القائمة الرئيسية

الصفحات

هل تساعدنى بقلم /نسرين خالد

 هل تساعدنى؟؟ بقلم  /نسرين خالد 

هل تساعدنى؟؟ بقلم  /نسرين خالد 


النهارده قررت ادور على اى حد احكى معاه.... ماهو انا مش هقدر احكى ال عيشاه لحد من اهلى او القريبين منى.. 

دورت فى طلبات المراسله عندى و لقيت ال بدور عليه.... واحد بيدعى الروحانيه😂 بيدخل يكلم البنات على انه شيخ و يفضل يسايرهم لحد مايوصل لل هو عايزه... عز الطلب 😈😈 

فتحت معاه دردشه و كانت..... 

اه صح نسيت اعرفكم على  نفسى....  انا راضيه و حالياً فى التلاتينات......  و شكلى... ف انا اميل للبياض و جسمى بيميل للكيرڤى و وشى مدور و عندى غمازات خفيفه و طبق الحسن و عيون عسلى... حالياً  لبسى واسع.... متحدثه جيده اقدر اكون صداقات فى ثوانى....       و كمان عندى نفس السرعه فى تكوين العداوات   ……..  و ماشاء الله عليا مغناطيس للناس التوكسيك😁 نرجع بقى للمحادثه😁😁😁

انا  : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

ال عامل نفسه شيخ و هسميه احمد... 

احمد  :  و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

انا  :  ممكن اعرف حضرتك باعتلى ليه؟ 

احمد  :  الصراحه انا بعتلك عشان حسيت انك فى حاجتى

انا لنفسى: آآه يا عم الحسيس 😂😂

انا  :  و حضرتك حسيت ازاى انى محتاجه مساعده؟؟ 

احمد  : اصى انا روحانى.. و اقدر اعرف حاجات كتيررر

انا لنفسى  :  هو ال قرر انا ماظلمتوش

انا  : انا فعلاً محتاجه لمساعده... بس هو حضرتك واثق انك هتساعدنى؟! 

طبعاً احمد اخدته الجلاله و رد و هو بيعظم نفسه

احمد  : طبعاً اقدر ده لو عليكى قبيله كامله انا اقوم بيهم.. انتى متعرفيش بتتعاملى مع مين

انا  : تمام حضرتك... دلوقتى اعمل ايه؟ 

احمد  :  دلوقتى انا عايزك تحكيلى عنك كل حاجه من يوم ما اتولدتى

انا  : بس انا مش هعرف احكى من يوم ما اتولدت اكيد

احمد  :  اقصد من اول ما ذكرتك توصل

انا  :  تمام... بص انا من عيله تقدر تقول نجمها عالى... بنشوف حاجات و مش كل البشر بيشوفها.... يعنى افتكر و انا صغيره حوالى ٤سنين.. كنت نايمه و النور مطفى مفيش غير نور الطرقه ال شغال... و فجأه شفت شكل وحده ادامى ملهاش ملامح غير ضحكه... مش لطيفه و شعر منكوش جداً... يومها جريت على اوضة بابا و ماما و نمت معاهم للصبح

احمد  : خوفتى؟؟ 

انا  : لا بس كانت عايزه تلعب و انا عايزه انام ف سبتها و رحت نمت مع بابا وماما 😁

احمد  :  يعنى انتى ماخوفتيش منهم؟؟ 

انا  : لا ماخفتش و معرفش ليه... يمكن عشان طفله... يمكن عشان ما أذتنيش.. مش عارفه ..... و بعد كده عدت السنين... بس ديما كنت بحس مثلا لو انا فى البلكونه لوحدى.. حد واقف جنبى.. و كنت بلاقى فلوس كتير جداً  و انا ماشيه... ولو معايا ناس محدش بيشوف الفلوس غيرى... و كبرت و اشتغلت فى مكتب تسويق عقارى.... ولانى بطبعى فضوليه.... و فضولى اخدنى للماورائيات..... كنت بحب اقراء  قصص عنها... و لجل حظى السعيد 😏فى حد كان مؤذى كتب قصه و دس وسط كلامها طلاسم... و بما انى كنت مخلصه شغلى قلت اقعد اقراء شويه فى القصص و جت تحت ايدى القصه دى.. كنت فى فترة بعد المغرب و ابتديت قراءه و عدى عليا كنت بحسب غلط فى الكتابه.....  و بما انى منخته ف كنت بقراء ب صوت😁....  خلصت قراءه و قمت من مكتبى عشان اعمل  حاجه اشربها....و فجأه النور قطع و الدنيا اسودت و حسيت حد شنكلنى على الارض... و كانت الوقعه آخر حاجه افتكرتها.... فوقت من الاغماء بعد حوالى نص ساعه لوحدى و من بعدها بقيت اشوف خيالات و اسمع اصوات..  ودى طبعا حاجه كانت بتضايقنى.... و كان معانا فى الشغل واحد كبير فى السن لاحظ ال انا فيه و حاول يساعدنى و فعلاً  ال بيحصل خف جداً  لدرجة كنت بحسبه انتهى

احمد  :  آآآه شكلك حضرتى حاجه عن جهل منك🤔🤔🤔... و بعدين ايه حصل؟!! 

