القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضرتي خطفت ابني الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه رواية ضرتي خطفت ابني البارت الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه رواية ضرتي خطفت ابني الجزء الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 رواية ضرتي خطفت ابني الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

رواية ضرتي خطفت ابني البارت الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

رواية ضرتي خطفت ابني الجزء الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

رواية ضرتي خطفت ابني الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


وفي الوقت ده انا رديت اروق الاوضه 

علشان خوفت من كلام الناس وفي اوضه 

كريمه رضا كان قاعد 


كريمه _هو الباشا مش هينام ولا اي هتفضل 

قاعد كده 


رضا _عايزه مني ايه يا كريمه مش عملتلك اللي انتي عايزاه خلاص سبيني براحتي بقي 


كريمه _معقول انت بتكلمني كده يا رضا

والله ده انا بحبك ده انا من كتر 

حبي فيك ناويه اكتب محل ابويا الكبير ب اسمك 

وبعدها قام رضا واقعد جمبها وقالها 


رضا _معقول والنبي يا كريمه انتي بتتكلمي بجد

ده انتي متعرفيش أنا ممكن اعمل علشانك 

اي لو فعلا عملتي كده 


كريمه _ده انت جوزي وحبيبي يا رضا واللي  هتكتب الواد باسمي بعد البت مريم ما تخلف 


رضا _اكتب الواد باسمك بس ده انا اعمل عشانك المستحيل والله ما قادر اقولك فرحتي 

قد اي 


كريمه _ربنا يخليك ليا يا حبيبي ، وانا من كتر 

تعبي خلصت الاوضه وبعدين نمت وصحيت 

تاني يوم علي صوت رضا 


رضا _قومي يا حبيبتي مالك نايمه ليه كده 

وبعدها صحيت من النوم وقولت ليه 


مريم _معرفش اي اللي حصل امك 

قلبت عليا اوي اول لما انت خرجت من الأوضه 

عندي 


رضا _ معلش يا مريم عايزك تستحملي معايا 

الفتره دي بس بصراحه كده انا كل املاكي ب اسم كريمه وانا مش عايز اخسرها بس اوعدك 

والله فتره كده وبعدين هنمشي من هنا 


مريم_ وانا مستعده والله اعيش معاك علي 

اي وضع بس نمشي من هنا 


رضا _ اصبري بس شويه كريمه تكتبلي المحل باسمي وهنبيعه ونسافر انا وانت في اي مكان 

واعمل مشروع جديد ، وفي الوقت ده نزلت 

كريمه وقالت 


كريمه _اي يا رضا شغلك يا حبيبي انت لسه 

هنا لحد دلوقتي 


رضا قام بسرعه وقالها 


رضا _ انا ماشي اخو يا حبيبتي انا كنت 

بتكلم معاها بس تطلع تشوف طلباتك 


كريمه _ ماشي يا حبيبي يلا  وبعدها 

مشي وكريمه قربت مني وقالت 


كريمه _ بقولك اي يا بنت انتي شعرك ده معصبني انا مش عايزه اشوفه كده تاني 


مريم _مش فاهمه هي المفروض اعمل ايه البس طرحه في البيت عشان حضرتك مش عايزه تشوفيه


كريمه _لا يتقص انتي سامعه ولا لا 


مريم _هتعبر نفسي مسمعتش حاجه 

علشان مش عايزه ابدا وجودي في البيت ده بخناق وبعدها طلعت الشقه عند حماتي 

وهي فضلت وافقه شويه وبعدين طلعت 

ولما طلعت كانت حماتي قاعده 


الحما _بقولك اي يا مريم انتي يا حبيبتي 

تظبتي المنبه بتاعك انا مش هقدر 

انزلك ولا انا ولا كريمه كل شويه 


مريم _ايه ده يا حبيبتي هو انا مش هبقى معاكوا هنا في الشقه ولا ايه


الحما _زي ما انتي شايفه يا حبيبتي الشقه ضيقه وما فيهاش مكان يلا ادخلي خلصي اللي وراكي 


مريم _ حاضر وبعدها دخلت وانا عندي امل ان رضا هيعمل الكلام اللي هو قالي عليه خلصت 

شغل الشقه كله  وخرجت وكانت 

حماتي وكريمه قاعدين في الصاله وبعدين قولت لحماتي 


مريم _انا نازله انام بقى يا حماتي علشان تعبت قوي النهارده عايزه حاجه


كريمه _ما فيش نزول انهارده يا مريم انا كلمت حماتك وهتنامي في اوضتها معاها


الحما _ اللي تؤمري بيها كريمه يحصل خلاص ادخلي نامي هنا طالما كريمه قالت 

وإنا من التعب دخلت نمت وتاني يوم 

صحيت وبصت في المرايا لقيت شعري 

كله مقصوص غلط وشكله بقي وحش 

خرجت جري وكانت كريمه قاعده وقولت 


مريم _ايه اللي انتي عملتيه ده حرام عليكي يا مفتريه ازاي تعملي فيا كده ، وهي كانت 

قاعده وحطاه رجل علي رجل وقالت 


كريمه _والله شكلك كده احلى من الاول وبعدين انتي يرضيكي شعري يعني يكون وحش وشعرك انتي يكون حلو ، وفي الوقت ده خرج 

رضا وقال 


رضا _ في ايه بس يا جماعه عمالين تزعقوا ليه وبص لي وقالي ايه المنظر اللي انتي  فيه ده عملتي في نفسك كده ليه


مريم بعياط _مش انا دي مراتك اللي عملت فيا كده وكنت فاكره أنه هيزعق معاها لقيته 

قالي 


رضا _على فكره شكله كده مش وحش يعني معلش ادخلي اعمليلي كوبايه شاي 


مريم _ ده اللي ربنا قدرك عليه ماشي 

وبعدها دخلت وهو قرب منها وقالها 


رضا _ليه بس كده يا كريمه ليه تعملي فيها كده كل ده عشان شعرها اطول من شعرك


كريمه _لا يا عنيا ده درس ليك على اتفاق اللي انت اتفاقته معاها ف انت عايزها  تخلف وتاخدها وتهرب ، وف الوقت ده بص ليها وقالها 


رضا _انا لا يمكن اعمل كده يا حبيبتي انا كنت بقولها اي كلام وخلاص معقول سيبك انتي برده 


كريمه _اخرها تخلف ومش هتقعد هنا 

تاني  و مافيش محل الا لما الواد يتكتب 

ب اسمي 


رضا _طبعا يا حبيبتي ، وفعلا عدا شهرين 

وعرفت اني حامل وكنت خايفه اوي 

بس بصراحه كريمه مكنتش بتخليني اعمل 

حاجه خالص لحد ما ولد وكان واقف 

معايا رضا وكريمه 


رضا _الف حمدالله على سلامتك يا حبيبتي

الواد زي القمر 


كريمه _ابني زي العسل الله اكبر 

عليه انا داخله اوضتي بقي وهو معايا 

شويه وخليك انت مع مراتك 


مريم _ طيب معلش يا كريمه هاتي في حضني شويه وبعد كده ابقي خديه 


كريمه _حبيبتي انتي لسه قايمه من الولاده وتعبانه وبعدين هو انا هروح فين ده انا في الاوضه اللي جنبك شويه وهجيبه ليكي حقك عليا يا مريم في اي حاجه انا عملتها معاكي بس ما تعرفيش والله انا كنت محتاجه الحضن ده قد ايه


مريم _مافيش مشكله خلاص وبعدها خرجت 

ولقيت رضا قرب عليا وقالي 


رضا _انا مش عايزه ابعد عنك تاني يا مريم موافقه تعيشي معايا على اي وضع ناخد ابننا ونمشي من هنا 


مريم _طبعا موافقه يا رضا بس انا شايفه ان كريمه اتغيرت معايا وخايفه اكون بظلمها كده وبخطفك منها 


رضا _على فكره هي بتعمل كل ده علشان الولد يكتب باسمها وبس وانا مش ناوي اعمل كده


مريم _خلاص يومين كده اقدر اقف على رجلي ونمشي انا وانت من هنا ، وكانت الصدمه لما 

حماتي دخلت وقالت 


حماتي _الحقي يا رضا كريمه لمت هدومها وخدت الواد ومشيت


وبعدها أنا قلت


انتظروا التكمله


بداية الروايه من هنا



تعليقات