أعلان الهيدر

أحدث المواضيع

الأربعاء، 19 مايو 2021

الرئيسية رواية عذاب رعد الجزء الثاني كامله فقط علي نجوم ساطعه من بارت 21 حتي 24 قبل الاخير

رواية عذاب رعد الجزء الثاني كامله فقط علي نجوم ساطعه من بارت 21 حتي 24 قبل الاخير

 ❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤


البارت👇21👇


ياسين بيجري وبصريخ... رااعد راااعد


 وكمان سلطان اللي اخد باله وساب اللي معاه وراحله


 ياسين قرب من شمس ومسك وشها وبدموع وحب رعد انتي رعد مش كدا


شمس باستغراب... لا انا اسمي شمس


 ياسين لا انتي هي انتي ولسه هيكمل قاطعه لكمه قويه من سلطان وبعنف وغضب... انت ازاي تتجراء وتمد ايدك علي مراتي كدا 


 ياسين دي رعد استحاله اتوه عنها


شمي بجديه...لا انا اسمي شمس المنشاوي ومعرفش حد اسمه رعد


سلطان بعنف... اياك تسمح لنفسك تقرب من مراتي بالشكل ده والله اخليك تندم على اليوم اللي اتولدت فيه


ياسين بدموع وحزن... أنا أسف هي فيها شبه كبير من صديقه عمري رعد


 شمس بتأثر... ياريت كنت اقدر اساعدك عشان تلاقي صديقتك دي هي تايهه يعني ؟


ياسين بحزن لا هي مايته


شمس بدهشه... ميته ازاي وبتدور عليها


 ياسين بعنف... لا هي مامتتش هي عمرها ما تموت هي صديقه عمري واستحاله تموت بالسهوله دي 


سلطان بجديه... اظن احنا ملناش في اللي انت بتقوله ده عن اذنك واخد شمس ومشي


 وياسين قاعد علي الشاطئ يسترجع ذكرياته مع رعد بحزن ووجع


 سلطان اخد شمس وراح الفندق ودخل الجناح بتاعهم وبعنف ممكن اعرف ازاي تسمحيله انه يمسك وشك كدا


 شمس بمكر وهي بتقرب منه معقوله انت غيران بقي سلطان الحسيني يغير 


سلطان بجديه وغضب... ايوا بغير عليكي وبجنون كمان 


شمس بحب... ربنا يخليك ليه ياحبيبي وميحرمنيشمنك ولا من غيرتك عليه


و قضوا وقت جميل بين الفسح والخروج والاهم من ده كله اتفاق الاخبوط على عمليه كبيره وخطيره


بين الاخطبوط وبيت رجاله المافيا و رجعوا مكانهم تاني


شمس بعد ما رجعت باين عليها الحزن


سلطان قرب منها وبهمس وحب... ممكن اعرف شمس حياتي باين عليها الحزن ليه قولي بس مين زعل شمس الحلوه وانا امحيه من علي وش الارض شمس بدموع وحزن ممكن تاخدني في حضنك


سلطان شدها لحضنه بخوف وقلق وحب وحمايه والاهم بحب وعشق وفضل يملس علي شعرها بحب ورقه لغايه لما راحت في النوم وهي في حضنه وبعد شويه هو كمان نام 


شمس صحيت قبله وفضلت تتأمل فيه كتير وهو بحب وعشق ايه يا شمس حياتي هتفضلي تتاملي شكلي كدا كتير


شمس اتخضت ولسه هتبعد عنه شدها من وسطها وقربها عليه وهو نايم وبهمس ها كنتي بتتاملي فيا ليه ده من حبك فيا ولا عشق ليه 


شمس بتوهان ممكن يكون من خوفي ان ابعد عنك


 سلطان قام قعد نص قعده وشدهل لحضنه جامد وبخوف ليه بتقولي كدا انتي عمرك ما هتبعدي عني فاهمه عمرك ما هتبعدي لانك لو بعدتي عني هحرق الدنيا كلها والله هحرق الدنيا كلها


*******************************

 

$$عند ياسين $$


ياسين روح بيته ودماغه مشغوله استحاله اللي شافها دي تكون حد تاني غير رعد هو متاكد انها رعد هي صديقه عمره اللي عارفها من سنين واستحاله يتوه عنها


 بوسي دخلت عليه وقربت منه لقيته في دنيا غير الدنيا وبسؤال مالك يا حبيبي سرحان في ايه 


ياسين كان سرحان ومش سامع كلامها وهي كررت كلامها بصوت عالي وهو انتبه لها ولكلامها ومكنش عايز يحكيلها عشان ما يوهمش نفسه بس قال لازم يشارك حد بدل ما يتجنن من كتر التفكير وفعلا حكي لبوسي اللي هو شافه


 وهي ردت عليه بستغراب واكيدتله انه هو من كتر تفكيره في رعد ماثر عليه وهو قالها انه متاكد انها رعد بس ازاي وصلت للشخص اللي كان معاها ده وازاي هي مش عارفاه ده اللي هو هيعرفه قام ولسه هيخرج بوسي شدته من أيديه وبحزن ودموع


ارجوك كفايه عذاب وحزن لغايه كدا ولازم تصدق من جواك ان رعد ماتت عشان تقدر تعيش واحنا كمان نعيش حرام عليك اللي انت عمله في نفسك وفينا ده حرام والله


ياسين باستغراب ودهشه... من كلامها وبتفهم علي فكره انا متجننتش انا متاكد مليون في الميه ان دي رعد صديقه عمري ومشي وسابها وخرج راح نفس المكان إللي شاف فيه سلطان وشمس وبسؤال اللي للي في المكان سال عليهم وقالوه انهم هنا بقالهم ٣ ايام والنهارده كان اخرهم ومشوا


 ياسين بعلاقاته قدر يعرف انهم سافروا مصر بس فين بالتحديد ده اللي هو لازم يعرفه ويوصله لازم


 روح بيته وطلع علي اوضته وبجديه لبوسي وهو بيفتح الدولاب وبيحضر شنطه هدومه يلا حضري شنطتك انتي والولاد عشان هنسافر مصر دلوقتي


 بوسى قامت وقفت وبدهشه وصدمه انت بتقول ايه انت اكيد اتجننت... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي 


 ياسين بصلها وبجديه ياريت تجهزي بسرعه انتي والاولاد عشان ميعاد الطياره.


 بوسي بغضب وعنف... ممكن اعرف ايه اللي جد عشان نسافر اعتقد إحنا لسه جايين من مصر بعد ما انت صفيت كل حاجه هناك يبقا ليه عايزنا نرجع تاني وليه


 ياسين بجديه... هنرجع تاني عشان اتاكد من اللي شوفته انهارده

وليه عشان اللي شفته انهارده ادانى امل ان رعد عايشه ولازم ادور عليها حتي لو فضلت ادور لغايه اخر يوم في عمري 


بوسي بغضب وعنف... رعد رعد رعد انا زهقت من الكلمه دي وبغضب اكبر وصوت عالي... هي قبل ما تموت كنت لما بتتكلم عنها كنت بغير منها من كتر كلامك عنها... ولما ماتت فضلت برده تتكلم عنها وإنت بتاكل وانت بتشرب وقبل ما تنام كل حياتك بقت رعد رعد انا اتمني انها تفضل ميته ومتظهرش تا ولسه مكملتش ياسين ضربها بالقلم وبعنف وعضب وحزن... اخر حاجه في الدنيا اتوقعها انك تتكلمي عن رعد كدا


 رعد اللي طول عمرها واقفه جنبنا رعد اللي بفلوسها اسست اول شركه ليا و ساعدتني صحيح مكنتش معايا في بلد واحده بس عمرها ما حسستني بحاجه... رعد اللي دايما و برغم حزنها وعذابها الا انها طول عمرها بتحبك وتخفف عنك... وكمل بوجع وحزن... وانتي دلوقتي بتتمني لرعد تفضل ميته رعد اللي رجعتلك اخوكي من العصابه اللي كانوا خطفينه للاسف انتي انسانه انانيه بتغيري من رعد دا علي اساس إنها ضرتك ولا عدوتك


بوسي بصريخ... ايوه بغير منها عشان انت بتحبها اكتر مني


ياسين بجديه وحزن... انا مش مستغرب من كلامك ده لانك اتمنيتي لرعد انها تفضل ميته وانا اللي جاي بعد ما اترسم امل جوايا إنها تكون عايشه بس انتي ولا خلاص ملهوش لزوم الكلام معاكي وبحزن عن اذنك ولسه هيخرج


بوسي مسكت ايديه وباسف وجديه... انا اسفه استني انا جايه معاك انا والاولاد


ياسين شال ايديها من علي دراعه للأسف صدمتي فيكي عمري ما تخيلت انك تقولي علي رعد صديقه عمري كدا وخصوصا انك عارفه هي ايه بالنسبالي وسابها وخرج


 وبوسي قعدت مكانها تعيط وبحزن و انبت نفسها لان ياسين معاه حق في كل كلمه هو قالها هي عارفة انه حبه لرعد حاجه وحبه ليها حاجه ليه حطت نفسها بمقارنه معاها وليه قالتله انها اتمنت ان رعد تفضل ميته


وتفكيرها وقف لغايه كدا وكرهت نفسها اوي إنها قالت علي رعد كدا هي متستهلش ابدا منها كدا لان رعد برغم كل اللي هي مرت بيه وفضلت وقفه جنبهم ومعاهم وبعد وقت ليس بكثير كانت محضره شنطه هدومها هي وولادها وراحت علي المطار


 بس ياسين كان رايح صاله الانتظار ودماغه بتفكر في كلام بوسي معقول مراته حبيبته وام عياله تقول علي صديقه عمره كدا وهو مازال بيفكر كانت بوسي خلصت الاجراءات بتاعتها هي وولادها لان طبعا ياسين كان حاجز لهم 


وخلصت وراحت قعدت جنب ياسين وقاطعت افكاره وبحب واسف ودموع ورمت نفسها في حضنه انا اسفه اسفه يا حبيبي حقك عليا يارتني كنت مت قبل ما اقول عن رعد كدا وازعلك يارتني كنت موت


 ياسين ضمها لحضنه جامد وبحب وعشق.... هششش خلاص بس لازم تعرفي انك مراتي وحبيبتي وام عيالي وكل حياتي اما رعد صديقه عمري وامي واختي وابويه هي اللي ديما بتعوضني عن اي نقص في حياتي حتي لو كان عندها نفس النقص ده صدقيني مفيش اطيب ولا احن منها


بوسي بدموع... انا عارفه يا حبيبي والله عارفه ارجوك سامحني وخليني ادور معاك علي رعد وان شاء الله هنلقيها لان انا لو بعدت عنك والله هموت 


