رواية ضرتي خطفت ابني الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
رواية ضرتي خطفت ابني البارت الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
رواية ضرتي خطفت ابني الجزء الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه
![]() |
وفي الوقت ده انا رديت اروق الاوضه
علشان خوفت من كلام الناس وفي اوضه
كريمه رضا كان قاعد
كريمه _هو الباشا مش هينام ولا اي هتفضل
قاعد كده
رضا _عايزه مني ايه يا كريمه مش عملتلك اللي انتي عايزاه خلاص سبيني براحتي بقي
كريمه _معقول انت بتكلمني كده يا رضا
والله ده انا بحبك ده انا من كتر
حبي فيك ناويه اكتب محل ابويا الكبير ب اسمك
وبعدها قام رضا واقعد جمبها وقالها
رضا _معقول والنبي يا كريمه انتي بتتكلمي بجد
ده انتي متعرفيش أنا ممكن اعمل علشانك
اي لو فعلا عملتي كده
كريمه _ده انت جوزي وحبيبي يا رضا واللي هتكتب الواد باسمي بعد البت مريم ما تخلف
رضا _اكتب الواد باسمك بس ده انا اعمل عشانك المستحيل والله ما قادر اقولك فرحتي
قد اي
كريمه _ربنا يخليك ليا يا حبيبي ، وانا من كتر
تعبي خلصت الاوضه وبعدين نمت وصحيت
تاني يوم علي صوت رضا
رضا _قومي يا حبيبتي مالك نايمه ليه كده
وبعدها صحيت من النوم وقولت ليه
مريم _معرفش اي اللي حصل امك
قلبت عليا اوي اول لما انت خرجت من الأوضه
عندي
رضا _ معلش يا مريم عايزك تستحملي معايا
الفتره دي بس بصراحه كده انا كل املاكي ب اسم كريمه وانا مش عايز اخسرها بس اوعدك
والله فتره كده وبعدين هنمشي من هنا
مريم_ وانا مستعده والله اعيش معاك علي
اي وضع بس نمشي من هنا
رضا _ اصبري بس شويه كريمه تكتبلي المحل باسمي وهنبيعه ونسافر انا وانت في اي مكان
واعمل مشروع جديد ، وفي الوقت ده نزلت
كريمه وقالت
كريمه _اي يا رضا شغلك يا حبيبي انت لسه
هنا لحد دلوقتي
رضا قام بسرعه وقالها
رضا _ انا ماشي اخو يا حبيبتي انا كنت
بتكلم معاها بس تطلع تشوف طلباتك
كريمه _ ماشي يا حبيبي يلا وبعدها
مشي وكريمه قربت مني وقالت
كريمه _ بقولك اي يا بنت انتي شعرك ده معصبني انا مش عايزه اشوفه كده تاني
مريم _مش فاهمه هي المفروض اعمل ايه البس طرحه في البيت عشان حضرتك مش عايزه تشوفيه
كريمه _لا يتقص انتي سامعه ولا لا
مريم _هتعبر نفسي مسمعتش حاجه
علشان مش عايزه ابدا وجودي في البيت ده بخناق وبعدها طلعت الشقه عند حماتي
وهي فضلت وافقه شويه وبعدين طلعت
ولما طلعت كانت حماتي قاعده
الحما _بقولك اي يا مريم انتي يا حبيبتي
تظبتي المنبه بتاعك انا مش هقدر
انزلك ولا انا ولا كريمه كل شويه
مريم _ايه ده يا حبيبتي هو انا مش هبقى معاكوا هنا في الشقه ولا ايه
الحما _زي ما انتي شايفه يا حبيبتي الشقه ضيقه وما فيهاش مكان يلا ادخلي خلصي اللي وراكي
مريم _ حاضر وبعدها دخلت وانا عندي امل ان رضا هيعمل الكلام اللي هو قالي عليه خلصت
شغل الشقه كله وخرجت وكانت
حماتي وكريمه قاعدين في الصاله وبعدين قولت لحماتي
مريم _انا نازله انام بقى يا حماتي علشان تعبت قوي النهارده عايزه حاجه
كريمه _ما فيش نزول انهارده يا مريم انا كلمت حماتك وهتنامي في اوضتها معاها
الحما _ اللي تؤمري بيها كريمه يحصل خلاص ادخلي نامي هنا طالما كريمه قالت
وإنا من التعب دخلت نمت وتاني يوم
صحيت وبصت في المرايا لقيت شعري
كله مقصوص غلط وشكله بقي وحش
خرجت جري وكانت كريمه قاعده وقولت
مريم _ايه اللي انتي عملتيه ده حرام عليكي يا مفتريه ازاي تعملي فيا كده ، وهي كانت
قاعده وحطاه رجل علي رجل وقالت
كريمه _والله شكلك كده احلى من الاول وبعدين انتي يرضيكي شعري يعني يكون وحش وشعرك انتي يكون حلو ، وفي الوقت ده خرج
رضا وقال
رضا _ في ايه بس يا جماعه عمالين تزعقوا ليه وبص لي وقالي ايه المنظر اللي انتي فيه ده عملتي في نفسك كده ليه
مريم بعياط _مش انا دي مراتك اللي عملت فيا كده وكنت فاكره أنه هيزعق معاها لقيته
قالي
رضا _على فكره شكله كده مش وحش يعني معلش ادخلي اعمليلي كوبايه شاي
مريم _ ده اللي ربنا قدرك عليه ماشي
وبعدها دخلت وهو قرب منها وقالها
رضا _ليه بس كده يا كريمه ليه تعملي فيها كده كل ده عشان شعرها اطول من شعرك
كريمه _لا يا عنيا ده درس ليك على اتفاق اللي انت اتفاقته معاها ف انت عايزها تخلف وتاخدها وتهرب ، وف الوقت ده بص ليها وقالها
رضا _انا لا يمكن اعمل كده يا حبيبتي انا كنت بقولها اي كلام وخلاص معقول سيبك انتي برده
كريمه _اخرها تخلف ومش هتقعد هنا
تاني و مافيش محل الا لما الواد يتكتب
ب اسمي
رضا _طبعا يا حبيبتي ، وفعلا عدا شهرين
وعرفت اني حامل وكنت خايفه اوي
بس بصراحه كريمه مكنتش بتخليني اعمل
حاجه خالص لحد ما ولد وكان واقف
معايا رضا وكريمه
رضا _الف حمدالله على سلامتك يا حبيبتي
الواد زي القمر
كريمه _ابني زي العسل الله اكبر
عليه انا داخله اوضتي بقي وهو معايا
شويه وخليك انت مع مراتك
مريم _ طيب معلش يا كريمه هاتي في حضني شويه وبعد كده ابقي خديه
كريمه _حبيبتي انتي لسه قايمه من الولاده وتعبانه وبعدين هو انا هروح فين ده انا في الاوضه اللي جنبك شويه وهجيبه ليكي حقك عليا يا مريم في اي حاجه انا عملتها معاكي بس ما تعرفيش والله انا كنت محتاجه الحضن ده قد ايه
مريم _مافيش مشكله خلاص وبعدها خرجت
ولقيت رضا قرب عليا وقالي
رضا _انا مش عايزه ابعد عنك تاني يا مريم موافقه تعيشي معايا على اي وضع ناخد ابننا ونمشي من هنا
مريم _طبعا موافقه يا رضا بس انا شايفه ان كريمه اتغيرت معايا وخايفه اكون بظلمها كده وبخطفك منها
رضا _على فكره هي بتعمل كل ده علشان الولد يكتب باسمها وبس وانا مش ناوي اعمل كده
مريم _خلاص يومين كده اقدر اقف على رجلي ونمشي انا وانت من هنا ، وكانت الصدمه لما
حماتي دخلت وقالت
حماتي _الحقي يا رضا كريمه لمت هدومها وخدت الواد ومشيت
وبعدها أنا قلت
انتظروا التكمله
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق