القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مراهقه متأخره الحلقه الاولي بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

رواية مراهقه متأخره الحلقه الاولي بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


رواية مراهقه متأخره الحلقه الاولي بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


هدي _ انت بتقول اي انت اكيد كداب امي أنا كانت بتكلمك فديو وانت مسافر 


جمال _ ومش انا وبس ده اصحابي كمان وبصراحه كده بقي أنا خلاص مبقتش عايز اتجوزك انتي أنا عايزها هي 


وقبل ما نبدأ الحكايه اعرفكم بنفسي أنا هدي 

عندي 22 سنه بحب اخو صحبتي وهو مسافر 

الامارات في شغل ويوم كنت بكلمه ولقيته 

بيقولي 


جمال _ يا هدى ما ينفعش كده بقى افتحي الكاميرا حتى اشوفك انتي وحشاني جدا والله

، وانا كنت قاعده علي السرير وقولت ليه 


هدي _لو وحشتك فعلا انزل علشان نتجوز انما انا مش هفتح الكاميرا


جمال _ بقولك ايه بجد انا زهقت هو انا بطلب منك حاجه حرام ده انا بقولك عايزه اشوف شكلك بس مش اكثر يعني انا اصلا لو موجود في مصر كنت اكيد  هنتقابل وبشوفك 


هدي _ بجد ماما ماكده عليا ان انا ما عملش الحركه دي وانت عارف ان انا عمري ما بعمل حاجه من ورا ماما ابدا 


جمال _ بقولك ايه خلي مامتك تنفعك بقى يلا سلام * وبعدها قفل السكه ودخلت ماما واقعدت جمبي وقالت 


الام _ مالك يا هدى شكلك متضايق ليه كده يا حبيبتي هو حصل حاجه ولا ايه 


هدي _ ابدا يا ماما ما فيش حاجه جمال برده عمال يكلمني انه عايز يشوفني وانتي عارفه ان هو مسافر بره 


الام _ بقولك يا هدى قولتلك الف مره لا ما ينفعش يشوفك والله لو بيحبك وانتي وحشاه قوي كده ينزل يا ماما ويتجوزك


هدي _ حاضر يا ماما مش عايزكي تضايقي منه والله يا ماما جمال محترم جدا وبيحبني بجد بس انا بكون وحشاه 


الام _ قومي قومي يا بت يلا انزلي شغلك علشان ما تتاخريش عليه خدي بالك من نفسك ولفي الطرحه عدل 


هدي _ حاضر يا ماما وبعدها مشيت هدي 

وفي الشقه اللي ساكن فيها جمال دخل 

صاحبه احمد وقالو 


احمد _ مالك يا ابني في ايه هو انا كل اما ادخل عليك الاوضه الاقيك مخنوق قوي كده ايه اللي حصل


جمال _ البنت اللي انا بحبها معقده قوي يعني انا بحاول اخليها تاخد عليها مش راضيه خالص 


احمد _ بقولك ايه سيبك منها خالص بقى مش هي عايزه اجوزه بس هي في ستات كده بتكون للجواز بس عادي جوازتها بتشوف حياتها بره 


جمال _ مش فاهم كلامك قصدك ايه


احمد _ يعني خليها هي انك تتصل بيها تقول لها ازيك عامله ايه اخبارك ايه اكلتي ولا ما اكلتيش وشوف حياتك من حته ثانيه هديك رقم واحده انما ايه 


جمال _ لا يا عم انا ما ليش في الكلام الفارغ ده هو انت كنت فاكرني عايزني اكلم هدى اقولها ايه لا طبعا انا عايزه اشوفها بس عشان وحشاني


احمد _ والله براحتك انت حر بقى الست اللي انا بقول لك عليها دي ممكن تفضفض معاها للصبح وما حدش يعرف عنك حاجه 


جمال _ يا ابني حرام عليك هو انت مش متجوز طب ما بدل ما بتكلم واحده كده بتكلم مراتك احسن


احمد _ اقعد ساكت انا كل ما اتصل بيها تقولي العيال قرفني والعيال مزهقاني والفلوس وامك وابوك لا لا على ايه انا اكلم دي واروق حياتي معاها احسن عالعموم. وقت ما تعوز

رقمها قولي ، وبعدها خرج من الاوضه 


وفي شقه جدتي ماما نزلت وجدتي قالت ليها 


الجده _ يخرب بيت عقلك يا هانم ايه اللبس اللي انت لابساه ده يا بنتي ده انتي بنتك بقت عروسه وف طولك 


هانم _ عايزه اي يا حماتي مش ذنبي يا حبيبتي ان ابنك يتجوزني صغيره وراح كمان وسابني كده


الجده _ هو انت يا هاني ممكن تتجوزي تاني بعد عماد ابني 


هانم _ جواز ايه ما انا دبست نفسي وحملت من اول ما اتجوزت ابنك على طول وبنتي زي ما بتقولي خلاص كلها كم شهر وهتتخطب 


الجده _ يبقى ايه بقى لازمته الاحمر والاخضر واللبس الضايق اللي انت لابساه ده ما تنسيش يا بنتي ان سلفك عايش معاكي في نفس البيت 


هانم _ بقول لك ايه يا ستي انتي صحيح جدت بنتي بس ما لكيش حكم عليا اه انا اعمل اللي انا عايزاه والبس اللي هيعجبني وانتي ملكيش دعوه


وبعدها نزل صبري اخو بابا 


صبري _ صباح الخير يا هانم صباح الخير يا ماما ايه مالكم صوتكم عالي ليه كده 


هانم _ يرضيك يا صبري اللي امك عماله تعملوا فيا ده عماله تتحكم فيا وفي لبسي فيها ايه يعني ان انا لابسه الوان 


صبري _ براحتك يا هانم واعملي اللي انتي عايزاه بس كل اللبس ده يكون جوه البيت لو سمحتي ما تخرجيش بره البيت باللبس ده  


هانم _ بس كده ده انت تؤمر تحب اعملك فطار 

ولا اعملك شاي معايا 


صبري _ عايزك تطلعي تتكلمي مع ايه بس 

تبطل نكد شويه والله انا زهقت منها ،.وفي الوقت ده ماما قربت من عمي وقالت


هانم _ والله قلت لك كذا مره وانت مش عايز تسمع كلامي حلها انك تتجوز عليها مراتك مش هتتعدل الا بكده وبعدها نزلت ايه مرات عمي 

وقالت 


تابعوني للتكملة


الحلقه الثانيه من هنا




تعليقات