رواية تزوجت العمده الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ساره خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
رواية تزوجت العمده البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ساره خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
رواية تزوجت العمده الجزء الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ساره خالد حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
بارت11
فارس.....وليكي نفس تأكلي
غزل نظرت له بخوف ثم قامت و وقفت خلف والدتها.....ماما هو ده
عادل.....أهلا ي فارس اتفضل
جيهان....إنت تعرفه
عادل.....طبعا
جيهان.....تعرفه منين
عادل.....كان في بينا شغل
جيهان ذهبت ووقفت أمام فارس وقالت....فين شمس
فارس....ف العربية يلا ي غزل
جيهان....إنت بجح ليه اي البجاحة دي
فارس.....اممم والله البجح الي فينا إنتي بنتك تهرب وتحط رأس ابوها ف الطين وتكسفه قدام الناس وانتي بتخبيها هنا بدل ما تقوليلها دا غلط
جيهان.....إنت قليل الأدب ازاي تكلمني كده
فارس.....هبقي اكلمك بطريقة تانية حاضر
*عند شمس*
شمس.....كان يوم اسود يوم ما نزلنا البلد دي
نوح.....ههههه والله وكان يوم اسود لما العمدة اختار أختك تكون مرات فارس
شمس بردح.....مالها أختي ياخويا
نوح....كسرت جسمي ياختي
شمس.....براحتها
نوح....لا والله وبعدين هي تطول تتجوز ابن العمدة
شمس.....ياعم مش عايزين نطول
نوح....كنتي فين لما كانو بيوزعو الرقة والصوت الواطي علي البنات
شمس....مكنتش لسه اتولدت ي خفيف وبعدين انا عايزة انزل
نوح....بس يبت صدعتي أهلي
*عند فارس وغزل*
جيهان.....إنت قليل الأدب
فارس.....عارف
عادل....في ايه وأنت تعرف غزل منين
فارس....مراتي
غزل....لسه مبقتش مراتك
فارس....بس هتكوني وده امر مفيش مفر منه
غزل....انت مش كنت عايزني ارفض ب أي طريقة وبعدين بالطريقة دي ابوك هيوافق إنك تتجوز إللي بتحبها علشان يلم الموضوع
فارس.....والله صح ممكن يوافق تمام سلام
عادل.....فارس خد غزل وخلص الموضوع متكبرهوش
فارس.....ههههه لا ما خلاص مش عايزها
عادل..... فارس انا اعرفك من نظرتك فا بلاش و يلا غزل روحي معاه فارس كويس وهتحبيه
غزل.....لا أنت بتقول ايه ماما قولي حاجة
جيهان.....بنتي مش عيزاه وانا مش هجبرها علي حاجة
عادل بزعيق....لو مرحتش فارس هيقول ل ابوه وهيبعت ناس يجبوها بالعافية ومش هتعرفي يعمل فيها ايه
جيهان.....إنت خايف منهم
عادل.....خايف علي بنتك
فارس.....اتخيلو لو قولت إنها هربت مع اللي بتحبه
عادل....فارس خلاص عدي الموضوع ع خير هي عرفت غلطها وهترجع معاك
جيهان.....قولت لا
عادل تجاهل كلامها واتجه لغزل وقال.....اسمعيني ي بنتي إنتي عايشة ف الصعيد وبباكي لسه هناك لو الناس عرفت ابوكي مش هيستحمل ومش هيقدر يوري وشه للناس يعني عايزة البنات الي طلع بيهم من الدنيا يخذلوه قدام الناس ويوطو راسه مينفعش يلا متخفيش انا عارف هو بارد ومستفز بس انتي حاولي تستلطفيه تمام
غزل بدموع......حاضر
فارس....اسف علي الدخله والمشاكل دي وأكيد هتيجو الفرح بكره
عادل.....أكيد
فارس.....تنورو ثم توجه فارس إليها وامسك يديها وسحبها خلفه
فارس....اركبي
صعدت غزل السيارة بصمت
شمس.....غزل انتي كويسة
فارس....هأكلها دا حتي كانت بتأكل ومش همها حاجة
غزل.....باصصلي ف الأكل الي طفحته كمان
