القائمة الرئيسية

الصفحات

الفصل التاسع روايه على الطراز الغربي للكاتبه سحر سمير لطفي نصار الفصل التاسع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه

 روايه على الطراز الغربي للكاتبه  سحر سمير لطفي نصار الفصل التاسع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 


روايه على الطراز الغربي للكاتبه  سحر سمير لطفي نصار الفصل التاسع حصريه وجديده علي مدونة نجوم ساطعه 

قاطعهم صوت بحده : متحاولش معاهم دول مجرمين و هياخدوا عقابهم

أحمد بصدمه : كوثر

مريم موجهه كلامها ل كوثر : خدي لي حقي من الاوباش دول 

كوريا بحده : نعم نعم يا دلعدي

سامي مسكها : خلاص يا كوريا 

كوريا بحده : سبني يا سامي عليها اوريها مقامها انتي فاكره نفسك مين يا بت مرلين مرلوه دا انتي ملزقه و داهنه بويه على وشك دا انتي عامله زي نقوش الحيطه يا بت دا انتي لابسه ملزق و محزق على اساس انك كدا قمر يا شيخه اجري اجري شوفي شكلك في المرايه و انتي عامله زي عود القصب دا انتي عامله زي البرص الجعان يا بت و كل شويه

كوريا بسخريه و تقليد بأسلوبها : بيبي خدلي حقي يا بيبي خدك قطر يا بعيده 

سامي بضحك : خلاص يا كوريا 

كوريا : بس انتي عارفه انا مش هرد عليكي علشان انا محترمه 

أحمد بضحك : لا و الله مصدقينك 

كوثر بحده : باااااس 

هاتوها و تعالوا ورايا 

عند اسلام 

اسلام : باقي قد ايه يا سطا و نوصل 

السواق : و الله انا سايق العربيه صاروخ بأقصى سرعه لو فضلنا على كدا هنوصل كمان ربع ساعه 

اسلام : و مستني ايه سرع 

السواق : بس الاجره هتزيد 

اسلام : يا عم هتاخد اللي انت عاوزه و ديني بسرعه على هناك 

عند كوريا 

كوريا : اللهم طولك يا روح هنفضل كدا كتير حابسنا في الاوضه دي انا تعبت 

سامي : اهدي بس يا كوريا اقعدي و ارتاحي و انا هشوف شغلي معاهم 

كوريا : يابني ارحمني انا عاوزه اروح ينعل ابو دي فكره انا غلطانه اني جيت هنا يعني انا جايه هنا علشان اشتغل يحصل فيا كل دا ليه أن شاء الله 

سامي : عادي يا كوريا هما مشبهين عليكي و مفكرينك واحده تانيه 

كوريا : تب بيتهموني بالسرقه ليه دا انا و الله ما اعرف شكل الخاتم بتاع المسهوكه دي و لا نظام أهلها ايه و غير كدا مش كوريا بنت المعلم سيد هي اللي تمد ايديها على حاجه مش ليها 

عند كوثر و احمد

كوثر : انا خلااص بلغت البوليس 

أحمد بندفاع : ليييه 

كوثر : دول شويه مجرمين مينفعشي التساهل معاهم 

أحمد : سحر مسرقتش حاجه انا اللي قولت كدا علشان تفضل هنا 

كوثر : سحر سحر مين 

أحمد : دي سحر يا كوثر بنت عمي اسماعيل و الخاله نجوى جيرانا من زمان افتكري 

كوثر بصدمه : مش ممكن ازاي دا دي هي ماتت 

أحمد بندفاع : بعد الشر عليها 

أحمد معقبا : شوفي يا كوثر السلسله دي بتاعه سحر لقيتها لبساها و لما فتحتها شوفت صورتها هي و امها و ابوها و الناحيه التانيه فيها صورتي و انا صغير حتى شوفي 

كوثر بصدمه و هي مسكاها : مش ممكن مستحيل ازاي بعد كل السنين دي كلها نلاقيها ازاي 

أحمد : كنت واثق انها عايشه مهما تقولي انا حاسس بيها دي روحي 

كوثر : خلااص المفروض متقولشي كدا و انت خلااص هتتجوز مريم 

أحمد بحده : و انا قولت انا مش هتجوزها و انتي اخذتي اكتر من معاد و مروحناش يبقى خلااص

كوثر : انت مرحتش بس انا روحت و حددت معاهم على كل حاجه كتب الكتاب الخميس الجاي و الفرح الجمعه ان شاء 

و مفيش كلام تاني 

أحمد بحده : ودا مش هيحصل و على جثتي 

كوثر : يا احمد يا حبيبي اسمع كلامي البت بتحبك و بعدين ابوها شريكك في الشركه لو متجوزتهاش انت مش قده هيوديك في ستين داهيه 

أحمد : بس انتي عارفه اني بحب سحر 

كوثر : يا بني يا حبيبي دا كان حب طفولي من ايام الحضانه في حد بيحب حد طول السنين دي 

متربطشي زمان ب دلوقتي زمان كان في شغل كبير ما بين ابونا و ابوها اما دلوقتي بعد وفاه ابونا كل حاجه انهارت لان عم اسماعيل مقدرش يكمل بعد ابوك و بعدها اتوفت الخاله نجوى و اختفت سحر 

كل دا حصل في فرق كبير جدا ما بين الماضي و الحاضر لو خدت أثر الماضي بالحاضر مش بعيد يحصل مشاكل كتير انت بجد مش قدها و اديك شوفت هي بتتكلم ازاي و طريقتها عامله ازاي 

أحمد : مهما تكون انا بحبها 

كوثر : يا بني افهم النفوس بتتغير و القلوب بتتغير بردوا مستحيل سحر اللي انت حبتها الطفله البريئه الجميله الهاديه تكون هي هياها البت اللي برا دي سيبها تمشي بقاا و خلينا نخلص 

أحمد : مش هتمشي و لو مصممه سحر مش هتمشي من هنا الا على بيتي 

كوثر بصدمه : ايه 

أحمد : ايوا دا اللي هيحصل هتجوزها و هتعيش معايا 

كوثر : بقاا انت عايز تدخل الشرشوحه دي في وسط المجتمعات الراقيه بتاعتنا ورجال الأعمال و الناس دي

أحمد بحده : ما تتكلمي عدل يا كوثو دي مراتي 

كوثر : دا انت بجد اتجننت و انا هعرف اشوف شغلي كويس 

أحمد بحده : كوثر 

لم ترد عليه و ذهبت عند كوريا 

كوريا : ما تتصرف يا واد يا سامي بدل القاعده دي و حياه اللي خلفوك 

سامي : هتصل ب اسلام اشوفه بقا فين 

قاطعهم دخول كوثر و عينها بدق شرار

كوريا باستغراب : مالك يا ختي اهدي على نفسك شويه ل حسن مرارتك تتفقع او يجي لك جلطه او حاجه انتي ست كبيره بردوا 

كوثر بحده : اخرسي يا قليله الأدب 

قاطعتها كوريا بحده : لا بقولك ايه مش معنى انك اكبر مني سنا ف انك تغلطي و تلوكي و تحشي في المحشي لا يا حبيبتي بالصلاه على النبي كدا انا عارفه الادب كويس و المعلم سيد ابويا علمني ازاي احترم اللي اكبر مني بس لما يكون محترم كويس ماشي يا بنت الزواد فبلاش غلط بقاا علشان مكسرش القاعده دي

كوثر بحده : و الله يعني هتعملي ايه 

أحمد بحده : كوثر 

كوريا : ابن حلال جيت في وقتك خد امك دي بدل ما الطم لك على وشك يالااا

كوثر بحده : لاااه دا انتي زوتيها اوي 

و لسه هتضربها 

قاطعها اللي مسك ايديها 

كوريا بلهفه : اسلااام 


الفصل العاشر من هنا


بداية الروايه من أولها هنا




تعليقات