ياسين بحب اكتر بعد الشر عليكي يا حبيبتي وان شاء الله هنسافر سوا وندور علي رعد وشملنا كلما يرجع تاني


 بوسي بحب وامل... ان شاء الله يا حبيبي ان شاء الله وبعد شويه ركبوا الطياره و سافروا علي مصر في مهمه اصعب من عبور القناه وأي مهمه دي مهمه البحث عن رعد 


****************************


$$عند عدي$$ 


زوزو راحت سألت عليه في الجهاز وعرفت انه من اول ما رعد ماتت مارحش وخرجت من الجهاز وراحت بيته وقابلت مامته واخته اللي الحزن مالي وشهم علي اللي عدي وصله بعد موت رعد وبعد ما قعدت معاهم شويه طلبت منهم تشوفه بس هما قالولها بلاش عشان هما مش ضامنين رده فعله عليها... بس زوزو اصرت تدخله وهما سابوها تروح


 وبعد زوزو ما خبطت كتير دخلت مع ان عدي ما سمحلهاش تدخل بس هي دخلت هو حبيبها وصعب عليها تشوفه في الحاله دي وتسيبه حتي لو هو حزين علي حبيبته وعشيقته اللي المفروض غريمتها


لازم تعزره ومتزعلش منه ولا من زعله عليها حتي لو علي انسانه ميته ومش موجوده ولا تحط نفسها في وجه مقارنه بينها وبين رعد اللي أقوى من الرعد نفسه 


قربت منه ولقيته دموعه نازله بصمت وماسك التليفون وفاتحه علي صوره رعد علي الرغم من ان المنظر ده وجعها اوي زي ما بيوجع أي ست في الدنيا انها تكون بتحب شخص والشخص ده دماغه وقلبه مع حد تاني وبالذات لو كانت غريمتها مينفعش تحط نفسها في مقارنه معاها بس لازم تعمل اللي عليها وتسيب الباقي علي ربنا وخصوصا بقا لو غريمتها دي بتحب حد تاني ومش بس كدا لا دي بتعشقه


 قربت منه وباشتياق وحب وحشتني اوي ممكن نتكلم شويه عشان عايزاك او نخرج بره نشم هواء


 عدي... مردش عليها واتجاهلها وهي كررت كلامها تاني


 عدي بهدوء وجديه.... اخرجي بره واياكي تيجي هنا تاني 


زوزو اتجرأت... وكلمته بصوت عالي هتفضل طول عمرك ضعيف ومتعرفش تواجه الحياه وكل ما يحصلك مشكله تهرب منها ومتواجهاش وبجديه اكتر... تعرف اللي انت زعلان عليها اوي دي مع انها ست بس هي شخصيتها اقوي منك ومتعملش زيك وتهرب من الناس وتستسلم للهموم والاحزان

 

عدي قام مره وحده ورمي التليفون من ايديه وبعنف وغضب... يعني انتي عايزه تقولي اني مش راجل


زوزو بتوجس وعنف... ايوه مش راجل الراجل اللي يواجه مشاكله ويحلها الراجل اللي يخفف عن امه واخته الهموم والاحزان


ويبعدهم عنهم الراجل دايما بيفضل قوي ومش اي شئ يأثر فيه للأسف يحزنني اقولك ان رعد ارجل منك وم


 ولسه مكملتش عدي ضربها بالقلم وقرب منها وشدها من وسطها وبعنف وغضب... انا هوريكي اذا كنت راجل ولا لا وفي لحظه كان مقطعلها هدومها نصين وبعنف وغضب اكتر انا هثبتلك دلوقتي اذا كنت راجل ولا لا


****************************


&&عند سلطان&&


سلطان دخل اخد شاور وخرج لقي شمس قاعده زي ما هي وسرحانه قرب منها وبسؤال وحب... ممكن اعرف شمس حياتي سرحانه في ايه


شمس بجديه... مش سرحانه في حاجه بس حاسه ان دماغي فاضيه و مفهاش حاجه ابدا


 سلطان بحب وعشق... ولا فيها حتي سلطان حبيبك


 شمس سكتت شويه وسلطان مستنيها ترد لحظات وشمس اتكلمت بالي كسر قلب سلطان وبجديه... مش عارفه انت في دماغي ولا لا


سلطان بحزن طب حتي لو مكنتش في دماغك طب انا في قلبك ولا لا لان ده الاهم عندي 


شمس بجديه وتلقائيه... ولا عارفه ده كمان انت ايه

 

سلطان اتصدم... من ردها مش عارف يعنفها ولا يقربلها عشان تحس بيه ولا يواسي قلبه علي اكتر انسانه حبها وهي حتي مش حاسه بيه وبعد عنها وراح علي الدولاب اخد لبسه ولسه هيخرج


 شمس جريت عليه وقربت منه ومسكت وشه وباسف انا اسفه اسفه والله حاسه اني مش عارفه حاجه ولا فاكره حاجه ابدا ارجوك متزعلش مني واديني شويه وقت لاني مقدرش استغني عنك 


سلطان بجديه وحب... يعني كل الحكايه شويه الوقت دول 


شمس قربت منه ولفت ايديها حوالين رقبته ايوه هما شويه الوقت دول ممكن تديهملي ولا لا  


سلطان بحب وعشق... ممكن طبعا بس شويه صغيرين مش كتير 


شمس بحب... وانا مش عيزه اكتر من الشويه الصغيرين دول


سلطان شدها لحضنه... وقرر بينه وبين نفسه ان هو يخبيها من الدنيا كلها وبذات بعد موقف النهارده اللي حصل من ياسين...وبعد لحظات وشمس في حضنه فكر في المكان اللي هيخبيها فيه عشان محدش يقدر يوصلها


******************************


&&عند يامن&&


قاعد في زنزنته وسط اربع حيطان شكله بقي غير الشكل وحاله بقي غير الحال قاعد حزين شارد الذهن مفطور القلب ضعيف الجسد بينام ساعتين او تلاته في اليوم لما النوم بيغلبه وبياكل اللي يخليه عايش عشان ده من وجهه نظره ان ده هو العدل وده عقابه عشان اللي عمله في رعد وغمض عينيه وبيفكر في رعد و ذكرياتهم سوا وعرف قد اية هو ولا حاجه من غير رعد وخسر كل حاجه حلوه كانت في ايديه بخسارته لرعد وبعد وقت كبير غمض عيونه والنوم غلبه ودموعه مغرقه وشه 


وبعد وقت مش كتير وهو نايم حزين... رعد دخلت عليه وقربت منه وبتلمس علي وشه وشعره وقربت شفايفها من شفايفه ولمستها واللمسه دي كانت كفيله انها تصحي يامن 


صحي وفتح عيونه وبصدمه ودهشه وعدم تصديق انتي


 ررررااااعد وبيقرب منها وبيلمس وشها بحب وعشق وبدموع... والله كنت عارف انك عايشه ومامتيش لانك قولتيلي طول ما قلبك بينبض قلبي كمان هيفضل ينبض وشدها لحضنه بحب واشتياق كادتت ضلوعها هتتكسر من شده الضمه ورعد كمان بادلته حضنه ولحظات ويامن خرجها من حضنه وبيقرب منها ومسك وشها بحب وعشق وحشتيني اوي اوي... انا مش هقولك بعدك عني عمل فيا ايه ولا لما قالولي خلاص... وفكرت اني مش هشوفك تاني حصل لقلبي ايه والله كنت بموت في الثانيه الوحده الف مره والله كنت بموت من غيرك... عذاب رعد الجزء الثاني بقلمي دي دي فتحي 


 ارجوكي ردي عليا اتكلمي قولي اي حاجه ارجوكي وبيقرب من شفايفه بشفايفها


رعد حطت ايديها حاجز بين شفايفها وشفايفه ولسه هتقوم 


يامن بدموع وحزن ارجوكي خليكي معايا متسبنيش ارجوكي والله عمري ما لمست ولا هلمس حد غيرك والله كل اللي حصل ده تمثليه من زيزي انا بحبك وبعشقك


 رعد بتحاول تسحب ايديها منه بس هو مسكها جامد وبرجاء ودموع طب ارجوكي خليكي معايا شويه ارجوكي نفسي انام في حضنك والله من ساعة ما سبتني مش عارف انا وانا محروم من حضنك اللي هو كان مصدر تعويضي عن كل حاجه اتحرمت منها في حياتي ارجوكي وشدها قعدها ورمي نفسه في حضنها ومسك فيها جامد اكنه طفل صغير لما بيتوه من مامته واول ما يرجعلها بيفضل ماسك فيها جامد عشان خاف تضيع منه تاني وميلقهاش


رعد ضمته جامد وتلمس بديها علي شعره ويامن بيبوصلها وبيقاوم النوم عشان متمشيش و يفضل شايفها قدامه بس ازاي يقاوم حضنها اللي هو مصدر الدفء بالنسباله وبعد وقت النوم غلبه


 ورعد مازالت بتمشي ايدها علي شعره بحب وعشق وبعد وقت كبير يامن صحي من النوم بخضه ودهشه وبيبص حواليه وبصريخ وهستيريه.... انتي روحتي فين يا رعد انتي كنتي معايا وانا كنت نايم في حضنك ارجوكي قوليلي انتي فين ارجوكي كفايه كدا


ارجوكي متسينيش لوحدي تاني وبصريخ اكتر انتي فين يا راااااعد روحتي فين وبدموع وقهر لااااالااااا يا رعد اوعي تفولي اني كنت بحلم وانك فعلا مش موجوده ارجوكي لا


 ارجوكي متعمليش فيا كدا وراح ناحيه الباب وبيخبط عليه جامد وبصريخ افتحولي عشان ادور علي رعد افتحولي رعد عايشه والله عايشه وفضل ينادي و يصرخ بس لا حياه لمن تنادي 


وبعد وقت كبير من مناديته قعد في الارض 


وبدموع وحزن... يارب ارحمني يارب عاجل بموتي بقا يارب عاجل بموتي بقا عشان اروح لرعد واشوفها يارب ارحمني من العذاب ده يارب معدتش قادر اتحمل اكتر من كدا... وبدموع اكتر.. والله ماعدت قادر أتحمل 

 


@@@@@@@@@@@@@@@


👈ياسين هيقدر يوصل لرعد ولا لا... سلطان هيعمل ايه وهيودي شمس فين... وعدي هيعمل ايه مع زوزو وبكدا ضيع اللي بينهم ولا ايه... و ايه اللي هيحصل تاني والاحداث هتاخدنا لفين


👈يامن وااااه من يامن هيحصله ايه تاني بعد ماخلاص جاب اخره

❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤


البارت👇22👇


ياسين رجع مصر هو وبوسي مراته وولاده واتصل علي ماندوا مع انه زعل ان هو مقلهوش بس فرح جداانه هيرجع تاني لحبيبته جني 


 ياسين... اول مكان فكر يروح فيه هو بيت اللواء صبري ماوئهم بيت العيله الكبير اللي بيسعي الكل وميعرفش ايه اللي حصل في البيت الكبير ده خبط ودخل ولاقا الحال غير الحال


 و اعتماد اول ما شافته جريت عليه وعيطت بكل الوجع والحزن اللي جواها وبدموع وشهقات حكيتله عن كل اللي حصل من اللواء صبري مع إنه زعل من صبري بس اداله عذره هي مهما كانت بنته وحبيبته وفراقها صعب علي الكل ما بال ابوها وامها 


سمع اعتماد للاخر وهو ضمها وعزيمته وارادته انه هو يلاقي رعد زادت اضعاف اضعاف ووجود رعد هو الحل الوحيد عشان كل حاجه ترجع زي الاول واحسن

طب لو مكنش اللي شافها دي رعد ايه اللي هيحصل والحياه هتقف لغايه كدا ولا ايه... سوال سائله لنفسه.. 


