القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل التاسع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل التاسع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل التاسع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


بيدخل رحيم المقر مع فريق الليل ومعاهم جايدا والفريق بتاعها

رحيم: خلود خدى جايدا وفريقها وروحي على مكان التدريب وانا هاكلم اللواء و احصلكم

خلود: تمام يلا يا جايدا انتى وفريقك معايا

يسيبهم رحيم ويروح على اللواء ويخبط على الباب

يحيى: ادخل

يدخل رحيم عند يحيى ويقف انتباه ويقول

رحيم: سياده اللواء للأسف الدكتور عبد الجليل استشهد بسبب الاصابه برصاصه قبل وصولنا

يحيى بحزن: إنا لله وإنا اليه راجعون الله يرحمه... رحيم عايزك تشرف بنفسك على ترتيبات جنازة دكتور عبد الجليل هو مكنش عنده اولاد ولا قرايب

رحيم: تمام يا فندم... وفي حاجه ثاني دكتور عبد الجليل بلغني قبل ما يموت انه نقل ملكية نصيبه في الشركه باسم جيدا و فريقهاو خلا فى ايد جيدا انها تسحب نصيب اى واحد منهم لو اثبتت انه ما يستهلش نصيبه ده

يحيى: يبقى كده لازم خلال اقل وقت يخلص تدريب الفريق وينضمو لينا

ونسيب يحيى ورحيم... ونروح عنده خلود اللي كانت بتحاول تهدي جايدا المنهاره

خلود: اهدي يا جيدا ده نصيبه وهو شهيد ادعي له بالرحمه ولازم تفوقي انتى و الفريق ولازم تشدوا حيلكم وتكملوا اللي بداوا دكتور عبد الجليل

جيدا: انا لله وانا اليه راجعون.... حاضر... خلود انا عايزه اكلمك لوحدك

خلود: تعالي معايا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

جايدا: خلود فاكرك التركيبات اللي انت ادتيهالى بتاعة التشوهات والحروق

خلود: ايوه ما لها

جيدا: متهيألى كده هي السبب

خلود: ازاي

جيدا: احنا امبارح قدرنا نحقق نتيجه كويسه مع التركيبات ودكتور عبد الجليل كان لسه بيقولي انه هيتصل بيكم عشان يبلغ بالنتايج

خلود: وايه اللي حصل

جيدا:  فجاءه حصل هجوم على الشركه واول حاجه دكتور عبد الجليل عملها انه نقل كل النتائج بتاعة دي على فلاشه وادهاني وامرني اخبيها جوه هدومي ولو ايه حصل ما اتكلمش ولا اقول انا مين وحافظ على الفلاشه اكثر من روحي

خلود: الفلاشه معاكى

جيدا: اه معايا بس محتاجه ادخل الحمام عشان اقدر اطلعها

خلود: كويس خليكى هنا وانا هبعت حد يقعد معكى لغايه ما ارجعلك

 تخرج خلود من المكان وتسيب جايدا وتنده على كريم

خلود: كريم تعال عايزاك

كريم: محتاجه ايه

خلود: كريم عايزاك في خدمه.... عايزاك تدخل الاوضه دي وتقعد مع جيدا اختي وتقفل الباب وما تفتحش الا لو انا بس اللي قلتلك تفتح

كريم: يعني ما افتحش لاي حد حتى لو كان سياده المقدم او سياده اللواء

خلود: ولو رئيس الجمهوريه.. اقول لك لو ابوك نفسه قالك تفتح ما تفتحش

كريم: بس لو حصل اي حاجه؟

خلود: قول انه امر مني

وتسيب خلود كريم بعد ما اتأكدت انه دخل الاوضه وقفل الباب وراحت عند يحيى.. خبطت على الباب ويحيى اذن لها بالدخول

