رواية تزوجت العمده الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم ساره خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
رواية تزوجت العمده البارت الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم ساره خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
رواية تزوجت العمده الجزء الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم ساره خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
بارت21
جاء فارس الي المشفي
مهران... تعبت نفسك وجيت لييه
فارس....يابوي
مهران اقترب منه وضربه بالقلم....مسمعش صوتك لحد ما البت تقوم بالسلامة
فارس....لتاني مرة بتضربني بسببها
مهران...واكسر رقبتك كمان
عدي...خلاص يعمي مينفعش كده احنا ف مسشتفي
مهران..مش شايف بجاحته ثم قاطعهم خروج الدكتور
عدي...خير ي دكتور طمنا
دكتور...لحد الآن تمام نقلناها أوضة عادية و لسه هنستني لما تفوق ونطمن علشان هي وقعت قبل كده تقريبا علي راسها فا ممكن دا يسبب ضرر
مهران...زي ايه ي دكتور
دكتور...يعني ممكن تفقد بصرها لقدر الله او تفقد الذاكرة جزئي او كلي إن شاء الله خير
مهران...يارب
دكتور...هي وقعت ازاي
مهران....اتكعبلت ي دكتور
دكتور...اممم طيب عن إذنكم
عدي....اتفضل
عنيات....متخفش يابيه إن شاء الله تقوم بالسلامة
مهران....يارب ي عنيات
عدي....هي كمان وقعت علي راسها قبل كده
مهران....طبعا بسبب البيه برضو
عدي....إن شاء الله تعدي علي خير
بعد مرور ساعة دلفت الممرضة إلي الغرفة التي توجد بها غزل ثم خرجت
الممرضة...المريضة فاقت هروح أنادي الدكتور
عدي...تمام
مهران...انا هدخلها وأنت خليك هنا أكيد مش هتكون طايقة تشوف وشك ثم دخلو
غزل بأستغراب....انتو مين
عدي....إزيك ي غزل
غزل....إنت مين هو انا اسمي غزل
عدي....ايوة انتي اسمك غزل وانا عدي ثم فجأة دلف الدكتور وخلفه فارس
الدكتور....ها عرفتكم
عدي...لا شكلها فقدت الذاكرة
الدكتور....اسمها ايه
عدي....غزل
الدكتور....طيب بصي ي غزل انتي فاكرة اي حاجة قولي الي فكراه
غزل....مش عارفة ثم وضعت يديها علي رأسها وصرخت ااااه حاسه إن راسي فاضية مش عارفة افتكر حاجة
الدكتور اقترب منها وانزل يديها وقال....لا كده غلط عليكي مينفعش ف علاج ومتحاوليش تفتكري انتي بالتدريج ومع العلاج هتفتكري كل حاجة وجوزك هيهتم بيكي اكيد
غزل...انا متجوزة
الدكتور...اعتقد
مهران...ايوة متجوزة
غزل...مين
الدكتور وهو يشير إلي عدي....دا
غزل....بجد انت جوزي واو انا جوزي قمر كده
عدي....لا
غزل....لا ايه انتو بتضحكو عليا ولا ايه
فارس بغيظ....مش هو الي جوزك انا جوزك
الدكتور...آسف فكرته جوزها
فارس...شكرا تعبناك
الدكتور...العفو مفيش تعب ثم خرج
غزل بزعل طفولي وهي تشير الي عدي....انا عايزة دا يكون جوزي
فارس....انا جوزك وخلاص بطلي دلع
غزل ببكاء...بيزعق فيا أكيد مش متجوزين عن حب
مهران...ملكش دعوة بيها واطلع بره يلا
غزل....هههه ايوة كده
مهران....انا ابوه لو عملك حاجة قوليلي وانا هربيه
غزل....حاضر ممكن ي عمو تسيب دا
عدي....هههه عجبتك ولا ايه
غزل بأبتسامة....اوووي
عدي....شكرا
فارس....احترمي نفسك قولنا انا جوزك
غزل....إنت كمان قمر علي فكرة
عدي....والله احلي وحدة تفقد الذاكرة
غزل...هههه هو انت تقربلي ايه
عدي...زي اخوكي كده
غزل...اشطا هو انا ماليش اخوات ولا عيله
مهران....هيجولك بكره
غزل....تمام ثم نظرت إلي عنيات وقالت إنتي مين
عنيات....انا عنيات ي ست هانم
غزل....إزيك يا عنيات
عنيات...الحمد لله ألف سلامة عليكي ي هانم
غزل....الله يسلمك ثم نظرت الي فارس وقالت إنت ي جوزي مالك واقف بعيد كده ليه
فارس...مفيش
غزل...طيب قرب
اقترب فارس وجلس على الكرسي الموجود بجانبها
غزل وهي تمسك يده....اسمك ايه
فارس...اسمي فارس
غزل....اسمك حلو قولي بقي اتجوزنا ازاي كان جواز عن حب ولا اي كلام
عدي...طبعا
غزل...بجد ثم نظرت إلي فارس وقالت يعني انا كنت بحبك
عدي....كنتو بتموتو ف بعض دا الناس كانت بتحسدكم
غزل....بجد
فارس وهو يسحب يده منها...يلا علشان تنامي وترتاحي كفاية كده
غزل....اي ده هو انا مش هخرج
فارس....لا
غزل....ليه
فارس....نامي وارتاحي علشان ابوكي واختك هيجولك بكره
غزل....انا عندي اخت
فارس....اممم يلا نامي
غزل...طيب
عدي...يلا يعمي علشان ترتاح انت كمان
مهران....هتعوزي حاجة ي بتي
غزل...لا شكرا
مهران....خليكي معاها ي عنيات
عنيات....عنيا ي بيه
مهران....سلام ثم رحل هو وعدي
بعد نصف ساعة
فارس...انا ماشي خلي بالك منها ي عنيات
غزل...رايح فين وسايبني
فارس....رايح الشغل
غزل...يعني هتسيبني وانا كده خليك معايا
فارس....معلش ضروري اروح
غزل...بص الساعة كام شغل ايه دلوقتي
فارس...هو تحقيق ولا ايه انا ماشي سلام
غزل...هو ماله بيكلمني كده ليه
عنيات...متزعليش ي هانم يمكن عنده شغل كتير
غزل...ماشي هنام انا
عنيات...تصبحي علي خير
غزل...وانتي من أهل الخير
خرج فارس من المشفي ثم اتجه إلي الشركة لينام بها
في الفيلا
مهران...خليك يولدي بات هنا
عدي...لا ملوش لزوم
مهران...لا بات الوقت اتأخر خلاص
عفاف....كنت فين ياحج
مهران...كنت ف المستشفى
عفاف....وه ليه ياحج
مهران....ولدك الغبي ضرب غزل
عفاف....يا مري ضربها ليه
مهران....معرفش ضربها وسابها ومشي لولا عدي جه مكناش عرفنا
عفاف...يلهوي طب وهي كيفها دلوقت
مهران....نسيت كل حاجة
عفاف....يلهوي طب هتفضل ناسية اكده
عدي....لا الدكتور كتبلها علي علاج وهتمشي عليه وهتفتكر إن شاء الله
عفاف....يارب يلا اطلع ياحج ارتاح اكيد تعبت
مهران....طيب البيت بيتك ي عدي
عدي...تسلم ياعمي و ذهب الي غرفة الضيوف ثم فجأة رن هاتفه
عدي....اهلا
حازم...ازيك ي عدي
عدي...تمام ف حاجة
حازم....مجاليش رد يعني
عدي...مش هينفع يقابلك حاليا
حازم....ليه يعني
عدي....مراته تعبت وف المستشفي
حازم...لا ألف سلامة عليها
عدي...الله يسلمك بالسلامة بقي
حازم....سلام ثم اغلق الهاتف اذا كان كده لا لازم نروح ونقوم بالواجب
بارت22
في صباح اليوم التالي ذهب حازم إلي المشفي
عنيات....مين حضرتك
حازم....انا صاحب فارس وجيت علشان اسأل علي المدام
عنيات...بس ي باشا هو مش اهنه
حازم....تمام هسلم علي المدام واستناه جوه
عنيات....طيب اسم حضرتك ايه
حازم...اسمي حازم
عنيات....طيب اتفضل بعد دخوله أمسكت هاتفها وقامت بالإتصال ب فارس
فارس بنوم...في ايه ي عنيات حصل حاجة ولا ايه
عنيات....ف واحد صحبك جه اهنه
فارس وهو يقوم....صاحبي مين
عنيات...اسمه حازم يابيه
فارس اتنفض....نعم هو فين دلوقتي طلعيه بره وخليكي مع غزل انا دقايق وجاي
عنيات...حاضر يابيه
دخل حازم وجلس علي الكنبة
حازم وهو يعطي ورد لغزل....ألف سلامة عليكي
غزل....شكرا الله يسلمك بس مين حضرتك
حازم....انا حازم
غزل....تقربلي ايه
حازم....لا انا أقرب ل جوزك أكون صاحبه
غزل...اه بس هو مش هنا ثم قاطعهم دخول عنيات
عنيات....فارس بيه بيقول لحضرتك استناه بره معلش
حازم...ليه
عنيات...معلش اصله راجل صعيدي وبيغير علي حريم بيته
غزل.....عيب ي عنيات خلاص خليه يستني هنا
عنيات...دي أوامر فارس بيه ولازم تتنفذ
غزل....مش هو هيجي
عنيات...ايوة
غزل...طيب خلاص
عنيات....طيب ي هانم ثم جلست
في الفيلا
مهران....السلام عليكم ازيك ي محمد
محمد....وعليكم السلام انت عامل ايه
مهران....الحمد لله بخير
محمد...غزل عاملة ايه
مهران...كويسة بس هي ف المستشفي دلوقت
محمد بخضه....بنتي في مستشفى ليه حصلها ايه طمني
مهران....و ووقعت وساحت دم
محمد....مستشفي ايه
مهران....*******
محمد....تمام ثم اغلق الهاتف ونادي شمس
شمس...نعم ي بابا
محمد....البسي اي حاجة بسرعة هنروح عند غزل
شمس....ليه مالها
محمد....ابو فارس اتصل وقال ان غزل في المستشفى
شمس بخضه....ليه حصلها ايه
محمد....بيقول وقعت ونزفت البسي بسرعة اخلصي
شمس...حاضر ثم ذهبت إلي غرفتها لتلبس ملابسها
بعد نصف ساعة وصل فارس إلي المشفي كاد أن يفتح الباب لكن اوقفته ضحكة غزل
فارس وهو يفتح الباب بقوة.....ايه القعدة حلوة ولا ايه
حازم...اهلا ي فارس انا كنت بقولها نكتة بس مش اكتر
فارس....عنيااااات انا قولتلك ايه
عنيات...والله قولت الي حضرتك قولتلي عليه بس ست غزل
فارس بزعيق....مالهااا
عنيات....قالت عيب وكده وانه صحبك ومينفعش
فارس.....بس اناااا قولت زفت حاجة يبقي تتنفذ ومالكيش دعوة بيها ولا بكلامها
عنيات....حاضر ي بيه
فارس....وأنت استني بره وهجيلك
حازم بغيظ....طيب ي فارس انا ماشي خالص نتقابل ف الشغل ثم خرج
غزل....هو ف ايه بتكلمه ليه كده مش دا صحبك
فارس....ملكيش دعوة انتي مالك اكلمه زي مانا عاوز ثم قاطعه رنين هاتفه الووو
جنات...الو ي فارس فينك
فارس....ليييه
جنات....انا هرجع القاهرة
فارس وهو يخرج من الغرفة....هترجعي ليييه ومقررة من غير ما تقوليلي كمان
جنات....بباك طلب مني كده
فارس....ابويا طلب منك ترجعي القاهرة
جنات....ايوة
فارس....بس مش انا الي قولت روحي الشركة واشتغلي عادي
جنات....هتيجي امتي
فارس....معرفش انا ف المستشفي
جنات....بتعمل ايه انت كويس
فارس...انا تمام
جنات....امال مين الي ف المستشفي
فارس....غزل
جنات....مالها
فارس....اتعصبت وخبطها ف الحيطة ف فقدت الذاكرة
جنات....بجد
فارس....ايوة
جنات....ألف سلامة عليها طب هي فاكرة حاجة ولا مفيش خالص
فارس....لا مفيش اي حاجة فكراها
جنات....طيب هقفل انا سلام ثم أغلقت
بعد ان اغلق مع جنات قام فارس بالإتصال بوالده
فارس....الو
مهران....اي ي فارس يولدي شوية وهنجي
فارس....لا متجوش انا هاخدلها اذن خروج ونرجع البيت
مهران....متاكد
فارس...ايوة
مهران....طيب
فارس....سلام ثم اغلق ورجع إلي الغرفة....يلا علشان هنرجع البيت
غزل....طيب
فارس....ساعديها ي عنيات تغير هدومها
عنيات....حاضر
فارس....خلصو ونادو عليا ثم خرج
غزل....هو بجد احنا بنحب بعض
عنيات...طبعا ي هانم
غزل....امال انا ليه حاسه بقساوته عليا
عنيات...يمكن تعبان وضغط شغل ي هانم
غزل....هو اي الي حصل خلاني انسي كل حاجة
عنيات....وقعتي ويلا ي هانم علشان منتأخرش علي فارس بيه
غزل....حاضر يلا ثم خرجو
فارس.....خلصتو
غزل...اممم
فارس....طيب يلا
غزل....عنيات
عنيات....نعم يهانم
غزل بصوت واطي....معلش تعالي اسند عليكي علشان حاسه اني دايخة
عنيات...اسندي ي هانم
غزل....شكرا
فارس...اركبو ثم ادار السيارة وف طريقهم إلي الفيلا
في بيت مهران
مهران...الو ي محمد غزل طلعت وفارس هيجيبها علي اهنه
