القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مراهقه متأخره الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 رواية مراهقه متأخره الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


رواية مراهقه متأخره الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


وفي الوقت ده نزلت ايه مرات عمي وقالت

ايه _ حل اي يا ام حل انتي عايزه كل الستات تكون عايشه من غير راجل زيك 


هانم _فشر انا لو قولت بس يا جواز الف منها لاقيه واقف تحت بلكونتي ده انا اللي جابني  مجابش زيي يا بت ، وفي الوقت ده وقفت 

جدتي وقالت 


الجده _ بس انتي وهي فيه اي ما تلمي نفسك

وكل واحده تطلع علي شقتها 


هانم _ انا طالعه يا صبري وعامله محشي انما ايه يستاهل بوقك هبقى انزلك طبق وبعدها طلعت 


صبري _ في اي يا ايه مانتي عارفه ان هانم بتهزر طبعا وهي مش قصدها حاجه هانم كويسه وبتحبك 


ايه _حسابك معايا بعدين ما انت اكيد اشتكيت مني من حاجه عشان كده قالت الكلام ده


صبري _ بقولك ايه انا نازل اتخنقت من النكد اللي انتي فيه ده وبعدها نزل 


الحما _عاجبه اللي انت بتعمليه ده على طول هي مروقه اعصابها وعماله تضحك وتهزر وانت منكده على جوزك هترتاحي يعني لما تاخده منك


ايه _ اعمل ايه بس يا حماتي هي اللي بتعمل حركات مستفزه وهو بيساعدها على كده


الحما _ خدي بالك من نفسك شويه وحافظي 

علي جوزك رت بت دي قادره تاخدو منك والله 


ايه _ حاضر يا حماتي ، وفي شقه شيماء 

صاحبه ماما كانت قاعده وماسكه التلفون وقالت


شيماء _ بس بقي كفايه بعدين اكلمك بقولك 

عندي واحده صحبتي سلام وقفلت وماما 

كانت عامله تبص للشقه وقالت


الام _ اش اش يا بت اي العز اللي بقيتي 

فيه ده انتريه جديد وكمان بياض الشقه ايه ده لابسه ذهب كمان جبتي منين يا بنت الفلوس دي كلها


شيماء _ اصل عقبال عندك كده بقيت اشتغل بس شغل ايه من البيت مش بخرج من باب بيتي ابدا 


هانم _ طيب ايه يا حبيبتي الشغل اللي بيجيب فلوس كثيره قوي ده 


شيماء _ كان لنا واحد معرفه مسافر بره بكلمه كل يوم ساعه او اثنين وبيحول لي كل الفلوس اللي انا عايزاها 


هانم _ اخص عليكي يا شيماء انتي بتاعه الكلام ده برده يا مجنونه ده ممكن يمسك عليكي صور ويمسك عليكي حاجات


شيماء _ اللي يعرف ابويا يا حبيبتي يجي يقول له هو عارف عنواني فين ولا انا ساكنه فين 

وبعدين هو متجوز يعني هيخاف علي اسمه 

زي ما انا بخاف علي اسمي 


هانم _ انا قايمه ماشيه ياختي البت 

قربت ترجع من شغلها 


شيماء & فكري في الشغل ده ولو عزتي انا تحت امرك ممكن اخليه يكلملك حد من اصحابه


هانم _ يا حبيبتي الله الغني مش عايزه الشغل 

ده يغور ، وبعدها مشيت وانا روحت البيت 

ولقيت ماما بتقولي 


هانم _ جدعه انك جيتي انا جعانه قوي وقاعده مستنياك من بدري علشان ناكل سوا


هدي _حقك عليا يا ماما بس انا جاي اغير هدومي علشان انا لازم انزل مع اصحابي شويه عيد ميلاد مشيره صاحبتي ولازم اكون معاها


هانم _ يعني انا طول اليوم قاعده لوحدي 

وكمان لما تيجي من برا جايه علشان تخرجي 

تاني حرام عليكي كده 


هدي _ انا مش بخرج كتير يا ماما والله وبجد 

البنات هتزعل مني لو مش روحت معاهم 


هانم _ طيب بقولك ايه اصبري البس واجي معاكي انا كمان مخنوقه ومحتاجه 

 اخرج شويه


هدي _ تيجي فين يا ماما اكيد مش هتكوني 

مبسوطه هي اصلا عامله عيد ميلادها برا 

يعني اهلها مش هيكونوا موجودين

يلا بعد اذنك وبعدها لبست ونزلت


وفي شقه ايه دخل صبري ومعاه ورد وهديه 


صبري _ مساء الخير اي ريحه الاكل اللي تجنن 

دي 


ايه _ عملتلك يا حبيبي كل الاكل اللي انت بتحبه يا رب يعجبك ويبعد عننا الشيطان يا رب


صبري_ انا بحبك قوي والله يا ايه ومش عايز يكون في مشاكل ما بيني وما بينك بس انت على طول منكده عليا ، وفي الوقت ده مرات عمي 

بصت من شباك الصاله وشافت ماما وقالت 


ايه _ثواني بس يا حبيبي كده لاحسن ريحه الاكل ماليه الشقه وافتح الشباك شويه. فتحت 

وقالت كنت بتقولي ايه بقى يا حبيبي معلش ما كنتش سامعاك 


صبري _ بقولك انتي احسن زوجه في الدنيا وحقك عليا ما تزعليش مني انا اسف لو كنت قلت اي كلمه زعلتك يا بت هو انا ليا غيرك ده انتي ام عيالي


ايه _ وانا اوعدك ان انا هتغير من هنا ورايح وجت هتشوف واحده ثانيه يلا بقي علشان ناكل 

وبعدها راحوا وماما اقعدت لقت نفسها لوحدها 

كلمت شيماء 


شيماء _ خير يا هانم متصله بيا ليه متصله تديني محاضره تانيه في الاخلاق ولا ايه 


هانم _ هو انتي يا بنت واثقه اني مش هيحصل لي مشاكل بسبب الموضوع اللي انتي قولتي ليا عليه ده لو كلمت حد يعني


شيماء _ يا بنت والله ما تخافي ده انا بقى لي ثلاث سنين عن الموضوع ده وبعدين انا ابعتلك ناس محترمه يعني مش بتاعه مشاكل والكلام الفارغ ده 


هانم _ ماشي يابت اهو أسلي نفسي بدل 

ما انا عايشه لوحدي كده 


وماما كانت عالطول في اوضتها قاعده لوحدها 

وفي يوم فتحت الباب لقيتها لابسه هدومي 

وقولت 


هدي _ ماما انا كنت هعمل شاي قولت اسالك تشربي معايا ولا ايه ايه ده هو انت لابسه هدومي يا ماما


هانم _ ايه ده مش في باب تخبطي عليه في حد يدخل على حد كده برده وفيها ايه يعني لما لبست هدومك


هدي _ ماما كنت عايزه اقولك ان جمال خلاص نازل من السفر وعايز يجي 

علشان خاطر يتقدم ليا 


الام _ خلاص بقى يا هدى يجيلك وقت ما يجي حاضر ماشي اخرجي بقى واقفلي الباب وراكي عايزه انام ،. انا مكنتش فاهمه فيه اي 

وخرجت وماما مسكت التلفون


هانم _ معلش اختي دخلت يا ابراهيم 

فعلشان كده قفلت يا حبيبي كنا بنقول ايه بقى


وبعدها ب اسبوع جه جمال عندنا البيت 

 كان قاعد معاه عمي وعمي قال 


صبري _هدى دي اه بنت اخويا بس انا اللي مربيها ببنت ادب واخلاق وجمال يعني عايزه اقولك يا ابني ربنا بيحبك انك اتقدمت ليها


جمال _ عارف والله يا عمي ربنا يبارك فيها يا رب ويبارك في حضرتك طيب ممكن بقى نتفق على كل حاجه ولا ايه 


صبري _ معلش يا ابني امها موجوده ولازم برده تحضر الاتفاق بيننا دقيقه واحده وهي جايه على طول وبعدها ماما دخلت وقالت 


هانم _ مساء الخير ازيك اي ده معقول ابراهمي 


ابراهيم _ ساره انتي ازاي هنا 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا انتظرونا في الحلقه القادمه 👇👇👇👇👇


الحلقه الثالثه من هنا



بداية الروايه من هنا



تعليقات