القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضياء الليل بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل العشرين والاخير حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 رواية ضياء الليل بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل العشرين والاخير حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

رواية ضياء الليل بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل العشرين والاخير حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 بعد ساعات  جه الليل... و جه ميعاد مقابلة ضياء بليل... 

دخل ليل بيت شمس ب شكله المهندم برغم ملامحه ال بيبان عليها اثر الفراق عن محبوبته😥😥

ليل  : السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الكل  : عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

و لسه بيرفع عينه عشان يكلم المليونيره الالمانيه.... بس اول ماشاف عيون ضياء معرفش ينطق و قلبه دقاته عليا... 

ليل ل نفسه: مالك يا ليل... قلبك بيدق كده ليه!!!... غريبه اووى... قلبى عمره ما دق كده إلا فى وجود ضياء  وبس... ياترى هى قريبه🤔🥰

ليل  : اهلا بيكى يا استاذه ضى... انا اسمى ليل... انا عمدة البلد هنا و كمان شريك لحضرتك فى الشركة الهندسيه 

نور  : اهلا بحضر انا نور مدير اعمال ضى هانم 😊

و سلم نور ال كان واقف تقريبا ادام ضياء كأنه حاجز بيحمى ضياء ...  كل ده و ضياء ساكته ماحولتش تفتح بوقها 🤫

ليل  : اهلا بحضرتك مستر نور

نور  : طيب دلوقتى فى  وقت لمدة ربع ساعه تقدر تقعد مع ضى هانم عشان تناقشها فى اى حاجه فى الشغل

ليل  : تمام.... انا فعلا محتاج اتناقش مع استاذه ضى فى اكتر من نقطه 

نور بيشاور على اوضة المكتب 

نور  : اتفضل 

دخل ليل اوضة المكتب و بعد ثوانى  دخلت ضياء و نور قفل الباب عليهم و وقف بره الباب عشان محدش يحاول يقرب من المكتب

ضياء  : اهلا بيك يا استاذ ليل

ليل   : اهلا بيكى يا استاذه ضى

ليل كان بيبص ل ضياء اوى.. و ده كان مخلى ضياء تتوتر 

ضياء  : فى حاجه يا استاذ ليل انت بتبص عليا اوى ليه؟! 

ليل  : بعتذر ل حضرتك.... بس حضرتك فيكى شبه من حد غالى اوى على قلبى 

ضياء   : مين الغالى ده ال انا شبهه

ليل   : حبيبتى  ضياء قلبى و امنيتى من ربنا.... هى حاليا فى المانيا بتدرس و احتمال تنزل و على فكره هى شريكه معايا فى نسبتى فى الشراكه مع حضرتك

ضياء بفرحه حاولت تخفيها

ضياء  : طيب لو انت بتحبها اوى كده ليه سمحت لها انها تسافر؟! 

ليل 😢 : الحقيقه سافرت من غير  ما اعرف و كنت غضبان جدا من موضوع  سفرها ده بس لما عرفت السبب و مستقبلها اتفهمت موقفها و موقف ابوها... و دلوقت قاعد مستنيها و مستنى يوم رجوعها عشان اخطفها و احبسها جوه قلبى 🥰🥰🥰

ضياء 🥹  : طيب لو هى قدامك دلوقتى هتعمل ايه؟؟ 

ليل  : مش هقدر ارد عليكى لانها مش جنبى😢

ضياء  بتتكلم بصوتها الخشن : و هو لازم  اقولك اوعى تنسى انى ضياء الفواعلى يا هندسه؟!! 

ليل  : ده بجد... ده فعلا انتى يا ضياء... انتى ضياء قلبى فعلا؟؟؟!!!!! 

و فجأه اخدها فى حضنه و لف بيها و كان بيضغط عليها عايز يدخلها جوه ضلوعه من كتر شوقه ليها🤗🤗

ليل  : وحشتينى يا ضى عيونى و وحشتى مكانك جوه قلبى.... اعملى حسابك انى مش هسيبك انا هخدك دلوقتى معاياا🥰🥰🥰

ضياء بعدته عنها و  وقفت ادامه بقوه

ضياء   : ليل مش هاينفع حد يعرف انا مين غير لما اصلح ال بيحصل هنا... و يكون كل حاجه امان🙄🤨

ليل   : مش فاهم.... فى ايه؟؟.. بس بصى انا معاكى و وراكى و فى ضهرك فى اى حاجه

ضياء  : و ده ال انا متأكده منه... ليل.. انا عيزاك تكون مع بابا فى بناء المصنع و التراخيص و كده

ليل  : ماتقلقيش من نحية الموضوع ده.. انا خلاص اتفقت مع تلاته مهندسين من الشركه هيكونو معاه و كمان فى ناس هتكون معاه غير المقاول كمان تبعنا

ضياء  : تمام انت كده هتكون معايا بص بقى انا عيزاك تقابل قرايب ماما و تحاول تحل معاهم اشكالهم مع جدى محمود 

ليل  : الموضوع اتحل خلاص  يا ضياء  و انتى بره و اتفقنا معاهم   على انهم ليهم مبلغ سنوى يتوزع عليهم ك نوع من الارباح  و مشاركه بنسبة ٥٪  و ممنوع انهم يتصرفو فى نسبتهم ولا يبيعو إلا لينا و بس

ضياء  : اممم كويس...  بلغهم ان ليهم منى انا كمان ارباح ٥٪بس بدون اى ورق... و كمان هاخلى زيهم ل عيال عمى هلال... بس على شرط ان شهاب يتعالج من ادمانه و اخواته يشتغلو تحت ايدك انت و اشرافك.... و هم اكيد هيوافقو من بعد ما ضيعو ورث ابوهم

ليل  : و بعد ده كله... ايه ال هايحصل؟! 

ضياء بخجل قربت منه و همست فى ودانه بصوت واطى دافى..... 

ضياء  : بعد ده كله ما ينتهى....... ضياء هتكون ل ليل  و بس

ليل و هو بيبلع ريقه و بيحاول يسيطر على  حاجته انه يدفنها جوه حضنه

ليل  : احم احم اوعدك خلال اسبوع هتكونى فى بيتى يا ضى عيونى.... و اعملى حسابك مفيش سفر تانى الا مع بعض

ضياء بخجل و خبث: انا سبت كل الشغل و المطاعم ال فى المانيا  هيدرهم خالى عماد و مراته و هنا هتكون انت و معاك نور و انا مش هشتغل كتير يادوب فى الحاجات الكبيره و ال محتاجه وجودى و بس🤫😉

ليل قرب منها و😘😘🤫🤫

و بعد عنها.... 

ليل  : اجهزى يا ضيائى يوم الخميس فرحنا.... 

و سبها و طلع و فعلا خلال يومين بس كان ليل نفذ كل ال اتفق مع ضياء  عليه.... و ابن عمها دخل المصحه و اتفقت معاه انه بعد ما يخف هيسافر يشتغل مع عماد فى المانيا و هيكون تحت عيونه.... اما ام هلال ف سكتت و بعدت لما لاقت ان ضياء  وابوها نجم و جوزها واقفين مع عيال ابنها هلال و بيصلحو فيهم و بيخلوهم رجاله يعتمد عليهم........... 

و جه يوم الخميس و اتصدم ليل من جمال ضياء ال كانت فعلا زى ضى القمر وسط ليل منوره وسط العاتمه

و جه وقت الرقصه الاولى  على اغنية شوق و حنين  للراحل عامر منيب (ياريت نترحم عليه بعد اذنكم).... اتفاجئت ب ليل بيشدها لحضنه و بيهمس لها

ليل  : اخيرا بقيتى ملكى.... بقيتى                 ..........  ضياء الليل.......... 

❤❤تعالى يا حلم السنين.... عيونى ل عنيك مشتاقين..... ده قلبى ماصدق لقاك يا ملاك..... دوبت فيك من نظرتين❤❤💃

 

           آلَنـ░ـهّآآآآآآيـ░ـهّ

استمتعت معاكم و بيكم و شرف ليا كل حد قرءها و بإذن الله  اشوفكم على خير  فى قصه جديده.... اسيبكم فى رعاة الله و حفظه ❤❤❤❤



تعليقات