القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار الفصل السابع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار الفصل السابع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 



روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار الفصل السابع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


عند كريم 

الماذون : بسم الله الرحمن الرحيم 

كريم : أنجز 

المآذون : عايز منديل 

كريم طلع منديل و شد ايدي ياسر 

قاطعهم سيف اللي شد دفتر الماذون و طلع يجري

كريم بحده : ولااا ما تشوف اخواتك انت كمان 

يا رجاله هاتوا الدفتر حالا 

ياسر طلع يجري ورجاله كريم طلعوا معاه 

عند كوريا 

المديره : بصي انتي هتقعدي هنا لغايه ما مدير الشركه يجي و انا هكلمه كلمتين علشان يوافق يشغلك هنا شكلك طيبه و مش من هنا 

كوريا : ااه و الله يا ختي اقسم بالله في حالي 

و الله و معرفش حد و غلبانه ايهئ ايهئ

قاطعتها المديره : مفهوم مفهوم اقعدي هنا و متتحركيش كلها ساعه ونص و يجي المدير بس الاول هاتي لي بطاقتك و اوراقك  

كوريا : حاضر حاضر خدي اهوا 

المديره : متتحركيش من هنا 

كوريا : مش هتحرك و الله 

المديره : تمام تمام انا استأذن انا اروح اشوف شغلي 

كوريا : اذنك معاكي يا ختي

بعد مرور عده دقائق

فجأه الناس كلها وقفت و اللي طلع يجري و اللي بيظبط ملفات 

كوريا : في ايه ايه يا جماعه 

يا ابله يا ختي انتي بتجري ليه المكان بيولع ولا ايه 

كوريا : و النبي ما انا متحركه ااه زي ما قالت لي الست الطيبه اللي كانت هنا ااه 

وراحت قعدت مكانها 

فجأه دخلت بنت قمر عيونها خضرا و شعرها بني و قصير و لابسه فستان ل نص الركبه و حاطه مكياج ( ودي تبقي مريم ) 

كوريا : يا خربيت حلاوه امك دي مين العسليه دي 

قاطعها انها راحه ناحيتها 

مريم بحده : انتي يا زباله مش تقومي تقوفي اول ما تشوفيني جايه انتي ايه مبتشوفيش

كوريا : حوش حوش سفيره الوزره داخله جرا ايه يا ختي 

مريم بعصبيه : انتي متعرفيش انا مين يا حقيره 

كوريا بحده : لا دا انتي جبتي آخرك معايا مش الاسطي كوريا بنت المعلم سيد اللي يتقال لها كدا 

و قامت زاقه مريم و وقعتها على الإرض و مسكتها من شعرها 

عند كريم 

كريم : اتاخروا اوي 

قاطعه ياسر اللي جاي جري 

كريم : هااه 

ياسر : الواد مش لاقينه ما تشوف اي مأذون تاني 

كريم بحده : غبي 

ياسر : ليه 

كريم : مش هنلحق نجيب واحد تاني و الوقت بيجري و ممكن الزفت يجي في اي وقت 

قاطعه اتصال من واحد من رجالته 

كريم : هاااه

الرجل : لقيناه يا بيه 

كريم : هاتوا و تعالوا حالا يالاا بسرعه 

عند كوريا 

مريم بوجع : اااه يا اوباش يا حقيره و و النعمه لا اعرفك مقامك كويس 

كوريا بحده : دا لو طلعتي من تحت ايدي يا روح امك 

قاطعهم فجأه صوت بحده : ايه المسخره دي 

مريم بلهفه  : الحقيني يا بيبي هتقتلني 

أحمد بحده زق كوريا و شد مريم و خدها معاه 

من غير ما يبص ل كوريا 

أحمد لامن الشركه : هاتوا البت دي ورايا 

كوريا بحده : ااه ما انتوا متطبخينها سوا يا ولاد الكلب ابقى قاعده في امان ربنا و نصايب بتتحدف عليا 

بتوع الامن جم يمسكوها 

كوريا بحده : ما توعي يا ابن الكلب انت اتجننت ولا ايه نوروا يا كلاب

في مكتب احمد 

احمد بحده : ايه اللي انتي عملتيه دا 

مريم بدموع التماسيح و بدلع : و الله يا بيبي البت دي حراميه سرقت مني الخاتم بتاعي 

انتي لازم تجيب لي حقي من الحقيره دي انا يحصل فيا كدا 

قاطعهم صوت كوريا بحده : ورب العزه اللي هيجي جانبي ل اقتله انا بقول اهوا 

قاطعها احمد اللي مسك ايديها بحده 

كوريا بندفاع : اااه يا ابن الكلب 

و ضربته بالقلم 

مريم بصدمه حطت ايدها على بوقها 

و الأمن واقفين مصدومين 

كوريا بحده : مش معنى انكوا ولاد زواد و اغنيه اننا عبيد عندكم ااه احنا دمنا حامي وولاد بلد و اللي ميعرفنيش ينزل يسال في اسكندريه مين هي الاسطي كوريا ااه و الف مين هيدلكم 

و اللي يمد ايده على كوريا يبقى ايده مش هترجع له تاني فاهم يا ابن الزواد 

أحمد بغيظ ماسك نفسه بالعافيه عنها 

أحمد و هو بيحاول يهدأ : ااه و انا بقاا عارف الأصول 

قاطعته كوريا : و اللي يعرف الأصول يمد ايده على مرا يا ابن الاكابر 

أحمد بحده : انتي اللي غلطتي لما مدتي ايدك على اسيادك 

قاطعته كوريا بحده : نعم يا دلعدي أسياد مين هاااه انتوا مفكرين نفسكم مين هاااه اااايه دا احنا كلنا ولاد تسعه هتهيصوا 

قاطعها المديره العامه اللي داخلت 

المديره العامه : السلام عليكم بعد أذن حضرتك يا فندم انتي خدي حجاتك اهيه و السلسله دي بتاعتك 

كوريا بخضه و لهفه  : اااه يا نهار اسود دي لو كانت وقعت كان اسلام علقني 

خدتها منها 

أحمد بصدمه : ثانيه واحده 

كوريا بحده : ايه 

أحمد : هاتي السلسله دي 

كوريا : دي بتاعتي 

أحمد بحده : بقولك هاتيها 

كوريا بعصبيه : و النعمه ما انت واخدها ااه 

أحمد بحده شدها منها و فتحها و شاف الصدمه 

عند كريم 

ياسر : اهوا خد 

كريم : كل دا اتاخرنا اوي يالا يا عم الماذون 

الماذون : بسم الله الرحمن الرحيم 

قاطعهم صوت بحده : صدق الله العظيم 

كريم و ياسر بصدمه : اسلااام 

و...... 

يتبع 

روايه : على الطراز الغربي 

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار


الفصل الثامن من هنا


بداية الروايه من أولها هنا

تعليقات