محمد....طيب هجيلك البيت
مهران...طيب سلام ثم اغلق عفاف صحي عدي
عفاف...حاضر ثم ذهبت إلي غرفة الضيوف عدي يواد ي عدي
عدي بنوم...نعم ف ايه
عفاف....قوم كلم عمك عاوزك
عدي....حاضر ثم قام وذهب الي المرحاض وخرج الي عمه كنت عاوزني
مهران...ايوة فارس هيجيب غزل
عدي....كان يسيبها هناك الممرضين هيهتمو بيها
مهران....والله يابني مانا عارف وبعدين هو معدش هيبات اهنه
عدي....ليه يعمي
مهران....مشفتش الي عمله فيها دي أمانة عندنا
عدي....يمكن هي عصبيته احنا منعرفش الي حصل
مهران....انا عارف
عدي...،خلاص ي عمي سماح
مهران....قولت لع
فارس....انا جاي اخد هدومي اصلا
مهران...يكون احسن تعالي ي بتي اتفضلي
غزل...شكرا
فارس...انا طالع اخد هدومي
غزل....ليه هو ف ايه انا مش فاهمة حاجة
فارس....مش لازم تفهمي
مهران...اطلع بالسلامة
فارس....تمام ثم صعد
غزل...عنيات طلعيني مكان ما هو رايح
عنيات....اتفضلي ي هانم
مهران....تعالي اقعدي متتعبيش نفسك
غزل...هطلع اشوفه
عدي...عنيات طلعيها
عنيات....حاضر ثم صعدو
في غرفة فارس
غزل....رايح فين
فارس....ملكيش دعوة
اقتربت منه غزل وامسكت يده....ازاي مش انا مراتك
نظر لها فارس ولم يرد.....طب هي المشكلة الي حصلت بينك وبين بباك بسببي
فارس...طبعا
غزل بدموع....بجد
فارس...اوعي خليني اطلع باقي الهدوم
غزل...هتروح فين
فارس بزعيق...قولت ملكيش دعوة اروح مكان مانا عاوز
غزل بخوف...طيب خلاص ثم نادت عنيات حتي تنزلها
في غرفة الضيوف
مهران...اتفضلو
شمس بخوف....غزل فين
غزل من خلفهم ....انا اهو انتي مين
شمس....يعني ايه انا مين انا اختك ي غزل مالك
غزل...بجد
شمس وهي تنظر إلي عدي ومهران....اي الي حصل
مهران...وقعت وفقدت الذاكرة
شمس....وقعت تاني ازااااي ها اكيد بسبب ابنك انتهت كلامها ثم خرجت وصعدت الي غرفة فارس
شمس....الي حصل ل اختي كان بسببك صح
فارس...انا مش فاضيلك
شمس بصوت عالي..... انت السبب ولا لا رد
فارس....وطي صوتك يابت وقولت مش فاضيلك ايه مسمعتيش
غزل بتعب....خلاص محصلش حاجة
اقتربت شمس من فارس وضربته علي وجهه...حذرتك إنك تأذي اختي اخد كلامي بهزار وإني طفلة
بارت23
فارس بزعيق......انتي ازاي تمدي ايدك عليا انتي متخلفة
شمس بصوت عالي....لا امد ايدي مادام اذيت اختي هأذيك
تدخلت غزل....خلاص ممكن كفاية
شمس....اتأذت مرة بسببك والمرة دي إنت الي اذيتها ومش هخليها تقعد ثانية وحدة هنا سامع يلا ي غزل
غزل....يلا فين
شمس.... هنمشي من هنا تعالي ثم أمسكت يديها ونزلو لأسفل
غزل....إنتي إسمك ايه
شمس بدموع...اسمي شمس
شمس....بابا فارس السبب ف الي حصل ل اختي
محمد...بتقولي ايه
شمس....زي ما بقول لحضرتك ثم حكت له ما حدث ل غزل من قبل
محمد بغضب....ومقولتليش ليه
شمس....قولت عدت علي خير وأكيد مش هتتكرر
محمد....أهي اتكررت تاني ثم نادي فارس فاااارس
فارس....نعم
محمد....إنت السبب ف الي حصل لبنتي
فارس....ايوة
محمد اقترب منه واعطاه لكمه....ي وسخ اديتك بنتي أمانة تقوم تعمل فيها كده
فارس نظر له بغيظ وعيون محمرة....مبحبهاش اصلا علشان احافظ علي امانتك
محمد.....ايه البجاحة الي فيك دي انا مش هخلي بنتي هنا بعد كده
فارس....يكون أحسن
غزل اقترب منه وقالت بدموع....هو إنت مش عاوزني مش مفروض انت جوزي وهما قالو اننا بنحب بعض
فارس....لا انا بحب وحدة غيرك
غزل....انت بتقول ايه
مهران بزعيق ....اطلع بررره ي فارس احسلك
غزل ....انتو اكيد مش عيلتي انا صح
محمد....احنا عيلتك ي بنتي
غزل...اثبتلي
محمد....طيب نروح بيتنا وهثبتلك
غزل....لا مش عيلتي ومش هروح ف حتة مع حد ثم جرت للخارج
شمس....غزل ثم جرت خلفها
مهران....الحراس مش هيخلوها تطلع انت ي زفت روح جيبها وهديها
فارس...طيب كانت ناقصة وجع دماغ
شمس بدموع.....مقدرتش الحقها جريت مني وركبت تاكسي
خرج فارس مسرعا إلي الخارج
عدي....طلعت ازاي
شمس....البوابة كانت مفتوحة
خرجت العائلة للخارج
مهران بصوت عالي....فين الحرااااااس
محمود وابراهيم ....احنا هنا يا بيه
مهران.....كنتو فين وسايبين باب الفيلا مفتوح
ابراهيم....كنا بنضف الجنينة ي بيه
مهران....عدي روح دور عليها مع فارس
عدي....حاضر ثم نظر الي شمس وقال التاكسي مشي من أنهي ناحية
شمس....مشي يمين
عدي....تمام صعد سيارته ورحل وقام بالاتصال ب فارس الو ي فارس
فارس....عرفت حاجة
عدي....لا شمس قالت انه مشي ناحية اليمين
فارس...انا مشيت من الناحية دي مسألتهاش شافت النمرة ولا لا
عدي....نسيت
فارس....طيب هعرف واقولك هنعمل ايه
عدي....تمام ثم اغلق
فارس قام بالاتصال بوالده
مهران....اي لحقتها
فارس...لا اسأل اختها شافت نمرة التاكسي ولا لا
مهران....شمس ي بتي شوفتي نمرة التاكسي
شمس....لا
مهران....بتقول لا
فارس....طيب سلام ثم اغلق هعمل ايه دلوقتي ياربي تعبت ناقصة وجع دماغ
عند غزل
غزل...نزلني هنا
السائق....اتفضلي
غزل بإخراج....انا مش معاي فلوس
السائق...خلاص خلي عنك يا بنتي
غزل....شكرا
السائق....حضرتك كنتي بتهربي من حد
غزل....لا دول مفروض عيلتي بس انا عملت حادثة ومش فاكرة ومش متأكدة اذا عيلتي فعلا ولا لا
السائق ادار التاكس وقال ف سره ....(دي طالعة من بيت العمدة وأكيد مش خاطفها يعني انا هرجعها احسن )
غزل....انا هنزل هنا
السائق بكذب....انا اعرف بيت كويس لو عايزة ممكن تعيشي فيه
غزل....تمام شكرا
بعد وقت
غزل....لحظة دا نفس المكان صح انت تبعهم جبتني هناااا ليه
السائق....ي عمدة عمدة
محمود....نعم عايز ايه
السائق...ف امانة معايا عايز اسلمهاله
محمود....طيب استني عندك ثم دخل الفيلا
محمود...ف واحد عايز حضرتك بره
مهران....قوله مش هينفع
محمود....تمام ثم خرج للسائق مش هينفع دلوقتي
السائق.....محتاجه ضروري ثم قاطعهم دخول فارس
فارس....ف ايه
السائق....حضرتك إبن العمدة صح
فارس....ايوة عايز ايه
السائق...ف وحدة طلعت من هنا وركبت ف التاكس بتاعي وانا جبتها
ذهب فارس مسرعا الي التاكس....وجد الباب مغلق افتح الباب تعالي
السائق .....حاضر فتح الباب ونزلت غزل حاولت الفرار لكن امسكها فارس من خصرها
فارس....رايحة فين
غزل....ابعد عني انتو كدابين انتو مش عيلتي كان مفروض مصدقش حد فيكم
فارس....شكرا إنك جبتها
السائق.... العفو ثم رحل
فارس....تعالي معايا
غزل....لا ابعد عني ثم ذهبت إلي محمود واختبأت خلفه ممكن تساعدني
فارس بغيظ....غزل تعالي هنا
محمود...غزل ف ايه مالك
غزل....دول مش عيلتي
محمود....مش عيلتك ازاي
غزل...يعني دا مش جوزي ولا هما عيلتي
محمود....فيكي ايه
غزل....نسيت كل حاجة ومش فاكرة حد منهم
محمود....ولا انا
غزل...انت تقرب ليا حاجة
محمود بحزن...كنت ثم نظر الي فارس بغيظ وقال....اكيد إنت السبب
فارس وهو يسحب غزل....وانت مالك
غزل....ابعد عني سيبني
فارس....بطلي جنان
غزل بانهيار.....ابعد عني إنت مش جوزي ودا واضح انك بتكرهني وباين من كلامك وكله بيقول انك انت السبب ف الي حصلي ثم اغمي عليها
فارس بقلق...غزل غزل فوقي ثم حملها وادخلها للداخل
محمد بخضه....بنتي جرالها ايه
وضعها فارس علي الأريكة....مفيش انفعلت شوية واغمي عليها حاولو تفوقوها
محمد....ابعد عن بنتي واياك تلمسها تفوق هي بس وانا هثبتلها انها بنتي وهاخدها وامشي
فارس وهو يصعدإلي الغرفة....تمام
بارت24
افاقت شمس غزل
محمد....الف سلامة عليكي يابنتي
شمس....انتي كويسة
غزل...هكون كويسة لما امشي من هنا
محمد....تمشي تروحي فين
غزل....ف اي داهية
مهران....يابتي احنا عيلتك
غزل....واي الي يخليني اصدقك انا همشي
فارس....استني عندك
تجاهلته غزل واكملت طريقها إلي الباب
فارس بزعيق.....غززززل بقول اقفي احسلك
غزل لفت ونظرت له....عايز ايه
فارس....رايحة فين
غزل....همشي
فارس بتمثيل....تمشي فين ي حبيبتي دا بيتك
غزل...لا مش بيتي مفيش اثبات انكم عيلتي
فارس اقترب منها وامسك كتفيها احس بارتجافها....مالك ماتخفيش هثبتلك عنيات روحي هاتي شنطتها والفون بتاعها
عنيات....حاضر ي بيه
فارس.... وبابا هات قسيمة الجواز
مهران...طيب
امسك فارس يديها واجلسها علي الكرسي....متقلقيش احنا عيلتك أكيد مش هنمثل عليكي
غزل....بجد
فارس...اه
غزل....بس انت قولت مش بتحبني وبتحب وحدة غيري
فارس بكذب.....كنت متعصب وقولت يمكن تفتكري حاجة بس طلع الضغط عليكي غلط
غزل...انت بتتكلم بجد
فارس....طبعا
غزل....طب بيتهموك ليه إنك انت وقعتني
مهران...قسيمة الجواز اهي
عنيات....وشنطة حضرتك اهي فيها بطاقتك والتلفون بتاعك
غزل...تمام بعتذر لو غلطت ف حد فيكم
مهران....ولا يهمك ي بتي
شمس..... اتأكدي كده
غزل....اممم بس معرفش باسورد الفون اي
شمس....انا اعرفه
محمد....طيب يلا ي حبيبتي
غزل...يلا فين
محمد....علي بيتنا
غزل....ليه
محمد....علشان ترتاحي وشمس تهتم بيكي
مهران....واحنا هنا نقدر نهتم بيها
محمد....معلش بس بنتي خلاص هتعيش معايا من بعد كده
مهران....مرات ولدي مش هتطلع من البيت سامع ي محمد
محمد.....مش شايف ابنك عمل ايه ف بنتي
مهران....هيتعاقب أنا مش هسيبه وكمان هو مش هيقعد هنا
محمد...لا بنتي هتيجي معايا
مهران....الكلام خلص مرات ولدي مش هتمشي من اهنه علشان سمعتها وقولت فارس هيتعاقب ومش هيقعد ف البيت
غزل....ليه
مهران....مفيش طلعيها ي عنيات فوق وانتي ي شمس تيجي كل يوم تطمني عليها ولو عاوزة تباتي معاها براحتك
شمس....هبات ثم نظرت إلي محمد وقالت ممكن
محمد....تمام خلي بالك منها ثم نظر الي مهران وقال لو بنتي حصلها حاجة تاني مش هرحم ابنك ثم رحل
مهران.....لميت هدومك
فارس....ايوة
مهران....يلا بره
غزل....خلاص سيبه عادي
مهران....لا ي بتي هنا الي يغلط يتعاقب
عفاف....هو اول مرة يغلط تعاقب ابنك علشان دي
مهران....ايوة غلط ولازم يتحاسب
عفاف....من ساعة ما ابني اتجوزك وانتي جايباله المشاكل
مهران....عفاف مسمعش حسك(صوتك) ولدك غلط يبقي يتحاسب
غزل....خلاص انا مسامحه
مهران بصوت عالي.....عنيات خدي غزل طلعيها علشان ترتاح واهتمي بدواها
عنيات....حاضر يلا ي هانم
غزل...انا سامحته خليه متمشهوش
مهران....ماليش دعوة بيكي يلا اطلعي مع عنيات
غزل....طيب ثم صعدت
مهران نظر إلي فارس وقال يلا بره
فارس بغيظ....تمام يابوي ثم صعد
غزل بفرحة....سمحلك إنك تقعد
فارس بأستغراب من فرحتها.....لا جيت اخد هدومي
غزل بدموع....انا اسفة كله بسببي
فارس....عادي ثم نزل
مهران....هتبات فين
فارس...ف الشركة
مهران....الشركة مش هتعتبها
فارس...يعني ايه
مهران....زي ما سمعت هخلي الحراس يمنعوك من دخولها
فارس....تمام يابوي تمام
مهران....هات مفتاح العربية
فارس....كمان
مهران....ايوة هات
فارس وهو يعطيه المفتاح....تمام اتفضل
مهران....خلي الي عتحبها تنفعك وبكره جاي الشركة ولو عرفت إنها لسه عتشتغل فيها هطردها وامشيها من البلد بالعافية سامع
فارس بعصبية.....كل دا ليه يعني
مهران...اذيت مرتك ي و*س*خ علشان وحدة ماشي معاها
فارس....مكنش قصدي
مهران....كداب يلا غور من وشي
فارس....تماااام ثم خرج من الفيلا وقابل محمود ف وجهه
محمود....اي ي فارس بيه سايب البيت وماشي ولا ايه
فارس.....اخفي صوتك علشان مطلعش غضبي فيك
محمود....اممم علي العموم حلو والله إننا هنرتاح منك وأكيد غزل كمان هترتاح
فارس.....لو عرفت إنك قربت منها مش هرحمك
محمود....اهدي ي فارس ف ايه انا بس هحاول اخلي الذاكرة ترجعلها اصل ذكريتها الحلوة معايا
فارس....مش هرد علي حي*وان زيك بس الاخبار بتجيلي لو قربت منها مش هرحمك اهو حذرتك
محمود.....بالسلامة
خرج فارس من الفيلا ركب تاكسي وذهب إلي شقته التي لم يعلم بها احد غير عدي
فارس....الو ي عدي
عدي...اي ي فارس اخبار غزل ايه
فارس...اهي كويسة
عدي...فينك إنت
فارس...رايح الشقة
عدي....هتعمل ايه هناك
فارس....ابويا طردني ومنعني أدخل الشركة
عدي....بتتكلم بجد
فارس....ايوة
عدي...ما تيجي تبات عندي
فارس....لا هروح الشقة وخلاص
عدي....تمام
فارس....صحيح ايه الي اتزفت قولته ف المستشفى ده
عدي...قولت ايه
فارس....ان انا وهي بنحب بعض
عدي....وفيها ايه
فارس...ليه تخليها تفكر اننا زي اي زوجين عاديين
عدي....لانه مفروض يكون كده
فارس....بت حرباية هي الي بدأت ف المشاكل مش بعيد تكون بتمثل إنها نسيت
عدي....إنت بتقول ايه
فارس....ليكون فعلا بتمثل
عدي...ياعم خلاص كان هيبان عليها اكيد
فارس....تمام سلام
عدي....سلام
فارس....والله ي غزل لو طلعتي بتمثلي ما هخلي فيكي حته سليمة
بارت25
ف صباح اليوم التالي ذهب عدي إلي شقة فارس
فارس...عايزك تروح تقعد ف البيت ٢٤ ساعة
عدي....ليه يعني انت شاكك فعلا لتكون غزل بتمثل
فارس....ومشكش ليه خبيثة وتعملها
عدي....بس ي فارس كان واضح عليها علي فكرة
فارس....اممم مش مهم المهم إنك هتروح هناك وتراقب تصرفاتها من غير ما تاخد بالها
عدي....ايوة عاوز توصل ل ايه
فارس....كتير أولهم إني لازم اروح الفيلا من ورا ابوي
عدي....ليه
فارس....علشان اتقرب منها بس دا لو فعلا فاقدة الذاكرة
عدي....ازاي يعني تتقرب منها
فارس....هصاحبها وهكمل ف الي إنت بدأتو
عدي....والله
فارس.....اه مش قولت إننا زي اي اتنين متزوجين عادي أنا هكمل وهنبقي زي اي زوجين فعلا
عدي.....انا مش فاهم دماغك إنت عاوز تعمل ايه بالظبط
فارس....كل خير
عدي....بقي يتخاف منك ومن دماغك
فارس....متخفش مش هيحصل حاجة
عدي....والله اتمني يعني ثم وقف
فارس....وقفت ليه
عدي....همشي
فارس....رايح فين
عدي....أبوك اتصل بيا وقال اروح امسك الشركة مكانك ووصي علي جنات جامد
فارس....ليه قالك ايه
عدي....مش هقول
فارس بعصبية.....عدددي قول قالك ايه عن جنات
عدي....هو مقلش لأنه هو الي هيجي الشركة ويعمل مش انا
فارس...اكيد هيمشيها
عدي...والله ياريت
فارس.....نعم
عدي....اي انا اصلا مبحبهاش البت دي باردة سلام ياعم أنا ماشي ثم خرج
فارس....اووووف كله بسببك ي غزل مااااااشي
ذهب عدي إلي الشركة وذهب إلي مكتب مهران
مهران....اتأخرت ليييه
عدي بكذب....صحيت متأخر معلش
مهران....بطل تكدب ي عدي ها
عدي بكسوف....طيب
مهران...ناديلي الي فارس ماشي معاها
خرج عدي لينادي جنات....جنات
جنات....نعم ي عدي فارس جه
عدي....لا ابوه عاوزك
جنات...عاوزني فين هو كل شوية عاوزني
عدي...معلش ياختي يلا
جنات....طيب ثم ذهبو الي مكتب مهران
مهران...جالك خبر انا عاوزك ليه
جنات....لا معرفش
مهران....طيب المهم انك هتسيبي الشركة وهتسيبي البلد
جنات....دا ليه كل ده
مهران...تسمعي الكلام من سكات وتقولي حاضر مرات ولدي كان ممكن تروح فيها بسببك
جنات...لا مش بسببي انا مقولتش ل أبنك روح اضربها
نظر مهران الي عدي وقال...كده اكدي ليا اني كنت صح لما موفقتش عليكي
جنات....فيها اي احسن مني يعني مش فاهمة مهي كمان من القاهرة
مهران....شئ ميخصكيش عدي
عدي.....نعم
مهران...وصي عليها الحراس يوصلوها لما تطلع لبيتها ومن بيتها علي سكة القطر
عدي....تمام ي عمي
جنات بغيظ....تمام عن إذنك
مهران.... اتفضلي ثم خرجت
عدي....طب بعد ما تمشي إي الي هيحصل
مهران....المهم إنها تبعد من هنا انا مش عاوز مشاكل وفضايح
عدي....طيب
مهران....عندك شغل النهاردة
عدي...لا كل حاجة بسيطة كده
مهران....طيب خلص و تعال علي الفيلا
عدي....حاضر ثم خرج وذهب إلي مكتبه
ف غرفة غزل
شمس....قومي ي غزل بقي كل ده نوم
غزل....حاضر
شمس....هنزل اجبلك الفطار
غزل...تمام فين تلفوني
شمس...اهو علي الكرسي ثم نزلت
غزل...اممم هجرب كل صوابع ايديا وخلاص
غزل.... هييي فتح
شمس...جيت يلا يلا علشان معاد دواكي
غزل....ازاي مفيش شات بيني وبين فارس دا
شمس....عادي يمكن اتمسح
غزل....طب مين محمود ده
شمس...وريني
غزل....اهو بس برضو الشات ممسوح
شمس....يمكن صاحب فارس وكلمه من عندك متحطيش ف بالك علشان متتعبيش
غزل...بس برضو فارس الشات مش ظاهر اصلا وعايزة اعرف مين محمود ده
شمس.....غزل خلاص متحطيش ف مخك يلا كلي
غزل....حاضر
شمس....حضرلك الخير
بعد وقت قصير
غزل...شبعت الحمد لله
شمس....خدي دواكي
غزل....حاضر
شمس..... بالشفا
غزل....تسلمي
شمس....هنزل الاكل واطلعلك
غزل....تمام
شمس...اشطا ثم نزلت
غزل بتفكير....مش هسكت غير لما اعرف مين دا لو كان يقربلي كانت شمس قالت
امسكت غزل هاتفها وخرجت الي البلكونة وقامت بالإتصال برقم محمود
محمود....الو
غزل....مين
محمود....انا محمود
غزل....اسمك مكتوب كده بس معلش عايزة اعرف تقربلي ايه
محمود وهو ينظر لها....اممم لييه
غزل....عادي
محمود....طب ما تحاولي تفتكري
غزل...قول إنت مين واخلص او كنا بنتكلم ف ايه ثم جاءت اعينها ف محمود
غزل....اخلص
محمود....اهدي ي غزل ف ايه لما تفتكري هتعرفي
غزل....طيب ثم اغلقت وجدت محمود انزل هاتفه ف نفس الوقت
غزل....يلهوي معقول اكون خونت فارس مع الحارس علشان كده ضربني
شمس....بتعملي اي هنا
غزل....مفيش ثم دخلت إلي الغرفة واتجهت إلي الباب لتفتحه
شمس...رايحه فين
غزل...نازلة تحت
شمس....طيب انزلي براحة
غزل...ماشي ثم خرجت واتجهت إلي عفاف
غزل....عنيات
عنيات....نعم ي هانم
غزل...ف حد هنا اسمه محمود
عنيات...ايوة الحارس
غزل...بجد
عنيات...ايوة ي هانم
غزل تركها وكادت أن تخرج لكن اصطدمت ف عدي
عدي....ف ايه مالك
مهران...مالك ي بتي
غزل وهي تكمل طريقها....مفيش
مهران...روح وراها يولدي
عدي ....حاضر ثم خرج خلفها
خرجت غزل من الفيلا وقامت بالإتصال بالرقم مرة اخري وجدت هاتف محمود يرن
اتجهت غزل اليه وقالت....إنت
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق