القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الخامس حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الخامس حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الخامس حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


رواية لثام الخلود بقلم الكاتبه نسرين خالد الفصل الخامس حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه


توصل عربيه يحيى وخلود المقر وتروح خلود في طريق مكان التدريب وسط اندهاش كل اللي يشوفها اول مره فبالنسبه لهم ازاي واحده ملثمه ولابسه حاجه شبه البرده(عباره عن قطعة قماش كبيره كانت تلبسها الست الصعيديه زمان ولا تظهر منها اى شئ) وبتتحرك بحريه في المقر وكمان في عساكر بيقفوا قدامها انتباه

واحد من الضباط الجداد  بسخريه: ايه ده هو النور قطع ولا دي خيمه تخفى ولا انا شارب ولسه ما صحتش ولا انا شكلي مسطول... كان معدى واحد من فريق خلود( فريق الليل) وسمع هو بيتكلم

حبيب: فعلا انت صح

واسمه كريم: صح في ايه بالضبط

حبيب: انت صح فعلا وهتعرف ليه وعلى ايه حالا

  ولسه ما خلصش كلامه الا وكريم يتفاجئ بنفسه على الارض بيتوجع ومش مستوعب ايه اللي حصل و ازاي وقع

كريم:آآآآه في ايه..... مين اللي عمل كده وايه اللي حصل؟

خلود بتريقه: انت ازاي ضابط اصلا ازاي  ماحستش بيا وانا جايه من وراءك؟

كريم هو لسه على الارض: انا ضابط غصب عنك يلا من هنا شوفي انت تبع مين ولا هربانه من فين

حبيب: الله يخرب بيتك ايه اللي بتقوله ده😱😱 الله يرحمك مقدما

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

خلود: حبيب يا ريت بعد اذنك تلم اللي ادلق على الارض ده وتحصلني حالا على مكان التدريب.... و آه ابق عرفه انا مين والنظام ماشي ازاي

حبيب وهو هيموت من الضحك: علم و ينفذ حالا

خلود بتحاول تبان جد: تمام ولينا حساب يا عم حبيب

  تمشي خلود كانها ملكه وسط فخر حبيب وغيظ واستغرب كريم

حبيب وهو بيقوم كريم من الارض: بجد انت لعبت في عداد عمرك... اكيد النهارده زعلت امك او احد دع عليك من قلبه

كريم باستهتار: ليه كل ده... كل ده عشان الخيمه دي وبعدين ازاي اصلا الاشكال دي تدخل المقر وكمان تكلم واحد زيك الاسلوب ده

حبيب: اولا انت رتبتك ايه

كريم: انا نقيب

حبيب: يبقى استلقى وعدك

كريم: ليه يعني

حبيب: يمكن لانك اهنت رتبه اعلى منك وادعي انك ماتكونش معها في الفريق

كريم بقلق:. ليه... هي مين؟

حبيب: تسمع عن فريق الليل؟

كريم: اه طبعا ده الفريق اللي باحلم اني اكون منضم ليه من يوم ما سمعت عن ابطاله

حبيب: اهو الفريق ده بالذات ادعي انك   ماتكونش فيه ولا تقرب منه

كريم: ليه يعني هي البنت دي قريبه حد من الفريق

حبيب: لا تصدق هي عندها حق انت ازاي ضابط انا لسه قايلك انك اهنت رتبه اعلى منك...معنى كده انها مش قريبه حد فينا هى   معنا في الفريق.. وطبعا كل الفريق بيعتبرها اختهم

كريم: يا سلام بص المهم انها مش القائد

حبيب: هي مش القائد هي مساعد القائد...

ولا دي كمان المشكله

كريم بيبلع ريقه بالعافيه من القلق: كل ده ومش مشكله امال ايه بقى المشكله

حبيبي: المشكله انك اهنت الملثم

كريم بخوف ظهر على صوته وملامحه: يا نهار مش فايت يعني يوم ما ادخل الجهاز اغلط في حد زي الملثم ده كان حلمي اني اقابله

حبيب: احب ابشرك بمستقبل مبهر

كريم: لا بقى انا كده اخدها من قصيرها واروح اخرط خضره ل امي

حبيب :طيب بقى تشوف الفريق بتاعك واروح لفريقي احسن... اه صح معك الرائد حبيب

كريم: تشرفت...انا كريم... هاروح اشوف فريقي واستاذن من القائد بتاعي وهاجيء اعتذر للملثم.

يسيب حبيب كريم بيروح الخلود( الملثم)

خلود: رحيم فين اللي كان معك

حبيب: السلام عليكم الاول

خلود: عليكم السلام ورحمه الله وبركاته فينه اللي كان معك رد عليا

حبيب ابتسامه رخمه:احم راح يشوف الفرقه بتاعته

خلود: ازاي انت ما بلغتوش انه معنا في الفريق

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

حبيبي وهو بيهرش في راسه: لا الصراحه حبيت افرجوا على الجهازالاول😈😈

خلود وهي بتضحك: ابتديت حفله الترحيب بدري اوي

حبيب: ما ينفعش يغلط فيكى صحيح ما نعرفش شكلك لكن انت اختي وما تنسيش ان دمك بيجري في دمي لولاكى كان زماني ميت او الاسوء

خلود: اوع تقول كده انتم اخواتي ....صح هو فرح (مصطفى وسما) امتى وايه اخبار التجهيزات والتامين

حبيب: كله تمام حتى الفستان زمانه وصل ل سما انا مش عارف انت لحقتى تجيبي الفستان ده امته وعلى فكره هبه بتقولك مش هاتنازل عن فستان زيه او تقنعي سما تدهولها ساعه فرحها

خلود: قول ل هبه لو لسه في عمر اكيد فستان الفرح والبدله كمان ما حدش هيجيبهم غيري ... باقولك ايه هو في تدريب النهارده؟

حبيب: لا ما فيش

طيب انا هامشي لاني ورايا مشوار يلا السلام عليكم

  وتمشي خلود من الجهاز وتروح عند مدفن ابوها وتدخل 

خلود: السلام عليكم ورحمه الله يا اهل الديار انتم السابقون ونحن باذن الله بكم  لاحقون وتقرا الفاتحه..... ازيك يا بابا وحشتيني اوي عمري ما هانساك ولا انسى تارك واوعدك محدش هيشوف وشي الا لما اخد حقي وحقك من ال قتلك

ياترى ايه سبب موت ابوها؟؟

   و ايه ال هيحصل بعد كده ده ال هيتعرف المره الجايه


الفصل الخامس من هنا



بداية الروايه من أولها هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



تعليقات