فارس.....مانا مطفحتش من الصبح
غزل.....محدش قالك تعال ورايا
فارس....بت اخرسي بحاول اكون لطيف علشان معلمش ع وشك ب إيدي
غزل.....لا ياخويا متقدر ومن النهاردة هكون وحدة تانية خالص
فارس....تانية ولا تالتة بقي مش فارقة
شمس.....خلاص بقي
فارس.....اتخمدو عقبال ما نوصل
شمس وغزل....خمده تخمدك
فارس نظر لهم نظره غيظ .....قلبكم مات يعني وبتردو
غزل.....ولسه
فارس.....هنشوف
بعد عدة ساعات
فارس نظر خلفه وجدهم ف نوم عميق قام بتشغيل اغاني بصوت عالي
غزل وشمس......عاااا
غزل....ف ايه
فارس.....وصلنا ياختي يلا
غزل بخوف....لا
فارس....ولما إنتي خايفة منه مفكرتيش ليه قبل ما تتزفتي تهربي
شمس.....ملكش دعوة
فارس....طب انا غلطان يلا انزلو
غزل....إنت رايح فين
فارس....طالع معاكم مش يمكن تستنو لما امشي وتنزلو وتهربو تاني
كان فارس يصعد امامهم ونوح خلفهم ....وصلو الشقة ودق فارس الجرس فتح لهم محمد
محمد......اي ي فارس مجبهمش ولا ايه
تحرك فارس للامام لتدخل غزل وشمس ويقفو ف ركن بعيد عن والدهم
محمد.....أهلا ب بناتي ثم توجه أمامهم ورفع يده ليضرب غزل ولكن فارس امسكها
محمد.....بتعمل ايه سيبني اربيهم
فارس....مينفعش كده ياعمي
غزل فرحت من داخلها انه دافع عنها ولكن فرحتها لم تدوم سمعته يكمل ويقول
فارس وهو ينظر لها.....انا هربيها ف بيتي متقلقش كلها كام ساعة
نظرت له غزل بغيظ
فارس معلش ي عمي عايز بنتك ف كلمتين
محمد......اتفضل
اقترب منها وسحبها إلي البلكونة وقال بكره ليلتك ي عروسة هخليها نكد متقلقيش
غزل.....بتعمل ليه كده انت قادر ترفض ع فكرة
فارس....عارف بس إنتي عجبتيني بصراحة
غزل.....إزاي
فارس....زي الناس
غزل....إنت مش بتحب وحدة تانية
فارس....اه بس ابويا مش موافق عليها
غزل.....طيب وانا مالي ف الحوار ده
فارس.....هههه حظك ثم قاطعهم رنين هاتف فارس بأسم جنات
فارس.....الووو
جنات....اي ي فارس برن عليك مش بترد
فارس....معلش كنت مشغول شوية ي حبيبتي
جنات....تمام انا كنت بطمن عليك
فارس....تسلمي ي قلبي
جنات....حبيبي هقفل انا المهم اني اطمنت عليك
فارس.....تمام باي
غزل.....وأنا هكلم محمود زيك كده
فارس......هههه كويس إني سايبك تقولي اسمه قدامي دلوقتي لكن لما تبقي مراتي مش هسمحلك بكده
غزل....لحظة اشمعنا
فارس.....انا راجل اعمل الي اعمله
غزل بتحدي....امممم بس يكون ف علمك كل مرة هتكلمها فيها هقول ل ابوك
اقترب منها وامسك يديها جامد وقال.....فكري بس تعمليها والله اندمك ع اليوم الي جيتي فيه هنا
انا ماشي سلام
بارت 12
صباح يوم الفرح قامت غزل بتجهيز نفسها وذهبت للكوافير
غزل....مش عايزة ميكب اوفر عيزاه خفيف
البنت....إنتي مش محتاجة مكياج ي قلبي
غزل بأبتسامة....تسلمي ي قمر
*جاء المساء*
مهران.....ها يولدي جهزت
فارس....ايوة يابوي هعدي علي غزل اخدها من الكوافير
مهران.....تمام روح واركبو ف العربية الي بعتهالكم
فارس....تمام يابوي سلام
نوح.....انا مبقتش فاهمك
فارس....ليه يعني
نوح.....يابني إنت مش بتحب جنات وخليت البت تسيب القاهرة وتجي هنا علشان تشتغل معاك وتبقي تحت عينك
فارس....ايوة ايه الي مش فاهمو بقي
نوح....إنت هتشلني مفروض تتجوزها هي
فارس.....عارف
نوح......طيب بص تيجي نجيبها ونلبسها لبس العروسة وتغطي وشها لحد كتب الكتاب ولما يتم شيل الغطي ابوك هيغضب شوية وبعدين هيتقبل الموضوع
فارس....والله فكرة بس عايز اقولك إن ابو غزل مش هيسكت والناس هتعرف وابوي مش هيخليني امسك العمودية بعده وبصراحة غزل عجبتني ومرتحلها معرفش ليه
نوح....بس مش بتحبها
فارس.....امممم
نوح.... إنت بجح ليه كده يابني
فارس.....ههههه بستمتع لما اغيظها
نوح....فارس دا جواز يعني هتعيش معاك العمر كله
فارس وهو يضع برفان......عادي المهم هنروح نشوف غزل ونقرر هناك بقي لسه ف وقت
نوح....طيب يلا
عند غزل وشمس
غزل.....شمس انتي خلصتي
شمس....اه عايزة حاجة
غزل.....جعانة
شمس.....وأنا كمان والله
غزل....خدي اهو روحي اشتري أكل وتعالي
شمس....تمام
بعد وقت وصل فارس ونوح
العاملة.....لسه فاضل كام حاجة صغيرة وتجهز معلش استنو هنا علشان الحريم الي جوه
نوح.....تمام
فارس.....لتكون هربت
نوح.....معتقدش اصل ملهاش حته تانية ومكان امها عرفناه
فارس....اممم
نوح....مش دي اختها
فارس....اه ثم اقترب منها وقال....سيبتي غزل وبتعملي ايه برا
شمس....كانت جعانة ورحت اشتريت أكل ف حاجة
فارس....مفيش ادخلي
نوح.....ما تهدي ياعم
فارس.... هتصل ب جنات اقولها علي الخطة وتجي تجهز هنا
نوح....بقول بجح
ابتعد قليلا ثم مسك هاتفه وقام بالاتصال بها .....الو ي جنات
جنات بحزن...الو ي فارس مبروك النهاردة فرحك
فارس.....عندي ليكي حاجة حلوة ثم فجأة وجد محمود يركن سيارة أمام الكوافير
جنات.....ايه هي
فارس.....جنات هكلمك بعدين سلام ثم اتجه إلي محمود ....بتعمل ايه هنا
محمود....مبعملش العمدة بعتني علي المكان دا
فارس.....العمدة!
محمود.....اه
العاملة ....فارس بيه العروسة خلصت
فارس....تمام
امسك فارس هاتفه وقام بالاتصال ب والده.....الو يابوي
مهران.....ها يولدي خلصت
فارس.....اه يابوي إنت باعت واحد اسمه محمود
مهران....أيوة يولدي
فارس....يترفد
مهران....ماله عملك حاجة
فارس....لا بس يترفد
مهران....طلما معملش حاجة يبقي مش هيترفد يلا هات عروستك ف العربية الي بعتها وتعالي الناس بقت بتيجي ف القاعة
فارس....تمااام يابوي تمااام
نوح....هااا الوقت قرب قولت ل جنات
فارس.....لا لغيتها
نوح....ليه
فارس....بعدين هدخل اجيب غزل تمام
دخل الكوافير وجدها امامه كانت جميلة بحق قال ف سره (ماشاء الله )اقترب منها وامسك يديها ومشي بها
العاملين ف الكوافير شغلو اغاني وكانوا يزغرطون لها
خرجت غزل ورأت محمود ابتسمت له كانت تتمني أن يكون هو العريس ويكون لها
فارس رأها وهي تنظر له وتبتسم....ابتسامتك الجميلة دي همحيها
غزل.....وأنت مالك براحتي اعمل الي انا عيزاه زي مانت بجح وبتكلم حبيبتك عادي انا
فارس.....ششش خلي اليوم يعدي بخير عليكي وعليه
ركب فارس وغزل وشمس ف السيارة التي ارسالها له والده بقيادة محمود
بعد وقت وصلو القاعة
فارس....عايزك ترقصي وتبتسمي وكأنك خدي حب حياتك
غزل....مكنش ليها لازمة اصلا تعملو فرح
فارس....هههه فعلا متستهليش
غزل بأبتسامة حزن....فعلا
فارس....هنروح للمأذون نكتب الكتاب وبعدين الشباب هيهيصو ونمشي
غزل....طيب
بعد وقت انتهو من كتب الكتاب وأمتلأت القاعة بالزغاريط والاغاني
أنتهي الفرح بخير وودعت غزل شمس ووالدها ثم صعدت مع الخادمة لتدلها علي الغرفة
مهران....يلا ي ولدي ورا مرتك وطلع المنديل من الشباك
فارس خرج للناس وقال ....شكرا نورتو نجيلكم ف الأفراح ان شاء الله
مهران....اي الي عملتو دا
فارس....الحاجات دي قديمة يابوي والبت من القاهرة ولو عملت كده هتخاف مني هطلع انا بقي سلام
صعد إلي غرفته وجدها قد ابدلت ملابسها
فارس....اممم بالسرعة دي مش تستني افكلك السوستة
غزل....عنيات فكتها شكرا هي الاوضة دي ليها مفتاح
فارس....اه ليه
غزل....مبعرفش انام غير وانا قافلة الاوضة بالمفتاح
فارس....اممم هتلاقي ف الدرج الاول
غزل....تمم شكرا ثم فجأة شعرت بالدوار اه
فارس.....مالك
غزل بتمثيل....حاسه اني دايخة
فارس....شكلك خرعة رايح اخلي عنيات تجبلك اكل
بعد أن خرج من الغرفة اقفلت الباب خلفه بالمفتاح
فارس....إنتي بتعملي ايه
غزل....نسيت اقولك اني بحب انام ف الاوضة لوحدي يلا شوفلك اوضة تانية
فارس....غزل افتحي
غزل....لا
فارس.... والله لندمك ي غزل ال*كل*ب
بارت13
ف صباح اليوم التالي
استيقظ فارس مبكرا وذهب إلي غرفته
فارس....غزل افتحي ي غزل
غزل بنوم....مين
فارس...أنا ياختي
غزل...لسه عايزة أنام تاني
فارس بكذب ....افتحي أبويا زعقلي وخرب الدنيا وقال أنه هيوريكي ازاي تعملي كده
قامت غزل مفزوعة.....بجد
فارس....أيوة يلا
غزل وهي تقوم....طيب ثم أمسكت المفتاح وفتحت له
ما أن فتحت الباب دخل واغلقه بقدمه ثم اقترب منها و أمسكها من عنقها وازاحها لتلتصق بالحائط
فارس....أنا تطلعيني بره اوضتي وتخليني أنام ف اوضة الضيوف مين سمحلك تعملي كده
غزل وهي تختنق.....أبعد عني همووت
فارس.....ف ستين داهية
غزل بحركة سريعة ضربته تحت الحزام واسرعت إلي الحمام
فارس....اااه يابنت ال****** ماشي ي غزل والله لاربيكي
غزل....سبق وقولتلك انا هبقي وحدة تانية يعني مش هسكتلك علي حاجة
فارس....هنشوف اتزفتي خلصي علشان أدخل وننزل نفطر
غزل....طيب
بعد نصف ساعة خرجت من الحمام
فارس....ايه جربانة
غزل....وانت مالك
اقترب منها فارس ووضع يده علي خصرها.....احترمي نفسك احسلك ي غزلي
غزل بتوتر....طيب أبعد
فارس.....ولو مبعتش ثم قاطعهم رنين هاتف فارس اخرجه من جيوبه وجد الإسم جنات ورأته غزل
فارس....الو ي قلبي
غزل ازاحته بعيدا عنها....بجح ثم خرجت إلي البلكونة
جنات....الو ي فارس اخبارك ايه
فارس....تمام ي قلبي
جنات ....الف مبروك
فارس....الله يبارك فيكى
جنات....لمستها
فارس.....ههههه لا طبعا
جنات....بجد
فارس.....اه
جنات.....هاجي اباركلك
فارس....مش النهاردة لا
جنات.....خلاص بعد كام يوم
فارس....تمام هقفل انا سلام ثم اتجه إلي البلكونة
غزل....ليه قبلت بيا مدام بتحبها
فارس....مش عارف
غزل....لا أكيد عارف أنت كده بتعذبها وبتعذبني وبتعذب نفسك دا لو حبيتها فعلا
فارس.....حبيتها بس ارتحتلك إنتي
غزل....يعني مرتحتش للي بتحبها
فارس....بصراحة مش عارف وبحب ادايقك
غزل....مانا اعرف ادايقك
فارس....هههه إزاي ثم قاطعهم دق الباب مييين
عنيات....انا يبه البيه الكبير بينادي علي حضرتك علشان الفطار
فارس.....تمام نازلين هدخل الحمام ع السريع وننزل
غزل....طيب
بعد عشر دقائق خرج فارس وذهب إلي البلكونة... لسه واقفة يلا علشان نفطر
غزل وهي تنظر ل محمود....مش عايزة
لاحظ فارس أنهم ينظرون لبعضهم.....خلاص للأسف بقيتي مراتي انا مش مراته واول حاجة لازم تعرفيها إني مش بحب مراتي تبص ل راجل غيري تمام ي غزلي
غزل....وانت مالك
فارس....لا فوقي ي قلبي ويلا علشان نفطر وبعد الفطار هعرفك انا مالي إزاي
غزل.....وريني اخرك
فارس....هههه تمام يلا ننزل
علي السفرة
مهران....عوقو (اتأخرو) ليه كده
عفاف....عرسان جداد يحج
