القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه الحاميه بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الخامس حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 روايه الحاميه بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الخامس حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


رواية الحاميه بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الخامس حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

تائب  : انا معرفش لسه انتى سمعتى ايه.... اقولك انا هاجى معاكى.... بصى انا هخرج من هنا و هقفل المكتب و انتى بعد شويه تخرجى و نتقابل بره حدود المعسكر... عشان ل. خرجنا مع بعض هنلفت الانظار.... و انتى مش عايزه حد من الفريق يعرف مكانك

كشماء   : تمام اخرج انت و انا هنط من الشباك ده و هحصلك.... 

و فعلا طلع تائب  من المكتب و شافه واحد من المعسكر

.....  : رايح فين يا قائد

تائب  : مفيشط زهقان قلت اطلع اتمشى شويه... انت بتسأل ليه فى حاجه؟! 

.........  : لا ابدا بسحبيت اطمن عليك مش اكتر.... صح مش فى متدربه جديده جت من اسبوع... ليه لحد دلوقت مجتش تحضر معانا التدريبات ولا اتعرفت علينا ولا حتى لمحناها؟! 

تائب  : اامممم... معلش بس سؤال... انت هنا ضفتك ايه ب الظبط؟! 🤨

.........  : ااا صفتى متدرب 

تائب  : يعنى حضرتك مش مسؤل او ظابط تدريب او قائد سريه او حتى صديقى... صح؟! 

..........  : احم... صح

تائب بغضب  : 😡يبقى لما تكلمنى تتكلم ب انضباط يا متدرب.... و كمان اظن التدريب و المتدربين مش مسؤليتك.. فيبقى خليك فى نفسك... و بعدين  انت مالك هى بنت ولا راجل.. هى ب النسبالك مجرد متدرب زيك زيها... اظن كللمى واضح و مفهوم 🤨

...... 😥: تمام يافندم

ساب تائب المتدرب و راح خرج للغابه و اتقابل مع كشماء 

كشماء  : لو سمحت يا فندم عايزاك تمشى على خطواتى 

تائب 🤔: و ده ليه بقى؟!.... بعدين انتى جبتى العربيه منين.... طانا نسيت اجيبها بسبب... 

كشماء  : المتدرب ال كان بيكلم حضرتك.... انا شوفته بيتكلم معاك روحت اخدت العربيه من غير ما حد يحس و طلعت بيها لانى قلت ان حضرتك لو طلعت ب العربيه هيشكو.. و ممكن حد يمشى وراك منهم

تائب باعجاب: عجبانى دماغك جدا... بتعرفى تفكرى و تنفذى فى وقت صغير

كشماء  : شكرا لحضرتك  ...... احنا وصلنا خلاص

تائب  🤨: نعم؟! وصلنا فين؟! انا مشط شايف غير اشجار و نخل و بعدين المنطقه دى بتاعت القرود... تعالى نرجع براحه بدل ما يشوفونا و يأذونا

كشماء  : لا ما انا خلاص اخدت المنطقه دى من القرود و بقيت ملكى انا..... تعالى بقى ندخل و اعمل حسابك انا دافنه الفاكهه عشان ماتفسدش ف هانحفر و نطلعها... ده بعد اذنك طبعل

تائب : تمام... يعنى المنطقه دى بيقت امان... و ممكن ندخلها و ناخد منها ال عايزينه؟! 

كشماء  بغضب و شراسه: 😡 انا قلت المنطقه دى بتاعتى انا مش بتاعت حد تانى و مش مسموح لحد ب دخولها.... إلا حضرتك  لانى سمحتلك ب كده.... و لو حد تانى دخل  او حاول يدخل مش هرحمه 😡😡😡

تائب اتفاجأ ان شكل وش كشماء اتغير و كأنه اتمزج بين الوش البشرى و وش الفهود..  فقرر يهديها

تائب  : خلاص اهدى يا كشماء... اوعدك محدش هايعرف المكان ده او هايدخله الا بإذنك.... او فى حالة الخطر.... تمام كده؟!... موافقه؟! 

كشماء ابتدت تهدء و يرجع وشها لشكله الطبيعى.... و بعد مده اخدت نفس عميق 

كشماء  : تمام يا فندم... و انا موافقه.. 

ابتدى تائب يتفرج على  المكان و عجبه جدا 

تائب  : المكان جميل و مميز فعلا... ليكى حق ترفضى حد يدخله غيرك... و البحيره كمان  جميله جدا و صافيه 

كشماء  : لا مش ده سبب الرفض... 

تائب: امال ايه السبب؟؟ 

كشماء  : انا هقولك... فى وقت ما كنت براقب سمعت....... 


فلاش باك  : 

....... 1 : تعرفو انا من راى ان البنات دول اتخلقو ل متعتنا و خدمتنا وبس... و لو تكرمنا عليهم نسمحلهم ب الخلفه.... اصلا انا لو وقعت تحت ايدى البت المتدربه دى هخليها تحت خدمتى من كله😉😉

.......... 2: طيب لو القائد عرف ب ال فى دماغك ده هيكون رده ايه؟! 

.......... 1:ولا حاجه لان الطبيعه الحيوانيه و البشريه بتكون الست تابعه للراجل..... و احنا ك شرقين دايما بنحط الغلط على  البنت.... هقول انها هى ال حاولت تتقرب منى😈.. و هو طبعا هيصدقنى.. مهو مش معقول يصدق حتة بنت و يكدب راجل من رجالته....    

نهايه الفلاش باك

كشماء  : فهمت ليه انا رافضه حد يعرف المكان ده.... رجالتك يا سيادة القائد غدارين.... و الخيانه طبعهم.... انصحك ماتأمنش لحد منهم ابدا

تائب  : تمام من دلوقتى المكان ده هيكون الملاذ الأمن  لينا لو حصلت اى حاجه و افترقنا نتلاقى هنا.... تمام

كشماء  : تمام يا فندم

و فى الوقت ده كانت كشماء و تائب ملو العربيه ب الفاكهه و الخضار و كشماء مسكت كام ارنب و فرخه من ال موجودين فى الغابه و كتفتهم... و قعدو يرتاحو شويه.... و فجأه قامت وقفت

كشماء  : خد العربيه و الاكل و روح المعسكر و انا هرجع بعد شويه 

تائب: ليه فى حاجه؟! 

كشماء  بتوتر: لو سمحت ارجع حالا فى مجموعة فهود جيا على  هنا... ولو شافوك صدقنى مش هيكون من مصلحتك ولا مصلحتى

تائب  : تمام انا هروح المعسكر... بس مستنى منك تفسير

اخد تائب العربيه و خرج من المكان و راح للمعسكر... و مفيش دقايق و كانت مجموعه من خمس  فهود وصلت 

فهد1:حد شايف رئيسة القطيع

كشماء  : انا هنا..... ياريت تكونو ب الشكل الانسانى

  فعلا ثوانى و كان واقف ادامها خمس رجال ... واحد منهم اتكلم و اسمه مساعد

مساعد  : القطيع كلفنى اتكلم مع رئيسة القطيع و اعرف منها هى مين 

كشماء  : انا اسمى كشماء  .... 

مساعد  : كشماء.... اسمك زى اسم اخر اميره للقبيله

كشماء  : ماهى بتكون جدتى الكبيره...

 مساعد بدهشه  : انتى بتكونى حفيدة الاميره كشماء...... انتى.... معنى كده انك بتكونى ملكة قبيلة الغابات😯😯  

كشماء  بعدم فهم  : وده معناه ايه معلش؟! 

مساعد  : معناه انك الملكه بتاعتنا لانك اخر نسل ملك الغابات.... و من النهارده احنا فى خدمتك ... اعتبرينا جيشك.... او عبيدك.... لو امرتى ممكن نرمى روحنا فى النار.... 

كشماء   : طيب انتو بتشتغلو ايه؟! 

مساعد  : احنا محاربين..... كلنا سواء رجاله او ستات... بس للاسف عددنا بقى قليل القبيله كلها بقيت ١٠٠فرد 

كشماء  : احم طيب انا هتشاور مع ال معايا و هقولكم على قرارى و ايه ال هايحصل بعد كده..... بس حاليا انا همشى عشان انا مش لوحدى.... و عشاز محدش يجى يدور عليا

مساعد  : خلاص نتقابل هنا بعد 3ايام 

سابتهم كشماء  و راحت للمعسكر

......  : انتى بقى المتدربه... اهلا بيكى انا اسمى  ياسر

  (ياسر ده ال كشماء  حكت عنه ل تائب) 

كشماء بجديه  : انا كشماء 

و سابته و مشيت 

ياسر: يا نهااار حتة بت انما ايه كرباااك. حححححح جامده

راحت كشماء  عند تائب المكتب

كشماء: ممكن تسمحلى اتكلم ب حريه؟

تائب: اتكلمى

كشماء  :ال حصل انى قابلت القبيله بتاعت جدتى ال ورثت منها القدره بتاعتى..... و حاليا هم قالو انى الملكه بتاعتهم بما انى اخر فرد من نسل الملك و الاميره

و حكت كل حاجه من اول التحدى ل حد انحناء القطيع ليها.. و انهم بقيو جنودها

تائب: امممم طيب انا عايزك فى اليومين الجايين تتعرفى على الناس ال فى المعسكر..... و عايزك تخلقى معاهم مواقف و عايزك تخلينى اعاقبك ب الحبس

كشماء 🤨: و ده ليه ان شاء الله

تائب  :  اولا لازم تتعرفى على المتدربين و تعرفى قدرات كل واحد منهم .... و العقاب ده لازم ادامهم لانك هتروحى قبيلتك عشان تدربى على التحكظ ب قوتك و عشان تسيطرى عليهم.... عشان لما يجى الوقت و نحتاجهم يجولنا و يساعدونا.... بس كل ده طبعا من غير ما حد يعرف 

كشماء بخبث شديد: تمام يا فندم 😈


ايه ال هايحصل فيها و معاها ده ال هايتعرف فى  الفصول الجايه 

اسعد الله قلوبكم                         

                و طيب ارواحكم





تعليقات