القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق مذبذب البارت الرابع عشر والخامس عشر بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده

 رواية عشق مذبذب البارت الرابع عشر والخامس عشر بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده 

رواية عشق مذبذب البارت الرابع عشر والخامس عشر بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده 

حس بنغزه في قلبه نزل لمستواه ملحقش يتكلم  شدته من ايده : يزن عيب اللي عملته جريت من ايدي ودخلت عيب

الكل بيبص عليها صدمة بيفكرو في كذا حاجه في بالهم

إبراهيم بيدخل مش واخد باله : بقولك جبت الالعاب بتاعت يزن اهي بيبص عليهم وهما كلهم مصدومين

سالم : اي اللي بيحصل ده وده ابن مييين اي المهزله دييي

إبراهيم ببيحط اللعب على الارض: أهدي يابوي وبيشيل يزن علي حضنه : ده يزن حبيبي وأبن أخت جوري هيقعد معانا كام يوم ويرجع

عبير بزعيق  : هو كان بيته عشان يقعد

يزن بيبص عليها وهي بتتكلم بزعيق وبيعيط

حور بتاخده في حضنها:حبيبي أهدي ياعيوني بتبص عليها بعصبيه بسبب صوتها العالي

بتاخده وتطلع بيه الاوضه

سالم بعصبيه : بقولك اي تتجوزها تطلقها دي بتاعتك لكن الولد ده مش هيقعد لحظة في البيت هو انا ناقص

عاصم : واختها لي متراعهوش بقا ولا لتكون ملهاش اخت اصلا وملبساك ابنها

إبراهيم بيضربه بالبوكس : اللي بتتكلم عنها دي أشرف منك شخصيا إياك تجيب أسمها علي لسانك يازبا'له

مايا بتجري عليه بيزيحها : أبعدي عني

إبراهيم وهو بيبص علي أمه وأبوه : جوري وهتفضل في البيت يزن وهيفضل في البيت.. زي مامايا مرات عاصم ليها مكان جوري كمان ليها مكان مفهوم

بيسيبهم وبيطلع  الاوضة بيلاقيها نيمت يزن وقاعده ماسكه صورة أبوها بدموع

بيقرب عليها ويمسك ايدها مبترفعش راسها بيمسح دمو'عها : هناخد حقه متقلقيش

حور :أنا اسفة

إبراهيم مبيستحملش ويحضنها : أسفه أي ياعبيطه.. انا اللي اسف علي كل حاجه عشتيها ياحور

بيطلعها من حضنه ويمسك وشها بحنيه : أنا عارف إنك قد كل حاجه وعارف انك عشان يزن وعشان مليكة هتحاربي

بيدرك ان هي اتكسفت بيسيبها = تصبحي علي خير بقا يلا

بتحضن يزن وتنام بيه وهو بينام علي الكنبه بيفكر فيها واللي عاشته واللي حصل فيها

مايا : مقولتش لي قبل مانتجوز 

عاصم وهو بيتوجع من وشه : بقولك اي مش ناقصك علي المسا نامي وانتي خر'ا ساكته 

مايا : مش شايفه مبرر ان تتجوز بنات الناس وتضحك عليهم. 

عاصم : طيب انا وحش وشخص ميتعاشرش وعايز اتز'فت انام قفل النور وحط راسه علي المخده..في دماغه = اخد منك الفلوس وارميكي زي الكلبه في الشارع.. يارب تدخل عليكي وارتاح من زنك بقا

إبراهيم بيصحي الصبح ويلبس طقمه وهو نازل : حاولي متطلعيش كتير عشان هما ماهيصدقو

راح الشركه وهي حاولت متطلعش

دخلت اخدت شاور طلعت لاحظت يزن مش موجود

نزلت تحت تدور عليه سمعت زعيق من اوضه عبير

عبير بزعيق : قولتلك متلعبش هنا قوم بقاا وبتزقه بإيديها

حور بتاخده في حضنها بتزعق في وشها : اي اللي بتعمليه ده ده طفللل

حست يزن اتضايق من الصوت قالتله يطلع فوق

وقفت قدامها بتحدي  : يزن خط أحمر يامرات عمي

عبير : بقولك اي متصدعيش دماغي خديه وديه لابوه ولا لامه مش ناقصين نربي ولاد شوارع

إبراهيم : حفيدك يبقي إبن شارع ياعبير هانم...! 

#عشق_مذبذب

حفيد مين معنديش أحفاد

إبراهيم : الظاهر إنك نسيتي اللي عمله عاصم

بتبص لحور بشر : أنتي عملتي اي في أبني وسوستي في دماغه أي ياشيطا'نه

إبراهيم : دي الحقيقه وكلنا عارفينها بتنكري الحقيقه لي ياعبير هانم

عبير بتحرك بالكرسي : الحقيقه اللي انت مصدقها دي لعبه منها عشان تاخد فلوسك يابيه

إبراهيم : أنا مش هتكلم كتير مصيرك تعرفي حقيقه أبنك في يوم

مسك ايدها وطلع بيها الاوضة لقي يزن بيعيط

إبراهيم قرب عليه : حبيب قلب عمو بيعيط لي

يزن بعياط : مبحبش الست اللي تحت دي بتخوفني أوي ياعمو

إبراهيم بيحضنه : ياعيوني أهدي أنا آسف بالنيابه عنها هي اكيد متقصدش

يزن كان لسه بيعيط إبراهيم بضحك : يلا خمن انا في جيبي اي ليك بقاا

يزن بطل عياط بيمسح دموعه : أي

إبراهيم بضحك طلعله شوكولاته : شوف بقا الشوكولاته الحلوه دي لمين

يزن جاي ياخدها نتشها من ايده : اوعدني تبطل عياط وتاخدها

يزن بطفوله : ماثي

بيدهاله ويبوس راسه بيدخل البلكونه يلاقها واقفه وسرحانه

إبراهيم : سرحانه في أي ياحور

حور بتبصله باين الدموع في عينها : هنفضل يحد أمتي في الحر'ب

دي

إبراهيم : هتخلص هتخلص

حور بعياط : أمتي أمتي.. أختي بتمو'ت قدام عيني قدام عيني ياإبراهيم

مايا لنفسها : يلا اقوم انضف الاوضة شكلها مكركبه 

بتفتح الدرك بتلاقي شريط غريب : أي الشريط ده ليكون عاصم.. لا لا ألف بعد ال'شر 

مليكة بتعب : الجلسات دي هتخلص أمتي يادكتور كملت بدموع وحشني إبني 

الدكتور : هنضطر نكمل فيها يحد مالخطر يخلص 

مليكه بتحط راسها بإحباط: يعني لسه كتير 

الدكتور بتحط ايدها علي كتفها المسنود علي ترابيزه : أنتي قدها ومؤمنه يامليكه

بتمسك التلفون وتعمل سيرش : منع حمل!!! الجو'جل بيخرف ولا اي 

بترن علب صاحبتها : بقولك اي عايزة اعرف تفاصيل عن دوا معين 

= اتفضلي ياحبيبتي 

اسمه...******

= اه المتزوجين مش عايزين ينجبو بياخدوه بس خدي بالك الادويه دي ليها تأثير سلبي علي الر'حم متاخديش منه كتير 

بيقع منها الشريط بتنطق الحروف بالعافيه : بيمنع أي!!! 

في الشركة 

عاصم : دي مش أول مره تعملها عايزك تنقل الملكيه دي كلها ليا 

المحامي : بس ياعاصم بيه انا محتاج إمضاء مدام مايا

عاصم بعصبيه : مش هينفع من غيررره؟!!! 

المحامي :للاسف 

بياخد الورق بعصبيه وبيتجهه للقصر 

💫💫💫💫💫💫 في القصر💫💫💫💫💫💫💫💫

عبير : يعني اي اللي بتقوله عاصم بذات نفسه قال إنه عقيم 

الدكتور علي التلفون : يامدام بشرحلك التحاليل اللي قدامي.. أستاذ عاصم ليه قدره علي الإنجاب وكذلك أستاذه مايا بتقفل معاه التلفون بتتكلم وهي مصدومه : ياترى دماغك فيها أي يابن بطني

سالم بيدخل الاوضة : عملت اللي عاوزينه خلاص

عبير : يعني اي

سالم : كل الأملاك نقلتها لعاصم

عبير : يزن أبن عاصم ياسالم

سالم بصدمه : أنتي بتقولي اي!!!

بيحص بخنقه بيفك زراير القميص : قصدك اييييي

عبير بإستهزاء : يزن إبن مليكه بعد ماعاصم غلط معاها.. مالك في اي

الخنقة عنده بتزيد بيمسك قلبه جامد وبيترمي علي الارض الدنيا بتسود في وشه.....

يتبع 


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

تعليقات