الفصل الثالث والرابع
زهره. انهارت من كلام اسد وبتصرخ وتقول هتعمل ايه تاني يا اسد
أسد. هصورك يا قلب الاسد وابعت الصور الجميله لابوكي علشان يشوف بنته المحترمه اللي بيتباهي بيها قدام الكل
زهره. ارجوك يا أسد ارحمني
أسد. بصلها بأرف وطلع فونه من جيبه واتصل
زهره. لا يا أسد لا لا حرام كدا
أسد. ابتسم بشر وبصلها ومشي من الاوضه
زهره. بتعيط وتحاول تفك نفسها من الكرسي لكن مفيش فايده
عليه. قلقانه عليها وف نفسها يا تري ايه اللي حصلك يا بنتي وقالت يارب اهديه والهمه الصواب بقلمي نور عصام
وبعد ساعه
أسد. دخل عند زهره
زهره. عيونها حمره من كتر العياط وانفها سايل ووشها شاحب
أسد. بصلها وقالها ايه دا زهره هانم وشها اصفر تؤ تؤ تؤ دا اللي يشوفك دلوقتي يأرف منك وانا مش عاوز كدا يا روحي عاوزك جامده وقويه وبصحتك علشان تقدري علي الخونه اللي زيك
زهره. مش بترد لانها تعبت جدا
أسد. خرج ورجع بعد لحظات ومعاه أكل
زهره. بصتله
أسد. مش علشانك دا بس علشان تكوني قويه وراح عليها وفكها وقالها قومي كلي ولا عوزاني اكلك بنفسي
زهره. بس فكها عيطت بصوت عالي وقالت مش عاوزه اكل
أسد. بتريئه قالها اومال عاوزه ايه يا قمر وغمز بعينه
زهره. بحزن قالت وديني عند بابا روحني بيتنا
أسد. من عيوني يا قمر بس كدا
زهره. بجد يا اسد هتروحني عند بابا وماما
أسد. طبعا واتصل علي ابوها وقاله اسماعيل بيه اتفضل بنتك عاوزه تكلمك وفتح الاسبيكر
اسماعيل. بقهر قاله اقتلها لان لو انا شوفتها هموتها بدون رحمه
زهره. بابا بابا ايه اللي انته بتقولو دا انا بنتك حبيتك
اسماعيل. كان عندي بنت وماتت والكل عرف وعزاكي بكرا
زهره. صرخت وقالت باباااااا بقلمي نور عصام
سلوي. بتعيط
اسماعيل. قال موتها يا اسد وخلصنا من عارها وقفل
أسد. ببتسامه غيظ منها قالها ها ياروحي لسه عاوزه تروحي عند ابوكي
زهره. بزعل قالت انت قولتله ايه حرام عليك
أسد. انا مقولتش حاجه انا بس بعتله صور التحاليل والاشعه بتاعتي وبعدها قولتله بنتك المصون حامل ياتري منين واعتقد انتي سمعتي رده عاوزه حاجه تاني
زهره. انت مش بني آدم منك لله
أسد. قام وضربها بالقلم وقالها انا هخليكي تشوفي اللي مش بني آدم دا هيعمل فيكي ايه نور عصام
زهره. منك لله يا اسد منك لله
أسد. مسكها من شعرها ولواه وشدها منه جامد وقالها صوتك ميعلاش فاهمه ولا اعيد تاني
زهره. اتأوهت وقالت بكرا تندم يا أسد بكرا تبكي بدل الدموع دم
أسد. عليكي انتي ولا علي خيانتك
زهره. مش هرد عليك واعمل فيا اللي يريحك
أسد. رماها ف الأرض وخرج ركب عربيته ومشي
زهره. طبعا حالتها زفت وخصوصا بعد كلام ابوها حاولت تقوم وتفتح الباب لقته مقفول من برا بالمفتاح عيطت وقعدت ف الارض
سلوي. بدموع قالت مستحيل زهره تعمل كدا دي بنتي وانا عرفاها وعرفه تربيتها ابدا متعمل كدا مستحيل
اسماعيل. بعصبيه قالها مش عاوز اسمع اسمها تاني خلاص
سلوي. حالتها الصحيه ف النازل
اسماعيل. قام عطاها الدوا وببحاول يهديها لكن قلبه يعتصر من الحزن والزعل والقهر اللي اتسببت فيه بنته
مازن. حزين علي اخته واللي سمعه عنها ومش مصدق
أسد. وصل الفيلا
عليه. اول ما شافته جريت عليه وقالت زهره هانم فين
أسد. داده لو سمحتي متنسيش وظيفتك هنا
عليه. بزعل قالت مش ناسيه يا اسد بيه ومشيت وسابته
أسد. اتنهد وتفكيرو كله ف اللي حصل واعصابه تعبانه
زهره. بعد ساعات من الحزن والعياط فكرت نخرج بس مش عرفه استجمعت قوتها وقامت فتحت باب البلكونه ودا كان بيتهم اللي ف المزرعه بعد تفكير قالت لازم انط من البلكون لبلكونة الاوضه التانيه دا الحل والوحيد بس طبعا خايفه توقع ومعندهاش الجرئه الكافيه عيطت وحطت ايدها علي بطنها جحيم بين الفهد والأسد بقلمي نور عصام وقالت حبيبي لو انت لسه موجود بعد كل النزيف اللي نزفته ف انا علشانك هعمل المستحيل وبصت للسما وقالت يارب خليك معايا انا مظلومه وفعلا طلعت عالسور بس خايفه ومرعوبه وبعد دقائق عدت عليها كانها سنه قدرت تنط للبلكونه التانيه اول ما نزلت اتشاهدت وعيطت بصوت عالي وجريت فتحت الباب ونزلت السلم وراحت عند باب البيت الرئيسئ لقته مقفول بالمفتاح فكرت تخرج من الباب الخلفي للبيت وفعلا جريت زي المجنونه عليه ولما لقته مفتوح خرجت وبعد ما خطتت عدة خطوات رجعت تاني واتصلت بالفون علي عليه
عليه. الو
زهره. بصوت هامس قالت انا زهره يا ياداده متعليش صوتك علشان اسد الله يخليكي احسن يسمع
عليه. بفرحه وخوف عليها قالت حبيبتي انتي فين وعمل فيكي ايه
زهره. انا ف بيت المزرعه وعوزاكي تساعديني
عليه. أمريني يا بنتي
زهره. بدموع وصوت عالي من العياط قالت مش عرفه اروح فين أسد كلم بابا وقاله وبابا قاله اقتلها نور عصام وانا اكيد مش هروح اي شقه ولا مكان تبع أسد لانو هيدور عليا وطبعا انتي عرفه هيعمل فيا ايه
عليه. متقلقيش يا بنتي انا معاكي وربنا معاكي احسن من الكل وقالتلها معاكي فلوس نور عصام
زهره. قالت معايا موبايلي هو سابه لانو عرف ان بعد كلام بابا ليا انا مستحيل اتصل بحد انا كلمتك من فون البيت علشان ما يشك لو موجود وسمع الصوت يبقي كأنه فون عادي
عليه. حبيبتي حاولي تشوفي اي فلوس عندك واخرجي روحي العنوان اللي هقولك عليه دلوقتي وانا هجيلك علي هناك
زهره. عنوان مين يا داده
عليه. عنوان شقتي وفيها بنتي واختي ومفيش حد تاني معهم
زهره. حاضر ياداده هحاول اشوف فلوس
عليه. طيب هستناكي وخدي العنوان اهو علشان لو ما عرفت اكلمك تاني وقالتهاه العنوان فعلا وقفلت بقلمي نور عصام
زهره. بتحاول تشوف اي فلوس بس مش لاقيه دورت كتير بردو مفيش اتنهدت وقالت ياربي اعمل ايه حلها من عندك وخرجت من البيت ومشيت وبسرعه شديده كانت تمشي خطواتها لحد ما وصلت محطه القطار راحت عند شباك التساكر ووقفت شويه وبعدين قالت لو سمحت محتاجه تسكره ل اسكندريه وللاسف فلوسي اتسرقت
الراجل اللي بيقطع بصلها ولقي شكلها بنت ناس ولبسها كويس
زهره. ممكن ولا
الراحل. قالها ممكن قوي وكمان ممكن اديكي فلوس علشان لما تنزلي من القطر تقدري توصلي للمكان اللي عوزاه
زهره. لا لا متشكره جدا انا بس اوصل وبعدها اكيد حد بيقابلني من اهلي جحيم بين الفهد والاسد بقلمي نور عصام
الراجل الطيب قطع لها التسكره وعطهالها ومعها فلوس وقالها شكلك بنت ناس والتفت علشان ما يحرجها
زهره. اخدتهم ومشيت وقالت يارب انت الكريم
الراجل. لا حول ولا قوة إلا بالله وقال يارب استرها علينا جميعا
زهره. اتصلت ب عليه وقالتلها اللي حصل وانها ف القطر دلوقتي
عليه. الحمد لله متقلقيش يا بنتي انا اليله هكون عندك باذن الله
زهره. ربنا يخليكي ليا ياداده وبعدين قالتلها داده
عليه. عيوني يا بنتي
زهره. انتي معاكي رقم ماما طمنيها عليا وقوليلها اني عمري ما اعمل كدا انا بنتها وتربيتها ومستحيل اهين حد من عيلتي ولا حتي نفسي طمنيها يا داده ماما تعبانه وقوليلها متقلقش عليا بس اوعي تقوليلها انا فين بس قوليلها اني اتصلت عليكي وخوفت اكلمها علشان بابا
عليه. حاضر يا بنتي وقفلت
زهره. ف نفسها يا تري الايام مخبيه ايه تاني ليا
عليه. راحت وخبطت علي أسد
أسد. اتفضلي يا داده
عليه. اسد ببه انا لازم امشي دلوقتي
أسد. ليه يا داده وبعدين قالها اوعي تزعلي مني حقك عليا انا مقدرش ازعلك وانتي عرفه بس غصب عني صدقيني اعصابي تعبانه فوق متتخيلي سامحيني ياداده وعيونه اتملت دموع
عليه. طبطبت عليه وقالت مسمحاك يا ابني
أسد. طيب عاوزه تمشي ليه
عليه. بنتي تعبانه واختي زي ما انت عارف كبيره ف السن ومش قادره علي مراعتها وانا لازم اروحلها
أسد. خلاص ابعت حد يجيبها لحد عندك
عليه. معلش يا ابني مش هقدر بنتي بنوته ومحبش انها تشوفني كدا علشان متزعلش دا حقها
أسد. خلاص يا داده هجبها هنا واقعدي انتي وهي ف الأوضه اللي ف الجنينه ومتعمليش حاجه واهو معاكي ناس تانيه ف البيت
عليه. ربنا يخليك يا ابني بس خليني علي راحتي وكمان انا اهو زي ما انت شايف كبرت وتعبت ولازم ارتاح
أسد. علشان خاطري ياداده خليكي
عليه. خاطرك غالي يا بني بس غصب عني اسمحلي امشي
أسد. يعني مفيش فايده نور عصام
عليه. ربنا يحفظك يابني ويهديك ويريح قلبك وبالك
أسد. اااه ياداده متعرفيش قد ايه انا كنت محتاج دعواتك دي
عليه. دعيالك يا ابني من قلبي دايما
أسد. طيب انا هخلي السواق يوصلك
عليه. مفيش داعي
أسد. لا انا قولت هيوصلك متزعلنيش بقا
عليه. ربنا يسعدك يا ابني وفعلا مشيت ووصلت البيت قبل زهره توصل وقعدت تستناها وكل شويه تتصل عليها
وبعد بعض الوقت
زهره. وصلت حسب وصفها وكانت منطقه شعبيه لكن هاديه ومريحه
عليه. اول ما شافتها اخدتها بالحضن وطبطبت عليها
زهره. عيطت بصوت عالي
عليه. اهدي يا حبيبتي اهدي ودخلتها وبعدين قالت هي الشقه صغيره شويه بس اهي تنفع مؤقتنا
زهره. لا ياداده انتي عرفاني مش بحب المظاهر المهم ستر ربنا علينا وبعدين قالتلها ازاي اقنعتي أسد انك تيجي انا عرفه انو مش بيقدر يستنغني عنك بجد ليكي معزه ف قلبه
عليه. قولتله اني بنتي تعبانه ومحتجاني
زهره. بستغراب قالت بس انتي من قبل قولتيلي ان بنتك ماتت هي واختك ف حادثة عربيه ليه قولتي كدا
عليه. هو ميعرفش وقتها كان مسافر برا وقعد سنه وانا لما حالتي اتحسنت رجعت تاني الفيلا والبنات اللي موجودين دول جداد ميعرفوش حاجه ف بتالي محدش هيقوله
زهره. انا اسفه ياداده حقك عليا
عليه. لا يابنتي انتي بنتي لو سمحتيلي اكون زي امك ومن يوم مادخلتي الفيلا وانا حبيتك واحترمتك جدا وكفايه تصرفك واحترامك ليا دايما ومعاملتك معايا ومع الكل
زهره. طبعا امي وانتي عرفه معزتك عندي
عليه. اتنهدت وقالت تعرفي كان شكله تعبان قوي وحسيته ندمان
زهره. ظلمني ياداده واتهمني ف شرفي ومش عاوز يسمعني وكمان هددني بجيب ناس ليا بالغصب نور عصام انا عرف انو مكنش هيعمل كدا هو بيهددني وبيخوفني ودا لانه مجروح بس لو كان سمع كلامي وحلل تاني صدقيني كنا ارتاحنا كلنا وانا كنت هنسي اللي عمله فيا لاني بحبه بس للاسف
عليه. معلش يا بنتي بكرا يفوق
زهره. ياريت
عليه. طيب يلا قومي علشان تاكلي شكلك تعبان
زهره. مليش نفس وبعدين قالت كلمتي ماما
عليه. ايوا يا حبيبتي وارتاحت كتير
زهره. الحمد لله
عليه. قومي خديلك شاور وبعدين كلي وباذن الله بكرا نروح للدكتوره نتطمن عليكي وعلي البيبي
زهره. يارب يكون لسه موجود ياداده
عليه. ان شاء الله موجود متقلقيش
عند أسد
أسد. سهران ومش عارف ينام من عصبيته قام وكسر الاوضه كلها وصرخ وقال ليه يا زهره ليه تعملي فيا كدا ليه يا حبيبة عمري يا روحي ليه وانا بجبك وبعشقك ليه ليه ونزل ركب وراح لها
عليه. حبيبتي بقيتي احسن
زهره. ببتسامة حزن قالت بوجودك جنبي يا داده
عليه. طيب يلا نامي وانا هنام ف الاوضه التانيه ولو احتاجتي حاجه قوليلي اي وقت اتفاقنا
زهره. اومئت بعيونها وبعدين قالت ربنا ميحرمني منك ابدا
عليه. تصبحي علي خير
وبعد بعض الوقت
أسد. وصل وطلع عند زهره فتح ومالقاها اتجنن وشاف باب البلكونه مفتوح جري عليه وعرف اللي عملته اتعصب وكان بيرمي ويكسر اي حاجه تقابله وكلم نور عصام رجاله يدورو عليها ف كل مكان وف نفسه اتوعد لها لو شافها هيموتها وبعدين قال روحتي فين يا مجنونه احاسيس كتيره جواه صراع داخلي هيموته وبعدين ركب عربيته ونزل يدور عليها وكل شويه يتصل بالرجاله بتوعه ويصرخ فيهم واتصل عليها بس فونها مغلق ودا جننه اكتر
وأتي الصباح ولسه ما وصل لحاجه ولاي خبر يطمنه
عليه. صباح الخير يا حبيبتي
زهره. صلاح الخير ياداده
عليه. تعالي يا قلبي افطري
زهره. داده انا مليش نفس
عليه. ست زهره انتي لازم تاكلي علشان صحتك وكمان علي ابنك عوزاه يتعب ويبقي ضعيف
زهره. اتنهدت ودموعها نزلت
عليه. قومي افطري وهنروح لدكتوره هنا بنفس المنطقه
زهره. حاضر نروح الاول
عليه. لا افطري الاول وصممت عليها
وبعد بعض الوقت
زهره وعليه عند الدكتوره
الدكتوره. اهلا ست عليه حمدلله عالسلامه
عليه. الله يسلمك يا بنتي
الدكتوره. خير ان شاء الله
عليه. قبل ما الدكتوره تسئل ولا تقول حاجه قالت دي زهره بنت اختي جوزها سافر برا وانا قولتلها تيجي تقعد معايا اهو تاخد بحسي بس تقريبا حامل وجت من القاهره باليل والطربق طويل قولنا نيجي نتطمن
الدكتوره. بصت ل زهره وابتسمت وقالت اتفضلي وبعدين بمرح قالت هما بتوع القاهره حلوين قوي كدا
زهره. ابتسمت بحزن وبعدين قالت واكتر كمان
الدكتوره. ربنا يحفظك وكانت بدات كشف وبعد دقائق قالت البيبي موجود بس انتي ضعيفه جدا وبصراحه كدا البيبي لو مااهتميتي بيه ممكن ينزل لان شكل كدا حصل نزييف
زهره. فعلا من الطريق
