أعلان الهيدر

أحدث المواضيع

الثلاثاء، 11 أبريل 2023

الرئيسية رواية ضرتي خطفت ابني الحلقه الاولي والثانية بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه رواية ضرتي خطفت ابني الحلقه الاولي والثانية بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

رواية ضرتي خطفت ابني الحلقه الاولي والثانية بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه رواية ضرتي خطفت ابني الحلقه الاولي والثانية بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 رواية ضرتي خطفت ابني الحلقه الاولي والثانية بقلم هويدا زغلول  حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

رواية ضرتي خطفت ابني الحلقه الاولي والثانية بقلم هويدا زغلول  حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

رواية ضرتي خطفت ابني الحلقه الاولي والثانية بقلم هويدا زغلول  حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

الحلقه الاولي

الحما _بقي عايزه الواد يتكتب ب اسمك انتي 

يا بنت بياع الطرشي والنبي ما يحصل انتي 

عارفه انك جايه هنا تولدي وبس 


مريم _حرام عليكي يا حماتي ده ابني ازاي عايزني 

اسيبه يتكتب ب اسم واحده تانيه 


وقبل ما بندأ القصه اعرفكم بنفسي أنا مريم 

بنت بياع طرشي وفاكره يوم ما حماتي جت 

وخبطت علي الباب وفتحت ليها وقالت 


الحما _الله اكبر الله اكبر ربنا يحرصك من العين مكنتش متخيلاكي يا قمر كده ازيك يا مريم عامله ايه وابوكي عامل ايه ، ودخلت اقعدت 

وقولت 


مريم _بخير والله يا حاجه نواعم عامله ايه واخبارك ايه  اي الزياره الجميله دي 


الحما _عايزه ابوكي يا حبيبتي في كلمتين 

امال هو فين نايم ولا اي 


مريم _ لا لا صاحي ده كان بيقرا في المصحف جوه ثواني هخليه يخرج لحضرتك وبعدها خرج 

ابويا وقال 


الاب _ايه ده معقول يا حاجه  نواعم في بيتنا

روحي يا بت هاتي حاجه تتشرب ، وانا كنت مكسوفه اوي علشان معندناش اي حاجه 

ولقيتها بتقول 


الحما _انا مش جايه اشرب حاجه انا جايه اتكلم معاك في كلمتين انت عارف ان ابني رضا يا حبيبي بقاله 10 سنين متجوز وربنا مكرموش بالعيال اصل مراته عندها مشكله


الاب _ادخلي انت جوه يا مريم خير يا حاجه  طيب عايزه مني ايه


الحما _مراته بنت اصول بصراحه لما عرضت عليها ان ابني يتجوز مقالتش لا قولت تفكري في مين يا بت  وجت في دماغي بنتك قولت والله ما  هاخد حد من المنطقه الا مريم بنت حلال ومتربيه


الاب _بس البنت لسه صغيره ازاي تتجوز واحد متجوز قبل كده وكمان مراته علي زمته 


الحما _انا عايزاها بشنطه هدومها اقولك مش عايزه شنطه هدومها كمان وهديك 100 الف جنيه بس نفسي افرح بابني قوي ، وبعدها 

الاب فرح وقال 


الاب _خلاص يبقى الفرح الخميس الجاي بس اخد الفلوس الاول


الحما _انت هتاخد فلوسك دلوقتي ، وراحت مطلعه الفلوس واديتها لابويا وقعت بس احنا مش هنعمل فرح انت عارف برده ان انا بحب كريمه ولا يمكن اعمل فرح وازعلها مني


الاب _اه اه طبعا عندك حق خلاص شوفي عايزه تجيب الماذون امتى وانا معاكي 


الحما _والله كنت عارفه ان ده هيكون ردك بس انت ابن حلال برده يلا امشي انا بقى علشان نظبط اموري باذن الله، وبعدها مشيت  

وبعدها راحت حماتي بيتها وكانت كريمه قاعده واول لما شافتها قامت وقالت


كريمه _برده يا حماتي رحتي وعملتي في دماغك فيه انا لا يمكن اخلي رضا يتجوز ابدا انتي سماعه 

ولا لا 


الحما اقعد وقالت _يا بنت اهدي يا بنت ما تبقيش عامله كده يعني انا غلطانه بدل ما هو  سهران عالطول بره البيت هخليه في حضنك يا هبله هو هيتجوز بس و  الواد هيبقى ابنك انتي لما هي تخلف


كريمه _لما نشوف اخرتها يا حماتي معك ايه وجبتيله مين بقى ست الحسن والجمال


الحما _اتوكسي يا اختي ده انا جايبله  مريم بنت بتاع المخلل علشان وقت ما نمشيها عالطول 

متقدرش تتكلم معانا 


كريمه _ ماشي يا حماتي بس البت دي لايمكن 

تبات علي سرير انتي سامعه ولا لا 


الحما _اكيد طبعا يا حبيبتي هي بس هيكون 

ليها اوضه وقت ما ابني يكون معاها

بعد كده هتنام في البدروم ، وانا مكنتش 

عارفه اقول لابويا لا كان فرحان بالفلوس اوي 

وبعدها اتجوزت رضا ودخلت الأوضه ودخل وقالي 


رضا _تعرفي يا مريم انا عملت المستحيل علشان اخلي امي تروح وتخطبك انتي ،وانا كنت مكسوفه وقولت ليه 


مريم _انا اشمعنى انا يعني


رضا _كنت كل ما بشوفك في الحاره بتجنن عليكي  وكنت بقول  يا لو كنت خطبت البنت دي الاول ولما امي جت قالتلي على العروسه قولت ليها لازم تكون واحده من  عليه كبيره اوعي 

تخطبي ليا واحده زي بنت بياع الطرشي 

وانا زعلت وقولت


مريم _ومالها بقى بنت بياع الطرشي


رضا _كان لازم اقول لامي كده عشان ما تعرفش ان عيني منك اصل انا بحبك قوي من زمان بوصي أنا هعملك كل اللي انتي عايزه والله 

هجبلك كل اللي نفسك فيه بس يكون سر 

بيني وبينك 


مريم _ وانا مش عايزه من الدنيا دي الا حبك 

ليا نفسي اتعامل معامله كويسه 


رضا _ماشي يلا بقي مش وقته الكلام ده وبعدها بساعه الباب خبط وفتح رضا 


رضا _كريمه خير ايه اللي جابك في وقت زي ده 


كريمه _اسمع يا حبيبي نوم هنا مش هيحصل انت هتكون معاه بس ساعه ساعتين وهتدخل تنام في اوضه انا انت سامع ولا لا 


رضا _ازاي يعني الكلام ده احنا متفقين ان هيبقى هنا ليله وهنا ليله 


كريمه _ليله مين يا عنيا انت عايز تعمل ل دي 

يوم زيها زي لا طبعا وربنا ما يحصل 

اتفضل قدامي ، وبعدها بص ليها وزعق وقالها


رضا _اسمعي وربنا ما انا خارج من الاوضه دي 

وسكت شويه الا لما اجيب العبايه بتاعتي مينفعش اخرج كده قدام امي 


كريمه _ايوه كده رجاله تخاف ما تختشيش امشي قدامي وبعدها اخدت العبايه وخرج ولقيت 

حماتي داخله تقولي 


الحما _الف مبروك يا عروسه اسمعي بقى يا حبيبتي ايه الاوضه دي بتاعتي انا اوضتك انتي هتكون تحت 


مريم _تحت فين انا وانا طالعه مالقيتش شقق موجوده تحت


الحما _لا يا ننه عين امك هي مش شقه هي اوضه كده تحت السلم هتقعدي فيها لحد بس ما نجهزلك اوضه يلا يا حبيبتي عشان ننزل معاكي واوريها لك عايزه اطلع انام بقى

وبعدها نزلنا ولقيت الاوضه كلها كراكيب 

وقولت ليها 


مريم _هو انا هنام هنا ازاي انتي مش شايفه الاوضه عامله ازاي


الحما _وريني شطارتك بقى وهجيبلك مقشه ومساحه وعايزه الاوضه دي بتنور عشان تعرفي تنامي فيها اصل دي اللي هكون اوضتك على طول