خلود: سيادة اللواء انا عرفت سبب الهجوم اللي حصل على شركه دكتور عبد الجليل

يحيى: ايه كان السبب

خلود: السبب انهم حققوا نتائج مع التركيبات بتاعه علاج التشوهات والحروق واكيد حد سرب معلومات عن الموضوع ده بقصد او بدون بس دي كانت النتيجه

يحيى: خلود فين جايدا

خلود: ماتقلقش انا فصلتها عن باقي الفريق وخليت كريم يبقى معها حمايه لغايه اما اجلك

يحيى: خلود عايزك تعرفي هم وصلوا لغاية فين بالضبط مع التركيبات دي وحاجه ثانيه... انا قلت ل رحيم يسيب بينهم حد عشان لو في خائن ما يبقاش وسطنا

خلود: تمام عن اذن حضرتك

 تسيب خلود يحيى وترجع لجيدا وتعرف كريم انها هي اللي على الباب يفتح لها كريم وتشوف اني جايدا بطلت عياط وهديت

خلود: شكرا لك يا كريم تقدر تتفضل

كريم: تمام عن اذنك

خلود: جايدا عايزاكى تقوليلي انتم وصلتو لغايه فين في التركيبات واستقريتو على اي تركيبه فيهم

جيدا: ما هو ده الخبر اللي كان دكتور عبد الجليل عايز يقوله لكم... اننا استقرينا على دمج التركيبات وعملنا تركيبه جديده بامكانيات احسن و زيرو تشوهات كمان

خلود: فهميني

جيدا: ال حصل ان احنا دمجنا التركيبات ودعمناهم بتقنيه النانو

خلود: وكانت النتيجه ايه؟؟

جيدا: النتيجه كانت مذهله الجرح او الحرق او التشوه بيختفي خلال ثلاث دقائق بيكون الجلد اتجدد.. وكمان ضيفنا عليه البروتين اللي حطيت لك منه على الجرح بتاعك

خلود: طيب انت شاكه ان في احد ممكن يكون سرب المعلومه دي

جايدا: الصراحه اه في واحد في الفريق كان كل كلامه ان احنا المفروض نسافر بره لان هناك هيقدروا قيمتنا كويس وان احنا هنا مهدور حقنا... الصراحه ده الوحيد ال انا شاكه فيه لانه كمان رفض الاكاديميه

خلود: ازي ما تقوليليش على حاجه زي دي 

اديني اسمه دلوقت حالا.... هو كان معكم في المعمل

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

جيدا: اه بس هو قال ان هو رايح يعمل مكالمه وانا سبته وطلعت لدكتور عبد الجليل ولما حصل الاقتحام جرينا كلنا على المعمل لانه مؤمن ودخلنا كلنا جوه بس وهو بيدخل زق دكتور عبد الجليل وقع على  الارض عقبال ما قام دكتور عبد الجليل كانو وصلو ف قفل باب المعما ف ضربوا عليه نار والباقي انت عارفاه

خلود بغضب: اسمه... حالا

جيدا: اسمه اسامه

 خلود تقراء افكار كل واحد من الفريق بتاع جيدا وفعلا بتتأكد ان اسامه هو الخاين ال فى الفريق

خلود: حبيب... كريم

كريم و حبيب: ايوه يا خلود

خلود: في واحد في فريق جايدا اسمه اسامه خذوه بهدوء وسلموه ل رحيم في اوضة الاستجواب وبلغو رحيم ان  خلود بتأكد ان المشتبه به الوحيد هو اسامه

حبيب وكريم: تمام

سابو خلود واخذوا الدكتور اللي اسمه اسامه وراحوا به اوضه الاستجواب وبلغو رحيم برساله خلود..... ونسيب  اسامه ل رحيم يتكلم معه براحته شويه👿👿👿👿

....بعد شويه خلود اجتمعت بفريق جايدا وفهمتهم كل واحد هيقول ايه وانهم من النهارده كل يوم هيروحوا على المقر مش على الشركه

خلود: جيدا يلا بينا عشان نروح

جيدا: تمام بس اللي في البيت هيقولوا ايه لو شافونا راجعين سوا واحنا يعتبر لسه متخانقين الصبح

خلود: عادي انتى تعبتى و اتصلتى عليا وانا جتلك و اخدتك عشان نروح

جيدا:تمام و للتأكيد هاخد برسامه بتسبب المغص و الترجيع

خلود:تمام كده اوى يلا بينا

تخرج خلود و جيدا من المقر بيركبوا العربيه ويوصلوا للبيت... قابلتهم جومانا

جومانا: ايه اللي لمكم على بعض و انتى شكلك كده ليه يا جيدا؟؟

خلود: جيدا تعبت جامد واتصلت عليا رحت اخدتها من كليه صيدله وجبتها على هنا

  يسيبوا جومانا ويطلعوا كل واحده على اوضتها.... تدخل خلود الاوضه وتقفل كويس وتدخل الحمام وتقلع اللثام قدام المراه وتقول

خلود: هانت.... هانت قوي وقريب كل حق هيرجع لصاحبه... وبعد مده خرجت من الحمام مغطيه وشها زي ما كانت و راحت على السرير وترجع بتفكرها ليوم حادثه باباها

فلاش باك

خلود  فى العربيه ال سايقها بابا خلود وكان باباها معاه شنطه معدن مقفوله بكلمه سر

خلود: ايه دي يا بابا

خالد ابو خلود: عارفه يا حبيبة بابا الشنطه دي لما توصلت للمخابرات باذن الله مصر هتقدر تحكم العالم

خلود بدهشه طفوليه: ليه يا بابا هي الشنطه دي فيها مصباح علاء الدين

خالد بيضحك: لا يا قلب بابا الشنطه دي فيها تركيبات ادويه لل بنى ادمين  و الحيوانات ولزياده الزراعه كمان

خلود: لل بني ادمين والحيوانات ازاي يا بابا؟

خالد: في ادويه بتشفي سرطان و الإيدز والفشل الكلوي وفي كمان ادويه ممكن تاخذها الام لو شكوا ان الطفل اللي هيتولد ممكن يكون عنده شلل دماغي او ضمور عضلى الادويه دي هاتعالج الجنين وهو لسه في بطن مامته وهتخليه يتولد سليم... وللحيوانات في ادويه هتزود الانتاج الحيواني وهتوقف معظم الامراض اللي بتكون سبب في ان الحيوانات بتموت او مش بتكبر كويس..... والزراعه ليها ادويه تزود المحاصيل وتخليها احسن

خلود: ياه يا بابا هي دي شنطه عاديه ولا شنطه الامنيات

 وتيجي عربيه نقل وتخبط عربية خالد لغايه ما تتقلب كذا مره وتسيبهم وتمشي

خالد: خلود حبيبتي انت كويسه

خلود بوجع: دماغي بتوجعني يا بابا 

خالد: معلش يا حبيبتي..

ويبص على خلود يلاقي دماغها بتنزف ويبص على نفسه يلقي اصابه جامده في منطقه البطن

خالد: خلود حبيبتي ركزى معايا فى اللي انا هاقوله خذي الشنطه دي و خبيها عند اليفطه اللي هناك دي و اوعى تقولي لحد على مكانها ابدا ولما تكبري هتعرفي هتعملي بها ايه كويس.... راحت خلود ونفذت كلام ابوها ورجعت لابوها ثاني بس اغمى عليها وما صحيتش الا بعد ست شهور


ياترى مصير الشنطه ايه؟؟🤔🤔🤔

و مين ال كان السبب في الحادثه دى؟؟

و ياترى فى علاقه بين الحادثه القديمه و حادثة دكتور عبد الجليل 🤔🤔🤔🤔

ده ال هيتعرف بعد كده فى الاحداث الجايه😉😉😉😉


الفصل العاشر من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


تعليقات