سكريبت
يعني ايه تتجوزني وبعدين تقول مش عايزني
-اومال اتجوزتني ليه؟
= عشان الورث
-ابويا شرط عليا لو متجوزتش من بنت صاحب عمرهُ هيوزع ورثي ع اخواتي
اقوله طيب حد من اخواتي يتجوزها و انا اشوف حياتي يقول لا انت المناسب ليها
اها احنا اتجوزنا بس ملقيش تقوليلي رايح فين وجاي منين متبصيليش كده
اصل انا مبيضحكش عليا بالعيون دي
~هما بيلعبوا بمشاعرنا ليه ،ليه كده وقفت اسمعه وانا مصدومه مكنتش اتوقع ان اياد كده اناني وانه مادي اعرفه من واحنا صغيرين بحُكم ان اهالينا صحـاب هو مكنتش كده ولا ده گان تفكيرُ
- طبعا اوضته الاطفاال هتبقي اوضتگ
~فوقت من شُرودى ع جملتهُ تلقائي اتحرك ع الاوضه كنت خايفه انهار قُدامه كان نفسي اصرخ ف وشه طب انا ذنبي ايه
بس صدمتي عقدة لساني
قفلت باب الاوضه عليا وفضلت اعيط وادعي أن لله وان الي راجعون" اللهم اجرني ف مصيبتي واخلف لي خيراً منها "
معرفش نمت ازاى بس اول ماصحيت اول شئ فكرت فيه ولازم يحصل ان لازم يطلقني انا مش هابقي وسيله لهُ عشان يوصل لهدفهُ ملهوش حق انه يظلمني
طلعت من الاوضه لقيته قاعد ع الكرسي وبيتفرج ع الشاشه ڜگله گانه مانمش
~ بس ايه البرود اللـي فيه ده
- انتي لسه بالفستان
=طلقني
فضل باصص ع الشاشه وقال
-هيحصل بس مش دلوقتي
=وانا عايزه دلوقتي
رفع حاجبهُ
- كنت سامع مامتگ وهي بتقولگ اسمعي گلام جوزگ
= وانت مش جوزى
- تمام بصي ياشهد لو مسكتيش ودخلتي غيرتي الفستان ده وعملت فطار حلو كده اوعدگ هابقي جوزگ قولا وفعلا
=حقير
-وبعدين
~سيبته وكنت عايزه اعيط طب اعمل ايه ،حطيت الفطار ع السفره
وروحت قعد ع الانتريه
بصيلي وقال ف حاجه اسمها اتفضل الاكل اتحط شكلي هتعب معاكي شويه
بصتله بزهق
=استغفر الله العظيم
- بقولك ايه مضمنكيش مش ممكن تكون حطه فيه سم تعالي دوقي الاكل الاول
= اجيب السم منين انا
-معرفش تعالي گُلي قبلي
= الصبر يارب
قعد ودُقت الاكل
= اطمنت كده
ابتسم ابتُسامةة رخمه زيهُ
- اووى اطمنت اووي
بـدا ياگُل وقال
- حلو اگلك حلو كويس هتنفعي ف حاجه
~هو انا لو جبت سكينه ورشقتها، ف قلبه مباشرةً هيحصل حاجه ، استحاله اعرف اعيش مع الشخص ده صحيح خطوبتنا كانت ف وقت صغير خالص بس مكنش ظاهر انه كده
عديت الايام وهي شبه بعض اصحي احضر الفطار ينزل شغله اخلص اللي ورايا واخلص و ردي اليومي وبعدين اجهز العشاء لحد مايجي وبعدين اطلع البلكونه مع رؤايه وكوبايه الشاي بنعناع القمر بتاعتي
يوم زي باقي الايام
خلصت الفطار
~غريبه هو مصحاش لحد دلوقتي ادخل اصحيه هاشوف رقم خامسه هيقول ايه لا،اه ،لا،اه،لا ،اه
هادخل وامري لله
دخلت عليه كان نايم بصيتلهُ الوش وش القمر بس محتاج يتربي اه واللهِ اكهربهُ وهو نايم واشفي غليلي واللي عملهُ فيا ولا اولع ف الاوضه ويفطس واخد انا الورث هاهاهاهاها الشيطان شكله بيشرب نسكافيه ف دماغي هاهاهاها
-ايه الضحكه دي
=ااااع خضيتني
-ايه بتفكرني تموتنيني ازاى
~يالهوي هو عرف ازاى ميكونش هو الشيطان اللي قاعد ف دماغي
- صوتگ عالي اساسا
فتح عين ومغمض عين ولا عايزه تنامي جانبي وفتح دراعاتهُ وقال تعالي
=انت قليل الادب
وسيبته وخرجت انا غلطانه اني
كنت بصحيه عشان يفطر
جهه الليل كنت قاعده ف البلكونه لما جهه صوته
-بتقري ايه اوعي يكون كتاب كيف تُشقطين زوجگ
=اي الهبل ده مفيش حاجه كده اصلا
وكمان اشقطتك انت ولا احبك يااا متحلمش ده انا بحلم باليوم اللي نتفارق فيه
- قعد جانبي ع الارض ف البلكونه وخد كوبايه النعناع بتاعتي وخد منها بوق وقال تصدقي وانا كمان مش هيحصل زى الرؤايات اللي بتقريها واحبك ف نُص الطريق او اقولك لا مش هاطلق مع اني بفكر ف حاجه تانيه
=بتفكر ف ايه لمؤاخذه
-مطلقيش واتجوز عليكي عشان انتي مستفزياني وغير اگلك حلو
نطيت من مكاني وصوتي عالي
= لااااا
اعيش معاك اكتر من كده انسي ياعم
-ياعم هو انا قاعد مع واحد صاحبي
قام وقف وقال انا نازل وبعد كده خليها قهووه عشان اشربها سلام
=يارب عملت ايه ف حياتي عشان اخُد البارد ده
اكيد ده الكدب اللي كدبته ع مريم صاحبتي وانا بقولها انا ف طريق وانا لسه اصلا مقومتش من السرير استغفر الله العظيم يارب
~روحت البيت بعد نُص الليل ،لقيت باب اوضتها مفتوح وف العاده هي بتقفله دخلت اشوفها ملقتهاش الله ميكونش طفشت اومال ارخم ع مين
ناديت عليها
شهد دخلت اوضتي مش موجوده ارن عليه كمان مغلق هربت دى ولا انا زوتها معاها لمحت حاجه بتتحرك عند رُگن الصلاه كانت هي بتصلي الوقت ده
=السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
السلام عليكم ورحمه الله
-حرما
= جمعا
-اكيد كنتي بتدعي اكون معاكي مسيبكيش
=يااااه مسكين
- او مره اشوفك سهرانه لحد دلوقت
=ممكن عشان يابتيبقي بره او نايم مثلا
-مثلا ،انا اجازه بكرا،ماتيجي نتفرج ع فيلم لا شكرا
=انتي تطولي
-واكتر من كده
=ده انتي قصيره هطولي ازاى
-لا اله الا الله ،تصبح ع خير يااياد عشان مرتكبش جنايا
قبل ماانام ظبط المنبه ع صلاه الفجر
وصحيت اصلي
ايه مقفلش التليفزيون كمان يارب صبرني ع ما بلايا
قفلت التليفزيون وبلف بظهري
=صحيتي يعني هو
-ااااع حرام عليك خضيتني
=ده انتي تخضي بلد
-اه صحاكي
= هاصلي الفجر مسمعتهوش ولا ايه
- سمعته
=مش هتصلي، من يقترب الي الله يقترب اليه كل شى جميل
-نازل اصلي ف الجامع
~صليت ودخلت اوضي وقفلت عليا كفايا كده انهارده ماله فايقلي كده ليه
صحيت ملقتهوش ف البيت ولقيت ورقه متعلقه ع باب التلاجه نزلت الشغل واعملي حسابگ فرح حد من صحابي وهتيجي معايا بليل
-هو مش قايل انه اجازه
~روحنا الفرح وقعدنا مع صحابه كانت شله بنات وشباب
بعد وقت اياد جاله مكالمه وقام
بعدها حد من صاحبتهُ اتكلمت
:بس عارفه انتي محظوظه بـ اياد
~ابتسمت قُدامهَ
وانا بقول بيني وبين نفسي ميعرفوش اللي انا فيه
كملت كلام وقالت
:كان دايما بيقول انه بيحب واحده وبيحاول انها تبقي من نصيبه واهو عملها وحقيقي طلعتي قمر ربنا يسعدكوا
انا تنحت كده
~واحده وبيحب وكمان حاجز واحده تجوزها يااياد ماشي يااياد يابن خالتي ام اياد
خلص مكالمته وقعد
وانا ابصله وبكلم ف سري
انت مش مظبوط ياض ع رائي الكبيره قوي قوي
ماشي هتنقم منك يااياد
اياد~مالها دي بتبصيلي كده ليه ميكونش حد من صحابي قالها حاجه
~ خالصنا الفرح وروحنا بس معرفتش انام من التفكير
حلوه يعني احلي مني بس
ازاى يحب واحده ويتجوز غيرها
تاني يوم جم اهل اياد ومشيوا قبل مايجي
بعدها بقيت احقق انتقامي
حرقت قميصه مره طفيت المنبه مره ويتاخر عن الشغل قفلت محبس المياه عليه وهو بياخد شاور بوظت الاكل لحد ماقشني ومسكني من ازعبوط
- افهم بتعملي كده ليه
=عايزه اطلق نفسي اعرف ليه طالما مغصوب عليا ليه مخليني الفتره دي كلها معاك وفوق ده كله بتحب واحده تانيه
بصيلي نظرات مش فهمهاها لحد مااتكلم بحبك انتي
=نعم ،اومال ايه اللي عملته فيا ده
- اهالينا لما خلو خطوبتنا كانت شهر واحد بس خوفت تكوني اتغصبتي عليا عارف اللي عملته غلط بس معرفش عملت كده ازاى بس اللي اعرفهُ اني
بحبگ من وقت ماشوفتك معرفتش اشوف غيرگ
معرفش ازاى انتي عملتي كده من غير قصد بس سحرتيني من نظره من عيونگ اللي شبه القهووة دى
كنت عايز اديكي فُرصه تتعودى ع وجود طرقتي غلط بس كنت عايزگ تحبيني
=عارفه
- ازاي
= من اهلك بس قولت انتقم برضو
فلاش بالگ
اتفضلوا كانوا اهل اياد جايين
الكلام جاب بعضوا واحنا بنتكلم مامته: لي حق يختارك ادب واخلاق وخفة دم وتتحبي
شهد:اختارني هو ممكن اسالك سؤال ياطنط هو مش انتو غصبتو عليا
مامتهُ: هو اللي اختارك يابنتي
ماسكني من زعبوطي تاني وشكله هيعلقني باي 😁
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق