القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحاميه بقلم الكاتبه نسرين خالدالفصل السادس والسابع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

رواية الحاميه بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل السادس والسابع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

رواية الحاميه بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل السادس والسابع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

الفصل السادس

تائب  :  اولا لازم تتعرفى على المتدربين و تعرفى قدرات كل واحد منهم .... و العقاب ده لازم ادامهم لانك هتروحى قبيلتك عشان تدربى على التحكم ب قوتك و عشان تسيطرى عليهم.... عشان لما يجى الوقت و نحتاجهم يجولنا و يساعدونا.... بس كل ده طبعا من غير ما حد يعرف 

كشماء بخبث شديد: تمام يا فندم 😈

طلعت كشماء مع تائب و راحو عشان يعرفها على ال هيكونو زمايلها فى المعسكر

تائب  : كل المتدربين يجمعو هنا.... بصى يا كشماء الاربعه دول زمايلك فى التدريب.... 

ياسر

عدنان

يوسف

كريم


كشماء  برقه مصطنعه : اهلا بيكم انا كشماء  ☺️و اصحابى بينادونى كوشى

ياسر  : اهلا بيكى اظن اننا اتعرفنا قبل كده😉.... و انا بقى ضبع

عدنان 😠: انا عدنان... و ياريت تكونى قد مكانك وسطنا...... وانا بقى  ثعلب 🦊

كشماء  باحترام  : اتمنى انى اكون قدها بإذن الله 

يوسف: اهلا بيكى انا يوسف.... انتى بتعرفى تطبخى اكيد صح؟؟ 😁..... انا ثعبان 🐍

كشماء بصتله ب استغراب و سكتت

كريم بغرور : انا كريم و لعلمك انا الفا الذئاب 

(الالفا هو رئيس القطيع فى مجتمع الذئاب) 

تائب  : و انا بقى نمر 🐅...... 

ياسر  : انما انت. تبقى ايه بقى يا كشماء عشان تيجى هنا و تنضمى للمعسكر ده؟! 🤔

كشماء طبعا كانت سمعتهم قبل كده و هم بيتكلمو عليها و بعد ما اتعرفت عليهم فهمت دماغ كل واحد فيهم و عرفت  ازاى تحدد نقطة ضعفهم

كشماء بخبث و دلع مقصود: انا بقاء اسمى كشماء... و اسمى معناه انثى الفهد..... و انا بكون  فهد 🐆

ياسر  : يابخت ال هايقدر يضمك ل قطيعه(اموشن حمدى الوزيري) 

كشماء  بدلع  : انا مش هنضم ل قطيع حد..... ده انا لوحدى قطيع😊.... و فعلا يا بخته😉...  بس ال اختاره انا عشان ينضم ل قطيعى انا 😉.......  بعد اذن القائد انا بطلب الإذن ب بداية فترة الراحه بتاعتى

ياسر  : و ده ليه ان شاءلله  .... راحه ايه دى... ده انتى لسه متعرفه علينا من شويه.... ولا الوقفه وجعتلك رجليكى الرقيقين😏😏

تائب  : مسموحلك ب 48ساعه راحه اتفضلى يا كشماء... 

يوسف  : فعلا ليه تاخد راحه و هى لسه واصله؟! 

تائب  : طبعا كلكم سمعتو و عرفتو ان فى اكل (خضار و فاكهه و كمان فراخ و ارانب) وصلو المعسكر

الكل  : طبعا عرفنا.... 

عدنان  : بس ده ايه علاقته ب راحة ست كشماء؟! 

عدنان  : برغم ان محدش له انه يسألنى. بس هقولكم.... الاسبوع ال فات كان تدريب شاق ل كشماء.... و ال كان جزء منه هو العيش فى الغابه و انها تدور على الاكل و تنجح فى  جمعه.... و طبعا الكل عارف صعوبة المهمه دى بذات ال القرود مش بيسمحو لحد يقرب لاى مصدر للاكل.... بس هى عرفت تتغلب عليهم... و جمعت الاكل بكمات كبيره.. و اصطادت الارانب و الفراخ و سلمتهم صاحيين و فوق كل ده كان ممنوع عنها النوم و الاكل إلا ثمره واحده فى اليوم.... 

كشماء 🤨 :  ده غير ان سيادة القائد كلفنى ب حراسة و مراقبة مركز التدريب😉😏   

تائب  : اظن كلكم كده عرفتو ايه لازمة الراحه ال اخدتها زميلتكم كشماء.... لانها و ببساطه فى خلال اسبوع تقدرت تحقق ال محققهوش حد منكم فى 3شهور من يوم ما جيتو هنا….. روحى يا كشماء و اتمتعى ب الراحه بتاعتك

كشماء   : تمام  يافندم  ..... ممكن كلمه على انفراد

تائب  : اتفضلى

قربت منه كشماء و همستله انها هتكهرب الحديد بتاع الاوضه بتاعتها عشان لو حد منهم حاول يقرب منها 

تائب باعجاب  : تمام

و راحت كشماء ل اوضتها و قفلت الباب ب القفل و قفلت الستاره.... و بعد كده  قطعت فيشة الكاتيل و ربطتها ب حديد الاوضه و بعدها وصلتها بالفيشه😈 .... و غيرت و نامت فى سلام😇😇

تائب: اظن ان دلوقتى جه وقت تقسيم شغل المعسكر 

و ابتدى يقسم الشغل عليهم  و طبعا هم مش رضيين عن ال امر بيه تائب بس محدش يقدر يعترض عليه  بما انه القائد

  (طبعا هو عارف الكلام ده... و احنا كمان عارفين  بس محدش فينا هيروح و يقولهم🤫🤫

يوسف  : طيب سؤال يا قائد... ليه الشغل اتقسم علينا احنا الاربعه بس 

تائب 🤔: اممم يمكن عشان هيا ال جمعت الاكل و كل ال احنا كنا محتاجينه.. و انتم كنتو هنا فى المعسكر مرتاحين؟! 

و طبعا مشيو من عند تائب و بيجرو ذيولهم من خيبتهم.... و ابتدو يفكرو ازاى يكسرو كشماء و يذلوها عشان تكون تحت سيطرتهم......... 🤔🤔 اما عند كشماء ف نامت طول اليوم لحد نص الليل لما سمعت زى خبط سنان جامد و حاجه بتتهبد على الارض بقوه.... و طبعا مش هى بس ال سمعت كده لا ده كمان تائب ال كان بيتابع المعسكر عن طريق الكاميرات المخفيه فى اماكن مختلفه.... شالت كشماء الفيشه و فتحت الستاره.. و فى نفس الوقت كان وصل تائب 

تائب  : ايه ال حصل هنا؟؟؟... و ازاى ياسر واقع كده فى الارض؟!!!... حد يفهمنى ايه الحاصل حد يرد عليا... و بص ل كشماء  و غمز😉🤫.. و هى فهمت

ياسر و هو بيتوجع  : انا معرفش يا قائد ايه ال حصل... انا فجأه لقيت نفسى بتكهرب و بطير فى الهوا🤕

تائب  : متكهرب ازاى يعنى هو فيه هنا اى سلك مكشوف ولا حاجه😏🤔؟ 

ياسر  : لا انا محرد ما لمست القضبان بتاعت اوضة كشماء  اتكهربت... شكلها مكهرباهم😡😢😰

تائب مانع نفسه من الضحك  : انتى فعلا يا كشماء  مكهربه حديد اوضتك؟! 😯

كشماء  : اولا حضرتك بقالك اكتر من١٠دقايق ساند على اوضتى يعنى لو مكهرباها كان زمانك موت...

 و ثانيا ماظنش ان فى امر من حضرتك  ان ممنوع اكهرب اوضتى..ده لو انا كهربتها فعلا... ولا ايه؟! 

وثالثاهو ايه ال جاب ياسر اصلا عند اوضتى.... و ايه ال خلاه يقرب من الاوضه لدرجة انه يتكهرب زى ما بيقول😏....!!! 

 رابعا و اخيرا  هو مش حضرتك مانع اى حد يقرب من اوضتى ولا اوامر حضرتك اتغيرت؟؟ 😇😇

تائب بصلها و هو بيقول فى نفسه(البت دى دماغ و هتربيهم واحد واحد.. و الصراحه هم يستهلو).... اما ياسر حس نفسه عبيط برغظ ان هو ضبع و خبيث.. لكن كشماء خلته زى اهبل القريه🤤

تائب  : ياسر فعلا ايه ال خابك هنا عند اوضة كشماء... و انا مديكم اوامر ب منع الاقتراب؟! 

ياسر  : ها... لا ابد ده انا كنت جاى اسالها لو عايزه اغسلها حاجه معايا.... لالا اقصد لو معاها مسحوق غسيل بدل ريحة الهدوم دى😁😰

تائب: لا والله.... انت هاتستهبل😡.... عقابك زمايلك ال هايصدروه عليك


ياترى ايه ال حصل فى الحقيقه؟! 

و ايه ال بتخططله كشماء للفريق؟! 

و ليه تائب بيجاريها فى ال بتعمله؟! 

و ايه هيكون حكم الفريق على ياسر بعد ال عمله ل كشماء؟! 

ده ال هايتعرف فى الفصول الجايه

كتب الله لكم و لاحبتكم الهناء و السعاده و الفرج من كل هم... اللهم آمين 🌹



الحاميه 

بقلم/ نسرين خالد 

الفصل السابع

ياسر  : ها... لا ابد ده انا كنت جاى اسالها لو عايزه اغسلها حاجه معايا.... لالا اقصد لو معاها مسحوق غسيل بدل ريحة الهدوم دى😁😰

تائب: لا والله.... انت هاتستهبل😡.... عقابك زمايلك ال هايصدروه عليك....... 

و فجأه صوت تائب على و زعق جامد

تائب  : كل الفريق يجمع حالا فى محاكمه 

 الكل اتجمع و استغربو شكل ياسر على الارض

يوسف  : فى ايه؟؟  و ليه ياسر واقع كده على الارض

و بداء الفريق يتكلم مع بعض و تائب و كشماء و ياسر سكتين

تائب  : انا دعيتكم عشان هاننصب محكمه حالا عشان ال غلط ياخد جزائه

عدنان بحكمه  : طيب قول ال حصل و احنا هانحكم.... 

تائب: ال حصل...... و ابتدا يحكى كل حاجه حصلت من ياسر من ساعة ما كان بيحوم حوالين اوضة كشماء... لحد ما وقع و اتهبد.... و انه بيدعى ان كشماء كهربته... و طبعا ماقلش لهم انه شافه ب الكاميرات لاظ محدش يعرف بوجودها🤫

عدنان: و هل كشماء  فعلا كهربته؟! 

كشماء وقتها عادت عليهم نفس الكلام ال قالته ل تائب........ 

كشماء  : و بعدين انا دلوقتى هيكون من حقى انى فعلا اكهرب اوضتى لان ال حاول يتهجم عليا مره ممكن يعيدها او يحاول غيره يمكن ينجح فى ال فشل فيه زميله😏🤨

كريم و هو مشمأز من تصرف ياسر🤢

كريم  : للاسف مش هقدر امنعك تقولى اى حاجه حتى لو هتغلطى فينا كلنا لان زميلنا ال حطنا فى الوضع ده

و اجتمع عدنان و كريم و يوسف و قعدو يتكلمو بينهم كتير... وفى الاخر 

كريم  : ياقائد ممكن نخيره بين العقابين

تائب  : انا مش هتدخل انتو ال هاتحكمو عليه 

كريم  : ياسر انت طبعا عارف لو اتحاكمت ك حيوان هسكون مصيرك القتل.. و لو ك انسان ف هيكون عقابك الجلد.... و دلوقتى انا بخيرك انت عايز تتحاكم ب انهى محكمه............. البشر.. ولا الحيوانات؟؟؟؟ فكر كويس قبل ما تجاوب

ياسر بخوف و خبث  : انا... انا ماكنش قصدى اتهجم عليها... هى ال ريحتها جذبتنى و مقدرتش اقاومها الغريزه الحيوانيه اتغلبت عليا.... و بعدين هى مش تابعه ل اى حد

كريم  : من غير لف و دوران كتير يا ضبع..... اختار اى محكمه البشر ولا الحيوانات؟؟ 

ياسر  عرف انه لازم يختار... 

ياسر  : اختار محكمة البشر

كريم  : يبقى انت ال حكمت على نفسك..  يا قائد هو اختار محكمة البشر... صاحبة الشئن تختار العقاب يكون شرعى ولا مدنى؟؟ 

(الشرعى بيكون جلد المذنب٨٠ جلده.. اما المدنى فبيكون السجن) 

كشماء   : اختار العقاب الشرعى😡

ياسر   : لا انا مش موافق هى لو كانت محترمه مكنتش هحاول اقرب منها... هى اصلا ال ادتنى ريق حلو من الاول و كانت بتدلع عليا

كشماء ببرائه  : انا... انا اتدلعت عليك؟؟ طيب امته ده ده انا لسه عرفاكم كلكم كن كام ساعه يبقي لحقت امته اتدلع عليك و اغريك... منك لله... حسبى الله😈    

   ( انا: الدمعه هتفر من عينى ده انتى طلعتى مش سالكه يا كشماء) 

كريم  :  بعد اذن القائد ننفذ العقاب دلوقتى؟؟ 

تائب: موافق ابتدى 

كتف عدنان و يوسف ياسر و كريم جاب كـ░ـرٍبـ░ـآكـ░ـ  و ابتدى  يـ░ـجـ░ـلَدٍ ياسر  و تائب اخد كشماء لعنده فى المكتب على اساس تريح اعصبها 

تائب  : كشماء  ممكن اعرف ايه ال حصل... بس قبل ما تتكلمى... مش عايز كدب.... انا مش ال برا

كشماء  : و انا مش هكذب عليك... انا  لما كنت واقفه معاك بتعرفنى عليهم مرتحتش ل نظرات ياسر ابدا عشان كده استأذنتك انى هكهرب الاوضه بتاعتى و فعلا قطعت سلك الكاتيل و وصلتها ب قضبان الاوضه و نمت و لكن فجأه سمعت صوت خبط اسنان جامد  فى بعضها و هبده جمده زى ما سكون حد وقع ف فصلت الكهربا و فتحت الاوضه عشان اعرف ال حصل... و الباقى انت عارفه... 

تائب  : امممم على العموم براڤو عليكى. خليكى كده يمكن يتربو... 

كشماء  بضحك  : سيبهظ عليا و انا هعلمهم الالتزام 😈😂😂

تائب  : تمام كده انتى عملتى مشكله و عداوه مع واحد و كسبتى  احترام واحد

كشماء:  طيب الاولانى و عرفناه ياسر الضبع... بس التانى بقى مين؟؟ 

تائب  : كريم هو ال كسبتى احترامه لانك اثبتيله انك مش جايه تهزرى لا انتى جايه زيك زيهم..... بس ياترى ايه هى الخطوه التانيه ليكى؟؟ 

كشماء   : الخطوه التانيه لازم اكسب احترام و ثقة و ولاء عدنان و كريم  ... و اامن نفسى من غدر ياسر و يوسف

تائب  : طيب ياسر و عرفناه اما يوسف ليه خايفه من غدره ده اخره ياكل و بس

كشماء  : الطبع يغلب التطبع و الحيواب ساعات بيغلب الانسان يعنى لازم اامن شره... بدل ما اتفاجئ بيه ب يلدغنى

تائب  : امممم تمام... طيب و ب النسبه ل و بالنسبه ل قبيلتك... فكرتى هاتعملى ايه؟! 

كشماء   : اه و عندى خطه هتخلينى اطلع من المعسكر بس للاسف هتضر احم اخربش سيادتك

تائب  : ازاى فهمينى

كشماء  : حاليا فى 4متدربين غيرك يعنى خمس ذكور.. و انا انثى واحده.. صه؟! 

تائب  : صح كملى

كشماء  : انا هعمل زى فتنه و هخليكم تتخانقو عليا و بعدين طبعا كل واحد منكم هيحاول يخضعنى عشان يضمنى ل قطيعه صح؟ 

تائب  🤔  : صح

كشماء  : بس انا وقتها هرفض انى اخضع لاى حد منهم او حتى ليك و فى الاخر هجرحك و ههرب على الغابه..  و ده هيكون رد فعل طبيعى ب النسبه ل انثى رافضه الخضوع  .... صح ولا غلط😁

تائب ب انبهار  : تعرفى انا منبهر ب دماغك ده انا عندى ذئب و ضبع و ثعبان  و ثعلب بس الصراحه دماغك بيهم كلهم..  و بكده هبكون عندك وقت تىوحى للقبيله بتاعتك و تتعلمى منهم و تنفذى ال مخططاه بالنسبلهم و اه صح عرفيهظ انهم لو وافقو ممكن ناخدهم مصر يعيشو هناك و يكونو قريبين منك 

كشماء   : تمام يا فندم.... بعد اذنك هروح انفذ الخطه

تائب  : اتفضلى.... و بالتوفيق

طلعت كشماء من اوضة المكتب و فى طريقها شافت ياسر و هو مسنود من كريم و عدنان عشان يوصلوه ل سريره

ياسر بصوت ضعيف  : مش هسيبك يا كشماء.... و هخضعك ليا و ساعتها هربيكى

كشماء ب كبرياء  : وهو انا يوم ما اخضع هخضع ل ضبع 😏 على العموم تعيش و تاخد غيرها😉😉

و طبعا كلاظ كشماء خلى ياسر يولع فى نفسه من الغيظ..... و وصل ل سريره و سابوه

كريم  : تعرف يا عدنان انا احترمت كشماء  عشان طلعت محترمه

عدنان  : لا و كمان قويه و مش بتسيب حقها بجد كسبت احترامى

و طبعا الكلام ده سمعته كشماء و هى مستخبيه.... و حبت تكسب ودهم عشان تكمل خطتها... فقررت تقرب منهم عن طريق معدتهم....  طلعت كشماء للغابه و اصطادة عجل صغير و جمعت شوية اعشاب و عطاره عرفتهم من الكتاب ال معاها  و روحت بيهم المعسكر و دٍبـ░ـحـ░ـتـ░ـ  العجل و بدءت تطبخ و طبعا الريحه ملت المعسكر كله... الكل اتجمع فى ساحة المعسكر و بيسألو منين الروايح دى؟! 

تائب  : حد يعرف الريحه دى جايه منين.. دى... دى ريحة لحمه ب بهارات و اعشاب 😋😋😋

طبعا تائب فهم ان ال بتطبخ هى كشماء و فهم ان ده تبع خطتها

 يوسف  : بصو بقى الريحه دى لو السبب فيها العفريت الازرق هاكل من ال هيكون طبخه😋😋🤤الريحه بتجرى الريق 

عدنان و كريم  : فعلا الريحه جميله جدا بس حتى لو الريحه دى من المعسكر منين ال بيطبخ جاب اللحمه

تائب  : ياسر قولى ميز ال غايب من الفريق 

كريم  : ياسر و كشماء  يا قائد

تائب  : و ياسر بعد الجلد استحاله يقدر يقوم من على  السرير... يبقى ال بيطبخ هى كشماء 

و وسط كلامهم تطلع كشماء و تبلغهم ب 

كشماء  : الاكل جاهز لو تحبو تاكلو

طبعا الكل راحو على الاكل من روعة ريحته بس كشماء شدت تائب على  جنب

كشماء  : اوعى تاكل من الكبده... عشان فيها ال هيخلى خطتى تنجح

و بعد شويه و صل تائب و كشماء  لمكان الاكل و قبل ما يقعدو اتفاجئو ب ان الكبده الفريق قسموها على بعضهم و اكلوها

كشماء  : فى علبه فيها كريم اعشاب جنبكم ياريت تدهنو بيها ضهر ياسر عشان ميلتهبش..... و فجأه 😮😮


ده ال هايتعرف  الفصول الجايه   

    رزقكم الله اطيل ما تشتهى قلوبكم     🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹



الفصل الثامن من هنا

بداية الروايه من أولها هنا


تعليقات