فارس....انا جيت اهو
مهران.....أهلا ي عريس
عفاف....صباحية مباركة
مهران.....إزيك ي بنتي
غزل....تمام الحمد لله
مهران.....لو زعلك الواد دا تيجي تقوليلي طوالي (علطول)
غزل....حاضر
مهران....يلا افطرو
فارس....ابويا
مهران.....نعم
فاس.....انا عايز اطرد الواد السواق الي اسمه محمود
مهران.....غلط معاك ف حاجة
فارس.....أيوة رد عليا رد معجبنيش
مهران....انت مش عيعجبك العجب دا واد طيب جه من أسبوعين قال إنه عايز شغل علشان يتجوز إلي بيحبها
غزل دمعت ورأها فارس.....بس انا عايزو ميشتغلش اهنيه (هنا)
مهران.....وانا مش هقطع عيشه خليه يبني نفسه ويتجوز خطيبته
غزل....عن اذنكم شبعت
عفاف.....استني لما جوزك يخلص هو كمان وبعدين قومي ي بتي
فارس.....انا خلصت اصلا ثم صعدو إلي غرفتهم
فارس....امممم أفهم اي من الدموع الي نزلت دي تحت
غزل....مش لازم تفهم
فارس....امممم تمام هلمحك بتبصيلو بس والله ي غزل لاخليه يتشفشف علي شغل ومش هيلاقي يأكل حتي
غزل....إنت إزاي كده
فارس....عادي وبعدين زمانو كرهك وتلاقيه هيتجوز وحدة غيرك
غزل....أبوك قال انه جالو من اسبوعين علي شغل يعني مكنتش لسه شوفت خلقتك يعني كان قصده إنه يتجوزني انا
فارس....اممم
غزل بتحدي.....وحتي لو بطل يحبني انا هفضل أحبه
فارس.....لا والله
غزل....اه والله
فارس....غزل انا لحد دلوقتي هادي معاكي ودا أول يوم لينا ومينفعش نتخانق ولا اي حاجة ف اعدلي كلامك وفكري فيه قبل ما تقوليه
غزل.....أنا عارفة بقول ايه كويس أوي
فارس.....تمام قولي براحتك وانا هعمل براحتي
غزل.....هتعمل ايه يعني
فارس.....هوريكي ثم نزل وخرج من الفيلا واتجه ل محمود
غزل....غبي ومتخلف ثم خرجت إلي البلكونة وجدت فارس يتجه الي محمود
غزل بخوف......يلهوي هيعمل ايه الغبي دا
فارس.....إنت ياض عايزك زي الشاطر تروح ل ابويا وتقوله عايز اسيب الشغل
محمود وهو ينظر إلي البلكونة ويجد غزل تنظره له....وانا مش هعمل كده دا شغلي وانا معملتش حاجة غلط
فارس....بتبص لحاجة مبقتش ليك
محمود وهو ينظر ل غزل .....مين يعرف يمكن تعدي الأيام وترجع ليا
فارس....اخر كلام تسيب الشغل من هنا احسلك
محمود.....ولو مسبتش
اقترب منه فارس و.......
بارت14
اقترب منه فارس واعطاه لكمة ف وجهة
نظر له محمود بغل ....إنت ازاي تعمل كده مفكر علشان إبن العمدة تعمل اللي انت عايزو
فارس....اه براحتي وبعدين ارتاح هي بطلت تحبك
محمود......وإنت عرفت منين إنها بطلت تحبني
فارس.....ملكش فيه وكلمة قولتها تغور تروح ل ابويا تقوله عايز اسيب الشغل
محمود....وأنا قولت مش هسيبو
فارس.....زمانها كرهتك إنك اتخليت عنها بسهولة فا متتعبش نفسك
محمود.....هههه وانا واثق انها لسه بتحبني
فارس....يراجل
محمود.....اه حتي بص وراك اهو
نظر فارس خلفه وجد غزل تنظر لهم من البلكونة
محمود......لهفتها والخوف دا كلو عليا أنا
فارس....افعصكم انتو الاتنين ومش هيرمشلي رمش
محمود.....متقدرش تعمل حاجة
فارس...... هنشوف ثم تركه و دخل الفيلا وصعد إلي غرفته
فارس....إيه الي وقفك ف البلكونة
غزل.....عادي
اقترب منها فارس وقال .....يعني ايه عادي هااا
غزل....عادي اقف وقت مانا عايزة
فارس....لا ي قلبي مش وقت مانتي عايزة من هنا ورايح لما انا اسمحلك بكده
غزل....ف إيه وضربت محمود ليه إزاي تعمل كده فاكر نفسك مين
فارس.....انا اعمل الي انا عايزو
غزل....ملكش الحق إنك تضربه
فارس أقترب منها وصفعها ...بس ليا الحق فيكي
غزل بصدمة .....إنت بتضربني
فارس....الناس تقول عليا اي لما تكوني إنتي مراتي ولسه بتبصي وبتحبي ف الي كان خطيبك لا وخايفة عليه
غزل بدموع وصوت عالي.....وانا اقول ايه مانت بتكلم الي بتحبها
فارس.....انا راجل اعمل الي انا عاوزو حتي لو خنتك عادي لكن انتي لو خنتيني اخرك معايا القتل
غزل....احترم نفسك انت معايا وانا مش هعمل حاجة
فارس....غصب عنك متعمليش ثم قاطعهم دق الباب مييين
عنيات....انا ي بيه أهل الهانم غزل وصلو
فارس....نازلين يلا لما نشوف اخرتها
تحت
مهران.....نورت ي محمد
محمد....دا نورك ي عمدة
مهران....ازيك ي بنتي
شمس....تمام الحمد لله انت ازي حضرتك
مهران..... بخير
فارس.....نورتو
محمد.....نورك ي جوز بنتي
غزل...السلام عليكم
الكل.....وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
محمد....تعالي اقعدي جمبي ي غزل
محمد وهو يهمس لها....شوفت محمود بره بيعمل ايه هنا
غزل.... سواق العمدة
محمد....امممم طيب ملكيش دعوة بيه وخليكي ف بيتك
غزل.....طيب
بعد ساعتين
محمد.....هنمشي احنا بقي
مهران....ما لسه بدري
محمد.....كفاية كده المهم إني اطمنت علي غزل
غزل...هي ماما ماجتش
محمد....لا سلام
قامت غزل وحضنت شمس
شمس بهمس....عملك حاجة ولا ايه
غزل....هقولك بعدين
شمس....تمام سلام ثم رحلو
عفاف.....مالك ي بتي انا ملاحظة إن خدك ده محمر قوي
غزل.....من ابنك
مهران.....كيف يعني
غزل....ضربني
مهران بغضب.....إنت عملت كده فعلا
فارس.....اه بس مكنش قصدي
مهران بزعيق.....كيف مكنش قصدك وكيف تضربها ف اول يوم ليها اهنه
فارس....كانت واقفة ف البلكونة بشعرها
غزل ف سرها(اه يابن الكداب)لا كداب انا مكنتش بشعري
فارس.....تمام عمي ابراهيم كان واقف ويشهد ثم خرج ونادي إبراهيم
مهران... إبراهيم إنت شوفت الهانم الصغيرة واقفة ف البلكونة بشعرها
فارس بنبرة تهديد ....قولهم ي ابراهيم
ابراهيم.....ا ايوة ي بيه
فارس وهو ينظر لها.....هااا كدبي الراجل الكبير كمان
مهران ....اطلع إنت ي ابراهيم
ابراهيم....حاضر ي بيه
مهران....تاخد مرتك وتصالحها وإياك تمد يدك عليها تاني سامع
فارس بغيظ...... سامع
مهران.....يلا اطلعو
فارس.....تصبحو على خير ثم صعدو إلي غرفتهم
فارس.....امممم بقي بتقولي ل ابويا
غزل.....كويس إني مقولتش قدام بابا
فارس.....هههه كمان
غزل....اه
فارس.....لا ي ر*وح ا*مك الي يحصل ف الاوضة دي ميطلعش بره
غزل.....لما تحترم نفسك معايا وتكلمني بطريقة احسن من كده ومتمدش إيدك عليا تاني علشان لو اتمدت هقطعها تمام و اه لو كلمت حبيبتك دي تاني هقوله برضو
اقترب منها فارس.....يويلك ي غزل علي هعملو فيكي بعدها
غزل بتحدي.....مبخفش
اقترب اكثر ثم وضع يده علي خصرها وهمس لها.....هخليكي تترعبي مني مش تخافي بس هخليكي تكرهي تسمعي اسمي
بارت15
غزل...مش بخاف غير من الي خلقني مش إنت الي تخوفني
فارس....لا والله
غزل....يلا روح العب بعيد ي شاطر باخد بكلام الرجالة مش العيال
فارس بغيظ......والله هتيجي ف مرة وتخليني اقتلك ب ايدي
غزل....هتتعدم بعدي
فارس....ولو متعدمتش
غزل.....مش هسيبك هرعبك ف احلامك
فارس.....هههه روحي نامي ولما تصحي هشغلك الكرتون
غزل،....شايفني طفلة زيك
فارس.....انتي عندك كام سنة صحيح
غزل....29
فارس.....بجد
غزل.....اه
فارس.....كدابة تلاقيكي لسه مراهقة
غزل.....ابعد عن وشي مش نقصاك وخلي بالك القلم الي اخدو النهاردة مش هسكت عليه
فارس....هتعملي ايه
غزل....هردهولك
فارس.....ي شيخة دانا اكسر إيدك لو فكرتي تعمليها بس إنتي عبيطة معندناش حريم تضرب رجالة
غزل.....اممم تمام
فارس.....يلا شوفي هتتخمدي علي الكنبة ولا علي الأرض
غزل....مش بقول كلك رجولة
فارس.....شوفتي
غزل ف سرها (بغل والله العظيم بغل) هنام ف أوضة الضيوف
فارس......احسن ثم فجأة قلع القميص
غزل.....اي ي بغل إنت في حمام
فارس....قولتي إيه
غزل.....بقولك ايه عدي الليلة انا مش ناقصة صداع كادت أن تخرج من الغرفة لكن اوقفها صوته
فارس.....اتزفتي اتخمدي هنا علشان ابويا انا مش عاشق عنيكي علشان أنام معاكي ف نفس الأوضة
غزل تجاهلت كلامه و جلست علي الكنبة ثم دخل هو الحمام
غزل....وحياة ابوك ل أنام علي السرير ثم نامت وفردت جسمها علي السرير بأكمله
بعد وقت قصير خرج فارس مرتدي ترنج اسود
فارس.....نعم ياختي قومي يابت انتي ي زفته إنتي نايمة بالطول ولا بالعرض ف حد يتخمد كده قومي انا عارف إنك صاحية ثم اخذ يهز بها اووووف تماااام الأيام جاية ثم ذهب ونام علي الكنبة
في الصباح جاء الموظفين الذين يعملون بالشركة ليباركو له
فارس.....اتفضلو ي جماعة
الجميع......شكرا يفندم
مهران.....نورتو الدار
الجميع....بنور حضرتك يفندم
فارس ف سره (ربنا يستر وابويا ميفتكرش جنات)
البنات.....امال فين العروسة
فارس....فوق هطلع اناديها
مهران....خليك معاهم وانا هخلي عنيات تنده عليها
فارس...طيب
بعد وقت قصير نزلت غزل ودخلت اوضة الضيوف ألقت السلام ثم جلست بجانب فارس
فارس بهمس.....ابتسمي شوية
غزل.....ملكش دعوة
فارس....هو ايه الي ملكش دعوة
غزل.....هو كده
ثم دخلت عنيات وضايفتهم
غزل.....اوووف مصدعة ثم نظرت إلي فارس وجدته ينظر إلي فتاة
غزل ف سرها (حاسه إني شوفت البنت دي قبل كده بس فين .....ااه دي البنت الي حضنها اكيد حبيبتو )
غزل بتلاعب.....إلا قولي ي فارس
فارس....اي
غزل.....البت الي لابسه أزرق هناك دي حاسه إني شوفتها قبل كده بس مش فاكرة فين
فارس.....ايش عرفني انا
غزل بمكر.....افتكرت مش دي إلي حضنتها برضو
فارس....غزل لمي نفسك احسلك
غزل....هو انا قولت حاجة غلط ولا ايه مش دا الي حصل
فارس.....طيب خلاص
غزل....هو بباك يعرف
فارس.....ولو عرف وحياة ربنا ما هرحمك
غزل.....ههههههه مش هتعرف تعملي حاجة
فارس....لا أعرف
غزل.....ههه كلام
فارس....لا وأفعال
غزل.....اممم قولتلي إسمها ايه بقي
فارس....ملكيش فيه
غزل ف سرها....( والله ل ارعبكم أهو نتسلي ونشوفه وهو بباه بيهزقه قدامي )اممم طيب هعرف انا ثم وقفت واتجهت إليها
غزل....إزيك انا غزل وإنتي
جنات....جنات
غزل،....اسمك حلو ي جنات
جنات ....وإنتي كمان
غزل....حبيبتي شكرا إي رأيك نطلع نتمشي شوية
جنات....مفيش داعي أنا شوية وماشية
غزل.....ودي تيجي يلا ي بنات نطلع الجنينة
البنات....تمام يلا
غزل.....أمسكت يد جنات يلا
جنات.....طيب
فارس ف سره (ااااه ي قادرة )طيب يلا ي شباب نطلع نشم هوا احنا كمان
الشباب....تمام ي فندم
بنت.....الله الجنينة تحفة ماشاء الله
بنت اخري.....شجرة اي دي
غزل...انا اول مرة أنزلها فا معرفش ثم اقتربت من جنات إنتي تعرفي فارس
جنات....ااه مديري اكيد اعرفه
غزل....ههه مديرك بس
جنات....اه
غزل....اهلك معلمكيش إن الكدب بيودي النار
جنات.....إنتي عايزة ايه
غزل.....كل خير ثم قاطعهم مهران
مهران.....مبسوطة ي بتي
غزل....اه جدا
ثم نظر مهران إلي جنات.....إنتي بت مين ي بتي
جنات بتوتر....انا مش من هنا انا من القاهرة
مهران....أهلا اصل بشبه عليكي اكده
غزل بتدخل....اه هي قاعدة ف البلد هنا
مهران.....اه
غزل ببرأه مزيفة.....شوفته وهو بيحضنها فكرتها اخته او قريبته
مهران......اي الكلام الفارغ ده
غزل.....مبكدبش بس دا فعلا الي شوفته يوم ما اشترينا الدهب
مهران ابتعد عنهم واقترب من فارس وقال بغضب.....تجيب مرتك وتجولي علي اوضة المكتب
فارس .....حاضر يابوي
جنات....هتستفادي ايه
غزل....امممم بصراحة معرفش بس حبيت اعرفه
جنات....وفارس سهل إنه يعرفه إنك هربتي مع الي كان خطيبك
غزل....هقول ان ابنه ضربني علشان شوفته بيحضنك وقولتله اني هقول ل ابوك وهثبت من ماما اني روحت عندها انا وأختي
جنات.....طلعتي مش سهلة
غزل...ومش هكون
جنات.....فارس كمان مش سهل وخلي بالك ولا انا كمان
غزل....ميهمنيش
جنات.....هنشوف
غزل...عن اذنك هروح اشوف جوزي بيشاورلي ثم ذهبت له
فارس....إنتي قولتي حاجة ل ابويا
غزل.....لا مالك خايف ليه
فارس.....مش خايف بس عايزنا نروح المكتب
غزل....وفيها ايه
فارس....مفيش يلا
(في غرفة المكتب)
مهران.....ف بنت من البنات الي بره افتكر إنك جبتها هنا وقولت إنك عاوز تتجوزها صح
فارس.....امممم
مهران بصوت عالي..... رد عليا زين
فارس....ايوة
مهران.....ومرتك عتقول شافتك وأنت بتحضنها
نظر فارس لها نظره لم تفهم غزل معناها....ايوة يابوي
مهران بصوت عالي أخاف غزل.....إزاي تعمل كده ثم اقترب منه وضربه بالقلم وفي الشارع من غير حيا
بالخارج كانت جنات تستمع الي حديثهم....وحياة القلم الي خده فارس بسببك ي غزل ل هوريكي
فارس....ي بابا انا بحبها وجيبتها لحضرتك
مهران.....جبتها وقولتلك لع عاوزني اجوزلك وحدة قبلت تحضنك وف الشارع من غير كسوف
فارس....بتحبني
مهران بغضب .....مفيش حب و اي كان مانعك تقولي ف الوقت الي قولتلك أختار وحدة ما ترد
فارس.....مفيش
مهران.....يبقي مش عتحبها اسمع غلطة كمان ي فارس وهحرمك من كل حاجة ولا تطول ورث ولا شركة ولا عمودية سامع
فارس.....حاضر يابوي
مهران....وإنتي اي حاجة عتحصل تيجي طوالي تخبريني ومتخفيش من حد واصل مفهوم
غزل....مفهوم
مهران.... كلامي خلص اتفضلو ثم خرجو
فارس....ارتحتي
غزل رغم زعلها عليه لكن ظهرت عكس ذلك......اممم كده ردتلك القلم بطريقة غير مباشرة
فارس.....تمام انتي الي بدأتي استحملي للأخر بقي ثم خرج للموظفين
غزل....تمام ثم صعدت الدرج ما إن وصلت لنهايته حتي نادت عليها جنات
جنات.....غزززززل
غزل وقفت....نعم
جنات وهي تصعد حتي وصلت لها....عايزة اعرف ليه عملتي كده ابوه ممكن يطرده من البيت
غزل....وانا مالي هو وابوه
جنات وهي تضع يديها علي كتفها....وكان انا وهو ادخلتي ليه
غزل.....لأنه حشري واتدخل بيني وبين خطيبي وبعدين دلوقتي مين الي مراته فينا انا صح يبقي خلي ف كرامة كده وحبي حد تاني اعتقد كلامي مفهوم
جنات....وانتي مالك هو لسه بيحبني
غزل....بس مش هيتجوزك لأنك بقيتي قدام ابوه رخصية ومش بعيد تكوني بتحبيه هو يمكن مركزه او فلوسه
جنات رفعت ايديها وضربت غزل كف ارجعها للورا لم تتوازن فوقعت من علي الدرج
غزل....ااااااه
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق