القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مراهقه متأخره الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول

 رواية مراهقه متأخره الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول

رواية مراهقه متأخره الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول


وفي الوقت ده لقيت مرات عمي بتقولي 


ايه _ اه يا حبيبتي زي ما انت ما سمعتي كده امك عايزه تتجوز خطيبك 


هدي _ لا لا الكلام ده كدب انتي ما تعرفيش ماما بتحبني ازاي وجمال كمان بيحبني لا يمكن يعملوا فيا كده ما تردي عليها يا ماما قوليلها ان هي كدابه 


ايه _ ما تردي يا اختي مالك سكتي ليه اكلت سد الحنك ، وفي الوقت ده ماما سبتنا ودخلت الشقه 

وانا روحت شقه جمال وفتح ليا 


جمال _هدى انت بتعملي ايه هنا مش خلاص كل شيء قسمه ونصيب وكل واحد راح لحاله ولا ايه


هدي _ صحيح انت عايز تتجوز ماما معقول انت هتسيبني انا طيب ازاي وانت تعرف ماما منين اصلا 


جمال _مامتك كانت بتكلمني فيديو كول لما كنت مسافر وبصراحه حبيتها واتعلقت بيها وعايزه اتجوزها 


هدي _ انت بتقول اي انت اكيد كداب امي أنا كانت بتكلمك فديو وانت مسافر 


جمال _ ومش انا وبس ده اصحابي كمان وبصراحه كده بقي أنا خلاص مبقتش عايز اتجوزك انتي أنا عايزها هي 


هدي _ حسبي الله ونعم الوكيل فيك بجد كرهت اليوم اللي حبيتك وكنت عايزه اتجوزك 

وبعدها مشيت وروحت شقه عمي وكان عرف 

ب كل حاجه 


صبري _ ما تزعليش مني يا هدى يا بنتي انا هرميها بره البيت لا يمكن الست دي تقعد هنا ثاني لحظه واحده 


هدي $ وتفتكر كده انا ناري هتهدى امي هتبعد عني وكمان حبيبي مش قادره اصدق 

وخرجت ايه ب كوبيا ليمون وقالت


ايه _ خدي يا حبيبتي تشربي ما تحرقيش دمك منها لله بقى في ام تعمل كده 


صبري _ انا قايم ارميها في الشارع انا كنت مخليها هنا علشان اخويا الله يرحمه وعشانك انتي يا هدى انما بعد اللحظه دي لا يمكن تقعد هنا دقيقه واحده ، وبعدها راح شقه ماما 

وفتحت ليه وقالت 


هانم _ خير يا صبري جاي ليه اكيد مراتك قالتلك على اللي حصل وجاي تعمل عليا راجل


صبري _ انا راجل غصب عنك وامشي اطلعي بره مش عايزين نشوف وشك هنا تاني بجد مش عارفه اخويا اتجوز واحده زيك ازاي 

وبعدها ماما اقعدت وحطت رجل علي رجل 

وقالت


هانم _ علشان بيحبني الله يرحمه ما كانش يقدر يستغني عني لحظه واحده وبعدين شقه الى سبعه هو انت ناسي ان اخوك الله يرحمه قبل ما يروح كاتبلي الشقه دي باسمي ولا ايه 


صبري _ هو انتي ازاي كده ازاي مش ندمان على اللي انتي عملتيه ببنتك حرام عليك يا شيخه


هانم _ هدى صغيره وبكره يجي لها بدل العريس 10 انما انا دي فرصه وجاتلي ولو سبتها تروح مني عمري ما هلاقي حاجه زيها تاني 


صبري_  ريحي نفسك يا هانم انا لا يمكن اخلي حد يجي يقعد هنا في بيت اخويا


هانم _ ابقى توريني بقى هتخرجني من الشقه ازاي  وبعدها خرج عمي وماما كلمت جمال 


جمال_ الو ازيك يا هانم هو ايه اللي حصل بالظبط هدى لقيتها جت هنا وعماله تتكلم معايا هو انتي اتكلمت معاها في حاجه


هانم _ بقولك ايه انا موافقه ان احنا نتجوز بس هنتجوز في شقتي هنا 


جمال _ ده ازاي يعني وناويه تعملي ايه مع هدى ان شاء الله لا طبعا مش هينفع هناخد شقه بره وهنتجوز فيها 


هانم _ ده شرطي الوحيد اللي عايزه منك 

بس بشرط عايزه اكون عروسه بجد اللبس فستان فرح واروح كوفير 


جمال _ بس كده تحت امرك اللي انتي عايزاه انا هعمله ليكي وبعدها قفلت معاه السكه

ودخلت اخت ابراهيم وقالت 


رضا _هو الكلام اللي سمعته ده صح انت فعلا انا عايز تتجوز ام هدى طيب ازاي يعني


جمال _ بقولك ايه يا بنت انت ما لكيش دعوه بالحوار ده انتي فاهمه ولا لا انا حر انا اعمل اللي انا عايزه واتجوز اللي انا عايزها 


رضا _ هو ايه الكلام الفارغ اللي انت عايز تعمله ده معقوله طيب ازاي وليه


جمال _ اطلعي بره يا رضا ومش عايز كلام في الموضوع ده خالص وعلى فكره فرحي الاسبوع الجاي عايزه تحضري انتي وماما تعالي مش عايزه تحضري انتي حره  


رضا _ لا ما حدش فينا هيحضرلك حاجه طالما انت عايز تتجوز الست دي خليك منك ليها احنا ملناش دعوه بيكم وبعدها خرجت وبعدها ب اسبوع كنت قاعده عند عمي وسمعت زغاريط 

وببص لقيت شيماء زميله ماما وبتقول 


شيماء _ الف الف مبروك يا عروسه ربنا يحميك من العين يا حبيبتي يلا بينا عشان ما نتاخرش على الكوافير وبعدها نزلوا ولقيت ايه ورايا 

وبتقولي 


ايه _ مش عايزاكي تزعلي نفسك يا حبيبتي كل شيء قسمه ونصيب والله الولد ده ما يستاهلك خالص 


هدي _ مش صعبان عليا من جمال والله قد ما صعبان عليا من امي معقول تعمل فيا كده 

وبعدها لقيت الباب بيخبط وفتحت وكان 

جمال ولقيته بيقولي 


جمال _ مساء الخير ازيك يا مدام ايه ازيك يا هدى ينفع اتكلم معاكي شويه عايزك في موضوع مهم وبعدها حصل 


الحلقه الاخيره من هنا



بداية الروايه من هنا



تعليقات