مريم _في ليله دخلتي عايزاني اروق الاوضه 

لا انا مش موافقه وماشيه من هنا 


الحما _امشي يا عنيا وانا هخلي سيرتك على كل انسان في الحاره واقولهم ابني طلق البنت بعد ما لقها مش بنت بنوت


ضرتي خطفت ابني

الحلقه الثانيه

بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده انا رديت اروق الاوضه 

علشان خوفت من كلام الناس وفي اوضه 

كريمه رضا كان قاعد 


كريمه _هو الباشا مش هينام ولا اي هتفضل 

قاعد كده 


رضا _عايزه مني ايه يا كريمه مش عملتلك اللي انتي عايزاه خلاص سبيني براحتي بقي 


كريمه _معقول انت بتكلمني كده يا رضا

والله ده انا بحبك ده انا من كتر 

حبي فيك ناويه اكتب محل ابويا الكبير ب اسمك 

وبعدها قام رضا واقعد جمبها وقالها 


رضا _معقول والنبي يا كريمه انتي بتتكلمي بجد

ده انتي متعرفيش أنا ممكن اعمل علشانك 

اي لو فعلا عملتي كده 


كريمه _ده انت جوزي وحبيبي يا رضا واللي  هتكتب الواد باسمي بعد البت مريم ما تخلف 


رضا _اكتب الواد باسمك بس ده انا اعمل عشانك المستحيل والله ما قادر اقولك فرحتي 

قد اي 


كريمه _ربنا يخليك ليا يا حبيبي ، وانا من كتر 

تعبي خلصت الاوضه وبعدين نمت وصحيت 

تاني يوم علي صوت رضا 


رضا _قومي يا حبيبتي مالك نايمه ليه كده 

وبعدها صحيت من النوم وقولت ليه 


مريم _معرفش اي اللي حصل امك 

قلبت عليا اوي اول لما انت خرجت من الأوضه 

عندي 


رضا _ معلش يا مريم عايزك تستحملي معايا 

الفتره دي بس بصراحه كده انا كل املاكي ب اسم كريمه وانا مش عايز اخسرها بس اوعدك 

والله فتره كده وبعدين هنمشي من هنا 


مريم_ وانا مستعده والله اعيش معاك علي 

اي وضع بس نمشي من هنا 


رضا _ اصبري بس شويه كريمه تكتبلي المحل باسمي وهنبيعه ونسافر انا وانت في اي مكان 

واعمل مشروع جديد ، وفي الوقت ده نزلت 

كريمه وقالت 


كريمه _اي يا رضا شغلك يا حبيبي انت لسه 

هنا لحد دلوقتي 


رضا قام بسرعه وقالها 


رضا _ انا ماشي اخو يا حبيبتي انا كنت 

بتكلم معاها بس تطلع تشوف طلباتك 


كريمه _ ماشي يا حبيبي يلا  وبعدها 

مشي وكريمه قربت مني وقالت 


كريمه _ بقولك اي يا بنت انتي شعرك ده معصبني انا مش عايزه اشوفه كده تاني 


مريم _مش فاهمه هي المفروض اعمل ايه البس طرحه في البيت عشان حضرتك مش عايزه تشوفيه


كريمه _لا يتقص انتي سامعه ولا لا 


مريم _هتعبر نفسي مسمعتش حاجه 

علشان مش عايزه ابدا وجودي في البيت ده بخناق وبعدها طلعت الشقه عند حماتي 

وهي فضلت وافقه شويه وبعدين طلعت 

ولما طلعت كانت حماتي قاعده 


الحما _بقولك اي يا مريم انتي يا حبيبتي 

تظبتي المنبه بتاعك انا مش هقدر 

انزلك ولا انا ولا كريمه كل شويه 


مريم _ايه ده يا حبيبتي هو انا مش هبقى معاكوا هنا في الشقه ولا ايه


الحما _زي ما انتي شايفه يا حبيبتي الشقه ضيقه وما فيهاش مكان يلا ادخلي خلصي اللي وراكي 


مريم _ حاضر وبعدها دخلت وانا عندي امل ان رضا هيعمل الكلام اللي هو قالي عليه خلصت 

شغل الشقه كله  وخرجت وكانت 

حماتي وكريمه قاعدين في الصاله وبعدين قولت لحماتي 


مريم _انا نازله انام بقى يا حماتي علشان تعبت قوي النهارده عايزه حاجه


كريمه _ما فيش نزول انهارده يا مريم انا كلمت حماتك وهتنامي في اوضتها معاها


الحما _ اللي تؤمري بيها كريمه يحصل خلاص ادخلي نامي هنا طالما كريمه قالت 

وإنا من التعب دخلت نمت وتاني يوم 

صحيت وبصت في المرايا لقيت شعري 

كله مقصوص غلط وشكله بقي وحش 

خرجت جري وكانت كريمه قاعده وقولت 


مريم _ايه اللي انتي عملتيه ده حرام عليكي يا مفتريه ازاي تعملي فيا كده ، وهي كانت 

قاعده وحطاه رجل علي رجل وقالت 


كريمه _والله شكلك كده احلى من الاول وبعدين انتي يرضيكي شعري يعني يكون وحش وشعرك انتي يكون حلو ، وفي الوقت ده خرج 

رضا وقال 


رضا _ في ايه بس يا جماعه عمالين تزعقوا ليه وبص لي وقالي ايه المنظر اللي انتي  فيه ده عملتي في نفسك كده ليه


مريم بعياط _مش انا دي مراتك اللي عملت فيا كده وكنت فاكره أنه هيزعق معاها لقيته 

قالي 


رضا _على فكره شكله كده مش وحش يعني معلش ادخلي اعمليلي كوبايه شاي 


مريم _ ده اللي ربنا قدرك عليه ماشي 

وبعدها دخلت وهو قرب منها وقالها 


رضا _ليه بس كده يا كريمه ليه تعملي فيها كده كل ده عشان شعرها اطول من شعرك


كريمه _لا يا عنيا ده درس ليك على اتفاق اللي انت اتفاقته معاها ف انت عايزها  تخلف وتاخدها وتهرب ، وف الوقت ده بص ليها وقالها 


رضا _انا لا يمكن اعمل كده يا حبيبتي انا كنت بقولها اي كلام وخلاص معقول سيبك انتي برده 


كريمه _اخرها تخلف ومش هتقعد هنا 

تاني  و مافيش محل الا لما الواد يتكتب 

ب اسمي 


رضا _طبعا يا حبيبتي ، وفعلا عدا شهرين 

وعرفت اني حامل وكنت خايفه اوي 

بس بصراحه كريمه مكنتش بتخليني اعمل 

حاجه خالص لحد ما ولد وكان واقف 

معايا رضا وكريمه 


رضا _الف حمدالله على سلامتك يا حبيبتي

الواد زي القمر 


كريمه _ابني زي العسل الله اكبر 

عليه انا داخله اوضتي بقي وهو معايا 

شويه وخليك انت مع مراتك 


مريم _ طيب معلش يا كريمه هاتي في حضني شويه وبعد كده ابقي خديه 


كريمه _حبيبتي انتي لسه قايمه من الولاده وتعبانه وبعدين هو انا هروح فين ده انا في الاوضه اللي جنبك شويه وهجيبه ليكي حقك عليا يا مريم في اي حاجه انا عملتها معاكي بس ما تعرفيش والله انا كنت محتاجه الحضن ده قد ايه


مريم _مافيش مشكله خلاص وبعدها خرجت 

ولقيت رضا قرب عليا وقالي 


رضا _انا مش عايزه ابعد عنك تاني يا مريم موافقه تعيشي معايا على اي وضع ناخد ابننا ونمشي من هنا 


مريم _طبعا موافقه يا رضا بس انا شايفه ان كريمه اتغيرت معايا وخايفه اكون بظلمها كده وبخطفك منها 


رضا _على فكره هي بتعمل كل ده علشان الولد يكتب باسمها وبس وانا مش ناوي اعمل كده


مريم _خلاص يومين كده اقدر اقف على رجلي ونمشي انا وانت من هنا ، وكانت الصدمه لما 

حماتي دخلت وقالت 


حماتي _الحقي يا رضا كريمه لمت هدومها وخدت الواد ومشيت


وبعدها أنا قلت


يتبع


تكملة الرواية من هنا


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.