القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طلقني لاجل اختي الفصل الثاني بقلم آيه رمضان حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه رواية طلقني لاجل اختي البارت الثاني بقلم آيه رمضان حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 رواية طلقني لاجل اختي الفصل الثاني بقلم آيه رمضان حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

رواية طلقني لاجل اختي البارت الثاني بقلم آيه رمضان حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹

الصفحة الرئيسية من هنا

💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


رواية طلقني لاجل اختي الجزء الثاني بقلم آيه رمضان حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

رواية طلقني لاجل اختي الفصل الثاني بقلم آيه رمضان حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


انصدمت في اكثر شخصيان مهمين فى حياتى سمعت امي وهي تقول الي ابي)

امي:بقولك اي احمد خلاص مش عايز سلمي هي تطلق وتسيبو للي بتحبو ويحبها 

الاب:انتي بتقولي اي عايزه الاخوات يخسروا بعض


الام:ومين قال انهم يخسروا بعض انت عارف هاجر مستحيل تكره اختها شوف سلمي هي من يومها بتكره اختها ومش بتحب انه تكون مرتاحه


هاجر:انا والله يا بابا مستحيل ازعل من اختي هي اخدت حاجه مش من حقها.


(لم احتمل اكتر  دخلت عليهم اوجههم بم سمعت منهم)

انا:انتي انتي يا هاجر عايزه تخربي على اختك.


امي:تخرب عليكي انتي أصلان مش تستاهلي الجوازها داي دي مش من حقق ده كان بيحب اختك افهمي


انا بانهيار: عايزه جوزي يطلقني بعد اي اول اسبوع مفكرتش في كلام الناس تقول عليه اي


هاجر:وانتي ليه مش فكرتي فيه انا احساسي هيبق اي وانتي متزوجه حبيبي


انا:ومقولتيش ليه متقوليش ليه قبل كتب الكتاب كنت رفضت اتجوز.

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹

الصفحة الرئيسية من هنا

💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


هاجر بمنتهى البرود:مجتش مناسبة


انا:بابا ماما انتو معها في الذب تقولو ده برضو قولوله ان كده غلط قوله اني اختها مينفعش تعمل فيه كده


امي:مخلاص بق كلام الناس كلام الناس (ضحكت ضحكه سخرية) مش انتي كنتي بتقولي مش يهمني كلام الناس وكلام الناس ليقدم وله يؤخر


بابا: خلاص يا سلمي دي اختك وهو كان جي يتقدملها من الاول بس انا مكنتش راضي علي اساس الكبيره لازمه تتجوز قبل الصغيره لكن

 مبدهاش هو عايز هاجر وهاجر عايزه


(هل تسمعون ذاك الصوت ده اجل هو صوت قلبي لقد كسر مليون قطعة قلبي انكسر سمعت صوته بعدها ساد الصمت لمدة دقائق لاكسر انا هذا الصمت بصرخه صرخه تمنيت ان تكفي لإخراج كل الالم الذي بداخلي صرخه واحده كانت كافية على إخراج جميع الناس الي الشارع صرخت ولم اشعر بنفسي الا بالمستشفى استيقظت وانا افكر في حياتي هل هذه اول مره تفضل امي فيها اختي علي دائمان كانت تفعل هذا لكن ليس لهذه الدرجة دائمان كنت اظن انها تحبها اكثر لكن الان اقطنعت انه تحبه هي فقط انا غير مرئيه)

(ليك وتعليق حلو ذيكم ❤️ )

،،،،،،،،،،،،،،،،،تسريع الاحداث (الكاتبه)

بعد مده ارتاحت فيها بطلتنه جات اليه امها واحمد و الماذون


قالت الام:يله يا مولانه الطلاق يمشي باسرع وقت


سلمي ظهرت على وجها ضحكت سخرية:اي ده انتو مستعجلين أوي ده انتو مصبرتوش لم اخرج من المستشفى حتى.


أحمد بحزن:بلاش كلام يا سلمي ومرات عمي هتفهمك كل حاجه (ايوا نسيت اقولكم ان احمد يبق ابن عم سلمي وهاجر بس اهلو ماتو والي ربه كان خالو وده ليه حكايه تاني هنعرفه مع الوقت)تمت اجرات الطلاق في المستشفى.


وحدد الزفاف بعد ثلاث أيام


،،،،،،،،،،،با لسان احمد 

انا لم اكن  متخيل الامور توصل الي هذا المنحدر احلامي بسيطة كنت احلم ان اعيش حياه بسيطة مع الفتاة التي أحبه لم اكن اعرف ان الامور اسود كده وتلك التي احبها تذهب من بين يداي وكل هذا بسبب عمي #اميره_بقلمي♥️♥️


،،،،،،،،،،،،،،،،باللسان سلمي

خرجت من المستشفى ذهبت الي المنزل لم يكن هناك  احد وجت الباب بيفتح ويدخل منه اخر شخص كنت اتمنى رايته في حياتي


الشخص: سلمي انا عايز اقولك حاجه


انا ببرود عكس الجوايه:اخرج ان مش عايزه اعرف حاجه


الشخص:مش عايزه تعرفي اختك هتتجوز جوزك ليه (بدأ يعلي صوتو)مش عايزه تعرفي امك وابوكي موقفوش معاكي ليه


انا والدموع مدجمعه في عيني:؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛يتبع 


تحليلات كم يا جماعه مين هي حبيبت احمد الي كان عايز يتجوزها ومقدرش واي دخل عمو والد سلمي بلموضع؟

 ومين الشخص الدخل عند سلمي ماذا يخبرها ؟

 واي سبب وقوف امه وبابه مع اختها في القرار ده مع انهم عارفين انو غلط؟


يتبع


بداية الروايه من هنا


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹

الصفحة الرئيسية من هنا

💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


تعليقات