الدكتوره. طيب نهتم شويه بنفسنا وصحتنا وباذن الله كل شئ هيكون تمام جحيم بين اففهد والأسد بقلمي نور عصام
عليه. ان شاء الله
الدكتوره. مدام زهره عوزاكي تبجي هنا مراجه الشهر الجاي ولو حصل حاجه تعالي اي وقت
عليه. ربنا يخليكي يادكتوره ومشيو
زهره. اخدت نفس وارتاحت شويه وقالت الحمد لله
عليه. الحمد لله يا بنتي
أسد. مش لاقي حد يطمنه بقا عامل زي المجنون ولسه بيدور
عليه. بعد ما روحو قالت انا عوزاكي ترتاحي لان بجد انتي تعانه ولو خايفه علي ابنك لازم الحمل يثبت
زهره. حاضر يا داده بس انا عاوزه اشتغل
عليه. اخص عليكي ياست زهره عيب تقولي كدا هو انا قصرت معاكي ف حاجه انا كدا هزعل منك نور عصام
زهره. داده لو بتحبيني ريحيني انا مش معقول هقعد كدا انتي عرفه الظروف واكيد هحتاج مصاريف كتير وانا طبعا مش هقدر اسحب اي فلوس من البنك لان ساعتها أسد هيعرف ومش هيسيبني
عليه. حبيبتي انا معايا فلوس وكلو من خيركم هوديهم فين يعني
زهره. الله يخليكي ياداده ريحيني
عليه. طيب بس ترتاحي كام يوم علشان انتي بجد تعبانه وبعدها نتكلم
زهره. قالت يااارب خليك معانا
أسد. عمال يزعق ف رجاله راح الشركه وهو متعصب عالأخر ومش طايق حد ولغي كل حاجه
وعدي يوم واتنين وتلاته
أسد. ماشي يا زهره بس اشوفك
زهره. داده انا هخرج اشوف شغل
عليه. لحظه بس
زهره. ايه تاني انا اكلت اهو
عليه. ابتسمت وقالت ف شركه بتاعت واحد كان ساكن جنبنا هنا وربنا كرمه وفتح شركه كبيره
زهره. بيشتغل ف ايه دا
عليه. تقريبا شركه سياحه مش متأكده قوي يعني
زهره. اممم والعمل
عليه. هنروحله وهو عارفني كويس وان شاء الله خير وكمان علشان ورقك وكدا بقلمي نور عصام
زهره. حبيبتي متقلقيش انا ممكن اطلع ورقي بسهوله تاني بس
عليه. اهو علشان بس دي احنا نروح للي نعرفه
وبعد بعض الوقت وصلو الشركه
امجد. رحب جدا ب عليه وبنت اختها اللي هي زهره طبعا
زهره. اكتفت ببتسامه
امجد. باين عليها انها متعلمه تعليم عالي
زهره. فعلا
امجد. تعرفي تتكلمي لغات
زهره. كل الغات اللي ممكن تخطر علي بالك
امجد. بمرح دا بجد دا ولا هزار
زهره. جرب وانت تشوف
امجد. قالها طيب ممكن تترجمي الفاكس دا
زهره. اخدته وشافته وقالت دا فاكس الماني وترجمته فعلا
امجد. ابتسم وقالها كنتي عايشه فين لان لهجتك مش اسكندراني
زهره. القاهره واخدت قورصات كتير بعد الجامعه وكمان وانا بدرس
امجد. تمام تقدري تستلمي شغلك من دلوقتي لو حبيتي
زهره. طيب ممكن اعرف هشتغل ايه
امجد. هتشتغلي معايا هنا سكرتيره او مساعده ليا تترجمي كل الفاكسات الخارجيه
زهره. بس انا شايفه ف سكرتيره برا
امجد. بس مش،بتعرف تترجم اي فاكس وانا بتطر اجيب حد يترجم وكمان هي مش بتتكلم ولا لغه حتي الانجلش هي بس سكرتيره بتنظم المواعيد وتستقبل العملاء بقلمي نور عصام
زهره. طيب وانا
امجد ابتسم وقالها تاني هتكوني مساعد ليا وهحطلك مكتب ف الاوضه اللي جنبي وبصلها وقالها علي فكره الشغل هنا كتير
زهره. ولا يهمك استاذ امجد
عليه. لا انا عوزاك تحافظ عليها دي امانه عندي لحد ما جوزها يرحع من برا عليه قصدت تقول كدا لما شافت نظرة اعجباب من امجد ل زهره وبعدين قالت وكمان زهره حامل ف شهورها الاولي.
امجد. بصلها وزعل وبعدين فاق لنفسه وقال عيوني ل مدام زهره واتطمني يا خالتي انا مش هتعبها ولا هحملها اكتر من الازم
عليه. تسلم يا ابني دا العشم بردو
زهره. تمام ان شاء الله من بكرا بكون موجوده ف ميعاد الشغل
امجد. بنتظارك
عليه وزهره. خرجو وهما مرتاحين
عليه. ست زهره
زهره. حبيبتي بلاش،ست زهره دي الله يخليكي انتي،عرفه اني مش بحبها ومن يوم ما عرفتك وانا بقولك قوليلي زهره وخلاص
عليه. يا بنتي مينفعش هي العين تعلي عن الحاجب
زهره. حضنتها وقالت متخلنيش ازعل منك
عليه. ابتسمت وقالت طيب ايه رايك بقا نروح نشتري شوية لبس حلو كدا وشيك يليق ب زهره هانم
زهره. ربنا يخليكي ليا يا راحو وفعلا راحو
أسد. كان ف الشركه عنده اجتماع بعد ما خلص فونه رن فرح جدا
توقعاتكم ايه اللي حصل
مش هتنازل عن الف تعليق
ومتابعه
وفضلا وليس امرا ضيفو اصدقائكم للجروب
ولو لقيت تفاعل كتير بنزل الفصل الجديد اليومالفصل الرابع
أسد. فتح فونه وفرح برجوع اخته وابنها من برا
مني. وحشتني اوي يا أسد وكمان زهره
أسد. اتنهد وقالها وانتي كمان يا قلبي امته هتيجي
مني. بكرا باذن الله
أسد. تمام حبيبتي وانا هكون ف انتظارك بالمطار
مني. اشوفك علي خير حبيبي سلم علي زهره
اسد. تسلميلي حبيبتي وقفل ورجع بكرسيه ورا وغمض عيونه وف نفسه قال ااااه يا زهره فينك بس حرام عليكي اللي بتعمليه وعملتيه فيا ليه كل دا كنا مبسوطين وما احلانا واتنهد وفتح عيونه وقال لو بس اعرف روحتي فين قلبه هتعمل فيها ايه عقله مش عارف وبغيظ قال بس اكيد هموتها قلبه ليه كدا هي بقلمي نور عصام غلطت ف ايه عقله هي غلطت بس دي خانتني قلبه وانت مصدق كلامك دا عقله اومال اصدق مين بعد التحاليل قلبه وليه متسمع كلامها وتعيدها تاني عقله اعيد تحاليل اتعملت ف اكبر مستشفي انت مجنون قلبه وفيها ايه الكل بيغلط واحنا بشر ومش معصومين من الخطأ وغير كدا انت وقتها كنت عامل حادثه وكان كل جسمك متكسر وحالتك صعبه يعني ممكن يكون خطأ غير مقصود عقله يعني رواية جحيم بين الفهد والاسد بقلمي نور عصام ايه بقا قصدك ان كل الدكاتره غلطو ف تشخيص حالتي قلبه ايوا اتمني تروح تعمل تحاليل وأشعه وتدور علي مراتك وتراضيها قبل فوات الأوان غمض عيونه واتنهد بصوت عالي
السكرتيره. خبطت ودخلت
أسد. بصلها
السكرتيره. أسد بيه حضرتك عندك اجتماع دلوقتي وانا حضرتلك كل الاوراق المطلوبه علشان الثفقه الجديده
أسد. الغي الاجتماع
السكرتيره. بس الكل موجود وحتي العميل الايطالي وصل وجاني فاكس امريكي من خمس دقائق بيقول ان كل شئ تمام
أسد. بغضب قالها خلاص روحي وانا جاي
السكرتيره. خرجت
أسد. بعد دقائق راح الاجتماع وبعد انتهائه قرر يعمل تحاليل تاني وفعلا راح المشفي بقلمي نور عصام
د امير. اهلا أسد باشا
اسد. اهلا بيك امير
د امير. خير يا باشا انت تعبان ولا ايه
أسد. عايز اعمل تحاليل
د امير. حاضر بس ل ايه
أسد. طلع موبايله ووراه صور الاشعه والتحاليل اللي معاه وقاله عاوز اعيدها تاني ممكن
د امير. اكيد اتفضل معايا وبعد انتهاء كل شئ
اسد. امته تظهر النتيجه
د امير. يعني كام يوم كدا
اسد. بعصبيه لا انا عاوزها انهارده بعد ساعه
د امير. اهدي يا اسد مش كدا
اسد. بصوت عالي قاله معك ساعتين والاقيك بتتصل عليا وبتقولي النتيجه وتبعتلي الصور وإلا
د امير. خلاص يا اسد هحاول اخلصها اليوم
اسد. قولت تخلص بعد ساعتين مش تحاول
د امير. حاضر
اسد. خرج وهو علي أخره وركب عربيته ومشي ومش عارف رايح فين
عند زهره
زهره. روحت مهدوده من كتر ما لفت تشتري لبس
عليه. ضحكت وقالت معلش يا قمر ما انتي اللي مش عجبك حاجه
زهره. كنتي اضربيني وقوليلي انا تعبت منك يا زهره كفايه لف بقا
عليه. بهزار قالت دا انا كنت عاوزه اقتلك مش اضربك
زهره. بحزن هههههه بعدبن قالت ربنا يخليكي ليا يا داده
عليه. طيب يلا قومي علشان تاكلي وتاخدي الدوا
زهره. حاضر بس اغير واجي اجهز الاكل
عليه. لا روحي انتي وانا هجهزه وبعدين احنا جايبنه جاهر يعني بس هحطه عالسفره بقلمي نور عصام
زهره. متتعبيش نفسك يا داده
عليه. بنظرة حب قالت تعبك راحه يا قلبي وبعد شويه اكلو
زهره. قعدت شارده تفكر بحياتها الجايه
عليه. حسه بيها قالت ايه يا ست البنات مش قولنا نفكر بس باللي بنحبهم وعوزينا نبقي كويسين علشانهم
زهره. حطت ايدها علي بطنها وقالت يارب يجي نفسي اشوفو
عليه. باذن الله هتشوفيه وهتلعبي معاه وتفرحي بيه
زهره. يارب
اسد. لقي نفسه ف اسكندريه قدام الفيلا بتاعته قعد شويه ف العربيه وبعدين نزل ودخل اول ما طلع فوق شاف صوره ل زهره كبيره قدامه عالحيطه وقف قدامها وقالها اتمني تكوني حبيبتي وعلي وعدك ليا وكمل ودخل اوضة النوم قلع جاكت بدلته وراماه عالكرسي ونام عالسرير وعيونه كلها دموع وقلبه بيدق بسرعه وكأنه مراهق شاف حبيبته قدامه فتح فونه وشاف كل صورها معاه وكل اللحظات الحلوه بينهم وف لحظه فونه رن شاف الاسم ودقات قلبه يكاد ان تخرج منه بسبب سرعتها غمض عيونه وقال يارب وبعدين فتح
د امير. اسد باشا
اسد. انجز يا امير مش ناقصك
امير. ابتسم وقال براحه يا عم عليا
اسد. بعصبيه قال اميييير
د امير. يا ساتر وبعدين قاله الحمد لله انت زي الفل وسليم ومعندكش اي مانع للخلفه بقلمي نور عصام
اسد. صرخ والفون وقع منه
د امير. اسد اسد مالك اسد رد عليا اسد
اسد. انهار ودموعه نزلت وما عاد قادر يسيطر عليها وف لحظه كان قالب الاوضه كلها رأسا علي عقب
د امير. اسد اهدي واسمعني
اسد. دور عالفون وقال بغضب وصوت عالي اومال التحاليل اللي من قبل دي كانت ايه
د امير. بس غلطه ودا وارد لان وقتها انت كنت تعبان وجسمك كله كان متكسر وكان عندك كسر ف ضهرك ودا اللي خلي الاشعه ما تكون واضحه وعليها الدكتور استنتج ان ممكن ما يحصل وتخلف
اسد. بعصبيه قال انتو عرفين انتو عملتو فيا ايه وف مراتي بس قسما بربي لاندمكم علي تصرفكم دا
د امير. اهدي يا اسد دا خطأ ووراد
اسد. غور من وشي وقفل ونزل يجري وراح عالبحر وصرخ بكل قوته وقال يارب رجعهالي وافتكر توسلاتها ليه عيط ومنظرها والدم جنبها وقال انا غبي ليه مسمعتش منها ليه ليه ياريت ايدي كانت اتقطعت قبل تتمد عليها انا كنت هوت مراتي حبيبتي وابني وصرخ وقال دا لو مكنش مات اااااه ااااااااااه وقعد ف الارض بقلمي نور عصام وحط ايده علي راسه واخد نفس قلبه عرفت انك غلطان عقله وانا كنت اعرف منين غصب عني قلبه حبيبتك اتحايلت عليك بس انت دمرتها قلبه قولتلك غصب عني قلبه عموما الحقيقه ظهرت وانا جبتك عندها عقله يعني ايه جبتني عندها قلبه دور علي حبيتك اقلب عليها الدنيا لحد ما ترجعها لحضنك لازم ترضيها وتصالحها قبل فوات الأوان قام وقف وقال يارب خليك جنبي انا هعوضها عن كل اللي عملته فيها بس الاقيها وكلم كل رجاله يدور تاني عليها
وتاني يوم
زهره. انا همشي بقا يا قلبي دعواتك ليا
عليه. ربنا يوفقك حبيبتي خلي بالك علي نفسك
زهره. تلقائيا وبحب باستها من خدها وابتسمت ومشيت
وبعد بعض الوقت وصلت الشركه
زهره. صباح الخير
لارا. ابتسمت وقالت صباح النور
زهره. استاذ مجدي وصل
لارا. علي وصول وشاورت وقالت الاوضه دي فيها مكتبك وانا حطيتلك فيها كذا فاكس ترجميه قبل يوصل استاذ مجدي
زهره. بتتسامه قالت حاضر ودخلت وفعلا ترجمت كل الفاكسات
مجدي. وصل وسأل عليها وعرف انها وصلت ف ميعادها وبعد شويه طلب لارا وقالها تقول ل زهره انو عاوزها
زهره. خبطت ودخلت
مجدي. بصلها واعجب جدا بيها وبمظهرها وبعدين فاق وقال اهلا مدام زهره ممكن تجبيلي الفاكسات
زهره. حطتهم قدامه عالمكتب
مجدي. اعجب بشغلها وبعدين قالها ليكي مكافئه كبيره
زهره. كدا علطول من اول يوم
مجدي. طبعا مادام شغلك حلو بقلمي نور عصام
زهره. متشكره جدا ودرات الايام وزهره ف شغلها بتلهي نفسها عن كل اوجاعها وتفكيرها باللي حصلها
اسد. هيتجنن من كتر ما دور عليها ومش لاقيها وبقت حياته بين الشركه والسهر برا لوش الفجر
مني. مش معقول كدا يا اسد كل يوم علي نفس الحال
اسد. مني حبيبتي ارحوكي سبيني ف حالي
مني. لازم تتجوز وتشوف حياتك خلاص هي اختارت طريقها والله اعلم بيها وبظروفها ربنا معها لكن انت
اسد. انا خلاص انهارت تماما بعدها ومش عاوز حد تاني ف حياتي
مني. تبقي غلطان لازم تعيش حياتك وتنتبه لشغلك وشركتك
اسد. سابها وطلع اوضته
وبعد مرور تسع شهور
زهره. داده انا حسه اني تعبانه
عليه. مالك يا حبيبتي
زهره. بصرخه الحقيني يا داده
عليه. اخدتها وطلعت تجري بيها عالمشفي واتصلت ب مجدي وقالتله انها بتولد وهتوديها مشفي خاص
زهره. ف عز وجعها بصتلها وحضنتها
وبعد بعض الوقت كانو ف المشفي
عليه. يارب قومها بالسلامه
مجدي. متقلقيش يا خالتي ان شاء الله هتقوم بالف سلامه وبعدين قالها هو جوزها عرف
عليه. لسه مقولتلوش وبعدين هو مسافر برا
مجدي. علي الاقل يتطمن عليها
عليه. بس تقوم بالسلامه بكلمه وكمان علشان هي تعرف ترد عليه
مجدي. قبل يرد خرجت الممرضه ومعها اجمل طفل
عليه. بفرحه اخدته منها وباسته وسألت طبعا علي زهره
الممرضه. بخير وبعد شويه بتخرج
مجدي. ابتسم وراح عالولد وباسه من ايده ومال عليه واذن ف ودنه
عليه. ربنا يخليك يا قلبي انا بقلمي نور عصام
مجدي. ممكن اشيله
عليه. طبعا وعطتهوله
مجدي. فرح بيه وباسه مره تانيه وبعد شويه خرجت زهره وبعد ما فاقت قالت عاوزه اشوف فهد
عليه. قالتلها لحظه اجيبه من الحضانه
مجدي. قالها لا خليكي انتي يا خالتي وراح هو وجاب الولد
زهره. حضنت ابنها وعيطت وقعدت تبوس فيه
مجدي. ربنا يخليه ليكي مدام زهره
عليه. يارب وبعد يومين خرجت زهره من المشفي
وبعد ثلاث شهور
زهره. داده انا ماشيه خلو بالكم من بعض
عليه. متقلقيش انا معايا راجل هو اي حد دا فهد باشا
مجدي. كان نازل من عربيته قدام شركته شاف
اسد. بيركن عربيته بقلمي نور عصام
محدي. بصله وابتسم
اسد. رفع حاجبه
مجدي. معقول بعد كل السنين دي اسد ابن الناس الاغنيه هنا قدامي
اسد. ضحك وقال والله وحشني بس انت هنا بتعمل ايه
مجدي. سلم عليه وحضنو بعض وبعدين قاله بص فوب كدا
اسد. بص لفوق وشاف يا فته باسم شركت مجدي حضنه مره تانيه وقاله مبروك يا صاحبي
مجدي. الله يبارك فيك تعالي اطلع معايا
اسد. معلش عندي شغل
مجدي. والله ما يحصل ابدا اطلع نتكلم شويه انتي وحشني جدا وبعدين قاله شغل ايه اللي خلي اعز صاحب عندي اشوفه اليوم
اسد. ثفقه اجهزة طبية بس جايه عن طريق مينا اسكندريه بس مش عارف ايه اللي حصل قالولي لازم اجي بنفسي
مجدي. طيب تعالي بس نشرب حاجه وانا هاجي معاك وصمم عليه
اسد. أمري لله بس لو في اي خساره هشيلهالك بسبب التأخير دا
مجدي. هههههههه وطلعو
اسد. اول ما دخل .........
ياتري ايه اللي حصل
رواية جحيم بين الفهد والاسد
تفاعلو بعشرين ملصق
ومتابعه
وانتظروني بأحداث مثيييرة جدا
وفضلا وليس أمرا
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق