفي واتصدمت لما شافتها بس فرحت بعدها وصدقت ان رعد بنتها وحبيبتها عايشه خصوصا لما رعد حكيت لها علي اللي حصل وكمان وفاء وناديه راحوا المستشفي واطمنوا علي يامن وفرحوا جدا ان رعد عايشه وكمان اللواء صبري اخد دي دي وفهد المستشفي
ورعد اول ما شافتهم كان قلبها هيقف من الفرحه وشالتهم و وريتهم ليامن اللي الفرحه ملت قلبه لانه كان اول مره يشوفهم والعزيمه والاراده بقت عنده اقوي عشان يخف ويقدر يمشي علي رجله من تاني ويرجع زي الاول واحسن
*************************
&& عند سلطان &&
سلطان سلم نفسه وكمان عرف الجهاز اماكن لعصابات كتير... وقالهم علي مكان سهر عشان يقبضوا عليها لانها كانت دراع سلطان اليمن... واداهم فلاشات و اوراق صفقات تفيد البلد في القبض علي اخطر رجال العصابات ومنعوا بمعلوماته جرائم كتير انها تحصل فكان الحكم مخفف بالنسباله واتحكم عليه،،، بسنه سجن،،، وطبعا يوم الجلسه كانت رعد موجوده واصحابها واللواء صبري اللي اخد 6 شهور مع ايقاف التنفيذ... بتهمه تضليل السلطات
وكمان امال راحت وقفت جنب ابنها ومكلمتش اللواء صبري ولا حتى عاتبته مع انه السبب في اللي ابنها وهي فيه و ده حاسسه بالذنب اكتر واكتر
وبعد انتهاء الجلسه رعد راحت لسلطان هي وأمال واول ما شاف رعد جري عليها وحضنها حضن اخوي وبحب ودموع.... انا مش عارف اقولك ايه لولاكي كان زماني دلوقتي ميت او محكوم عليا بالاعدام او المؤبد
رعد خرجته من حضنها... صدقني مش انا السبب مامتك دي هي السبب ارجوك سامحها لاننا كلنا بنغلط لان احنا بشر مش ملائكه... و هي اتعذبت كتير اوي ودفعت تمن غلطها عذابها سنين طويله فارجوك كفايه عليها كدا كفايه
سلطان واقف مش عارف يعمل ايه نفسه يحضن امه و خجلان من اللي كان بيعمله فيها... وامال اللي قربت منه وشدته لحضنها بقوه وحب وبعد وقت من اجتماعهم مع بعض رعد وعدته واكدت له انها هتفضل تجيله وتوصي عليه تكون المعامله ليه غير اي حد لانه قبل ما يكون اخوها فهو انسان اتعذب كتير واتحرم من الحب والحنان اكتر
وبعد اسبوعين من محاكمه سلطان... يامن الدكتور كتبله خروج من المستشفي لانه قعدته فيها ملهاش لازمه لان العلاج النفسي وجلسات العلاج الطبيعي اقوي من علاج المستشفي
الكل اجتمع في فيلا اللواء صبري اللي صمم انهم كلهم يكونوا موجودين خصوصا بعد ما صالح اعتماد وهي عذرته وقدرت ان اللي هو عمله كان بدافع الابوه والحرمان من بنته طول السنين اللي فاتوا
رعد شافت الكل مجتمع الا دينا ومؤمن اللي مش بيظهر غير قليل الاقليل وبسؤال للكل وبجديه.... انا عايزه اعرف دينا فين وايه إللي حصلها
الكل سكت ومعرفش يرد ومحدش رد وهي كررت السؤال تاني وبرضه محدش رد وهي اتكلمت بعنف طالما محدش بيرد عليا فانا هخرج ادور عليها بنفسي
اللواء صبري شدها من ايديها وبحزن... حكالها علي اللي حصل وهي اتصدمت وبدموع ووجع.... معقوله دينا اختي في مصحه نفسيه طب ليه عملتوا فيها كدا ليه وصلتوها لكدا ليه هي مذنبهاش حاجه انا اللي قررت اساعدها مش هي اللي اجبرتني ليه عملتوا فيها كدا ليه
وطلعت تجري بسرعه وراحت لدينا المصحة اللي لقيت حالها غير الحال ولقيتها لاحول ليها ولا قوه
دخلت وقربت منها ومسكت وشها بحب ودموع وحزن... دينا انا اختك رعد انا اختك انا عايشه والله عايشه انا مموتش يا حبيبتي مموتش
دينا بصتلها بتوهان... ورعد دموعها نزلت اكتر واكتر وشدتها لحضنها بعنف وخوف وبدموع وهستيريه..... والله انا أختك رعد والله انا أختك دينا فقدت الوعي وهي في حضن رعد و رعد صرخت بصوتها كله و مؤمن دخل علي صوتها اللي كان جاي كعادته عشان يطمن علي مراته وحبيبته
رعد بصريخ.... هات الدكتور بسرعه ولحظات والدكتور جه وطمنهم عليها وقالهم هي كويسه بس من صدمتها حصلها كدا
وبعد وقت قليل دينا فاقت وعيطت ورعد شدتها لحضنها تاني وبحب وعشق..... ارجوكي سامحيني والله كان غصب عني مش بأيدي وحكت لدينا هي كمان علي اللي حصلها ودينا حضنتها جامد وبدأت تتكلم مع رعد وتتأسف لها ورعد هونت عليها وضحكتها عشان تخفف عنها
وبعد أسبوع دينا خرجت من المصحه بمساعدة رعد لها لان العلاج النفسي اقوي من اي علاج في الدنيا
***************************
الكل حياته رجعتله برجوع حبيبتهم وصديقتهم اللي مهما حصل لها هتفضل رعد... اللي اقوي من الرعد نفسه 💪💪
&&&& وبعد حوالي شهر من رجوع رعد ومساعدتها المستمره ليامن انه يقف علي رجله تاني وهو بيحاول علي قد ما يقدر يرجع زي الأول واحسن بس للأسف مش قادر بس بيحاول... ورعد قربت منه وبحب وعشق... انا عيزه اروح انا وانت مشوار بكره... يامن بحب وعشق اكتر منها... مشوار ايه ياحبيبتي قوليلي... رعد بحب وعشق... لا هنروح سوا بكره لاني انا عملهالك مفاجأه وان شاء الله تعجبك مفاجائتي... يامن قرب منها وباسها من شعرها... وبحب وثقه... اكيد ياحبيبتي هتعجبني انا واثق فيكي... رعد بحب وصدق... ان شاء الله ياحبيبي هتعجبك
&&& الكل طبعا عند اللواء صبري حتي يامن ورعد... رفض إنهم يروحوا بيتهم عشان يساعد رعد في علاج يامن وكمان ياسين ومراته و ولاده كانوا موجودين معاهم وناديه ووفاء وامال اللي اعتماد صممت انها تفضل معاهم خصوصا بعد ما عرفت حكايتها مع اللواء صبري ومزعلتش منه لانها كانت السبب في اللي حصل زمان و دينا ومؤمن واسر اللواء صبري صمم انهم يفضلوا هما كمان لغايه لما دينا تخف اكتر
ياسين اتكلم بمكر وضحك😂😂😂.... بقول ايه يا سياده اللواء صبري يا شرير
اللواء صبري بضحك... قول يا اخرت صبري قول
ياسين بضحك😂😂😂.... بصراحه ومن غير مقدمات زوزو فرحها النهارده !!! علي واحد تاني غير عدي... وبصراحه احنا عايزين نخرب الفرح ده ونجيب عاليها واطيها
صبري بمكر وخبث... هاتلي رعد... ومؤمن وكرم وماندوا وادهم... وبمكر وخبث اكتر... اجمعهوملي وانا اقولك هنعمل ايه عشان نخربه ونجيب عاليها واطيها ؟؟؟
@@@@@@@@@@@@@@@
👈👈 انتهي الجزء التالت... من خاتمه روايتكم عذاب رعد ج2 👉 ان شاء الله وكمل في الجزء الرابع والاخير من الخاتمه... اتمني يعجبكم لانه هيكون رومانسي علي كوميدي... وكمان هيكون فيه مفاجاه اخر الجزء ان شاء الله تعجبكم
👈👈يلا الكل يقولي ايه رائيه في الاحداث... وايه توقعاته عن الجزء ٤ والاخير من الخاتمه وايه الرومانسيه والكوميديه والمفاجاه اللي انا عملاه في اخره... والاحداث دي حد كان متوقعها ولا لا ؟؟؟
👈👈واللواء صبري الشرير... هيعمل ايه هو اللي معاه عشان يخرب الفرح؟؟؟
👈👈وسلطان هيفضل وحيد كدا ولا هيلاقي واحده تعوضه عن العذاب اللي هو شافه في دنيته؟؟؟
👈👈وكمان يامن هيكون موقفه ايه لما رعد توديه عند وئام اخته ويعرف ان دي اخته... لاني دي مفاجاه رعد ليه؟؟؟
كل ده واكتر هنعرفه في الجزء الأخير... لروايتكم عذاب رعد الجزء الثاني
❤عذاب رعد..نهاية الجزء الثاني❤
👇الخااتمة 4 والاخيرة👇
ياسين بمكر وضحك😂😂😂.... زوزو فرحها النهارده ولو اتجوزت حد غير عدي الواد هيموت نفسه وبضحك اكتر تفتكر نرجع المايه لمجاريها ولا نسيبها تولع وخلاص ؟؟؟؟
اللواء صبري بغيظ منه...والله انا اللي عايز اولع فيك بقا موضوع مهم زي دا تبقي عارفه وساكت عليه وبعدين فين اللي انا قولتلك عليهم انك تجمعهوملي
ياسين بضحك....وربنا لسه عارف النهارده من ماندوا صحبي اصل هو بيحب البت جني اخت عدي وهي اللي قالتله ان عدي مكتئب عشانها وهو مكتئب خلقه فا ايه رأيك نرجعها ولا نسيبها تولع 😂😂😂
رعد بجديه.... معقوله زوزو هتتجوز حد غير عدي معقوله
ياسين بضحك..... ومش معقوله ليه يا اختي هو اصلا نكدي من يومه
رعد بجديه وبمكر....طب يلا نخربها ونرجع المايه لمجاريها
ياسين بستغراب..ده اللي هو ازاي يعني؟؟؟ هتولعيها ولا هترجعي المايه لمجاريها حددي
رعد بضحك....الاتنين يلا بينا وهتشوف
وقربت من يامن وبهمس... انا عارفه انك تقدر تقوم فا يلا بينا نروح نخربها
يامن بهمس ادام معاكي انا اقدر اعمل اي حاجه
رعد سندته وقام ورعد كملت وبضحك😂😂😂 يلا يا سياده اللواء يا شرير وبضحك اكتر قصدي يلا يا بابا يلا عشان نخربها
اللواء صبري بضحك وجديه.... بقا انا شرير يا بنت صبري
رعد بضحك..... بصراحه اه وعايزاك تطلع شرك ده عليهم هناك
صبري بضحك وبجديه...مع اني مش عارف دماغك يا بنت صبري فيها زي اللي في دماغي ولا لا... بس اكيد انا معاكي يلا بينا
رعد بجديه للكل..... يلا الكل يلبس عشان هنروح كلنا وفعلا الكل لبس من غير اي اعتراض
**************************
وراحوا القاعه اللي فيها فرح زوزو إللي الحزن كسر قلبها ونفسها ان عدي يجي ويمنعها من خطوه زي دي بس هو مجاش وهي فقدت الامل&& وقبل كتب الكتاب&&
رعد والكل وصل معاها و رعد اتصلت علي الباقين جني و عدي وسميره امهم وكمان كرم ومراته اللي الحمل باين عليها لانها كانت في الشهور الاخيره وكمان مكنتش راحت الفرح هي وكرم عشان زعلانين ان زوزو رفضت عدي مع انها بتحبه وبتموت فيه... وبرغم كدا بتتجوز غيره... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم اللهم أسألك الفردوس لوالدى
ودخلوا كلهم القاعه باتفاق مع اصحابها اللي ناوين انهم يبوظوا الفرح دخلت و رعد قربت من الماذون والعريس و زوزو اللي حزنها اتبدل لفرح لما شافتهم
و قربت منهم وبجديه للعريس ينفع يا عريس تاخد حاجه مش بتاعتك وفي لحظه كانت شاده العريس وقعدت عدي مكانه وبحب لابو زوزو..اللي مبسوط من رعد والانبساط باين عليه... ايه رأيك يا ابو زوزو في العريس ده وبتشاور علي العريس الاولني للزوزو... ولا ده اللي أحسن وبتشاور علي عدي.. . ابوها بفرحه حقيقه... و بيشاور علي عدي لا ده
الكل ضحك و المأذون بدأ يكتب كتب الكتاب والعريس الاولني... لسه هيعترض رعد بنظره منها سكتته و لانه شخصيته ضعيفه وواخد زوزو انها وحده حلوه وخلاص انسحب من غير اي محاوله منه انه ياخد زوزو
وبعد وقت قليل في جوا ملي بالفرحه والسعاده... المأذون كتب كتاب زوزو وعدي وسط فرحه عارمه من الكل وبعد كتب الكتاب رعد اتكلمت وبضحك لاصحابها.... و بتشاور علي القاعه بقولكوا اييييه
كرم بضحك😂 ايه.. وياسين بضحك😂 ايه... ومؤمن بضحك😂 ايه
رعد بضحك😂... لعدي ما تقول ايه ولا الفرحه نسيتك ياعريس... عدي بضحك😂... خلاص متزعليش اييييه
رعد قربت من يامن وبهمس وعشق❤️❤️ علي فكره انت مقولتش ايه
يامن بهمس اكتر....بس انتي قولتي لصحابك وانا مش صحبك
رعد بهمس... امال انت ايه
يامن بهمس اكتر انا حبيبك وجوزك وكل حاجه ليكي
رعد بهمس اكتر... وكمان انت مينو العاشق المجنون
يامن بهمس وعشق... متيجي عشان هموت وأقولك الكلمتين
رعد بهمس اكتر... كل لما تخف اسرع لما تقرب ان احنا نقول الكلمتين ولا ايه رايك
يامن بيقرب من شفايفها... وهيجاوب عليها بشفايفه
و كل ده تحت انظار كل الموجودين ولسه هيلمس شفايفها
ياسين قرب منه و شايل تورته... و لبسهاله في وشه وطلع يجري
ويامن... ناسه انه ميقدرش يجري قام بسرعه وكان هيقع ورعد لحقته وهو اتحرج والحزن والانكسار بان عليه
رعد قربت منه بحب وعشق.... الحزن والانكسار ده ملهوش مكان عندنا ان كان علي حقك انا هخدهولك
ياسين قرب منه وبحزن و اسف حقيقي...... انا اسف صدقني مكنش قصدي ابدا ازعلك
رعد بضحك 😂 ومكر....احنا مش قابلين اسفك وفي لحظه سهو من ياسين ومكر منها كانت ملبساه تورتايه في وشه وهو اتصدم من رده فعلها وطلعت تجري وهو طلع يجري وراها في القاعه وبعد وقت من هزارهم سوا
كرم بضحك😂..... يعني فضلتي تقولي ايه ايه علي الفاضي وخلاص
رعد بضحك😂.... لا مش خلاص لا انا مش عاجبني نظام القاعه دي ولا الديكور اللي فيها وبضحك اكتر😂😂😂...... ولا ايه يا سياده اللواء ياشرير
اللواء صبري بجديه ومكر... مفيهاش ولا يا قلب وعقل سياده اللواء وبأمر ليهم... وبضحك يلا مش عايز الديكورات دي في القاعه عايزها خرابه
ياسين بضحك😂😂😂.... هو ده قصدكم في الخراب طب ليه الأذية دي يعني
اللواء صبري بجديه وضحك... هتعرف بعد ما تخربوها يلا ولسه هيبوظوا كل حاجه فيها
جه صاحب القاعه اللي طبيعي مصدوم من اللي بيسمعه بس اللواء صبري كلمه بصوت واطي... وهو باين علي وشه انه بقا عادي بعد ماسمع للواء صبري... وبعد وقت كانت القاعه فعلا عباره عن خرابه
رعد بضحك... يلا ي سياده اللواء قول اللي عندك
اللواء صبري بضحك... طبعا انتوا مش فاهمين حاجه بس احنا عملنا ده لان دي نفس القاعه اللي رعد اتجوزت فيها وكمان عايزه الباقين يتجوزا فيها وبنفس الديكورات بتاعت فرحها عشان كدا خربنا كل الديكورات دي... وبجديه وضحك...وبناء عليه الكل💞 معزوم بعد سنه💞 من دلوقتي علي الفرح
عدي اتكلم وباعتراض...لا انا خلاص اتجوزت وهاخد زوزو ونروح
ياسين بضحك😂😂😂... وده من ايه ده ان شاء الله استني يا اخويا اسمع باقي كلام سياده اللواء ده هيطلع عينك والله
صبري بضحك..... فعلا زي ما بيقولولك كدا انا هطلع عينك عما لما تاخد البت دي وبيشاور علي زوزو... وبمكر.... هو انت فاكر دخول الحمام زي خروجه ولا ايه
عدي بضحك وحب... وبيبص لزوزو اللي فرحانه بكلام اللواء صبري وانه هياهدلها حقها من عدي ويجننه عليها.... مش مهم اي حاجه المهم ان زوزو بقت ملكي انا وبس اللي بعد كدا يهون
زوزو بحب وعشق..... ربنا يخليك ليا يا حبيبي وميحرمنيش منك ابدا يا رب
عدي بحب وعشق اكتر منها....ويخليكي ليا يا قلب وعقل حبيبك
ياسين بضحك وغيظ... الله يخربيتكم نسيتوا اللي سياده اللواء الشرير هيقولوا كمل كمل يا سياده اللواء سيبك منهم
اللواء صبري بضحك.... اه والله عندك حق ما علينا المهم
👈ان فرحكم هيكون مع فرح ادهم ووفاء اللي طارت من الفرحه وكمان ادهم مش اقل منها فرحه 👈و ماندوا وجني اللي قلبهم كان بيرقص من السعاده 👈 وفتحي وناديه اللي اتعذبت كتير واتحرمت اكتر وكمل بحزن... والفرح بعد ما سلطان يخرج من السجن ان شاء الله وده بناء علي طلب رعد عش
اعتماد اتكلمت وبمقاطعه.... وانت كمان لازم ترجع الحق لاصحابه
اللواء صبري بعدم فهم... يعني ايه... وبسوال... هو ايه اللي انا لسه مرجعتهوش
اعتماد بحزن وجديه... لازم ترجع أمال لعصمتك تاني
صبري بجديه... بس انا متجوزتهاش عشان ارجعها
اعتماد.. يبقا لازم تتجوزها و تعوضها عن كل اللي شافته
اللواء صبري بدهشه واستغراب.. انتي اللي بتطلبي مني اعمل كدا!!!
اعتماد بحب وحزن... ايوه انا اللي بطلب منك تعمل كدا لانها اكتر وحده دفعت تمن غلطنا ... عذاب رعد ج٢ بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية علي الفيس... باسم... اللهم أسألك الفردوس لوالدى
اللواء صبري سكت ومش عارف يقول ايه
و اعتماد اصرت علي كلامها... وامال اتدخلت ورفضت باصرار
بس رعد اتكلمت بجديه... هو ده اللي لازم يحصل عشان طنط امال ترجعلها كرامتها وكمان سلطان يرفع رأسه قدام الكل... وبعد كلام كتير بينهم الموقف كان في صالح امال اللي دفعت تمن غلطها كتير اوي
الكل وافق ان الفرح يكون بعد خروج سلطان من السجن ومحدش اعترض ابدا والكل كان فرحان وسعيد
**************************
&& عند وئام &&
&&بعد اسبوع&& رعد اخدت يامن وراحت بيه علي مكان وئام اللي قاعدتها في شقه وحطت عليها حراسه بعيد عن انظار الكل عما الامور تهدا عشان كانت خايفه عليها من اعداء سلطان
وبعد ما وصلوا يامن حاول يعرف هما رايحين فين بس رعد رفضت لغايه لما طلعوا الشقه بمساعدتها... ورعد دخلت علي وئام اللي الحزن والخوف باينين عليها بس كانت مطمنه شويه خصوصا لما رعد حكتلها كل حاجه
يامن بسؤال وجديه.... مين دي يا رعد وجيبانا هنا ليه
رعد شدته و وديته عند المرايا وكمان شدت وئام وبحب وجديه... شوف نفسك في المرايه وشوفها وانت تعرف مين دي وهتلاقي نفسك بتجاوب علي نفسك
يامن فعلا بص لنفسه وبص لوئام و بعدم فهم..... اجاوب علي ايه مين دي
وئام رمت نفسها في حضنه... من غير اي مقدمات... لان رعد كانت قيلالها كل حاجه وبدموع وحزن وفرح... انا اختك وئام ارجوك.. والله انا اختك... ارجوك متبعدش عني تاني ارجوك
يامن ضربات قلبه زادت هو لما شاف نفسه في المرايا وشافها كان بيكدب نفسه بس لما وئام رمت نفسها في حضنن هو أتأكد ان اللي بينهم ده مش شبه عادي دي حقيقة... بص لرعد بتوهان وهي قربت منه وشالت ايده ولفيتها حوالين وئام وبحب وبجديه... هي اختك يا حبيبي التؤام اللي اتحرمت منها سنين طويله وهي كمان اتحرمت منك
يامن غمض عيونه ودموعه نزلت بوجع وحزن... وضمها ليه جامد وهي زادت من ضمتها ليه وبعد وقت ووئام في حضنه... وئام خرجت نفسها من حضنه لما لقت يامن تعب من الوقفه دي سندته وقعدته ويامن بص لرعد بتوهان... ورعد حكيتله علي كل حاجه اللي امال خالته حكتهولها
يامن كان مصدوم من اللي كان بيسمعه وفي نفس الوقت نفسه يرمي نفسه في حضن رعد عشان تطمنه وهي فهمت كدا وقربت منه وشددته لحضنها جامد وهو بادلها حضنها وبدموع وحزن..انا مش عارف اقولك ايه والله انتي كتير عليا اووي انتي نعمه في حياه اي حد تدخلي حياته والله اكبر نعمه يارب تفضلي معايا يارب🙏🙏
رعد طلعته من حضنها وبحب وعشق.... انت اللي وجودك اكبر نعمه في حياتي والله انت اغلي حاجه ليا في الدنيا يامن شددها لحضنه جامد وهي كمان حضنته جامد وهي مازالت في حضنه شددت وئام هي كمان لحضنه
**************************
&&في فيلا اللواء صبري &&
و بعد وقت ليس بقليل رعد اخدت يامن ووئام وراحوا فيلا اللواء صبري وحكتله علي كل حاجه وفرحوا بيها جدا ورعد صممت انها تاخدها بيتها هي وجوزها وولادها وكمان وئام عشان تبقي بحريتها واللواء صبري طبعا معترضش وسبها براحتها
وامال كانت هتروح معاهم بس هو رفض لانه قرر يتجوزها هو صحيح هيبقا جواز سوري بس مين عارف يمكن بعد كدا يبقي جواز حقيقي... قولا وفعلا... وربنا يعوضها عن اللي شافته
***********************
$$عند زيزي$$
رعد هي واللواء صبري راحولها... وصبري قال لرئيس الجهاز الحقيقه وكمان اللي هي عملته في رعد... ورئيس الجهاز ... اد للواء صبري عذره في اللي هو عمله... وكمان خرج زيزي من السجن... بس هي مردتش تكمل في الحهاز خصوصا بعض اللي حصلها لانها كانت محطمه نفسيا... وراحت بعد كدا اعتذرت لرعد... اللي سامحتها... هي صحيح عملت مشكله بينها وبين يامن... بس لو لا المشكله دي... مكنتش رعد عرفت اخوها ولا قدرت انها توصله وتعوضه عن كل اللي شافه في حياته من عذاب وحرمان ... وربنا بيختار دايما للانسان الخير حتي لو كان شايفه شر... وزيزي عرفت اد ايه ان رعد انسانه جميله وخلوقه واتمنيت في نفسها انها لو كانت صديقه لرعد بس هي باللي عملته ضعيت الفرصه دي منها... والبنت اللي تفكر تبص لواحد متجوز تستاهل اللي يجرالها... وزيزي... تستاهل كل اللي هي فيه من تحطيم وضياع ووحده وعزله
***************************
💞💞💞 الايام كانت بتمر علي الكل بسعاده وراحة بال وبعد شهر ملك ولدت بنوته جميله وكانوا عايزين يسموها رعد بس رعد رفضت واصرت انهم يسموها اسم تاني غير اسمها خوفا عليها لتتعذب نفس عذابها وهما احترموا كلامها مع إن كرم كان نفسه يسمي علي اسمها بس اتفهم موقفها ده وغير إسمها
💞💞ومرت السنه💞💞 سريعا سريعا ورعد كانت بتروح لسلطان علي طول السجن وكانت بتخفف عنه دايما وكان الكل بيروحله... يامن اللي اتحسن بمساعده رعد ليه وجلسات العلاج الطبيعي وكمان كان عنده دافع عشان يخف و يكون اخ وسند حقيقي لوئام
طول السنه من جلسات العلاج الطبيعي رجع زي الاول و احسن وكل ما يحاول يقرب من رعد بعد ما خف هي ترفض لانها عايزه تعمل لنفسها فرح هي كمان مع اللي هيتجوزوا يعوضها عن العذاب اللي هي شافته هي وحبيبها.
يامن كان بيروح لسلطان اللي هو ابن خالته واتصاحبوا جدا وكمان وئام كانت بتروحله هي واصحاب رعد وعرف بالي رعد عملته انها خلت الفرح بعد لما يخرج وحسسيته بقيمته واهميته
اللواء صبري محاولش يروح لسلطان ولا مره خوفا من مواجهته ليه بس سلطان كان نفسه يحضنه ويعيط في حضنه وخصوصا لما عرف ان اللواء صبري اتجوز امه ورجعلها كرامتها
*************************
&& بعد السنه &&
سلطان خرج من السجن وكان في انتظاره الكل... ❤️❤️
رعد ويامن ومؤمن وكرم وعدي و زوزو وياسين ومراتة وادهم ووفاء وماندوا وجني و سميره مامتها راحت وامال وناديه واعتماد ووئام الكل كان في انتظار سلطان وده كان باتفاق وتخطيط رعد
سلطان طلع واول ما شافهم كلهم عرف وفهم ان رعد هي اللي عملت كل ده عشانه جري عليها وحضنها جامد وبدموع....انا مش عارف اقولك ايه انا بحبك اوي اوي يا رعد انتي ربنا عوضني بيكي عن كل اللي انا شفته في حياتي انا عمري ما هلاقي حد زيك ابدا... انتي كل حاجه ليه في الدنيا
رعد خرجته من حضنها وبحب وعشق ومسكت وشه....لا هتلاقي وبتبص علي وئام اللي اتكسفت ونزلت وشها في لتحت
سلطان بجديه بس انا طول عمري بعتبرها زي اختي
رعد بجديه وحب ... هي مش اختك وانت كنت عارف كدا كويس وفضلت محتويها وتحميها هي صحيح مش أختك بس بنت خالتك و تحللك و صدقني هي احسن مني بكتير... وبجديه وحب... ممكن بقي كفايه حزن وتاكد لو دورت في قلبك هتلاقيك بتحبها كمان و بتعشقها بس هي عشان كانت قدامك علي طول وواخدها علي انها اختك محستش بيها و بعدين هي عمرها ما حبت غيرك بدليل لما موت اللي انت كنت مفكره حبيبها فضلت معاك وكمان انت موته بدافع الغيره مش بدافع اي حاجه تانيه وكمان شمس اللي انت مفكر نفسك بتحبها انت محبتهاش بدليل انك كنت عارف ان انا مش شمس واتعلق بيه... ممكن يكون حبك لشمس اعجاب اوحاجه مميزه بمقارنه مع سهر مش اكتر من كدا... و ممكن بقي ترجع المايه لمجاريها وتدي فرصه لمشاعرك
ياسين ضحك بصوته كله😂😂😂... الله عليكي يا رعد يا شريره اتعديتي من سياده اللواء الشرير وبقيتي زيه يا خرابي يا جدعان اتنين أشرار مره واحده يا اختييي عليكم وعلي اللي هيجرالكم منهم... وبعدين سيبك منه هو اصلا حمار... ومش مقدر المووووزه اللي في ايديه... وبضحك اكتر😂😂😂قصدي النعمه اللي في ايديه
رعد لسه هترد قاطعها ماندوا وبجديه وضحك.... والله ما انتي قايله حاجه ولا عامله حاجه لاني هموت واتجوز انشاله يخليكي جوزيني وبعدين لو عايزه تحدفيه بالطوب حدفيه وأنا وربنا هاجي احدفه معاكي بس جوزيني الاول ابوس ايدكي جوزيني الاول
يامن بضحك وغيظ..... هو ده اللي فاضل كمان انك تبوس ايدها طب قرب كدا وانا اقسم بالله انفخك ومخلكاش تتجوز
ماندوا بضحك... لا وعلي ايه يا عم الطيب احسن ورفع أيد جني وباسها
عدي بضحك... اصبر لما تتجوز بدل وربنا احرمك منها
ماندوا بغيظ... وربنا انتوا حرام عليكم وهتدخلوا النار
رعد بضحك... وربنا ما في حد متجوز غير لما سو حبيبي يتجوز ويمي يا اما مفيش جواز لحد فيكم
وقربت من سلطان بحب وعشق.... ها يا سو يا جميل هتتجوز و تعترف بمشاعرك لها ولا ابورلك العيال دي و احرمهم هما كمان من الجواز
♥️♥️ سلطان قرب من وئام بحب لاول مره يظهره ومسك وش وئام..... سو موافق يتجوز ويمي مش عشان سمع كلام رعد اخته وحبيبته لا عشان ويمي طول عمرها قلب سلطان بس هو اللي حمار ومكنش عارف
ياسين بضحك😂😂😂..الحمد لله مجبتش حاجه من عندي... كلهم ضحكوا عليه والكل روح ورعد اخدت سلطان معاها فيلاتها واتفقوا كلهم قبل ما يمشوا ان الفرح كمان أسبوع طبعا الكل فرح وما صدق... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم أللهم أسألك الفردوس لوالدى
$$وعدي الاسبوع$$
سريعا سريعا والقاعه اللي هما خربوها بقت احسن و اشيك قاعه والكل استعدوا لاجمل واحلي فرح وجهزوا نفسهم والبنات راحوا للبيوتي سنتر... و فيه اللي لبس فستان فرح... وفيه اللي لبس فستان سواريه ومن ضمن
♥️♥️ اللي لبس فستان فرح طبعا اولهم واشيكهم بطلتها الجميلة
❤️رعد لبست فستان فرح لتاني مره عشان تعوض يامن حبيبها وعشيقها عن اللي شافه وهي حزنها وعذبها يتحول لفرح وسعاده
❤️جني❤️ ووئام❤️ وزوزو❤️ ووفاء❤️ لبسوا فستاتين فرح وكانوا في قمه شياكتهم واناقتهم
وناديه وامال واعتماد لبسوا فستاتين سوارايه
و الرجاله والشباب كلهم لبسوا بدل فرح والبنات خرجوا من عند البيوتي سنتر في قمه الجمال والروعه
يامن قرب من رعد قلبه اللي هصدمته بجمالها وشيكاتها ولسه هيلتهم شفايفها
ياسين قرب منهم وبعدهم عن بعض وبضحك😂😂😂..... وربنا وربنا ما يحصل وتبوسها زي المره اللي فاتت وبعد البوسه تفكر تزوغ وتتخانق انت وسياده اللواء الشرير اهدا كدا وصلي علي النبي كلها كام ساعه وتبقي معاك لوحدك وبضحك اكتر 😂😂😂وصدقني هاخد دي دي و فهد واديهم للواء صبري الشرير ايه رأيك بقا
يامن بغيظ منه..... مع انك غتت وحرمتني من اللحظه اللي انا مستنيها بس هتستحملك عشان الكلمتين اللي انت قولتهم في الاخر دول
ياسين ضحك بصوته كله😂😂😂... شوفت انا بعمل مصلحه لكم وربنا
الكل كان واقف عشان يتحركوا ويروحوا القاعه وقبل الكل ما يمشي سلطان واقف و نفسه يشوف اللواء صبري اللي جه و قرب من سلطان وبحب وحزن ودموع...ارجوك سامحني يا ابني ارجوك انا منعت نفسي كتير إني اجيلك عشان خايف من موجهتك بس انا مقدرش يبقي فرحك النهارده وابعد نفسي عنك زي ما انا بعدت نفسي عنك زمان ارجوك سامحني يا ابني ارجوك
سلطان رمي نفسه في حضنه وعيط عياط معيطهوش من سنين عيط بوجع وحزن وألم عيط علي كل السنين اللي فاتوا من عمره وحرمانه من حضن امه وابوه وبعد وقت رعد قربت منهم وبحب وامل... ارجوكم كفايه بقي وان شاء الله نفضل كلنا مع بعض ومفيش حد يبعدنا عن بعض تاني
اللواء صبري شدها لحضنه وهو مازال حاضن سلطان وبحب و صدق..... اااه يا بنتي لو تعرفي انا بحبك قد ايه خصوصا بعد ما لميتي شملنا تاني ورجعتيلي ابني
يامن قرب منهم وشد رعد من حضنه.... وهي كمان بتحبك سيبهالي بقا وشالها وطلع يجري علي عربيه زفتهم والكل ضحك وركبوا العربيات وراحوا القاعه اللي احسن من قاعات الف ليله و ليله والكل دخل ومعاه حبيبته وعشيقته
💖رعد ويامن 💖
💖عدي و زوزو💖 💖 وئام وسلطان 💖
💖وفاء وادهم 💖💖 ياسين وبوسي💖
💖 ماندوا وجني💖 💖 كرم وملك💖 💖 ناديه وفتحي💖 💖 اللواء صبري ومعاه اعتماد وامال 💖 و ربنا يعينه 😂😂😂
الكل كان في قمه قمه سعادتهم وليه لا وهما شملهم اتجمع تاني بعد حزن ودموع وعذاب الكل بدأ يرقص مع حبيبته وعشيقته وشويه والكل رقص مع بعض
♥️♥️❤️ ورعد بعد وقت راحت للدي جي وكلمته بصوت واطي ولحظات والاضاءه بقت خافته ورعد ولاول مره مسكت المايك وقربت من يامن💞 وغنت 💞والكل أتفاجأ بجمال صوتها قد ايه صوتها جميل وروعه وخصوصا انه مفيش وجع ولا عذاب ولا حزن يامن شدها لحضنه جامد وهي لسه بتغنيله
💋💋 و دي كانت الاغنيه 👇💋💋سمعني نبضك 💋💋
سمعني نبضك... دفيني بنار حضنك
ابيييك الليلة وحدك اليا تكون
قرب عليا... حس النار اللي فيا
ابيي ايديك بايديا نلف الكون
انا وش اقول وانت معايا
وش اقول انسى هوايا
وش اقول انت غلاي
يا فرح عمري معاك الوقت يجري
من شوفك ليه مدري تدوب الروح
انسى اللى فيني من حضنك بين ايديني
يا حبي وكل سنيني فداك الروح
كل شي نسيته معاك عمري بديته
نسيت الكون كله معاك
لو عمر تاني غيرك ما احب تاني
الك كل لحظة انا اشتاق
وش اقول وانت معايا
وش اقول انسي هوايا
وش اقول انت غلاي
وبعد ما رقصوا علي الاغنيه دي...يامن قرب من شفايف رعد والتهامها بشراسه وعنف واشتياق وطولوا في بوستهم كتييير... وحاله صمت غريبه سيطرت على القاعه لما طاولوا في بوستهم اللي عددت كل الحدود... وكل الموجودين انبهروا بحبهم وعشقهم لبعض... ومابين الذهول والدهشه كلهم قاموا وصقفوا لهم... وهما انتبهوا لوضعهم ويامن لف بيها جامد وحضنها بحب وعشق واشتياق... وكل واحد قام هو وحبيبته رقصوا سوا عليها
وبعد وقت قليل...يامن سابها وراح لل دي جي وكلموا هو كمان وخلوا الاضاءه خافته وغني لرعد اغنيه ديسباسيتو وده اللينك بتاعها 👇👇
يامن غني اغنيه ديسباستيو من هنا واول ما خلصها شال رعد وجري بيها ولسه هيخرج بره القاعه اللواء صبري مسكه وبضحك رايح فين يا مجنون رايح فين
يامن بحب وعشق... وهو بيبص لرعد دانا ابقي ستين مجنون لو ما اخدتش رعد قلبي وروحت عشان اقولها الكلمتين دلوقتي لاني بقالي اكتر من سنه مقولتهمش وهموت واقولهم دلوقتي... واه بالحق ابقي خلي بالك من دي دي و فهد وسابه وطلع يجري وهو مازال شايل رعد قلبه
اللواء صبري بص لياسين وبضحك.... يخرييتك كنت سبته يعمل اللي هو عايزه لما طلعوا من البيوتي سنتر علي الاقل مكنش اتسرع كدا
ياسين بضحك 😂😂😂 وربنا لو كنت سبته ما كان هيسيبها ابدا اسالني انا ويلا تصبح على خير يا سياده اللواء الشرير عشان اروح احل مشاكلي مع مراتي لان بقالي زمان ما حليتهاش
اللواء صبري بجديه ومكر.... وايه إللي منعك يا آخرت صبري
ياسين بصله بضحك ومكر... يلا الله يسامحه اللي كان السبب ومشي والكل اول ما شافوا يامن اخد رعد هما كمان كل واحد شال حبيبته وراح بيها جناحه في الفندق اللي كان محجوز لهم تبع القاعه
🌹🌹وكل واحد اخد حبيبته وقضي ليلته زي ما كان بيحلم بيها وزي ما كان عايزها🌹🌹
(عدي و زوزو... د طقاللي الدنيا ضحكتلها واديتها حبيبها وكمان عدي اللي أتأكد انه قدر يتخطي حبه لرعد وحب زوزو وعشقها بجد و دخلوا دنيا العشاق... الدنيا الجديده عليهم بس هيعشقوها زي ما كل العشاق بيعشقوها)
(ادهم ووفاء... اللي الدنيا عوضتها حزنها ودموعها بادهم قلبها وربنا اخدلها حقها وحق ابوها وامها من زياد والمنوفي)
(فتحي وناديه... اتحرمت كتير واتعذبت اكتر خلاص حياتها هتبقي سعاده وحب وفرح)
( جني وماندوا... اللي عرف ان الدنيا زي ما فيها وحش فيها حلو ومش كل الناس وحشه... وربنا عوضه بجنه قلبه جيجي حبيبته )
(وئام وسلطان.... واااه من سلطان... سو الشخصيه اللي اتاثرت بيها اكتر منكم... هو مش مجرم بس الدنيا والزمن اللي خلوه مجرم وهو للاسف استسلم لده مع انه كان ممكن يكون إنسان شريف بس هو اختار الطريق الاسهل وهو الاجرام... ووئام اللي اتحرمت كتير وربنا في الاخر عوضها برجوع اخوها وحبيبها اللي كانت جنبه في صمت وراضيه وعايشه وهو معتبرها اخته بس يكفيها انها تفضل جنبه كخته وحبيبها واخيرا بقت مراته وشريكه حياته )
(اللواء صبري... كان لازم يعمل اللي عمله لإنه اب قبل ما يكون لواء وكان لازم اعتماد تطلب منه إنه يتجوز امال عشان يعوضها ويرجعها كرامتها واعتماد تثبت لنفسها قبل ماتثبت لاي حد... انها فعلا قولا وفعل مبقتش انانيه)
(ياسوو الجميل... 💗💗💗و هيفضل ان شاء الله جميل وهيفضل هو فاكهه الروايه و شخصيه ياسين دي هي نفس شخصيه 🌹(عبد الله ) 🌹أخويه هو دكتور اسنان بس اقسم بالله مبيهنش عليا حكايهالدكتره دي 😂😂😂 لإنه صورة طبق الاصل لياسو الجميل هو فاكهه الروايه
وعبد الله اخويا فاكهه حياتي مع اني الحمد لله عندي غيره... بس هو إللي دايما بيطلعني من اي هم او حزن انا فيه... عشان كدا اخدت شخصيته وحطيتها في شخصيه ياسو(ياسين) الجميل باختلاف طبعا الاحداث والمواقف اتمني الشخصيه تكون عجبتكم )💗💗💗عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم... اللهم أسألك الفردوس لوالدى
***************************
❤️👈 و نختم بقا مع يامن المجنون ورعد قلبه 👉❤️
يامن اخد رعد قلبه وطلع بيها علي جناحهم ودخلوا وقرب منها بحب وعشق واشتياق و التهم شفايفها في اشرس واعنف بوسه باسها من بدايه الروايه... ورعد كمان بادلته بوسته بعنف وشراسه وليه لا مهو حبيبها اللي اتحرمت منه كتير واتعذبت في بعده اكتر واكتر
وبعد وقت كبير... سابوا بعض عشان يتنفسوا و يامن نزلها الفستان وشال رعد وداها علس السرير وايده عرفت طريقها لمنحنيات جسمها... ورعد دابت بين ايديه ويامن سحبها معاه في دنيا العشاق ومش اي دنيا دي دنيا يامن المجنون ورعد قلبه وهي كانت بتشده ليها اكتر واكتر
وبعد وقت كبيييييييير... بعد ما قالها الكلمتين بالتفصل الممل يامن خد رعد قلبه في حضنه وهما عريانين وبهمس وحب وعشق.... يلا عشان ناخد شاور مع بعض رعد بهمس اكتر.... لا انت مجنون وانا بخاف من جنانك
يامن شالها وهما متغطين بغطا خفيف وبمكر وهمس يختطف القلوب..... طب تعالي جوه في البانيو وانا هضيعلك موضوع الخوف ده ولسه هيدخلها الحمام رعد بحب وعشق.... استني يا مينو استني
يامن بحب وعشق اكتر منها...... استني ليه يا قلب وعقل مينو
♥️♥️♥️رعد بحب وعشق... استني نقول حاجة للفانز الجميل👨👩👧👧
👈👈👈 اللي تابعونا طول الروايه... وكمان ان شاء الله هيتبعونا في الجزء الثالث مع ولادنا وولاد اصحابنا وهما كبار
يامن بمكر وضحك😂😂😂... وربنا ما انا مستني خلي دي دي فتحي👸 هي اللي تقولهم وهما كدا كدا عذرني... حد قالها تحرمني منك اكتر من سنه وكمان خلت المافيا تضربني في رجلي يعني هي سابت كل حاجه وحبكت تخليهم يضربوني في رجلي وتعجزني وتحرمني منك اكتر منك... لا وحتي بعد ما خفيت فضلت مصممه إني مقولش الكلمتين غير بعد سنه طب تحكم الفانز بتوعها لو يرضيهم اللي هي عملته فيه ده وانا راضي بحكهم عليه
رعد بضحك😂😂😂 هما الفانز بتوعها اللي بيحبوها وكمان بيعشقوها هيقفوا في صفها للنهايه لان دي دي حبيبتهم
يامن بجديه وغيظ... وهو مازال شايل رعد.... وكان لازم يعني تقلب الاحداث وتقلب الروايه دي خلت ابوكي وصلني لحبل المشنقه وكمام خلت سلطان يبقي اخوكي وكمان تجوزه وئام اقسم بالله هي جباره ومحدش اتوقع الاحداث دي ابدا
رعد بضحك وحب😘 ..... هي دي دي فتحي👸 الكتابه✍️ بالنسبه لها احتراف💪👌 مش هوايه عابره وخلاص✊ وبعدين هي عملت ده كله وقلبت الاحداث عشان تخليها روايه مميزه وتعلم في قلوب الكل قبل ماتعلم في عقولهم وتبقي... حكايه... 💗 رعد ويامن المجنون 💗 حكايه جميله تتحكي زي حكايات الف ليله و ليله... وزي ريميو وجوليت... وزي قصي وليلي... وزي عنتر وعبله... وهي حكايه... رعد ويامن... بقت من ضمن الحكايات دي اللي الكبار هيحكوها ان شاء الله للصغار... وهيقولوا دي دي فتحي عوضت عذاب رعد بيامن المجنون العاشق الولهان
يامن بحب وعشق ومكر..... طب تعالي احكيلك انا حكايات الف ليله وليله واحنا في البانيو قبل ما دي دي فتحي تيجي وتشوفنا وتقلب علينا ولسه هيدخلوا الحمام
👈👈 دي دي فتحي حضرت وبمكر.... رايحين فين يا حلوين
يامن اتخص ورعد بصتله بحب وعشق.... هتوحشيني اوي اوي يا دي دي وكمان الفانز بتوعك اكيد مش هينسوا رعد قلبهم لانها علمت في قلوبهم وعقلهم وكمان اتاثروا بيها جدا وكان فيه فانز منهم بيحلم بيها... اتمني انهم مينسوش رعد قلبهم
دي دي بحب.... انا بس هسيبكوا شويه تتمتعوا بحياتكوا وتجيبولنا... عشق الصغيره وكمان ولادكوا يكبروا وكمان ولاد اصحابكوا يكبروا وهجمعكوا كلكوا في الجزء الثالث اللي هيبقي ان شاء الله اقوي من الاول و التاني
يامن بغيظ وضحك.....اكيد هتروحي تنكدي علي حد غيرنا صح؟؟
دي دي بضحك.... بصراحه اه... هسيبكم و اروح لحكايه💖 💗ابراهيم وحنين💖اللي هتخطف قلوب الناس وهيصدموا بحكايتهم اللي هتكون قنبله في عالم الراويات لانها حكايه حديده وغريبه واقرب مايوقع للواقع وان شاء الله الفانز هيعشوا معاها زي ماهاشوا مع رعد ويامن
وهتكون ان شاء الله بنفس قوه روايتكم وحكايتكم وهي 💗(كل هذا الحب) عشق حنين💗... الاسمين اسم واحد للراويتي الحديده... و هتنزل قريب ان شاء الله
يامن بضحك .... انا عارف انك هتنكدي عليهم زي ما نكدتي علينا يلا ربنا يعينهم ويكون في عون الفانز بتوعك
رعد بحب وجديه....انا عارفه ومتأكده ان حنين هتكون شخصيتها قويه زي شخصيه رعد ادام دي دي فتحي هي إللي هتكتبها
دي دي بحب لرعد.....اكيد يا قلب دي دي هتكون شخصيه قويه وجميله وحكايتها هي وابراهيم غريبه وفريده من نوعها بس استني وشوفي
رعد بحب اكتر..... اكيد هنتابعها ويامن ولادنا وكمان الفانز بتوعك اللي بيحبوكي وبيحبوني واكيد هيحبوا حنين وابراهيم زي ما حبوا رعد ويامن
دي دي بحب..... اكيد يا حبيبتي اكيد... وان شاء الله هنزل اعلان بكره بيها... في معظم الجروبات وكمان الواتباد... وهيكون في الاعلان... المقدمه بتاعتها مع غلافها اللي هيبهركم بيه... انتظروني 💖💖دي دي فتحي... صفحتي الشخصية... باسم أللهم أسألك الفردوس لوالدى
👈👈 اسيبكوا بقي ترتاحوا شوية لاني تعبت في كتابه الخاتمه جدا انا و زيزي عمرو صحبتي خصوصا ان انا بكتبها وانا تعبانه بس زيزي خففت عني التعب ده وحولته لراحه ربنا يخليهالي يارب وميحرمنيش منها ابدا هي وكل اصحابي لان الصحوبيه اسمي واغلي معاني الحياه ربنا ما يحرمنيش حد منها يارب👉👉
👈👈 وبكدا تكون انتهت خاتمه الجزء الثاني من روايتكم عذاب رعد اتمني تكون نالت اعجابكوا ورضاكم واشوفكم ان شاء الله في روايتي الجديدة(💖كل هذا الحب💖) عشق حنين
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق