القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه خدعه الموت الفصل الرابع حصريه وجديده بقلم الكاتبه سحر سمير لطفي نصار


روايه خدعه الموت الفصل الرابع حصريه وجديده بقلم الكاتبه سحر سمير لطفي نصار

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

روايه خدعه الموت البارت الرابع حصريه وجديده بقلم الكاتبه سحر سمير لطفي نصار


روايه خدعه الموت الفصل الرابع حصريه وجديده بقلم الكاتبه سحر سمير لطفي نصار


الفصل الرابع

لقيت رساله جت لي من نفس الرقم المجهول 

" افتحي الصندوق " 

فتحت الصندوق و لسه هش

قاطعني فريد : بتعملي ايه

بصيت بفزع ورميت الصندوق تحت رجلي

رديت بارتباك : ا ا

فريد يضحك : مالك انا بهزر معاكي قومي لو عايزه تروحي الحمام علشان المسافه طويله

انا هروح اجيب اكل اجيب لك حاجه

رديت بارتباك : لا لا شكرا

فريد : انا رايح

و خذ بعضه ومشي

جبت الصندوق من تحت رجلي و فتحته

بصيت بفزع ل محتويات الصندوق

ورميت الصندوق في جنب

يا نهاررر اسود يا نهاررر اسود

ايه دا اعمل ايه في الداهيه دي سلاح

مسدس اعمل ايه يا ربي

دي نصيبه زارقه و اكيد سلاح مش مترخص اخش في في داهيه يجي كام سنه

مسكت المسدس و انا بفكر

يمكن يكون قاتل واحد و بعت لي المسدس علشان تبقى بصماتي عليه و اتسجن اناااا

ياااع

رميته من ايدي في صندوقه

نهااار اسود يعني دا انا حالا بصماتي عليه

يالهووووي انا لازم اغير بصماتي

بس اغيرها منين بس

هو في حد بيبيع بصمات

تب و اللي بيبع بصمات دي فين و اروح له ازاي

اااه انا اللي استاهل 

استاهل ميت جزمه انا اقوم ارمي الداهيه دي في اي حته و اجري 

اااه يالا 

لسه جايه اقوم 

يا دي اليوم الاسود و مطين على دماغي هنزل ازاي دلوقتي و العدد دا كله واقف قدامي 

دا انا حتى لو حطيت حاجه هلاقي امه لا إله إلا الله يتجري ورايا 

لا لا حرمت 

قاطع تفكيري الرساله اللي جت لي 

" قدامك ٤٨ ساعه تقتلي فيهم الشخص اللي صورته عندك في الصندوق و ان منفذتيش اللي بقولك عليه استعدي للموت "

رميت التليفون بفزع 

دا اكيد مجنون 

اااه اااه الراجل دا مجنون و بيهزر ايوا 

هههههه ههههههه دا مفيش حاجه و مفيش صور في الصندوق حتى ش

قاطعني لقيت جواب فيها 

فتحت الجواب و لقيت صوره و عليها احمر 

يعني معني كدا ان دا هيموت

اااه 

ديرت الصوره و ببص لقيت........ 

احيييه 


الفصل الخامس من هنا


روايه : خدعه الموت 

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار


الفصل الاول رواية خدعة الموت


" قومي و افتحي الشباك دلوقتى حالا "

كنت قاعده في امان ربنا و فجأة لقيت رساله اتبعتت ليا من رقم مكتوب فيها الكلام دا

فتحت برنامج معرفه المتصل

ظهر لي اسم صاحب الرساله مجهول

يا ترى مين دا؟؟

و بعد صراع و خوف جوايا قولت و النبي ما انا متحركه

و لا هقوم ااه لحسن يكون فيه نصيبه و لا حاجة

رغم ان عندي فضول و هموت و اقوم اشوف في ايه

قاطع تفكيري صوت رساله تانيه

فتحت التليفون بسرعه

" اللحاف مش هيطير و الدقيقه مش كتير قومي من علي السرير و بطلي تقرائي في

كتاب احلام مغتربه بتاعك دا و قومي يالاا "

يا مامااا هو عرف منين اني قاعده على السرير

و عرف منين اني بقراء في الكتاب

هو في ايييه؟؟ 

ايييه اللي بيحصل؟؟ 

قومت بخوف رجل تقدم و رجل تأخر فتحت الستاير بتاعه الشباك عشان اشوف في ايه

شوفت الصدمه

واحد لابس اسود في اسود و حاطط زي طرحه بيضه على دماغه و ماسك في ايده سكينه

وراح حطها في بطن محمد

محمد بيصرخ و الدم طرطش في كل حته

رجعت من الصدمه و انا حاسه اني هقع سندت على المكتب و مسكت في الكرسي

و بقيت من خوفي بكلم نفسي

يا نهااار اسود شافني شاافني

هيجي يقتلني

يالهووي و الله انا اللي غلطانه انا ايه اللي قومني

انا عملت ايه بس انا استاهل ضرب الجزمه هيقتلني هيقتلني لاااا لااااااا 

لاااا و النبي 

فجأه سمعت صوت التليفون بينبهني ان في رساله جت

مسكت التليفون و انا برتعش و بداءت اقراء الرساله بخوف 

" ههههه بكدا دخلتي اللعبه و اي غلطه حتى لو صغيره تمنها حياتك " 

يعني ايه 

و المصحف انا ولا ليا في اي حاجه 

لعبه ايه اللي دخلتها انا مش عايزه حاجه 

فجأه جت لي رساله 

" انزلي تحت و الحقي بيتك قبل ما بيتك يدمر" 

بصيت ل الرساله في صدمه 

انا عايشه لوحدي اصلا 

بعد ما ماما انفصلت عن جوز ماما و سافرت ل برا و معرفش حاجه عنها 

و جوز ماما عايش مع اخته في اسكندريه 

و معنديش أصحاب و معنديش اخوات 

اعمل ايه بس 

ياااربي 

مسكت المقشه و نزلت و انا من جوايا هموت من الرعب 

و اول ما نزلت لقيت....... 

يتبع 

روايه : خدعه الموت

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار


الفصل الثاني


و اول ما نزلت لقيت الدنيا ضل*مه و النور قا*طع رغم ان لما كنت فوق كانت الدينا منوره

قولت لنفسي بتحصل ممكن النور ينور في ثانيه و في ثانيه ممكن يق*طع

متخو*فيش نفسك يا سحور اااه خلاااص بقاا

فتحت كشاف التليفون و ببص حواليا

لقيت في اثاا*ار د*م على الإرض قلبي انقب*ض اول ما شوفت شكل الد*م

فجأه سمعت صوت هب*د على الباب

و خطوات حد ماشي و بيقر*ب

و صوت حد جاي من ورايا 

و لو اوصف لكم حالتي دلوقتي ف انا نفسي الأرض تن*شق و تبل*عني 

وقفت بصد*مه و ع*جز و مش قادره ا*بص ورايا من خوفي 

الصوت بيقرب 

و انا اتجمد*ت مش قادره اتحرك 

بداءت من خوفي اقراء قراءن 

ما كلكم عارفين " الا بذكر الله تطمئن القلوب" 

بسم الله الرحمن الرحيم 

" الله لا إله إلا هو الحي القيوم لا تؤخذه سنه ولا نوم له ما في السماوات وما في الأرض من ذا الذي يشفع عنده إلا باذنه يعلم ما بين ايديهم و ما خلفهم و لا يحيطون بشئ من علمه الا بما شاء وسع كرسيه السموات والأرض ولا يوده حفظهما و هو العلي العظيم" 

صدق الله العظيم 

خلصت وزي ما تقولوا اتشجعت شويه فتحت الباب و طلعت اجري اجري 

بس اروح فين 

اروح عند ماما 

بس ماما في أمريكا 

لا لا اروح عند جوز ماما 

بس انا مش عارفه بيته 

ياااربي اعمل ايه 

فضلت اجري و اجري و كان شكلي ما يعلم بيه الا ربنا بجري بشعري و لابسه بجامه بيتي 

يا شيخه اتني*لي هو انتي في ايه ولا ايه احمدي ربنا انك طلعتي بعد اللي حصل 

الحمد لله يا رب الحمد لله اني طلعت الحمد لله 

قاطع تفكيري ٣ شباب و قفين قدامي و الظاهر انهم قطاع طرق 

لاا يارب انا عايزه اروح يااارب 

طلعت اجري و هما ورايا نها*ار اسو*د الحقو*ني يا جماعه يااناااس اي حد ساعدوني يا ناااس 

بتجروا ورايا ليه هااه

يااارب يااارب الحق*ني يااارب 

قاطعني صوت احدهم بيقول : حراميه حرا*ميه 

بصيت ورايا : نها*ر اسو*د فين دي 

ببص لفيت امه لا إله إلا الله بتجري ورايا 

نهااار*رر اسو*د دي انا 

طلعت اجري اجري و الكل ورايااا

يااارب دا انا لو سا*رقه جز*م الشعب كله مش هلاقي كل دا بيجري ورايا

نهاا*ار اسود*د

فضلت اجري و اجري و الكل ورايا لغايه ما حسيت ان نفسي اتق*طع 

دخلت في شارع فرعي و الكل طبعا ورايا 

ووقفت و استخبيت ورا حيطه 

و الحمد لله محدش خد باله مني 

الحمد لله يارب الحمد لله

و لسه ببص جنبي لقيت....... 

يتبع 

روايه : خدعه الموت 

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار


الفصل الثالث


و لسه ببص جنبي لقيت نفس الشخص اللي قتل جارنا محمد

الراجل : مش قولت لك دخلتي في اللعبه

عاااااااااا

بعدها مقدرتش بنفسي

الا على صوت انا عارفاه كويس

فريد : سحر يا سحررر

قومت بفزع : لااااا عاااا و النبي ابعد عني ابعد عني ااااا

فريد : اهدي بس

زقيته بندفاع

بعدها أدركت انه بابا فريد جوز ماما

فريد بلهفه : انتي كويسه 

رديت بدموع : انا فين 

فريد : انتي في بيتك 

رديت بصويت : لااااااا

مش عايزه ابقى هنا البيت دا فيه حاجه مش مظبوطه انا عايزه  عايزه امشي اروح اي حته 

فريد : تمشي فين يا بنتي دا بيتك

قاطعته بصويت : متقولشي بيتي عايزه امشي من هناا اااه وديني اي حته انا مش هقعد هنا نص دقيقه كمان انا ماشيه

فريد بلهفه : حاضر حاضر يا بنتي اهدي اهدي تعالي قومي تجي تقعدي معانا انا و سوسن اختي قومي

رديت : يالا يالا انا مش عايزه اقعد هنااا يالااا اي حته

فريد : و هتطلعي كدا

رديت و انا بقوم : يالااا 

قومت معاه و ركبت عربيته و قعدت جنبه و بدائنا نتحرك ل وجهتنا اللي هي بيت بابا فريد و اخته مدام سوسن

الصمت هو السايد طول الطريق 

بداءت اتنفس و احس ب الأمان 

قاطع بابا فريد الصمت و قال : احسن دلوقتي 

رديت و قولت له : انت لقتني ازاي انا مش فاكره حاجه 

فريد بارتباك : اا اا لقيتك يا ستي على الإرض فاقده الوعي 

كنت ماشي بالعربيه و جاي علشان اعزمك تجي تقعدي عندي اليومين دول قبل ما تسافري ما انتي خلااص قررتي تحرمينا منك و تسيبي شغلك في السرك 

رديت : معدتشي ليا مكان هنا انا تعبت من الوحده كفايه ل حد كدا انا هروح و اعيش مع ولاد خالاتي في سوريا 

قاطعني فريد بحده : انتي اتجننتي انا مستحيل اسمح لك بحاجه زي كدا مش هسمح لك تروحي تموتي لي نفسك انا مش مستغني عنك 

رديت : تاني يا بابا فريد نفس الموضوع انا مش هعمل غير اللي قولت لك عليه 

فريد : يا بنتي فكري انا مش هسيبك هتجي و تقعدي معانا انا و اختي سوسن و الله اختي بتحبك اوي و غير كدا مش انا ابوكي و بتقولي لي بابا ليه عايزه تحرميني منك مش كفايه بعد ما ما انفصلت عن آمك سبتي البيت و مشيتي 

تعالي و اقعدي معانا و انا و الله ما هخليكي تحتاجي ل حاجه اي حاجه هتحتاجيها هوفرها لك عايزه تسيبي السيرك سبيه بس متبعديش عننا

رديت بدموع : خلااص انا بجد نفسيتي تعبانه و مش عايزه اتكلم عن أي حاجه 

فجأه سمعت صوت اتصال 

فريد : خدي تليفونك حد بيرن عليكي 

رديت بحده و فزع : انت جبته ليييه 

مسكت التليفون برعب ورديت على المتصل 

" الظاهر انك مش بتفهمي بقولك انتي دخلتي في اللعبه و بمزاجك او غصب عنك انتي بقيتي جزء فيها دلوقتي في حد هيجيب لك صندوق" 

قاطعني فريد اللي وقف العربيه قدام بنزينه 

فريد : انا هنزل اروح الحمام 

و مشي و سابني في العربيه 

قفلت التليفون و ببص لقيت عيل صغير جه جري على عربيتي رمي الصندوق و طلع يجري 

رديت بحده : خذ خذ يا لاااا يا ولااا

مسكت الصندوق وانا بترعب 

لقيت رساله جت لي من نفس الرقم المجهول 

" افتحي الصندوق " 

فتحت الصندوق و........ 

يتبع 

روايه : خدعه الموت 

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار


الفصل الرابع كمان مره 


روايه : خدعه الموت

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار

الفصل الرابع

لقيت رساله جت لي من نفس الرقم المجهول 

" افتحي الصندوق " 

فتحت الصندوق و لسه هش

قاطعني فريد : بتعملي ايه

بصيت بفزع ورميت الصندوق تحت رجلي

رديت بارتباك : ا ا

فريد يضحك : مالك انا بهزر معاكي قومي لو عايزه تروحي الحمام علشان المسافه طويله

انا هروح اجيب اكل اجيب لك حاجه

رديت بارتباك : لا لا شكرا

فريد : انا رايح

و خذ بعضه ومشي

جبت الصندوق من تحت رجلي و فتحته

بصيت بفزع ل محتويات الصندوق

ورميت الصندوق في جنب

يا نهاررر اسود يا نهاررر اسود

ايه دا اعمل ايه في الداهيه دي سلاح

مسدس اعمل ايه يا ربي

دي نصيبه زارقه و اكيد سلاح مش مترخص اخش في في داهيه يجي كام سنه

مسكت المسدس و انا بفكر

يمكن يكون قاتل واحد و بعت لي المسدس علشان تبقى بصماتي عليه و اتسجن اناااا

ياااع

رميته من ايدي في صندوقه

نهااار اسود يعني دا انا حالا بصماتي عليه

يالهووووي انا لازم اغير بصماتي

بس اغيرها منين بس

هو في حد بيبيع بصمات

تب و اللي بيبع بصمات دي فين و اروح له ازاي

اااه انا اللي استاهل 

استاهل ميت جزمه انا اقوم ارمي الداهيه دي في اي حته و اجري 

اااه يالا 

لسه جايه اقوم 

يا دي اليوم الاسود و مطين على دماغي هنزل ازاي دلوقتي و العدد دا كله واقف قدامي 

دا انا حتى لو حطيت حاجه هلاقي امه لا إله إلا الله يتجري ورايا 

لا لا حرمت 

قاطع تفكيري الرساله اللي جت لي 

" قدامك ٤٨ ساعه تقتلي فيهم الشخص اللي صورته عندك في الصندوق و ان منفذتيش اللي بقولك عليه استعدي للموت "

رميت التليفون بفزع 

دا اكيد مجنون 

اااه اااه الراجل دا مجنون و بيهزر ايوا 

هههههه ههههههه دا مفيش حاجه و مفيش صور في الصندوق حتى ش

قاطعني لقيت جواب فيها 

فتحت الجواب و لقيت صوره و عليها احمر 

يعني معني كدا ان دا هيموت

اااه 

ديرت الصوره و ببص لقيت........ 

احيييه 

يتبع 

روايه : خدعه الموت 

للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار


انتظروا التكمله


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

تعليقات