غمض عنيه بحزن ووجع ان رعد مترجعش تاني والامل يتحول لسراب بس قال لنفسه لازم يدور ويدور ويعمل اللي عليه ويسيب الباقي علي ربنا هو القادر علي كل شئ وان شاء الله هتكون رعد ويقدر يوصلها ويعرف هو مين اللي معاها ده


 خرج اعتماد من حصنه ومسك وشها بحب اموي هو محروم منه... وبحب وصدق... ممكن ياست الكل تعتبري ولادي زي ولاد رعد وزي كنزي لغايه ما ان شاء الله أقدر ارجع كنزي ودي دي وفهد اعتماد بصتله بعيون حزينه وباكيه وياسين كرر كلامه بتاكيد انه هو هيلاقيهم ان شاء الله 


وبص لبوسي اللي قربت عيالها منها واعتماد نزلت علي الارض وشدتهم لحضنها بحب واشتياق والاهم بحرمان


 ياسين بص لاقا ناديه ووفاء اللي الحزن باين عليهم اوي ولولا الظروف اللي اعتماد بتمر بيها هي وادهم كانوا راحوا اي مكان يعيشوا فيه عشان ميزدوش عليهم بس هما للاسف مقدروش يعملوا كدا لان لو عملوا كدا يبقا بيتخلوا عنهم في محنتهم


ياسين قرب جنبهم وبتسامه... عامله اية يا مزة يا كبيره


 ناديه كان نفسها هي كمان تترمي في حضنه وتعيط وتزيح من علي قلبها شويه بس قالت لنفسها هتعمل كدا ازاي طب اعتماد ماشي اما هي مينفعش


ياسين هو اللي قرب منها وشدها لحضنه وبحب اوعي تتردي تاني إنك تحضني ابنك وتفضفضي معاه


ناديه بدموع وحزن قلبي واجعني اوي عليهم

هما ناس طيبين وكدا كتير اوي عليهم اللي هما فيه ده والله كتير


ياسين بحب وامل ان شاء الله كل حاجه هترجع زي الاول واحسن


َ ناديه بحب وزعل... ان شاء الله يا حبيبي ان شاء الله


 وسابها وراح قرب من وفاء وبضحك ايه يا مزه يا صغيره مش كفايه عياط ولا ايه


 وفاء بحزن ...كان نفسي ابطل بس مفيش حاجه حواليه تساعد لده


ياسين بحب ان شاء الله الايام الحلوه جايه متقلقيش وبضحك بس قوليلي فين ادهم


وفاء بحزن ووجع... ديما حابس نفسه في اوضته ومش بيكلم حد


ياسين بضحك... وايه الغريب في ده طول عمره موكوس ونكدي


 وفاء قربت منه وبدموع مسكت ايده ممكن ترجعهولي ممكن


ياسين بجديه وصدق... ممكن... وسابها وطلع لادهم اوضته اللي حابس نفسه فيها وخبط ودخل لقاه في حال غير الحال حزين ومربي دقنه... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي 


قرب منه وبحب وضحك.. ممكن أقعد معاك شويه.


ادهم بصله وبهدوء... حمد لله على السلامه 


ياسين الله يسلمك تعالي نخرج بره شويه عشان عايز اتكلم معاك


ادهم علي نفس هدؤه لا مش عايز اخرج انا كويس كدا.. ياسين بضحك يا عم هو انا بقولك تعالي هفسحك بقولك تعالي عشان عايزك أتكلم معاك وبعد محاولات كتير بينه وبين ياسين

ياسين قدر انه يقنعه يخرج ولسه هيخرج من اوضته


 ياسين مسكه وبضحك... وربنا ما انت خارج كدا ده انت تشبهني لو مشيت معايا كدا يقولوا الواد اتحول من ملازم لارهابي ولا شيوعي... يمين بعظيم أبدا لازم تحلق دقنك دي

 ادهم لسه هيتكلم ياسين قاطعه والله لو فضلت للصبح ما انت خارج كدا ولا انا طالع من الاوضه غير رجلي علي رجلك

ادهم دخل لانه عارف ان مفيش مفر من حصار ياسين وبعد وقت مش كتير 


ادهم حلق وطلع من الحمام ذي البدر المنور صحيح هو حزين بس بدر


ياسين قرب منه وبضحك ومناغشه... تعرف لو انا مش راجل زي زيك مش عارف كنت عملت فيك ايه دلوقتي وبضحك والله ما انت عامل حاجه ولا قايل حاجه يلا بينا يا موكوس يا نكدي


 ونزلوا تحت كانت اعتماد وناديه ووفاء وبوسي والاولاد اللي كانوا بيلعبوا وملين الجو مرح واول ما قرب منهم اعتماد ووفاء وناديه اتفاجؤا من شكل ادهم وانه حلق ونزل من اوضته كلهم بصولوا وسكتوا وامل اترسم جواهم بوجود ياسين معاهم


ياسين بضحك... عشان يخفف عنهم دي بركات ياسو ووقف عند الكلمه دي لأن رعد صديقه عمره هي اللي كانت بتقولهاله وافتكر وحزن من جواه بس قرر يرجع لابتسامته عشان ميزدش عليهم


 وبضحك بقولكم ايه احنا معانا اربع مزز في البيت اتنين منهم هيقعدوا معززين مكرمين وبيشاور علي اعتماد وناديه... واتنين منهم وبيشاور علي وفاء وبوسي هيطلع عنيهم ويعملولنا احلي اكل في الدنيا بايديهم عقبال ما نخرج شويه انا وادهم ونرجع


اعتماد وناديه بحب .. لا احنا هنعملكوا يا حبيبي


ياسين بضحك وربنا ما يحصل غير اللي انا قولته هما اللي هيعملوا اما انتوا بقي تاخدوا شاور حلو كدا وتلعبوا مع العيال دي عقبال ما نرجع


اعتماد بحب وسؤال وتردد.. انتوا رايحين فين ؟


ياسين قرب منها وبحب... متقلقيش يا ست الكل هنتمشي شويه ومش هنغيب واوعدك ان كل حاجه هترجع زي الأول واحسن

 

اعتماد بحب وامل.. ان شاء الله يا حبيبي ان شاء الله


 ياسين اخد ادهم وخرجوا ووفاء وبوسي راحوا يجهزوا الاكل واعتماد وناديه فضلوا يلعبوا مع الولاد عشان ينسوا اللي هما فيه 


ياسين وادهم بعد ما خرجوا


 ادهم بسؤال... ممكن اعرف احنا رايحين فين


 ياسين بضحك... ايه يا بني هو انا خاطفك ولا ايه اهدا كدا وقول هديت وانا هقولك احنا رايحين فين 


احنا رايحين لكرم عشان وحشني


ادهم بجديه... بس انا مش عايز اروح لحد ولسه هيمشي عشان يرجع ياسين شده من ايديه وبعنف وصوت عالي... ايه هتروح تحبس نفسك في اوضتك تاني هتروح تهرب زي طول عمرك ما بتهرب علي فكره اللي بيهرب هو الانسان الضعيف


 ادهم بعنف وغضب... ايوا هروح اهرب وعايزني اخرج لمين ولا عشان ايه مهي كل حاجه مبقاش ليها لازمه


 ياسين بجديه وعنف... وده كله عشان موت رعد مش كدا


 ادهم بغضب وعنف... وانت عايز اكتر من كدا ولا ايه


 ياسين بجديه وعنف... تعرف انت صعبان عليا اوي لانك متعرفش رعد لو تعرفها كنت عرفت برغم كل اللي هي مرت بيه مفيش حاجه كسرتها ولا خليتها تحبس نفسها بين اربع حيطان وتهرب من الواقع بتاعها زيك لانها طول عمرها أقوى من الرعد نفسه


ادهم بحزن ودموع... انت مجربتش يعني ايه تتحرم من حاجه وفجاءه تلاقيها وبعد كدا تروح منك وتروح للابد


 ياسين بجديه وهدوء... يعني لو كل واحد بقا يحصل معاه كدا خلاص ميواجهش مشاكله انت غلطان لانك ممكن بالي انت بتعمله تخسر كل اللي حواليك كمان يعني تبقي خسارة فوق خساره


 ادهم بدموع وحزن اكتر... والله ما قادر حاولت وفشلت ومقدرتش مش عارف أكمل من غير رعد والله ما عارف


 ياسين ممكن تسيبها علي الله وتيجي نروح لكرم عشان في كلام مهم عايز اقوله


 ادهم حاول يعترض بس ياسين قاطعه وشده وراح لكرم اللي اول ما شافهم جري عليهم وحضنهم وبحزن والله عارف اني مقصر معاكم بس انا مبخرجش غير للشغل وبروح بفضل في البيت


 ياسين بضحك... عارف يا خويا عارف اصلكم ما بتصدقوا حاجه تنكد عليكم وتمسكوا فيها


كرم بصله بحزن... تفتكر رعد حاجه هتتنسي


ياسين بحزن... اكيد طبعا مش حاجه تتنسي ابدا ولا سهله بس لازم نرجع الضحكه لكل اللي حوالينا ونخلي الباقي علي ربنا


كرم بحزن... والله صعب اني ادي لغيري اللي انا مش قادر اديه لنفسي انت متعرفش يعني ايه رعد بالنسبالي صعب اكمل من غيرها طول عمرها معايا وعمرها ما سبتني وفضلت الام والاب والاخت والاخ والصديقه وكل حاجه فصعب اني اخسر كل ده مره واحده واكمل حياتي عادي والله صعب


 ياسين بجديه وهدوء... ولغايه امتي هتفضل كدا لغايه امتي

 كرم بجديه وحزن... لغيت لما اروحلها انا كمان


 ياسين بهدوء عكس اللي جواه... لان حزن كبير اوي طب ممكن نروح لعدي وبعدين نتكلم عنده وقبل ما اي حد يعترض مش مسموحلكم تعترضوا لان اللي انا عايزكوا فيه حاجه كبيره اوي


******************************


&&عند عدي&&


عدي قام وقف وبعنف وغضب... ضرب جني بالقلم وشدها من وسطها وبغضب اكتر انا هعرفك اذا كنت راجل ولا لا


 وفي لحظه كان مقطع هدومها وبيحاول يعتدي عليها بالعافيه وزوزو بتقاومه علي قد ما تقدر بس مش قادره عليه لانه كان زي الوحش الثائر شالها ورماها علي السرير وبيحاول يبوسها ويلمس منحنيات جسمها وهي بتضرب فيه علي صدره وبتحاول تبعده عنها وبدموع سبني يا عدي سبني


عدي بغضب وجنون... لا مش هسيبك انتي كنتي جايه عشان كدا وبعدين خليني اثبتلك انا راجل ولا لا وطلع فوقها


 وزوزو بتزقه بكل قوتها ابعد عني يا عدي ابعد رعد طول عمرها بتقول عليك انك صديق وفئ وعمرك ما كنت خاين ارجوك يا عدي ارجوك خليك اد ثقتك رعد فيك ومتبقاش خاين ارجوك


عدي اول ما سمع كلمه رعد جسمه اتصلب والدنيا وقفت معاه لغايه كدا وافتكر لما اتهجم علي رعد وكان عايزها بالغصب وافتكر مشهد موتها وافتكر رعد لما كانوا في اخر مهمه وهو بيقولها أنا مستهلش حتي اكون صديق ليكي وهي قالتله إنت احسن واوفئ صديق واحن اخ


 قام من علي زوزو ومسك دماغه وبحزن ووجع اخرجي بره ومش عايز اشوف وشك تاني اخرجي


 زوزو بصتله بقلب موجوع ومفطور مش عارفه تزعل علي نفسها ولا تزعل علي اللي هو فيه صعبان عليها حالها وصعبان عليها حبيبها وعشيقها كان نفسها تاخده في حضنها وتخفف عنها بس هي للاسف عايزه اللي يخفف عنها فتحت دولابه واخدت تيشرت من عنده لبسته علي باقي هدومها اللي مش متقطعه وخرجت وهي دموعها مغرقه وشها


 وطبعا سميره مامته وجني اخته شفوها وهي خارجه وحاولوا يوقفوها بس هي رفضت


 وسميره وجني دخلوا لعدي اللي اول ما شافهم وقف وبيحاول يبرر موقفه باي حاجه بس مش قادر وهيقولهم ايه انسانه حبته بكل جوارحها وهو داس علي كل ده وعاملها زيها زي اي وحده شمال من بتوع الليل


سميره قربت منه وبغضب وعنف... ولاول مره ضربته بالقلم وبعنف وصوت عالي القلم ده عشان تفوق من اللي انت فيه... و شدت السكينه ده عشان انا معرفتش اربيك ولسه هتضرب بيها نفسها جني وهو جريوا عليها وبيحاول يشدها منها


 عدي بدموع... ارجوكي يا امي بلاش تعملي كدا ارجوكي والله لو جرالك حاجه عمري ما هسامح نفسي ابدا ارجوكي


 سميره بعنف وغضب وصوت عالي... وهي لسه ماسكه السكينه واللي انت عامله في نفسك ده واللي انت عملته مع اكتر وحده حبيتك واستحملت كدا انت مسامح نفسك عليها


 عدي بدموع وحزن... والله يا امي ما عملت فيها حاجه


 سميره بغضب اكتر... وانت كنت عايز تعمل حاجه علي اساس انها مش زيها زي أختك وبصوت عالي وغضب ترضي ان حد يعمل كدا في اختك ترضي؟


 عدي افتكر اللي حصل بين ماندوا ودفاعه عنها لما سامر حاول يأذيها بس هو بايده أذى اكتر وحده حبيته وجرحها


سميره رجليها خانتها ووقعت اغمي عليها وجني صرخت بصوتها كله وبدموع فوقي يا ماما ارجوكي فوقي


 عدي قرب منهم وافتكر كلمه زوزو الراجل اللي يشيل عن امه واخته الهم والحزن مش يزودهم غمض عينيه بوجع ولحظات وشال امه ودخلها اوضتها وفوقها وقعد جنبها...بس مامته لفت وشها الناحيه التانيه وغمضت عنيها


 وعدي زعل من نفسه لانها دايما مستحملاه طول السنين إللي حب رعد فيهم واستحملت مع انها كان نفسها 

يتجوز وتفرح بيه ولما جت إللي تفرحه عمل فيها كدا فاق من سرحانه علي خبط الباب وراح عشان يفتح فتح و أتفاجأ بياسين وكرم وادهم بصلهم بعيون كلها حزن وساب الباب مفتوح ودخل


وهما مستغربوش لا حالهم لا يختلف عن حاله كتير دخلوا 

و ياسين اتكلم علي طول من غير مقدمات لان الكل علي وشه علامات استفسار كتير من لمتهم دي مع ان ده المفروض العادي بس كان عادي قبل كدا بس بعد موت رعد كل واحد يبفضل ان هو ينطوي علي نفسه ويقفل بابه عليه مع ان ده غلط طبعا... لان الصداقه لها علينا حقوق كتير... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي... صفحتي أللهم اسالك الفردوس لوالدى 


ياسين اتكلم بجديه... وحكي لهم علي كل اللي شافه والحديث اللي حصل بينه وبين شمس وسلطان


 والكل اتصدم من كلامه وحطوه علي محمل حاجتين يا اما ياسين اتجنن وبيخترف ودي تهيئات يا اما دي وحده شبه رعد لانهم كلهم شافوا رعد لما ماتت وهما دفنوها بايديهم


 ياسين بجديه... صدقوني انا عارف انكم مصدومين ومش مصدقين بس انا اللي شوفتها دي رعد والله رعد انا عمري ما اتوه عنها ابدا صدقوني


 الكل ساكت ومش بيرد هما خايفين يحطموا امل جواهم ويعشموا نفسهم وفي الاخر يطلع امل كداب بس في نفس الوقت استحاله يسيبوا حاجه زي دي حتي لو كان أمل كداب

 عدي بجديه...بس هي ممكن تكون شبه رعد لانه يخلق من الشبه أربعين 


ادهم ممكن تكون فعلا شمس مش رعد


ياسين بجديه وتفكير... وممكن تكون شمس نفسها رعد بس فاقده الذاكره لان اللي انا شوفتها دي هي رعد بس غايب عنها روحها صدقوني هي رعد بس فاقده الذاكره


 عدي طب وصلت للشخص ده ازاي وازاي فقدت الذاكره واحنا شفناها ميته وهي في النعش بتاعها


 ياسين ده اللي احنا هنعرفه ونحاول هنوصله لا مش نحاول لازم نوصله عشان نوصل الحقيقة


 وبسؤال لاكرم وترقب ساكت ليه اتكلم هتيجي معانا تدور على رعد ولا لا


 كرم بحزن وجديه... مش هاجي ادور عليها والاخر الاقي وحده شبيهه ليها ومتكونش رعد ارجوكم سيبوني في حالي وابعدوا عني ارجوكم ولسه هيمشي ويسيبهم ياسين شده من ايديه وقعده صدقني هي رعد صديقه عمري حتي لو مكنتش رعد لازم نتاكد منها


بس ارجوكم لازم ندور ونجري ورا الامل ده ارجوكم


كرم بصله بحزن ودموع وسكت


وياسين باصرار انا متاكد وان شاء الله تكون هي... وكمل بجديه اكتر... بس احنا لازم نعمل مشوارين قبل ما ندور


 الكل بسؤال وترقب ايه.. ياسين لازم نروح للواء صبري ونرجع دي دي وفهد وكنزي ولازم اللواء صبري يكون معانا لانه هو خبرته وكفائته اكتر مننا بكتير


 ادهم بحزن... علي فكره انا عارف مكانة وروحتله واترجيته كمان بس هو رفض يجي معايا واكدلي انه استحاله يرجع تاني


 ياسين بجديه وامل... حلو اوي الكلام ده وفرت علينا كتير انك عارف مكانه الباقي بقا سيبوه عليا انا


 كرم بجديه وسؤال... طب ده مشوار والمشوار التاني ايه


 ياسين بتوجس وتردد... المشوار التاني يامن ولسه مكملش الكل قام وقف


 وبعنف لا مش هنروحله و بهجوم لانه السبب في موت رعد وحرمانا منها


 ياسين قام وقف هو كمان وبجديه... لا مش هو السبب واحنا عارفين ده كويس و ظلمناه وفضلنا ساكتين حتى لما اتحكم عليه بالاعدام... طب اللواء صبري اب والانتقام عمي عنيه وقلبه واحنا اصحابها وكلنا عارفين يعني ايه يامن عند رعد يعني بدل ما نقف جنبه ونرجعله ولاده يربيهم فضلنا ساكتين وبجديه اكتر... عارفين سوا رعد عايشه او ميته انا مش هكمل لانها ان شاء الله هي عايشه بس لو الحكم اتنفذ هي عمرها ما هتسامحنا ابدا أبدا 

حتي لو لاقدر الله كانت ميته هي طول عمرها واقفه جنبنا ومعانا واحنا سيبنا حبيها يتحكم عليه بالاعدام احنا لازم نخرجه من القضيه دي عشان كلنا عارفين ان يامن مظلوم واستحاله انه يأذي رعد ابدا ما بالك تهمه زي دي... وبجديه وحب... يلا بينا نروحله ونديله امل في الحياه وبعدين نروح للواء صبري نرجعه وبعدين ندور كلنا علي رعد حتي لو الموضوع ده هيكلفنا حياتنا وفعلا خرجوا عشان يروحوا ليامن


********************************


&&عند سلطان&&


شمس كانت بتاخد شاور وخرجت لقت سلطان محضر شنطه هدوم كبيره وبسؤال... ايه الشنطه دي يا حبيبي


 سلطان قرب منها وشدها من وسطها بايد والايد التانيه شال بيها الفوطه اللي شمس لافه بيها شعرها وبيملس علي شعرها ووشها بحب وعشق


 وبهمس... انا هسافر انا وانتي في مكان محدش يعرفنا فيه ابدا ولازم محدش يعرف مكان وجودنا


شمس بسؤال واستغراب... ليه يا حبيبي كل ده ليه


 سلطان بحب وخوف... عشان انا استحمل اي حاجه في الدنيا غير اني اخسرك فاهمه وبعشق... انا استحاله اخسرك او حد ياخدك مني لاني ساعتها هحرق الدنيا كلها والله هحرق الدنيا كلها


شمس بجديه وخوف وسؤال ... هوممكن تحرقني انا كمان ؟ 


سلطان شدها لحضنه جامد وبحب وعشق... استحاله ياقلب وعقل سلطان ده انا احرق الدنيا كلها واجي لحد عندك انتي واخبيكي في حضني


 شمس مسكت في هدومه بحب وخوف


و سلطان خرجها من حضنه يلا يا قلب سلطان وشمس حياته... عشان نلحق ميعاد الطياره يلا


 شمس بحب حاضر يا قلب شمس حياتك... وفعلا سافروا علي المكان اللي سلطان لاقاه انسب مكان ليهم عشان محدش يعرفهم فيه 


************* ********************


&&عند يامن&&


ياسين وعدي وادهم وكرم راحوا ليامن الزنزانه


 و لقوا حاله غير الحال دقنه كبيره ووشه مليه الحزن والكآبه وجسمه ضعيف... شافوه ندموا كتير انهم سابوه كدا ومفكروش ولا مره يروحوا يشوفوه ويطمنوا عليه


يامن اول ما شافهم قام وقف وبيبص وراهم


وبحزن وسؤال... جبتوا رعد جبتوا رعد هي فين اكيد جبتوها معاكوا اكيد انا عارف إنها مامتتش هي كانت عندي امبارح انا كنت نايم في حضنها انا عارف انها زعلانه مني بس هي عمرها ما يهون عليها تسبني كدا ارجوكم هاتوها ارجوكم نفسي تاخدني في حضنها وتقولي عمري ما هسيبك تاني يا مينو ارجوكم هاتوها


كلهم دموعهم نزلت علي حاله هما ازاي فكروا انه هو ممكن يأذى رعد قلبه بعد الحب ده كله ازاي... قربوا منه وحضنوه


 وياسين اتكلم بجديه وحزن... رعد مش معانا بس جاين نشوفك احنا مش كفايه يعني


يامن بعد عنهم وبحزن ودموع... مش كفايه مش كفايه ابدا حتي لو الدنيا كلها مش كفايه برضه مش كفايه لان رعد قلبي هي بكل الدنيا دي هي حبيبتي وامي وابويا واخويه واختي وكل حياتي ارجوكم ابعدوا عني وسيبوني في حالي ارجوكم


كرم بجديه وحزن... لا احنا مش هنبعد عنك لاننا جاين نساعدك تخرج من اللي انت فيه وترجع لعيالك


 يامن بدموع وصريخ... لا هما مش عيالي انا بكرههم بكرههم هما اللي اخدوا مني رعد قلبي هما اللي حرموني منها انا بكرههم انا لو طلتهم بايدي هموتهم والله هموتهم


 وبدموع وهستيريه... ارجوكم هاتولي رعد ارجوكم وكمل بانكسار أو ابعدوا عني وسيبوني اموت ابعدوا عني


كرم لسه هيتكلم قاطعه العسكري جايب ليامن الاكل واول ما شافه رماه من ايده بعيد وبصريخ انا مش هاكل حاجه لازم اموت زيها وارتاح لازم اموت


 العسكري اتكلم بجديه لعدي... هو سيادتك رافض الاكل من امبارح ده غير انه مكنش بياكل قبل كدا غير قليل جدا يعني بيموت نفسه بالبطئ مع انه كدا كدا ميت


ادهم اتكلم وبجديه... لا مش هيموت ومحدش هيقدر يلمس شعره منه لان رعد عايشه

❤عذاب رعد..الجزء الثاني❤


البارت👇23👇


ادهم بجديه... لا هو مش هيموت ومحدش هيقدر يلمس شعره منه لان رعد عايشه


 يامن بدهشه وامل... طب هي فين ارجوك قولي هي فين


 ادهم بجديه... انا مش عارف هي فين بس ان شاء الله هي عايشه واكيد هنوصلها قريب اوي بس انت قول يارب


 يامن قعد بخيبه أمل تاني وبينه وبين نفسه دعوات مستمره ان رعد قلبه فعلا تكون عايشه


الكل خرج من عند يامن وجواهم عزيمه وامل انهم يوصلوا لشمس حتي لو مكنتش رعد بس يعملوا اللي عليهم واتفقوا انهم يروحوا بكره للواء صبري


و عدي وكرم كانوا لسه هيمشوا... ياسين وقفهم وصمم انهم يروحوا يتغدوا معاهم ويتلموا كلهم وفعلا راحوا معاهم ودخلوا الفيلا اللي مليانه بمرح بولاد ياسين

 

ياسين دخل وبحب وضحك... الله الله علي روايح الاكل الحلوه اعتماد اول ما شافتهم قامت جريت عليهم وحضنت كرم وعدي بحب واشتياق وهما كمان بادلوها نفس الحب ده وزعلوا من نفسهم كتير انهم بعدوا عنهم في اكتر وقت محتاجين لهم فيه وبعد السلام والترحيب قعدوا يتغدوا في جو مليان بالحب بس لا يخلوا من الحزن اللي مالي وشهم مهما حاولوا يداروه وبعد ما اتغدوا قعدوا مع بعض واتكلموا في مواضيع مختلفه وعدي وكرم استاذنوا عشان يمشوا واكدوا علي ميعادهم مع ادهم وياسين عشان يروحوا للواء صبري ومعرفوش اعتماد لانهم مش ضامنين رده فعله ايه


ادهم استأذن وطلع اوضته وكمان وفاء وناديه واعتماد لسه هتطلع... ياسين نادلها بحب استني يا امي استني..


 اعتماد وقفت وبحب خير يا حبيبي في حاجه


ياسين ايوه يا امي في حاجتين مش حاجه وحده


 اعتماد بقلق خير يا حبيبي قلقتني.. ياسين بحب مفيش قلق ولا حاجه يا ست الكل بس كنت عايزك تدعيلنا وكمان عايزك تخلي بالك من بوسي وولادي عقبال ما ارجع ان شاء الله


 اعتماد بقلق في ايه يا حبيبي طمني


 ياسين بتاكيد.. صدقيني يا امي مفيش حاجه بس عيزك تدعيلنا وباس دماغها وبحب تصبحي علي خير ياست الكل وسابها وراح ينام و كمان بوسي اخدت ولادها عشان تنام هي كمان


*****************************


 عدي ودع كرم وكرم روح بس عدي مش قادر يروح وزعلان من نفسه انه عمل كدا مع زوزو ووصلها لكدا وكمان زعل مامته واخته وهما ميستهلوش منه كدا ولا حتي زوزو تستاهل منه كدا وقرر يروح لزوزو هو 

مش هيقدر ينام ولا يسامح نفسه لو مصلحهاش


 زوزو بعد ما روحت دخلت وللاسف كان مامتها وبابها موجودين وشافوها بالمنظر ده وللاسف اطريت تحكي لهم اللي حصل بس مقالتش ان عدي هو اللي عمل فيها كدا قالتلهم انها وهي راجعه من عند ملك شباب اتعدوا عليها والرائد عدي هو اللي لحقها وانقذها منهم ودخلت علي اوضتها تعيط بكل الوجع والحزن اللي جواها و بكل الحب اللي هي حبيته لعدي وفي الاخر محبهاش ولا حتي واحد في الميه عيطت بحرقه ووجع وانكسار وسرحت في اللي حصل منه ولامت نفسها انها راحت لعدي وعملت في نفسها كدا وأي حد مكانه ممكن يعمل اللي هو عمله ويفكر فيها كدا وهي سرحانه وبتفكر قاطع تفكيرها خبط باب شقتهم


 وكان عدي وابوها فتحله واول ما دخل ابوها اخده بالحضن وبشكر وامتنان أنا متشكر اوي اوي يا ابني انك انقذت بنتي انا مش عارف لو كانوا الشباب دول قدروا يعملوا فيها اللي كانوا عايزين يعملوه مش عارف كنت عملت ايه وكنت عشت ازاي وسط الناس والله كنت ممكن اموتها ولا اموت نفسي


عدي واقف مذبهل ومش عارف هو بيتكلم عن ايه ولا في ايه بس لازم يقول اللي هو جاي عشانه حتي لو مش فاهم هما بيتكلموا عن ايه وبهدوء عكس اللي جواه أنا جاي يا عمي وطالب القرب منك وهكون اسعد انسان في الدنيا لو قبلت تجوزني عزه بنتك


ابوها اتفاجئ من طلبة والمفاجأه صدمته وقعد علي الكرسي وبحزن اوعي يا ابني تقول ان الشباب دول عملوا فيها حاجه وإنت جاي تستر عليها


عدي فهم قصده وكلامه وفهم ان زوزو مارضيتش تتهمه وكمان طلعته البطل الشهم اللي في الحكايه غمض عينه بحزن ووجع هو اذاها وجرحها ومع ذالك هي مرضيتش تتهمه قرب من ابوها وهو قاعد لا محدش قدر يلمسها ولا حد يقدر يلمس شعره وحده منها طول ما انا عايش عشان انا مش هسمح لحد ياذيها ياريت لو توافق علي طلبي هكون اسعد انسان في الدنيا


 ابوها بحب... وانا موافق يا إبني بس انت عارف ان هي اللي هتتجوز مش انا يعني رائيها اهم مني


عدي بتأكيد... طبعا ياريت تسألها... طلعت زوزو وبمقاطعه وعنف من غير ما يسألني يا سياده الرائد عدي انا مش موافقه عليك ولا عمري هوافق ودخلت اوضتها تعيط تاني وابوها اتصدم من كلامها المفروض ان عدي هو اللي انقذها طب ليه هي بتقول كدا... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمي دي دي فتحي 


 عدي متصدمش من اللي زوزو قالته لان ده الطبيعي بعد اللي هو عمله معاها وبهدوء لابوها ممكن ادخلها اتكلم معاها.. ابوها بجديه ممكن يا إبني


*****************************


&&عند سلطان وشمس&&


شمس كانت في حضن سلطان وهو بيملس ليها علي شعرها وبهدوء ممكن يا حبيبي اقولك حاجه بس متزعلش مني


 سلطان بحب... قولي يا حبيبتي أكيد مش هزعل منك


 شمس بجديه... انا زهقت من المكان ده مش لاقيه فيه حد اكلمه ولا بشوف حد وحاسه اني محبوسه انا عايزه ناس اكلمها واضحك معاها أنا تعبت من القعده لوحدي ارجوك يا سو خلينا نرجع ارجوك 


سلطان بهدوء وعشق... طب عايزانا نروح فين يا حبيبتي واحنا نروح اهم حاجه متبعديش عنيي


شمس اي مكان غير المكان ده


 سلطان بجديه وحب... خلاص يا حبيبتي في صفقه هنا هخلصها ونروح اي مكان انتي عايزاه


شمس بحب وفرحه ...بجد ياسو بجد


سلطان باسها من شعرها بجد يا قلب وعقل سو انتي متعرفيش انتي عندي ايه يا شمس حياتي


شمس بسؤال ومكر... لا مش عارفه انا ايه بالنسبالك


 سلطان بعشق... انتي شمس حياتي وقمر ليلي والحاجه اللي حلوه اللي محليه ايامي انا بحبك اوي وبعشقك اوي اوي ومسك وشها


وبحب وعشق يلا بقي قولي يا سو انا بالنسبالك ايه


 شمس بحب انت حبيبي وكل دنيتي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك أبدا


سلطان شدها لحضنن وضمها جامد ...ودموعه نزلت وافتكر اخته لما حبت وهو حرم الحب عليها وقتل حبيبها لمجرد بس انه حب اخت الاخطبوط وعيشها في حزن ووجع طول عمرها ودلوقتي بيدى الحق لنفسه يحب ويعيش طب ليه حرمه علي اخته ليه


 دموعه نزلت بصمت وشمس حست بيه وخرجت نفسها من حضنه ومسكت وشه بحب وبهدوء.. ممكن أعرف سو حبيبي زعلان ليه وليه الدموع دي و بضحك عشان تخفف عنه معقول الاخطبوط يعيط


سلطان بدموع... انتي متعرفيش انا عملت ايه لو عرفتي هتكرهيني والله هتكرهيني


شمس بحب وبهمس ...انا عمري ما هكرهك ابدا واتأكد اني هساعدك في اللي عندك بس احكيلي


سلطان سكت هو نفسه يحكيلها بس خايف يخسرها وهو استحاله يتحمل خسارتها


 شمس بهدوء... خلاص يا حبيبي وقت ما تحب تحكي هتلاقيني اول وحده بسمعك


 سلطان رمي نفسه في حضنها وحكالها بدموع ووجع اللي هو عمله في اخته وحبيبها


شمس اتصدمت لما حكالها بس هي لازم تخفف عنه وبهدوء وحب... ان شاء الله نصلح اللي حصل وتقرب من وئام وانا متاكده انها هتسامحك وتعيش حياتها من أول وجديد


 سلطان بحزن وجديه... صعب إنها تعيش حياتها من اول وجديد صعب علي الواحد يبعد عن اللي هو بيحبهم


ومسك وشها بحب وحزن... صدقيني انا عن نفسي صعب اوي اني أعيش من غيرك لان حبك بيجري في دمي


 شمس بحب اكتر منه... ان شاء الله يا حبيبي نفضل دايما مع بعض وعمرنا ما نفترق


 سلطان بجديه وحب... اوعديني يا شمس حياتي اوعديني انك تفضلي دايما معايا وتفضلي منوره حياتي ومتسبنيش مهما حصل


 شمس بهدوء وحب... اوعدك يا قلب شمس طول ما انا عايشه عمري ما هبعد عنك ابدا بس ليا طلب عندك او اعتبره رجاء


سلطان بحب وصدق... انتي يا حبيبتي متطلبيش انتي تأمري وانا انفذ علي طول


شمس بجديه وحب... أنا عايزاك تبعد عن الطريق اللي انت ماشي فيه ده وتبدأ من اول وجديد ونعيش حياتنا انا وانت ووئام


 سلطان غمض عنيه وبصدق وجديه... يارتني قابلتك من زمان يا شمس حياتي ياريت كانت حاجات كتير اتغيرت وبجديه اكتر... صدقيني مبقاش ينفع صدقيني حتي لو انا عايز ابعد عمري ما هعرف أبعد مش هيسيبوني في حالي هما يااما افضل معاهم يا اما يصفوني

 

شمس مسكت وشه بحب ظاهر وبدموع... عشان خاطري يا سلطان عشان خاطري ارجوك مش عايزه اخسرك ورجعت نفسها في حضنه بدموع وشهقات


 وسلطان ضمها جامد لحضنه وبحزن.. خاطرك علي عيني والله يا قلب سلطان وان شاء الله هحاول أبعد واللي يحصل يحصل علي الاقل لو حصلي حاجه يكفيني الوقت اللي انا قضيته معاكي و في حضنك


شمس بجديه ودموع اوعدك اني مش هسمح لحد يلمس شعره منك حتي لو كان التمن حياتي


 سلطان ضمها جامد بخوف وتملك والاهم خوف من خسارتها... عذاب رعد الجزء الثاني... بقلمى دى دى فتحى... صفحتي باسم... اللهم اسالك الفردوس لوالدي


******************************


&&عند زوزو&&


عدي دخل عندها وبهدوء... ممكن اعرف انتي مش موافقه ليه زوزو بصتله بعتاب وحزن وهو فهم وشدها قعدها وقعد جنبها وبهدوء أنا عارف اني غلطان وأنا جيت انهارده عشان خاطر اللي انا عملته انا فعلا كنت هاجي قبل موضوع رعد بس اللي حصل هو اللي اخر اللي كنت ناوي عليه


 وباسف انا أسف ياريت تديني فرصه تانيه اثبتلك حسن نيتي


زوزو بهدوء... عكس اللي جواها ارجوك أبعد عني ومتجيش هنا تاني لاني عمري ما هسامحك علي اللي انت عملته فيا حتي لو كنت بحبك لان اللي عملته ضيع كل حاجه ليك جوايا و دلوقتي ياريت تطلع بره ومش عايزه اشوفك تاني


 عدي بحزن... ارجوكي سامحيني واديني فرصه تانيه


 زوزو للاسف اديتك كتير وفي الاخر حسستني اني وحده

رخيصه فارضه نفسها عليك


عدي قرب منها انا همشي وهسيبك تفكري ونبدأ صفحه جديده سوا


 زوزو بعنف وغضب... لا انا مش هفكر فيك تاني لاني قبل ما اجيلك كان متقدملي عريس وبصراحه انا هوافق عليه لانه احسن منك علي الاقل هو مش هيجرحني ولا هيعمل فيا زي ما انت عملت


 عدي قرب منها زياده ومسك وشها بحب... و انا عمري ما هلاقي احسن منك


 زوزو بعنف وغضب اكتر... لا هتلاقي وحده زي رعد واكيد هتكون احسن مني


 عدي وهو مازال ماسك وشها وبحب اكتر صدقيني رعد كانت ماضي وانتهي يمكن بس عشان اتفاجأت بموتها وانتي كمان استفزتيني وخلتيني اخرج عن شعوري


 وبحزن كان نفسي لما دخلتي عليه تاخديني في حضنك وطمنيني انك معايا وهتفضلي معايا صدقيني كنت هحكيلك واشكيلك عن اللي جوايا اوعي تفتكري انك سد خانه عندي والله العظيم انا فعلا الفتره الاخيره... اتبني جوايا مشاعر ليكي وكنت هاخد الخطوه دي قبل كدا بس الظروف والله انتي حاجه غاليه عندي اوي وعمرك ما كنتي رخيصه عندي ارجوكي سامحيني وخلينا نبدأ من جديد


 زوزو قلبها وجعها علي منظره كدا هو مهما كان حبيبها وهي فعلا كانت رايحه تخفف عنه بس هو فهم غلط.


عدي واقف ومستني ردها ولما لقي سكوتها طول بعد عنها وقبل ما يخرج وبصدق وحزن... انا طالع مهمه بكره ومش هعرف اكلمك وانا في المهمه بس تاكدي لو رجعت هفضل اجيلك مره واتنين وتلاته لغايه لما تسامحيني


 وبحزن وانكسار... ولو مرجعتش تاكدي انك الوحيده اللي في قلبي وهتفضلي في قلبي


 زوزو اول ما قال كدا قلبها وجعها اوي حست بوخده في قلبها... قلبها بيقولها روحيله وارمي نفسك في حضنه وسامحيه وعقلها بيقولها كفايه انك رخصتي نفسك ليه وهو عمل اللي عمله وانتي برضه طلعتيه البطل للاخر كفايه كدا بقي.. قلبها هو حبيبك اللي بتحبيه وتعشقيه


 عدي واقف بيبصلها وفهم من عيونها الحرب اللي جواها وفضل ينسحب بهدوء وفعلا خرج


 و زوزو فاقت من حزنها علي قفل الباب ورمت نفسها علي السرير تعيط بوجع وحزن علي اللي هي فيه وهي فعلا هتقبل ان حد تاني يلمسها غير عدي ويملك قلبها وعقلها غيره ولا لا


********************************


&&تاني يوم&&


ياسين اخد ادهم وعدي وكرم وراحوا للواء صبري وكان قاعد في بيت رعد وده اللي ادهم قالهم عليه لانه دور كتير وبمعارفه في الجهاز عرف ان اللواء صبري ماسافرش في أي مكان... هو قال انه سافر عشان محدش يدور عليه وفضل يقعد في بيت رعد لان ده المكان الوحيد إللي ارتاحله لان بوجوه في بيتها حاسس ان رعد عايشه معاه ومامتش


 راحوا وخبطوا وبعد الخدم ما فتحولهم


 ياسين بمرح وبصوته كله... يا سياده اللواء... يا سياده اللواء يا شرير اظهر وبان عليك الامان


 صبري كان فوق وأول ما سمع صوته أتفاجأ بوجودهم و كان نفسه ياخدهم في حضنه لانهم فعلا وحشينه وهما اصحاب رعد المقربين بس هو منع نفسه وطرد الاحساس ده بسرعه وركب وش القسوه تاني


 ياسين بضحك... ايه يا سياده اللواء مفيش اهلا ولا سهلا ولا ايه وبضحك اكتر... وبعدين الواحد يخطف عيل اتنين مش انت خاطف تلات عيال عارف ليه انت عملت كدا عشان انت شرير وميقدرش عليك حد


اللواء صبري بهدوء ...جايين ليه وعايزين ايه


 عدي قرب منه وبحب وهدوء... جايين عشان عايزين ترجع دي دي وفهد وكنزي وتيجي معانا ولسه هيكمل


 اللواء صبري قاطعه بعنف وغضب... لا انا مش هاجي معاكوا ولا هرجع حد ودلوقتي إطلعوا بره قبل ما اجيب لكوا الامن يطلعكوا بره


ياسين بعنف وغضب لاول مره معاه... لا مش هنطلع بره وانت لازم ترجعهم ومتبقاش اناني وتحرم جدتهم منهم


 اللواء صبري بصوت عالي وعنف... انت مين عشان تقولي اعمل ايه ومعملش ايه.


ياسين بعنف اكتر منه وصوت عالي... أنا اللي جاي اقولك انك اناني وحرمت مراتك من بنتها وكمان حرمتها من ولاد بنتها وكمان سجنت ابوهم ووصلته لحبل المشنقه مع انك عارف ومتأكد مليون في الميه انه مظلوم وعمره ما فكر يأذى رعد بس انت اناني وعملت كدا عشان غيران منه و


وقبل مايكمل كان اللواء صبري ضربه بالقلم وبعنف وغضب وصوت عالي اخرج بره ومش عايز اشوف وش حد منكوا تاني


الكل أتفاجأ من رد فعله وكمان ياسين بس هو لازم يشيل الغشاوه اللي علي عنيه ويرجع اللواء صبري تاني صاحب القلب الطيب


ياسين كمل بجديه وصوت عالي... ايوه غيران منه عشان مفكر إن رعد بتحبه اكتر منك بس انت غلطان كتير لان رعد قلبها كبير ودايما بيسعي الكل لو كنت خيرتها بينك وبين يامن كانت اكيد هتختارك انت لانها بتحبك اوي فوق انت ماتتصور


 اللواء صبري غمض عينه... وافتكر الموقف اللي هو خيرها بينه وبين يامن وهي اختارته هو... و فتح عنيه علي قرب ياسين منه وبرجاء ودموع... ارجوك رجع الولاد وساعد يامن انه يخرج من القضية انت الوحيد اللي تقدر تعمل كدا وبجديه وحزن... انا عارف ان فيها مسئوليه كبيره عليك بس انت ميرضكاش انه يتعدم ظلم خصوصا لو كانت فعلا رعد عايشه


اللواء صبري بصله بدهشه واستغراب


ياسين بتأكيد ان شاء الله هي عايشه وحكاله عن مقابلته لشمس وسلطان 


اللواء صبري مش عارف يفرح ولا يحزن ولا يعمل ايه مصدوم... مجرد إنه مش عارف يعمل ايه 


ادهم قرب منه وبدموع... ارجوك يا بابا رجع لنا الضحكه واللمه تاني وان شاء الله رعد تكون هي شمس وتكون عايشه حتي لو لا قدر الله مطلعتش هي ارجوك خليك انت معانا والله العظيم كلنا محتاجينك اوي اوي ورمي نفسه في حضنه وعيط بكل الوجع والحزن اللي جواه


 واللواء صبري بتلقائيه وحب... لف ايده حوالين ادهم وبهدوء وحزن ان شاء الله كل حاجة ترجع زي الأول واحسن وبص لعدي وكرم وياسين اللي طلعوا يجروا عليه بحب اشتياق وحضنوه وهو كمان بادلهم ده


 وبعد وقت من حديثهم اللواء صبري بجديه واهتمام لياسين انا عايزك تقولي بالتفصيل الممل ايه شكل سلطان ده ومواصفاته بالظبط


*****************************


&&عند البهنساوي&&


و امر رجالته بعنف وغضب... انا عرفت انه ساب المكان اللي كان فيه وراجع النهارده عايزكم اول ما ينزلوا من الطياره ويركب عربيته تموتوه وتجيبولي شمس واياكم حاجه تحصلها او حد يلمس شعره واحده منها هيكون اخر يوم في عمركم أنا عايزها هي ورقبة الاخطبوط فاهمين ولا لا


رجالته بجديه وثقه... فاهمين يا باشا وخصوصا ان احنا هناخد الرجاله كلهم فلازم نجيبلك رقبته ونجبلك شمس هانم 


 البهنساوي بعنف... اي غلطه فيها رقبتكوا فاهمين


 الرجاله فاهمين يا باشا فاهمين... وخرجوا وسابوه في احلامه إن شمس هتكون بين ايديه ورقبه سلطان هتكون تحت رجليه


********************************


&&عند يامن في السجن&&


جه العسكري والظابط بجديه... انت عارف ان حكم الاعدام هيتنفذ النهارده وهتروح لتنفيذ الحكم فلو ليك امنيه او طلب ياريت تقوله عشان دي اخر فرصه ليك


يامن بحزن وهدوء... عايز رعد وبس مش عايز حاجه تانيه


 الظابط بحده... قصدك العقيد رعد اللي انت موتها بدم بارد وبغضب صحيح النعمه تقيله علي البندام وخصوصا لو البندام ده غبي ومعرفش يقدرها ولا يصونها


يامن بصله بوجع وحزن وسكت.. والظابط أمر العسكري بكل عنف وغضب وجديه... ياخدوه على عربيه الترحيلات وفعلا اخدوا يامن وركب عربيه الترحيلات عشان ينفذوا حكم الاعدام فيه


 ولحظات و العربيه طلعت علي الطريق العام ومعاه حراسه... وكمان عربيه سلطان اللي نزل من السفر عشان خاطر شمس ولحظات وظهر كذا عربيه لرجاله البهنساوي اللي ناوين ياقاتل يامقتول

❤عذاب رعد..الجزء الثاني والاخير❤


البارت👇24..قبل الأخييير👇


عربيه الترحيلات اللي فيها يامن طلعت علي الطريق العام وعربيه سلطان وفيها شمس وسلطان كمان طلعت وكذا عربيه من عربيات البهنساوي كل دول بقوا علي الطريق العام ودقايق معدوده وضرب النار اشتغل من رجاله البهنساوي علي سلطان وبيحاولوا يخلوا الضرب كله علي سلطان بس هما الاتنين كانوا قعدين جنب بعض وسلطان اول ما لقا الضرب محاوطه من كل الجهات شد شمس لحضنه وخباها فيه عشان يحمي شمس حياته 


وللاسف لحظات وسلطان اتصاب في دراعه وشمس صرخت بصوتها كله وسلطان بيحاول علي قد ما يقدر يتفادي الوجع عشان يكمل سواقه وشمس حاولت تاخد مكانه بس هو للاسف رفض من خوفه عليها


عربيه الترحيلات اللي فيها يامن متفاجائين من اللي بيحصل و بلغوا الجهات المختصه بالوضع ورجاله البهنساوي كثفوا الضرب علي سلطان واللي بيحاول يفادي شمس بشتي الطرق


وبعد وقت ليس بكبير... للاسف عربيه سلطان اتقلبت ورجاله البهنساوي قربت منهم وشمس بتحاول تشد سلطان بره العربيه وتخرج بيه... 


سلطان اتكلم بوجع وبصوت متعب اهربي يا شمس يا حبيبتي انتي مش لازم تموتي انتي لازم تعيشي لازم وغمض عيونه وشمس صرخت وبتشد فيه تسحبه لبره


بس رجاله البهنساوي كانوا شادين شمس بره اللي ضربتهم بكل قوتها عشان تنقذ سلطان قبل ما العربيه تنفجر بس الكتره تغلب الشجاعه وقدروا يبعدوا شمس عن العربيه اللي فيها سلطان


شمس حست بالعجز وبصوتها كله نادت علي سلطاااان...سلطاااان...عذاب رعد الجزء الثاني بقلمي دي دي فتحي... صفحتي باسم اللهم أسألك الفردوس لوالدى 


يامن قاعد في عربيه الترحيلات... وشمس كانت بتنادي باسم سلطان بس هو مسمعش غير نبره صوت رعد وهي بتنادي عليه وقت ما كانت يتنادي عليه وهي بين ايدين جاسر


نزل من العربيه بسرعه وشد العسكري اللي محطوط في ايده الكلبش معاه وطلع يجري علي الصوت مهمهوش ضرب النار ولا الرجاله الكتير اللي واقفين ومسلحين وطلع يجري 


و اول ما قرب اكتر من شمس... وبصدمه ودهشه والدموع لمعت في عنيه... راااعد راااعد


**************************


&& عند ماندوا و جني & &


ماندوا نزل من السفر عشان يشوف حبيبته وكمان يكون جنب صديق عمره مهما كان لازم يفضل واقف جنبه


وصل وراح بيت جني عشان يطمن عليها ويشوفها خبط... وجني هي اللي فتحت واول ما شفته رمت نفسها في حضنه وعيطت بكل الوجع والحزن اللي جواها وهو ضمها جامد ليه عشان يخفف عنها


 وبحب وعشق واشتياق... ممكن تهدي وتقولي مالك وايه اللي مزعلك كدا


 جني بعياط وحزن.... انا زعلانه منك اوي عشان نسيتني وبعدت عني... زعلانه منك عشان استكترت عليا انك تفضل معايا وتشيل عني.. زعلانه منك عشان ضحيت بحبي ليك عشان خاطر صحبك وسبتني انا... وبعياط اكتر انا مستهلش منك كدا والله مستهلش منك كدا ابدا 💔


ماندوا ضمها ليه اكتر وباسف.... انا اسف يا حبيبتي اسف سامحيني والله العظيم عمري ما هسيبك تاني ابدا مهما حصل 


وبضحك عشان يخفف عنها.... خلاص يا حبيبتي انا هسافر فرنسا اسبوع واجيلك اسبوع... انشالله اعمل نفسي بهلون حتي... اهم حاجه متبعديش عني وان شاء الله هنتجوز في المكان اللي انتي تختاريه


جني بصتله بعيون باكيه وحزينه.... وهو بصلها بحب وعشق وصدق ومسك وشها... صدقيني يا قلبي عمري ما هبعد عنك تاني مهما حصل وبهمس... ممكن تبطلي عياط عشان قلبي واجعني اوي وانتي بتعيطي كدا يهون عليكي حبيبك ماندوا قلبه يوجعه كدا


وبيقرب من شفايفها وجني بتحاول تبعده بس مش قادره ولسه هيقرب زياده


 جه عدي و بمكر.... حمد لله على السلامة يا استاذ ماندوا الاتنين اتخضوا من وجوده المفاجئ ده


ماندوا بتوتر وهروب.... الله يسلمك يا سياده الرائد انا انا...


عدي قرب منه بمكر اكتر وبصوت واطي.... كويس انك عارف اني رائد عشان أنا ممكن انفخك لو قربت من اختي تاني بالشكل ده


ماندوا بجديه وصدق... انا بحبها وعمري ما هلاقي انسانه احسن من جني تناسبني ياريت لو تقبل ان جني تكون مراتي هكون اسعد انسان في الدنيا وبصدق اكتر وجديه.... وقبل ما تقول اي حاجه علي سفري انا هاخدلها فيلا صغيره وهعيش معاها هنا وفي نفس الوقت هباشر شغلي في فرنسا لان استحاله هسيب صديق عمري لوحده


عدي بجديه...... انا مقولتلكش سيب صديق عمرك وكمان انا ميهمنيش تقعد معاها هنا او في فرنسا انا اللي يهمني ان اختي تكون سعيده ومبسوطه وبس


ماندوا بفرحة.... يعني افهم من كلامك انك موافق علي ارتباطنا


عدي بحب وبيبص لجني..... اه طبعا موافق اي حاجه تسعد جني تأكد انها تسعدني بس انا ورايا مشوار مهم دلوقتي ولما ارجع منه علي خير هتكلم مع ماما وان شاء الله خير


ماندوا بحب ومازال علي فرحته.......ان شاء الله توافق هي كمان واتاكد اني هسعد جني وعمري كا هزعلها ابدا


عدي بضحك.... اتمني كدا عشان لو عملت غير كدا صدقني هنفخك واعلقك من قفاك وبجديه اكتر.... يلا بينا تعالي معايا عشان انا رايح عند ياسين


ماندا بحب وضحك وبيبص لجني... انا كنت عايز أقعد شويه بس يلا إن شاء الله تتعوض


عدي بضحك... ده علي اساس اني كنت هسمحلك بالقاعده دي يلا يلا يا اخويا قدامي


وقبل ما يخرجوا ماندوا قرب من جني وبهمس..... هتوحشيني اوي اوي يا حبيبتي


عدي قرب منهم وقبل جني ما ترد كان هو سمع ورد وبضحك.... وانت كمان اكيد هتشوفها ياخويا يلا قدامي وخرجوا


وجني كانت في قمه سعادتها وهو كمان وعدي افتكر حبيبته و مجنونته زوزو وخاف من جواه من ضياعها وقال في نفسه انه لازم يصالحها وتكون بتاعته وملكه للابد مهما حصل ان شاء الله حتي يخطفها ويتجوزها بالقوه المهم ان محدش ياخد زوزته منه وبس

*****************************


لحظات ووصلوا لياسين اللي كان مستعد هو وادهم عشام يروح يجيب اللواء صبري و دي دي وفهد وكنزي ولحظات وكرم كمان وصل ولسه هيطلعوا اعتماد قربت منه وبحب.... انا مش هسألك انتوا رايحين فين بس هدعيلكوا تكونوا ديما بخير وان شاء الله تتوفقوا في اللي انتوا رايحينه


ياسين باس راسها وبحب ربنا يخليكي لينا يا ست الكل ولسه هيخرجوا وفاء قربت من ادهم وبحب وعشق ولاول مره.... ارجوك ارجعلي بسرعه وخلي بالك من نفسك لانك بحبك ومش هقدر علي بعدك 💖 عذاب رعد بقلمي دي دي فتحي 💖


ادهم بحب لأول مرة هو كمان..... وانا كمان بحبك وان شاء الله نخلص اللي احنا رايحينه بسرعه وارجعلك 

وفاء بحب وعشق.... ان شاء الله يا حبيبي وسابته ومشيت 


وهما كمان خرجوا وراحوا للواء صبري اللي كان جاهز ومستعد عشان يروح معاهم.... ياسين بجديه وسؤال.... طيب فين الولاد عشان نوديهم في طريقنا لماما اعتماد 


اللواء صبري بجديه..... لا احنا مش هنوديهم و يلا بينا عشان مش نتأخر..........ياسين مشي ومرضاش يكلمه تاني عشان ميحملش الامور اكتر من كدا لان الحكايه مش ناقصه حتي لما ادهم جه يتكلم ياسين منعه وياسين اتصل علي عدي اللي كام خلاص وصل هو وماندوا وياسين اول ما شافه اخده بالحضن


ماندوا اتكلم وبحب....... وحشتني يا صحبي والله وحشتني

ياسين بحب اكتر..... وإنت كمان يا صحبي وبجديه.... انا هروح مشوار ولما ارجع هكلمك

ماندوا بجديه وحب... انا هروح معاك زي طول عمري ما انا معاك في الخير والشر.... ياسين حاول معاه يخليه يرجع عن قراره بس ماندوا صمم وفعلا راح معاهم


ياسين بجديه للواء صبري... ياريت يا سياده اللواء تغير شهادتك لان يامن حكم الاعدام هيتنفذ انهارده فياريت تغير شهادتك و بعدين نشوف موضوع شمس


***************************

&& في الجهاز & & 


اللواء صبري راح الجهاز ومن غير نقاش لانه فعلا وبرغم اللي عمله مينفعش ابدا يتسبب في اعدام انسام ظلم.... راح الجهاز وبعد الترحيب والسلام دخل وغير اقواله ورئيس الجهاز اتصدم أن اللواء صبري يعمل كدا ودي من سمات رجال الشرطه والجيش حماه البلد


رئيس الجهاز بجديه.... بس انت كدا يا سياده اللواء عليك مسئوليه كبيره للاسف مضطرين نحجزك معانا علي ذمه التحقيق


اللواء صبري بجديه وحزن انا مش هدافع عن نفسي ولا هبرر تصرفاتي بس هترجاك رجاء اب قلبه محروق علي بنته انك تديني فرصه اشوف الموضوع اللي انا رايحه وبعد كدا اعمل اللي انت عايزه


رئيس الجهاز بجديه اكتر...... ده يتوقف علي حسب الموضوع اللي انت هتقوله..... صبري مكنش قدامه غير انه يحكي إللي سمعه من ياسين.... رئيس الجهاز الصدمه لجمته معقول يكون ده حقيقي معقول 


اللواء صبري بحزن وجديه..... انا اتمني يكون حقيقي 

رئيس الجهاز.... وانا اكيد هساعدكوا في اللي انتوا عايزينه وهدور عليها مهما كان اللي هيحصل 

اللواء صبري بجديه..... بس امتي لازم نتصل علي سلطه تنفيذ الاحكام عشان يوقفوا الاعدام لازم يوقفوه حتي لو شمس مكنتش رعد حرام يتعدم وهو معملش حاجه ولسه هيتصل دخل العسكري وبجديه....... الاشاره دي جتلنا يا فندم 

رئيس الجهاز بدهشه معقول ده يحصل طب والله لو ربنا بيحبنا يكون لسه رجاله البهنساوي موجودين عشان نخلص منهم و ننضف البلد منهم 

اللواء صبري بجديه.... خير يا فندم حصل ايه 

رئيس الجهاز... انا مش هلحق اقولك بس لازم نكون موجودين في المكان ده دلوقتي حالا 

صبري بجديه اكتر.... طب ويامن ؟ 

رئيس الجهاز.... اطمن لسه متنفذش فيه حكم الاعدام وبجديه اكتر... يلا بينا نلحقهم قبل ما كل حاجة تضيع مننا 


*****************************


&& عند سلطان و شمس ويامن & &

يامن بصريخ رااااعد راااااعد وبيحاول يقرب منها بس رجاله البهنساوي كانوا في لحظه ضربينه بعنف وغضب وشمس بتحاول تخلص نفسها منهم وفعلا قدرت تخلص نفسها وضربتهم بكل عنف وغضب وكمان يامن كان بيدافع عنها عشان يحميها وشمس جريت علي سلطان اللي سايح في دمه وخرجته من العربيه وبصريخ ودموع.... سلطان سلطان فوق انت مش هيحصلك حاجه انت كويس والله كويس


يامن قرب منها وبيشدها و شمس زقته بعنف وغضب انت مين وعايز مني ايه ابعد عني يا حيوان أبعد عني.... يامن بدهشه وصدمه... انت مين انا يامن حبيبك ارجوكي يا رعد كفايه عذاب بقا ارجوكي انا تعبت والله تعبت مبقتش قادر استحمل اكتر من كدا


شمس بصريخ وغضب.... انا مش رعد مش رعد انا شمس المنشاوي مرات سلطان الحسيني وهفضل مراته وبتهز في سلطان جامد و بصريخ... فوق يا سلطان فوق


سلطان فتح عيونه ويتعب.... اهربي يا شمس حياتي ارجوكي اهربي وخلي بالك من وئام اختي انا اقدر علي كل حاجه واي حاجه غير اني اخسرك مش مهم انا المهم انتي


شمس بدموع.....انت هتعيش يا سلطان هتعيش والله وهنفضل سوا.... سلطان مد أيده ومسحلها وشها بحب وعشق... كفايه بقي يا حبيبتي دموع أنا أنا مقدرش علي دموعك دي ابدا


يامن قرب منهم وشدها بعنف وغضب وبغيره جنونيه.... انا اسمحلك تبعدي عني او تتجاهليني او تعملي إللي انتي عايزاه غير انك تروحي لحد غيري أو حد غيري يلمس شعره منك فاهمه 


شمس بعنف وغضب اكتر منه..... لا مش فاهمه لأني انا شمس شمس مش رعد اللي انت مجنون بيها 


سلطان جمع كل قوته وقام وشد شمس عليه وبتعب... اياك تلمس مراتي تاني اياك ومش عشان أنا تعبان هتقدر تاخد حاجه من سلطان الحسيني وبجديه وتعب وبيبص لشمس.... وبالذات لو كانت الحاجه دي شمس حياتي


يامن قرب منه بعنف وغضب انا استحاله اسيبلك مراتي لانك مجنون لو فكرت اني هصدق الهري اللي أنت بتقوله ده وبجديه... انا هثبتلك ان كانت دي شمس اللي انت بتقول عنها ولا رعد قلبي اللي لو في وسط مليون واحده هعرفها


وفي لحظه كان شادد شمس عليه والتهم شفايفها بعنف وغضب والاهم من كل ده بشتياق وشمس بتحاول تبعده عنها مش قادره عليه


سلطان في لحظه كان ماسك مسدس من علي الارض ولسه هيضرب يامن في صدره جه البهنساوي اللي كانوا رجالته اتصلوا عليه وجه بشر وعنف سقف بايديه والله برافو عليكوا انتوا ايه اللي بتعملوه ده بتتخانقوا علي حاجه مش بتاعتكوا وبمكر وخبث بس ملحوقه وبعنف وجديه لرجالته هاتولي شمس وخلصوا عليهم


سلطان ويامن كل واحد ماسك شمس من ايد وبغضب هما الاتنين وفي صوت واحد علي جثتي انك تاخدها


البهنساوي بغضب وشر اكتر... يبقا علي جثتكوا انتوا الاتنين و في لحظه كان شادد شمس منهم وشاور لرجالته اللي في ثواني كانوا هاجمين علي سلطان ويامن وضربوهم بكل عنف وغباء ولان سلطان مصاب ويامن من قله الاكل في السجن كان جسمه ضعيف قدروا عليهم ووقعوا في الارض جثه هامده


والبهنساوي اخد شمس في عربيته وسط صرختها ومقاومتها وركبوها واخدوها ومشيوا


وبعد وقت ليس بكثير وصل اللواء صبري ورئيس الجهاز واصحاب رعد ومجموعه من القوه تحسبنا لأي حاجه تحصل واول ما شافوا سلطان ويامن وهما مرمين علي الارض قربوا منهم و الكل في نفس واحد في ايه وايه اللي حصل؟؟؟ 


سلطان بتعب وألم.... ارجوكم الحقوا شمس حياتي البهنساوي هيخلي حيانها عذاب عشان ينتقم مني ارجوكوا الحقوها


و يامن كمان اتكلم و بتعب... من اثر الضرب ارجوكوا الحقوا رعد قلبي الحقوها قبل مايموتوها ارجوكوا انا مش هقدر اعيش من غيرها ارجوكوا الحقوها



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.