انا  : فى الوقت ده اتقدملى واحد... و ابتدت الخيالات تظهر تانى و للاسف الراجل الكبير ال كان بيساعدنى توفى فجأه😢😢... بعد كده قررت اصارح خطيبى... و الحقيقه هو خاف و فسخ الخطوبه😂😂😂😁

احمد  : ليه؟  خاف من ايه؟؟ 

انا  :  ابدا هو كان عنده ارض فى بلده  .. ارض زراعيه و كان مسافر هناك.. و اكتشف فى ارضه بوابة آثار... و عشان كده خاف😁

احمد  : برده مش عارف خاف من ايه؟

انا  : هو ماخافش من ال لقاه... هو خاف لانه مكنش قالى عن الموضوع ده.... و بعد مده جالى زياره و احنا قعدين مع بعض لقانى بقوله

فلاش باك 

انا :  بقولك... ايه اخبار البوابه ال لاقتها فى ارضك؟؟ 

خطيبى  :  بوابة ايه؟؟ 

انا  :  بوابة الآثار ال لاقتها فى ارضك   

و ابتديت اقوله على شكل  البوابه و علامه فى ارضه... و كمان شكل الغرف بتاعت المقبره و ال اتأكد من الشكل بتاعها بعد ما الخبراء اكدوله ان كلامى صح 

نهاية الغلاش باك

انا  :  و طبعا خطيبى مشى من عندى و تانى يوم بعت ل اهلى انه فسخ الخطوبه😁😂

احمد  : و اتخطبتى تانى؟؟ 

انا   :  اها و اتجوزت كمان... 

احمد  : اتجوزتى؟؟  اممم كويس.. و بعدين؟؟ 

انا  : اتجوزت من هنا... ال شفتو بعد كده لا يخطر على باال بشر

احمد  : حصل ايه؟؟ 🤔

انا   :  ابدا بقيت اقوم من النوم القى نفسى متعلقه بين السرير و السقف.. و وقت تانى  اقوم من النوم على سخونيه و كأنى فى فرن....   ابتدا مشاكل كتير بينى و بين زوجى و حاجات تختفى.....  و المشاكل تزيد و ابتديت اشوف وش زوجى بشع 

احمد  : بشع ازاى؟؟ 

انا  :  عيون مشقوقه ب الطول و وش شبه الكونو و ودان طويله و فم مشقوق ب لحد قرب الودان.... كنت افضل اسرخ لحد ما يغم عليا.... و ابتدا كمان يظهرلى قطط و اشخاص فى البيت 

احمد بنبره مهزوزه بخوف  :  يظهرو ازاى يعنى؟؟ 

انا  :  ابدا كان فى اشخاص بيطلعو من حيطه يدخلو فى حيطه و ال يعدى يقولى سلام عليكم  و يدخلو الحيطه او يختفو... عادى يعنى😂😂

احمد  :  وبعدين حصل ايه تانى؟؟ 

انا   :  ابدا... ابتدا يظهر حد تانى فى حياتى

احمد  :  حد مين؟؟ 

انا   :  چن عاشق... 

احمد  : و ازاى حصل؟؟ 

انا  : ابدا  فى شيوخ قالو بسبب انى بقعد كتير ادام المرايه.... و فى ال قال ان حد كان حابب يأذينى.... 😢... و عرفت انه ملك عشيره و انه اخترنى زوجه 😁😁😁😁😁😁😁

احمد  :  و بعدين؟؟ 

انا  :  ابتدا يحصلى منه مدايقات و لَمـ░ـسـ░ـآتـ░ـ  و وصلت ل آلَتـ░ـحـ░ـرٍشـ░ـ  😓😢😭 .... و كان كل شيخ يجيبه جوزى كان مصيره الجرى و يرفض يرجع تانى.... انا شفت سنين معاناه و عذاب😭😭😭

احمد  : اممن و ايه حصل تانى؟؟ 

انا  : قبل ما اكمل.... انت متأكد من انك هتساعدنى؟؟ 

احمد  :  طبعاً  انا كفئ بيه 🤨🤨

انا  :  تمام... فضل ورانا لحد ما تطلقت من جوزى...... 

احمد  :  و حاليأ؟؟ 

انا   :  حالياً انا مش موافقه  على حبه ليا.... و آآآه نسيت اقولك حاجه مهمه

احمد   :  ايه؟؟ 

انا   :   نسيت اقولك انه بيغير عليا بجنوون من بنى آدم 😂😂😂😂

و كانت آخر حاجه ظهرت قبل ما عمل بلوك و اقفل الفون 

احمد   :  س ا ب ث م ى ش (ص♕꧁ةخخ꧂زةىلا ما ان رد 

النهايه

رايكم يا جماعه انفع فى الرعب ولا ايه؟؟! 



تعليقات